Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5601

Postad 15 april 2012 - 13:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Det finns en uppsjö av spelare så du måste nog själv bilda dig en uppfattning vilken som passar sina behov :)
Men personligen har jag inte testat eller ägt en spelare som är så bra som Boxee Box.
Så att INTE rekommendera den vore brottsligt ;)

#5602

Postad 15 april 2012 - 14:38

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Bara för att spela upp film WD gen 3 är bra.
har Boxee Box och WD Gen 3+ Htpc,Provade även popcornHour C-300, funkade bra men dyr bara för filmvisning.
Både Boxee Box och WD spelar upp film mycket bra, resten som bilder/musik fungerar, men inte mer, apparna för olika film/serier och annat är inget jag använder.
Det folk kommenterar är utseendet på Boxee Boxen.

#5603

Postad 15 april 2012 - 21:16

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
måset skriva av mig.. Kan börja med att skriva att jag har tv, boxee (fast uppkopplad) och DVD spelare i sovrummet, inget antennuttag eller digitalbox.

Streamade tidigare idag början av matchen Man Utd-aston villa via boxeen till tvn från viaplay appen. Det vart något knas på ipaden när jag började streama men matchen kom igång så jag tänkte inte mer på det. Efter ett tag stängde jag av tvn och gick ner och fortsatte kolla på matchen på tv med digitalbox. Tänkte inte mer på detta.

Nu 6 timmar senare när jag går upp och sätter på tvn är det fortfarande stream pågång från viasat fotboll hd. Märkligt men jaja, kollar bland apparna som är öppna på ipaden, viaplay är inte ens öppen längre, sambon har stängt ner den.
Nu börjar jag bli lite konstigt.. stänger av ipaden, fortfarande stream.... kommer på att jag/någon kanske börjat streama via iphonen.. men här är inte heller appen öppen, stänger av även den!! FORTFARADE stream!! Detta är tekniskt omöjligt enligt mitt tycke eftersom jag kört via airplay och enheten som sänder ut det är avstängd!!!

Har någon någon som helst aning hur detta är möjligt??????????

Edit: ok, nu är jag säker på att detta är en helt fantastiskt bra bugg!.. Började streama pittshburg-philly matchen.. samma fel uppstår.. streamen kommer igång medans jag stänger ner appen.. bara för att försäkra mig så stänger jag av telefonen.. matchen streamas fortfarande fast mobilen är avstängd.. detta är ju helt suveränt.. sparar massa batteri på detta... men frågan kvarstår.. vart får den bilden ifrån?????

#5604

Postad 15 april 2012 - 21:40

Unregisteredbf7b843c
  • Unregisteredbf7b843c
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Olustigt! Spökstream! :ph34r:

#5605

Postad 15 april 2012 - 21:58

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Var tvungen att testa en grej till... Kollar fortfarande på hockeyn.. Startar telefonen, testar att kolla på viasat fotboll i viaplay appen i telefonen samtidigt som hockeyn snurrar på tvn.. Fungerar..

Hoppas dom aldrig "rättar" till den här "buggen" :)

#5606

Postad 16 april 2012 - 10:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
http://www.youtube.com/html5 används i browsern

Redigerat av Unregistered577c6879, 16 april 2012 - 10:06.


#5607

Postad 16 april 2012 - 21:26

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Kan någon annan testa detta?

Starta viaplay appen
Starta valfri match
Välj AirPlay på boxee
Samtidigt som den börjar ladda på tvn, tryck på Home knappen på iPad el iPhone beroende på vad ni har
För mig börjar sändning på tvn även fast jag kommer ut till startsidan på paddan

Nu snurrar Arsenal-Wigan samtidigt som jag skriver detta på paddan och appen är avstängd..

#5608

Postad 16 april 2012 - 21:58

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

I dagsläget är fungerar svt och TV4 tack vare privatperson som skapat en app för detta vilket inte känns helt betryggande för framtiden.

Nej det där stämmer inte. Appen är bara ytterligare ett skal till webläsaren som fungerar lite bättre än att gå via tv-serier->kanaler.
Det är webläsaren det hänger på.

#5609

Postad 16 april 2012 - 22:04

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Har försökt läsa mig till detta utan resultat: Hur fungerar iPad ihop med Boxee box?
Jag förstår att den officiella appen stödjer streaming och att få ut bilden på boxee samt uppspelning av media från PC-server.
Men det jag är ute efter är att använda ipad som jättelik fjärr där man kan få upp sin local media (från valfri share), bläddra omkring snyggt i gränssnittet (fortfarande genom att titta på ipaden) för att sedan dra igång filmen på TVn via boxee box.
Är det verkligen så att detta inte går? Jag vill alltså inte ha en fjärrersättare för att navigera i det knaggliga GUIet på boxee box utan vill ha lite iPadflyt :)

#5610

Postad 16 april 2012 - 23:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Har försökt läsa mig till detta utan resultat: Hur fungerar iPad ihop med Boxee box?
Jag förstår att den officiella appen stödjer streaming och att få ut bilden på boxee samt uppspelning av media från PC-server.
Men det jag är ute efter är att använda ipad som jättelik fjärr där man kan få upp sin local media (från valfri share), bläddra omkring snyggt i gränssnittet (fortfarande genom att titta på ipaden) för att sedan dra igång filmen på TVn via boxee box.
är det verkligen så att detta inte går? Jag vill alltså inte ha en fjärrersättare för att navigera i det knaggliga GUIet på boxee box utan vill ha lite iPadflyt :)


Nej det finns ingen lösning för detta utan en dator.

#5611

Postad 17 april 2012 - 10:19

mahan
  • mahan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Verkar som att kanal5play.se inte funkar på Boxee, efter kanal5plays uppdatering av hemsidan? (Med "inte funkar" menar jag att allt på sidan visas utom själva fönstret där tv-programmet streamas.) Den funkade för någon vecka sedan, innan deras uppdatering, och svtplay.se och annat verkar funkar som vanligt så jag tror inte att det är min Boxee som flippat ur. Någon som kan bekräfta detta, och kanske någon som har en idé om hur man fixar det?

#5612

Postad 17 april 2012 - 10:53

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Nej, Kanal 5 Play har slutat fungera för mig med efter deras uppdatering, samma som dig mahan. Men jag har inte benat i varför än. Hoppas ändå att någon har en lösning.

#5613

Postad 17 april 2012 - 15:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
De har antagligen uppdaterat flash, så de finns inga lösningar om så är fallet.

#5614

Postad 18 april 2012 - 08:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag tycker att boxen har blivit seg,det tar lång tid att starta den och lång tid innan den stänger ner samt lång tid att "gå tillbaka". Uppspelning funkar klanderfritt däremot så man borde kanske inte hänga upp sig på segheten.

#5615

Postad 19 april 2012 - 10:19

mahan
  • mahan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

De har antagligen uppdaterat flash, så de finns inga lösningar om så är fallet.


Ja, så är det nog, enligt deras hemsida krävs flash 10.2, och Boxee har väl 10.1 om jag förstått saken rätt. Är inte så insatt i detta alls, men av det jag hittat på nätet verkar det väldigt osäkert om, och i så fall när, det kan komma en uppdatering av flash till Boxee... mycket tråkigt...

#5616

Postad 19 april 2012 - 12:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det kommer den dagen adobe portar senaste flash till ce-enheter. Tror nog vi hinner se nästa boxee innan det sker tyvärr.

#5617

Postad 19 april 2012 - 14:34

Unregisteredb5858b16
  • Unregisteredb5858b16
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tror nog vi hinner se nästa boxee innan det sker tyvärr.


Är lite smått inne på att lösa en Boxee. Dock inte till det nuvarande priset, utan väntar nog hellre till den lägger sig under 1400 kr igen. Det kan ju dessvärre dröja :(.

Med tanke på att boxen är en aning gammal, kan man då vänta att en Ny Boxee snart är på ingång? Finns det några sådana rykten? Har kollat runt lite, men själv ej hittat några.

Är det kanske bättre i dagsläget att lösa en WDTV 3gen om man i stort sett endast kommer plugga in externa hårddiskar och spela upp 1gb 1080p mkv-rippar? Känns som en relativt bra temporär lösning.

#5618

Postad 19 april 2012 - 14:54

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
När jag läser frågorna ifall man ska köpa en Boxee Box verkar det som inte frågeställarna förstår skillnaden mellan Boxee Box och andra spelare.
Jag menar läser ni inte recensioner eller artiklar om det ni funderar på att köpa?

Den största skillnaden mellan BB och andra spelare är hanteringen av media.
BB skapar ett bibliotek av dina filmer med snygga omslag och beskrivning som man kan bläddra i.
Det finns ett stort utbud av diverse appar som man också kan installera.

Är man inte intresserad av dessa funktioner kan man lika gärna köpa vilken dussinspelare som helst.

Ps. Inte köpa förrän den kostar 1400:-??? Vad är 300:-?

#5619

Postad 19 april 2012 - 15:10

Unregisteredb5858b16
  • Unregisteredb5858b16
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

När jag läser frågorna ifall man ska köpa en Boxee Box verkar det som inte frågeställarna förstår skillnaden mellan Boxee Box och andra spelare.
Jag menar läser ni inte recensioner eller artiklar om det ni funderar på att köpa?

Den största skillnaden mellan BB och andra spelare är hanteringen av media.
BB skapar ett bibliotek av dina filmer med snygga omslag och beskrivning som man kan bläddra i.
Det finns ett stort utbud av diverse appar som man också kan installera.

Är man inte intresserad av dessa funktioner kan man lika gärna köpa vilken dussinspelare som helst.

Ps. Inte köpa förrän den kostar 1400:-??? Vad är 300:-?


Jag har läst tokmånga recensioner och artiklar. Känns dock som att man förväntar sig att en ny Boxee snart skall släppas. Innan körde jag XBMC genom laptopen till datorn. Detta var optimalt innan datorn kraschade dvs :P.

Jag har en vän som har Boxee Box, och jag har småpillat med detta. Är imponerad. Men interfacen i XBMC är otroligt mycket bättre än den i Boxee Box i mitt tycke. Dock finns det ingen box som är så prisvärd som Boxeen är.

En WDTV 3gen t.ex. verkar ha ett relativt snyggt sätt att hantera media med omslag och info. Men hade dessa två mediaspelare legat på samma pris så hade det blivit en Boxee box alla gånger.

Eftersom den har pendlat så mycket prismässigt senaste månaden så känns det bättre att vänta in en prissänkning igen. Den kostar ju mer eller mindre 1890 kr i dagsläget, men låg på 1390 för exakt en vecka sen.

Släpps det en ny Boxee om ett tag så är ju priset mindre viktigt.

#5620

Postad 19 april 2012 - 15:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

En WDTV 3gen t.ex. verkar ha ett relativt snyggt sätt att hantera media med omslag och info. Men hade dessa två mediaspelare legat på samma pris så hade det blivit en Boxee box alla gånger.


Men den laddar inte ner omslag eller info automatiskt utan det måste du göra med ett tredje partsprogram.

#5621

Postad 19 april 2012 - 15:45

Unregisteredb5858b16
  • Unregisteredb5858b16
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Men den laddar inte ner omslag eller info automatiskt utan det måste du göra med ett tredje partsprogram.


Låter ju inte läskande att lägga tid på det där :(. Är detta program något som man sköter med en dator i nätverket eller är det något som man fixar i sin box?

Det här med Boxee funktioner, vilka funktioner har t.ex. du använt mest?

Angående Boxeen och sortering av media. Om man t.ex. har en säsong av Boardwalk Empire, sorterar Boxeen det under "My Tv-Shows" med omslag och info precis som Boxeen gör med filmer?

#5622

Postad 19 april 2012 - 15:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 1

Låter ju inte läskande att lägga tid på det där :(. Är detta program något som man sköter med en dator i nätverket eller är det något som man fixar i sin box?


Ja man måste göra det med ett program på datorn. Kommer ihåg att jag gjorde det när jag hade en Tvix


Det här med Boxee funktioner, vilka funktioner har t.ex. du använt mest?


Naturligtvis för att spela upp media ;)
Airplay är en en funktion som jag använder mycket eftersom jag har Mac dator och iPhone.
MLB (major leauge baseball) för att se matcher från USA.

Angående Boxeen och sortering av media. Om man t.ex. har en säsong av Boardwalk Empire, sorterar Boxeen det under "My Tv-Shows" med omslag och info precis som Boxeen gör med filmer?


Ja den delar upp alla serier med eget omslag,sen delar den upp i säsonger.

Den man måste komma ihåg är att namnge filerna rätt annars kan inte BB identifiera dom rätt.
Tex för film, Avatar.mkv och för serier The walking dead S01E01.mkv

#5623

Postad 19 april 2012 - 16:07

Johbe
  • Johbe
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Varför har inte Boxee HDMI 1.4? :(

#5624

Postad 19 april 2012 - 16:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 1

Varför har inte Boxee HDMI 1.4? :(


Till vilken nytta?

#5625

Postad 21 april 2012 - 10:39

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Hej, är ny på boxxee och jag undrar, finns det ingen facebook app att ladda ner någonstans eller måste man gå genom webläsaren?

#5626

Postad 21 april 2012 - 10:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej, är ny på boxxee och jag undrar, finns det ingen facebook app att ladda ner någonstans eller måste man gå genom webläsaren?


Nej det finns ingen FB-app

#5627

Postad 25 april 2012 - 07:31

Jasså
  • Jasså
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Har inte införskaffat någon Boxee ännu och har en fundering.Kan man se en blueray film från datorns bluerayspelare
via boxee'n?Hade varit smidigt då man ej behöver köpa en separat bluray spelare!

#5628

Postad 25 april 2012 - 19:01

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
1390 på komplett just nu.
OBS att priset endast gäller mellan kl20-21 ikväll!

#5629

Postad 25 april 2012 - 19:20

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
oooh bra pris, skall leta men fixar den MKV med HD ljud?

#5630

Postad 25 april 2012 - 19:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

oooh bra pris, skall leta men fixar den MKV med HD ljud?


Nej inte True-HD och det står i denna tråd om och om och om igen :)

#5631

Postad 25 april 2012 - 19:27

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Nej inte True-HD och det står i denna tråd om och om och om igen :)


Hej Tackar, blev lite stressad när det bara va 40 minuter kvar :)
Doh kanske ställde fel fråga, borde frågat om den skickar den ljudet vidare i Passthrough så recievern fixar biffen.

Redigerat av nborve, 25 april 2012 - 19:52.


#5632

Postad 26 april 2012 - 10:22

TwoStepFromHell
  • TwoStepFromHell
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
Har fått ett prob lem med min Boxee Box
Idag när jag skulle lyssna på musik så försvinner ljudet nån sekund å så kommer det tillbaka,
och så håller det på hela tiden. Även på visa filmer men mest är det tv serier som krånglar

Men på HD filmer funkar det hur bra som helst
Trodde först att det va HDMI ingången på receivern som krånglade men det va det inte
Så va kan va felet?

Annars är jag hur nöjd med min box

#5633

Postad 26 april 2012 - 19:55

frallan10
  • frallan10
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
En fråga till er som använder denna i övrigt eminenta spelare. Är det bara jag som inte får AirPlay att dyka upp längre på min iPhone 4s? Har tidigare fått det att funka sådär med vissa ljudstörningar, högt distat ljud och att den ibland inte alls dykt upp som valbar enhet i tex Spotify appen. Nu funkar den inte alls, dyker ej upp trots att jag startat om wifi, boxee boxen, factory reset och allt annat tänkbart som jag kan komma på. Har givetvis kollat så att man kan spela upp via iOS enheter i inställningar. Har ni några tips eller har andra samma problem och är det en lösning på gång?
Med vänlig hälsning, Mathias

#5634

Postad 26 april 2012 - 20:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
AirPlay fungerar 100% för mig alla fall

#5635

Postad 26 april 2012 - 21:45

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
airplay fungerar över förväntan för mig.. som jag nämnt tidigare ang viaplay appen fungerar den bättre än vad den tekniskt sett kan göra!! :)

#5636

Postad 26 april 2012 - 22:04

frallan10
  • frallan10
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Extremt jobbigt att alla andra har fungerande AirPlay och inte jag. Fler som kan hjälpa till eller kan det vara hårdvarufel på min boxee box?

#5637

Postad 27 april 2012 - 07:58

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
1390 kr just nu på Siba!

http://www.siba.se/P...1956&ref=search

#5638

Postad 27 april 2012 - 08:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Hej, vad kör ni för output på HDMI signal?
Köpt ny projektor(Epson-3200 fullHD), och får inte till svärtan/detaljer i svärtan lika bra som när jag kör från HTPC med XBMC, på datorn har jag YCbCr444 istället för RGB... men kör jag YUV 444, från boxeen, eller RGB low(High blir helt galet), så får jag dassigare svärta, och mindre detaljer...
Är det nån här som kör liknande setup med Boxee-Epson..?

#5639

Postad 27 april 2012 - 12:27

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

...får inte till svärtan/detaljer i svärtan lika bra som när jag kör från HTPC med XBMC, på datorn har jag YCbCr444 istället för RGB... men kör jag YUV 444, från boxeen, eller RGB low(High blir helt galet), så får jag dassigare svärta, och mindre detaljer...
Är det nån här som kör liknande setup med Boxee-Epson..?

Har ingen projektor själv, men vet med säkerhet att RGB Low och YUV444/422 ger korrekta nivåer ut, som funkar utmärkt på de allra flesta tv och de projektorer jag sett den köras på.

Skulle kunna tänka mig att det snarare är nivåerna från din HTPC som inte är 100% rätt, kanske någon enhance-funktion, gamma eller annat som gör att det "ser snyggare ut".

Ladda ned t ex AVS HD 709 och kolla med testsignaler så får du säkert rätt på grejorna.

http://www.avsforum....ad.php?t=948496

#5640

Postad 27 april 2012 - 13:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Har ingen projektor själv, men vet med säkerhet att RGB Low och YUV444/422 ger korrekta nivåer ut, som funkar utmärkt på de allra flesta tv och de projektorer jag sett den köras på.

Skulle kunna tänka mig att det snarare är nivåerna från din HTPC som inte är 100% rätt, kanske någon enhance-funktion, gamma eller annat som gör att det "ser snyggare ut".

Ladda ned t ex AVS HD 709 och kolla med testsignaler så får du säkert rätt på grejorna.

http://www.avsforum....ad.php?t=948496


Ser bra ut från Ps3an när jag kör BD...
Alltså, svärtan är bättre på både HTPC och ps3an...
Har DVE, men den är utlånad...
Vilken av dom versionerna ska man köra om man ska streama från servern till Boxeen?

Det är det som är lite märkligt... för mot TVn(Pana G30) blir färger och svärta bättre från Boxeen än från HTPCn...
För mycket inställningar nu för tiden! Förr sänkte eller höjde man brightness bara när man hade en liten fet CRT! :lol:

Redigerat av Garrett, 27 april 2012 - 13:44.


#5641

Postad 27 april 2012 - 16:56

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Någon som känner till en bra tutorial eller har tips på hur man ska ställa in sin Windows 7 brandvägg (Comodo) för att Boxee Boxen ska släppas igenom?

#5642

Postad 27 april 2012 - 17:18

erraboy
  • erraboy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tjena alla

Kanske dessa frågor fått svar innan dock e det inte lätt att kolla igenom 113 sidor...

Så tänkte köpa en Boxee i morgon. Sitter idag på en Xtreamer och vill byta upp mig till något som jag tycker ska kunna följande.

Samla in information på mina 280 filmer från min externa hårdisk och lägga upp bild och imbd info eller dylikt .
Samma med mina musik album.

Att antigen med app eller med browser kunna gå in på tex rixfm eller bandit och spela radio både från sverige och utlandet då frugan är lettlänsk.
Kunna spela upp svtplay tv4play och liknande.

tacksam för svar

#5643

Postad 27 april 2012 - 19:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Tjena alla

Kanske dessa frågor fått svar innan dock e det inte lätt att kolla igenom 113 sidor...

Så tänkte köpa en Boxee i morgon. Sitter idag på en Xtreamer och vill byta upp mig till något som jag tycker ska kunna följande.

Samla in information på mina 280 filmer från min externa hårdisk och lägga upp bild och imbd info eller dylikt .
Samma med mina musik album.

Att antigen med app eller med browser kunna gå in på tex rixfm eller bandit och spela radio både från sverige och utlandet då frugan är lettlänsk.
Kunna spela upp svtplay tv4play och liknande.

tacksam för svar

Du får använda nåt program till filminfo, Ember eller nåt liknande om det finns. Det finns app till tv4play svtplay tv8play tv6play bl.a sen kan de själv lägga in favoritsidor i webbläsaren (själv har ja lagt dit urplay). TuneIn heter en av radioapparna där massor av svenska engelska och andra kanaler. En höjdarapp! Vidare har den airplay så du kan använda ipad eller iphone. Finns inte din radiokanal i TuneIn-appen så går det bra med browsern men jag tror att de flesta finns. Hoppas du blir nöjd,jag trivs kanon med min.

#5644

Postad 27 april 2012 - 19:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Du får använda nåt program till filminfo


Varför ljuger du för?

Det behövs inget tredjeparts program för att få BB att visa info om filmen.
Har man namnget filen rätt så identifierar BB och laddar hem omslag och info.

#5645

Postad 27 april 2012 - 23:12

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
När jag kör airplay video från min telefon till Boxee så fungerar det perfekt med både ljud och bild. Men när jag kör embart ljud (musik) så hackar det hela tiden och går inte att använda. Någon som kan hjälpa mig att lösa detta, om det går?

#5646

Postad 28 april 2012 - 17:18

erraboy
  • erraboy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Bästa appen för att spela upp musik då ?

#5647

Postad 28 april 2012 - 17:44

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Bästa appen för att spela upp musik då ?

menar du radio tycker jag tunein annars finns youtube,spotify,grooveshark bl.a

#5648

Postad 28 april 2012 - 18:00

erraboy
  • erraboy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
nja mer som mina album från hårdisken

#5649

Postad 28 april 2012 - 23:51

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

1390 kr just nu på Siba!

http://www.siba.se/P...1956&ref=search

Liksom hos Netonnet och webhallen.
Kanske en permanent sänkning.
Man borde kanske köpa en till....har bara en TV visserligen :)

#5650

Postad 29 april 2012 - 07:27

erraboy
  • erraboy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Satt förut på en xtreamer och sitter ju på fiber här hemma så ju nätverks kopplingar i väggen som den satt i. Kunde således hitta min externa hårdisk som var kopplad till den på datorn och flytta filer.

Kan nu dock inte hitta min boxee på samma sätt. Vet någon hur man kan få det att funka ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.