Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#351

Postad 19 februari 2012 - 22:25

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Tack för svar MrLelle, Tänkte mer på filer som ligger på +20 GB.

#352

Postad 20 februari 2012 - 10:43

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Om man vill ha covers och omslag till sina filmer måste man sitta och mecka/lägga in bilder & sånt där själv eller gör spelaren det per automatik?

#353

Postad 20 februari 2012 - 19:25

Unregistereda0d47ee4
  • Unregistereda0d47ee4
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det någon mer en jag som har problem med serviio ? När jag försöker spola i ett program så startar det om från början igen. Någon som har haft liknande problem och har en lösning på det ?

#354

Postad 20 februari 2012 - 20:45

marnil
  • marnil
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Om man vill ha covers och omslag till sina filmer måste man sitta och mecka/lägga in bilder & sånt där själv eller gör spelaren det per automatik?


Ibland med automatik men annars kan man behöva ändra söksträngen för att den ska hitta all info. Det man saknar är bättre stöd för svenska filmer och info på svenska men bilderna är det viktiga och det blir oftast riktigt bra!

#355

Postad 20 februari 2012 - 21:15

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Fick hem min enhet idag och anslöt den till TVn. Anslöt till mitt trådlösa nätverk och tog hem senast uppdateringen. Online-tjänsterna provade jag först- inga problem att spela upp Youtubeklipp etc. Sen provade jag att ansluta till datorn via trådlösa, mha guiden i instruktionsboken. Jag hittar alla filer genom spelaren, men varken filmer eller musik går att spela upp. "Vänterringen" står bara och snurrar. Samma sak, vilken fil jag än provar. Aha, nätverksfel tänkte jag då. Provade då att sätta in ett usb-minne, men samma visa- hittar alla filer, men går inte spela upp.

Provade sen också Serviio (inkl. SVT Play), men samma sak igen, hittar t.o.m. Play-filerna, men kan inte spela upp dem.

Försökt leta på forumen, men inte hittat någon lösning.

Hjälp??

#356

Postad 20 februari 2012 - 21:36

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Fick hem min enhet idag och anslöt den till TVn. Anslöt till mitt trådlösa nätverk och tog hem senast uppdateringen. Online-tjänsterna provade jag först- inga problem att spela upp Youtubeklipp etc. Sen provade jag att ansluta till datorn via trådlösa, mha guiden i instruktionsboken. Jag hittar alla filer genom spelaren, men varken filmer eller musik går att spela upp. "Vänterringen" står bara och snurrar. Samma sak, vilken fil jag än provar. Aha, nätverksfel tänkte jag då. Provade då att sätta in ett usb-minne, men samma visa- hittar alla filer, men går inte spela upp.

Provade sen också Serviio (inkl. SVT Play), men samma sak igen, hittar t.o.m. Play-filerna, men kan inte spela upp dem.

Försökt leta på forumen, men inte hittat någon lösning.

Hjälp??

Har du provat att återställa/reseta den?

#357

Postad 20 februari 2012 - 21:55

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Verkar ju som att detta är en försämring av gen.2

#358

Postad 20 februari 2012 - 22:44

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Har du provat att återställa/reseta den?


Funkade, tack. Nu till nästa problem- streamingen fungerar, men allt hackar betydligt (så mycket att allt är icke-sebart). Sitter iofs bara med en 802.11b/g-router, men borde väl vara nog!?

#359

Postad 20 februari 2012 - 22:59

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Verkar ju som att detta är en försämring av gen.2

Utveckla gärna.

Funkade, tack. Nu till nästa problem- streamingen fungerar, men allt hackar betydligt (så mycket att allt är icke-sebart). Sitter iofs bara med en 802.11b/g-router, men borde väl vara nog!?

I inställningar kan du se hur bra mottagning du har om jag inte missminner mig. Jag har för mig att någon annan här konstaterade att den trådlösa anslutningen var ganska känslig, med avseende på mottagning och hastighet. Bara att prova att dra en kabel temporärt för att se om det löser problemet, om det nu inte är väldigt långt och omständigt mellan enheterna.

#360

Postad 20 februari 2012 - 23:16

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
ae_g: Vad kan denna spelare tex spela upp som inte gen.2 redan kan? Dessutom verkar det som att folk har fruktansvärt svårt att spela upp och hitta sina filer i nätverket. Den verkar vara segare än gen.2. Möjligtvis att det kanske är snyggare menyer med omslag och annat, Men fungerar det inte som det ska och så länge den inte klarar fler format än gen.2 ser jag ingen anledning till att byta.

#361

Postad 20 februari 2012 - 23:30

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

ae_g: Vad kan denna spelare tex spela upp som inte gen.2 redan kan? Dessutom verkar det som att folk har fruktansvärt svårt att spela upp och hitta sina filer i nätverket. Den verkar vara segare än gen.2. Möjligtvis att det kanske är snyggare menyer med omslag och annat, Men fungerar det inte som det ska och så länge den inte klarar fler format än gen.2 ser jag ingen anledning till att byta.

Har man redan en gen2 vet jag inte om man behöver byta upp sig, vet som sagt inte skillnaderna dem emellan. Och det verkar finnas en del som har haft det kruxigt med utdelning över nätverket, men ofta verkar det ju mer ha berott på handhavande fel än att faktiskt gen3 gjort något buggigt.

Dock måste ju påpekas att menyerna är smått laggiga, det blir alltid någon tiondels fördröjning i varje klick, vilket är sjukt störigt. Men Spotify-stödet var en avgörande faktor, samt givetvis priset. Filstöd kan jag heller inte så bra, jag har inte än stött på något den inte kan spela upp, men då ska jag samtidigt säga att jag inte har filer eller bluray-rippar på två-siffriga gig.

Jag är iaf väldigt nöjd och tycker den fungerar bra som min första mediaspelare.

#362

Postad 20 februari 2012 - 23:45

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Har man redan en gen2 vet jag inte om man behöver byta upp sig, vet som sagt inte skillnaderna dem emellan. Och det verkar finnas en del som har haft det kruxigt med utdelning över nätverket, men ofta verkar det ju mer ha berott på handhavande fel än att faktiskt gen3 gjort något buggigt.

Dock måste ju påpekas att menyerna är smått laggiga, det blir alltid någon tiondels fördröjning i varje klick, vilket är sjukt störigt. Men Spotify-stödet var en avgörande faktor, samt givetvis priset. Filstöd kan jag heller inte så bra, jag har inte än stött på något den inte kan spela upp, men då ska jag samtidigt säga att jag inte har filer eller bluray-rippar på två-siffriga gig.

Jag är iaf väldigt nöjd och tycker den fungerar bra som min första mediaspelare.


Kul att du är nöjd, WD spelarna är ju väldigt bra, Gen.2 var min första och enda mediaspelare och den har aldrig svikit mig. Jag trodde att nästa spelare dom släppte skulle ha fler formatstöd. Men vem vet det kanske kommer i framtida FW uppgraderingar :) Tror säkert att dom kommer till att fixa till laggiga menyer osv framöver.

Mvh!

Redigerat av WiggiWest, 20 februari 2012 - 23:52.


#363

Postad 21 februari 2012 - 17:03

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Utveckla gärna.

I inställningar kan du se hur bra mottagning du har om jag inte missminner mig. Jag har för mig att någon annan här konstaterade att den trådlösa anslutningen var ganska känslig, med avseende på mottagning och hastighet. Bara att prova att dra en kabel temporärt för att se om det löser problemet, om det nu inte är väldigt långt och omständigt mellan enheterna.


Jag hittade felet, körde serviio och hade inte transcoding aktiverat. Nu funkar även 1080p!!! Svt Play funkar också helt ok.

#364

Postad 21 februari 2012 - 21:43

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Jag hittade felet, körde serviio och hade inte transcoding aktiverat. Nu funkar även 1080p!!! Svt Play funkar också helt ok.

Jag transcodar inte då min WHS är lite för klen för detta, och jag får svt play att fungera, även andra filer. Dock är det en del filer som helt fattas i biblioteket. Men när jag kollar filtyp och dylikt verkar det vara exakt samma typ, trots detta syns vissa, andra inte. Någon som vet vad felet kan vara?

#365

Postad 23 februari 2012 - 10:02

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag har en skumt problem. Jag laddar ner Metahumb filen så jag kan se omslaget mm. Men vissa filmer uppdaterar sig inte och visar bilden. Fast Metahumb filen är där som den ska :/.

Någon annan som har haft samma problem? Har provat att radera Metahumb filen och ladda om den med boxen. Men det hjälper inte...

En annan fråga med. Jag har det uppdelat i kataloger som

Barnfilmer
Filmer
TV-Serie

Och sen ligger filmerna rakt av i katalogen. Finns det något sätt att få en annan bild på katalogen än den första filmen i katalogen?

Redigerat av Unregistered9bcef4e4, 23 februari 2012 - 10:06.


#366

Postad 23 februari 2012 - 10:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Och sen ligger filmerna rakt av i katalogen. Finns det något sätt att få en annan bild på katalogen än den första filmen i katalogen?

Om du namnger bilden "folder.jpg" så är det den som kommer att visas.

#367

Postad 23 februari 2012 - 10:33

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Om du namnger bilden "folder.jpg" så är det den som kommer att visas.


Har provat det. Men den vill fortfarande bara vissa första filmens omslag. Är det något krav på hur stor bilden får vara?

#368

Postad 23 februari 2012 - 12:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har provat det. Men den vill fortfarande bara vissa första filmens omslag. Är det något krav på hur stor bilden får vara?

Det kanske är case sensitive. I manualen står det att filen ska heta "folder.JPG", prova att skriva JPG med stora bokstäver.


edit: Det verkar vara ett vanligt problem att det inte funkar. Den här länken http://community.wdc...-work/m-p/18915 säger att filen ska heta "Folder.jpg" med stort "F".

Den här länken http://community.wdc...-work/m-p/18915 säger att man ska göra följande:

1. byt namn på allla .metathumb filer till .jpg
2. byt namn på folder.jpg till !folder.meathumb
3. Recompile and restart

Redigerat av distortion2, 23 februari 2012 - 12:43.


#369

Postad 23 februari 2012 - 18:33

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Det kanske är case sensitive. I manualen står det att filen ska heta "folder.JPG", prova att skriva JPG med stora bokstäver.


edit: Det verkar vara ett vanligt problem att det inte funkar. Den här länken http://community.wdc...-work/m-p/18915 säger att filen ska heta "Folder.jpg" med stort "F".

Den här länken http://community.wdc...-work/m-p/18915 säger att man ska göra följande:

1. byt namn på allla .metathumb filer till .jpg
2. byt namn på folder.jpg till !folder.meathumb
3. Recompile and restart


Tack. Ska testa det :)

#370

Postad 27 februari 2012 - 19:19

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Jag försöker dela mina mappar på min Macbook Pro så att den lilla rackarn kan spela upp mina filmer trådlöst men får det inte att fungera...
WD:n hittar min dator å jag ska skriva in andvändarnamn samt lösen (måste väl vara datorns inlogg eller?!) men det funkar inte. Jag har delat ut mina mappar på Macen enligt manualen. Kan det vara något i min router som måste fixas? Brandväggen är avslagen.
Någon som har Mac å kan ge en hjälpande hand?

#371

Postad 28 februari 2012 - 06:45

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Jag försöker dela mina mappar på min Macbook Pro så att den lilla rackarn kan spela upp mina filmer trådlöst men får det inte att fungera...
WD:n hittar min dator å jag ska skriva in andvändarnamn samt lösen (måste väl vara datorns inlogg eller?!) men det funkar inte. Jag har delat ut mina mappar på Macen enligt manualen. Kan det vara något i min router som måste fixas? Brandväggen är avslagen.
Någon som har Mac å kan ge en hjälpande hand?


Va fan hittade detta tillslut:


Cause:
Samba is not enabled on Lion OS by default.

Problem:
A WD TV Live Streaming Media Player is unable to access media content shared by a Mac running OSX 10.7.x (Lion).

Solution:
Postad bild Critical: The instructions below are intended for advanced users only. Failure to understand or follow these instructions may damage your computer, NAS, or WD TV player. Western Digital is not responsible for any damages caused by following these instructions.


Ja någon advanced user är inte jag iaf..... :(

#372

Postad 28 februari 2012 - 09:34

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Va fan hittade detta tillslut:


Cause:
Samba is not enabled on Lion OS by default.

Problem:
A [url=""%5DWD TV Live Streaming Media Player[/url] is unable to access media content shared by a Mac running OSX 10.7.x (Lion).

Solution: Postad bild Critical: The instructions below are intended for advanced users only. Failure to understand or follow these instructions may damage your computer, NAS, or WD TV player. Western Digital is not responsible for any damages caused by following these instructions.


Ja någon advanced user är inte jag iaf..... :(

Jag är inget OSXare så jag kan tyvärr inte riktigt det operativet, men här är en videogudie på hur man fixar SMB/samba-delning;
http://www.youtube.com/watch?v=O9RvZrCrg1Y
Edit: Nu var det ju inte riktigt meningen att bädda in hela klippet i inlägget, men jag lyckas inte posta enbart länken.

Redigerat av ae_g, 28 februari 2012 - 09:37.


#373

Postad 28 februari 2012 - 11:04

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Jag är inget OSXare så jag kan tyvärr inte riktigt det operativet, men här är en videogudie på hur man fixar SMB/samba-delning;
http://www.youtube.com/watch?v=O9RvZrCrg1Y
Edit: Nu var det ju inte riktigt meningen att bädda in hela klippet i inlägget, men jag lyckas inte posta enbart länken.


Tack för tipset...
Kollade precis videon men detta känns lite överkurs för mig tyärr :unsure:

Någon som vill köpa en 2 dagar gammal WD TV Live? :blink:
Blocket nästa med denna då, fy faaaan.

#374

Postad 28 februari 2012 - 13:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Använd NFS istället för samba. SMB suger!

http://www.bresink.c...NFSManager.html

#375

Postad 28 februari 2012 - 14:14

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Använd NFS istället för samba. SMB suger!

http://www.bresink.c...NFSManager.html


Ska testas...

#376

Postad 28 februari 2012 - 20:50

Unregistered2349b47e
  • Unregistered2349b47e
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tack. Ska testa det :)


Jag kör samma upplägg som dig:

Low-film
Hd-Film
Serier

Men jag har mappar till alla filmerna. Blir två extra knapptryckningar men det funkar.

Då behöver man inte lägga in folder.jpg. Bara att söka via options knappen efter filmen så kommer bild och info upp.
Kan vara så att fil namnet är för långt/konstigt så sudda ut tills filmnamnet bara står.
Men oftast kommer bilden och info upp direkt för mig iaf.

Hoppas det funkar

#377

Postad 28 februari 2012 - 22:22

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Använd NFS istället för samba. SMB suger!

http://www.bresink.c...NFSManager.html


Kan inte ens få skiten att funka ändå..... Nej fy f*********n va kass man är :angry:

Redigerat av fredrik11, 28 februari 2012 - 22:24.


#378

Postad 29 februari 2012 - 20:42

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med att mitt i en film, när som helst, så bara stannar filmen, och trycker man då stop och så man går tillbaka till foldern så får man ett meddelande som säger: There is no media in this folder(eller något liknande).
Jag måste starta om mediaspelaren för att kunna titta på filmen igen. Riktigt jobbigt och händer till 90% varje gång jag använder mediaspelaren.

#379

Postad 29 februari 2012 - 21:16

Unregistered2349b47e
  • Unregistered2349b47e
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med att mitt i en film, när som helst, så bara stannar filmen, och trycker man då stop och så man går tillbaka till foldern så får man ett meddelande som säger: There is no media in this folder(eller något liknande).
Jag måste starta om mediaspelaren för att kunna titta på filmen igen. Riktigt jobbigt och händer till 90% varje gång jag använder mediaspelaren.



Jag fick det idag när barnen kollade på film. En dvd iso fil var det.

Aldrig fått det innan.

#380

Postad 29 februari 2012 - 22:16

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med att mitt i en film, när som helst, så bara stannar filmen, och trycker man då stop och så man går tillbaka till foldern så får man ett meddelande som säger: There is no media in this folder(eller något liknande).
Jag måste starta om mediaspelaren för att kunna titta på filmen igen. Riktigt jobbigt och händer till 90% varje gång jag använder mediaspelaren.

Jag fick det idag när barnen kollade på film. En dvd iso fil var det.

Aldrig fått det innan.


Prova med att nergradera firmwaren till den förra versionen , hade liknande problem med den senaste firmwaren.

Redigerat av PERSSA, 29 februari 2012 - 22:17.


#381

Postad 02 mars 2012 - 10:02

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Jag fick det idag när barnen kollade på film. En dvd iso fil var det.

Aldrig fått det innan.


Ny firmware ver släpptes i dagarna:

What's in this update? Release 1.07.15 (2/29/2012)
  • Supports Skitter TV internet television service
  • Supports MLB.TV
  • Resolved Get Content Info conflict caused by folders with similar names.
  • Resolved mp4 video freezing, audio sync and "Unsupported Message" issues.
  • Resolved unable to play MOV videos.
  • Resolved MKV video with FLAC audio does not play audio issue.
  • Resolved Vorbis audio in MKV container audio spikes during playback issue.
  • Resolved remote shortcut keys conflict with the onscreen keyboard during search.
  • Resolved movie thumbnail extremely grainy and pixilated.
  • Resolved rescan media library after every reboot.
  • Resolved BBC radio mute function does not un-mute issue.
  • Resolved rescan Get Content Info does not refresh thumbnail issue.
  • Resolved movie backdrops do not display without network connection or after network disruption.
  • Resolved several Spotify user interface and translation issues.
  • Resolved Spotify popping and glitching sounds when skipping tracks issue.
  • Resolved Spotify tracks do not play when sharing playlist.
  • Resolved Yota Music intermittently hangs issue.
  • Resolved YouTube Leanback rebooting issue.
  • Resolved PlayJam unable to un-mute issue.
  • Resolved WPS Network setup completed message looping.
  • Resolved ComedyTime Pause and Play will not work after FFW or RWD several times.
  • Resolved several language translation issues.
  • -----------------------------------------------------------------------------------
  • General info:
  • Blockbuster video download service will no longer be supported on the WD TV as of 3/31/2012. You will still be able to watch your purchased videos.
  • Mediafly will no longer be supported as of 3/31/2012.

Redigerat av MrLelle, 02 mars 2012 - 10:03.


#382

Postad 02 mars 2012 - 12:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Alltid trevligt med buggfixar. Jag hoppas att de har fixat den usla översättningen av "air date", står det inte "flygdatum" eller något sånt i gränssnittet? Minns inte exakt, men jag stör mig på det varje gång jag ser det :)

#383

Postad 02 mars 2012 - 18:55

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Uppdatera INTE om ni använder Netflix eller Hulu!
Jag fick gå tillbaka till 1.06.04 för att det ska fungera.
Tydligen många som är irreterade efter senaste uppdateringen, http://community.wdc...ing/td-p/361075
11 sidor klagomål efter senaste uppdateringen.

Om man har uppdaterat och vill rulla tillbaka: http://wdc.custhelp....C9XZUJhR1hSaw==

#384

Postad 03 mars 2012 - 18:02

Unregistered58abef45
  • Unregistered58abef45
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Snart åker skiten ut i gatan. Blir oerhört frustrerad och fan i mig förbannad att något kan vara så här jävla irriterande.

Varje gång jag startar WDTV:n så läggs laptopen (där jag har alla filmer/serier) till i mediabibliotek och finns lätt tillgängligt i Network Shares. 5 minuter senare så försvinner min utdelning från mediabiblioteket och jag måste gå via network shares.
Fair enough, det fungerar fortfarande. Börjar se på min film/serie igen och en stund senare kan det bara avbrytas med "Content not found" och filmmappen finns inte längre tillgänglig i Network Shares heller. Min fotomapp och User-mapp däremot, inga problem att hoppa runt i den, se på hemmafilmer och bilder, inga problem.

Ok, flyttar allt till en nygjord mapp, och nu hittar den bara en tiondel av alla filmer/serier (!!!!). Inte fan finns det med i mediabiblioteket och inte ens i network shares hittar jag den större delen av min filmsamling.

Har försökt följa varenda jävla tips jag kan hitta på olika forum, delar ut allt, har skriv/läs-rättigheter satt på alla jävla konton man kan tänka sig och FORTFARANDE ska det hålla på att jävlas. Fy fan säger jag bara.

#385

Postad 07 mars 2012 - 11:52

Simonh94
  • Simonh94
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har läst att den är ganska buggig och att inte aac i 5.1 ljud funkar. Stämmer det?

Vad tycker ni om den? Skulle ni rekommendera den?

#386

Postad 07 mars 2012 - 18:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Funderar på att byta ut min Tvix 6500 som jag är väldigt nöjd med mot den här mediaspelaren, det är Spotify som lockar.
Har en hårddisk i min Tvix och den går inte att sätta in i WDn tyvärr. Vill inte streama från datorn genom nätvärket till WDn. Skall man köpa en usbhårdisk och föra över, eller är det någon annan lösning som känns bättre?
Kan nämna att jag är student och att det helst inte skall kosta skjortan. Hade varit gött om man kunde sälja Tvixen och få WDn och hårddisklösning utan att lägga allt för stor peng i mellan.

Hur gör ni?

/Genis

#387

Postad 08 mars 2012 - 01:15

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut min Tvix 6500 som jag är väldigt nöjd med mot den här mediaspelaren, det är Spotify som lockar.
Har en hårddisk i min Tvix och den går inte att sätta in i WDn tyvärr. Vill inte streama från datorn genom nätvärket till WDn. Skall man köpa en usbhårdisk och föra över, eller är det någon annan lösning som känns bättre?
Kan nämna att jag är student och att det helst inte skall kosta skjortan. Hade varit gött om man kunde sälja Tvixen och få WDn och hårddisklösning utan att lägga allt för stor peng i mellan.

Hur gör ni?

/Genis

Jag gjorde flytten från Tvix 6500 till denna. Mitt råd är att köra med USB-hårddisk, och göra överföringar via nätverk. WD:n delar ut sin USB-disk på nätverket även när den är "avstängd".
Du kanske rentav kan köpa ett USB-kabinett till din nuvarande hårddisk (den som sitter i tvixen).

#388

Postad 08 mars 2012 - 17:27

Knutte95
  • Knutte95
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Funderar på att önska mig en sån här i födelsedagspresent. Dock har jag ju sett att den inte är helt problemfri. Så..

- Skulle ni rekommendera den här idag?

- Funkar det att spela upp SVT-Play på den?

- Är det lättare än vad det verkar att dela ut mappar från datorn till spelaren?

Verkligen jättetacksam för svar :)

#389

Postad 08 mars 2012 - 17:40

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Funderar på att önska mig en sån här i födelsedagspresent. Dock har jag ju sett att den inte är helt problemfri. Så..

- Skulle ni rekommendera den här idag?

- Funkar det att spela upp SVT-Play på den?

- är det lättare än vad det verkar att dela ut mappar från datorn till spelaren?

Verkligen jättetacksam för svar :)


Jag ångrar mitt köp enbart för att den inte klarar att streama 720p och 1080p hemma hos mig. Beror troligtvis inte på spelaren i sig utan kringutrustningen samt avstånd m.m.
Jag kommer att sälja min, skicka pm om du vill köpa.

Redigerat av fredrik11, 08 mars 2012 - 17:43.


#390

Postad 10 mars 2012 - 18:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag gjorde flytten från Tvix 6500 till denna. Mitt råd är att köra med USB-hårddisk, och göra överföringar via nätverk. WD:n delar ut sin USB-disk på nätverket även när den är "avstängd".
Du kanske rentav kan köpa ett USB-kabinett till din nuvarande hårddisk (den som sitter i tvixen).

Tack för svar :) !

Ja ett kabinett hade kanske varit nåt, kostar inte mer än ett par 100lappar ser jag. Du menar att den delar ut usb-hårddisken även fast WDn och usb-hårdisken inte har ström, mer än stanby eller nåt då? Orkar WDn driva en usb-hårddisk via usbuttaget?

För du över trådlöst hemma hos dig? Har provat att göra det med Tvix 6500:an men tycker det går jättelångsamt via trådlösa nätvärket, du menar att det fungerar tillfredsställande för dig? Kan iofs. stoppa in usb-hårddisken i datorn och föra över, just nu tar jag in laptopen och för över till Tvixen så ingen större skillnad på den fronten.

Vad tycker du annars om bytet, ångrar du dig? Måste säga att min Tvix har krånglat otroligt lite och jag är väldigt nöjd med den, tror du jag bli lika nöjd med WDn?

Mvh

/Genis


Edit: Såg i en kommentar på prisjakt att inte acc 5.1 ljud fungerar, stämmer det?


Redigerat av genstruktur, 10 mars 2012 - 19:24.


#391

Postad 11 mars 2012 - 23:15

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
Har en Gen 2 som funkar super...

Kan med med Gen 3 fortfarande dela ut de tillkopplade hårdiskarna? Och kan man använda HFS, NTFS som filsystem?

Redigerat av Unregistered03a0e558, 11 mars 2012 - 23:16.


#392

Postad 17 mars 2012 - 16:05

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Tack för svar !

Ja ett kabinett hade kanske varit nåt, kostar inte mer än ett par 100lappar ser jag. Du menar att den delar ut usb-hårddisken även fast WDn och usb-hårdisken inte har ström, mer än stanby eller nåt då? Orkar WDn driva en usb-hårddisk via usbuttaget?

För du över trådlöst hemma hos dig? Har provat att göra det med Tvix 6500:an men tycker det går jättelångsamt via trådlösa nätvärket, du menar att det fungerar tillfredsställande för dig? Kan iofs. stoppa in usb-hårddisken i datorn och föra över, just nu tar jag in laptopen och för över till Tvixen så ingen större skillnad på den fronten.

Vad tycker du annars om bytet, ångrar du dig? Måste säga att min Tvix har krånglat otroligt lite och jag är väldigt nöjd med den, tror du jag bli lika nöjd med WDn?

Mvh

/Genis


Edit: Såg i en kommentar på prisjakt att inte acc 5.1 ljud fungerar, stämmer det?

Japp, hårddisken (i mitt fall en 2.5"-disk instoppad i ett kabinett med USB-kabeln från WD:n som enda strömkälla) är åtkomlig även när WD:n är i standbyläge.
Jag kör inte trådlöst, kör trådat, och får 100 Mb/s (ca 12 MB per sekund i överföring, dvs 10 GB tar nästan en kvart att föra över).

#393

Postad 19 mars 2012 - 22:44

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Hm hur tycker ni kvaliten på musiken i spotify är? Jag har inte använt spotify så väldigt mycket via boxen, men när jag testar nu så känns det inte som man har så hög bitrate..? Har jag letat dåligt eller kan man inte välja att spela hq-varianterna av låtarna nånstans?

#394

Postad 25 mars 2012 - 07:35

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Jag misstänker att dajjes är ute efter ett sätt att styra Spotify utan att använda TV? Appen som finns är ju "bara" en fjärrkontroll.
Om nån tog fram en app som visade wd:s gränssnitt på telefon eller plattan så skulle den ju kunna utmana Sonos och liknande lösningar! Jag skulle betala bra för en sån!

verkar som för att spela web-radio samt spela spotify så måste tv:en vara på för att se navigeringen.
stämmer detta? kan orginal fjärren göra något av detta. eller har det kommit någon ny app som klarar detta?

#395

Postad 25 mars 2012 - 07:44

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0
Stämmer. Konstigt att inte WD tagit fram en app som funkar till alla deras spelare än. Vore ju kanon på läsplattan!

#396

Postad 29 mars 2012 - 06:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Japp, hårddisken (i mitt fall en 2.5"-disk instoppad i ett kabinett med USB-kabeln från WD:n som enda strömkälla) är åtkomlig även när WD:n är i standbyläge.
Jag kör inte trådlöst, kör trådat, och får 100 Mb/s (ca 12 MB per sekund i överföring, dvs 10 GB tar nästan en kvart att föra över).


Tack för svar. Vet inte varför, men prenumerationen på den här tråden verkar inte fungerar för mig så det tog ett tag innan jag insåg att du svarat. Låter bra det där, helt klart ett alternativ med kabinett!

#397

Postad 30 mars 2012 - 15:14

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Stämmer. Konstigt att inte WD tagit fram en app som funkar till alla deras spelare än. Vore ju kanon på läsplattan!

Vad menar du med alla spelare? Finns det någon spelare som klarar av att skicka "visat innehåll" till en app? Och således styra spotify utan tv/proj.

#398

Postad 31 mars 2012 - 11:34

Aciero
  • Aciero
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt denna mediaspelare för ca 1 vecka sedan och jag blir väldigt frustrerad då jag ännu inte lyckats komma åt mina filer via "Nätverksresurs". Kan endas se dom via Mediaserver vilket betyder att många filer inte syns, bland annat ISO-filer.

Jag har följt alla möjliga guider men inget fungerar.

Finns det någon här som kan slänga ihop en kort guide och hjälpa mig att kunna använda denna mediaspelare fullt ut.

Jag har Windows 7, 64bit Home Premium och nätverket går igenom en Netgear N 300 VRN2000 trådlös router.

#399

Postad 31 mars 2012 - 22:31

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har köpt denna mediaspelare för ca 1 vecka sedan och jag blir väldigt frustrerad då jag ännu inte lyckats komma åt mina filer via "Nätverksresurs". Kan endas se dom via Mediaserver vilket betyder att många filer inte syns, bland annat ISO-filer.

Jag har följt alla möjliga guider men inget fungerar.

Finns det någon här som kan slänga ihop en kort guide och hjälpa mig att kunna använda denna mediaspelare fullt ut.

Jag har Windows 7, 64bit Home Premium och nätverket går igenom en Netgear N 300 VRN2000 trådlös router.

Har du delat ut en katalog och satt skriv- och läsrättigheter för en användare i katalogen? Sedan anger du användarnamn och lösenord i WD:n för denna användare.

#400

Postad 01 april 2012 - 18:49

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Vad menar du med alla spelare? Finns det någon spelare som klarar av att skicka "visat innehåll" till en app? Och således styra spotify utan tv/proj.

Mig veterligen finns det inte någon app som kan visa samma gränssnitt som man ser på tv-skärmen, nej. Kommer denna app, vilket jag hoppas på, så hoppas jag även att den funkar på alla deras spelare, inklusive den som den här tråden handlar om.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.