Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#3251

Postad 10 februari 2015 - 12:56

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Har sett läppsynkproblem på TV4hd, men även på svthd...har ändå en receiver där man kan ställa fördröjningen men lite jobbigt när det varierar och på olika kanaler.

#3252

Postad 10 februari 2015 - 19:32

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jag orkar inte heller felanmäla då mina tidigare erfarenheter är minst sagt negativa...

Tog mig i kragen och ringde support/felanmälan
-nej vi har inga problem.
-ok men JAG har problem och även andra på minhembio...
-ok vänta lite...väntar....väntar....väntar... Sen bryts samtalet...suck

#3253

Postad 11 februari 2015 - 19:49

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Med lite tur dyker CD upp igen i tråden med en kommentar om läppsynken... TV4 HD har nog problem även via Boxer såg jag hos mina förädrar i måndags...

#3254

Postad 12 februari 2015 - 08:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Med lite tur dyker CD upp igen i tråden med en kommentar om läppsynken... TV4 HD har nog problem även via Boxer såg jag hos mina förädrar i måndags...

Hej philipsguy,

Vi kollade precis på Nyhetsmorgon på TV4 HD och kunde inte märka att läppsynken felade. Kan det vara så att ni har ett hemmabiosystem inkopplad i er TV?

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#3255

Postad 12 februari 2015 - 10:03

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Jag har samma med och utan hemmabiosystem. På både svart och vit box, på olika tv märken

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 12 februari 2015 - 10:03.


#3256

Postad 12 februari 2015 - 10:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag har samma med och utan hemmabiosystem. På både svart och vit box, på olika tv märken

Hur mycket ur synk upplever du?

Svårt att säga, jag vet, men ljud före eller efter bild?

Skillnad på Dolby och stereo?

Inspelat och live?

 

Jag tittade igår igenom ett antal kanaler, spanade på läpprörelser, dörrar och liknande men kunde inte upptäcka några uppenbara problem.  Vi är dock olika känsliga för detta, det ska medges.



#3257

Postad 12 februari 2015 - 17:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Har också sett att det är läppsynk fel på TV4 HD, och jag har ingen box från CD

Så det är något fel på utsändningen från CD 

TV4 HD i marknätet har inte det på samma box



#3258

Postad 12 februari 2015 - 22:39

Sacken1
  • Sacken1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Köpte en ny LG TV för ett par veckor sedan.

Hade aldrig läppsynkproblem med min gamla Philips TV så därför har jag terroriserat LG:s kundtjänst denna vecka.

Skulle kollat det här forumet först men eftersom min gamla TV alltid fungerat perfekt så tog jag för givet att det var min nya TV det var fel på.

 

Har konstaterat att ju längre TV:n står på desto värre blir problemet.

Spelade in ett par sekvenser igår morse:

 

http://www.filedropper.com/mov0195osynk1
 

http://www.filedropper.com/mov0196osynk2
 

Efter detta så valde jag en annan HDMI-ingång på min TV och gick sedan tillbaka till min Canal Digitalbox igen.

Problemen var nu betydligt mindre (samma kanal bara någon minut efter de tidigare inspelningarna):
 

http://www.filedropper.com/mov0197efteromvalhdmi

 

Vanligtvis så är ljudet ganska OK när man bytt kanal men redan efter 10-15 minuter så ser man att det börjar bli osynkat.

Vem orkar titta på en hel film om man måste byta kanal varje kvart?

I mitt fall enbart en HDMI-kabel mellan Canal Digitals box och min TV. Ingen annan utrustning.

Om det varit en konstant fördröjning mellan ljud och bild kunde man kompenserat för det men (i alla fall jag) har en gradvis förskjutning mellan ljud och bild.

 

/Anders 

 


Redigerat av Sacken1, 12 februari 2015 - 22:41.


#3259

Postad 13 februari 2015 - 08:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Om det blir värre ju längre TVn är påslagen ligger väl knappast felet hos digitalboxen?

 

Om du startar om TVn, utan att starta om digitalboxen, försvinner osynken då?

Om du startar om digitalboxen, utan att starta om TV, blir allt i synk då?

Dolby? Stereo? Hemmabio?

Låter mystiskt att ljudet driftar över tid.

Hur är det med annan källa, säg en DVD, bluray, strömma från dator?

 

I sig har digitalboxen ingen funktion för att fördröja ljudet, oavsett om det är dolby eller PCM är det enda boxen, att mixa ihop det med bilden i HDMI-kabeln. TVn, din hemmabio, avkodar ljudet.



#3260

Postad 13 februari 2015 - 10:16

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Hos mig är det tvärtom att det är i osynk just när jag startat tv+box  men efter 30 sek har det kommit ifatt.



#3261

Postad 13 februari 2015 - 16:21

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej philipsguy,

Vi kollade precis på Nyhetsmorgon på TV4 HD och kunde inte märka att läppsynken felade. Kan det vara så att ni har ett hemmabiosystem inkopplad i er TV?

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Jag har testat med två olika boxar.

Den svarta inspelningsbara boxen har jag bara kopplat rakt in i en tv via HDMI (stereo-ljud valt i menyn), och den vita har jag kopplat till ett "hembiosystem" (dolby digital-ljud valt i menyn). Båda har samma problem. Det är bara på TV3 HD och TV4 HD som jag upplever "läppsynksproblem", inga andra kanaler har detta fel. Jag skall dock tillägga att det inte är fasligt mycket, men det är tillräckligt mycket fel för att jag och uppenbarligen några till som upplever samma fel.



#3262

Postad 13 februari 2015 - 21:04

Sacken1
  • Sacken1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Om det blir värre ju längre TVn är påslagen ligger väl knappast felet hos digitalboxen?
Nej, min första tanke var att min nya TV var den som ställde till det. Fast det är väldigt märkligt att det de senaste veckorna dykt upp inlägg här i forumet om osynkat ljud, alltså precis samtidigt som jag skaffade ny TV. Har inte noterat äldre inlägg i ämnet utan detta verkar vara något som inträffas de senaste veckorna. Det jag kan göra är att montera ner min gamla Philips-TV och koppla in den till CD:s box. Det borde ge en indikation om jag skall bära ut den nya LG TV:n eller Canal Digitals box.
 

 

Om du startar om TVn, utan att starta om digitalboxen, försvinner osynken då?

Behöver inte starta om någonting. Bara genom att byta kanal och gå tillbaka till den osynkade kanalen brukar fungera.

 

Om du startar om digitalboxen, utan att starta om TV, blir allt i synk då?

Har inte testat. Just nu på fredag kväll efter ett par glas vin är allt i synk.

 

Dolby? Stereo? Hemmabio?

Nix, inte denna boxen. Den gamla HD-boxen kopplade jag RGB till projektor och ljudet till 7.1-förstärkare. Såg bara på TV ett par gånger via projektor så den nya mottagaren är enbart kopplad till TV:n. 

 

Låter mystiskt att ljudet driftar över tid.

Håller med. Kan bara konstatera att det är så. I LG TV:n kan du justera ljud kontra bild tidsmässigt men då förskjutningen inte är permanent så hjälper inte detta. Det finns även en inställning för "pass thru", och då borde inte ljudet påverkas allt. Det hjälper dock inte heller.
 

Hur är det med annan källa, säg en DVD, bluray, strömma från dator?

Boxee Box till exempel fungerar helt perfekt!
 

I sig har digitalboxen ingen funktion för att fördröja ljudet, oavsett om det är dolby eller PCM är det enda boxen, att mixa ihop det med bilden i HDMI-kabeln. TVn, din hemmabio, avkodar ljudet.



#3263

Postad 15 februari 2015 - 18:50

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
bilden kommer före ljudet va? T ex fångarna på fortet under "Spikduellen"

#3264

Postad 16 februari 2015 - 06:27

Sacken1
  • Sacken1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

bilden kommer före ljudet va? T ex fångarna på fortet under "Spikduellen"

Absolut! Det är det vanliga att ljudet halkar efter.

 

Ljudet synkat fredag kväll samt hela lördagen. Under söndagen (igår) osynkat samt även i morse.

Testade att byta kanal för att sedan gå tillbaka till den osynkade kanalen igen.

Då blir ljudet betydligt mycket bättre, se nedan.

 

 

http://www.filedropper.com/mov019820120216

 

 

/Anders



#3265

Postad 16 februari 2015 - 12:51

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Just nu (coronation street) både med och utan hemmabio tv4hd synkproblem. Ljudet släpar.
Varför är det bara CD som inte upptäcker felet????

#3266

Postad 16 februari 2015 - 13:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Kollade Coronation Street utan problem med läppsynk, varken direkt i TV eller receiver. 



#3267

Postad 16 februari 2015 - 13:55

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Kollade Coronation Street utan problem med läppsynk, varken direkt i TV eller receiver. 

vad har du för box?



#3268

Postad 16 februari 2015 - 16:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hur blir det om ni spelar in? Kör timeshift? problem även då? Om ni pausar, startar om?

 

Tittade till TV4 HD och SVT1 HD precis nyss, inga fel där (bortsett från att reprisen av Gomorron sverige var i SD).



#3269

Postad 16 februari 2015 - 22:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

vad har du för box?

ADB 5720



#3270

Postad 26 februari 2015 - 07:07

Sacken1
  • Sacken1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hur blir det om ni spelar in? Kör timeshift? problem även då? Om ni pausar, startar om?

 

Tittade till TV4 HD och SVT1 HD precis nyss, inga fel där (bortsett från att reprisen av Gomorron sverige var i SD).

Vad händer om du inte är så "trigger happy" med fjärrkontrollen utan verkligen lämnar TV:n på en längre stund på samma kanal?
Har du sett något längre sammanhängande program, till exempel VM från Falun?

Har nu konstaterat att det inte bara är SVT och TV4 där ljudet blir osynkat efter en stund utan även andra HD-kanaler (TV3 till exempel), så kombinaltionen HD-kanal från ADB-boxen samt TV från LG (min modell i alla fall) verkar ha problem.

 
Är bara konfunderad över att ingen annan ser något liknande. Det borde finnas någon mer som använder en liknande TV tillsammans med Canal Digitals box.



#3271

Postad 26 februari 2015 - 08:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Vad händer om du inte är så "trigger happy" med fjärrkontrollen utan verkligen lämnar TV:n på en längre stund på samma kanal?
Har du sett något längre sammanhängande program, till exempel VM från Falun?

Har nu konstaterat att det inte bara är SVT och TV4 där ljudet blir osynkat efter en stund utan även andra HD-kanaler (TV3 till exempel), så kombinaltionen HD-kanal från ADB-boxen samt TV från LG (min modell i alla fall) verkar ha problem.

 
Är bara konfunderad över att ingen annan ser något liknande. Det borde finnas någon mer som använder en liknande TV tillsammans med Canal Digitals box.

Inte sett några problem. TVn/boxen kan stå på samma kanal en längre stund på kvällarna. Den mängd osynk du anger borde märkas omgående.

 

Min fråga till dig kvarstår

1: Hur blir det om du pausar ett program, kör timeshift

2: Vid titt på inspelat program?

 

För ärligt, jag undrar om det inte är något fel på din box. Att hårddisken mår mindre bra eller liknande.

ja en fråga till:

Har något ändrats i din uppställning senaste månaderna?

Har du möjlighet att testa din digitalbox mot annan TV, eller kanske datorskärm?

Ta ut ljudet till annan enhet, inte till din TV?

Bara för att utesluta felkällor MEN jag satsar mina pengar på att det är din box som bråkar.



#3272

Postad 01 mars 2015 - 08:30

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Suck. Fortfarande läppsynksproblem på TV4HD. Sjukt irriterande. Är som att se en dubbad film. Är det verkligen bara några få som bryr sig om sådant?

#3273

Postad 01 mars 2015 - 08:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Suck. Fortfarande läppsynksproblem på TV4HD. Sjukt irriterande. Är som att se en dubbad film. Är det verkligen bara några få som bryr sig om sådant?

Så få som tittar på TV4...



#3274

Postad 01 mars 2015 - 16:10

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Suck. Fortfarande läppsynksproblem på TV4HD. Sjukt irriterande. Är som att se en dubbad film. Är det verkligen bara några få som bryr sig om sådant?

 

 

Ursäkta om jag inte kollat hela tråden bakåt, du kanske har nämnt det redan, men har du kopplat ljudet respektive bilden från boxen?

 

Om du kör bild och ljud till tv direkt via samma HDMI och stänger av alla bildförbättringslägen på TV:n, beroende på tillverkare så kan det heta lite allt möjligt (dynamic etc.) får du även då ljudsynkningsproblem?

 

Jag får någon form av potentiella ljudsynkproblem om jag kör ljudet antingen direkt till förstärkare eller in i TV som sedan för det vidare till förstärkare. Dock finns det oftast kalibrernas/justeringsmenyer på förstärkarna för detta.

 

Om det är så att du har samma HDMI-koppling med bild och ljud från box till TV, stängt av alla bildfilter, kollat att det inte finns någon justeringsmeny eller liknande att ta hänsyn till i apparaterna och problemet kvarstår så vet du att det antingen är i TV:n eller boxen (eller att de inte trivs med varandra).

 

Testa med att koppla boxen till annan TV om möjligt i så fall. Får du samma problem då?



#3275

Postad 01 mars 2015 - 16:30

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Sjukt dålig synkning!

#3276

Postad 01 mars 2015 - 17:47

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Har både svarta och vita samt kort direkt i TV med o utan hemmabio. Olika märken på TV. Så "alla" kombinationer är testade

#3277

Postad 01 mars 2015 - 21:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

roddhas, lika över dygnet, inga specifika program som är värre/bättre?

Jag ska ta en titt.



#3278

Postad 02 mars 2015 - 09:01

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Har både svarta och vita samt kort direkt i TV med o utan hemmabio. Olika märken på TV. Så "alla" kombinationer är testade

Ok, då är ju problemet inget som egentligen hör hemma i den här tråden om det inte är specifikt för ADB5720.



#3279

Postad 02 mars 2015 - 09:13

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Ok, då är ju problemet inget som egentligen hör hemma i den här tråden om det inte är specifikt för ADB5720.

 

tja - det är ju alla canal digital (inkl 5720). har du tips på någon annan tråd??



#3280

Postad 02 mars 2015 - 09:20

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Utan att veta bör det väl finnas en allmän tråd om CD? Annars har du ju guldläge att skapa en :)



#3281

Postad 02 mars 2015 - 09:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

 

tja - det är ju alla canal digital (inkl 5720). har du tips på någon annan tråd??

https://www.minhembi...71#entry4183134

men till din fråga

 

testar

1: DVB-C (i TVn) -> hemmabio (HDMI) (TV4 SD)

Bra synk

2: DVB-S, dvs via digitalboxen -> hemmabio (koax/optisk), dolby/stereo (TV4 HD)

Bra synk

3: DVB-S -> HDMI (Dolby( till TVn, -> HDMI (stero) till hemmabio (TV4 HD)

Ur synk.

 

Dvs inget fel på signalen, vad jag kan se, men vid fel "väg" i systemet blir problem med synk.


Redigerat av Monshi, 02 mars 2015 - 09:23.


#3282

Postad 12 mars 2015 - 13:06

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Jag har en inspelningsbar HD box från Canal Digital.

När jag idag pratade med dem och tog upp att jag tycker det är en lite liten hårddisk i den svarade Canal Digital att det skall gå helt bra att byta till en 1 TB disk. Vänta bra tills garantin är slut. Nu har jag ingen garanti och skulle vilja byta disk men hur gör man?



#3283

Postad 12 mars 2015 - 13:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

öppnar, rycker disken, sätter i en ny ?



#3284

Postad 12 mars 2015 - 14:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Jag har en inspelningsbar HD box från Canal Digital.

När jag idag pratade med dem och tog upp att jag tycker det är en lite liten hårddisk i den svarade Canal Digital att det skall gå helt bra att byta till en 1 TB disk. Vänta bra tills garantin är slut. Nu har jag ingen garanti och skulle vilja byta disk men hur gör man?

Vilken modell?



#3285

Postad 13 mars 2015 - 10:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

ADB? Men bara att testa, skydda bara mot ESD-skador och rapportera, gärna i tråden för boxen (vilken det nu är) om det går.

 

Torde väl vara ADB-boxen då ingen med gamla Sagem (som ändå bara formaterar till 250 GB om jag minns rätt) har någon garanti kvar.



#3286

Postad 13 mars 2015 - 10:36

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Vilken modell?

Har de olika inspelningsbara HD boxar?

Jag har haft boxen i ett och ett halvt år, men det är nog denna modell. https://www.canaldig...VR 5720-CDX.pdf

Vilken typ av hårddisk använder de? 5400 eller 7200 rpm? Finns det någon möjlighet att flytta de program som finns på den gamla disken till den nya? Till datorn har jag en USB3 enhet som helt frånkopplad från datorn kan kopiera en disk till en annan. Skulle den kunna fixa detta? 



#3287

Postad 13 mars 2015 - 10:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har de olika inspelningsbara HD boxar?

Jag har haft boxen i ett och ett halvt år, men det är nog denna modell. https://www.canaldig...VR 5720-CDX.pdf

Vilken typ av hårddisk använder de? 5400 eller 7200 rpm? Finns det någon möjlighet att flytta de program som finns på den gamla disken till den nya? Till datorn har jag en USB3 enhet som helt frånkopplad från datorn kan kopiera en disk till en annan. Skulle den kunna fixa detta? 

Ah okej, ADB-box.

 

Börja med att testa hur den beter sig med en ny hårddisk, om den formateras, om du får tillgång till hela utrymmet. 5400 rpm räcker, datataktsmässigt, men spelar ingen roll om 7200 eller SSD egentligen.

Bara den passar fysiskt i boxen så ska det fungera, bara den inte går för varm i boxen.

 

Spara program, enda jag kan tänka mig är att du i den dator klonar den gamla disken till den nya men vette tusan om du kan använda hela diskens utrymme då. Vet inte vilket filsystem som används, om något klon/diskhanteringsprogram kan klara av att utöka partionerna på nya disken, utöka så de täcker hela diskens yta.

 

Men men, jag anmäler tråden och ber dem flytta dessa inlägg till tråden för boxen.



#3288

Postad 13 mars 2015 - 18:36

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

OK. Men det är ju inte riktigt samma box. Min är för kabel TV inte för parabol.



#3289

Postad 13 mars 2015 - 20:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Okej, kabel.

 

I grunden är det samma box, bara olika tuners. Samma utseende, samma operativ, samma modelnummer, så nog är vi i denna tråd intresserade av hur du lyckas.



#3290

Postad 16 mars 2015 - 09:46

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jeg har testet en 2TB HDD og den ble formatert til kun 1TB, så 1TB er max.

Flytte over opptak klarer du nok ikke, mye sikkerhet rundt dette.



#3291

Postad 18 mars 2015 - 11:23

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Vet någon vad det är för hårddisk i boxen som standard?



#3292

Postad 18 mars 2015 - 12:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

SATA-disk

Det är allt jag vet. Förhoppningsvis en som är klassad som mediadisk, dvs har prestanda som passar för en digitalbox som är igång stora delar av dygnet.

 

bara att öppna och titta efter om du ändå tänkt bryta upp den.



#3293

Postad 18 mars 2015 - 19:27

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Är disken 3.5 eller 2.5 tum?

#3294

Postad 18 mars 2015 - 22:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Skulle förvåna mig om 2,5".

Inte öppnat och tittat som sagt.



#3295

Postad 21 mars 2015 - 21:02

Ragge R
  • Ragge R
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Får inget ljud när jag använder GO; veckoarkiv. Försöker se ”MythBusters” som sändes i Torsdags (19/3) kl21.00, bild finns men ej ljud. Nån mer än jag som har samma problem?



#3296

Postad 21 mars 2015 - 22:45

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Inget ljud på Beck idag, ngn mer?

#3297

Postad 22 mars 2015 - 11:42

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Kanske finns ett svar djupt ner i denna tråd, men funkar HDMI-CEC med denna box?

 

Dvs det som tex Samsung kallar Anynet+ och Panasonic Viera Link som ju är dess implementeringar av HDMI-CEC.

 

Dvs. kan man gå in i boxens inställningar och låta TV-fjärren ta över styrningen av huvudfunktioner i boxen? Det är ju en rätt vanlig funktionalitet på boxar och annan perifer TV-utrustning idag.


Redigerat av kenta2, 22 mars 2015 - 11:46.


#3298

Postad 25 mars 2015 - 17:38

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Ang HDMI CEC nej det finns inte på 5720:n, varken automatisk på/av eller styrkommandon. Borde inte varit så svårt att implementera nej...

#3299

Postad 26 mars 2015 - 11:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Ang HDMI CEC nej det finns inte på 5720:n, varken automatisk på/av eller styrkommandon. Borde inte varit så svårt att implementera nej...

 

OK, tack för svaret. Trist fakta dock.

 

Som du nämner borde inte vara någon stor fråga egentligen.

 

Om man funderar ett steg till så kanske CD inte vill ge sig in i det området om det är så att lite olika implementeringar av standarden hos olika TV-tillverkare ger olika funktionalitet och genererar eventuella supportärenden därav.

 

Men som sagt det är väl egentligen CD:s sak att förklara varför det som är industry standard på TV och perifer utrustning sedan många år tillbaka inte finns på deras toppline box.



#3300

Postad 27 mars 2015 - 19:37

Icon
  • Icon
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Tjenare.

Har börjat få problem med fjärrkontroll appen.
Den tappar kontakten med boxern hela tiden.
Om jag söker så hittas boxen först efter 4-5 försök.
Men efter ett tag så slutar den att svarar.

Har provat med 3 olika Appleprodukter, gjort en fabriksåterställning av boxen, uppdaterat och starta om routern samt provat med manuell inställning av nätverket i boxen.

Någon som har en lösning på detta?



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.