Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rise of the Tomb Raider

523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 21 augusti 2014 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

There was a feeling that major third-party exclusives were dying out, because third party publishers, we thought, couldn't afford not to release their games on all platforms.
Shuhei Yoshida: Right, other than DLC or beta or some other bundle. These days even marketing has exclusivity. If you're a marketing person at Square Enix and projecting your sales for the game, if it doesn't come out on PS4, it must be lots of units that have to be covered by some means.

Microsoft will make it worth their while, I'm sure.
Shuhei Yoshida: Yeah. It's amazing.


"Yeah. It's amazing." :D

#252

Postad 21 augusti 2014 - 14:59

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Snacka om att spela dum, yikes

#253

Postad 23 augusti 2014 - 17:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
http://tombraider.tu...tomb-raider-faq

Inte mkt klarhet i det inlägget heller, iaf inte när det gäller det som de flesta vill veta, fast de lär ju inte få säga ett ord om andra plattformar.

#254

Postad 23 augusti 2014 - 20:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

http://tombraider.tumblr.com/post/95495143805/rise-of-the-tomb-raider-faq

Inte mkt klarhet i det inlägget heller, iaf inte när det gäller det som de flesta vill veta, fast de lär ju inte få säga ett ord om andra plattformar.


Why didn’t Microsoft, Square Enix or Crystal Dynamics say upfront it was a timed exclusive? Why all the indirect language?


We certainly didn’t intend to cause any confusion with the announcement. The Microsoft Gamescom stage was a great place to make the initial announcement, but not necessarily to go into details.


Postad bild

#255

Postad 09 december 2014 - 02:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Rise Of the Tomb Raider is published by Microsoft

Har svårt att se ngn PS4-release om det stämmer.

#256

Postad 09 december 2014 - 12:22

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Tråkigt om det blir så.

#257

Postad 09 december 2014 - 13:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Men det visste vi ju redan? Att de skulle göra alltså.

Det sa de ju för ett år sedan och vi har redan diskuterat det dessutom. Rundgång igen, komiskt :D

Redigerat av Zoiler, 09 december 2014 - 13:42.


#258

Postad 09 december 2014 - 14:46

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Det är fördjävligt.

#259

Postad 09 december 2014 - 15:04

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Suck, måste man skaffa en xbox one också <_<.
Finns den i vit?

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 09 december 2014 - 15:05.


#260

Postad 09 december 2014 - 15:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Kommer till PC iaf..?

Redigerat av Garrett, 09 december 2014 - 15:24.


#261

Postad 09 december 2014 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Kommer till PC iaf..?

Ne julen 2015 är det bara XB1 och 360.

#262

Postad 09 december 2014 - 18:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Här är en bild på Rise of The Tomb Raider. Det är från inledningsscenen där Lara Croft badar i pengar från Microsoft. ;)

Bifogad fil  money-bath.jpg   45,76K   3 Antal nerladdningar

Skämt åsido, det hade varit intressant att veta hur mycket exklusiviteten kostade, med tanke på vad de betalade för Minecraft...

Redigerat av Ageve, 10 december 2014 - 00:17.


#263

Postad 10 december 2014 - 08:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
En sak att tänka på. Microsoft kommer att vara utgivare på Xbox One, precis som man gjorde med Ryse. Son of Rome. Men när Ryse kom till PC var det Crytek och Deep Silver som var utgivare. Square Enix sa att det var tidsexklusivt, får vi se om det innefattar PS4 eller bara PC längre fram.

#264

Postad 10 december 2014 - 09:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Sålänge MS inte yttrar orden "console exklusive" så finns det iaf hopp. :)

#265

Postad 10 december 2014 - 09:58

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Här är en bild på Rise of The Tomb Raider. Det är från inledningsscenen där Lara Croft badar i pengar från Microsoft. ;)

Bifogad fil  money-bath.jpg   45,76K   3 Antal nerladdningar

Skämt åsido, det hade varit intressant att veta hur mycket exklusiviteten kostade, med tanke på vad de betalade för Minecraft...

Men Minecraft skulle dom väl inte göra exklusivt utan fortsätta släppa till alla plattformar?

#266

Postad 10 december 2014 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

En sak att tänka på. Microsoft kommer att vara utgivare på Xbox One, precis som man gjorde med Ryse. Son of Rome. Men när Ryse kom till PC var det Crytek och Deep Silver som var utgivare. Square Enix sa att det var tidsexklusivt, får vi se om det innefattar PS4 eller bara PC längre fram.

Precis som Mass Effect (Dead Rising också?).

Märk gärna skillnaden i hur MS har uttryckt sig och hur Sony har uttryckt sig angående Street Fighter.

#267

Postad 10 december 2014 - 13:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Japp, Sony uttrycker sig så inte en käft behöver undra medans MS bara trollar med ord.

#268

Postad 10 december 2014 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Well, de har ju uppenbarligen en deal som är "ni får inte släppa Tomb Raider på andra plattformar fram till det här datumet".

Men informerar de om det så förlorar de potentiellt köpare (som de även gör nu förmodligen men...) för då kan dessa bara vänta och de vill ju sälja konsoler. Och majoriteten sitter inte på forum och vet om detta så de tror att det bara kommer på Xbox.

Sony har å andra sidan en mycket enklare ställning, de har köpt hela dealen, så det är klart de bara säger som det är, finns inga affärsmässiga nackdelar med det.

#269

Postad 10 december 2014 - 16:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Japp, Sony uttrycker sig så inte en käft behöver undra medans MS bara trollar med ord.


Ja, "It's the only console it will ever appear on" lämnar inte direkt utrymme för spekulationer...

#270

Postad 26 januari 2015 - 05:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tror att det blir ett kommersiellt självmord att bara släppa spelet på XB1

Det är som sagt ett år kvar till lansering, men nu kan jag inte ett jota om programmering för enskilda konsoler och hur dessa skiljer sig åt. Jag har sett jämförelser mellan Crysis 3 på en hottad PC och jämfört med en PS3, det är ett skämt. PC-varianten ser mkt bättre ut. Vansinnigt att Crysis 3, Dishonored, Bioshock Infinite inte släppts till PS4 eller XB1.

Hoppas verkligen att de tänker igenom Tomb Raider igen, detta är ett av mina favoritspel genom tiderna.

Har redan haft en Xbox Crystal, X-BOX 360 Elite, SLIM, men jag kommer alltid tillbaka till Sony Playstation. Nu tror jag att de senaste nextgen konsolerna är likvärdiga, men menar att det sedan handlar om personlig preferens. Jag gillar inte Microsofts marknadsföring: har lämnat PC för Mac och har lämnat X-Box för PS4 :)

Läste sedan på sidan 4 tror jag att releasen till XB1 bara kommer vara tidsbegränsad, just för att spelet primärt utvecklades för denna konsol.

Jag har varit uppgiven ända sedan 2008/2009 när jag på den tiden spelade Fable-serien. Tyckte att det inte släpptes spel som stimulerade kreativiteten dvs. lämnade utrymme för variation, och hur man som spelare ville gå vidare i berättelsen. Visst, Tomb Raider har en bestämd story-line, men uppdragen går att variera en aning.

Har just postat en ny tråd om Dishonored 2 - Darkness Of Tyvia. Första spelet lämnade mkt utrymme för variation. Detta kan bli nice :)

Redigerat av Glidtassen, 26 januari 2015 - 06:30.


#271

Postad 26 januari 2015 - 08:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Tror att det blir ett kommersiellt självmord att bara släppa spelet på XB1

Jag gissar på att bolaget får tillräckligt mycket med pengar av MS för att inte ligga sömnlösa över det, som så inte hade varit fallet hade spelet kommit på båda maskinerna samtidigt. Sedan vet vi inte om det kommer på format eller inte, bara spekulationer.

#272

Postad 30 januari 2015 - 22:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Så klart det kommer på båda boxarna :)

#273

Postad 30 januari 2015 - 22:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Så klart det kommer på båda boxarna :)


Kanske, kanske inte. Det har väl inte kommit fram ännu vad kontraktet säger. Ms har ju pengar att köpa spelet om de skulle vilja

Redigerat av Johan_i_burken, 30 januari 2015 - 22:51.


#274

Postad 30 januari 2015 - 23:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ms har ju pengar att köpa spelet om de skulle vilja

Varför skulle de vilja det? Det är en dålig deal.

#275

Postad 31 januari 2015 - 08:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Köpa exklusiviteten till detta spel...

#276

Postad 31 januari 2015 - 13:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag förstod vad du menade, men det vore ingen smart affär för MS :)

#277

Postad 31 januari 2015 - 13:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Nä det är det säkert inte, men ibland kan jag tycka att man kan lugna sig lite med att slå fast något som ren fakta och konstatera att det troligtvis kommer till båda fast inget är spikat. Jag tror också att det dyker upp fast vad jag läst (nu har jag inte följt detta så noga så kan ha missat det) så är inget bekräftat.

#278

Postad 31 januari 2015 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag tror inte att jag har sagt att det är ren fakta iofs. Däremot har jag sagt länge att det kommer att vara tidsexklusivt och det är ju officiellt. Sen får var och en spekulera vad tidsexklusivt innebär, men jag vet vad jag tror. Stor skillnad i hur MS pratar om detta och hur Sony pratar om Tekken.

Som du säger har MS råd att köpa exklusiviteten för evigt på detta spelet. De har råd att köpa GTAVI också, det innebär inte att de gör det eftersom det är något de skulle förlora pengar på, för de måste kompensera för all försäljning som skulle ha skett på övriga plattformar då de inte äger licensen. Och så mycket extra boxar säljer de inte så att det är värt det.

Hade de varit marknadsledande så hade de kunnat göra fler såna affärer däremot. Som PS2 på sin tid, all försäljning skedde nästan ändå på den plattformen.

#279

Postad 03 februari 2015 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild


Nearly two years ago, Crystal Dynamics released Tomb Raider, a gritty survival reboot for the iconic action series. The game was met with monumental success and became the best-selling entry in the series to date. Now the team at Crystal Dynamics is back to expand on Lara's new direction. After the events on Yamatai, the young archeologist has grown into a capable adventure seeker, and Rise of the Tomb Raider will send Lara to the frozen wilds of Siberia on a hunt for the lost secrets of immortality. Now Lara will have to hunt and craft new survival gear in order to take on larger puzzle tombs and a deadly new enemy, a secret society that has been lying in the shadows since the last game. Lara will gear up for her new adventure on Xbox One and Xbox 360 this holiday season, but the studio hasn't ruled out the possibility that the game will come to other consoles later on.

Vilken tur att de inte har rulat ut possibilityn att det ska komma till andra konsoler senare.

#280

Postad 03 februari 2015 - 18:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Ja, Rise of the Tomb Raider PS4 - 2018 :)

#281

Postad 03 februari 2015 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Please be excited!

#282

Postad 03 februari 2015 - 19:25

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 1
Fast då kommer det som "Rise of the tomb rider - Definitive edition" till PS4 :)

#283

Postad 03 februari 2015 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Fast då kommer det som "Rise of the tomb rider - Definitive edition" till PS4 :)

PS4-spelarna får adult version?

Ingen som fattade =P

Redigerat av Zoiler, 04 februari 2015 - 01:32.


#284

Postad 03 februari 2015 - 22:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Nearly two years ago, Crystal Dynamics released Tomb Raider, a gritty survival reboot for the iconic action series. The game was met with monumental success and became the best-selling entry in the series to date. Now the team at Crystal Dynamics is back to expand on Lara's new direction. After the events on Yamatai, the young archeologist has grown into a capable adventure seeker, and Rise of the Tomb Raider will send Lara to the frozen wilds of Siberia on a hunt for the lost secrets of immortality. Now Lara will have to hunt and craft new survival gear in order to take on larger puzzle tombs and a deadly new enemy, a secret society that has been lying in the shadows since the last game. Lara will gear up for her new adventure on Xbox One and Xbox 360 this holiday season, but the studio hasn't ruled out the possibility that the game will come to other consoles later on.

Vilken tur att de inte har rulat ut possibilityn att det ska komma till andra konsoler senare.


http://youtu.be/alOE_Eo4X-0

#285

Postad 04 februari 2015 - 07:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har inte haft koll på hur dagens programmering ser ut, men gissar att de löser det med att animera efter verkliga modeller.

Tomb Raider 2013

#286

Postad 04 februari 2015 - 08:05

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Haha hur ska de ha det nudå, bara Xbox eller inte?
Jag är så jävla dum så jag kommer förmodligen köpa en Xbox One för detta spel.
Det finns väl någon mer bra titel sen som är bara för Xbox får man hoppas.

#287

Postad 04 februari 2015 - 08:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag köpte ett X-BOX Elite för Fable 2, köpte sedan ett SLIM för att spela Fable 1 Remaster. Måste säga att jag ångrade mig i båda fallen: Fable 2 hade väldigt mkt buggar, och Fable Anniversary var ett fuskbygge där bara texturer var förändrade, inga modifierade animationer.

#288

Postad 04 februari 2015 - 22:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tänker på Rise Of The Triad varje gång jag ser denna titel eller förkortningen ROTTR.

Så, ville bara upplysa er om det. Move along...

(Som ett svar på ovanstående)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 februari 2015 - 22:16.


#289

Postad 04 februari 2015 - 23:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Bättre stealth, pussel, simma... låter bra.

- At least two different locations across the globe.
- Jonah is back from the first game
- Environment itself as the main antagonist.
- Cloth and herb to heal wounds.
- More than one of each weapon type.
- Variety of bows with different attributes.
- Weather system that animals and human enemies react to.
- Not sure if they confirmed a day night cycle or not, they mentioned "animals reacting to" time of day.
- Hub areas are two to three times bigger than previous game.
- Lara can climb trees, hide in bushes, swim.
- Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isnt the goal.
- Tools for distracting enemies and luring them where you want them.
- You can lose the enemies after engaging them.
- Game informer says combat reminds them of the Last of Us.
- CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.


From the puzzle part of the article.

- Want greater emphasis on puzzles this time.
- Talk of 'nested puzzles' returning from past Tomb Raider games; multi-stage puzzles.
- CD wants to integrate combat and traversal challenges into the puzzles.
- Still aiming to have the puzzles make sense in a realistic setting.


Redigerat av Zoiler, 04 februari 2015 - 23:36.


#290

Postad 09 februari 2015 - 06:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Kör om första spelet och har introducerat PS4 för min storebror.

Min 43 årige storebror satt och gapade när han fick pröva Tomb Raider hemma hos sig. Även jag satt återigen fängslad och grubblade över hur mkt som jag har missat.

Första vändan har jag bara sprungit igenom spelet och klarat det, men nu vid andra speltillfället så fungerar jag mer på att kolla kartan efter skatter osv. Har aldrig använt mig av "Fast Travel". Vidare missade jag alla möjligheter att uppgradera vid varje läger första gången som jag spelade, det var något som jag upptäckte först i slutet av spelet. Nu har jag lagt tonvikten på att fixa till vapen mm.

Vad jag gillar mest med Tomb Raider är alla puzzel, gåtor och hur man skall forcera vissa hinder. Visst har det hänt att jag tagit Youtube till hjälp, men inte alltför ofta.

#291

Postad 09 februari 2015 - 07:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Ingen som fattade =P


Sent omsider så gick det upp ett ljus

#292

Postad 10 februari 2015 - 17:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Mer info om storyn:
http://www.gameinfor...mortality-.aspx

#293

Postad 10 februari 2015 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Immortality är kul, men det hade varit ännu roligare om felstavningen immorality hade varit rätt.



#294

Postad 16 februari 2015 - 21:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Några bilder här.



#295

Postad 24 februari 2015 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Also in the interview, Gallagher reiterated that Rise of the Tomb Raider could come to PlayStation consoles sometime in the future. This is not too surprising because, after all, we know that Microsoft's exclusivity deal for the game has a duration, and it's not forever.
 
"We're focusing on Xbox One and Xbox 360 here at Crystal, and that's what we're focused on right now," he said. "And anything beyond? We'll come back to at a later date."

 
http://www.gamespot....y/1100-6425471/

#296

Postad 24 februari 2015 - 14:52

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

PC då?  :unsure:



#297

Postad 24 februari 2015 - 14:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Tänker på Rise Of The Triad varje gång jag ser denna titel eller förkortningen ROTTR.

Så, ville bara upplysa er om det. Move along...

(Som ett svar på ovanstående)

Och jag vidhåller att AC är en förkortning för Armored Core.



#298

Postad 24 februari 2015 - 14:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

PC då?  :unsure:

Kommer väl samtidigt som PS4.

De skrev så här:

"We're focusing on Xbox One and Xbox 360 here at Crystal, and that's what we're focused on right now," he said. "And anything beyond? We'll come back to at a later date."

Så kan vara så att något annat team tar hand om PS4/PC-versionen.

 

Dock bara spekulation, de kan lika väl ta hand om det själva.


Redigerat av Zoiler, 24 februari 2015 - 14:59.


#299

Postad 24 februari 2015 - 15:00

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Vill minnas att jag läste att det inte skulle komma till PC? Men det var några månader sedan jag läste det..



#300

Postad 24 februari 2015 - 15:01

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Blir väl att hoppas på en "definitive edition" till PS4 efter ett år eller så.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.