Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audyssey Multi-EQ kalibreringssystem

527 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 11 december 2011 - 21:21

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Låter som en bugg ja... Har du inte möjlighet att köra bryggat ist?

#502

Postad 11 december 2011 - 21:39

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Ok, har fått bekräftat att det är en bugg och den kommer åtgärdas i början av nästa år.

#503

Postad 12 februari 2012 - 10:38

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Några korta intryck från min Integra DTR-80.2:


Audyssey MultiEQ XT32, som är den senaste varianten lanserad 2010, är den första autokalibreringen från Audyssey för hela registret som jag tycker verkar värd någonting! Tidigare versioner har fungerat bra för att korrigera basfrekvenserna, men först nu är justeringarna så detaljerade att de kan göra ordentlig nytta.

Många förkastar Audyssey helt och hållet, om inte till både film och musik så åtminstone till musik. Detta gäller främst tidigare versioner, och jag antar att den uppfattningen lever vidare än i dag trots att produkten har blivit så avsevärt mycket bättre med senare versionen.

Tre ord beskriver mina intryck ganska bra:
Närvaro
Balans
Kropp

Jag har hittills ett 2.1-system och har bara spelat musik (7.2 DSX och film är på gång). Jag gjorde det tuffaste testet först med andra ord. Jag konstaterade snabbt att i 9 av 10 fall gjorde Audyssey en avsevärd skillnad till det bättre. I många fall är det natt och dag-skillnader det handlar om! Jag kommer aldrig mer ha ett system utan avancerad autokalibrering så länge jag har det i ett vanligt vardagsrum.

Akustiska problem som jag kände till på förhand hade med basen att göra, vissa frekvenser försvann i tomma intet och vissa frekvenser blev helt dominerande. Det var en plåga att lyssna till musik, jag blev snabb lyssningstrött och störde mig bara för obalansen i ljudet. Det var den första skillnaden jag märkte med XT32, basen blev balanserad. Spontant tyckte jag att den blev lite fattig, men det har jag vant mig vid samtidigt som jag har gjort bättre kalibreringar och fått till det myckte bättre. Nu fick trycket i basen utan att det dominerar ljudet. Till vissa låtar kan jag fortfarande sakna lite extra stomp i basen, men det har mer att göra med personlig smak än att den basen egentligen ska finnas där.

När jag gjorde a/b-tester med och utan XT32 så var nästa stora upptäckt röster i musiken. När jag flippade över till XT32 så växte rösterna som först lät som om de kom från barn, till att bli fullvuxna. Vad som lät tunnt och avlägset innan blev fylligt och närvarande! Strax efter detta märkte jag att det också gällde många instrument, vissa intrument som jag knappt hörde innan kom in i rummet i just den storlek och kropp de skulle ha. Trots att allting växte så finns det fortfarande gott om utrymme och separation mellan allting, det är bra fokus i ljudbilden!

Ofta är det en så påtagligt skillnad att vad som låter som att det kommer från en liten radio med en subwoofer bredvid istället med XT32 låter som en fullskalig stereoanläggning precis som det ska. Jag är imponerad och så tacksam att detta är möjligt.

Jag har för övrigt gjort riktiga mätningar för att se vad autokalibreringen gör med frekvenskurvan, och den ser ut att göra ett vettigt jobb. Den kompenserar varken för mycket eller för lite. Jag ser fram emot att köpa Pro-kitet (jag valde medvetet en pro-ready modell) och se om det kan putsa litegrann ytterligare.

Jag är i alla fall helt övertygad om att det kommer att låta fantastiskt till film om det låter så här bra till musik!

DynamicEQ och Volume är två trevliga funktioner. De har inte övertygat mig helt och hållet, men jag använder dem och tycker att de gör mer nytta än skada när man inte kan dra upp volymen riktigt så mycket som man skulle vilja.


#504

Postad 12 februari 2012 - 13:03

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
En mätning med REW, före (rosa=EQ av) och efter (grön=EQ på). Lägg inte allt för stor vikt vid kurvan, det finns kvar att göra vad gäller högtalarplacering och området 10-20k Hz ser allmänt skum ut, men man ser på ett ungefär vad XT32 gör för justeringar!

Bifogad fil  graf.png   41,39K   25 Antal nerladdningar

#505

Postad 13 februari 2012 - 10:09

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Hej, Har införskaffat en Marantz SR5006. Har både kört setup Wizard och Auto Setup, får samma fel oavsett. När mätningen av Front, Center och Sub (kör 3.1 system), kalibrering gjort och sparad så kan man kolla igenom parametrarna på vilket Audyssey kompenserar de olika frekvensbanden. Men av någon anledning så finns inte subkanalen med?????? Jag kan kolla både Audyssey och Audyssey Flat för Front R/L och center men suben saknas. Audyssey mäter ju suben samt lägga in ljudnivån och avståndet från lyssninspunkt rätt. Någon ska vet vad detta beror på?

Tacksam för hjälp!

#506

Postad 13 februari 2012 - 14:45

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Har du kollat att frontarna inte är satta som Full/Large? I sådana fall kopplas subben bort när det inte finns en dedikerad LFE-kanal (film).

#507

Postad 13 februari 2012 - 15:30

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Mätningen och kalibreringen sätter min stativare som small så det är rätt.

#508

Postad 14 februari 2012 - 08:24

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Maila Audyssey ang mitt problem. Se nedan. Kan någon som kör Denon eller Marantz bekräfta detta?

Min fråga:
Hello,
I have purchased a Marantz SR5006 but have problem with the “check parameters” for my subs EQ compensation. I’ve tried both the Setup Wizard and the Auto Setup but I cannot select the sub channel. The measurement, calibration and storage works fine for all channels when running the setup procedure but when checking the EQ parameters only front R/L and Center (run a 3.1 system) are visible, can’t select sub channel. If I check the parameters for speaker size, level and distance the sub is there, and the front speaker it small. What is wrong due to I can’t check the sub EQ parameters? Please help.
Best regards
Niklas Magnusson

Svar:
  • Hi Niklas,
    Marantz and Denon decided not to show the MultEQ filter for the sub channel (we don't know why...). Onkyo doesn't show any of the MultEQ filters for any channel.
    Best regards,
    Chris Kyriakakis
    Founder and CTO, Audyssey

Mitt svar tillbaka:
Hi Chris,
That’s weird, because what I understand from the Onkyo manual for NR709 machine on page 33 and 49 it is possible to manually check and adjust all channels after the MultiEQ has been preformed.
http://filedepot.onk...83077421ec236e6
Anyway, thanks for a very quick answer, I hope both Denon and Marantz will show this parameters in the future after a firmware update.
Best regards
Niklas


Chris svar:
Hi Niklas,
The parameters you can change are not the Audyssey filter parameters. You can change the distance, level, and crossover settings in Denon, Marantz, Onkyo. You can also decide to make manual EQ changes in all of them, but these have nothing to do with Audyssey. They are a simple graphic equalizer that is totally unsuitable for room correction. In fact, Audyssey is turned off when you use the Manual EQ settings.
Regards,
Chris

Redigerat av niklasmagnus, 14 februari 2012 - 08:49.


#509

Postad 03 juni 2012 - 01:33

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Har gjort en ny Audysseymätning på min Denon 2808 nu efter ca 2 år sedan sist. En del har hänt i rummet sista 6 mån angående möblemang. Rummet är nog ännu bättre akustiskt sätt nu än förr, med väggmonterad bokhylla bakom sweetspot och gardiner som är tjockare. Har låtit bättre i alla fall. Körde 8 positioner runt i soffan här hemma, tog bort tvbordet och följde de andra instruktionerna i manualen och från AVSforum. Resultatet blev....

FL: -1.0, 2.73m
C: +3.0, 2.70m
FR: - 1.0, 2.73m
SW: -2.5(Har höjt den själv till +2.5) 7.50m
SR: +1.0, 1.50m
SL: +1.0, 1.50m

Kollade Öppningsscenen på Gladiator och körde slutfighten i The Incredible Hulk med Audyssey påslaget. Diskanten lät väldigt fint med mycket detaljer, basen lät riktigt mustig och tight och bra mellanregister. Subban får jag alltid höja efter mätningen. Tror att om man skulle lyssna på referensnivå så skulle subben vara bra inställd. I lägenhet går det dock inte så man får höja subben lite för att få tryck i lägre volymer än referensnivå, eller vad tror ni? Brukar alltid köra Audyssey till film.

Skall prova Audyssey i 2kanal, har inte varit förtjust i det förr men vem vet?

Redigerat av genstruktur, 03 juni 2012 - 18:32.


#510

Postad 03 juni 2012 - 09:48

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
För mig måste jag ha audyssey i 2kanal också om jag vill använda subbarna, annars blir det alldeles för mycket/okontrollerad bas vid höga volymer.
Brukar dock höja subbarna lite efter mätning jag också.

Men jag ställer mig väldigt frågande till att man ska ta bort soffbordet, har aldrig gjort det vid någon mätning... Känns korkat då man medvetet ändrar akustiken i rummet vilket är precis tvärt emot vad man ska göra? Vilka förbättringar sägs detta göra? Minskad kompensering av toppen?

#511

Postad 03 juni 2012 - 18:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Men jag ställer mig väldigt frågande till att man ska ta bort soffbordet, har aldrig gjort det vid någon mätning... Känns korkat då man medvetet ändrar akustiken i rummet vilket är precis tvärt emot vad man ska göra? Vilka förbättringar sägs detta göra? Minskad kompensering av toppen?


Det var någon gång i början när jag körde Audyssey jag läst det någonstans. Centerkanalen lät konstigt och blev ställd högt i volym vid mina första mätningar. Läste då om att, om man hade en center som stod hyfsat lågt ner och ett soffbord framför kunde det påverka mätningen negativt. Tog då bort det och gjorde en ny mätning och det lät genast bättre, har kört så sedan dess. Står iofs att man skall ta bort eventuella hinder mellan högtalarna och micen vid mätningar även i min manual till Denonen. Kan väl bli att center spelar i soffbordet och den reflekterar ner ljudet i golvet igen?

Redigerat av genstruktur, 03 juni 2012 - 18:33.


#512

Postad 05 juni 2012 - 16:46

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Vid min första mätning skymde soffbordet centern till viss del, och jag upplevde också att centern fick alldeles för högt och påträngande ljud. Vid nästa mätning styrde jag soffbordet så nära soffan det gick, vilket gjorde att centern fick klar sikt med micen utan skymmande föremål - och den mätningen blev bra.

Förutsatt att sikten inte är skymd mellan mic och högtalare så är det vanligen bättre att ha kvar bordet (och flytta det litegrann vid behov) än att plocka bort det helt.

#513

Postad 26 juni 2012 - 00:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vid min första mätning skymde soffbordet centern till viss del, och jag upplevde också att centern fick alldeles för högt och påträngande ljud. Vid nästa mätning styrde jag soffbordet så nära soffan det gick, vilket gjorde att centern fick klar sikt med micen utan skymmande föremål - och den mätningen blev bra.

Förutsatt att sikten inte är skymd mellan mic och högtalare så är det vanligen bättre att ha kvar bordet (och flytta det litegrann vid behov) än att plocka bort det helt.


Jag är beredd att hålla med, och får göra avbön på mitt tidigare uttalande.

Jag upplevde faktiskt att jag fick ett något vasst ljud efter första mätningen. Först tyckte jag att det lät rätt bra men när jag höjde volymen så kändes det aningen skrikigt. Tänkte att det kan faktiskt vara för att Audyssey inte kompenserat för reflektionen från mitt soffbord, efter som jag tog bort det vid mätningen. Sökte runt lite på nätet och fan den här:


" If you have, for example, a coffee table between the Main Listening Position and the mic, and you suspect that it is causing reflections which might damage your calibration, there is a temptation to remove it and then put it back once the calibration is finished. However, this is not good practice. Generally, anything that is in the room when listening should also be in the room when calibrating. Similarly, do not introduce extra damping materials into the room for the calibration unless they will be used when listening."
http://www.avsforum....1/51780#user_b3

Så jag gjorde en ny mätning med soffbordet kvar, på sin vanliga plats. Jag tyckte det blev bra den här gången och har kört på den nya mätningen. Vet inte vad det var som hände den där gången för många år sedan. Iofs så har jag i dagsläget vinklat upp min center lite mot lyssningspositionen, så hade jag inte förr. Kan kanske göra att den där reflektionen i soffbordet inte blir lika elak och att mätningen därför inte gör centerns volym hög och att ljudbilden låter skumt.

Redigerat av genstruktur, 26 juni 2012 - 00:57.


#514

Postad 26 juni 2012 - 09:37

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Se till att vinkla upp era centerhögtalare så behöver ni inte oroa er lika mycket för reflektioner i bordet!

#515

Postad 28 juni 2012 - 11:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Se till att vinkla upp era centerhögtalare så behöver ni inte oroa er lika mycket för reflektioner i bordet!


Har kört lite uppvinklat sista månaderna, kanske därför det fungerade bättre nu med soffbordet.

#516

Postad 13 december 2012 - 17:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 1
Nya högtalare, ny placering av sub och ny Audysseymätning i förrgår.

Har placerat min sub i hörnet bakom soffan efter lite funderingar från min sida. Mina nya högtalare är mycket större än de gamla så fronten ser så "tung" ut med suben där också. Sen är den i annan färg och märke nu så det passade inte in. Efter lite laboreringar bakom soffan tyckte jag suben lät bäst i hörnet högst 53cm från vägg till element(har kikat lite på IÖ rekommendationer för subplacering).

Det första som jag gillar är att jag tycker mätningen ställer högtalarvolymer bra. Efter som LF står närmare ett hörn ställde jag volymen instinktivt lägre än RF som står mer fritt när jag kom hem med nya högtalarna. Efter mätning blev det istället LF +1.5, RF +1.0 och jag tycker det här låter mycket bättre och sångare centreras i ljudbilden på ett bättre sätt.

Sourround då?

Med basen i hörnet närmare lyssningsplats än innan fick jag ställa ner volymen till kl nio bak på suben och hamnade då på +1.0 vid audysseymätningen. Placeringen och minskad volym gör att basen låter tightare än innan och jag får nästan lite rumbleeffekt i soffan också :) . Visst kan man ibland känna att basen kommer lite bakifrån men på det hela taget låter det bättre och lägre volym borde även innebära att eventuella grannar hör mindre(inte för att de klagat innan men ändå). Upplevde heller inte att jag ville höja subvolymen så mycket efter audysseymätning som innan.

Det krävs lite mer filmtittande för ett slutligt omdöme och om det behövs justeras något eller göra om mätningen men är väldigt nöjd såhär långt.

mvh

/Genis

Redigerat av genstruktur, 13 december 2012 - 17:38.


#517

Postad 06 januari 2013 - 22:14

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 1
Jag har meckat med min Onkyo 3009 i några månader men aldrig fått till en mätning där Audyssey ställer basen på någorlunda normal nivå, utan alltid för lågt. Kör jag på 75db i början så ställs basen ner ordentligt och hörs knappt.

Efter en del forumläsande så köpte jag häromdagen ett billigt kamerastativ för bättre positionering av micken. Tidigare ställde jag micken på en trave böcker, lådor, pall eller vad som fanns tillgängligt.

Skruvade fast Audysseymicken på stativet och gjorde en 8-punktsmätning från olika platser i soffan ca 20cm ovanför öronhöjd (för att micken ska vara högre upp än ryggstöden). Och numera ställer Audyssey basen till +2,5db och det börjar låta som jag vill.

Är som ni kanske förstår rätt nöjd med denna 200kr investering :)


Redigerat av Bogge, 06 januari 2013 - 22:16.


#518

Postad 07 januari 2013 - 00:43

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0
Japp, stativ är bra för mätningar. Helst ska stativet inte vidröra soffan eller nån annan vibrerande pryl vid mätningen.

#519

Postad 07 januari 2013 - 08:29

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Jag vill tipsa om det här stativet: http://www.4sound.se...11&artno=218107
Fungerar utmärkt med sin bom, så man slipper flytta stativet hela tiden. Väldigt enkelt att göra flera mätningar i djupled, men även i sidled snabbt.

För att fästa mikrofonen på stativet använder man en sån här: http://www.kjell.com...niversal-p24515 och helt enkelt klämmer fast mikrofonens bas.

Extremt bra och billig investering till sin hembio.

#520

Postad 02 februari 2013 - 13:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Får kanske kika in ett stativ jag med. Inte märkt att jag behöver ett men kanske går jag miste om godsaker? :)

Nåväl.....

Måste ändå berömma Audyssey och autokalibreringen. Sedan förra mätningen har jag laborerat lite med frontarnas position vid stereolyssning. De är nog bara flyttade max 10cm sedan förra mätningen men jag tycker att efter ny mätning låter ljudet i stereo märkbart tightare när Audyssey fått ställa in rätt avstånd och volym. Något som jag upplever hade varit svårt att få till annars. Hur gör man med en stereoförstärkare egentligen angående denna aspekten? Hur tycker ni autokalibreringen påverkar stereoljudet?

Mvh

/Genis

Redigerat av genstruktur, 02 februari 2013 - 14:04.


#521

Postad 02 februari 2013 - 15:36

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Måste ändå berömma Audyssey och autokalibreringen. Sedan förra mätningen har jag laborerat lite med frontarnas position vid stereolyssning. De är nog bara flyttade max 10cm sedan förra mätningen men jag tycker att efter ny mätning låter ljudet i stereo märkbart tightare när Audyssey fått ställa in rätt avstånd och volym. Något som jag upplever hade varit svårt att få till annars. Hur gör man med en stereoförstärkare egentligen angående denna aspekten? Hur tycker ni autokalibreringen påverkar stereoljudet?

Klart positivt. Har testat en hel del kalibreringsmjukvaror och tycker alla förbättrar ljudet mer eller mindre. Audyssey MultEQ XT32 är nog den bästa jag testat, kanske i konkurrens med Dirac Live. Ur smidighetssynpunkt är ju XT32 i förstärkaren svårslaget, sen skulle det vara trevligt med lite mer konfigurationsmöjligheter (större möjlighet att designa target-kurva i första hand). Om jag har förstått saken rätt ger Audyssey Pro möjlighet till detta, men den är ju inte så lätt att få tag på.

Redigerat av megagurka, 02 februari 2013 - 15:37.


#522

Postad 02 februari 2013 - 18:13

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Klart positivt. Har testat en hel del kalibreringsmjukvaror och tycker alla förbättrar ljudet mer eller mindre. Audyssey MultEQ XT32 är nog den bästa jag testat, kanske i konkurrens med Dirac Live. Ur smidighetssynpunkt är ju XT32 i förstärkaren svårslaget, sen skulle det vara trevligt med lite mer konfigurationsmöjligheter (större möjlighet att designa target-kurva i första hand). Om jag har förstått saken rätt ger Audyssey Pro möjlighet till detta, men den är ju inte så lätt att få tag på.


jo det är enkelt att få tag på pro kitet bara att gå in på hifiklubben å beställa går på 3990:- har jag för mig...
har ett själv men har inte hunnit med så mycket mätning ennu men helt klart ger det ett lyft mot xt32...
ska bli skoj att leka med när man får lite tid...
tar som sagt en stund att mäta upp 9.2 högtalare en 12-16 mätpunkter =)

kan oxo rekomendera ett stativ det gör ofta en stor skillnad i mätningen till det bättre

har en xtz room analyzer II hemma nu så jag kan mäta och placera högtalarna optimalt innan man kör pro mätningen...
men som sagt behöver tiden för att göra det

Redigerat av Rumpnisse, 02 februari 2013 - 18:25.


#523

Postad 03 februari 2013 - 11:23

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

jo det är enkelt att få tag på pro kitet bara att gå in på hifiklubben å beställa går på 3990:- har jag för mig...
har ett själv men har inte hunnit med så mycket mätning ennu men helt klart ger det ett lyft mot xt32...

Ofan. Hittar inte det. Har du nån länk?

#524

Postad 03 februari 2013 - 11:51

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Ofan. Hittar inte det. Har du nån länk?


finns inte på websidan längre men ringer du eller går in i butiken så tar dom hem ett kit åt dig

#525

Postad 04 februari 2013 - 20:44

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Klart positivt. Har testat en hel del kalibreringsmjukvaror och tycker alla förbättrar ljudet mer eller mindre. Audyssey MultEQ XT32 är nog den bästa jag testat, kanske i konkurrens med Dirac Live. Ur smidighetssynpunkt är ju XT32 i förstärkaren svårslaget, sen skulle det vara trevligt med lite me:-)rkonfigurationsmöjligheter (större möjlighet att designa target-kurva i första hand). Om jag har förstått saken rätt ger Audyssey Pro möjlighet till detta, men den är ju inte så lätt att få tag på.


Jag kanske uttryckte mig lite otydligt och ber om ursäkt för det. Det var väl snarare autokalibreringen jag hyllade för mitt 2 kanalsljud. Märkbart tightare och bättre med rätt avstånd och volym på LF och RF. Audyssey har jag inte riktigt blivit kompis med i 2 kanal och har alltid kört det på off. Kanske skall utvärdera det lite mer nu när jag fått nya talare :-). Eftersom jag upplevde ett märkbart bättre ljud med korrekt avstånd och volym funderade jag hur man löste det hela med en 2kanalsförstärkare?

Kör alltid audyssey i flerkanals dock där jag tycker det låter prima!

Redigerat av genstruktur, 04 februari 2013 - 20:45.


#526

Postad 01 oktober 2016 - 02:04

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Skakar liv i en sovande tråd.

Finns det någon som har någon firma att rekommendera för kalibrering av ljud?

XT32 och delningsfilter med hur många inställningar som helt finns. Låter bra i dag men vore kul att testa en "proffsinställning"



#527

Postad 01 oktober 2016 - 07:08

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Skakar liv i en sovande tråd.

Finns det någon som har någon firma att rekommendera för kalibrering av ljud?

XT32 och delningsfilter med hur många inställningar som helt finns. Låter bra i dag men vore kul att testa en "proffsinställning"

Det du vill göra är en Audyssey PRO kalibrering. Kolla upp om din förstärkare har stöd för det (de flesta med XT32 verkar ha det).

Annars, vad är det för delningsfilter du har?



#528

Postad 09 oktober 2016 - 00:54

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

2 X Xilica 4080 som filter.

Försteget som jag har är svaga länken ett Marantz 8801.

Vore kul med någon som kunde ställa in filtrera oberoende av försteg och X32.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.