Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 mars 2012 - 11:22

mrowkoob
  • mrowkoob
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Någon här som använder netflix?
Det går ju att använda om man köper sig en amerikansk ip adress vilket är relativt enkelt.
Har gått och funderat på om jag skall ha netflix och skulle gärna höra hur det funkar för någon av er?

#2

Postad 26 mars 2012 - 18:59

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Fungerar alldeles utmärkt - kör det på Oppo BDP-93 i bion, AppleTV2 i vardagsrummet, samt på ett par ipads. Dock är de inte supersnabba med det nyaste, men en av de roligaste finesserna är rekommendationerna som gjort att jag sett en del bra filmer jag aldrig sett annars.

Bildkvaliteten är ok på deras sk HD, SD blir ok på ipad, men i bion är det sådär.

#3

Postad 29 mars 2012 - 03:37

mrowkoob
  • mrowkoob
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Kör du via en HTPC til Oppon?

Hur "luras" du annars med ip adressen?

Har tänkt på en boxee som del av hemmabion, deras sk hd duger altså till hemmabion?

#4

Postad 29 mars 2012 - 07:33

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Kör med en dns-tjänst som jag ställer in i routern, så allt inom det nätverket ser ut att befinna sig i USA. På det viset funkar det oavsett vilken pryl jag ansluter utan att behöva köra med specialkonfiguration. Kan skicka ett PM om den om du är intresserad.

Deras HD skulle jag säga duger - tänk uppskalad DVD ungefär (med viss variation beroende på film såklart) vilket jag anser vara OK (men inte mycket mer) genom Oppon. Om man däremot testar Vudu så är det faktiskt imponerande hur pass bra bild man får med 10 Mbit, men då blir det kostnad per film istället för en fast kostnad oavsett hur mycket man tittar på. Kör som sagt med en AppleTV på en 59" tv också, sitter även lite längre ifrån än vad jag gör i bion - då är deras HD inga problem alls att titta på.

#5

Postad 29 mars 2012 - 19:36

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Man behöver alltså inte köra någon proxy utan det räcker med dns?

#6

Postad 29 mars 2012 - 19:59

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Japp, DNS räcker.

#7

Postad 31 mars 2012 - 06:58

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Någon bra guide?

#8

Postad 01 april 2012 - 11:57

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Har tyvärr inget tips på en guide - jag har kvar mitt netflixabb. sen jag bodde i USA, så vet faktiskt inte hur knepigt det är att få den biten att fungera om man inte har ett amerikanskt visakort.

#9

Postad 01 april 2012 - 13:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Har tyvärr inget tips på en guide - jag har kvar mitt netflixabb. sen jag bodde i USA, så vet faktiskt inte hur knepigt det är att få den biten att fungera om man inte har ett amerikanskt visakort.

Funkar fint med svenskt visa.Kör netflix på min boxee box som förmodligen är enda mediaspelaren där man enkelt kan ställa in vpn i menyn.

Redigerat av Unregistered40562de1, 01 april 2012 - 13:10.


#10

Postad 01 april 2012 - 13:13

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Ah, trevligt. Det jag kan tipsa om då är att "låna" en adress i en delstat utan sales tax (tex Oregon) eftersom jag antar att Netflix vill att man skriver in en adress - eller det kanske den inte gör om man köper streaming only?

#11

Postad 01 april 2012 - 13:16

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Ah, trevligt. Det jag kan tipsa om då är att "låna" en adress i en delstat utan sales tax (tex Oregon) eftersom jag antar att Netflix vill att man skriver in en adress - eller det kanske den inte gör om man köper streaming only?

Korrekt dom frågade aldrig efter adress,jag hade letat fram en och allt B)

#12

Postad 02 april 2012 - 19:17

mrowkoob
  • mrowkoob
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Finns det någon DNS tjänst som är bättre än andra?

#13

Postad 02 april 2012 - 20:57

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Är det inte lite sorgligt att folk tvingas "fuska" för att få lov att BETALA för en vetting mediatjänst?

Branschen för faaaaeen... Kom i luckan!

#14

Postad 02 april 2012 - 21:04

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Visst är det sorgligt, men samtidigt är det så det blir när det ska vara separata rättigheter i olika länder. Det finns liksom inget intresse att ha en tjänst i ett land som Sverige känns det som. Jag hoppas verkligen på globala rättigheter i framtiden så man kan få en (eller flera) riktigt bra tjänster i framtiden.

#15

Postad 07 juni 2012 - 10:42

mrowkoob
  • mrowkoob
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Ingen som kan tipsa om bra DNS tjänst. It´s a jungle out there...

#16

Postad 07 juni 2012 - 11:06

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 1

Ingen som kan tipsa om bra DNS tjänst. It´s a jungle out there...

http://unblock-us.com/
Testa en vecka gratis.Gör det själv nu och det funkar perfekt för netflix och man slipper sugiga hastigheter som "vanliga" vpn tjänster.

#17

Postad 15 juli 2012 - 16:03

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Ingen som kan tipsa om bra DNS tjänst. It´s a jungle out there...


Jag är väldigt nöjd med SmartDNS från OverPlay.net, den känner själv av vad tjänsten "vill ha" för land. Har använt den med Vudu, Pandora och BBC Iplayer. Den borde dock fungera lika bra på Netflix. Ska registrera mig på ett Netflixkonto också hade jag tänkt. Det verkar ju vara en bra tjänst.

#18

Postad 15 juli 2012 - 18:54

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Hoppas man kan ställa in själv också, tex netflix finns ju både i usa och england, så beroende på vilken content man vill ha vill man i så fall kunna byta region mha dns:en.

#19

Postad 16 juli 2012 - 11:56

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hoppas man kan ställa in själv också, tex netflix finns ju både i usa och england, så beroende på vilken content man vill ha vill man i så fall kunna byta region mha dns:en.


Under inställningarna på sin Overplay-sida såg jag att man välja vilken "locale" Netflix ska ha. (se bifogad bild). Jag var inne på den amerikanska och tittade under "browse", men är det verkligen hela utbudet som syns där? Isåfall är det ju vara ett jättedåligt utbud! Själva påstår Netflix att de har 75 000 filmer och avsnitt men det verkar ju inte stämma isåfall.

Bifogad fil  overplay.jpg   122,99K   5 Antal nerladdningar

#20

Postad 17 juli 2012 - 07:39

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Borde inte netflix vara nästan lika olagligt som att ladda hem? Visst, man betalar men man bryter ju användaravtal trots allt.

#21

Postad 17 juli 2012 - 08:20

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Netflix har ett väldigt knepigt sätt att visa content, det baseras på vad man mest tittat på tidigare och vad den tror att man ska gilla beroende på ratings på vad man tittat på och så vidare - även om jag väljer att titta på "senast upplagda" så blir det olika på två olika konton med olika historik. Jag tycker det är helknepigt, väljer jag senaste vill jag ju såklart se alla de senaste, inte vad den tror jag vill titta på... Verkar även finnas någon begränsning i hur många titlar den visar i en kategori även om det finns fler, samt att alla tags inte går att söka på.

Det stämmer antagligen vad de säger med antalet titlar, men visst, jag tycker utbudet blivit sämre det senaste året. Det som jag mest använder det till är för att kolla tvserier, ofta finns alla säsonger av en serie som inte går längre, oerhört smidigt om man inte vill/kan köpa en box eller är osäker på om det är bra. Måste ge lite ros till hur den rekommenderar dock, har sett ett par kul franska filmer som jag aldrig hittat annars.

dhanjel: Visst bryter man mot villkoren (antar jag, kan inte påstå att jag läst dem så noga), men personligen tycker jag i alla fall att det känns bättre att betala för tjänsten och ta del av utbudet (utanför tänkt geografiskt område) än att bara ladda ner.

#22

Postad 03 augusti 2012 - 16:33

roccapalumpa
  • roccapalumpa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Samsung Smart + Netflix via Unblock US

Om man läser på unblock us sida så går det att ställa in en samsung smart tv med. Dvs att ändra dns så att det ser ut så den är i USA. Smidigt att använda tv:n till det. Vill helst inte använda min ps3:a eller köpa en Apple TV till det.

Jag har testat detta men får det inte att fungera.

Tacksam för svar om någon fått detta att fungera.

#23

Postad 05 augusti 2012 - 08:43

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Jag gjorde i

Samsung Smart + Netflix via Unblock US

Om man läser på unblock us sida så går det att ställa in en samsung smart tv med. Dvs att ändra dns så att det ser ut så den är i USA. Smidigt att använda tv:n till det. Vill helst inte använda min ps3:a eller köpa en Apple TV till det.

Jag har testat detta men får det inte att fungera.

Tacksam för svar om någon fått detta att fungera.

Jag gjorde en inställning i min trådlösa router o vips har alla mina apparater tillgång till netflix mm.Har du gjort det?
Dock är min sony tv inge vidare på netflix,seg o dålig bild då funkar ps3 mycket bättre.

Redigerat av Unregistered40562de1, 05 augusti 2012 - 08:44.


#24

Postad 15 augusti 2012 - 08:24

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Såg denna korta notis
http://www.theverge....ional-expansion

Jag hoppas detta är starten på en BRA streaming tjänst för film, och kanske kanske börjar dumheten med olika release tider för tv-serier och filmer?

Någon som har erfarenhet av Netflix och hur det fungerar, kanske kan berätta lite?

#25

Postad 15 augusti 2012 - 08:31

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
http://nordicsblog.n...ay-denmark.html

#26

Postad 15 augusti 2012 - 08:40

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Intressant men har inte höga förväntningar på utbudet.

#27

Postad 15 augusti 2012 - 09:29

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Hoppas ! Kan man äntligen säga upp sitt comhem... :D har de bra utbud på HD och serier tro?

#28

Postad 15 augusti 2012 - 09:40

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Ska mycket till för att detta ska vara bättre än usa netflix + proxy, både i pris och utbud...

#29

Postad 15 augusti 2012 - 09:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Varför skulle inte utbudet kunna vara detsamma här som där?

Priset är dock en annan femma...

#30

Postad 15 augusti 2012 - 09:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Dom serier som inte sänts klart i svensk TV lär ju knappast komma ut på Netflix i Sverige, finns garanterat avtal för det. Så man kan ju glömma att se tex Game of Thrones säsong 2.

#31

Postad 15 augusti 2012 - 09:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Såvida inte denna typ av lansering kanske gör så att det blir ett slut för såna typer av avtal på sikt?

Man kan ju alltid hoppas iaf.

#32

Postad 15 augusti 2012 - 09:51

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag kör US Netfix via VPN sen nått år tillbaka.
Utbudet är väl ok.
Kommer alltid några nya släpp varje månad, som matchar svensk DVD utgivning tidsmässigt.
Övriga titlar dyker upp nånstans mellan hyrsläpp å när de svenska filmkanalerna visar dem.
Men för kostnaden strax under 6$ per månad är det grymt prisvärt.

När Netflix landar i SE lär vi dock få se helt andra prisbilder samt kanske även utbudsmässigt. Mitt tips är att månadskostnaden läggs nånstans där övriga streamingtjänster ligger idag, skall vi gissa 399 eller nått.

Avseende kvaliteten så är det svårt att sia om. Kör ju via VPN med strypt bandbredd å då får jag DVD kvalitet på filmerna.

#33

Postad 15 augusti 2012 - 10:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag kör US Netfix via VPN sen nått år tillbaka.
Utbudet är väl ok.
Kommer alltid några nya släpp varje månad, som matchar svensk DVD utgivning tidsmässigt.
Övriga titlar dyker upp nånstans mellan hyrsläpp å när de svenska filmkanalerna visar dem.
Men för kostnaden strax under 6$ per månad är det grymt prisvärt.

När Netflix landar i SE lär vi dock få se helt andra prisbilder samt kanske även utbudsmässigt. Mitt tips är att månadskostnaden läggs nånstans där övriga streamingtjänster ligger idag, skall vi gissa 399 eller nått.

Avseende kvaliteten så är det svårt att sia om. Kör ju via VPN med strypt bandbredd å då får jag DVD kvalitet på filmerna.

På Irland kostar det 7 Euro, så 399 verkar orimligt. Borde ju hamna på samma i hela Europa. Det avgörande blir vilka TV-kanaler och program man kan få tillgång till. Filmer finns ju redan via en hel rad bra streaming-tjänster i Sverige.

#34

Postad 15 augusti 2012 - 10:08

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

När Netflix landar i SE lär vi dock få se helt andra prisbilder samt kanske även utbudsmässigt. Mitt tips är att månadskostnaden läggs nånstans där övriga streamingtjänster ligger idag, skall vi gissa 399 eller nått.


Det där kan visa sig vara årets sämsta gissning! :)

#35

Postad 15 augusti 2012 - 10:28

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Hur funkar Netflix för närvarande när det kommer till serier, kommer avsnitten ut samtidigt som det visas på TV i USA? och i HD?

/ea

Redigerat av Unregistered5bb908bc, 15 augusti 2012 - 10:29.


#36

Postad 15 augusti 2012 - 10:34

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Det där kan visa sig vara årets sämsta gissning! :)


Möjligt :), men jag tror vi kommer skrika oss hesa över de överpriser de sätter initiellt.
Vet ej hur konkurrenssituationen runt streamingtjänster på Irland ser ut, men här i SE är det väl ganska magert ? = easy money finns att hämta för Netflix. Varför sätta ett för lågt pris om ingen riktig konkurrens finns?

#37

Postad 15 augusti 2012 - 10:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Möjligt :), men jag tror vi kommer skrika oss hesa över de överpriser de sätter initiellt.
Vet ej hur konkurrenssituationen runt streamingtjänster på Irland ser ut, men här i SE är det väl ganska magert ? = easy money finns att hämta för Netflix. Varför sätta ett för lågt pris om ingen riktig konkurrens finns?

Det finns ett flertal konkurrenter. Voddler, SF Anytime, Lovefilm, Headweb tex, för film. Sedan finns ju de operatörsberoende som Viaplay, Canal Digital m fl. SVT Play och andra Play-kanaler måste ju också räknas som konkurrenter.

#38

Postad 15 augusti 2012 - 10:53

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Det finns ett flertal konkurrenter. Voddler, SF Anytime, Lovefilm, Headweb tex, för film. Sedan finns ju de operatörsberoende som Viaplay, Canal Digital m fl. SVT Play och andra Play-kanaler måste ju också räknas som konkurrenter.


Och erhåller de en tjänst med fast månadssumma för hela deras utbud?. Hur ligger de prismässigt?

#39

Postad 15 augusti 2012 - 12:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Och erhåller de en tjänst med fast månadssumma för hela deras utbud?. Hur ligger de prismässigt?

Voddler Plus, 79 kr /månad och då ingår att du kan ladda ned alla filmer och se offline.

#40

Postad 15 augusti 2012 - 13:54

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
IDG: tippar:
"Kostnaden för tjänsten är i USA tio dollar i fast kostnad per månad, det motsvarar cirka 67 kronor. Det är fortfarande okänt vad det svenska priset blir men troligtvis kommer det att hamna under hundralappen."

http://www.idg.se/2....marna-som-stods

#41

Postad 15 augusti 2012 - 13:56

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

IDG: tippar:
"Kostnaden för tjänsten är i USA tio dollar i fast kostnad per månad, det motsvarar cirka 67 kronor. Det är fortfarande okänt vad det svenska priset blir men troligtvis kommer det att hamna under hundralappen."

http://www.idg.se/2....marna-som-stods


I stand corrected ( förhoppningsvis )

#42

Postad 15 augusti 2012 - 17:04

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0

Hur funkar Netflix för närvarande när det kommer till serier, kommer avsnitten ut samtidigt som det visas på TV i USA? och i HD?

/ea


Knappast. Det funkar inte ens så i USA. Netflix köper väl visningsrättigheter precis som andra kanaler, och har någon annan kanal redan köpt rättigheterna får Netflix vänta.

#43

Postad 15 augusti 2012 - 23:18

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

IDG: tippar:
"Kostnaden för tjänsten är i USA tio dollar i fast kostnad per månad, det motsvarar cirka 67 kronor. Det är fortfarande okänt vad det svenska priset blir men troligtvis kommer det att hamna under hundralappen."

http://www.idg.se/2....marna-som-stods

De har lite olika prisbilder på IDG idag... eller är det billigare för de med Apple-produkter?

Amerikanska Netflix kostar knappt 8 dollar per månad.


http://www.idg.se/2....-oppnas-med-vpn

#44

Postad 16 augusti 2012 - 06:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
jag som kör netflix kan berätta det kostar 7.99 dollar därmed basta . B)
Kör med unblock-us så använder man sin egen bandbredd istället för en server i usa,kan därefter köra det på alla prylar i hemmet dvs ps3,boxee min sony tv ipad osv.

Redigerat av Unregistered40562de1, 16 augusti 2012 - 06:10.


#45

Postad 16 augusti 2012 - 07:52

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Problemet är väl tyvärr som med andra liknande tjänster, utbudet blir uselt här jämfört med USA. Jämförde utbudet på Xbox lite snabbt igår, och skillnaden är enorm...

http://marketplace.x...om/sv-SE/video/
http://marketplace.x...om/en-US/Video/

#46

Postad 16 augusti 2012 - 08:06

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Här är en liten guide hur du får tillgång till Netflix samt en DNS.
http://slowmove.se/r...e-tv-i-sverige/
det är dessutom gratis första 7 dagarna!

/kc

#47

Postad 16 augusti 2012 - 08:54

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Nu börjar det hända grejer...

http://www.deadline....inland-denmark/

#48

Postad 16 augusti 2012 - 09:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Möjligt :), men jag tror vi kommer skrika oss hesa över de överpriser de sätter initiellt.
Vet ej hur konkurrenssituationen runt streamingtjänster på Irland ser ut, men här i SE är det väl ganska magert ? = easy money finns att hämta för Netflix. Varför sätta ett för lågt pris om ingen riktig konkurrens finns?


Det kommer utan tvekan att landa under 100kr / månaden. Allt annat är självmord. 99kr/mån eller 79kr/mån tror jag vi kan förvänta oss.

Hur funkar Netflix för närvarande när det kommer till serier, kommer avsnitten ut samtidigt som det visas på TV i USA? och i HD?

/ea


Netflix jobbar på samma premisser som andra bolag som sysslar med uthyrning. Serierna släpar ganska kraftigt då Netflix får dem oftast i samband med att en säsong ges ut på DVD/Blu-Ray.

Dock så står Netflix bakom lite serier som de får tillgång till direkt. De har t ex Lillyhammer som börjat visas på Svensk TV och ska stå bakom en ny säsong av Arrested Development.

#49

Postad 16 augusti 2012 - 09:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nu börjar det hända grejer...

http://www.deadline....inland-denmark/

Återstår att se vilken operatör som får detta guld-avtal. Troligen Canal Digital, då de sedan länge har förstahandsrätt till HBO-serier.

#50

Postad 17 augusti 2012 - 16:46

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Om man vill se avsnitten när de kommer ut är vpn/dns-tjänst och sedan streaming från tv-kanalernas hemsida mycket bättre än Netflix. Jag tycker Netflix styrka vad gäller serier ligger i om man börjar titta på en serie som antingen slutat sändas, eller som funnits i ett antal säsonger - då är det grymt smidigt att alla avsnitt finns, samt att man kan börja titta på teven/hemmabion och sedan kanske kolla slutet eller så i sängen med ipad etc.

Vad gäller utbudet ser man ju skillnad bara man tittar på utbuden i England och USA, då får man ju tänka på att Sverige är en mycket mindre marknad, så det gäller ju att Netflix kan köpa rättigheterna billigt från bolagen om det skall löna sig.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.