Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hänga upp duk?

7 svar i tråden

Skickat 14 juli 2012 - 16:05

Tjena!

Är en riktig first timer på detta , har precis införskaffat mig en Optoma hd200x och en 90" cinemantique duk (manuell)

skulle behöva hänga upp den i taket, så jag började och insåg att de är en väldigt tunn gipsvägg, sen efter det kommer det ännu ett block med gips som verkar lite tjockare?

Hur ska jag ställa in, vad ska jag börja med hänga upp?

tacksam för alla tips och svar!

Mvh Elvis

Det här inlägget har ändrats av elvis_arslanovic 14 juli 2012 - 17:38

Skickat 15 juli 2012 - 19:44

Gips..vägg i taket? Hur som helst hitta reglarna och skuva en planka i dessa sen kan du fästa duken i denna var du vill utan att dukens infästningspunkter matchar reglarna

Skickat 16 juli 2012 - 07:44

hej tack för svaret men jag löste det, fick bli väggen helt enkelt, bilder kommer upp så fort jag lärt mig hur forumet fungerar!

Skickat 17 juli 2012 - 18:56

bilder finns uppe på mitt galleri

Skickat 17 juli 2012 - 23:33

vilket galleri ?

Skickat 26 juli 2012 - 11:38

eller på min profil, har inte riktigt fått häng på forumet :)

Skickat 26 juli 2012 - 12:00

Det ser ju snyggt ut. :)

Du har inte zoomat ut bilden så att den går hela vägen ut till den svarta masken på duken. Det bör du göra för det förhöjer kontrasten för dina ögon i bilden och därmed upplevelsen. Om inte zoomen räcker till så får du flytta projektorn längre bak.

Det är därför den svarta masken på duken finns!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Skickat 26 juli 2012 - 18:40

jaså? har ingen aning ,första gången jag äger en projektor, men då vet jag det , tack så mycket för tipset :)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.