Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls II

534 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 mars 2014 - 14:50

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ja, där är jag redan i stort sett och jag har inte mött första bossen. I suck :(



Hahaha... amatör! :)

#52

Postad 13 mars 2014 - 15:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja, där är jag redan i stort sett och jag har inte mött första bossen. I suck :(

Jag spenderade hela Demon's Souls på 50% ;)
Nu mediamörker, blev spoilad i "Dark Souls"-tråden.

#53

Postad 13 mars 2014 - 17:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag spenderade hela Demon's Souls på 50% ;)
Nu mediamörker, blev spoilad i "Dark Souls"-tråden.


Samma här. Det var ju enda sättet att inte bli invaderad :)

#54

Postad 13 mars 2014 - 17:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ingen risk än så länge, online funkade inte igår =P

#55

Postad 14 mars 2014 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Minns ni om man kunde levla upp vid varje brasa i de tidigare spelen? Eller om fienderna försvann när man dödat dem tillräckligt ofta? Kunde man laga sina vapen vid brasorna?

#56

Postad 14 mars 2014 - 13:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Laga vapen - Yes (köpte kit för att kunna göra det)
Levla upp - Yes
Fiender försvann - Nope

Redigerat av letmefly, 14 mars 2014 - 13:35.


#57

Postad 14 mars 2014 - 13:34

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Japp, du kunde levla upp vid brasorna, dock inte i DS2 som jag har förstått. Nix, fienderna spawnade hela tiden, detta är också ändrat.
Du kunde laga dina vapen om du hade en repairbox, vet inte hur det ser ut i DS2 på den punkten.

#58

Postad 14 mars 2014 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Okej, tyckte väl att det var annorlunda.

Du kunde laga dina vapen om du hade en repairbox, vet inte hur det ser ut i DS2 på den punkten.

De lagas automatiskt när man vilar vid elden. Bra enligt mig.

Förbannat dåligt enligt mig att man inte kan levla upp vid alla brasor. Det enda det lägger till är slöseri med tid för att fasttravla till den första brasan. Dvs, laddningstider. Skulle vilja se detta på PS4 utan laddningstider och med bättre grafik, vilken upplevelse det måste vara.

Att fienderna försvinner är bra på ett sätt om (när) man dör ofta vid ett ställe, men samtidigt begränsar det expen känns det som.

#59

Postad 14 mars 2014 - 14:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Okej, tyckte väl att det var annorlunda.


De lagas automatiskt när man vilar vid elden. Bra enligt mig.

Förbannat dåligt enligt mig att man inte kan levla upp vid alla brasor. Det enda det lägger till är slöseri med tid för att fasttravla till den första brasan. Dvs, laddningstider. Skulle vilja se detta på PS4 utan laddningstider och med bättre grafik, vilken upplevelse det måste vara.

Att fienderna försvinner är bra på ett sätt om (när) man dör ofta vid ett ställe, men samtidigt begränsar det expen känns det som.


Många som exploitade grindingen så det är nog därför de tagit bort det. Nu går det inte att grinda exp/loot lika lätt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 mars 2014 - 14:53.


#60

Postad 16 mars 2014 - 17:53

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Gör Dark Souls 2 ännu svårare.
http://www.ign.com/w..._Souls_2_Harder

Bonfire Ascetics

The Bonfire Ascetic is a rare item which may be burnt in any Bonfire. The Ascetic increase the difficulty of the surrounding zone. This process may not be reversed.

Zones where Ascetics are burnt are fully repopulated. Monsters are stronger and more durable, and also offer increased numbers of Souls. Drops are also upgraded in some situations.

New enemies also appear in upgraded zones, often with drastically altered appearances reminiscent of invasion. These enemies may wait in ambush near previously safe locations.

Multiple Ascetics may be burnt in each zone. The difficulty of an area around a Bonfire is indicated by the Bonfire Intensity stat in the Bonfiremenu.

The Company of Champions


The Company of Champions is a Covenant available behind the village inMajula. It may be entered by kneeling in front of the large shrine. The Company increases the overall difficulty of Dark Souls 2, reducing the damage a players attacks do to foes. It acts as a sort of "Hard Mode" for Dark Souls 2 and unlocks an Achievement.

The covenant also turns off all summoning.


Redigerat av Zerox_no1, 16 mars 2014 - 17:55.


#61

Postad 16 mars 2014 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ja för det behövs ju =P

#62

Postad 17 mars 2014 - 16:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Woohoo nu fick man äntligen Black Armor Edition. :D

Redigerat av Zerox_no1, 17 mars 2014 - 16:42.


#63

Postad 19 mars 2014 - 12:46

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Dåligt drag i tråden här. Har fortfarande inte fått mitt Black Armour Edition men är det inga som spelar än eller är folk för upptagna med att spela för att skriva här?

#64

Postad 19 mars 2014 - 12:59

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
spelar! underbar uppföljare.

#65

Postad 19 mars 2014 - 13:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag har fått göra uppehåll för infamous och Metal Gear men snart så.

#66

Postad 19 mars 2014 - 16:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Tycker det känns svårare än första. Tog och började som deprived så det gör väl en del i början också.

#67

Postad 21 mars 2014 - 00:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Fy fan vilken jobbig boss jag precis nötte ner... på tok för många försök. Enkel när jag väl lärde mig hans attacker men med min gear så tar det evigheter. Kör fortfarande nästan med vapnen jag startade med, var är alla dexvapen?

5. The Pursuer is a jerk.

The Pursuer boss is very very hard considering how early you fight him. Don't be afraid to explore another part of the game and return later when you are more powerful.


What FUCKING other part!?? Det finns ingen annan väg, jag kollade överallt, det var enda möjligheten. Fuck sake.

Redigerat av Zoiler, 21 mars 2014 - 00:33.


#68

Postad 21 mars 2014 - 08:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Dark souls tar fram de ädlaste känslorna :)

#69

Postad 21 mars 2014 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Verkligen. De behöver ju inte dölja den "riktiga vägen", jag har ingen aning vilken väg jag egentligen ska ta. Jag behövde 30-40 slag att slå ner honom och han tog mig på två. Enda utvägen var att lära sig hans attacker och kunna akta sig för allt. Nu skulle jag ta honom i sömnen.

Sen dödade jag någon snubbe med ett blått svärd, antagligen var det en karaktär som bara ville snacka med mig. Men jag trodde han var en fiende så det blev fight av del hela. Undrar vad han ville, suck.

#70

Postad 21 mars 2014 - 12:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Klassiskt att råka döda viktiga NPC's i den här serien :)

#71

Postad 21 mars 2014 - 13:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kommer fortfarande ihåg scenen från Dark Souls där jag stod bredvid smeden och lade ned kontrollen för att gå på muggen. Har ljud även på muggen och hör plötsligt hur det låter som att det fajtas för fullt. Springer tillbaka och inser att jag råkat lägga kontrollen så att någon av triggers trycktes in och attackerade honom. Dyrt misstag.

Detta och The gunstringer skickades från zavvi samma dag. Gunstringer kom för tre dagar sedan och fortfarande inget Dark Souls II - ödets ironi at it's finest...

#72

Postad 21 mars 2014 - 16:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

5. The Pursuer is a jerk.

The Pursuer boss is very very hard considering how early you fight him. Don't be afraid to explore another part of the game and return later when you are more powerful.


What FUCKING other part!?? Det finns ingen annan väg, jag kollade överallt, det var enda möjligheten. Fuck sake.


Man får väl nöta och ta ihjäl alla fiender tills de slutar respawna. Hur ser det ut nere i det stora hålet i Majula?

#73

Postad 21 mars 2014 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Man får väl nöta och ta ihjäl alla fiender tills de slutar respawna.

Detta är ju en boss alltså. Fienderna på vägen är inga problem.

Inte kollat hålet ännu, man behöver en grej som
Spoiler


Vad kör du/ni för build förresten? Jag kör hon med två svärd (ny karaktär?) och satsar således på lätt armor och dodge. Vet att du körde deprived men man formar ju karaktären ändå efter spelstil. Körde som magiker i Demons Souls och knight i Dark Souls.

Är för övrigt rätt kul att jag lade ner säkert 45 minuter på att få ansiktet bra på min tjej och så blir hon ändå hollowed och ser ut som ett j-vla monster =/

Redigerat av Zoiler, 21 mars 2014 - 16:21.


#74

Postad 21 mars 2014 - 18:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Går det att få dem att se vettiga ut nu i tvåan? I ettan gav jag upp och körde på något som liknande Roger från American dad...

#75

Postad 21 mars 2014 - 19:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Går det att få dem att se vettiga ut nu i tvåan? I ettan gav jag upp och körde på något som liknande Roger från American dad...

Nej, inte egentligen. Munnen ser ut som en smörja.

#76

Postad 22 mars 2014 - 14:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Inget spel i serien har haft någon uppenbar väg att gå tycker jag. Men jag håller med om att det är märkligt gjort att man helt plötsligt ska gå tillbaka och sen til Tower of flame. Eftersom spelet är svårt så blir det också mindre uppenbart att "jaha nu är denne bossen för svår så jag får komma tillbaka".

Jag har aldrig gjort så många försök på en boss, trots att jag var level 40 ca så spelade jag säkert 20 innan jag gick och levlade upp 6 levlar till och så tog det kanske 10 försök till ändå :D


Tycker inte det gör så väldigt mycket att man måste tillbaka til starten vid level-up. Det händer ju en del ting där och massa hemlisar som man ändå måste ta lite då och då, plus Blacksmith och nya NPC som dyker upp. Hade man kunnat levla vid varje brasa så hade det inte varit uppenbart att gå tillbaka hit lika ofta.

Att monster försvinner tycker jag gör en extra livrädd att dö. Drog igjenom stort sätt hela No mans Wharf igår och dog med ca 15k souls. Den sved. Var ett klantigt misstag också :D

Redigerat av Demon Slayer, 22 mars 2014 - 14:58.


#77

Postad 22 mars 2014 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Att monster försvinner tycker jag gör en extra livrädd att dö. Drog igjenom stort sätt hela No mans Wharf igår och dog med ca 15k souls. Den sved. Var ett klantigt misstag också :D

Heh. 8k tror jag är mitt rekord. Om man inte räknar med de 13.4k jag slängde bort på skit-kattringen som inte fungerar. Eller det kanske den gör om man inte är hollow, men går tyvärr inte att bränna effigy och bli human.

Blockera med sköld är också buggat, ibland går det inte att få upp skölden och ibland när man har uppe den dör man ändå för att slaget går igenom (100 % sköld).

Jag har aldrig gjort så många försök på en boss, trots att jag var level 40 ca så spelade jag säkert 20 innan jag gick och levlade upp 6 levlar till och så tog det kanske 10 försök till ändå :D


Menar du Pursuer? Jag måste måste ha slängt bort massa souls då (och expat mindre), jag var bara max 25.

Redigerat av Zoiler, 22 mars 2014 - 15:21.


#78

Postad 22 mars 2014 - 15:32

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Detta är ju en boss alltså. Fienderna på vägen är inga problem.

Inte kollat hålet ännu, man behöver en grej som

Spoiler


Vad kör du/ni för build förresten? Jag kör hon med två svärd (ny karaktär?) och satsar således på lätt armor och dodge. Vet att du körde deprived men man formar ju karaktären ändå efter spelstil. Körde som magiker i Demons Souls och knight i Dark Souls.


Tänkte köpa den från
Spoiler
men den var ju så jäkla dyr så lägger hellre de själarna på karaktären nu i början. Sen så gör den bara att man tar mindre skada så man behöver nog ändå en hel del liv för att klara fallet.

Lägger statsen lite som så får man se hur det blir det går ju alltid att göra en respec.

Redigerat av Zerox_no1, 22 mars 2014 - 20:33.


#79

Postad 22 mars 2014 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Sen så gör den bara att man tar mindre skada så man behöver nog ändå en hel del liv för att klara fallet.

Ja, det kändes som en något onödig investering.

#80

Postad 22 mars 2014 - 17:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag har också slösat souls på kattringen hehe :D
Dog massa gånger så googlade direkt varför och fann ut att:
Spoiler


Men du ska inte bränna effigy, du ska bara använda den när du inte är vid en brasa. Tror att bränna effigy betyder att du gör det extra svårt :o


Ja jag menar Pursuer, men kanske inte var lv 40...kanske 35. Kommer inte ihåg men är ca 45 nu så bara tog ett snabbt överslag. Men jag har lagt 98% på Intelligence.

Läste att det skulle vara svårt att vara sorcerer i detta spel så lagade en Spellsword med bara exakt så mycket str och dex som jag måste ha för att kunna svinga ett lätt svärd och ha en str-8 sköld, så har jag lagt resten på int och pyttelite på atunement. Inget på nått annat. Har maxat stav och svärd och robe, gloves och byxor med alla titanite jag har fått tag i. Så jag är ganska stark i magi, men suger på allt annat.

Redigerat av Demon Slayer, 22 mars 2014 - 17:30.


#81

Postad 22 mars 2014 - 19:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men du ska inte bränna effigy, du ska bara använda den när du inte är vid en brasa. Tror att bränna effigy betyder att du gör det extra svårt :o

Ah... =P. Tror inte jag använt det i tidigare spel.

Men du är nog glad att du är sorcerer och har ranged attacks när du kommer till Sentinels om du inte redan gjort det.... Fy i **** alltså. Att slå dem i närstrid. Guh.

#82

Postad 22 mars 2014 - 20:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Det är bara Bonfire Ascetic som ökar svårighetsgraden när man bränner den i brasan.

#83

Postad 22 mars 2014 - 22:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ah just det, men:
"Restores the player back to human form, thus allowing their health bar to its maximum. Burning Human Effigies at bonfires temporarily decreases the player's world priority in the invasion selection process."


Detta är första spelet med effigys. I förra var det Humanities og i Demon souls var det mer ..um..kompliserat. Man blev vit <-> svart beroende på olika saker.


Har inte vart vid sentinels, men var nyss nere i hålet. Gick fint med 895 HP, tog av allting och hade kattringen plus alla hp+ ringar og use: human effigy. Vet inte om det helt är värt det ännu här nere. Går nog fortare att spela där man ska vara.

#84

Postad 23 mars 2014 - 01:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Har inte vart vid sentinels

Klarade dem till slut, "enkelt" när jag bytte till en kontroll med fungerande L1-knapp.

Då skippar jag hålet så länge, föll ner i ett annat hål och losade 5k souls istället :). Aja, inte så värst mycket längre.

#85

Postad 25 mars 2014 - 18:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Hittade en som sålde hexes plus att jag blev ägd av en player med miracles (nede i hålet, blev invaderad) så bestämde mig för att bli rå på allt med spells. Jag gick och använde min soulvessel och respeccade min gubbe och då behövs massa faith och attunement så jag fick ganska dålifgt med INT mot förr.

Det sög ju mot sentinels märkte jag :D

Men jag gillar min nya build ändå, nu kan jag kasta dark orb, soul arrow, lighning spear och fireball. Så jag har en fet stav som jag uppat til +5 för magi och hexes, så har jag en chime för lighning och hanske för pyromancy. Så eldsvärdet till småfiednder och avsluta med osv.

Men jag måste få upp INT igen då staven krävde 22 faith :o så är bara på 27 INT eller nått. Det är lättare sagt än gjort då varje level börjar kräva en del souls. Jag leker med riddarna i tower of flame men kan plötsligt bli ganska owned av en del mobs i sentinel-banan. F.eks dom som kastar sig på marken så det skakar typ one-shottar mig >_<

Är bara bossen (bossarna) kvar här dock.

Redigerat av Demon Slayer, 25 mars 2014 - 18:30.


#86

Postad 25 mars 2014 - 19:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Bara tagit Last Giant ännu. Blev less på de andra så har farmat mobs och snart är alla borta. Har fått ihop hela Old Knight rustningen förutom skölden och blivit lvl 53. :D Var trevligt när man hittade Chloranthy ringen.

Redigerat av Zerox_no1, 25 mars 2014 - 19:22.


#87

Postad 25 mars 2014 - 19:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hittade en som sålde hexes plus att jag blev ägd av en player med miracles (nede i hålet, blev invaderad)

Menar du rat king där
Spoiler
;). PvP är kul, körde inte online i ettan så detta är första gången jag provar.

Jag gick och använde min soulvessel

Är de vanliga egentligen? Har bara två själv och tänkte att jag kommer respecca närmare slutet när jag ser vad som inte behövs.

Redigerat av Zoiler, 25 mars 2014 - 19:55.


#88

Postad 25 mars 2014 - 21:14

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Är de vanliga egentligen? Har bara två själv och tänkte att jag kommer respecca närmare slutet när jag ser vad som inte behövs.


Sex stycken enligt wikin.

#89

Postad 25 mars 2014 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
21 raka vinster nu :) . Roligt att se allas strategier.

Men problemet är att det tar sån tid att summona dem, riktigt tråkigt. Som att spela ett MP-spel där man måste vänta i lobbyn i fem minuter mellan varje match, funkar inte riktigt.

Redigerat av Zoiler, 25 mars 2014 - 23:57.


#90

Postad 26 mars 2014 - 08:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker det inte flyter hundra på alla håll? Hann bara kika väldigt snabbt igår men lyckades springa av den allra första gången då jag gjorde en korrigering samtidigt som det "laddar till" och plötsligt var jag på väg över kanten istället... Provade slåss mot de där cykloperna i början men jäklar vilka problem jag har med avståndsbedömningen där. Känns helt fel men jag antar det är en vanesak...

#91

Postad 26 mars 2014 - 13:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Menar du rat king där

Spoiler
;). PvP är kul, körde inte online i ettan så detta är första gången jag provar.

Är de vanliga egentligen? Har bara två själv och tänkte att jag kommer respecca närmare slutet när jag ser vad som inte behövs.


Ja jag menar där. Jag blev lite paff her och hade inte helt koll, men det var der jag fick lust på miracles.

Jag hade bara 2st soulvessels och har nu använt en. Det var inte alls ett enkelt beslut, tvärtemot. Tog kanske en timma att finjustera innan jag var någorlunda nöjd. Fick massa souls av sentinels och däromkring så är nu uppe i cirka 35 INT.

Jag har inte problem med flytet så att det har påverkat mitt spel, ibland kommer ljudet efteråt men det är det enda. Har inte notert laddtider alls ingame igentligen.


Är det nån som vet var man kan få fler titanite än av smeden i byn? Känner behov att uppa lite fler saker. Gärna farming.

Redigerat av Demon Slayer, 26 mars 2014 - 13:05.


#92

Postad 26 mars 2014 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Inget flytproblem här, däremot med ljudet men det är ett känt fel.

#93

Postad 26 mars 2014 - 13:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Är för övrigt rätt kul att jag lade ner säkert 45 minuter på att få ansiktet bra på min tjej och så blir hon ändå hollowed och ser ut som ett j-vla monster =/

Det roliga är att jag gjorde en äldre man med grått hår och skägg som jag tyckte blev riktigt vettigt. Snurrar runt kameran in-game och inser att väl inne i spelet ser han ut som en lite pojke. Klart bättre efter han blev hollow...

Testade den där tvåhandskaraktären men tror jag föredrar gamla hederliga svärt och sköld som jag körde i DS. Känns tvåhandaren vettig när man kommit lite längre?

#94

Postad 26 mars 2014 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Känns tvåhandaren vettig när man kommit lite längre?

Extremt vettig är min nu kan jag säga i alla fall.

Särskilt sedan jag gav honom en sköld i ena handen :P

Men jag har kvar grundidén, att vara snabb och rörlig. Lägger mycket på VIT så att jag kan röra/slänga mig fritt och ändå ha en hel del armor på mig. Så en rörlig minitank. Kommer bli mycket bättre när jag har restattat dock, men väntar med det.

Fan vad långt spelet är. Tycker det är underbart bra dock.

#95

Postad 26 mars 2014 - 18:27

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Så länge vikten håller sig under 70% så blir karaktären inte för tung. Så fort man kommer över så rullar man väldigt kort. Har man lagt så att man har flera vapen att byta emellan så läggs vikterna för dessa till den totala. Hade glömt bort detta så det är bra att komma ihåg.

Redigerat av Zerox_no1, 26 mars 2014 - 18:27.


#96

Postad 26 mars 2014 - 19:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Huh, jag läste 60 % någonstans så jag har hållt mig efter det. Där ser man =P

Men ju mindre man har desto snabbare/längre rullar/backsteppar man.

Verkar som att adaptility påverkar invincibility frames också.

Edit:

Now I think there could be 5 kinds of fast rolls
1. at 0% your roll interval is fast and the furthest
2. below 25% roll interval seems to be faster and further than having a weight above 25%
3. below 50% but above 25% distance is decreased a little bit but the interval seems to be just like having a 25% equipment load roll interval.
4. below 60% but above 50% distance is decreased compared to 50% weight roll distance and interval is also the same as 25%
5. below 70% but above 60% the roll distance is much more decreased and interval yet again has no change.

well these are some infos i got from my experiment personally i dont go above 60% since the stamina regen is a lot slower and i tend to get hit a lot after rolling away from a sentinel since im still in reach of his spear after i roll compared to when i have weight below 60% well it's my personal observation.

http://fextralife.co...hp?f=16&t=27112

Redigerat av Zoiler, 26 mars 2014 - 19:37.


#97

Postad 26 mars 2014 - 19:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Huh, jag läste 60 % någonstans så jag har hållt mig efter det. Där ser man =P

Men ju mindre man har desto snabbare/längre rullar/backsteppar man.

Verkar som att adaptility påverkar invincibility frames också.

Edit:

Now I think there could be 5 kinds of fast rolls
1. at 0% your roll interval is fast and the furthest
2. below 25% roll interval seems to be faster and further than having a weight above 25%
3. below 50% but above 25% distance is decreased a little bit but the interval seems to be just like having a 25% equipment load roll interval.
4. below 60% but above 50% distance is decreased compared to 50% weight roll distance and interval is also the same as 25%
5. below 70% but above 60% the roll distance is much more decreased and interval yet again has no change.

well these are some infos i got from my experiment personally i dont go above 60% since the stamina regen is a lot slower and i tend to get hit a lot after rolling away from a sentinel since im still in reach of his spear after i roll compared to when i have weight below 60% well it's my personal observation.

http://fextralife.co...hp?f=16&t=27112


Mmm, har själv provat och den största skillnaden är om du kommer över 70 %. Då rullar man så kort att det är nästintill ingen ide att rulla. :D

Redigerat av Zerox_no1, 26 mars 2014 - 19:52.


#98

Postad 26 mars 2014 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ne då får man ju köra någon tankstil istället. Men är bra att kunna rulla, helt klart.

#99

Postad 26 mars 2014 - 20:30

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Alltså, vad är det för idioter som lägger meddelanden vid ballisterna som finns hos The Pursuer? Skulle använda en men då blev det till att läsa istället.

Redigerat av Zerox_no1, 26 mars 2014 - 20:31.


#100

Postad 26 mars 2014 - 20:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
:D

Har hänt mig också vid andra tillfällen.

Tbh visste jag inte ens att det fanns en ballista där, såg den efter jag hade dödat honom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.