Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rise of the Tomb Raider

523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 augusti 2014 - 22:35

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Wtf, hur kunde ni inte fatta att det var ironi det jag skrev om Gears? Kan folk bara sluta vara så gravallvarliga på ett forum...

Men faktum är att när det begav sig, när UC2 släpptes och dem hade MP för första gången var det många som sa att UC2 är Sonys motsvarighet till Gears och det tog några troll fasta på och tolkade det som att UC2 helt enkelt är ett plagiat. Inte utseendemässigt men gameplaymässigt. Dem hade ju naturligtvis inte spelat Uncharted. Det dök upp lite var stans som t.ex youtube och gamereactor.

Nu får du väl lugna dig lite? Det där har jag aldrig läst eller hört, förrän nu.

Jisses, hur f-n kan man "hålla på" en konsol på det sätt du gör? Om man är vuxen, vill säga.


Jeje whatever. Låt mig få vara besviken på att jag inte kommer att få spela detta spel på den konsol jag äger. Punkt!

#52

Postad 12 augusti 2014 - 23:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ironi? Jovisst, vi säger väl så om du har så svårt att erkänna att det du skrev var fel.

Du beter dig som ganska mycket mer än bara besviken.

#53

Postad 12 augusti 2014 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Dem hade ju naturligtvis inte spelat Uncharted.

Uppenbarligen inte, UC MP är ju inte i närheten lika bra ^_^

#54

Postad 13 augusti 2014 - 00:01

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Trist att MS fortsätter att köpa sig exklusivitet i befintliga IP istället för att satsa på nya. Kan förstå folk som är sura och verkligen sett fram emot uppföljaren på annan plattform. Själv skulle jag säkert spela det till pc om det nu är tidsexklusivt och kommer vid nåt tillfälle (förra var ju bra), men det är inget jag kommer ligga sömnlös över. Och knappast nåt som får mig intresserad av nån krysslåda heller.

#55

Postad 13 augusti 2014 - 00:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1
MS kan dra åt ****, jag älskade bara 3 spel under den förra generationen och det var Uncharted 1, Arkham Asylum och Tomb Raider, och nu får jag inte spela fortsättningen?

Det här var nog det värsta MS ngnsin har gjort, de kan glömma att jag köper en Xbox eller ngt av SE's kommande spel.

#56

Postad 13 augusti 2014 - 00:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Trist att MS fortsätter att köpa sig exklusivitet i befintliga IP istället för att satsa på nya.

Fast nu gör de ju både och i och för sig, det går att göra både och. Det är inte som att de pengarna som de lägger på Tomb Raider var öronmärkta och reserverade för ett nytt IP om det inte hade gått till TR. MS har pengar, problemet är snarare att hitta vettiga utvecklare som kan göra ett bra AAA-spel, som inte redan är tagna eller upptagna, däri ligger begränsningen. Det finns inte obegränsat med duktiga utvecklingsteam.

#57

Postad 13 augusti 2014 - 05:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Ironi? Jovisst, vi säger väl så om du har så svårt att erkänna att det du skrev var fel.

Du beter dig som ganska mycket mer än bara besviken.


Lugna ner dig nu va lite. Detta är ett forum på internet och vi diskuterar ett tv-spel. Allt som skrivs är inte 100% seriöst och saker tolkas fel. Men kul att jag lyckas engagera dig så mycket ;) nu kan du återgå till topic.

#58

Postad 13 augusti 2014 - 06:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Mod kan flytta tråden till Xbox-delen nu så slipper krysslådeägarna kanske gnäll från oss som inte har X1.

#59

Postad 13 augusti 2014 - 06:48

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Smart drag av MS, folk gnäller men det är rätt tyst ang att naughty bara gör till ps4 t.ex inga ramaskrin där inte. Folk är rätt egocentriska. Dock tror jag det blir tidsexklusivt så kommer nog inte köpa en xb1 bara för detta :D inväntar ps4 versionen! ^^

#60

Postad 13 augusti 2014 - 06:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Smart drag av MS, folk gnäller men det är rätt tyst ang att naughty bara gör till ps4 t.ex inga ramaskrin där inte.

Inte alls samma sak.

#61

Postad 13 augusti 2014 - 07:01

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 1
Ser man från företagets sida är det ändå ett bra drag. TR har många fans och kan nog vara en dealbreaker för många som fortfarande velar vilken maskin de ska välja.

Ett nytt ip kan ju lika bra floppa oxå, TR är välkänt. Lägg därtill exempel till Titanfall som många pratar om och du har två stora exlusiva spel som folk längtar efter. Sedan att ps4ägare blir förbannad och pratar om bojkott gör nog inte så mycket, kan bara svara för mig själv men kommer nog inte köpa någon Xone i vilket fall som helst. Spelar för lite för att ha en uppsättning av varje next gen.

#62

Postad 13 augusti 2014 - 07:31

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 1
Svin.

#63

Postad 13 augusti 2014 - 08:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Smart drag av MS, folk gnäller men det är rätt tyst ang att naughty bara gör till ps4 t.ex inga ramaskrin där inte. Folk är rätt egocentriska. Dock tror jag det blir tidsexklusivt så kommer nog inte köpa en xb1 bara för detta :D inväntar ps4 versionen! ^^


Naughty dog ägs av Sony så det är en helt annan sak. Det är inte tidsexklusivt. Det släpps endast till One och ingen annan platform

"Our friends at Microsoft have always seen huge potential in Tomb Raider and have believed in our vision since our first unveil with them on their stage at E3 2011. We know they will get behind this game more than any support we have had from them in the past - we believe this will be a step to really forging the Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming, with the help, belief and backing of a major partner like Microsoft.

"This doesn't mean that we're walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4."


#64

Postad 13 augusti 2014 - 09:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Ser man från företagets sida är det ändå ett bra drag. TR har många fans och kan nog vara en dealbreaker för många som fortfarande velar vilken maskin de ska välja.

Ett nytt ip kan ju lika bra floppa oxå, TR är välkänt. Lägg därtill exempel till Titanfall som många pratar om och du har två stora exlusiva spel som folk längtar efter. Sedan att ps4ägare blir förbannad och pratar om bojkott gör nog inte så mycket, kan bara svara för mig själv men kommer nog inte köpa någon Xone i vilket fall som helst. Spelar för lite för att ha en uppsättning av varje next gen.


Nej TR har inte särskilt många fans i jämförelse med andra stora serier, det sålde ok med sina 6.7 miljoner skeppade. Det här är inget annat än MS vilja att börja förstöra för playstationfans, det är inte första gången MS har betett sig som scum.

SE sålde mer av TR på playstationplattformarna, så MS lär inte sälja många fler konsoler och SE kommer definitivt att tappa 50+% av sin möjliga användarbas, med 10 miljoner sålda ps4or och 5 miljoner sålda XB1 och en större historisk fanbase på playstation vilket håll ser du TR gå åt i nästa version?

Redigerat av simulacra, 13 augusti 2014 - 09:34.


#65

Postad 13 augusti 2014 - 09:45

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Skönt, ett spel mindre jag måste spela... :ph34r:

edit: ...eller två, inget FFXV för min del heller nu.

Redigerat av boombaaz, 13 augusti 2014 - 09:48.


#66

Postad 13 augusti 2014 - 10:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1
Det blir inga fler SE spel för mig alls i framtiden, och ingen xbox heller. Jag hade planer på att köpa en xbone i framtiden men det kommer inte att hända efter det här.

Redigerat av simulacra, 13 augusti 2014 - 10:12.


#67

Postad 13 augusti 2014 - 10:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Utannonserades detta spel utan plaformar?

#68

Postad 13 augusti 2014 - 10:50

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Tror det va nåt IGN klipp på yt som jag såg igår, där spekuleras det att exklusiviteten kom till efter E3.

#69

Postad 13 augusti 2014 - 10:54

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Nej TR har inte särskilt många fans i jämförelse med andra stora serier, det sålde ok med sina 6.7 miljoner skeppade. Det här är inget annat än MS vilja att börja förstöra för playstationfans, det är inte första gången MS har betett sig som scum.

SE sålde mer av TR på playstationplattformarna, så MS lär inte sälja många fler konsoler och SE kommer definitivt att tappa 50+% av sin möjliga användarbas, med 10 miljoner sålda ps4or och 5 miljoner sålda XB1 och en större historisk fanbase på playstation vilket håll ser du TR gå åt i nästa version?


MS är väl knappast det ända företag som försöker få fördelar mot konkurrenterna? Har du hört talas om Apple vs Samsung? De gör ganska mycket för att sätta käppar i hjulen på varandra, oavsett vad vi gillar och inte.

Om TR säljer 6.7mil betyder de att de inte tappar så fruktansvärt mycket. Tänk istället vad de hade tappat om ex Fifa, Bf och COD hade varit exlusivt. Kan bara svara för mig själv, men tror även fler kommer att göra det. Kommer inte att bojkotta varken SE eller ens MS efter detta. Kommer SE med något spel jag kan tänka mig köpa gör jag nog det oavsett utgivare. MS lockar mig inte alls med något mest trolig inte köpa Xone heller men inte pga detta.

Tycker oxå det är tråkigt att vi PSpojkar inte får spela klart serien, men men så ser världen ut just nu.

#70

Postad 13 augusti 2014 - 11:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det här är inget annat än MS vilja att börja förstöra för playstationfans, det är inte första gången MS har betett sig som scum.

Ja så är det. Det är det enda som styr beslut i ett bolag. Hur sabbar vi för fans av andra märken?

Tråkiga nyheter, jag kommer inte dubbeldippa denna generation utan satsa helt och hållet på PS4 och PC. Hoppas det kommer till PC senare.

#71

Postad 13 augusti 2014 - 11:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
AngryJoe har talat

http://youtu.be/X-U2g99Y8_Y

#72

Postad 13 augusti 2014 - 11:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 1
Hur skapar vi en bättre produkt är väl så de tänker.

Jag kommer nog köpa Xbox One nu när Tomb Raider är Xbox One exklusivt. Eller njae men det ökar oddsen i alla fall för att det kan hända.

Har säkert alla konsoler innan den här konsolcykeln är slut. Men alla här som skriker bojkott vill jag inte se någonsin posta att de köpt Xbox One eller lirat Tombraider :)

#73

Postad 13 augusti 2014 - 11:13

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Äntligen. :D

#74

Postad 13 augusti 2014 - 11:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 2

Det blir inga fler SE spel för mig alls i framtiden, och ingen xbox heller. Jag hade planer på att köpa en xbone i framtiden men det kommer inte att hända efter det här.


Otroligt löjligt att tänka så.
Om du nu hade planer på en Xbox One så får du ju möjligheten att spela nästa Tomb Raider.
Väldigt konstig logik att välja att skippa plattformen pga detta.
Dessutom måste det ha varit något annat som du sett hos Xbox One eftersom du hade planer på att köpa en framöver, och detta har väl ändå inte förändrats?

#75

Postad 13 augusti 2014 - 11:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Lugna ner dig nu va lite. Detta är ett forum på internet och vi diskuterar ett tv-spel. Allt som skrivs är inte 100% seriöst och saker tolkas fel. Men kul att jag lyckas engagera dig så mycket ;) nu kan du återgå till topic.

Jag är lugn, det är du som hetsat upp dig, ju. Typiskt när någon hamnat så fel i en diskussion att skylla motståndaren för hur man själv betett sig.

#76

Postad 13 augusti 2014 - 11:31

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag är lugn, det är du som hetsat upp dig, ju. Typiskt när någon hamnat så fel i en diskussion att skylla motståndaren för hur man själv betett sig.


vi säger väl så. kan du återgå till topic nu?

#77

Postad 13 augusti 2014 - 11:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Javisst, när ska du köpa en One (för det är ju enda sättet för dig att ha chans att spela och därmed hålla dig till topic)?

#78

Postad 13 augusti 2014 - 11:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Tycker oxå det är tråkigt att vi PSpojkar inte får spela klart serien, men men så ser världen ut just nu.

Det kommer att komma efter ett tag, det är tidsexklusivt, garanterat. Kommer säkerligen en komplett version till PS4/PC senare. Särskilt nu när det är SE som publicerar spelet och inte MS.

Asked to clarify the specific terms of the Rise of the Tomb Raider deal, Spencer wouldn't be budged on the "Holiday 2015" line, despite developer Crystal Dynamics suggesting its game won't be coming to PC and PS4. Neither would the exec comment on the wording, "exclusively on Xbox", which could suggest an Xbox 360 version of the game is also in development.

"We're saying what we said on stage," said Spencer. "In Holiday 2015, Rise of the Tomb Raider will be exclusive to Xbox. That's the comment.

"We had a lot of similar questions around Titanfall and the structure of our deal is a business relationship that's frankly between us and Square Enix. I know Crystal Dynamics has issued a statement and we're going to stand by that. Xbox fans are going to be able to play Tomb Raider next holiday exclusive on Xbox."


Postad bild

det sålde ok med sina 6.7 miljoner skeppade
Om TR säljer 6.7mil betyder de att de inte tappar så fruktansvärt mycket.

Eheh, 6,7 miljoner är asmycket :)

#79

Postad 13 augusti 2014 - 11:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det är väl som väntat då, visserligen förväntade jag mig det med titanfall också

#80

Postad 13 augusti 2014 - 11:42

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0
Så mycket butt hurt i denna tråd just nu.

Man bör ju fundera på varför TR blir exklusivt till xbox istället. Menar med tanke på hur bra senaste sålde på ps4

Kan det ha varit så att pengarna tog slut och MS var de ända som faktiskt hade möjligheten att bistå med kapital ?
Känns annars väldigt konstigt att man väljer att göra titelns exklusiv till just xbox one.

Aja i bland är det skönt att ha båda konsolerna så man slipper tänka på exklusivitet :P

#81

Postad 13 augusti 2014 - 11:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det är väl som väntat då, visserligen förväntade jag mig det med titanfall också


Titanfall byggdes väl runt MS onlinelösning? Kan vara en försvårande orsak, annars tror jag att det också kommer till PS4 förr eller senare om det inte är några problem. Som Mass Effect 2. Uppföljaren lär nog inte vara exklusiv.

Kan det ha varit så att pengarna tog slut och MS var de ända som faktiskt hade möjligheten att bistå med kapital ?

Nej, SE är stora, de har tillräckligt med pengar.

Men det är en bra fråga, de måste ha fått en mycket bra deal, det är enda förklaringen. Synd man så sällan får reda på sånt här =/

Redigerat av Zoiler, 13 augusti 2014 - 11:46.


#82

Postad 13 augusti 2014 - 12:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Titanfall byggdes väl runt MS onlinelösning? Kan vara en försvårande orsak, annars tror jag att det också kommer till PS4 förr eller senare om det inte är några problem. Som Mass Effect 2. Uppföljaren lär nog inte vara exklusiv.


Som jag kommer ihåg det så ryktades det väl att det först var tidsexklusivt sedan gick gjorde väl ea någon deal och ms ochnågon bungie gubbe gick väl ut på Twitter och sade något i stil med att vi tydligen har bestämts över mitt huvud att vi är helt exklusiva med detta spel nu. Har för mig att det tidigare hintades om att det skulle komma till ps4. Tvåan tror jag också kommer till alla enheter med kanske tidigare dlc till one eller liknande hade väl inte varit otroligt

#83

Postad 13 augusti 2014 - 12:26

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Titanfall byggdes väl runt MS onlinelösning? Kan vara en försvårande orsak, annars tror jag att det också kommer till PS4 förr eller senare om det inte är några problem. Som Mass Effect 2. Uppföljaren lär nog inte vara exklusiv.


Läs "The Final Hours of Titanfall" av Geoff Keighley. Finns som app till bland annat iOS.
Står en del information där vill jag minnas om varför det blev exklusivt. En av anledningarna om jag inte minns helt fel är att Microsoft har stöttat projektet nästan från start medan man fick nobben av Sony när de blev tillfrågade.

Annars en väldigt intresseant "bok" om Respawn hur det byggdes upp efter Infinity Ward.

#84

Postad 13 augusti 2014 - 12:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Otroligt löjligt att tänka så.
Om du nu hade planer på en Xbox One så får du ju möjligheten att spela nästa Tomb Raider.
Väldigt konstig logik att välja att skippa plattformen pga detta.
Dessutom måste det ha varit något annat som du sett hos Xbox One eftersom du hade planer på att köpa en framöver, och detta har väl ändå inte förändrats?


För att jag var lite sugen att prova Quantum Break, men nu så visar MS att det enda sätt de kan konkurrera med Sony är att bete sig som överklasskids som slänger pengar som lösning på alla problem. Det är inte ett hedervärt beteende.

Jag ser inte en chans att ekonomin går ihop här, antingen har MS betalat för mkt för den utdelning de kommer att få eller så har SE skjutit sig själva djupt i foten genom att förlora den största plattformen med de äldsta fansen om MS muta inte räcker.

#85

Postad 13 augusti 2014 - 12:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Titanfall byggdes väl runt MS onlinelösning? Kan vara en försvårande orsak, annars tror jag att det också kommer till PS4 förr eller senare om det inte är några problem. Som Mass Effect 2. Uppföljaren lär nog inte vara exklusiv.


Nej, SE är stora, de har tillräckligt med pengar.

Men det är en bra fråga, de måste ha fått en mycket bra deal, det är enda förklaringen. Synd man så sällan får reda på sånt här =/


Ryktas väl om att MS köpte varumärket "Titanfall". I så fall blir det bara Xbox.

Sen var det väl inte om SE hade pengar utan om studion bakom TR behövde kapital.

Oavsett tråkigt då jag inte vill köpa Xbox One.

#86

Postad 13 augusti 2014 - 12:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Titanfall byggdes väl runt MS onlinelösning? Kan vara en försvårande orsak, annars tror jag att det också kommer till PS4 förr eller senare om det inte är några problem. Som Mass Effect 2. Uppföljaren lär nog inte vara exklusiv.


Nej, SE är stora, de har tillräckligt med pengar.

Men det är en bra fråga, de måste ha fått en mycket bra deal, det är enda förklaringen. Synd man så sällan får reda på sånt här =/


Ja de har fått galet betalt helt klart annars går man inte exklusivt som 3:e part. De har säkert fått garantier om att oavsett hur spelet säljer så kommer de tjäna massa pengar. MS lär gå back men när MS som företag drar in 5-6 miljarder dollar i ren vinst per kvartal så bryr de sig knappast om de förlorar lite pengar på ett spel.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 augusti 2014 - 12:34.


#87

Postad 13 augusti 2014 - 12:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 2

För att jag var lite sugen att prova Quantum Break, men nu så visar MS att det enda sätt de kan konkurrera med Sony är att bete sig som överklasskids som slänger pengar som lösning på alla problem. Det är inte ett hedervärt beteende.


Så du ska sluta köpa konsoler nu? Vad jag vet så har både Sony och Microsoft "köpt" en hel del eklusivt genom åren, det är en del av industrin.

Så varför börja gnälla just nu?



#88

Postad 13 augusti 2014 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Sen var det väl inte om SE hade pengar utan om studion bakom TR behövde kapital.

Err, nej, det är SE som bestämmer. De äger IP:t. Utvecklarna har inget att säga till om.

Ja de har fått galet betalt helt klart annars går man inte exklusivt som 3:e part.

Finns massa eklusiva spel från tredje part som inte får galet bra betalt. Det är inte ovanligt alls.

#89

Postad 13 augusti 2014 - 12:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej men SE som säkerligen gjorde en rejäl vinst med Tomb Raider och även lätt skulle göra det med uppföljaren måste vara i en rätt bra förhandlingsposition. Därför tror jag att MS fått hosta upp rejält med pengar för detta.

#90

Postad 13 augusti 2014 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Därför tror jag att MS fått hosta upp rejält med pengar för detta.

Of c. PS-ägarna kommer spela Uncharted nästa vinter, det är ingen bra konkurrensmiljö med två liknande spel. Släpper man senare däremot..

För att jag var lite sugen att prova Quantum Break, men nu så visar MS att det enda sätt de kan konkurrera med Sony är att bete sig som överklasskids som slänger pengar som lösning på alla problem. Det är inte ett hedervärt beteende.

Men du tror väl inte att Sony får all sin exklusivitet gratis?

Så här sa Sony 2007:

In a recent interview with PSM magazine, Jack Tretton explained just why the PlayStation 3 has been getting fewer exclusives than expected;

"We have a very different approach to exclusives than some of our competitors. We don't buy exclusivity. We don't fund development. We don't, for the lack of a better term, bribe somebody to only do a game on our platform."

Som jag ser det är enda skillnaden mellan MS och Sony gällande detta att Sony inte verkar stå för att de faktiskt betalar för exklusivitet.

#91

Postad 13 augusti 2014 - 13:28

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1
Vilket tredjepartsspel med en redan existerande fanbase har Sony köpt? De köper ju DLC-bajs som alla andra men att de går till en utvecklare med en check och t ex köper MGS rakt av har de aldrig gjort. däremot köper de hela företag och ser till att de skapar spel enbart för deras plattform, det är en bra form av exklusivitet eftersom det inte skapar osämja.

Sony har dessutom förbättrat sig rejält den här generationen men MS gör samma sak som de gjort i 30 år, och sen hittar på undanflykter eller tom är stolta över sina beslut.

Jag såg bara fram emot 2 spel den här generationen som inte släppts än, det ena är ett nytt IP så det kan bli skit, det andra är ett spel jag älskade och nu antagligen aldrig får spela så ni kan ge er fan på att jag är förbannad.

Och för att göra det värre så går SE ut med att "Ni får ju ett arkadspel och har kvar TR:DE" vilket är fruktansvät fult beteende.

Redigerat av simulacra, 13 augusti 2014 - 13:31.


#92

Postad 13 augusti 2014 - 13:34

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Är mer fult att köpa upp företag och talang och tvinga de att köra till ena konsolen än att köpa exklusivitet i ett spel tycker jag i alla fall. Synd att det är som det är med exklusiva spel. Får väl köpa en xb1 om man vill spela nästa TR, precis som xb1 ägare får köpa sig en ps4 om de vill spela no mans sky eller uncharted etc. SE har ju ändå mest haft exklusiva playstation spel historiskt sett så var väl lite oväntat!

#93

Postad 13 augusti 2014 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Jag såg bara fram emot 2 spel den här generationen som inte släppts än, det ena är ett nytt IP så det kan bli skit, det andra är ett spel jag älskade och nu antagligen aldrig får spela så ni kan ge er fan på att jag är förbannad.

Det är tidsexklusivt. Varför tror du de tassar runt äggskal och säger "exklusivt vintern 2014, det är allt vi kan säga om det"? :)

det är en bra form av exklusivitet eftersom det inte skapar osämja.

Här har du en artikel om Destiny, tror du inte det skapar osämja att de köper till sig exklusivitet i spel från Bungie som har den överlägset största fanbasen i Xbox-communityt? Det gör det. Tror du Xbox 360-ägarna som gillar Dark Souls är glada över att de inte kan spela Bloodborne på PS4? Det är de inte. Det finns de som tänker precis som du gör med TR nu när det gäller dessa saker, fast på andra sidan.

Redigerat av Zoiler, 13 augusti 2014 - 13:41.


#94

Postad 13 augusti 2014 - 13:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Man glömmer fort! Tomb Raider sålde så jäkla bra så 1997 köpte faktiskt Sony exklusivitet till Tomb Raider-franchisen, vilket hindrade TR 2 och 3 från att släppas på andra konsoler, här Nintendo 64. Nu får Sony smaka på sin egen medicin! ;)

Skrev även på för exklusivitet på två år för GTA-serien men som dock hävdes 2003.

Redigerat av Zerox_no1, 13 augusti 2014 - 13:51.


#95

Postad 13 augusti 2014 - 13:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Det är tidsexklusivt. Varför tror du de tassar runt äggskal och säger "exklusivt vintern 2014, det är allt vi kan säga om det"? :)


Här har du en artikel om Destiny, tror du inte det skapar osämja att de köper till sig exklusivitet i spel från Bungie som har den överlägset största fanbasen i Xbox-communityt? Det gör det. Tror du Xbox 360-ägarna som gillar Dark Souls är glada över att de inte kan spela Bloodborne på PS4? Det är de inte. Det finns de som tänker precis som du gör med TR nu när det gäller dessa saker, fast på andra sidan.


Jag är skeptisk, MS är MS och de gör som de alltid gjort, om deras exklusiva spel slutat vara exklusiva var är titanfall, Ryse och det där Zombiespelet på andra plattformar?

Destiny kommer ju till både Xbox och PS4, Lite extra rustningar och vapen är inte begränsande som ändå kommer senare.
Det enda som inte släppts till Xbox hittills för Destiny var alphabetan. Att det fortfarande släpps till Xbox är det operativa här. Sony har inte stulit hela spelet från xboxfans. Ett spel som dessutom inte existerat till Xbox tidigare utan är ett helt nytt IP.

Vad är nästa fula grej MS tänker göra? Köpa The Division? Mirrors Edge? Eller kanske både CoD och Battlefield?

#96

Postad 13 augusti 2014 - 14:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Man glömmer fort! Tomb Raider sålde så jäkla bra så 1997 köpte faktiskt Sony exklusivitet till Tomb Raider-franchisen, vilket hindrade TR 2 och 3 från att släppas på andra konsoler, här Nintendo 64. Nu får Sony smaka på sin egen medicin! ;)

Skrev även på för exklusivitet på två år för GTA-serien men som dock hävdes 2003.


Konstigt då att Tomb Raider 2 gick att köpa på PC och Mac.

#97

Postad 13 augusti 2014 - 14:02

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0
Phil Spencer förtydligar och förklarar, spelet är tidsexklusivt men hur länge går han inte in på:

http://www.eurogamer...ign=socialoomph

#98

Postad 13 augusti 2014 - 14:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Vilket tredjepartsspel med en redan existerande fanbase har Sony köpt?

This ^^

Flera här tycks inte begripa varför ett beslut om att låta TR bli ett andraparts-spel skiljer sig från de flesta andra fall av exklusivitet (tycker det lutar åt tidsexklusivt iofs så detta kanske bara är en teoretisk diskussion...*).

Att en tredjeparts spelserie (multiplatform) blir en andraparts spelserie (singleplatform eller iaf tillverkar-specifik) är väldigt ovanligt. Går alltså inte att jämföra med att det dyker upp helt nya första- och andraparts spel.

Resident Evil (under några år till Nintendo Gamecube) är väl möjligen bästa exemplet. Nån som kommer på nått annat bra?

Grymmaste hoppet är väl annars Final Fantasy, från en andrapart (Nintendo) till en annan andrapart (Sony) förarga en och annan. Fanns inte mkt till internet då att överreagera på dock. :) Då kunde iaf Square skylla på tekniska begränsningar (Cartridge vs CD) och för den delen även användarbas - vad SE skulle skylla på denna gång är dock luddigare. :)


(*) edit: japp, så blev det. Smart av SE, slipper de på PS4 tävla mot Uncharted 4 iaf. :)

Redigerat av pacman, 13 augusti 2014 - 14:04.


#99

Postad 13 augusti 2014 - 14:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Phil Spencer förtydligar och förklarar, spelet är tidsexklusivt men hur länge går han inte in på.

Sa ju det. Jag sa ju det. Vad var det jag sa?

MS har inte stulit hela spelet från Sonyfans.

om deras exklusiva spel slutat vara exklusiva var är titanfall, Ryse och det där Zombiespelet på andra plattformar?

Dead Rising 3 kommer till PC om tre veckor och Ryse senare.

Men alla exklusiva spel kan ju inte bli icke-exklusiva, det vore fånigt.

Redigerat av Zoiler, 13 augusti 2014 - 14:07.


#100

Postad 13 augusti 2014 - 14:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Man glömmer fort! Tomb Raider sålde så jäkla bra så 1997 köpte faktiskt Sony exklusivitet till Tomb Raider-franchisen, vilket hindrade TR 2 och 3 från att släppas på andra konsoler, här Nintendo 64. Nu får Sony smaka på sin egen medicin! ;)

Man glömmer fort ja... TR var aldrig aktuellt för N64 så liknelsen haltar. Va ju typ ingen som släppte tredjepartsspel på N64.

Däremot släpptes TR 1 på Saturn men att serien inte fortsatte där var inte så konstigt, platformen var i det närmaste död när det var dags för 2:an.

Ja, och PC som sagt...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.