Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 september 2009 - 18:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag kan rapportera att det har varit ett jäkla strul med leveranserna. Försening på försening, löfte på löfte om leverans. Så var beredd på att vänta 5-6 veckor innan den kommer, med förskottsbetalning om ni beställer nu. Det har varit helt stopp i leveranserna i princip hela augusti, och de som skickades innan dess hade en felaktig fläkt som var högljudd.

Min order, från 26'e Juli, markerades som "shipped" igår och jag fick ett DHL trackingnummer. Numret fungerar bara på DHLs tyska sida, och visar att DHL har fått information om att det finns ett paket att hämta upp, men de har inte hämtat det än.

Andra användare rapporterar att det ibland är i den här statusen i ett par veckor, och ibland går det fort.


Då sitter vi i exakt samma sits! Min status blev oxå ändrad till "Shipped" igår...
Äntligen händer det något! La min order 24:e Juli, borde då få den 2 dagar före dig ;) Nä, skojar bara såklart...

Inte lönt att ta kontakt med DHL Sverige, de vill knappt veta av försändelsen, så fort den landar i Sverige tar tydligen Posten över, tjejen jag snackade med på Posten menade att DHL Sverige inte var intresserade av så små försändelser ;) Inga pengar i det tydligen, men i Tyskland går det bra...

Då får vi se vad framtiden för med sig, kanske dyker den/dem upp om några dagar, nu e jag mest orolig för fläktljudet som på vissa enheter tydligen ska låta som ett mindre jetplan :)

#52

Postad 05 september 2009 - 19:49

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
You and me bro... :)

I eftermiddags gick mitt paket ett steg vidare, DHL har nu hämtat upp paketet och det är på väg till deras intenationella distributionscentral.

Jag kunde inte söka paketet på dhl.se, men när jag gick in på dhl.de fick jag träff och kan spåra det, om än med min väldigt bristfälliga tyska.

#53

Postad 06 september 2009 - 00:11

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Jaha, där ser man, än en gång följs vi åt, kan oxå se i statusen att det har gått ett steg vidare, bra att du uppmärksammade mig på det, hade nog missat det annars, tack!

Kan man börja hoppas på leverans nästa vecka månne?

#54

Postad 06 september 2009 - 14:23

nikmar
  • nikmar
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Kul att era grejer äntligen är på gång. Ni får gärna avlägga rapport sen på hur den spelar upp MKV över nätverk.

/Niklas

#55

Postad 06 september 2009 - 17:36

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej min första post här..


Beställde min xtreamer för en vecka sen. Fick mejl om att den skulle skickas kring den 15 september. Får hoppas på det bästa. För övrigt vad gällande ljudet på fläkten så ska de lösas i ett nytt firmwire.

#56

Postad 07 september 2009 - 09:28

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Jaha, där ser man, än en gång följs vi åt, kan oxå se i statusen att det har gått ett steg vidare, bra att du uppmärksammade mig på det, hade nog missat det annars, tack!

Kan man börja hoppas på leverans nästa vecka månne?


Och ett steg till... nu börjar det närma sig :lol:

Jag tror på leverans den här veckan nu när det är upp till DHL. Enligt uppgift ska de ha fått hela batchen godkänd av tullen i förväg den här gången, så det ska inte behöva bli några sådana problem, som det blev med första omgången där vissa enheter fastnade i tullen över en månad.

Hoppet är det sista om överger människan :P

#57

Postad 07 september 2009 - 11:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Ja, jag såg det :lol:

"07.09.09 00:48 Internationale Paketstation Die Auslandssendung wurde in der Internationalen Paketstation bearbeitet."

Nu händer det!

#58

Postad 07 september 2009 - 11:57

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Ha!

Jag kommer att få min före din!
07.09.09 00:47 Paketzentrum Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.

:lol:

#59

Postad 07 september 2009 - 17:42

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Underbart, ni får berätta allt om dem när ni fått dem!

#60

Postad 07 september 2009 - 18:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ha!

Jag kommer att få min före din!
07.09.09 00:47 Paketzentrum Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.

;)


Men va f-n, orättvist måste jag säga, tror jag ska ringa o klaga till Xtreamer gänget (Det hjälper nog, tror du inte? :P )

Hmm, undrar om försändelsen hade "försvunnit" då, ingen får ju klaga till dem, då e man inte välkommen som kund igen :)

#61

Postad 07 september 2009 - 20:30

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Men va f-n, orättvist måste jag säga, tror jag ska ringa o klaga till Xtreamer gänget (Det hjälper nog, tror du inte? :P )

Hmm, undrar om försändelsen hade "försvunnit" då, ingen får ju klaga till dem, då e man inte välkommen som kund igen :)



öhh? vad menar du? ;)

#62

Postad 07 september 2009 - 20:52

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

öhh? vad menar du? :)


Jag förstår inte heller... det är ju helt rättvist ;)

Men jag har hört att xtreamer-gänget har en fantastisk kundsupport som gärna tar emot ditt samtal och engagerar sig i just ditt ärende.

#63

Postad 08 september 2009 - 12:28

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
WTF!

http://forum.xtreame...=...9&start=400

Post subject: Re: An important update as for shipping of 2nd + 3rd batchPosted: Tue Sep 08, 2009 9:48 am

Elpinnen

Joined: Wed Jul 15, 2009 10:45 am
Posts: 34
Country: Sweden
Order #299X july 15

"Are on the way to my house now by Schenker"


Hur i hela friden har han fått reda på att den är på väg med Schenker?
Nån som har orkat regga sig på Xtreamer-forumet som kan fråga honom?
Min är iallafall inte sökbar på varken Schenker eller Posten...

Schenker:

INOM KORT KOMMER EN FÖRSTA STATUSHÄNDELSE REGISTRERAS PÅ DITT KOLLINUMMER. VÄLKOMMEN ATT FÖRSÖKA IGEN.



#64

Postad 08 september 2009 - 12:47

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Ja, det kan man fråga sig hur det hänger ihop. Jag provade att mata in bogus-nummer på schenker, och då får man det meddelandet också. Jag får ingen träff på mitt heller, och DHL-statusen har inte rört sig på ett tag nu.

Jag har inte orkat registrera mig på Xtreamer-forumet, känns som att det gnälls om leveranser tillräckligt utan att jag också ger mig in :)

Killen som du refererar till har ett ordernummer bra mycket tidigare än mitt, mitt ligger på 41xx, så han kanske får sin aningen tidigare?

Edit: Har Xtreamer helt plötsligt tagit bort hela forumdelen kring leveranser???

Redigerat av Sigma78, 10 september 2009 - 09:31.


#65

Postad 11 september 2009 - 17:33

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Happy times!

Min Xtreamer har dykt upp :-)

fyi För närvarande ser de ut att ha 2-3 veckors leveranstid.
Beställde den 11:e och fick igår med. om att den beräknas skickas den 25:e plus ett "par" dagar transport ...

... vill ha nu :P



#66

Postad 11 september 2009 - 18:19

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Happy times!

Min Xtreamer har dykt upp :-)


Kan du berätta mer om förfarandet vid leverans? Hur levererades den, Posten, DHL, Schenker el. annat?
Fick du veta något i förväg? Kunde du söka din försändelse innan leverans, i såfall var?

#67

Postad 11 september 2009 - 20:52

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kan du berätta mer om förfarandet vid leverans? Hur levererades den, Posten, DHL, Schenker el. annat?
Fick du veta något i förväg? Kunde du söka din försändelse innan leverans, i såfall var?



en på xtreamer forumet skrev att de var Posten som leverarade hans paket.

#68

Postad 11 september 2009 - 21:49

ThomasHman
  • ThomasHman
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är sugen på att läsa mer om hur den fungerar... Tänkte köpa en PCH men efter att ha läst lite på Extremers forum är jag nu sugen på att trycka på beställ knappen.

Edit: Tryckte ändå

Redigerat av ThomasHman, 11 september 2009 - 22:42.


#69

Postad 12 september 2009 - 10:49

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Är sugen på att läsa mer om hur den fungerar... Tänkte köpa en PCH men efter att ha läst lite på Extremers forum är jag nu sugen på att trycka på beställ knappen.

Edit: Tryckte ändå



Hehe samma för mig, kollade på forumet och lite på hemsidan sen drogs men till beställar knappen :)

#70

Postad 13 september 2009 - 11:12

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Kan du berätta mer om förfarandet vid leverans? Hur levererades den, Posten, DHL, Schenker el. annat?
Fick du veta något i förväg? Kunde du söka din försändelse innan leverans, i såfall var?



Det som gick att utläsa från DHL var att paketet lämnat Tyskland. DHL Sverige kunde inte hjälpa till att spåra det ... men det dök upp via posten 5 dagar senare.

Redigerat av Thorre2000, 13 september 2009 - 11:22.


#71

Postad 13 september 2009 - 11:22

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Lite kort om mina erfarenheter än så länge:

Den kom med firmware 1.2 (1.3 kommer nästa vecka). Så det är en av de nyare enheterna. Dessa skulle tydligen ha fått en bättre fläkt, men om så är fallet skulle jag inte vilja höra volymen på den tidigare. Fläkten låter riktigt jobbigt så jag har stängt av den helt. Tror inte det fungerar om man har hårddisk i eller har den på längre perioder, den blir rätt varm ...

Har mest testat olika serier i 720p och alla nyare fungerar klockrent, hade några äldre filmer som inte ville riktigt. DVD ISO fungerar också klockrent.

Det är något udda med fjärren, vet inte om det bara är mitt exemplar men den utför spökkommandon ibland, typ om trycker pil ner två gånger och sedan ok, så kan det bli ett till pil ner tryck :)

#72

Postad 14 september 2009 - 10:30

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Det som gick att utläsa från DHL var att paketet lämnat Tyskland. DHL Sverige kunde inte hjälpa till att spåra det ... men det dök upp via posten 5 dagar senare.



okej min kom in till dhl den 9. Får se om jag får avi med posten idag.

#73

Postad 14 september 2009 - 11:59

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Någon som vet om den klarar att streama exempelvis 720p via 801.11n wifi??

får ut cirka 70mbit (mot internet) med 801.11n från min dir-655 till min nya imac.. så DET skulle ju räcka..

frågan är vad xtreamern får via 801.11n.. någon som har testat eller mätt performance via .n wifi?

#74

Postad 14 september 2009 - 12:19

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Någon som vet om den klarar att streama exempelvis 720p via 801.11n wifi??

får ut cirka 70mbit (mot internet) med 801.11n från min dir-655 till min nya imac.. så DET skulle ju räcka..

frågan är vad xtreamern får via 801.11n.. någon som har testat eller mätt performance via .n wifi?


Det är så jag har tänkt köra, så jag kan rapportera hur det fungerar... när jag väl får den. Hoppet lever eftersom DHL har hämtat upp den för över en vecka sen...

Jag kör också med en DIR-655, så våra setuper är så lika som de kan bli ;)

#75

Postad 14 september 2009 - 12:41

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Det är så jag har tänkt köra, så jag kan rapportera hur det fungerar... när jag väl får den. Hoppet lever eftersom DHL har hämtat upp den för över en vecka sen...

Jag kör också med en DIR-655, så våra setuper är så lika som de kan bli ;)


aahh kanon.. vore super najs om du kunde rapportera sen om hur det gick..

#76

Postad 14 september 2009 - 13:37

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Någon som vet om den klarar att streama exempelvis 720p via 801.11n wifi??

får ut cirka 70mbit (mot internet) med 801.11n från min dir-655 till min nya imac.. så DET skulle ju räcka..

frågan är vad xtreamern får via 801.11n.. någon som har testat eller mätt performance via .n wifi?




Det ska gå eftersom atennen ska klara av 10mbit och det räcker för 720p. Kan dock bli på håret med 1080p. Men ska fungera praktiken iaf.

#77

Postad 14 september 2009 - 13:43

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Det ska gå eftersom atennen ska klara av 10mbit och det räcker för 720p. Kan dock bli på håret med 1080p. Men ska fungera praktiken iaf.


jo jag läste det där att den skulle klara 10mbit.. men wtf är det för 801.11n teknik dom använder?! :s får som sagt typ 70mbit med 801.11n till min imac..
10mbit kan bli tight för vissa 720p också gissar jag på.. även om 10mbit brukar kunna räcka..

#78

Postad 15 september 2009 - 17:22

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Äntligen!!!

Då anlände denna lilla tingest till spelare, har precis börjat sätta upp den och sen skall det testas för fulla muggar!

#79

Postad 15 september 2009 - 21:19

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Äntligen!!!

Då anlände denna lilla tingest till spelare, har precis börjat sätta upp den och sen skall det testas för fulla muggar!


You bastard ;)

Får väl se om min kommer imorgon då... eller under veckan iallafall... eller åtminstone innan jul :)

#80

Postad 16 september 2009 - 08:06

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Fick min igår - beställd 30 juli och har några snabba intryck (ingen hdd i - kör allt från min Qnap):

  • Snabb på att växla bild när man tittar på fotografier. Snabbare än Popcorn A100, Xbox 360, Showcenter 200. Likvärdig med xbmc och WMC.
  • Snabb på att starta filmer, såväl DVD ISO som 1080
  • Lite "racklig" fjärrkontroll då det känns som om att den struntar i var 5:e knapptryckning. Irrirterande.
  • Klarar inte av att spela upp ljud från videos inspelade med Canon IXUS
  • Låter inte allt för rolig med fläkten på - men det går att modda om man orkar.
  • Går snabbt att browsa nätverket och bläddra bland filer och kataloger på min NAS
  • Liten!

Det viktigaste är dock inte testat: dvs klarar frugan av den... :rolleyes:

Redigerat av Unregisteredadf1af89, 16 september 2009 - 09:28.


#81

Postad 16 september 2009 - 08:53

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Fyller på med mina snabba intryck:

  • Fläktljudet håller på att göra mig galen! (Hoppas mycket på nya FW:n, annars är det moddning som gäller!)
  • Snabb, nästan i paritet med min gamla Xbox med XBMC, vilket i sig är lustigt år 2009 :rolleyes:
  • Funkar bra med både interna och externa undertexter
  • Håller med om fjärren, lite racklig e den allt
  • Fult interface om man e van vid XBMC (Subjektivt såklart)

Hoppas att källkoden släpps snart, då kan vi kanske få se en "kloning" av XBMC?!

Litenheten är nog det största hindret från en riktigt bra maskin med ordentlig kylning så det ser jag som ett minus! (Hade inte gjort något om den var någon/några centimetrar större) Har kört en del med fläkten avstängd men vill helst inte bränna maskinen, frågan är hur mycket värme den kan göra av med utan fläkt?

Har inte kunnat testa HD uppspelningen på något annat än en lågupplöst 23" LCD ännu (via komposit :)), men filerna spelas iaf. utan problem.

Funderar på att köra o köpa denna fläkt på Kjell&co: http://www.kjell.com...00000,132500000
Men risken finns, om jag har förstått det rätt (enligt moddningstrådarna på Xtreamer forumet) att den inte kommer att fungera, men å andra sidan kan jag isf. leva med 99:- i sjön :rolleyes: Lite synd på garantin dock.

Återkommer med mer...

#82

Postad 16 september 2009 - 10:28

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Litenheten är nog det största hindret från en riktigt bra maskin med ordentlig kylning så det ser jag som ett minus! (Hade inte gjort något om den var någon/några centimetrar större) Har kört en del med fläkten avstängd men vill helst inte bränna maskinen, frågan är hur mycket värme den kan göra av med utan fläkt?


Min blev lite för varm utan fläkt så jag tog helt enkelt bort hela den vänstra panelen, nu tuffar den på utan problem, bl.a. ett 8h pass i söndags. Att byta ut fläkten låter som en lite elegantare lösning :rolleyes:

#83

Postad 16 september 2009 - 13:08

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Vad är skillnaderna/fördelar/nackdelar gentemot en popcorn 110? Är i behov av en mediaspelare, skall användas till att streama från en scaleo 2205 via trådat nätverk. Kommer bara köra filmer, divx/dvd/720p och 1080p.

Följer inte fjärrkontrollen med i standardpaketet? Vad kostade den i svenska inkl. frakt för er som köpt den?

#84

Postad 16 september 2009 - 17:35

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Vad är skillnaderna/fördelar/nackdelar gentemot en popcorn 110? Är i behov av en mediaspelare, skall användas till att streama från en scaleo 2205 via trådat nätverk. Kommer bara köra filmer, divx/dvd/720p och 1080p.

Följer inte fjärrkontrollen med i standardpaketet? Vad kostade den i svenska inkl. frakt för er som köpt den?


Fördelar:
  • SNABB!!!
  • Liten :)
  • Relativt stabil redan från början
  • Källkoden skall släppas fri, borde innebära en hel del intressant utveckling från diverse community´s/utvecklare
  • BILLIG!!!
  • Något bättre interface när det kommer till musik & bilder (oviktigt för dig verkar det som)
Nackdelar:
  • Inte lika "inarbetad", Poppen har haft en längre tid att utvecklas (därmed inte sagt att inte Xtreamern har kunna "stjäla" idéer som har blivit implementerade i A-100/A-110)
  • Högljudd

Klart fjärren följer med, varför skulle den inte göra det?! Vad får dig att tro annat? :rolleyes:

Vad den kostade mig spelar inte så stor roll. (Hört talas om växlingskurs? Växlingskursen ändras dagligen ;) )
www.forex.se säger 1 249,94 sek (idag, imorgon något annat). Sen finns det alltid risk att din bank gör påslag, en idé kan ju vara att fråga dem :rolleyes:

Priset från Forex är uträknat på 99€ (Xtreamer) +20€ (Frakt (flatrate)) = 119€ * dagens växlingskurs (9,42) = 1249,94 sek.

#85

Postad 16 september 2009 - 20:05

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Nu har de släppt FW 1.0.3 med b.la. den intressanta möjlighet att ställa in fläktens hastighet mer steglöst, från 0 - 50.

What's new in 1.0.3 Xtreamer firmware:

1. Folder lock(Setup->System->Lock Control)

- Folder access control using password.

- Default password: 0000

2. NAS mode(Setup->System->Power Mode)

- Power Off: if press “Power” button, always power off

- NAS Mode: if press “power” button, go to NAS mode.

- Confirm Window: if press “power” button, appear pop up window for selection.

3. Cover.jpg/Folder.jpg support.

- If exist Cover.jpg/Foler.jpg inside folder, it will show that image in preview area when folder is selected.

- If there is no image with selected music file and cover.jpg/foler.jpg exist inside same folder, it will show that image in music jukebox area.

4. Subtitle font/outline color support.

- Basic color selection(White, Red, Green, Blue, Yellow, Magenta, Aqua, Purple, Gray, Black)

- Advance color selection(Manual select RGB 24 bits color support)

5. Time skip support during movie playback using navigation button.

- up: +3 minutes, down: -1minute, left: -10 seconds, +30 seconds

6. Display HDD/USB/NAS/UPnP/FTP/Wired/Wireless status in Home menu.


Other changes:

Improvements:

7. DDNS unregister option to remove DDNS.

8. Manual setting of Fan speed option added in Setup->MISC->Fan Speed->Manual.

- User can set Fan speed from 0~50.(0 for off)

9. Information window is 5 pixel down from top margin during video/photo playback

10. If there is no Foler.jpg/Cover.jpg then it will show any jpg file(from that folder) as preview.

11. “Home” key will not work during video/photo playback.

12. Manual fan speed setting in NAS mode application.

13. “Sync Subtitle” button function swap.(Right sync button: + sync, Left sync button: - sync)

14. Symbolic help is added in subtitle popup window.

15. OSD text updated.

16. NFS mount is possible if there is no HDD (internal or external) or USB drive.

- Media Library->NFS Shortcut menu added to browse NFS mounted directory.

- Media Library->NFS Shortcut will be disabled if there is no NFS mount.

- NFS mount option with USB drive/USB HDD removed.

17. Media Library->HDD will be disabled if there is no internal HDD.

18. Change index number in file browser.

- Upper folder index is 0. File or folder starts from index 1.

19. UPnP Server boost function replaced with NAS Mode and can be executed from web.

20. FTP server start/stop timing reduced and better access support

- Independent from UPnP Media Server in setup menu.

21. Korean channels added in Internet menu.

22. Remove My_Neighbors’ in NET item list.

Bug fixed:

23. If we set HDMI Audio off, after reboot HDMI Audio works again.

24. Delete key bug fix in wireless security key input window.

25. If folder is locked, jpg files inside that folder will not appear in preview window.

26. Incorrect functioning of “left”/”right” button in DVD navigation menu.

27. Too big space in subtitle text after some special character like: é and others.

28. Don’t asks for login option(if not logged in) while using exact file URL from remote location.

29. NFS share unmount/delete bug fixed

30. NFS handshake delay bug fixed.

31. Latin character incorrect display fixed.

32. System crash while entering USB device in file manager.

33. Backup/Restore/Reset functions support also for NFS and Live IP from setup of web.

34. Samba free disk space display bug fixed.

- It can show total free disk space of all device(internal/external HDD).

- Each device free disk space can’t support.

- Total size not supported yet.

35. Real audio(.ra) file removed from video category.



#86

Postad 16 september 2009 - 20:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

aahh kanon.. vore super najs om du kunde rapportera sen om hur det gick..


Jag har precis fått min, och kan rapportera följande:
* Jag får inte igång det trådlösa nätverket med min DIR-655. Jag har försökt stänga av all säkerhet och annat som kan göra det svårare, men det verkar inte fungera som det ska ändå... den får IP efter ett tag, men jag får inte upp rutan med "success".
* Via trådlöst nätverk mot mitt bredbandsmodem, bara 802.11g, fungerar inte ens 720p
* Med nätverkskabel fungerar 720, men inte 1080. Det kan bero på att filerna ligger på en Popcorn Hour, och att begränsningen vad gäller överföringshastighet ligger i den.
* Fläkten är klart irriterande
* Jag får inte igång internet-klippen alls. Jag kan komma in och välja i menyn, men så fort klippet ska starta knäpper det till två gånger i vänster högtalare, sen två gånger i höger, och sen kastas jag tillbaka till huvudmenyn.
* Det finns inte stöd för .wpl playlists, från Windows Media Player.... än.

Det som fungerar är det inga större problem med, den spelar det så som jag förväntar mig. Kör bara med kompositkabel till min sovrums-TV, men jag vill gärna kunna köra åtminstone 720-filerna där trådlöst.

Nästa övning blir att pilla med det trådlösa nätverket och se om det är min router det är fel på, det är inte omöjligt att det är den som krånglar.

I övrigt är det en trevlig liten manick, billig och bra. Lite oputsad, men det var jag beredd på. Den spelar upp de flesta formaten och filmerna och annat som man förväntar sig. Mina problem kan i princip vara andra apparaters fel, så det kan vara att xtreamern fungerar alldeles ypperligt, men det vet jag inte än.

#87

Postad 16 september 2009 - 20:32

Veckans
  • Veckans
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Hade gärna köpt den om den fanns utan fläkt, annars är WDTV2 mer intressant.

EDIT: Men nu såg jag ju Asus O!Play HDP-R1 som använder samma chip som Xtreamer men är helt fläktlös. Dessutom Linux programvara, då kanske man kan hoppas på många bra funktioner framöver.

Redigerat av Veckans, 17 september 2009 - 12:20.


#88

Postad 18 september 2009 - 10:10

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Lite nya intryck, nu börjar det arta sig.

Jag fick igång den trådlösa kommunikationen med min DIR-655 till slut. Jag vet inte alls vad det berodde på, men jag blev irriterad på den, så jag letade upp senaste firmware, 1.32, laddade in den och körde en factory reset på routern. Ställde in allt igen, och nu fungerar det helt ok. Bandbredden blev lite bättre jämfört när jag körde med ComHems modem, och numera kan jag spela upp nästan allt 720p trådlöst, men 1080p hackar fortfarande.

Jag provade att kopiera över filmer till min dator och spela därifrån istället för att låta min popcorn agera NAS, och då hackade det mindre i vanliga 1080p-filmer på 8Gb, men det var fortfarande inte så att det är njutbart att titta på.

Summan är att de borde kunna optimera det trådlösa ännu bättre i kommande firmwares, men just nu fungerar det OK med 720-material.

Internet-klippen via de inbyggda tjänsterna till Youtube, apple trailers osv, fungerar däremot inte alls fortfarande, men det är ingen större grej, mest en liten detalj för min del.

#89

Postad 19 september 2009 - 08:42

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Internet-klippen via de inbyggda tjänsterna till Youtube, apple trailers osv, fungerar däremot inte alls fortfarande, men det är ingen större grej, mest en liten detalj för min del.


Internet ska vara fixa i en ny "patch", 1.0.3.1, men jag håller med dig om att det inte är någon större grej.
Dock ser jag fram emot att de släpper källkoden och att "någon" skriver en plugin för svtplay.
Då skulle det vara användbart.

#90

Postad 19 september 2009 - 08:46

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Ska de släppa källkoden? NMT är ju i jämförelse inte öppet och flash kan ju vara ett problem här också...

#91

Postad 19 september 2009 - 10:34

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ska de släppa källkoden?


Ja!

#92

Postad 20 september 2009 - 12:15

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Okej har fått min och har testat den med lite film och serier.

Beställde den 30 augusti och fick den i brevlådan den 17 September. (Paketet låg i brevlådan)
Väldigt snabb leverans måste ja säga när ja läst om andra som har fått vänta i upp till två månader.

Snabbinfo: Xtreamer Firmwire 1.2
Router Linksys WRT610N
Dator: Windows vista
Tv: Fläsktv utan hdmi anslutning

Jag har bara kört den med trådlös anslutning och jag är glatt förvånad, har strömmat diverse serier, filmer, 720p material och allt har funkat mycket bra. Dock är det en hel del buggar som måste rättas till innan den blir hundraprocentig. Tex när jag ska ut på internet och kolla på youtube klipp så startar den om sig själv. Ibland så funkar neråt pilen som OK knappen så de finns en del att fixa men de kommer säkert dem lösa i firmwares uppdateringar. Kan även tillägga att det är långt mellan dator --> router --> mediaspelare, men funkar även superfint och är faktiskt lite förvånad. Trodde ja skulle bli tvungen att dra en kabel men icke :)
Kan bara säga att 120euro (ink frakt) var detta mitt bästa köp jag gjort. Dock kan jag inte testa hur 1080p strömmningen är men skulle bli mycket förvånad om det inte gick.

#93

Postad 24 september 2009 - 14:21

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag har börjat stöta på problem med att ibland, ca var 15:e gång, så startar inte filmen (typ xvid). Stoppar jag och startar den igen så går den igång. Men ibland när en film inte startar så hänger sig hela enheten och strömsladden måste ryckas ur. Någon med samma problem? Jag kör över nätet från min NAS och det spelar ingen roll om jag har fläkten avstängd eller på full blås.

#94

Postad 24 september 2009 - 15:59

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag har börjat stöta på problem med att ibland, ca var 15:e gång, så startar inte filmen (typ xvid). Stoppar jag och startar den igen så går den igång. Men ibland när en film inte startar så hänger sig hela enheten och strömsladden måste ryckas ur. Någon med samma problem? Jag kör över nätet från min NAS och det spelar ingen roll om jag har fläkten avstängd eller på full blås.


Inte direkt, har mest problem med vissa wmv filer (spelas inte upp alls), dock inte så att jag måste rycka strömsladden...

#95

Postad 24 september 2009 - 19:46

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jag har börjat stöta på problem med att ibland, ca var 15:e gång, så startar inte filmen (typ xvid). Stoppar jag och startar den igen så går den igång. Men ibland när en film inte startar så hänger sig hela enheten och strömsladden måste ryckas ur. Någon med samma problem? Jag kör över nätet från min NAS och det spelar ingen roll om jag har fläkten avstängd eller på full blås.



Jo jag har upptäckt det men de sker mer än var 15 gång för mig. Sen nu så har ja ej använt den pga av att när ja ska starta en film via Nätverket så dör anslutningen. Har ej orkat gjort något åt de men ska väll till och uppgradera programvaran.

#96

Postad 25 september 2009 - 10:01

mochw
  • mochw
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Funkar det att stoppa in en extern HHD och sen komma åt den via det trådlösa nätverket?
Mao flytta filmen från datorn till externa HHD och spela upp filmen på Xtreamer via den.

Då borde ju inte 1080 hacka om den ligger "på" Xtreamern...

#97

Postad 25 september 2009 - 14:47

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Funkar det att stoppa in en extern HHD och sen komma åt den via det trådlösa nätverket?
Mao flytta filmen från datorn till externa HHD och spela upp filmen på Xtreamer via den.

Då borde ju inte 1080 hacka om den ligger "på" Xtreamern...


Går väl snabbare att dra en kabel isåfall?! Trådlöst är anus.

#98

Postad 29 september 2009 - 06:07

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Lite frågor till de som fått sin xtreamer:

1. Klarar den öppna dvd i iso-format med menyer?

2. Klarar den streama 1080 p trådat via nätverket?

3. Finns det något liknande tvixie/umc som gör att filerna visas med info från tex imdb?

4. Klarar den allt i form av subs/format?

5. Nöjda såhär långt med den?

#99

Postad 29 september 2009 - 10:50

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Drog iväg en beställning idag, är den kass så funkar den iallafall att köra med i sovrummet.

#100

Postad 29 september 2009 - 19:05

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Har alltid kört hdmi från dator till förstärkare, och kört musik samt film på det sättet. Nu har man 2 åriga dotter dragit i och ur kabeln ur datorn så många gånger att kontakten blivit böjd samt isoleringen gått bort 2 cm. Den är otroligt glapp, och jag behöver ca: 8-10m kabel för att det skall räcka fram till datorn. Tjejen hatar den sladden, och jag tycker helt klart att den är i vägen. Nu letar jag en lösning för att kunna köra musik och film i streamat format till alt. en media extender! Har kikat runt lite, och denna verkar passa mig perfekt. Dock kanske jag skippar musiklösningen, då jag vill ha enkelheten.... bara starta förstärkaren och musik från datorn och ljud i högtalarna, istället för att gå in i extendern och välja musikmapp osv.

Är det rätt att man delar ut en mapp från datorn i nätverket, och sedan hittar den i xtreamern ? Kan jag använda mig av mitt trådlösa modem från BBB eller måste jag köpa mig en router för att köra den från dator till xtreamer ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.