Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-2808

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 10 december 2009 - 23:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Det kommer inget ljud ur den när du spelar musik/film eller kör Audyssey heller? I ditt första inlägg tyckte jag du nämnde testtoner bara?

#152

Postad 11 december 2009 - 00:00

Unregistered45b84d38
  • Unregistered45b84d38
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Det kommer inget ljud ur den när du spelar musik/film eller kör Audyssey heller? I ditt första inlägg tyckte jag du nämnde testtoner bara?



Nu fick jag det löst! :)

Ringde HIFI-klubbens supporttelefon och medans jag väntade på killen att ta fram en manual lyckades jag lösa det själv!

Lite pinsamt fel med känner mig ändå skyldig att berätta...

Jag kör inte automatisk inställning med audyssey då jag hört att detta inte blir riktigt hundra så istället för att ha subben på "klockan 12" eller hälften, ssom rekomederas på auto setup så drog jag ner den till nästan noll, körde test-ton och vred upp subben själv till vad jag ville ha den!

Därefter gjorde jag sub-inställningarna, ökade den lite etc. I den ordningen var det man skulle göra det! :D

Tack alla för hjälpen :unsure:

#153

Postad 11 december 2009 - 00:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Du menar att du hade volymen på nästan 0 innan? :)
Inte så konstigt att den inte lät nåt då, gött att det löste sig!

Redigerat av genstruktur, 11 december 2009 - 00:06.


#154

Postad 25 maj 2010 - 00:40

mumriken686
  • mumriken686
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Börjar bli mer än lovligt trött på att inte få mitt ljud att fundera ordentligt.

Har en PS3 kopplad via en Denon 2808 + 2 högtalare.

Lyckas inte få den att spela upp ljud i musik eller film i lägena Pure Direct, Direct eller Stereo. Förutom i menyerna där det av någon anledning fungerar. Ändrar jag till något DSP-lägena så fungerar allt ljud. Detsamma gäller om jag kör Dolby pro logic

Men det låter ju skräp och jag vill ju få ut bästa möjliga ljud förstås.

Har kontrollerat inställningar, nollställt PS3, testat med andra typer av kablar. Går helt enkelt inte.

Det intressanta är att problemen kommit i vågor. I början fungerade allt som det skulle. Sen uppstod de problem som beskrivits ovan och sabbade mitt musiklyssnande i några månader. Men efter att ha mixtrat en del fungerade ljudet igen. Fram tills nu då problemen som sagt är tillbaka.

Misstänker att problem möjligen skulle kunna ha uppstått i samband med uppdateringar av PS3:an

Någon som har en aning om var felet ligger? Hjälp vore mycketmycketmycket uppskattat =)

#155

Postad 25 januari 2013 - 18:37

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Halloj! Hoppas någon läser den här tråden fortfarande :) . Det är så att jag har köpt ett slutsteg och tänkte att man kunde sätta på/stänga av det när Denon 2808 sätts på genom trigger outfunktionen. Hade varit smidigt att slutsteget sattes på/stängdes av när man tryckte on/off på fjärrkontrollen till 2808:an.

Så här står det i manualen till 2808:

The power of an external device equipped with a trigger input jack can be turned on and off inassociation with operations on the AVR-2808CI.
For details, see menu "Manual Setup" – "OptionSetup" – "Trigger Out" (vpage 32)
.• Output: DC 12 V 150 mA MAX.Check the trigger input conditions of theconnected device


Trigger OutSelect the conditions to turn on the trigger out with respect to thezone, input source, surround mode.

Select "Trigger Out 1" or "Trigger Out 2" and make the settings belowrespectively.
[Selectable items]ON: Activate trigger on this mode.– – –: Do not activate trigger on this mode.
Setting with Respect to the Zone• When the power of the zone turned on/off, the trigger out turns on.
• Associated with the power supply of zones set to "ON" .
Setting with Respect to the Input Source•
When the input source set to on is selected, the trigger out turnson.
• Associated with respect to the input source for zones set to "ON" at"Setting with Respect to the Zone" .
Setting with Respect to the Surround Mode• When the surround mode set to on is selected, the trigger out turnson.
• Associated with respect to surround modes that are set to "ON" .•
This can be set if the "MAIN ZONE" setting at "Setting with Respectto the Zone" is set to "ON" .
• Associated when an input source for which "Setting with Respect tothe Input Source" is set to "ON" is selecte


På slutsteget står det såhär:

Ingången märkt 12V TRIGGER IN används
för att ansluta en styrsignal från en Rotel-förförstärkare
eller surroundprocessor, som sedan
styr om förstärkaren ska slås på eller av.
Ingången kan ta emot en signal (likström eller
växelström) på mellan 3 och 30 volt via en kabel
som har 3,5-millimeters minijack-pluggar.
För att använda denna funktion måste omkopplaren
bredvid 7 stå i läge ON (se
föregående stycke).
Utgången märkt 12V TRIGGER OUT används
för att ansluta ännu en 3,5-millimeters minijackkabel
som överför styrsignalen till en annan
apparat. Denna utsignal är bara tillgänglig om
det finns en insignal ansluten till 12V TRIGGER
IN-ingången.


Är det bara att koppla ihop 2808:an med slusteget, eller finns det risk att slusteget är för starkt på något sätt och förstör Denonen? Vad är det för kabel man skall ha för att koppla ihop det hela i så fall? Har aldrig gjort det här förut, därav min fråga :) .

Mvh

/Genis

Redigerat av genstruktur, 25 januari 2013 - 18:51.


#156

Postad 28 oktober 2013 - 22:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Har en fråga som jag inte riktigt fått klarhet i.

Menyn 2ch direct/stereo, påverkar inställningarna där även Pure direct-läget?

#157

Postad 25 juli 2015 - 15:57

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0
Hej jag undrar vad ett hdmi kort kostar till 2808! Har beställt ny förstärkare men känns hemskt att slänga den om de kanske inte är så kostsamt.

Är de ett vanligt fel? verkar så



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.