Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-2808

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 november 2007 - 18:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Finns det någon som fått Audyssey att låta bra?! ;)


Nej fy fan va trist ljudet blir. Blev så besviken eftersom Pioneers variant som fanns med på min gamla 1014 lät skitbra både till filmljud och stereo. Men va fan, så länge som det gick att köra utan så ä jag nöjd :D

#52

Postad 11 november 2007 - 21:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Funderar på att pilla bort det där plast"gallret".
Men ######r vad dom där fästena sitter. verkar som man måste öppna upp förstärkaren om man vill få bort dom helt.
Nån som plockat av sitt än?

#53

Postad 11 november 2007 - 22:13

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Jag har inte 2808, men 2807. Har heller aldrig förstått mig på Audyssey eller plastgallret.

Finns det någon som fått Audyssey att låta bra?! :lol:

så länge man ej kan göra custom av inställningarna i audysey så är det bara att glömma för att kunna det så måste man ha pro modelen som är justerbar manuellt.
det bästa om man vill ha ett hyggligt bra ljud är att köra eq manuelt för varje högtalareför det verkar som audysey tar bort all bas i ett system och kvar blir ett platt och tråkigt ljud.

#54

Postad 13 november 2007 - 09:25

TeeITHigh
  • TeeITHigh
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller tycker ni andra att den låter bättre och bättre? Direkt ur lådan och efter en auto setup så kände jag mig väldigt missnöjd. Var det denna ljudupplevelsen man fick för 26 papp (har köpt KEF 3005 också)? När jag in och tittade på EQ inställningarna så var alla höga frekvenser på max.

Efter någon vecka så fick jag en ny tv och gjorde om autosetupen. "men va i h-e? vad hände?" Ljudet blev mycket bättre. Kollade dom höga frekvenserna och nu såg det "normalt" ut. Jag fick nu blodad tand och gjorde en ny auto setup och gjorde tre mätningar direkt efter varandra på main och sedan en på vardera sida om main. Jag hade även dragit ner subben (KEF).

Nu mina vänner har jag en anläggning som spelar riktigt bra. Inte samma tjoff i basen som min Harmon Kardon men fullt tillräckligt

När jag pratade med min granne, som till skillnad mot mig förstår ljud, så menade han att en receiver i denna klassen behöver "spela in sig". Ungefär som en bil som behöver köras in... kan det stämma?

#55

Postad 13 november 2007 - 14:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Jepp håller med om att den verkar ha "spelat in sig", då jag också upplever fylligare ljud nu trots att jag inte gjort nån ny inställning. :P

Jag vet att högtalare kan behöva en liten tid på sig innan dom "värmt upp sig", men jag har aldrig varit med om att en förstärkare behövt det.

Gött ljud har man nu iallafall :rolleyes:

Ljudet är nästan FÖR klart och tydligt när man ser på HD-DVD/Blu-Ray med PCM, TrueHD eller DTS-HD :D
Vart kom alla nya ljudeffekter ifrån? ;)

#56

Postad 14 november 2007 - 21:27

master_james
  • master_james
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hej, slänger mig in i tråden.
Har funderat ett bra tag på att investera i ny stärkare och då främst på denon 2808. Har dock en liten fråga om "hd-ljudet". Äger ett styck ps3 och undrar om det funkar att köra alla ljud format dd, dts, pcm genom hdmi..? Vad jag hört tidigare skulle ju ps3:an bara kunna köra linjär pcm..? e jag ute å cyklar månne tro? I vilket fall så är det dessa frågor som hindrat mig från att investera...
Hur kommer det att funka med ps3 till denon? Någon som har god erfarenhet av detta..?

ha de gott

#57

Postad 23 november 2007 - 10:01

macdub
  • macdub
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej,

Har haft min 2808 i ca 2 månader nu har inte haft några större klagomål. Dock så har den nu börjat uppföra sig lite konstigt.
Har en Marantz DV7000 kopplad via HDMI, och när jag kör filmer med 5.1 ljud så klipper 2808 ljudet då och då, inte regelbundet. Provade att stänga av lip sync men det hjälpte inte. Kan det bero på någon annan inställning eller har jag fått ett måndags exemplar..

Någon som har märkt av detta??

/Fredrik

#58

Postad 23 november 2007 - 18:50

TeeITHigh
  • TeeITHigh
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej,

.... Provade att stänga av lip sync men det hjälpte inte. ....
Någon som har märkt av detta??

/Fredrik


Var ställer man in Lip Sync? Måste man köra videosignalen via Denon?

#59

Postad 24 november 2007 - 02:13

macdub
  • macdub
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Lip sync inställning: Manual setup - HDMI setup - HDMI Audio - Lip sync.

Jag antar att detta endast funkar när man kör både bild och ljud via 2808:n.

Någon annan som har haft strul när ni kör via HDMI?

#60

Postad 25 november 2007 - 13:19

master_james
  • master_james
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hallo.
Inhandlade 2808:an i helgen. Sjukt mycke pill med inställningar om man säger så. En liten fråga har jag dock. Har kopplat ps3 via hdmi och har frenetiskt försök få ut dolby true hd, men det verkar ju inte som om recivern vill ta emot. I stället blir det vanlig dolby digital, tycker inte det är nån direkt skillnad på de och uncompressed pcm signalen, har jag gjort nåt galet eller? Förväntade mig en "wow" upplevelse.

Tacksam för svar.

#61

Postad 06 december 2007 - 13:31

Tokfan
  • Tokfan
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tja, nyss införskaffat en 2808 och b&w 685 tänkte jag skulle bi-ampa dom nu men hur f-n ska man koppla? blir alles yr av bruksanvisning, så en bild på hur det ska kopplas skulle uppskattas....
Tack på förhand

Fredda

#62

Postad 07 december 2007 - 22:21

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Tjena. Sitter är och försöker koppla ihop min nya 2808 med mina nya b w cm7. Har börjat med och koppla in xboxen till förstärkare med komponent. Sen var tanken att jag ska dra upp bilden via hdmi. Men jag får bara ljudet och funka. Hitta ingen lösning med bilden. Dom på hifi butiken sa att jag skulle kunna koppla upp bilden vi hdmi. planen är att jag ska koppla in dvd spelaren och xboxen med komponent in i 2808 och sen köra vidare med hdmi upp till tvn. Testade också och koppla in datorn via 2808 med hdmi utan att få någon bild. vad gör jag för fel?
Kan hålla med om att de är ###### krånglig maskin man har köpt

#63

Postad 08 december 2007 - 14:36

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Tja, nyss införskaffat en 2808 och b&w 685 tänkte jag skulle bi-ampa dom nu men hur f-n ska man koppla? blir alles yr av bruksanvisning, så en bild på hur det ska kopplas skulle uppskattas....
Tack på förhand

Fredda

Jag har också bi ampat mina b w cm7 och då har jag kopplat min frontar in på sido surroundarna och den vanliga front kanalen. Glöm inte och ta bort blecken på högtalarna.

#64

Postad 26 december 2007 - 17:35

burnis
  • burnis
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hur jag än ställer in så får jag helt enkelt inget ljud i LFE kanalen när jag kör stereo :)



Har du testat o ställa Crossover Freq till 80Hz eller mer....istället för "advanced" som ställs in när man kör setup.

eller du kanske har fixat det redan;-)

#65

Postad 11 januari 2008 - 13:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Hur jag än ställer in så får jag helt enkelt inget ljud i LFE kanalen när jag kör stereo :)



Har du testat o ställa Crossover Freq till 80Hz eller mer....istället för "advanced" som ställs in när man kör setup.

eller du kanske har fixat det redan;-)


Jepp jag ändrade till 80Hz för ett par dar sen så nu ######r är det drag i basen :P
Är fruktansvärt många sidor i menyerna, så jag råkade bara ramla in på sidan där man ställer Crossover.
Och här har man suttit i 2 och en halv månad och förbannat trycket i förstärkaren :P

Manualen är som sagt inte den bästa och Audyssey är inte enligt recensioner, på diverse förstärkare med den funktionen, bra på att ställa crossovern på rätt nivå.

#66

Postad 12 januari 2008 - 01:58

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Audyssey är anledningen att jag hoppade över hela Denonlinjen samt faktiskt Marantz också, det verkar ju inte fylla sin funktion... till skillnad mot Pioneers som 20 ingenjörer ägnat 2 år att utveckla. Så det fick alltså bli en Pio, eftersom jag skulle vilja ha en fungerande rumskalibrering.

Sherwoods nya med Trinnov verkar vara ett ruggigt sjumilasteg framåt i den frågan, ska bli roligt att se vad som händer/skrivs när system med detta kommer.

Är 2808 för övrigt i klass med 3805/06 ljudmässigt ungefär?
Ska väl in och lyssna småningom men tänkte man kunde få höra av er som testar i lugn och ro...

Redigerat av Unregisteredb38af287, 12 januari 2008 - 12:29.


#67

Postad 17 januari 2008 - 17:29

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

Audyssey är anledningen att jag hoppade över hela Denonlinjen samt faktiskt Marantz också, det verkar ju inte fylla sin funktion... till skillnad mot Pioneers som 20 ingenjörer ägnat 2 år att utveckla. Så det fick alltså bli en Pio, eftersom jag skulle vilja ha en fungerande rumskalibrering.

Sherwoods nya med Trinnov verkar vara ett ruggigt sjumilasteg framåt i den frågan, ska bli roligt att se vad som händer/skrivs när system med detta kommer.

Är 2808 för övrigt i klass med 3805/06 ljudmässigt ungefär?
Ska väl in och lyssna småningom men tänkte man kunde få höra av er som testar i lugn och ro...

Jag har en 2807 och jag gillar Audyssey helskarpt. Med en viktig reservation. Kurvan måste anpassas/ställas in efter mina frontare annars låter det verkligen inte kul.

#68

Postad 09 februari 2008 - 09:42

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Kan man koppla till en extern hårddisk via USB för att spela upp musik till 2808 ?

Kan någon nämna lite vad man kommer missa om man köper en 2808 jämfört med den dyrare DENON AVR-3808, svårt att hitta en snabb sammanfattning.

Mvh
Omar Brännström

#69

Postad 09 februari 2008 - 10:06

fritz88
  • fritz88
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Hej

Kan man koppla till en extern hårddisk via USB för att spela upp musik till 2808 ?

Kan någon nämna lite vad man kommer missa om man köper en 2808 jämfört med den dyrare DENON AVR-3808, svårt att hitta en snabb sammanfattning.

Mvh
Omar Brännström


Hej!
Det är en av de saker som du kommer missa genom att köpa en 2808 istället för en 3808. Du missar även nätverksanslutningen som finns på 3808:an.
Förutom detta, 2 mindre HDMI ingångar och 20W mindre per kanal så är det inte så mycket som skiljer dom.

/Fredrik

#70

Postad 09 februari 2008 - 23:40

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Tackar

Då blir det 3808, två HDMI är för lite.

Har redan beställt kommer på onsdag.

Förbereder med Dali Ikon 6 systemet, men bytte ut subben mot B&W ASW608.

Mvh

Omar

#71

Postad 12 februari 2008 - 22:05

Dande
  • Dande
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tjena.
Har Denon nån europagaranti? Eller hur funkar det om nåt strular om man beställer från Tyskland?
Nån som har erfarenhet av detta? Är ju rätt mycket billigare där.

Mvh
Daniel

Redigerat av Dande, 12 februari 2008 - 22:06.


#72

Postad 03 mars 2008 - 12:51

TeeITHigh
  • TeeITHigh
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nu fick jag tjong i basen.

Under Channel Level kan man ställa hur mycket sprutt man vill ha i varje kanal. Välj manual och testton. Det börjar brusa. Pila ner till SW och dra på..... :-)

#73

Postad 22 mars 2008 - 15:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Kan någon konfirmera att det funkar att köra DTS-Master bitstremat från en Toshiba D-EP35? :(

#74

Postad 31 mars 2008 - 10:24

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
hej, jag väntar på en 2808, den borde komma i veckan.

är det någon som vet ifall manualen är på svenska?
mvh victor

#75

Postad 31 mars 2008 - 13:25

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Fick precis mail att Hifiklubben kör med lagerrensning av silver 2808 för 8998:-

Hifiklubben




#76

Postad 31 mars 2008 - 13:32

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Fick precis mail att Hifiklubben kör med lagerrensning av silver 2808 för 8998:-

Hifiklubben



Antar att det bara gäller i fysiska butiker, så vi som bor i fel stad gynnar det ändå inte:P

#77

Postad 31 mars 2008 - 18:00

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Hallo.
Inhandlade 2808:an i helgen. Sjukt mycke pill med inställningar om man säger så. En liten fråga har jag dock. Har kopplat ps3 via hdmi och har frenetiskt försök få ut dolby true hd, men det verkar ju inte som om recivern vill ta emot. I stället blir det vanlig dolby digital, tycker inte det är nån direkt skillnad på de och uncompressed pcm signalen, har jag gjort nåt galet eller? Förväntade mig en "wow" upplevelse.

Tacksam för svar.


vad jag förstår så stöder inte ps3 dom nya ljudformaten som dts hd och dolby true hd.
jag ärger ingen själv så jag kan ha fel .
mvh victor

#78

Postad 01 april 2008 - 08:50

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Fick precis mail att Hifiklubben kör med lagerrensning av silver 2808 för 8998:-

Hifiklubben

TACK!
Dags för mig att handla!

#79

Postad 01 april 2008 - 10:39

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Fick precis mail att Hifiklubben kör med lagerrensning av silver 2808 för 8998:-

Hifiklubben

TACK!
Dags för mig att handla!


Men det är bara den sliverfärgade det är extrapris på!

#80

Postad 01 april 2008 - 12:19

ma90
  • ma90
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Någon som vet varför de rear ut 2808:an???

Kommer det en ny version snart kanske?

Är inte denna en ny serie?

Håller Denon kanske på och byter ut hela linjen snart, vem vet?

Tacksam för svar!

#81

Postad 01 april 2008 - 12:25

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Klickar du på länken ovan och under 2808 står det

Denon vill dra ner på sitt lager av silvermodeller – dra nytta av det och spara 1 700 kronor på din biljett till framtiden! Silverfinish.


:)

#82

Postad 01 april 2008 - 20:42

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Men det är bara den sliverfärgade det är extrapris på!

ALLA vill köpa den svarta. De har köpt in för många av fel färg. För mig spelar färgen mindre roll så jag har slagit till.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 02 april 2008 - 23:43.


#83

Postad 03 april 2008 - 12:50

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
dum fråga kanske, men vad det ser ut som passar inte banankontakter till högtalarna i förstärkaren?

är det bara jag som är otroligt korkad eller går det inte att annvända bananer?:)
mvh victor

#84

Postad 03 april 2008 - 19:29

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Hej Viktor
Det är inte så enkelt att plastpluggarna sitter kvar?

#85

Postad 03 april 2008 - 19:47

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Hej Viktor
Det är inte så enkelt att plastpluggarna sitter kvar?


det kan vara så ser ut som att de kan rymmas i för de sitter nå svart innanföre kontakterna.
problemet är att terminalerna inte går att skruva av, dom går bara att skryva ut, så ifall man ska pilla bort något måste men ju sen få ut de och de kan bli svårt. någon som testat skruva ut dom helt?

#86

Postad 03 april 2008 - 19:58

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0

Hej Viktor
Det är inte så enkelt att plastpluggarna sitter kvar?


det kan vara så ser ut som att de kan rymmas i för de sitter nå svart innanföre kontakterna.
problemet är att terminalerna inte går att skruva av, dom går bara att skryva ut, så ifall man ska pilla bort något måste men ju sen få ut de och de kan bli svårt. någon som testat skruva ut dom helt?


Använd en liten skruvmejsel försiktigt och pilla ut pluggarna. Eller skruva in en skruv i pluggen och dra ut dem.

#87

Postad 03 april 2008 - 21:17

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Hej Viktor
Det är inte så enkelt att plastpluggarna sitter kvar?


det kan vara så ser ut som att de kan rymmas i för de sitter nå svart innanföre kontakterna.
problemet är att terminalerna inte går att skruva av, dom går bara att skryva ut, så ifall man ska pilla bort något måste men ju sen få ut de och de kan bli svårt. någon som testat skruva ut dom helt?


Använd en liten skruvmejsel försiktigt och pilla ut pluggarna. Eller skruva in en skruv i pluggen och dra ut dem.



du är säker på att det funkar då? vill ju sammtidigt inte första något:)

#88

Postad 03 april 2008 - 21:47

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
ja det är ingen fara att ta bort plastpluggarna, dom sitter där bara för att förstärkarna ska få säljas i EU
Det är samma storlek som utagen i väggen, därför får dom inte säljas utan att vara pluggade

#89

Postad 03 april 2008 - 22:02

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

ja det är ingen fara att ta bort plastpluggarna, dom sitter där bara för att förstärkarna ska få säljas i EU
Det är samma storlek som utagen i väggen, därför får dom inte säljas utan att vara pluggade


det är iof inga plugar utan som en mindre ring plast som sitter innanför dom färgade terminalerna. men jag ska göra ett försök att skära bort plasten på ett vettigt sätt.

#90

Postad 03 april 2008 - 22:05

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

ja det är ingen fara att ta bort plastpluggarna, dom sitter där bara för att förstärkarna ska få säljas i EU
Det är samma storlek som utagen i väggen, därför får dom inte säljas utan att vara pluggade


det är iof inga plugar utan som en mindre ring plast som sitter innanför dom färgade terminalerna. men jag ska göra ett försök att skära bort plasten på ett vettigt sätt.

"Skära" ska du egentligen inte behöva göra. PIlla in en kniv mellan skyddsringen och själva kontakten och bänd ut ringen. Eller som någon annan sa, ta en skruv som är lite lite grövre än hålet i ringen, skruva in den några varv och dra rakt ut. Då kommer skyddsringen följa med ut.

#91

Postad 25 april 2008 - 19:28

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt 2808:an från spelkontroll.se? och i så fall var instruktionsboken på svenska?
Jag mejlade dom och dom visste inte själva eftersom dom aldrig öppnat en kartong, Dom importerade f.ö. från Tyskland.

Redigerat av Aeroaero, 25 april 2008 - 22:43.


#92

Postad 25 april 2008 - 22:22

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt 2808:an från spelkontroll? och i så fall var instruktionsboken på svenska?
Jag mejlade dom och dom visste inte själva eftersom dom aldrig öppnat en kartong, Dom importerade f.ö. från Tyskland.


Varför inte köpa från Hifiklubben när dom bara är 200 kr dyrare?

#93

Postad 25 april 2008 - 22:36

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hifiklubben har bara silverfärgade till det priset, dom svarta som jag vill har tar dom fortfarande 11998:- för!

http://www.spelkontr...art-p-1423.html

http://www.hifiklubb...eiver_svart.htm

Redigerat av Aeroaero, 25 april 2008 - 22:45.


#94

Postad 26 april 2008 - 02:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Det är ju också en j-ävla prissättning egentligen, 3000 kr i skillnad beroende på färg. Men kör du på spelkontroll om du nu tycker att det känns tryggt och seriöst att handla därifrån för dessa summor. Jag skulle ju personligen inte gjort det.

Redigerat av belzebubb, 26 april 2008 - 02:28.


#95

Postad 26 april 2008 - 04:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Så, nu har pappa (jag :) ) beställt en 2808 ifrån hifiklubben, kunde inte motstå nu när den gått ned 3000.-. Vill ändå ha silver så :) .
Hoppas på ett lyft jämfört med min denon avr- 1804, dels i stereo/directmode och surround med lite mer kräm(vore väl själv fan om det inte blev ett lyft). Sen även de nya HD ljudformten såklart! Skall bli kul att se om den här autosetupenfungerar bra, enligt dem på hifiklubben skulle den göra det. Vad tycker ni, ställer ni in manuellt ändå? Audyssyn fungerar inte som det är tänkt verkar det som, ljudet blir platt/tråkigt? Sen är jag även sugen på att biampa frontana och se om det gör något för ljudet. Vad tycker ni om den här pure direktfunktionen? Stor skillnad vid musiklyssning?

Hoppas att man gjort ett bra val och det skall bli kul när man kan hämta den i nästa vecka.
Bara man nu bara förstår sig på den och alla inställningar man kan göra, verkar vara en del :P .
Btw, den såg riktigt nice ut desingmässigt där den stod i butiken ;) .

/Genstruktur

Redigerat av genstruktur, 26 april 2008 - 05:17.


#96

Postad 26 april 2008 - 05:55

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Det är ju också en j-ävla prissättning egentligen, 3000 kr i skillnad beroende på färg. Men kör du på spelkontroll om du nu tycker att det känns tryggt och seriöst att handla därifrån för dessa summor. Jag skulle ju personligen inte gjort det.


Jag känner det inte som ett problem, det går ju att använda postförskott, dom tar ju inget extra för ordrar över 2000:- och dom har bra omdömmen på prisjakt.

ok, läste nu på sidan man skall betala handpänning på ordrar över 2000:- på 2808:an så blir det ca: 900:- i handpenning och så tog dom 149:- för postförskott men inget för frakten. Blir att fundera på saken.
Är det någon som prutat på Hifikluben på den svarta? Det måste ju finnas en prutmån på 3000:- på den svarta eftersom jag inte tror dom säljer den i silver med förlust!

Redigerat av Aeroaero, 26 april 2008 - 06:02.


#97

Postad 26 april 2008 - 13:54

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Vilket seriöst företag kräver handpenning? Och visst går det att handla via postförskott, men jag tänkte mer på garantier och den biten.

Och du kan nog inte räkna med att kunna pruta när det kommer till Hifiklubben..

Redigerat av belzebubb, 26 april 2008 - 13:54.


#98

Postad 26 april 2008 - 17:48

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Vilket seriöst företag kräver handpenning? Och visst går det att handla via postförskott, men jag tänkte mer på garantier och den biten.

Och du kan nog inte räkna med att kunna pruta när det kommer till Hifiklubben..


Vad är det för oseriöst med att ta handpenning? Problemet är ju när folk beställer mot postförskott och inte hämtar ut paketen. Vi måste då betala frakt, postförskottsavgift och returfrakt. För en receiver i den här viktklassen blir det drygt 600:-. Om kunden betalar handpenning lägger de ju inte gärna en order och sen inte bryr sig om att hämta ut paketet.

#99

Postad 26 april 2008 - 18:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Vad är det för oseriöst med att ta handpenning? Problemet är ju när folk beställer mot postförskott och inte hämtar ut paketen. Vi måste då betala frakt, postförskottsavgift och returfrakt. För en receiver i den här viktklassen blir det drygt 600:-. Om kunden betalar handpenning lägger de ju inte gärna en order och sen inte bryr sig om att hämta ut paketet.

Det känns lite oseriöst ändå!? 99.99% av alla företag brukar faktiskt ha en klausul vad som händer när man inte hämtar ut sitt paket, då får man en räkning på XXX kronor, något som man godkänner när man skickar iväg sin order.

Ta dustin som exempel:

http://www.dustinhom...?...9&pageID=17

Outlöst försändelse
För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Dustin Home AB debiteras en avgift om f.n. 313 kr inklusive moms för att täcka Dustin Home AB:s transport- och administrationskostnader.


Handpenning är dock bra när man säljer som privatperson som garanti mot att paketet inte hämtas.

#100

Postad 26 april 2008 - 18:35

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Det känns lite oseriöst ändå!? 99.99% av alla företag brukar faktiskt ha en klausul vad som händer när man inte hämtar ut sitt paket, då får man en räkning på XXX kronor, något som man godkänner när man skickar iväg sin order.

Ta dustin som exempel:

http://www.dustinhom...?...9&pageID=17

Handpenning är dock bra när man säljer som privatperson som garanti mot att paketet inte hämtas.


En sådan klausul har givetvis vi också, men det händer att folk inte hämtar ut sina Postförskott och dessutom inte betalar fakturan vi skickar ut, annars hade vi givetvis inte haft ett sådant system.

Vi hade tidigare Postförskott utan handpenning och tyvärr var det några som beställde och inte hämtade ut, varför vi ändrade på systemet. Men om det är fler som tycker det här systemet verkar oseriöst ska vi ändra på det och erbjuda postförskott utan handpenning (dock kommer vi då behöva göra en förenklad kreditupplysning). :)

Nåväl, tillräckligt off-topic. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.