Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trophy liga (uppdaterad 29-02-2012)

1378 svar i tråden

Skickat 26 september 2012 - 21:35

#23 - Resistance 3

Impulsköp efter att någon sa att det var billigt i tips tråden. Jag är ingen FPS fantast men det här tyckte jag var riktigt kul, inga online MP trophies vilket var skönt så jag sällan ids spela online. Inga jättersvåra trophies, svåraste var väl att klara spelet på "Superhuman" nivån, det blev till att dö en hel del ggr på den kan jag säga (men jag som sagt inget FPS fantast så en del kanske skulle tycka att det var rätt enkelt eller åtminstone klara av det fortare än vad jag gjorde)

Skickat 26 september 2012 - 21:57

#33 Batman: Arkham City
Tog mig rätt många timmar att få platina på det här även fast det var mycket lättare än Asylum. Större, mer att göra, fler karaktärer (Catwoman var kul variation). Dock rätt tråkiga bossfighter och slutet var väl sisådär. Vissa tidskrävande trophies där combat och predetor va de jobbigaste såklart, fast ändå enklare än Asylum. Kanske bara för att man var van med kontrollen och freeflowet. Hur som helst, det var kul.

Det här inlägget har ändrats av reksallad 26 september 2012 - 21:58

Skickat 27 september 2012 - 10:15

Hmm... jag har varit lite sugen på Arkham City då jag tyckte att Asylum var ett fantastiskt spel (men nog var det nära att kontrollern åkte i väggen ett par gånger när jag skulle göra alla Combat Trophies), kanske får ta och investera.

Innehåller Game Of The Year alla expansions/karaktärer ?

Skickat 27 september 2012 - 16:41

Ja Combat var riktigt jobbigt i Asylum men mycket lättare nu. Köp :)
Vet inte jag har standard och där ingick bara Catwoman. Men att nöta igenom alla combat och predetor med alla karaktärer orkar jag faen inte.

Skickat 09 oktober 2012 - 21:12

#24 - Oddworld Strangers Wrath

"Gratis" platinum courtesy of PS+ Hyfsat underhållande spel, hade inte spelat något Oddworld spel tidigare, tog ett tag att vänja sig vid kontrollerna men sedan funkade det bara bra. Måste säga att jag inte ångrar att jag köpte PS+, jag har spelat en hel del spel som jag nog inte skulle ha spelat alls annars :-)

Skickat 04 november 2012 - 16:15

#2 - Lego harry Potter Years 5-7

Väldigt lätta Trophys då de flesta var storybaserade.
Fanns nog bara 1 som var missable, men som tur var läste jag på innan jag började spela ;)

Skickat 12 november 2012 - 13:17

Någon annan som spelar Bulletstorm som man fick gratis med PS+ för ett tag sedan ?, jag har nästan alla trophies men saknar dom MP trophies som är svåra att fixa i publika matcher (jävlar vilka idioter som spelar där, det ska vara co-op men inte många försöker ens få "team-kills" vilket slutar med att man inte kommer till nästa nivå för man får för lite poäng, spelade säkert 15 omgångar på nivå 10 utan att komma vidare)

Jag tror det finns bra beskrivningar på Youtube hur man lämpligast boostar 50 000 poäng på en runda med 2 spelare...

Jag tycker för övrigt spelet är sjukt kul :-)

Skickat 14 november 2012 - 08:11

Uppdaterar lite med de senaste platinum.
#55 Kingdoms of Amalur: Reckoning
Tyvärr under mina förväntningar, känns väldigt generiskt, men combat var iaf hyfsat intressant.

#56 Ratchet & Clank: All 4 One
Första spelet jag testar från serien, ingen höjdare imo, tröttnade rätt snabbt, vissa banor kändes oändligt långa.

#57 NieR Replicant
Japanska utgåvan av Nier, gillade spelet så pass mycket att jag tyckte det var värt att importera för en runda till ;D

Skickat 15 november 2012 - 14:27

Ingen som "behöver" Bulletstorm MP trophies :(

Gjorde ett försök med en engelsman igår och vi var väldigt nära 47500 av dom 50K man behöver, lite mindre strul så hade det varit klart. Får se om vi försöker ikväll igen. Om någon annan är sugen så säg till, jag kan hjälpa till vare sig jag har fått den själv eller inte!

Skickat 19 november 2012 - 14:25

Packswede: när skulle vi ta tag i AC:Brotherhood då? (:

Skickat 19 november 2012 - 15:45

Sitter med AC:B också btw, om ni ska försöker er på Abstergo Employee of the Month och Role Model så är jag gärna med, verkar lite svåra att fixa när man spelar vanliga matcher online.

PSN är samma som namnet här; Joooooink

Skickat 20 november 2012 - 19:55

Det var så fruktansvärt länge sen jag spelade AC:B och jag tycker att MP där är skittråkigt (jag har aldrig riktigt kommit igång) men om ni är sugna kan vi prova någon gång. Borde väl finnas utförliga guider för hur man ska göra.

Hur många var det man behöver vara ?

P.S. Har fixat Anarchy Master i Bulletstorm nu, om någon vill ha hjälp är jag ändå beredd att hjälpa till. Jag behöver lite Team Challenges och komma upp till Lvl65 för att Platinum ska plinga.

Det här inlägget har ändrats av PackSwede 20 november 2012 - 19:57

Skickat 30 november 2012 - 08:33

#25 - Bulletstorm

Det kanske inte är för alla men jag har iallafall haft jävligt roligt med Bulletstorm, inga speciellt svåra Trophies förutom att MP var tidsödande (+ att den Anarchy Master jag beskrev tidigare kräver att man är två någorlunda samspelta och bra spelare som helst spelar med mikrofon, det var nog den svåraste trophyn men också den jag hade roligast när jag fixade.

PS+ har varit så j-vla värt det, speciellt nu när man fick både Uncharted och Gravity Rush till Vita "gratis"

Skickat 30 november 2012 - 08:37

#58 Asura's Wrath - Älskade "spelet", i stort sett en animeserier/film med lite QTE och korta fighting sekvenser.
Jag gillar anime så det gick hem hos mig, lite segt att ta platinum dock, inte så roligt att se samma film 4 gånger : /

#59 Sound Shapes - Gratisplatinum på vita, 23sekunder för platinum, hoho.

Det här inlägget har ändrats av Joooooink 30 november 2012 - 08:37

Skickat 30 november 2012 - 16:25

Fixade platina #34 på Darksiders för nån vecka sen. De va väl skoj. :)

Skickat 27 december 2012 - 12:23

Yes trofé nummer 1.000 inhystades i går.

För mig räcker det med att spela igenom spelet. Att fortsätta att
harva för att få platinum avstår jag oftast från.

Jag har bara 3 platinum (Buzz Quizz TV, Rango, Fritz Chess)

Hur är det för er? Kör ni vidare för att ta platinum eller ... ?

Skickat 20 januari 2013 - 13:01

Platinum #26 Just Cause 2

PSN+ strikes again, roligt men tog sjukt lång tid (strax under 80h loggade), imponerande storlek på spelvärlden som dessutom är helt öppen så snart man klarat intro uppdraget.

Skickat 20 januari 2013 - 13:25

Visa inläggpryzze 27 december 2012 - 12:23 skrev:

Yes trofé nummer 1.000 inhystades i går.

För mig räcker det med att spela igenom spelet. Att fortsätta att
harva för att få platinum avstår jag oftast från.

Jag har bara 3 platinum (Buzz Quizz TV, Rango, Fritz Chess)

Hur är det för er? Kör ni vidare för att ta platinum eller ... ?
I vissa fall gör ajg det, har jag typ 10 trophys kvar i ett spel som kanske kräver 2 timmars ansträngning så lirar jag gärna vidare för att få ett Platinum, handlar det däremot om att lira igenom ett spel typ 7 gånger så får det oftast vara...

Skickat 20 januari 2013 - 13:33

Och jag kör allt som oftast vidare för att nå platinum, beror lite på hur stor tidsinvestering som krävs och hur kul det är, Just Cause hade jag inga problem att motivera mig att spela vidare men Duke Nukem la jag ner rätt snabbt.

Det som oftast hindrar mig från platinum är svåra online trophies, online är inte riktigt min grej...

Skickat 20 januari 2013 - 13:38

Visa inläggPackSwede 20 januari 2013 - 13:33 skrev:

Och jag kör allt som oftast vidare för att nå platinum, beror lite på hur stor tidsinvestering som krävs och hur kul det är, Just Cause hade jag inga problem att motivera mig att spela vidare men Duke Nukem la jag ner rätt snabbt.

Det som oftast hindrar mig från platinum är svåra online trophies, online är inte riktigt min grej...
Kan hålla med dig där.
Man kommer ju på sig ibland när man står i REA-backen och rotar med ena handen och är inne på ps3trophies.org med mobilen i andra handen :P

Det här inlägget har ändrats av MartinAberg 20 januari 2013 - 13:38

Skickat 20 januari 2013 - 13:41

Haha, jag trodde jag var den enda som gjorde så, får väl erkänna att jag köpt en del spel jag inte skulle ha köpt om platinum var skitsvårt ;-)

Skickat 20 januari 2013 - 14:24

Visa inläggPackSwede 20 januari 2013 - 13:41 skrev:

Haha, jag trodde jag var den enda som gjorde så, får väl erkänna att jag köpt en del spel jag inte skulle ha köpt om platinum var skitsvårt ;-)
Skönt att veta att man inte är ensam :D

Skickat 26 januari 2013 - 13:50

#35 mini ninjas :ph34r:

Skickat 07 mars 2013 - 14:17

#36 blev Sleeping Dogs. Börjar mer och mer gilla ps+ :)
Riktigt blodigt och trevligt spel, bättre än GTA faktiskt. Fanns mycket roligt att göra. Förutom att i slutet tvingas grinda triad exp.

Skickat 07 mars 2013 - 14:53

Ojsan, helt glömt ligan här!
Är uppe i 73 platinum nu, orkar inte riktigt redogöra för listan ;D

Skickat 07 mars 2013 - 17:06

Galet :-)

Skickat 25 mars 2013 - 11:06

#43: Assassin's Creed III
Jag är ju svag för AC-spelen så det är klart att jag gillade detta, men höll på att få tokspel på en trophy som glitchade. Som tur var kickade den igång sig själv efter många försök.

#44: Sly 3 (Honor Among Thieves)
Tycker att alla tre Sly-spelen har varit bra. Visst, dom är inte allt för utmanande men dom har varit mysiga att spela igenom :) Dock lider både tvåan och trean av att dom är lite för långa, det blir lite utdraget och tjatigt när man närmar sig slutet.

Det här inlägget har ändrats av Rangwald 25 mars 2013 - 11:06

Skickat 04 april 2013 - 15:50

#3 Megamind

Oerhört enkel platinum, tog nog 4-5 timmar att spela igenom spelet och det enda som egentligen var någon större utmaning det var när man skulle "precisionshoppa"...

EDIT: En uppdatering av listan hade inte varit fel nu när det ändå gått ett år sedan sist :wub:

Det här inlägget har ändrats av MartinAberg 04 april 2013 - 15:53

Skickat 12 april 2013 - 16:23

Visa inläggMartinAberg 04 april 2013 - 15:50 skrev:

EDIT: En uppdatering av listan hade inte varit fel nu när det ändå gått ett år sedan sist :wub:

Ja, uppdatera listan!

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.