Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2301

Postad 30 augusti 2010 - 23:15

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Är inte det också lite b-märke...?

Fast även om Agda 72 grejar det, är det inte säkert att Tommy 30 gör det... ;)


nr 1 Läs Manualen.
nr 2 Lär dig alla router inställningar vad dom gör och hur dom fungerar. (Router inställningarna gör du i webbläsaren!)
nr 3 Du har en router som fungerar prima!

P.s Att koppla upp sig mot routern med kabel är alltid lättast först! Finns vissa routrar med auto connection. Men manuell setup fungerar bäst tycker jag :)
Haft typ 4 routrar senaste åren, Du kan få köpa dom andra tre billigt. OM du ska fortsätta slå sönder saker :P

#2302

Postad 30 augusti 2010 - 23:20

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Router är ett ******** påfund. Datorer överlag faktiskt.. Så jäkla glad att jag har kamrater som tycker data är roligt.. Jag gör det inte!

#2303

Postad 30 augusti 2010 - 23:22

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Äsch då! Gäller bara att googla, google är din vän :)

Efter typ 9969659695st google sökningar är man lite, men bara "lite", smartare. ;)

Redigerat av hampe90, 30 augusti 2010 - 23:23.


#2304

Postad 30 augusti 2010 - 23:32

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Google är oxå ******** påfund..
Och jag är vrång.. Har inte tålamod med datorer heller. Har dock en spärr som gör att jag inte slår sönder allt som krånglar :)
De du bagarn!

Ps. Den här tråden är minhembio finest!

#2305

Postad 31 augusti 2010 - 07:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Bestämde mej för att koppla in routern till den stationära som jag har formaterat om...
Efter en halvtimme fick jag ta fram sopkvast och skyffel och sopa upp routern...


Haha, kan bara konstatera att du inte bör vara i närheten av något med mjukvara !


Har du nåt tips på någon bra och LÄTTANVÄND router ? Måste åka och köpa en ny imorrn...


Netgear har jag, fungerara mycket bra och är alldrig något bråk !
Har även en Zyxel prestige 600 helt sprillans i förpakning, välldigt många som e nöjda med den. Vet dock inte hur Beckerman säker den är...
läger man den i en massiv stållåda "å" 10mm godds så kanske...

Nja... D-link har jag bara hört negativt om.. Känner ingen som har varit nojd med en sån...
Philips lär det inte bli heller kan jag lova... Vilken skit...

Funderar på en Belkin...


Dlink har "vissa" produkter som är riktigt bra resten är SKIT!

Startade en tråd i dataforumet.. Vill ju inte gå för mycket OT i den här... :) :) :rolleyes: ;) ;)

Okej.. Om vi väljer bort D-link, Belkin och Philips då ? Vad har vi för fint då ?


Ne, det e ju dom... :P

Netger den klarar till och med du av


+1 !

Fast även om Agda 72 grejar det, är det inte säkert att Tommy 30 gör det... :)


:D

allas vår datorexpert !

Edit: När fan kommer du upp till tokholm då... ?!
Hur blir det med "planerna" ?! ;)

#2306

Postad 31 augusti 2010 - 08:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Jag hatar datorer.. Period. Så är det bara. Det är sån skit som bara ska funka. Man ska trycka på on när man vill sitta vid datorn, och off när man inte vill det längre. Varken mer eller mindre. Kan ingen uppfinna en sån åt mej ?
En dator som automatiskt startar upp och söker support och fixar till alla fel när man är på jobbet.
Är det någon hårdvara som skulle behöva uppdateras för att den är gammal eller sliten, då skickar datorn ett sms till mobilen och ger tre olika alternativ i olika prisklasser och frågar vilken man vill ha, man svarar, och datorn beställer.
Uppfinn en sån åt mej så köper jag en direkt...

David: Jag har lurat lite på det, men jag måste ha tid också.. Det är det knöligaste.. Att få fram tid.. :)

#2307

Postad 31 augusti 2010 - 08:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo, en sådan dator skulle vara coolt, men enbart når det gäller mjukvara, det är nämligen så att en dator är helt felfri tills att man instalerar någon som helst mjukvara på den... :)


Edit: Jo, tid kan vara knepigt, ibland får man helt enkelt lov att ta sig lite helt enkelt...

#2308

Postad 31 augusti 2010 - 11:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
XTZ´s nya skapelse är väl värd en provlyssning innan du beslutar dig för ino.
Jäkligt läcker!

Bifogad fil  xtz_nya1.jpg   164,9K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  xtz_nya2.jpg   160,34K   0 Antal nerladdningar

#2309

Postad 31 augusti 2010 - 11:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Ja den såg ut som ett trevligt bygge på Sheraton, tyvär så fick dom inget rum att spela i vi fick ingen chans att höra dom :)

#2310

Postad 31 augusti 2010 - 11:08

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Hifi & musik ska testa de xtz i nästa nummer.
Divine heter de va?
Ser iaf riktigt snygga ut.

#2311

Postad 31 augusti 2010 - 11:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Ja den såg ut som ett trevligt bygge på Sheraton, tyvär så fick dom inget rum att spela i vi fick ingen chans att höra dom ;)


jo, dom ser inte fel ut.. :P

Hifi & musik ska testa de xtz i nästa nummer.
Divine heter de va?
Ser iaf riktigt snygga ut.


Jepp, Divine :)

Men jag är tämmligen säker på at dom inte låter lika bra och 100% säker på att dom inte kan spela ens i närheten av lika högt som i56....
Kanske 1/16 max 1/8 av ljudtrycket skulle jag tippa på... alltså utan att låta rent av illa...

#2312

Postad 31 augusti 2010 - 11:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
XTZ Divine 100.49 Walnut är den heta nyheten från XTZ!
En fullvuxen 3-vägshögtalare med enbart det bästa i komponentväg, byggd utan kompromisser. Divine är utrustad med enbart de allra bästa elementen, då XTZ ville visa att det är möjligt att bygga högtalare som inte kostar en förmögenhet, även om de är utrustade med dyra komponenter.XTZ Divine 100.49 Walnut är skapad runt mellanregistret, som kommer från Thiel & Partner (Accuton) och heter C173-T6-90. Diskanten kommer från det Tyska företaget Visaton och en är keramisk domediskant. Basarna är i aluminium, 10" från Norska SEAS. Divine är förberedd för aktiv drift, men via en smart filterlösning går det utmärkt att köra normal passiv drift.

Verkar som om dom kommer spelas på Arken :)

#2313

Postad 31 augusti 2010 - 11:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

jo, dom ser inte fel ut.. ;)



Jepp, Divine :)

Men jag är tämmligen säker på at dom inte låter lika bra och 100% säker på att dom inte kan spela ens i närheten av lika högt som i56....
Kanske 1/16 max 1/8 av ljudtrycket skulle jag tippa på... alltså utan att låta rent av illa...



Och detta grundar du på vad?
Man får väl ändå lyssna på andra skapelser innan man dissar dom, jag tycker ju att mina ML är bland det bästa jag har hört, men dissar ju inte andra innan jag har hört dom.

#2314

Postad 31 augusti 2010 - 12:55

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Har hittat en dvd som vi kan testa med, om det nu inte hade vart såpass låg volume ut ifrån den :)
http://www.rotarywoo...entdemodvd.html

Går ner till 4Hz ;)

#2315

Postad 31 augusti 2010 - 13:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Och detta grundar du på vad?
Man får väl ändå lyssna på andra skapelser innan man dissar dom, jag tycker ju att mina ML är bland det bästa jag har hört, men dissar ju inte andra innan jag har hört dom.



Ok, lite fel av mig att "dissa" dom när jag sa att jag va tveksam till att dom lät lika bra, men jag e ju som sagt "bara" tveksam och säger inte att dom "inte kan göra det".. :)
Men det grundar jag på att jag hört i stort sätt samtliga av XTZ'as högtalare och inget säger mig att dom med dessa element skulle kunna få till något som låter lika bra/ bättre än Ino (i mina öron !). Även om jag naturligtvis kan ha fel och mer än gärna äter upp detta påstående om jag skulle uppleva dom som jämnvärdiga med Ino (i mina öron...).
Har inte någonstans påstått att jag tror dom är dåliga, tvärt om så tror jag att dessa kan vara riktigt bra, bara att jag är väldigt tveksam till att dom kommer i närheten av att match mitt ljudideal...

Sedan gällande ljudtrycket så är det bara så det är, dessa kan inte, på något sätt spela lika högt som i56... mindre membranyta, lägre effektålighet på samtliga element, lägre känslighet...
Så där är inget att tala om utan helt enkelt bara att inse att dessa XTZ inte under några omständigheter kommer kunna tävla med i56 i ljudtryck.

I ljudkvalitet är en annan femma, då är det ju inget som säger att något "är bättre" annat än personligt tycke och smak. Och jag talar alltid efter eget tycke och smak (om jag inte förtydligar annat) så när jag skriver att jag är tveksam till att dessa låter lika bra som Ino, då är det grundat i vad jag vet att jag gillar för ljud och vad jag vet att XTZ brukar ha för ljud. XTZ + mig i kombination, blir Njaaaa och inte JIPIII!! som i fallet med Ino.
Men, dom kanske helt har bytt stil och satsat på ett helt annat ljudideal i och med Divine högtalarna, vad vet jag.. ?! ;)

Du behöver inte var så bittsk... :D du gillar packplast och höns nät, Palle vävd guldlock och jag pp koner :P

Jag kom bara med en "uppskattning " passerad på min personlig smak och det är inte samma sak om att dissa någon konstuktion och speciellt inte utan grunder.

Tycker jag....

Redigerat av DVD-ai, 31 augusti 2010 - 13:42.


#2316

Postad 31 augusti 2010 - 13:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Du behöver inte var så bittsk... du gillar packplast och höns nät, Palle vävd guldlock och jag pp koner ;)

:D :)

Bakerman då, gillar han toarullar då?

Och farbror SDX handlar bara storpack med kundvagn hos Fynda.

:) :P

Redigerat av -Palle-, 31 augusti 2010 - 13:36.


#2317

Postad 31 augusti 2010 - 13:40

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

:P :)

Bakerman då, gillar han toarullar då?

Och farbror SDX handlar bara storpack med kundvagn hos Fynda.

:) ;)



Haha, jo toarullar ! :D

SDX är den jobbiga tanten i kassa kön som ska "fynda" och har tusen varor + rabattkuponger.... :)

#2318

Postad 31 augusti 2010 - 14:50

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Haha, jo toarullar ! :)

SDX är den jobbiga tanten i kassa kön som ska "fynda" och har tusen varor + rabattkuponger.... :D


HAHA! ;) Shit denna tråd e så skön! :P

#2319

Postad 31 augusti 2010 - 16:12

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

:P :D

Bakerman då, gillar han toarullar då?

Och farbror SDX handlar bara storpack med kundvagn hos Fynda.

:) ;)

Obs endast när det är billigt och bra annars så skiter jag i att handla men den är bättre än sls .

#2320

Postad 31 augusti 2010 - 16:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Passar på att kläcka ur mig en liten halvt ontopicfråga som jag har gått och funderat på ett tag :)

Varför är just 80hz den vanligaste delningsfrekvensen och när delar man annorlunda?

Redigerat av -Palle-, 31 augusti 2010 - 16:56.


#2321

Postad 31 augusti 2010 - 17:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Varför jag delar där är pga råd utav andra, och att där kan jag inte längre placera mina subbar i ljudbilden.
Dom försvinner klart bäst där, klart att jag kan dela än lägre men då får jag även dela mina frontar lägre.

#2322

Postad 31 augusti 2010 - 18:01

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Varför jag delar där är pga råd utav andra, och att där kan jag inte längre placera mina subbar i ljudbilden.
Dom försvinner klart bäst där, klart att jag kan dela än lägre men då får jag även dela mina frontar lägre.

delar mycket högre för att få mera över lapp i delnings frekvensen

#2323

Postad 31 augusti 2010 - 19:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

delar mycket högre för att få mera över lapp i delnings frekvensen


Vad kommer det sig att man vill ha överlappning högt upp?
Jag delar 80 nedåt och 80 uppåt

#2324

Postad 31 augusti 2010 - 19:59

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Vad kommer det sig att man vill ha överlappning högt upp?
Jag delar 80 nedåt och 80 uppåt

Var har du över lappet som skall vara i ett delningsfilter så skulle du dela 85/80 så har du ett över lapp utan förluster i filtret.

#2325

Postad 31 augusti 2010 - 20:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Misstänker att filtret i förstärkaren inte är så vidare brant, men visar det sig vid mätning att det inte överlappar något så skall jag ställa om.

#2326

Postad 31 augusti 2010 - 20:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Nu bestämmer jag att ordet "dissa" är bannat i denna tråd. Här håller vi oss till svenska, möjligtvis engelska.

Jag är lite halv-allergisk mot XTZ.. Det är ett sånt där märke som inte faller mej på läppen på något sätt eller vis.
Inte sagt att det är dåligt, bara lite för "mainstream" för min smak..
Visst, jag skulle kunna köpa ett par och ha i köket, men inte i biorummet.

Det systemet jag har nu är mitt första, därav Infinity.
Sen tror jag inte att dom, som David skrev, grejar mina krav på ljudstyrka. Känns ganska meningslöst att börja byta
XTZ-komponenter istället för Infinity-komponenter...

Jag gillar toarullar ja..
Sdx vet vi ju alla har väldigt god smak när det kommer till mattor..

Redigerat av Bakerman, 31 augusti 2010 - 20:51.


#2327

Postad 31 augusti 2010 - 21:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Sdx vet vi ju alla har väldigt god smak när det kommer till mattor..


Kanske därför han saknar galleri? :blush:

#2328

Postad 31 augusti 2010 - 21:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Känns ganska meningslöst att börja byta
XTZ-komponenter istället för Infinity-komponenter...



Med en prislapp på 43 990kr så tror jag inte man kan jämföra dom med ett par vanliga XTZ, skall bli skoj att lyssna på dom.

#2329

Postad 31 augusti 2010 - 21:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Med en prislapp på 43 990kr så tror jag inte man kan jämföra dom med ett par vanliga XTZ, skall bli skoj att lyssna på dom.


Spelar väl ingen roll om dom är vanliga eller ovanliga om dom inte pallar mina krav på ljudtryck...?
Oavsett om dom är vanliga eller ovanliga så är det ändå XTZ ?
Vilket är häftigast, en Volvo för 50 K eller en Volvo för 500 K ?

Har hittat en dvd som vi kan testa med, om det nu inte hade vart såpass låg volume ut ifrån den :blush:
http://www.rotarywoo...entdemodvd.html

Går ner till 4Hz :(


Det är väl bättre att köra med faktiskts testskiva ? 20 sek sinus mellan 1 och 99 hz.

#2330

Postad 31 augusti 2010 - 21:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Spelar väl ingen roll om dom är vanliga eller ovanliga om dom inte pallar mina krav på ljudtryck...?
Oavsett om dom är vanliga eller ovanliga så är det ändå XTZ ?
Vilket är häftigast, en Volvo för 50 K eller en Volvo för 500 K ?



Det är väl bättre att köra med faktiskts testskiva ? 20 sek sinus mellan 1 och 99 hz.


Aha det var märket i sig du hakade upp dig på :blush: :(
Fick just svar ifrån XTZ dom skall klara 120db c vägt kontinuerligt!


















Just kidding B) men skall be dom dra på som **** på arkenmässan så får vi se om dom kan lira något.

Länka till skivan vetja, ligger varje hertz som ett ljudspår eller går det bara neråt på ett spår, lite luddig fråga men tror du är med på hur jag menar?

#2331

Postad 31 augusti 2010 - 21:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Varje spår är en frekvens. Det börjar på 1 hz och går upp till 99. Det är allså 99 spår. Varje spår är 20 sek. Två sekunders tystnad mellan spåren.
Vet inte var den finns längre.. Jag har skivan ligger på min stationära. En så stor fil går väl knappast att lägga upp här...?
Förr låg den på TPB och på Faktiskt.se.

#2332

Postad 01 september 2010 - 09:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Har man romEQwizzard så kan man ju använda tongennereatorn där, mycket smidigare och man akn få vilket frekvens man vill och hur länge man vill med :blush:
Enda farliga med att spela upp frekvens långvariga svep och fasta frekvenser är att det lastar väldigt hårt på elementens termiska tålighet...
man ska alltså vara försiktig och specdiellt i diskant/ mellanregister med att köra toner för länge...
i basen är det mycket mindre kännsligt då kylnignen i dom flesta fall är betydligt mycket bättre !

#2333

Postad 01 september 2010 - 12:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Testade just den låten som SDX postade, ********!!!!
Otroligt vilken skitlåt, MEN som det spelar. Man blir ta mig fan rädd :blush:

#2334

Postad 01 september 2010 - 12:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
måste tetsta den :blush:

#2335

Postad 01 september 2010 - 15:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Testade just den låten som SDX postade, ********!!!!
Otroligt vilken skitlåt, MEN som det spelar. Man blir ta mig fan rädd :(


Du menar att du brukar tycka att såna låtar är bra...? :blush:

#2336

Postad 01 september 2010 - 16:01

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Testade just den låten som SDX postade, ********!!!!
Otroligt vilken skitlåt, MEN som det spelar. Man blir ta mig fan rädd :blush:

Den är inte bra men den har ett ###### pump.
Det finns en låt till som har ett lika dant pump men ligger lite högre i frekvens .

Redigerat av Unregistered1728, 01 september 2010 - 16:08.


#2337

Postad 01 september 2010 - 17:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Du menar att du brukar tycka att såna låtar är bra...? :(


Jag sa ju att jag tyckte det var en skit låt, men kan slänga på Infected Mushroom så att kåken skakar och tycka det är rätt så gött :blush:

Den musiken jag gillar bäst är varken bra inspelat eller mycket tryck i om man jämför.

#2338

Postad 01 september 2010 - 19:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Den musiken jag gillar bäst är varken bra inspelat eller mycket tryck i om man jämför.


Lasse Stefans ?

#2339

Postad 02 september 2010 - 08:58

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
haha, neee...

Rolandz såklart ! :)

#2340

Postad 02 september 2010 - 16:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Lasse Stefans ?


In flames, killswitch engage . Mer åt det hållet :)

#2341

Postad 02 september 2010 - 17:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

In flames, killswitch engage . Mer åt det hållet :)


"Typ" Lasse Stefans allså ?

#2342

Postad 02 september 2010 - 17:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa som ett par i28 som finns till salu nu, massa annat med ino med för den delen. Säljaren har iofs fantasipriser men kanske någon kan berätta för han att man inte får ut nästan fullpris på högtalare :)


Gissar på att du vet vart du hittar dom.

#2343

Postad 02 september 2010 - 18:01

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa som ett par i28 som finns till salu nu, massa annat med ino med för den delen. Säljaren har iofs fantasipriser men kanske någon kan berätta för han att man inte får ut nästan fullpris på högtalare :)


Gissar på att du vet vart du hittar dom.

Man kan bygga sig ett par fuskisar för en spotsyver

#2344

Postad 02 september 2010 - 18:13

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

"Typ" Lasse Stefans allså ?



Jo det är ungefär likadan musik. Här är det lite Killswitch, glöm inte att det MÅSTE spelas högt.

http://www.youtube.c...h?v=iPW9AbRMwFU

Eller varför inte lite Devildriver.

http://www.youtube.c...h?v=-JS1r8dZeh8

Man kan bygga sig ett par fuskisar för en spotsyver


Och det är vad?
Fynda igen?:)

Redigerat av Evil Homer, 02 september 2010 - 18:15.


#2345

Postad 02 september 2010 - 18:19

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jo det är ungefär likadan musik. Här är det lite Killswitch, glöm inte att det MÅSTE spelas högt.

http://www.youtube.c...h?v=iPW9AbRMwFU

Eller varför inte lite Devildriver.

http://www.youtube.c...h?v=-JS1r8dZeh8



Och det är vad?
Fynda igen?:)

seas och scanspeak/vifa

#2346

Postad 02 september 2010 - 19:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa som ett par i28 som finns till salu nu, massa annat med ino med för den delen. Säljaren har iofs fantasipriser men kanske någon kan berätta för han att man inte får ut nästan fullpris på högtalare :wub:


Gissar på att du vet vart du hittar dom.


Ino får dom ju nästan mer än fullpris för.. Helt sjukt...

Man kan bygga sig ett par fuskisar för en spotsyver


Som grejar samma ljudtryck ?

Jo det är ungefär likadan musik. Här är det lite Killswitch, glöm inte att det MÅSTE spelas högt.

http://www.youtube.c...h?v=iPW9AbRMwFU

Eller varför inte lite Devildriver.

http://www.youtube.c...h?v=-JS1r8dZeh8


Inte min kopp kaffe och negerboll...
Låter som sånt man lyssnade på för femton år sen, fast med en ny twist. Trodde den genren hade dött...?
Typ hardcore.. Hade dom haft en vettig sångare hade det dock varit klart bättre...

Redigerat av Bakerman, 02 september 2010 - 19:54.


#2347

Postad 02 september 2010 - 20:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Mer min varm oboy och ostmacka... http://www.youtube.c...h?v=gYP_QZBKsos

#2348

Postad 02 september 2010 - 20:16

Linc
  • Linc
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
eftersom detta verkar vara den största bas tråden på minhembio måste det här vara rätt ställe att fråga.

om man kopplar bort bygeln mellan bas och mellanregister/diskant å bara spelar med basarna är det då möjligt att det blir så stort tryck i lådan att diskanten sätts i gungnig och börjar spela inte högt men hörbart om man lägger örat mot,
högtalarna är 2st Proson 215SA lite bilder finns i mitt galleri

#2349

Postad 02 september 2010 - 20:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Mer min varm oboy och ostmacka... http://www.youtube.c...h?v=gYP_QZBKsos

Va fan vilket skit var är basen låter som dom spelar i en cistern utan bas Usch.

eftersom detta verkar vara den största bas tråden på minhembio måste det här vara rätt ställe att fråga.

om man kopplar bort bygeln mellan bas och mellanregister/diskant å bara spelar med basarna är det då möjligt att det blir så stort tryck i lådan att diskanten sätts i gungnig och börjar spela inte högt men hörbart om man lägger örat mot,
högtalarna är 2st Proson 215SA lite bilder finns i mitt galleri

Tyvär så enkelt är det inte .

#2350

Postad 02 september 2010 - 20:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

eftersom detta verkar vara den största bas tråden på minhembio måste det här vara rätt ställe att fråga.

om man kopplar bort bygeln mellan bas och mellanregister/diskant å bara spelar med basarna är det då möjligt att det blir så stort tryck i lådan att diskanten sätts i gungnig och börjar spela inte högt men hörbart om man lägger örat mot,
högtalarna är 2st Proson 215SA lite bilder finns i mitt galleri


I normala fall hade nog svaret varit ett givet nej eftersom mellanregister och diskant spelar i en egen låda inuti högtalaren. I detta fall handlar det om Proson, och då är det inte säkert att det finns någon låda till mellan och diskant, eller ens någon liten "kopp" bakom, och i så fall är det nog inte helt omöjligt att det kan orsaka missljud..

Va fan vilket skit var är basen låter som dom spelar i en cistern utan bas Usch.


Jaha ?? Lyssnar du på sån där skitmusik som du länkar till när du ska "finlyssna" också ??
Inte bara när du ska lufta riggen ??
Sätter du dej i finstolen med en bira och en whiskey och lyssnar på gaymusik allså ??! :wub:

Redigerat av Bakerman, 02 september 2010 - 20:47.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.