Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metaltown 30 Jun GBG

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 juni 2011 - 21:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nya området ser tusen gånger trevligare ut än frihamnen. Blir lite äkta festivalkänsla när det inte är massa stål å betong överallt.
Det kommer bli lerigt värre på campingen så mycket som det ska regna på fredagen. 17-18mm på natten enligt SMHI. Det blir blött!

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 juni 2011 - 21:27.


#52

Postad 16 juni 2011 - 07:41

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Åter, det här med vädret.
Nu får det gärna hålla i sig som SMHI lovar, ser hyfsat ut.

http://www.smhi.se/v...;redirect=false


Hur sa vi nu angående en MiHB-öl? Eller är ni blyga?

#53

Postad 16 juni 2011 - 08:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Föreslå en tid nånstans så får jag se om jag hinner med det. Åker med en massa andra personer så jag måste anpassa mig lite efter dem.

#54

Postad 16 juni 2011 - 10:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Föreslå en tid nånstans så får jag se om jag hinner med det. Åker med en massa andra personer så jag måste anpassa mig lite efter dem.


Ska fundera, återkommer :)

Peppar lite med Korn så länge: http://www.youtube.c...h?v=Ab6qVGWQ96E

#55

Postad 16 juni 2011 - 20:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
...regnkläder verkar vara ett måste för årets Metaltown.
Om man nu kan lita på SMHI / yr.no / klart.se så ska det regna. :D

Väl mött imorgon någonstans på området! Är ju rätt svårt att bestämma en plats och tid eftersom jag inte har en aning om hur området ser ut (mer än jag sett områdeskartan).
Men Graveyard är nåt jag verkligen ska se och jag brukar ta sikte på att stå långt fram till vänster, utanför trängseln. Lär väl ha jeans och svart munkjacka på mig, haha. Lätt att känna igen va...?

#56

Postad 17 juni 2011 - 12:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Fick precis mail från Metaltown. Tydligen varit problem med kortläsarna igår på WCR, så tag med cash!
Om ni nu inte fått mailet eller sett det :D .


Själv så blir det kängor och regnponcho i axelväskan :)

#57

Postad 19 juni 2011 - 11:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Sitter på tåget på väg hem...trött men lycklig :D
Graveyard var bäst på hela festivalen utan tvekan.
Vad tyckte ni om allt - banden, volymen, området och transportmöjligheterna?

#58

Postad 20 juni 2011 - 08:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sliten som fan idag. Sämst var alla långa köer till käket annars funkade allt fint.
Lite svårt att ta sig fram mellan red stage och öltältet men det blev bättre sen på lördagen.
SOAD var bäst. At The Gates och Graveyard var också jäkligt bra.
Hade inga problem med transport då vi hyrde en minibuss och hade chaffis som lämnade och hämtade upp oss.

Blir säkert Metaltown nästa år också. Asbra festival.

#59

Postad 20 juni 2011 - 10:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Sliten som fan idag. Sämst var alla långa köer till käket annars funkade allt fint.
Lite svårt att ta sig fram mellan red stage och öltältet men det blev bättre sen på lördagen.
SOAD var bäst. At The Gates och Graveyard var också jäkligt bra.
Hade inga problem med transport då vi hyrde en minibuss och hade chaffis som lämnade och hämtade upp oss.

Blir säkert Metaltown nästa år också. Asbra festival.


Ja, jag är mest positiv också men hade många kompisar med mig som varit många år på Sweden Rock (även i år) så de jämförde ju givetvis med SRF hela tiden och då tyckte de att Metaltown var mindre bra.

Men jag har haft en riktigt rolig helg! Graveyard var som sagt skitbra, At The Gates, Cavalera Conspiracy, Meshuggah, Avenged Sevelfold och Korn likaså.
Och helgens största wow ger jag till Bring Me The Horizon - vilken j*vla energi de hade!

Kan också nämna att taxin från centralen ut till festivalen låg på allt mellan 295:- till 720:-
Kompisarna åkte på den dyrare taxan med en chaufför som påstod att hans kortläsare var sönder, så han kunde bara ta kontanter...ja just det.

#60

Postad 20 juni 2011 - 10:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sweden rock har funnits på samma plats sen 98 också. Om 10 år så lär Metaltown vara minst lika bra.
Sweden rock var total kaos 98-99

Det metaltown måste fixa nästa år är en camping som har plats för alla besökare samt parkering. Lite fler matställen hade inte skadat heller annars är det bra tycker jag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 juni 2011 - 10:24.


#61

Postad 03 juli 2011 - 21:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jag var på det hela taget nöjd!
Fredagen var riktigt lyckad till jag skulle hem och mötte de andra 3000persen som väntade på bussen :). Tänkte, jag går hem! Ungefär vid Volvo Lastvagnar kom jag på att det är trots allt en bit hem. Hade tankar på att lägga mig och sova en stund men gick ner till buss 25 och kollade om den gick, det gjorde den. Bara det att 300 andra personer tänkt samma sak. När bussen väl kol tänkte jag, det är vinna eller försvinna och använde mina 186 och 90kilo för att tvinga mig på bussen :P . Kom hem till slut med på något sämre humör än jag lämnade festivalområdet.
Lördagen regnade det ju, lite enklare att tycka det är roligt när det är fint väder men jag hade kul ändå och ölade med polarna och diverse andra och så bra band, då speciellt Meshuggah......grrrr, fisatan vad tungt!! Fick gåshud och kände mig som hulken i vanlig ordning när jag hör deras musik :) !

Allt som allt nöjd, men det finns saker att förbättra helt klart!

#62

Postad 04 juli 2011 - 06:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag var på det hela taget nöjd!
Fredagen var riktigt lyckad till jag skulle hem och mötte de andra 3000persen som väntade på bussen :). Tänkte, jag går hem! Ungefär vid Volvo Lastvagnar kom jag på att det är trots allt en bit hem. Hade tankar på att lägga mig och sova en stund men gick ner till buss 25 och kollade om den gick, det gjorde den. Bara det att 300 andra personer tänkt samma sak. När bussen väl kol tänkte jag, det är vinna eller försvinna och använde mina 186 och 90kilo för att tvinga mig på bussen :D . Kom hem till slut med på något sämre humör än jag lämnade festivalområdet.
Lördagen regnade det ju, lite enklare att tycka det är roligt när det är fint väder men jag hade kul ändå och ölade med polarna och diverse andra och så bra band, då speciellt Meshuggah......grrrr, fisatan vad tungt!! Fick gåshud och kände mig som hulken i vanlig ordning när jag hör deras musik :D !

Allt som allt nöjd, men det finns saker att förbättra helt klart!


Jag skulle kunna sammanfatta min Metaltown-helg med dina ord ovan :)
Med tillägg för Graveyard, At The Gates och Avenged Sevenfold som var riktigt bra. Och Korn.

#63

Postad 05 juli 2011 - 04:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jo banden var det bästa med festivalen, fick se mycket bra! :)

#64

Postad 21 april 2012 - 15:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Bokade precis biljett!

Går det inte att rösta på band som skall komma på hemsidan, gjorde det väl förra året?

Skulle vilja rösta på Soen.

#65

Postad 21 april 2012 - 20:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Bokade precis biljett!

Går det inte att rösta på band som skall komma på hemsidan, gjorde det väl förra året?

Skulle vilja rösta på Soen.


Missa inte mina kompisar i Dethrone som spelar på Close Ups demoscen! :)

#66

Postad 21 april 2012 - 21:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Missa inte mina kompisar i Dethrone som spelar på Close Ups demoscen! :)


Jahopp, får försöka kolla in det då! Går du inte själv i år?

#67

Postad 22 april 2012 - 20:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jahopp, får försöka kolla in det då! Går du inte själv i år?


Vet inte än...ska iväg helgen efter och lira i Tyskland med vårt bluesband (där sångaren i Dethrone spelar bas...) så vi vet inte än om vi vill lämna 1,5-åriga dottern två helger i rad...

#68

Postad 23 april 2012 - 08:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Givetvis ska man dit även i år. Sveriges bästa festival.

#69

Postad 24 april 2012 - 06:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vet inte än...ska iväg helgen efter och lira i Tyskland med vårt bluesband (där sångaren i Dethrone spelar bas...) så vi vet inte än om vi vill lämna 1,5-åriga dottern två helger i rad...



Jag förstår spokken!



Fyra nya bandsläpp igår, var det något ni var sugna på? Inget av de som släpptes igår var något som jag lyssnar på/har hört.

#70

Postad 24 april 2012 - 12:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jahopp, får försöka kolla in det då! Går du inte själv i år?


Här kan du höra dem: http://dethroneswe.bandcamp.com/

Fullängdare är inne på mastering och kommer i maj :)

Redigerat av MrSpokk, 24 april 2012 - 12:15.


#71

Postad 24 april 2012 - 12:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Här kan du höra dem: http://dethroneswe.bandcamp.com/

Fullängdare är inne på mastering och kommer i maj :)

Oj, arga pojkar! :o

#72

Postad 24 april 2012 - 14:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Oj, arga pojkar! :o


Mycket :)

#73

Postad 12 juni 2012 - 09:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ny låt med Dethrone - Dead eyes open

De spelar kl 14.30 på fredag - missa dem inte! Tyvärr kan jag själv inte komma... :(

http://www.youtube.c...d&v=BG0tt3YWH_A

Redigerat av MrSpokk, 12 juni 2012 - 09:52.


#74

Postad 16 juni 2012 - 06:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Rapport tack! Nån som såg Dethrone?
Opeth?
In Flames?
Devildriver?

#75

Postad 17 juni 2012 - 12:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen, bodde i husbil på campingen i år, trots att jag bor i GBG.
Rapport:

Dethrone missade jag :unsure: .
Opeth var bra tyckte jag, spelade ganska mycket från nya skiva och en del gammal. Bra ljud och musiker såklart.
In flames: Såg bara ett par låtar. Är väl ingen jättefan men har 1 skiva med dem. Kändes lite som en dag på jobbet och det är på något sätt för stort nu, ingen skitighet. Påminner nästan om amerikanska band som försöker kopiera Gothenburgsound.
Devildriver såg jag inte.

Funderar precis på om jag inte tyckte att det bästa bandet och spelningen var Gojira. Tungt och bra fart på konserten och publiken.


Är rätt schleten får jag säga :ph34r:

Redigerat av genstruktur, 17 juni 2012 - 12:59.


#76

Postad 17 juni 2012 - 21:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...be_gdata_player

j*vlar vilken ångest jag hade i fredags över att jag inte var där. Hoppas iaf du hade skoj Genis :)

#77

Postad 18 juni 2012 - 10:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Dark Tranquillity, Killswitch Engage och Lamb of god tyckte jag var bäst. Jag såg inte Gojira och Nasum men de var tydligen jävligt bra de också.

Opeth helt ok fast det var rätt segt imellanåt.
In Flames var lätt tråkigast. Vädret hjälpte dock inte i deras fall. Vi gick innan de hade spelat klart.

Slayer var som de brukar. Bra men inte så mycket mer.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 juni 2012 - 10:37.


#78

Postad 06 juli 2013 - 13:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Hur är det i år då gott folk?

Snart dags att ge sig in till festivalen igen. Ville egentligen se Entombed men maken till tråkig tid. Jag var för trött och bakis för att orka in till kl 13.00. Igår tyckte jag nog Slipknot var bäst!

På det hela taget tycker jag festivalen känns mindre, det är mindre band och lite mer avslagen i år?

#79

Postad 09 juli 2013 - 07:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Jag var (tyvärr) inte där i år men kompisarna som var där vittnade om att Meshuggah (fortfarande) är Sveriges hårdaste och bästa band. Surprise? Nä :)

Redigerat av MrSpokk, 09 juli 2013 - 07:44.


#80

Postad 10 juli 2013 - 11:18

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag var (tyvärr) inte där i år men kompisarna som var där vittnade om att Meshuggah (fortfarande) är Sveriges hårdaste och bästa band. Surprise? Nä :)


Jag skulle nog vilja säga världens :). Efter deras konserter kan man ju känna, vem skall lira hårdare och tightare än det här? Måste kännas tröstlöst som band att spela efter dem :D .

Slipknot var bra också!

#81

Postad 18 december 2013 - 12:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Vila i frid Metaltown. Ses (förhoppningsvis) åter 2015.

https://www.facebook...ltown?ref=br_tf

Detta är ingen dödsruna.

Under de senaste månaderna har vi jobbat hårt för att spika allt inför Metaltown 2014. Men tiden går och vi har inte en värdig headliner. Samtidigt går vi mot en av de tyngsta metal-somrarna Sverige bevittnat under de senaste åren. Vi vill inte göra något halvhjärtat och har därför beslutat att göra uppehåll under 2014 så att vi kan omgruppera och förbereda vår comeback. Starkare än någonsin.

Under året kommer vi, tillsammans med Kulturbolaget och KB West, fortsätta att vara med och presentera tunga klubbspelningar i Göteborg, Malmö och Stockholm. Så fortsätt att hänga med oss här på Facebook, Instagram och Twitter för de senaste uppdateringarna om dessa, samt exklusiva tävlingar.

Slutligen vill vi tacka alla er metalheads som har kommit till Metaltown och headbangat med oss genom åren. Detta var inget lätt beslut att fatta, men det enda rätta med tanke på omständigheterna. Vi ser fram emot att ser er alla igen 2015!






0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.