Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

#1251

Postad 31 maj 2012 - 15:00

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Om nu MÅNGA upplever samma problem, kanske det kan vara värt att titta på alternativa lösningar. Måste du spara dina filmer som hela avspeglingar? Skulle det kunna tänkas fungera att spara vissa skivor som .mkv istället. Du behöver inte komprimera varelse bild eller ljud. Det du missar blir ju extramaterialet och trailers före filmen samt fräck meny.
Jag kan förstå om du uppskattar att spara alla dina skivor så som dom är, men filmer som du inte bestämt måste ha extramaterialet till kan du med fördel göra om till .mkv med hjälp av olika program - där jag kan rekomendera MakeMkv som ett väldigt lättjobbat program.


Tack för tipset, men för mig så är det inte aktuellt att konvertera materialet (orkar helt enkelt inte). Idagsläget så rippar jag mina egna BD-skivor direkt ned på filservern vilket är tillräckligt tidsödande för min del.
Dessutom så *borde* det fungera att kunna se alla BD-isos eftersom det är ett av Dune's starkaste försäljningsargument.

Men tack för din input :)

//Calimero

#1252

Postad 31 maj 2012 - 17:34

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Tack för tipset, men för mig så är det inte aktuellt att konvertera materialet (orkar helt enkelt inte). Idagsläget så rippar jag mina egna BD-skivor direkt ned på filservern vilket är tillräckligt tidsödande för min del.

Det går snabbare att rippa en film med tex MakeMKV än det går att göra en ISO med AnyDVD HD.

Dessutom så *borde* det fungera att kunna se alla BD-isos eftersom det är ett av Dune's starkaste försäljningsargument.

Det hjälper ju inte att det borde fungera, om det inte gör det ;)

Du behöver ju inte göra om alla dina filmer. Räcker ju med de som strular för dig, tills du hittar en lösning.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1253

Postad 31 maj 2012 - 18:34

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 1

Det går snabbare att rippa en film med tex MakeMKV än det går att göra en ISO med AnyDVD HD.

Det hjälper ju inte att det borde fungera, om det inte gör det ;)

Du behöver ju inte göra om alla dina filmer. Räcker ju med de som strular för dig, tills du hittar en lösning.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Du har helt rätt, MEN:

1) Om det nu är en mjukvarubugg, så verkar den ha funnits åtminstone sen i Januari
2) Än så länge så verkar det inte finnas någon lösning på problemet om man läser andra forum och det är väl inte riktigt "min" sak att hitta lösningen på problemet.
3) Om man betalar 2200:- för en burk som säljs med argumentet att ISO ska funka smärtfritt så är det det jag vill ha. Inte mecka med MKV ^_^
4) Vill jag bara köra MKV-filer så finns det gott om andra alternativ än Dune som gör samma sak.

Tackar för din synpunkt/input :)

#1254

Postad 02 juni 2012 - 23:15

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
har fått problemet att den laggar på nått vis. inte filmer dom flyter. men menyer,
om jag tex bläddrar i filmbibloteket i yadis så efter ett tag så fastnar den på filmen lixom. jag kan inte trycka vidare utan jag fr vänta ett tag så kan jag byta film men så fastna den igen.

det e likadant på dune huvudmeny. när jag startar spelaren så går allt snabbt och man kan trycka upp,ner,vänster,höger och navigera utan problem men efter 2-3 min ibland tidigare så fastnar den igen..

vad är problemet? jag har testat olika mjukvaror men d e samma problem..

#1255

Postad 04 juni 2012 - 19:06

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Ny Beta-firmware ute nu. I korta drag:

Added a set of preinstalled applications.

- Facebook.
- Twitter.
- AccuWeather.
- YouTube.
Web browser improvements.

- A new version of web browser engine is used.
- Browser performance slightly improved.
Playback improvements.


http://dune-hd.com/firmware/

Redigerat av Unregistered8147b14e, 04 juni 2012 - 19:10.


#1256

Postad 05 juni 2012 - 16:40

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Har lekt lite med de nya förinstallerade applikationerna. Det är flash-baserade och tar lite tid att ladda.
Facebook fungerar bättre än vad man kunde tänka sig, har inget tangentbord kopplat till min spelare så jag kommer inte använda den funktionen.
AccuWeather, verkar ha svårt att hitta rätt stad. Jag bor tydligen i Ver:} - på hemskärmen står det dock klart o tydligt Västerås och det är samma väder. Ser ingen egentlig nytta för den här funktionen heller.
Twitter - har jag inte provat, så intressant är det för mig.
Youtube, den nya flash-baserade ser väldigt bra ut, med bra funktioner och tydligt med bilder på de aktuella filmerna. Dock så fungerar videoströmningen väldigt dåligt, videon fastnar efter 10 - 15 sekunder medans ljudet fortsätter.
Den tidigare youtube-appen som man kan installera fungerar dock väldigt bra. Gillar verkligen att lägga till olika Feeds av olika siters youtube-filmer. Då sorteras dom senaste först och blir enkelt att se det senaste. Kan väl nämna Drive ( @Drive ) som personlig favorit, där Chris Harris on Cars, Driven och Tuned är de avsnitt jag uppskattar mest. Det finns flera och skulle vara kul o höra era favoriter, men detta är nog fel forum för youtube-prenumerationer.
Spel, inte testat - men det finns numera flash-baserade versioner av schak, fyra i rad, soduko och memory.
Sammanfattning: visst är det kul med nyheter, men dom ger ju egentligen inget mervärde ( för mig iaf )

Ser i listan att dom gjort en del förändringar i vad man kan göra med dune_folder.txt-funktionen, ska bli intressant och se vad det innebär för de som håller på med de olika omslagsprogrammen.
Det går fortfarande alldeles utmärkt att spela mkv-filer förstås.

#1257

Postad 09 juni 2012 - 00:02

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Oj, nu gick det fort, förmodligen något trasigt som var fel i senaste beta-firmwaren. Så idag kom det ännu en ny 120608 1420-version. Har inte hittat något om vad den gör. Men spelaren fungerar som vanligt, så den gjorde nog ingen skada iaf.
Flashversionen av Youtube fungerar fortfarande inte på min spelare.

#1258

Postad 10 juni 2012 - 13:52

Unregistered63575353
  • Unregistered63575353
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 1

Oj, nu gick det fort, förmodligen något trasigt som var fel i senaste beta-firmwaren. Så idag kom det ännu en ny 120608 1420-version. Har inte hittat något om vad den gör. Men spelaren fungerar som vanligt, så den gjorde nog ingen skada iaf.
Flashversionen av Youtube fungerar fortfarande inte på min spelare.

Om du har Youtube-plugin, så avinstallera den. det funkade för mig :)

#1259

Postad 11 juni 2012 - 16:54

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Om du har Youtube-plugin, så avinstallera den. det funkade för mig :)


Men då försvinner ju mina "Feeds" - o det går inte. Blivit lätt beroende av att ha senaste filmsnuttarna lättillgängliga.

#1260

Postad 12 juni 2012 - 21:25

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Det verkar som om många internetbutiker har börjat sänka priset på Smart-modellerna. Är det en sänkning för sälja ut existerande lager för att det är nya spelare på gång?

#1261

Postad 14 juni 2012 - 10:46

tuppen
  • tuppen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Fungerar BD-ISO till 100% eller ej?

#1262

Postad 14 juni 2012 - 12:41

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Fungerar BD-ISO till 100% eller ej?


Dem jag har testat har funkat till 100 %... har en Dune prime 3.0

#1263

Postad 15 juni 2012 - 16:56

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Fungerar BD-ISO till 100% eller ej?


Rakt svar: NEJ!

Jag hade en "Smart D1" hemma för ett par veckor sedan och allt verkake funka klockrent tillsdess att jag rippade min inköpta film "Real Steel" med "AnyDVD HD" till en ISO. Till min stora sorg så klarade faktiskt inte D1:an (och förmodligen ingen annan Dune heller) av att hantera menyerna. Filmen hängde sig efter cirka 10 sekunder och efter att ha Googlat runt, så upptäckte jag att det var fler Dune-ägare som hade samma problem.
Detta ledde till att jag returnerade min D1:a till stället där jag köpt den. Tyvärr.... :(

//Calimero

#1264

Postad 15 juni 2012 - 20:52

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Rakt svar: NEJ!

Jag hade en "Smart D1" hemma för ett par veckor sedan och allt verkake funka klockrent tillsdess att jag rippade min inköpta film "Real Steel" med "AnyDVD HD" till en ISO. Till min stora sorg så klarade faktiskt inte D1:an (och förmodligen ingen annan Dune heller) av att hantera menyerna. Filmen hängde sig efter cirka 10 sekunder och efter att ha Googlat runt, så upptäckte jag att det var fler Dune-ägare som hade samma problem.
Detta ledde till att jag returnerade min D1:a till stället där jag köpt den. Tyvärr.... :(

//Calimero


Både menyer och filmer har funkat på de jag har testat i alla fall....

#1265

Postad 15 juni 2012 - 21:49

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Både menyer och filmer har funkat på de jag har testat i alla fall....


Som sagt..Dune funkar inte till 100% men nära nog. Av mina 5 filmer som jag rippade till BD-ISOs så funkade alla finfint utom "Real Steel". Fler än jag hittade samma problem och börjar man rota runt på exempelvis Avsforum så hittar man snabbt att det finns fler filmer som har samma problem med BD-ISOs och dess menyer.
//Calimero

#1266

Postad 16 juni 2012 - 16:38

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Det finns väl inte ens någon stand-alonespelare som klarar alla skivor till 100%. Att förvänta sig att någon spelare skall vara helt 100%-ig tycker jag är lite trångsynt. Alla har brister, det gäller att avgöra vilka brister man kan leva med.

#1267

Postad 16 juni 2012 - 22:59

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 1

Det finns väl inte ens någon stand-alonespelare som klarar alla skivor till 100%. Att förvänta sig att någon spelare skall vara helt 100%-ig tycker jag är lite trångsynt. Alla har brister, det gäller att avgöra vilka brister man kan leva med.


Helt korrekt, men den ursprungliga frågan var om Dune funkade till 100% med BD-ISOs och jag svarade sanningsenligt baserat på egna förstahandserfarenheter.Jag vet också att det inte existerar en enda mediaspelare som inte har någon defekt, men för min del så var BD-ISO-funktionen avgörande vilket gjorde att Dune:en inte dög för min del.
Folk på forum tenderar att "blunda" för en del fel och skriver bara om hur fantastisk en produkt är bara för att man VILL se det goda. Nä...mer objektivitet i forum..det tjänar vi alla på.

Jag röstar för att vi i och med det här inlägget lägger ned diskussionen om BD-ISO och istället håller oss till trådens ursprungliga syfte innan det spårar ur helt.

//Calimero

#1268

Postad 20 juni 2012 - 17:33

Stefan_U
  • Stefan_U
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Real Steel går att få att fungera, kopierar från ett forum:
"Bdvm is working fine. Great job whoever did this dic and forced me to rip it instead of being able to use hte original disc ! That's really stupid..."

Så originalskivan (om man kör en Prime/MAX) verkar inte fungera med firmwaren som fanns i februari då tråden skapades som jag kopierar ifrån. Men med rätt mjukvara så fungerar ISO:n. Brukar oftast vara så. Jag har då aldrig stött på en BD-ISO än som inte fungerat. Har kanske inte testat tillräckligt många bara :)

Redigerat av Stefan_U, 20 juni 2012 - 17:34.


#1269

Postad 21 juni 2012 - 21:56

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
sTEFAN_u: I mitt fall så var det rip:en som inte funkade med menyer i min Dune även med den senaste mjukvaran installerad. Tydligen så finns det fler skivor (läs Disney) som har det här problemet i Dune. Om jag kör samma ripp monterade med "Virtual Clone Drive" så funkar rippen klockrent i exempelvis PowerDVD12.

//Calimero

#1270

Postad 23 juni 2012 - 13:39

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Egentligen kanske man ska bli avskräckt när en film inte funkar för nån annan, men eftersom ingen BD-iso krånglat hos mig förut blev jag lite nyfiken... :rolleyes:

Köpte Real Steel på Blu-ray, rippade med AnyDVD HD till .iso i min server, spelade upp över nätverket (LAN, SMB) i min Dune HD Max, inga problem. Har testat menyerna lite med att byta ljudspår och undertexter samt startat extramaterial, inga problem.
Det enda jag fick att krångla var om jag tryckte på knappen Top menu, då står det Cannot execute och sen får man trycka på Stop eller Play eller så för att komma vidare. Trycker man däremot på Pop up menu så får man upp menyerna och kan använda dem. Det här har jag lagt märke till på en del andra filmer också, men trycker man bara på rätt knapp så funkar det.

Jag har lagt in drygt 90 BD-skivor på hårddisk och tittat på kanske drygt hälften av dem, ingen har krånglat än. Testade lite med skivor i läsaren precis när jag köpte spelaren och efter att det krånglat med Transformers så började jag lägga filmerna på hårddisk istället innan jag såg dem. Jag har firmare 120608_1420_beta i min spelare.

#1271

Postad 07 juli 2012 - 10:48

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Hej
Har en Dune smart D1 som blir väldigt varm då jag har en intern 2Tb disc.
Är det någon som har moddat sin med en intern fläkt eller dylikt?
isåfall var har ni hittat spänning till fläkten?

Väl mött Göktytan.

#1272

Postad 07 juli 2012 - 19:38

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Hej
Har en Dune smart D1 som blir väldigt varm då jag har en intern 2Tb disc.
Är det någon som har moddat sin med en intern fläkt eller dylikt?
isåfall var har ni hittat spänning till fläkten?

Väl mött Göktytan.

Kör med WD Green disk i min, blir bara lite ljummen, kör man en disk som går i 7200 varv kan de bli duktigt varmt, dom rekommenderar 5400 varv och energisnåla diskar typ WD Green.

Redigerat av Unregistered94c28536, 07 juli 2012 - 19:39.


#1273

Postad 08 juli 2012 - 09:29

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Kör med WD Green disk i min, blir bara lite ljummen, kör man en disk som går i 7200 varv kan de bli duktigt varmt, dom rekommenderar 5400 varv och energisnåla diskar typ WD Green.


Jepp vet om det, men nu har jag en 7200 på 2Tb så jag har inte lust o byta.

#1274

Postad 08 juli 2012 - 09:51

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Jepp vet om det, men nu har jag en 7200 på 2Tb så jag har inte lust o byta.

Då förstår jag att de blir varmt.

#1275

Postad 15 juli 2012 - 14:04

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
har en Dune Smart D1

När jag försökte byta videoupplösning på min Dune, blev hela rutan svart?

Får ingen signal verkar det som till min TV.

När jag klickar runt i blindo (kan se text på själva Dunen) och spelar upp en film så startar den, hör ljudet, men ingen bild kommer?

Hur kan jag lösa detta?

#1276

Postad 15 juli 2012 - 15:57

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Måste jag göra någon form av fabriksåterställning?

Kommer det som ligger på HDD försvinna då?

#1277

Postad 15 juli 2012 - 16:34

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Måste jag göra någon form av fabriksåterställning?

Kommer det som ligger på HDD försvinna då?


Högst upp på fjärrkontrollen, vid den röda powerknappen har du en knapp som heter "mode" den kan du trycka upprepade gånger på - så byter spelaren mellan olika upplösningar. Det tar en stund för varje upplösning så du får inte vara för ivrig - ha tålamod, förhoppningsvis så kommer du få upp bild på tv´n till slut. Sedan går du bara in i inställningarna och ställer in så som du vill ha det.

#1278

Postad 15 juli 2012 - 18:23

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Högst upp på fjärrkontrollen, vid den röda powerknappen har du en knapp som heter "mode" den kan du trycka upprepade gånger på - så byter spelaren mellan olika upplösningar. Det tar en stund för varje upplösning så du får inte vara för ivrig - ha tålamod, förhoppningsvis så kommer du få upp bild på tv´n till slut. Sedan går du bara in i inställningarna och ställer in så som du vill ha det.


Det fungerade!

Tack! Du rättade vår filmkväll :)

#1279

Postad 24 juli 2012 - 09:30

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
När jag kopplade in min nya Smart B1:a uppgraderade den sig till en firmware från 110606 eller något sådant. Har det kommit något nytt i de olika betorna som kommit sedan dess som gör det värt att uppgradera till dem? Det var lite svårt att avgöra vad som faktiskt var nytt i de olika versionerna eftersom Changelog-filerna innehöll alla ändringar sedan sista officiella versionen.

#1280

Postad 24 juli 2012 - 10:34

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

När jag kopplade in min nya Smart B1:a uppgraderade den sig till en firmware från 110606 eller något sådant. Har det kommit något nytt i de olika betorna som kommit sedan dess som gör det värt att uppgradera till dem? Det var lite svårt att avgöra vad som faktiskt var nytt i de olika versionerna eftersom Changelog-filerna innehöll alla ändringar sedan sista officiella versionen.


Det har ju lagts till en hel del sedan juni förra året. Främst är det en del flash-applikationer som lagts till, som tex Youtube osv - finns beskrivet tidigare i tråden. För själva handhavandet av film-filer så är det inte ett måste att uppdatera, det fungerar ändå.
Du kan i inställningar för firmwareuppdateringar även tillåta att den söker på senaste betaversionen, så slipper du kladda med att ta hem filer via datorn.
Annars är min uppfattning att det som det arbetas på i dom nya firmwareuppdateringarna är förbättringar vad gäller IPTV, något som verkar vara stort i Ryssland - där Dune verkar vara stora.

#1281

Postad 03 augusti 2012 - 23:56

Voodoo
  • Voodoo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej.
Har köpt en Dune Hd Max precis har vissa problem.
Har brännt filmer med dvd fab och får då Video_Ts filer Vob format. När jag spelar upp detta med min D_link Boxee inga problem alls kan välja subtiltes som jag vill osv men i denna Dune kan jag ej välja subar.
Samt känns som bildkvaliten på gamla dvd filer inte är så bra men det har säkert att göra med att jag valt 1080p i bildformatet.

Snälla hjälp mig med subar till dvd filmerna. Annars är det ju ingen supervits att ha denna som skall "klara" allt som det står.


Mvh orolig Dune anv.

#1282

Postad 05 augusti 2012 - 18:51

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Problemet med undertexterna kan jag inte svara på, jag rippar mina DVD med Any DVD till iso-filer och de funkar som de ska.

Uppskalning av DVD är inte Dunes bästa gren. Jag har blivit rekommenderad att köra 1080i/50 Hz som grundinställning i spelaren, då kommer projektorn att sköta uppskalningen istället; sen beror det ju på hur bra den (eller TV:n) gör det också....
Även om man använder denna grundinställning så kan man ställa in så att spelaren automatiskt slår om till. t.ex. 1080p/23,976 Hz när man spelar sådana filmer. Att hantera detta korrekt (automatiskt) är väl bland det spelarna från Dune är bäst på.

#1283

Postad 06 augusti 2012 - 19:18

Voodoo
  • Voodoo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej igen.
Subtitles är löst nu. Jag körde från SMB protokollet istället för UPnP då fungerade allt perfekt..
Men det uppstod en annan fråga när jag såg dit svar Erik. Skall man använda den som heter Auto läget menar du Edid tror jag det står. När man väljer det läget så säger den något kommer inte ihåg vad men man får upp en jobbig varning hehe.

Är det att rekommendera tycker du.
Tv:n min är den nya samsung 55" led tv. Har den inställd på full hd men du menar att jag skall då ta ned på dune så kommer tv:n fixa resten.

//

#1284

Postad 06 augusti 2012 - 23:13

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Det var ju bra att det löste sig med undertexterna, jag kör också SMB och har inte haft några problem med det.

Vet tyvärr inte vilken inställning du menar med Edid. De jag tänker på finns under "Ställ in" och sedan "Video". I inlägg #1243 i den här tråden har jag skrivit hur jag ställt in, om du vill testa detta.

Är det en ny TV så borde den kommunicera med spelaren på ett bra sätt så då borde automatiken fungera. Förmodar att du har nån form av "Info-knapp" på fjärren till TV:n som kan tala om vilken signal den får. Om din TV gör uppskalningen bättre kan jag inte heller svara på, men eftersom du upplevde bilden som dålig så kan det ju vara värt att testa. :)

#1285

Postad 17 augusti 2012 - 19:24

Rusher
  • Rusher
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej

Låt sig att jag köper någon av dunespelarna som finns och confar upp yadis eller den där andra z...nånting kommer film info / Tv serie info att uppdateras automatiskt när jag lagt upp nya filmer / serier på min nas? Eller måste jag manuellt starta sökningar och dona varje gång? Dvs kan jag få samma funktion som jag idag har via mediaportal och xbmc?

Redigerat av Rusher, 17 augusti 2012 - 19:25.


#1286

Postad 18 augusti 2012 - 21:34

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Hej

Låt sig att jag köper någon av dunespelarna som finns och confar upp yadis eller den där andra z...nånting kommer film info / Tv serie info att uppdateras automatiskt när jag lagt upp nya filmer / serier på min nas? Eller måste jag manuellt starta sökningar och dona varje gång? Dvs kan jag få samma funktion som jag idag har via mediaportal och xbmc?


Du måste manuellt uppdatera.

#1287

Postad 19 augusti 2012 - 17:29

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
har en yaDIS fråga. man har ju 2 mappar. "Filmer" och "Tv-serier" kan man skapa en mapp till? har lite musik dvd's och flac och mp3. skulle man kunna skapa en ny mapp och få in dom där?

#1288

Postad 22 augusti 2012 - 23:12

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Inte nöjd just nu. Kommit en ny uppdaterad firmware - 120815_2150 som inte har nå -beta i namnet. Inte sett någon changelog än, så jag vet inte vad som har hänt. Bortsett från det faktum att den gamla Youtube-plugin´en nu helt plötsligt var borta. Testade att köra igång den inbyggda flash-varianten och fortfarande så fryser bilden efter typ 5 sekunder. Avinstallerar den gamla youtube under verktyg/plugins ( hur den nu kan ligga kvar där ), men fortfarande så fryser flash-varianten.
Alla mina "feeds" är borta, klart ostabilt. Slutar väl med att jag får nedgradera firmware och sedan lägga in den som plugin igen. För även om jag skulle lyckats få flasversionen att inte frysa, så har jag inte sett någon möjlighet att prenumerera på olika kanaler.

#1289

Postad 26 augusti 2012 - 22:06

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Kan HD Smart eller Max bit-streama HD-ljud från MKV-filer?
Från specen på deras hemsida står det bara att pass-thru gäller för BD-uppspelning(?)

Verkar förresten vara en ny spelare på gång. HD Max 3D (Bluray 3D-support), baserad på Sigmas nya 8672-chip.
Ska tydligen visas på IFA ihop med HD Pro, som de nu faktiskt tänker börja skeppa.
Pro kommer bli svindyr, men undrar var Max 3D hamnar i pris...

#1290

Postad 27 augusti 2012 - 09:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Fått info om att 4 nya modeller kommer visas på IFA:


TV-103D: compact and elegant media player with IPTV/VOD support and 3D capability
TV-403D: hybrid media player with IPTV/VOD support, twin-tuners (DVB), hard drive bay and 3D capability
Max 3D: media player with Blu-ray 3D support as well as full IPTV/VoD functionality
Dune HD Connect: world’s smallest Full HD media player in the format of HDMI dongle with built-in Wi-Fi and Bluetooth and Z-Wave option.

#1291

Postad 29 augusti 2012 - 14:41

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Fått info om att 4 nya modeller kommer visas på IFA:

Får hoppas att det inte bara visar dem, och även börjar sälja dem.
Tänker på HD Pro som visats flera gånger nu i olika skepnader, men aldrig nått butikerna.

#1292

Postad 30 augusti 2012 - 20:32

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Det är sju modeller som kommer visas upp:
http://www.virtualma...ompany#products

Mest intressant, tycker jag, blir HD Max 3D och HD Duo 3D.
HD Pro hade "outstanding" specs när den presenterades 2010, men knappast längre. Och prismässigt verkar den ligga på kanske 20 lök. Inte försvarbart. Visst, bra komponenter och bra bildbehandling i Sigmas 8910-chip (VXP), men ändå. Och hur viktig blir den, då man oftast skickar rå signal direkt från spelaren!?

De två först nämnda spelarna baseras på Sigmas 8672-chip, som sagt. Tittar man på specs för dessa chip så är det lite märkligt att de nämner BD 3D-support för 8910 (som sitter i HD Pro), men inte för 8672-chippet. Dock står det att 8672 har stöd för MVC, vilket är den video-codec som används för BD 3D.
Blir ruggigt intressant att följa detta när väl IFA startar...

#1293

Postad 01 september 2012 - 13:08

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Nu har IFA 2012 varit igång några dagar - Vart är all information nånstans. Jag vill ha mer fakta om dom nya spelarna.
Tyvär så är min hebreiska? på tok för dålig för att få nå vettigt ifrån.

http://youtu.be/dR1U_8U73XY?hd=1

Kommer nytt GUI vad jag förstått iaf, vilket kommer till alla modeller via firmwareuppdatering.
Postad bild

#1294

Postad 02 september 2012 - 09:38

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
http://myhtpcuk.wordpress.com/

#1295

Postad 16 september 2012 - 08:48

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har sålt min Dune HD, blir att köra via min nya oppo BD istället, en apparat mindre i skåpet.

#1296

Postad 19 september 2012 - 06:36

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Har sålt min Dune HD, blir att köra via min nya oppo BD istället, en apparat mindre i skåpet.

Men du kan inte streama MKV och 3D.iso med din oppa va ?

#1297

Postad 19 september 2012 - 06:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
varför kan jag inte se inbäddade subtitles ibland? på min Tvix i sovrummet fungerar dem.

1080p MKV

Redigerat av beat_strandh, 19 september 2012 - 06:52.


#1298

Postad 19 september 2012 - 15:38

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Men du kan inte streama MKV och 3D.iso med din oppa va ?

MKV funkar fint och de är de jag använder.

#1299

Postad 19 september 2012 - 18:37

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

varför kan jag inte se inbäddade subtitles ibland? på min Tvix i sovrummet fungerar dem.

1080p MKV

Dune klarar inte Vobsub text, kanske är den typen. Enda anledningen jag har min WDTV Live inkopplad fortfarande.

#1300

Postad 03 oktober 2012 - 14:53

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 1
Någon som har mer info om de nya spelarna?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.