Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1697 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 april 2005 - 16:57

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Japp den kan det nog oxå vara.... ;)

#102

Postad 26 april 2005 - 10:11

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

  • 2 592 inlägg
  • 0
Jag söker namnet på en film jag såg när jag var grabb, tidigt 80-tal.

Det hela handlar om att någon eller några amerikanska stater har förbjudit bilar eller var det kanske bara just att förbränna fossilt bränsle, minns inte. Huvudpersonen är en racerförare som gjutit in sin racerkärra i garagegolvet och sedan en dag får nog och gräver upp bilen och sticker till nån stat där man får köra bil. Under flykten blir han jagad av bla ett flygplan. Jag vill minnas nått om några radiostyrda sprängladdningar och nån Coca Cola lastblil som blir sprängd.

Vad heter filmen?

case

#103

Postad 02 maj 2005 - 18:38

Unregistered1056
  • Unregistered1056
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Jag söker namnet på en boxningsfilm.

Det är en mörkhyad mästare i den filmen som blir utmanad av ny vit talang, kanske var han från england. Möjligtvis så var också den svartes coach samuel l jackson men jag vet inte säkert.

Den unga vita killen tränar hela tiden för att möta den svarta mästaren som han däremot bara latar sig och blir fet. Tillslut möts de och den svarta snubben vinner på en gång.

Vart väldigt luddigt men aja :blink:

#104

Postad 02 maj 2005 - 23:01

Unregistered1056
  • Unregistered1056
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
hittade den själv nu när jag sökte på mr jacksons merit lista på imdb.com

the great white hype hette den

#105

Postad 03 maj 2005 - 07:29

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

hittade den själv nu när jag sökte på mr jacksons merit lista på imdb.com

the great white hype hette den

<{POST_SNAPBACK}>



Fan :blink:

Den ende filmen som jag skulle kunna tipsa om också hittar du den själv :huh:

#106

Postad 03 maj 2005 - 11:15

Unregistered1056
  • Unregistered1056
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Fan :unsure:

Den ende filmen som jag skulle kunna tipsa om också hittar du den själv :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hehehe :(

#107

Postad 27 maj 2005 - 06:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Söker efter en film, om en man som har en vit bil, och blir jagad av polisen. Filmen är amerikansk och slutar med att han kör in i 2 dumpers som polisen ställt upp.. Någon som kan ha någon idé? Såg filmen nrä jag var liten, så jag kommer inte ihåg mer..

#108

Postad 27 maj 2005 - 06:55

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
:) Hej Jensen!

Filmen du söker heter, Jakten mot nollpunkten. Original titel, Vanishing Point. Du hittar den på Discshop: http://www.discshop....=&id=31845&ref=

Jag tyckte också den var bra, när jag såg den för herrans många år sedan på biografen. :)

#109

Postad 27 maj 2005 - 10:28

Unregistered1056
  • Unregistered1056
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Du hann visst före, men tydligen inte riktigt samma film vi tänkte på ändå.
http://www.imdb.com/title/tt0120430/

#110

Postad 28 maj 2005 - 07:07

Sjosse
  • Sjosse
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjena!

Söker en Zombie film jag såg som liten.

Det handlar om en Meteor som ska passera jorden.
När detta sker så blir det värsta karneval uppståndelsen. Det handlar om 2st (?) ungdommar som denna kväll, när alla andra är ute för att se meteoren passera. Dom hamnar i ett fotolabb (tror jag ) och där blir dom hela natten. När dom sedan på morgonen går ut möts dom av en Zombie i en röd overall som killen dödar med ett järnrör. Senare i filmen så är dom på en radio station, sen är minnet slut.
Någon som vet vad detta kan vara för Oscar rulle jag sett!?

Mvh
/Sjö

#111

Postad 06 juni 2005 - 17:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Söker en Asiatisk film (Hong Kong -90tal) där nån snubbe driver en restaurang och han har ihjäl någon lirare, sedan kommer ett gäng snutar och frågar om personen, (som numera är styckad i små bitar) sedan tar de tillfället att prova käka restaurangens senaste delikata premium kött.
Sedan åter kommer de flera gånger till deras favorit ställe.

Långt senare åker den här snubben fast visar det sig att köttet som var detektivarnas bästa var den där lirarens ner malda kropp!
Samtliga poliser när de hör detta spyr där de står! :)

Filmen skall vara baserad på verklighet om jag minns rätt.

Någon som vet?

#112

Postad 06 juni 2005 - 18:24

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Kanske den här rullen du efterlyser?

#113

Postad 08 juni 2005 - 21:04

Unregisteredd3789865
  • Unregisteredd3789865
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Tjena!

Söker en Zombie film jag såg som liten.

Det handlar om en Meteor som ska passera jorden.
När detta sker så blir det värsta karneval uppståndelsen. Det handlar om 2st (?) ungdommar som denna kväll, när alla andra är ute för att se meteoren passera. Dom hamnar i ett fotolabb (tror jag ) och där blir dom hela natten. När dom sedan på morgonen går ut möts dom av en Zombie i en röd overall som killen dödar med ett järnrör. Senare i filmen så är dom på en radio station, sen är minnet slut.
Någon som vet vad detta kan vara för Oscar rulle jag sett!?

Mvh
/Sjö

<{POST_SNAPBACK}>



Night of the Comet (1984)
http://www.imdb.com/title/tt0087799/

#114

Postad 09 juni 2005 - 11:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Kanske den här rullen du efterlyser?

<{POST_SNAPBACK}>



Fullträff, tack :(

#115

Postad 10 juni 2005 - 12:24

Unregisteredae230e09
  • Unregisteredae230e09
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag söker en titel på en skräck som jag tror är från 80-talet. Det handlar om en helt vanligt amerikans familj, som blir hemsökta i deras hem. Två frekvenser jag minns är att mamman, det börjar viska i hennes kudde på natten. Den andra är att mamman står i tvättstugan i källaren och hon plötsligt och någon börjar säga hennes namn, utan att det finns någon där. De påstår att det är en verklig händelse... är det någon som känner igen filmen? Vore tacksam för svar... jag håller på att bli tokig...

#116

Postad 10 juni 2005 - 13:00

Unregistered00bb252b
  • Unregistered00bb252b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag söker en titel på en skräck som jag tror är från 80-talet. Det handlar om en helt vanligt amerikans familj, som blir hemsökta i deras hem. Två frekvenser jag minns är att mamman, det börjar viska i hennes kudde på natten. Den andra är att mamman står i tvättstugan i källaren och hon plötsligt och någon börjar säga hennes namn, utan att det finns någon där. De påstår att det är en verklig händelse... är det någon som känner igen filmen? Vore tacksam för svar... jag håller på att bli tokig...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har ingen anning faktiskt, men ploten låter som en Wes Craven film.

#117

Postad 20 juni 2005 - 21:24

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Ok, jag har en jag har letat efter, till och från, i flera år nu.

Jag har minne om en bilfilm från 80 talets början, det kan vara en kortfilm dom körde innan huvudfilmen på biografer. Detta var i England.

Jag minns bara biljakter och tror inte man någonsin fick se dem som körde bilarna. Dom "goda" hade gula bilar (tror jag) och dom "onda" hade svarta eller röda bilar. Det kan tom vara så att dom var gula :) Hursomhelst spelade färgen på bilen roll. Bilarna var av utseendet Testarossa typ.

Jag minns särskilt någon scen med en jakt utmed en klippvägg med hav långt långt ner och nån av bilarna åker i.

Någon som känner igen sig?

/LillKille

edit. Nu har sökt mera och undrar om detta kan vara Hardcastle & McCormick, tidig 80 tals tv serie? Någon annan som känner igen detta? Känns inte riktigt men ändå ...

edit2. Kan det vara The Wraith med Charlie Sheen jag tänker på. Känns inte helt rätt denna heller men.

Redigerat av LillKille, 20 juni 2005 - 21:47.


#118

Postad 21 juni 2005 - 08:00

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Ok, jag har en jag har letat efter, till och från, i flera år nu.

Jag har minne om en bilfilm från 80 talets början, det kan vara en kortfilm dom körde innan huvudfilmen på biografer. Detta var i England.

Jag minns bara biljakter och tror inte man någonsin fick se dem som körde bilarna. Dom "goda" hade gula bilar (tror jag) och dom "onda" hade svarta eller röda bilar. Det kan tom vara så att dom var gula :) Hursomhelst spelade färgen på bilen roll. Bilarna var av utseendet Testarossa typ.

Jag minns särskilt någon scen med en jakt utmed en klippvägg med hav långt långt ner och nån av bilarna åker i.

Någon som känner igen sig?

/LillKille

edit. Nu har sökt mera och undrar om detta kan vara Hardcastle & McCormick, tidig 80 tals tv serie? Någon annan som känner igen detta? Känns inte riktigt men ändå ...

edit2. Kan det vara The Wraith med Charlie Sheen jag tänker på. Känns inte helt rätt denna heller men.

<{POST_SNAPBACK}>



The Wraith med Charlie Sheen har jag på köp dvd, där sprängs bilen hela tiden, Charlie lyckas parkera bilen så att motståndarna hela tiden kör in i honom och sprängs.
Sedan återuppstår bilen. (vad löjligt det låter :rolleyes: )

#119

Postad 21 juni 2005 - 13:44

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

The Wraith med Charlie Sheen har jag på köp dvd,  där sprängs bilen hela tiden, Charlie lyckas parkera bilen så att motståndarna hela tiden kör in i honom och sprängs.
Sedan återuppstår bilen. (vad löjligt det låter :) )

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, men känner du igen dig i den beskrivning jag återger ovan?

-lk

#120

Postad 21 juni 2005 - 14:14

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

The Wraith med Charlie Sheen har jag på köp dvd,  där sprängs bilen hela tiden, Charlie lyckas parkera bilen så att motståndarna hela tiden kör in i honom och sprängs.
Sedan återuppstår bilen. (vad löjligt det låter :) )

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, men känner du igen dig i den beskrivning jag återger ovan?

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


Hade hoppats på att du skulle känna igen det där med att bilen sprängs:)
Tyvärr var det längesedan jag såg den och det är väl ingen film man lägger på minne direk, men om jag tänker på det kan jag kolla ikväll. :rolleyes:

#121

Postad 23 juni 2005 - 15:31

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Hade hoppats på att du skulle känna igen det där med att bilen sprängs:)
Tyvärr var det längesedan jag såg den och det är väl ingen film man lägger på minne direk, men om jag tänker på det kan jag kolla ikväll. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag kände inte riktigt igen mig i din beskrivning. Min tydligaste minne från "min" film är att man undrade vem det var som körde bilarna. Det var väldigt mystiskt. Fast jag är lite svag för 80 tals biljaktsfilmer överlag så jag köper mig nog The Wraith ändå ;) Vem vet, det kanske faktiskt är den.

/LK

#122

Postad 05 juli 2005 - 10:55

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Hej!
Nu söker jag namen på två filmer. Den första handlar om en pojke som ser sin pappa blir mördad, när polisen kommer dit och hittar honom så gör han en nazist hälsning och säjer att han heter Nathan... son to the great great dragon of ku klux klan.  (Kommer inte ihåg exakt vad han sa). sen är dom andra klanmedlemarna (tror det var bröder till ledaren) ute efter pojken för han sett det och det var dom som dödade honom så han måste tystas. En svart polis får i uppdrag att skydda honom från dem och pojken är från början väldig hatisk mot honom.


Kommer tyvärr inte ihåg mer av filmerna men hoppas att nån snäll person kan hjälpa med ändå :(

Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>



En fråga: Pojken som jagas (och skyddas av den mörkhyade polisen, är det samma skådespelare som spelar den äldre brodern i dramat/thrillern med Susan Sarandon och Tommy Lee Jones (i denna film ser dessa två bröder en fet maffiasnubbe begå självmord). Alltså, är det samma pojke?

#123

Postad 05 juli 2005 - 11:14

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Den här borde alla kunna, har sett den några gånger men aldrig från början till slut.

En man i en vit bil (tydligen vanligt förekommande i filmer) blir jagad längs en väg i nån amerikansk öken (Arizona troligtvis). Han jagas av en stor gammal rostig lastbil. Det slutar med att långtradaren skall putta mannen med bilen utför ett stup (mannen lyckas hoppa ur bilen) men hela tradaren och personbilen åker ner för stupet.

Inspelad på 60-70-talet nånting?

Mannen får ofta problem med sin bil när det går uppförs, motorn kokar och det är bara elände. Man får aldrig riktigt se ansiktet på lastbilsföraren.

#124

Postad 05 juli 2005 - 11:23

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Låter misstänkt likt Spielbergs The Duel.

#125

Postad 05 juli 2005 - 11:23

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Hej!
Jag söker en film som jag inte vet namnet på.
den handlar om den perfekta brottet. nåt om att man de tar några öre från alla konto i hela USA.

någon som vet vilken  film jag pratar om?

<{POST_SNAPBACK}>


Vill minnas att den heter Office Space. Jennifer Aniston spelar flickvännen till killen i huvudrollen. Han som spelar Perry Cox i Scrubs är en av de två Bob'arna :(

#126

Postad 05 juli 2005 - 11:31

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Låter misstänkt likt Spielbergs The Duel.

<{POST_SNAPBACK}>



Mycket riktigt! Tack och bock!

Såg just att den finns som nyutgåva på DVD (2004).

#127

Postad 30 juli 2005 - 14:16

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Söker namnet på en film som jag såg som liten, i sama veva som
Terminator, så jag skulle tro att den är från mitten av 80-talet.
Det är i alla fall en komedi i samma stil som "ensam hemma"
med "Macaulay Culkin". Det jag kommer ihåg om filmen är när
någon unge skriver manslem eller något i den stilen på gräsmattan,
med gräsklipparen.
Jag har för mig att den hette "ungj#vlarna" på svenska, men är
inte helt 100% säker. Jag har sökt länge på nätet men hittar inget.
Skulle vara kul om någon viste originaltiteln på filmen.
Tackar på förhand.

Redigerat av Unregistered9e0a434e, 30 juli 2005 - 14:18.


#128

Postad 02 augusti 2005 - 20:38

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Söker titlen till en film där en kvinna blir trakaserad av ett "spöke" men ingen tror på henne. Men efter många om och men så försöker dom lösa problemet genom att kvinnan går igenom en gympasal men när hon precis gått igenom så fryser dem rummet och det visar sig vara ett 4m högt "spöke"...

Har inte sett filmen men har hört folk som har snackat om den.
Filmen kommer kanske från slutet av 80-talet..

#129

Postad 02 augusti 2005 - 20:44

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Söker titlen till en film där en kvinna blir trakaserad av ett "spöke" men ingen tror på henne. Men efter många om och men så försöker dom lösa problemet genom att kvinnan går igenom en gympasal men när hon precis gått igenom så fryser dem rummet och det visar sig vara ett 4m högt "spöke"...

Har inte sett filmen men har hört folk som har snackat om den.
Filmen kommer kanske från slutet av 80-talet..

<{POST_SNAPBACK}>


Låter som filmen 'The Entity' från 1981 med Barbara Hershey i huvudrollen

http://www.imdb.com/title/tt0082334/

En bra film som väl tillhör en av klassikerna i genren.

mvh

/a

Redigerat av Unregisteredd07f8978, 02 augusti 2005 - 20:50.


#130

Postad 03 augusti 2005 - 06:48

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Söker en amerikansk film från första halvan av åttiotalet. Var en hårdrocksfilm där folk lyssnade på ett särskilt band i freestyle så dom blev knasiga och dog vill jag minnas. Deras öron blev klibbiga iaf. Var ett konstigt hårdrocksmonster som dödade tror jag. Tror även Ozzy Osbourne var med som en pastor som var kritisk mot hårdrocken tror jag och som medverkade i ett tvprogram i filmen. Kommer inte ihåg så mycket eftersom jag var 7-8 år när jag såg filmen men jag skulle gärna se den igen.

#131

Postad 03 augusti 2005 - 07:01

Unregistered33d02c6d
  • Unregistered33d02c6d
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Kom och tänka på en film från 90-talet tror jag som utspelade sig på läkarskola på västkusten i USA. En av karaktärerna var en son till en välkänd läkare men ville inte be sin far om pengar för att finansiera sin utbildning. Tyvärr så kommer jag inte på titeln på filmen, därför hoppas jag att nån annan gör det... :)

#132

Postad 03 augusti 2005 - 07:45

ALLaNoN_80
  • ALLaNoN_80
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Söker en amerikansk film från första halvan av åttiotalet. Var en hårdrocksfilm där folk lyssnade på ett särskilt band i freestyle så dom blev knasiga och dog vill jag minnas. Deras öron blev klibbiga iaf. Var ett konstigt hårdrocksmonster som dödade tror jag. Tror även Ozzy Osbourne var med som en pastor som var kritisk mot hårdrocken tror jag och som medverkade i ett tvprogram i filmen. Kommer inte ihåg så mycket eftersom jag var 7-8 år när jag såg filmen men jag skulle gärna se den igen.



Låter nog som Trick or Treat från 1986.

IMDB

#133

Postad 03 augusti 2005 - 08:25

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Söker en amerikansk film från första halvan av åttiotalet. Var en hårdrocksfilm där folk lyssnade på ett särskilt band i freestyle så dom blev knasiga och dog vill jag minnas. Deras öron blev klibbiga iaf. Var ett konstigt hårdrocksmonster som dödade tror jag. Tror även Ozzy Osbourne var med som en pastor som var kritisk mot hårdrocken tror jag och som medverkade i ett tvprogram i filmen. Kommer inte ihåg så mycket eftersom jag var 7-8 år när jag såg filmen men jag skulle gärna se den igen.



Låter nog som Trick or Treat från 1986.

IMDB

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det verkar vara den! :)
Inget vidare betyg och jag blir säkert besviken när jag ser den men jag får den ur hjärnan iaf... Tack! :)

#134

Postad 06 augusti 2005 - 08:09

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Hej!
Jag söker en film som jag inte vet namnet på.
den handlar om den perfekta brottet. nåt om att man de tar några öre från alla konto i hela USA.

någon som vet vilken  film jag pratar om?

<{POST_SNAPBACK}>


Vill minnas att den heter Office Space. Jennifer Aniston spelar flickvännen till killen i huvudrollen. Han som spelar Perry Cox i Scrubs är en av de två Bob'arna :D

<{POST_SNAPBACK}>


Inlägget är en månad gammalt ser jag, men jag måste ändå kommentera att jag inte tror att det är Office Space som eftersöks här. Fler filmer har nämligen gjorts med "öre-stöld" som tema och i Office Space var detta bara en liten bihandling.

#135

Postad 10 augusti 2005 - 12:29

pek707
  • pek707
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Kom och tänka på en film från 90-talet tror jag som utspelade sig på läkarskola på västkusten i USA. En av karaktärerna var en son till en välkänd läkare men ville inte be sin far om pengar för att finansiera sin utbildning. Tyvärr så kommer jag inte på titeln på filmen, därför hoppas jag att nån annan gör det...    :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Den här kanske?
Vital Signs (1990)

#136

Postad 10 augusti 2005 - 15:52

Cinmaster
  • Cinmaster
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Söker namnet på en film som jag såg för 5-6 år sedan. I filmen spelar William (Billy) McNamara en något störd person som vill döda sin mamma eller något liknande. Tror filmen är från slutet av 90-talet.

Edit: Hittade filmen, Natural Enemy från 1997.

Redigerat av Cinmaster, 10 augusti 2005 - 15:54.


#137

Postad 15 augusti 2005 - 00:50

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Här kommer en märklig och svår filmbeskrivning som jag kom på nyss att jag vill se för jag såg bara några scener av den när jag var mycket liten.

Filmen gick på 1an, 2an eller 4an.

Filmen är svensk med svenska skådespelare (tror jag¿).

Scenerna jag såg så befann sig huvudrollsinnehavarna på en camping.

Ett "raggargäng" eller liknande försökte döda killen som det handlar om med en krossad glasflaska.
Jag tror dem hade knivar också...
Har för mig att dem hoppar in i hans tält typ med krossad glasflaska och huggar honom.

"Raggargänget" knullar på någon tjej helt öppet på en motorhuv (man får se allt typ).

Hmm, kommer jag på något mer så skriver jag det.

Om det är någon som vet vad det är för film så är det ju bara att hurra :-({|=.

#138

Postad 15 augusti 2005 - 07:32

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Här kommer en märklig och svår filmbeskrivning som jag kom på nyss att jag vill se för jag såg bara några scener av den när jag var mycket liten.

Filmen gick på 1an, 2an eller 4an.

Filmen är svensk med svenska skådespelare (tror jag¿).

Scenerna jag såg så befann sig huvudrollsinnehavarna på en camping.

Ett "raggargäng" eller liknande försökte döda killen som det handlar om med en krossad glasflaska.
Jag tror dem hade knivar också...
Har för mig att dem hoppar in i hans tält typ med krossad glasflaska och huggar honom.

"Raggargänget" knullar på någon tjej helt öppet på en motorhuv (man får se allt typ).

Hmm, kommer jag på något mer så skriver jag det.

Om det är någon som vet vad det är för film så är det ju bara att hurra :-({|=.

<{POST_SNAPBACK}>




En gammal favorit som jag har sett säkert 20 ggr.

PS sista sommaren

Redigerat av Unregistered33cc6995, 15 augusti 2005 - 07:33.


#139

Postad 15 augusti 2005 - 11:30

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Här kommer en märklig och svår filmbeskrivning som jag kom på nyss att jag vill se för jag såg bara några scener av den när jag var mycket liten.

Filmen gick på 1an, 2an eller 4an.

Filmen är svensk med svenska skådespelare (tror jag¿).

Scenerna jag såg så befann sig huvudrollsinnehavarna på en camping.

Ett "raggargäng" eller liknande försökte döda killen som det handlar om med en krossad glasflaska.
Jag tror dem hade knivar också...
Har för mig att dem hoppar in i hans tält typ med krossad glasflaska och huggar honom.

"Raggargänget" knullar på någon tjej helt öppet på en motorhuv (man får se allt typ).

Hmm, kommer jag på något mer så skriver jag det.

Om det är någon som vet vad det är för film så är det ju bara att hurra :-({|=.

<{POST_SNAPBACK}>




En gammal favorit som jag har sett säkert 20 ggr.

PS sista sommaren

<{POST_SNAPBACK}>



Ååhhh!!

Tusen tack!! :)

#140

Postad 15 augusti 2005 - 18:54

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Och till alla er som har minnet på plats:

Skulle kunna tro att filmen är senare av -90.
Eddie Murphy o Halle Berry,snygga tjejer ev nån kontors-byggnad + nån hiss?Om jag tänker på samma film så kan det ha varit Halle som ev gick med nån hund när Eddie såg henne??Tor han var LITE fruntimmersgalen i filmen.

//Janne

#141

Postad 15 augusti 2005 - 18:57

Malmeqvisto
  • Malmeqvisto
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Och till alla er som har minnet på plats:

Skulle kunna tro att filmen är senare av -90.
Eddie Murphy o Halle Berry,snygga tjejer ev nån kontors-byggnad + nån hiss?Om jag tänker på samma film så kan det ha varit Halle som ev gick med nån hund när Eddie såg henne??Tor han var LITE fruntimmersgalen i filmen.

//Janne

<{POST_SNAPBACK}>


Boomerang kanske? http://www.imdb.com/title/tt0103859/

#142

Postad 16 augusti 2005 - 08:10

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Ja men visst är det den filmen.Tack för det.

//Janne

#143

Postad 19 augusti 2005 - 09:29

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
OK, går titt som tätt och funderar över en tecknad film som rullade flitigt på videon för en 15-20 år sedan, skulle tro att det är någon kinesisk historia om en apa som utsätts för något, kommer inte ihåg vad som händer, har bara vissa bilder i huvudet :)
Han äter iaf rosa frukter, har en stav som han slåss med, blir inlåst i en kamin av en herre med för långa naglar och vit mustasch?? den mustaschprydda "ondingen" går titt som tätt och knackar på kaminen, för att se om han lever??
Apan blir förbannad, kommer ur kaminen som tydligtvis är jävligt varm, sedan blir allt bra i slutet ;)
Någon som haft samma traumatiska uppväxt som jag??

#144

Postad 19 augusti 2005 - 09:43

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

OK, går titt som tätt och funderar över en tecknad film som rullade flitigt på videon för en 15-20 år sedan, skulle tro att det är någon kinesisk historia om en apa som utsätts för något, kommer inte ihåg vad som händer, har bara vissa bilder i huvudet  :)
Han äter iaf rosa frukter, har en stav som han slåss med, blir inlåst i en kamin av en herre med för långa naglar och vit mustasch?? den mustaschprydda "ondingen" går titt som tätt och knackar på kaminen, för att se om han lever??
Apan blir förbannad, kommer ur kaminen som tydligtvis är jävligt varm, sedan blir allt bra i slutet ;)
Någon som haft samma traumatiska uppväxt som jag??

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror att jag haft en lika traumatisk uppväxt som dig och därför tror jag att vad du söker är Sun Wu Kong eller vad som är bättre känt som 'Monkey King'. Detta bygger på en Kinesisk legend från 1500 talet om jag inte har fel, Finns flera filmer om Monkey king men med tanke på hur längse sedan detta var (jag såg också dom på TV då) så tror jag att vad jag postar i min länk här under är vad du söker.

Fråga google efter Sun Wu Kong eller Monkey King.

Hittade en länk med apan på bild så att du kan se om det är detta du menar.

http://www.abc-chine...om/vc00swk.html

mvh

/a

#145

Postad 19 augusti 2005 - 10:23

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

OK, går titt som tätt och funderar över en tecknad film som rullade flitigt på videon för en 15-20 år sedan, skulle tro att det är någon kinesisk historia om en apa som utsätts för något, kommer inte ihåg vad som händer, har bara vissa bilder i huvudet  :)
Han äter iaf rosa frukter, har en stav som han slåss med, blir inlåst i en kamin av en herre med för långa naglar och vit mustasch?? den mustaschprydda "ondingen" går titt som tätt och knackar på kaminen, för att se om han lever??
Apan blir förbannad, kommer ur kaminen som tydligtvis är jävligt varm, sedan blir allt bra i slutet ;)
Någon som haft samma traumatiska uppväxt som jag??

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror att jag haft en lika traumatisk uppväxt som dig och därför tror jag att vad du söker är Sun Wu Kong eller vad som är bättre känt som 'Monkey King'. Detta bygger på en Kinesisk legend från 1500 talet om jag inte har fel, Finns flera filmer om Monkey king men med tanke på hur längse sedan detta var (jag såg också dom på TV då) så tror jag att vad jag postar i min länk här under är vad du söker.

Fråga google efter Sun Wu Kong eller Monkey King.

Hittade en länk med apan på bild så att du kan se om det är detta du menar.

http://www.abc-chine...om/vc00swk.html

mvh

/a

<{POST_SNAPBACK}>


HA, där han ju, min hjälte min förebild, min apa!
Jag tackar ödmjukast för hjälpen, skall nu se till att förstöra min dotters liv oxå ;)

#146

Postad 19 augusti 2005 - 16:15

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

HA, där han ju, min hjälte min förebild, min apa!
Jag tackar ödmjukast för hjälpen, skall nu se till att förstöra min dotters liv oxå :P

<{POST_SNAPBACK}>


Tror att den heter "Kung Markatta" eller "Apkungen" på svenska.

#147

Postad 26 augusti 2005 - 00:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag undrar vad det här är från för för film? Eller är det bara nåt klipp som någon gjort? Vet att det finns ju en del folk som håller på och hoppas runt på tak etc.

Om det är en långfilm så köper jag den gärna :)

Bifogad fil(er)



#148

Postad 26 augusti 2005 - 01:03

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Jag undrar vad det här är från för för film? Eller är det bara nåt klipp som någon gjort? Vet att det finns ju en del folk som håller på och hoppas runt på tak etc.

Om det är en långfilm så köper jag den gärna  :)

<{POST_SNAPBACK}>


I någon tråd i något forum någon gång var det någon som frågade om samma klipp och då var det någon annan som svarade att det INTE är från någon långfilm, men jag kommer inte ihåg någon mer info kring det hela. (Eftersom jag själv inte har någon aning så kan jag ha fel)

#149

Postad 26 augusti 2005 - 17:38

Hellstrand
  • Hellstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!

Har inte så mycket minne av denna film mer än att det är någon form av äventyrs-film. En speciell scen är att man stoppar in en blodigel i örat på en gubbe och sedan låser fast en slags "hjälm" på huvudet på honom och han blir något av ett monster.

Detta var inte mycket men hoppas på hjälp om vad detta kan vara för film, måste vara 15-20 år sen jag såg denna.

tackar för hjälpen
//Martin

#150

Postad 31 augusti 2005 - 19:25

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Har ett svagt minne av en film där några killar i tonåren går på internatskola för rika. Dom spendera merparten av tiden med att busa och ha telefonsex i källaren fram tills terrorister attackerar skolan och kräver pengar.

Edit: Söker också namnet på en engelsk serie som gick på tv för ett tag sedan. Handlade om en kille som blev osynlig och som försökte klara livhanken då "företaget" var efter honom. Han fick hjälp av en tjej i hans sökande efter ett botemedel...tror jag.

Edit 2: Den första har jag fått svar på: Toy Soldiers från 1991.

Redigerat av Noll19, 31 augusti 2005 - 22:23.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.