Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVIX Xroid A1, första Sigma 8656 baserade

304 svar i tråden
TViX Xroid A1 (Mediacenter / Mediaextenders) 0 3,1 (10) 1 495:-

Skickat 12 september 2011 - 16:22

Jag tycker det är förvånansvärt tyst från Canman med tanke på att dom har en Xroid som dom testar.
Man undrar nästan om den är helt värdelös eftersom dom inte säger så mycket om den....

Skickat 13 september 2011 - 11:59

Hejhej!
Vi testar och den spelar film i princip 24/7 på den.
Ska testa SVT-play i browser.

Den som väntar på något gott.... :)

Skickat 13 september 2011 - 15:17

ni kan ju ge oss en liten kort sammanfattning om spelaren .....

Skickat 13 september 2011 - 19:56

Berätta gärna hur det här med apparna funkar, vilka appar finns i dagsläget? Kostar dom pengar?

Det här inlägget har ändrats av Forshaga 13 september 2011 - 19:57

Skickat 13 september 2011 - 21:03

Visa inläggCanman Distribution AB Sep 13 2011, 12:59 skrev:

Hejhej!
Vi testar och den spelar film i princip 24/7 på den.
Ska testa SVT-play i browser.

Den som väntar på något gott.... B)

Spelar den Blu-ray iso´s?

Har inte sett att vi fått svar på denna frågan ännu.. eller har jag missat det?

Skickat 14 september 2011 - 08:01

Tycker med det är lite skumt att Canman inte svarar med på våra frågor här men jag har beställt en och får la se imorgon om det är 2800 i sjön.

Hade vart kul att få svar på dom frågor som finns här i tråden, Sen skulle jag vilja veta hur mycket plats det finns för appar.

Skickat 14 september 2011 - 08:05

Idagsläget är utbudet av appar rätt begränsat, då dvico har låst den till sitt "egna" appmarket vilket innehåller appar de har kontrollerat och godkänt fungerar på enheten, det ska dock vara möjligt att gå förbi detta, mer info kommer om det senare.

Blue-ray ISO råder det viss förvirring kring, det går helt klart att spela upp Blue-Ray material men jag har inte hittat någon .ISO att testa.

EDIT : Leverans till er kunder kan antagligen ske idag

Det här inlägget har ändrats av Canman Distribution AB 14 september 2011 - 08:28

Skickat 14 september 2011 - 13:00

Detta innebär att även webhallen får in sina Tvix imorgon...och kan börja skeppa ut dom så vi har dom i handen på fredag??? Det vore ju GULD!!!

Hur går det med playkanalerna i web browsern?

Skickat 14 september 2011 - 14:29

Hej!
Förtydligar lite; Webhallen fick sina grejor idag, vi fick lev igår.
Håller tummarna för att de hinner skicka ut till er också B)

BD-ISO är bekräftat nu, det fungerar utan problem!

Skickat 14 september 2011 - 14:38

Sitter ( har suttit 15 min nu) i webhallens tele kö. För jag skall hämta min i butik och då kanske borde jag kunna hämta ut min idag. Vi får väl hoppas

Edit: och där släcktes dom förhoppningarna, dom har fått in den på deras central lager och kanske skickar ut dom i eftermiddag eller i morgon till sina butiker. Efter det tar det ett par dagar. Så tidigast fredag men antagligen början på nästa vecka för mig som hämtar ut i butik och ni som beställt hemskick på den antagligen fredag. Sedan sa han att WiFi adapter inte hade kommit in så den får man vänta på.

surt

Det här inlägget har ändrats av PBateman 14 september 2011 - 14:45

Skickat 14 september 2011 - 14:52

Precis, antagligen får ni som bokat i butik vänta lite eftersom webhallen måste få ut produkterna från C-lagret till butikerna, vilket kan kännas lite surt, men inte mycket att göra åt!
WiFi-adaptern ska de dock ha fått, så det måste vara felaktig info där.

Skickat 14 september 2011 - 16:51

Vore intressant att se om man kan få en WOL funktion, finns bra appar på market som fixar detta!

Skickat 14 september 2011 - 20:02

Hur gick det med play kanalerna i web browsern?

Skickat 15 september 2011 - 09:14

Då har man fått ett kollinummer.

Skickat 15 september 2011 - 09:50

Samma här, nu har man fått ett kollinummer, nu hoppas man bara dom inte slöar på posten idag!

Skickat 15 september 2011 - 09:55

Visa inläggAndreeFrank Sep 15 2011, 09:50 skrev:

Samma här, nu har man fått ett kollinummer, nu hoppas man bara dom inte slöar på posten idag!

Då väntar man på en recension inom kort då ;-)!

Skickat 15 september 2011 - 12:47

Hej
SVT-play fungerar inte ännu i browser, då flash-stöd saknas.
Detta ska dock komma inom en snar framtid via firmware-uppdatering så håll utkik :lol:

Skickat 15 september 2011 - 18:08

Visa inläggCanman Distribution AB Sep 14 2011, 14:29 skrev:

Hej!
Förtydligar lite; Webhallen fick sina grejor idag, vi fick lev igår.
Håller tummarna för att de hinner skicka ut till er också :lol:

BD-ISO är bekräftat nu, det fungerar utan problem!

Har ni testa flera BD ISOs som har olika menyer? Verkar som de flesta nya spelare inklusive Xtreamer 2 inte klarar menyer fullt ut.

Det som talar mot denna spelare är om den aldrig kommer få DTS HD.

Skickat 15 september 2011 - 18:19

Visa inläggJetwash Sep 15 2011, 18:08 skrev:

Har ni testa flera BD ISOs som har olika menyer? Verkar som de flesta nya spelare inklusive Xtreamer 2 inte klarar menyer fullt ut.

Det vore roligt att höra vad Canman har att säga om stödet för DTS-HD, om det kommer eller inte ?

Skickat 15 september 2011 - 20:39

Finns det några tester av A1, sökt men inte hittat.
Den bör väl vara släppt i något annat land, Sverige kan väl inte vara först ?
Var helt inne på en Sidewinder 2 men den verkar ha fler buggar än funktioner !

Ska man våga chansa på en A1 tro ?

Det här inlägget har ändrats av ljudnisse 15 september 2011 - 20:51

Skickat 15 september 2011 - 22:01

Visa inläggljudnisse Sep 15 2011, 21:39 skrev:

Finns det några tester av A1, sökt men inte hittat.
Den bör väl vara släppt i något annat land, Sverige kan väl inte vara först ?
Var helt inne på en Sidewinder 2 men den verkar ha fler buggar än funktioner !

Ska man våga chansa på en A1 tro ?
Verkar inte finnas några recensioner än, men det kommer nog imorgon.

Visa inläggJetwash Sep 15 2011, 19:08 skrev:

Du får nog vänta på A1+ modellen för det gissar jag.

Skickat 15 september 2011 - 22:05

Visa inläggJetwash Sep 15 2011, 19:08 skrev:

Alltså på deras hemsida står det ju hd audio passthrough och det räcker ju för alla har vi väl en förstärkare som klarar sånt :(

Skickat 16 september 2011 - 08:40

• cave
  • Användare

• 149 inlägg

Visa inläggCanman Distribution AB Sep 1 2011, 10:35 skrev:

Hej!
Självklart formaterar inte TViXen Er disk bara sådär :(
Hehe, det är bra det. Jag var nog inte så orolig för det, däremot är jag nyfiken på om samma disk kommer gå att använda i Xroid A1, utan formattering. Jag har dåligt med avlastningsplats för det material jag för närvaranda har på hårddisken.

Skickat 16 september 2011 - 10:39

Visa inläggCanman Distribution AB Sep 14 2011, 09:05 skrev:

Idagsläget är utbudet av appar rätt begränsat, då dvico har låst den till sitt "egna" appmarket vilket innehåller appar de har kontrollerat och godkänt fungerar på enheten, det ska dock vara möjligt att gå förbi detta, mer info kommer om det senare.

Kan vi få ett förtydligande från CANMAN på " det ska dock vara möjligt att gå förbi detta" ?

Det här inlägget har ändrats av ljudnisse 16 september 2011 - 10:40

Skickat 16 september 2011 - 11:46

Oooh, mitt paket ligger på ICA nu! Detta kommer bli en spännande helg!

Skickat 16 september 2011 - 12:01

Hämtade precis ut min på Webhallen nu, tyvärr måste man jobba ett par timmar till.
Hörde en som hade hunnit testa sin som tyckte gränsnitt va segt som sirap och va allmänt missnöjd. Så vi får väl se om det blir ett återköp eller inte.

Skickat 16 september 2011 - 12:17

Visa inläggedsvallakung Sep 15 2011, 22:05 skrev:

Alltså på deras hemsida står det ju hd audio passthrough och det räcker ju för alla har vi väl en förstärkare som klarar sånt :(

Det som står på deras hemsida,,,,,, betyder inte att de har DTS-HD.
Så länge de stödjer Dobly True HD, så är det ingen lögn. Maskinerna har än så länge bara Dolby loggan på framsidan, därför mitt intresse av att höra från Canman när, eller om, DTS-HD kommer att stödjas.

Skickat 16 september 2011 - 12:43

PBateman och AndreeFrank, vi förväntar oss en recension senast kl 20:00 idag :(

Skickat 16 september 2011 - 12:47

knappt kommit hem från jobbet den tiden, sen skall ungar och fruga läggas. Men en första åsikt kommer säkert tidigt ikväll. Skall bara byta ut disken som sitter i den gamla 6500 och sen kör vi tester till ögonen blöder :(

Skickat 16 september 2011 - 13:40

• cave
  • Användare

• 149 inlägg

Visa inläggPBateman Sep 16 2011, 13:47 skrev:

knappt kommit hem från jobbet den tiden, sen skall ungar och fruga läggas. Men en första åsikt kommer säkert tidigt ikväll. Skall bara byta ut disken som sitter i den gamla 6500 och sen kör vi tester till ögonen blöder :(
Tack, det uppskattas.

Skickat 16 september 2011 - 13:42

Lämnar tillbaks denna skit maskin, segt som sirap, fjärrkontrollen är under all kritik.

Kör på min Netgear NeoTV550 som klarar alla hd ljud bluray.iso samt multichannel flac för endast 1300:-

Ska denna överleva så krävs något dramatiskt!

Grymt besviken

edit:

Klarar inte DTS HD MA
Klarar inte BD menyer
Klarar inte multi channel Flac

Jag kommer inte att testa mer, ner i kartongen igen.

Tur att man inte har betalat för den

Det här inlägget har ändrats av wildhog 16 september 2011 - 14:49

Skickat 16 september 2011 - 13:52

Hämtade ut min xroid idag.. lite halvseg är den!

Assååå.... Kopplade upp den mot min Netgear Stora NAS.. funkade prima att mounta själva uppkopplingen via samba..
Kunde inte komma åt den fast mount gick bra.. så gick in och tog unmount.. Då försvann mapparna på nasen.. dvs ALLA filmer försvann!
Ska undersöka mera.. och försöka få ut logg från nasen.. fifan.. 4tb filmer.. Nån som ska köpa en Xroid billigt??

Har nu testat 3 gånger att skapa en mapp.. lägga dit en film på nasen. koppla upp mig med tvixen mot nasen.
Och mappjäkeln blir deletad på nasen! alltså skaplig bugg i xroiden!

Det här inlägget har ändrats av Grill-B 16 september 2011 - 14:32

Skickat 16 september 2011 - 14:34

Tråkigt, hur svårt kan det vara att lansera en mediaspelare utan buggar som funkar.

Hoppas att du hittar igen dina 4tb, dom kan ju inte bara försvinna så där !

Skickat 16 september 2011 - 14:44

Visa inläggljudnisse Sep 16 2011, 14:34 skrev:

Tråkigt, hur svårt kan det vara att lansera en mediaspelare utan buggar som funkar.

Hoppas att du hittar igen dina 4tb, dom kan ju inte bara försvinna så där !

Nej hittar dom inte. nasen rapporterar maximalt diskspace ledigt dvs 4tb av 4tb.. Trodde först det var tvixen som ändrat behörigheter på mapparna så jag inte ser dom på nasen.. men NEJ helt j*vla wipeade.

Har kört tvix 6600 mot nasen i 1år utan nåt fel överhuvudtaget!

Skickat 16 september 2011 - 16:14

Tråkigt att läsa dessa korta recensioner :(

Har juh väntat på denna lääääänge nu men strular det så här mycket initialt så är den inte värd pengarna...

Kom igen nu, ge mig något positivt :)

//Jonas

Skickat 16 september 2011 - 16:40

Efter dessa saker som folk skriver så undrar jag om det är nån idé att packa upp min??

Skickat 16 september 2011 - 16:57

Besvikelse. Seg i menyerna, seg att spela upp filmer. Hade förväntat mig stordåd från en produkt som kostar nästan tretusen, men istället fick jag en box som egentligen inte på någon punkt är bättre än min gamla A-100. Kopplade in en mus för att kunna skriva in lösenordet till wifi, varför nu det ska behövas mus till det. Muspekaren syns ju inte ens....jo om man letar noga så ser man en liten prick som har ungefär samma färg som bakgrunden. Tog mig 5 minuter att skriva in lösenordet. Med musen inkopplad vet man inte vad man kan använda musen till och vad som endast funkar med fjärren. Ja fjärren...herrejösses. Noll klickkänsla och känns budget. Inte alls vad man förväntar sig från en premiummaskin.

Som sagt, det ska till mirakel om jag ska ändra uppfattning. Maskinen är tyvärr inget jag kan rekommendera.
Jag hoppas verkligen på en snabb firmwareuppdatering som fixar responsen åtminstone.
Känner mig blåst just nu.

Sen apparna, vad är det får nåt skämt egentligen? Allvarligt? Det är ju bara sopor? Som dessutom inte funkar att installera ordentligt, som youtube-appen t.ex.
Jag trodde också i min enfald att cover-art skulle funka, men har inte fått det att funka heller. Ska inte det funka automatiskt, dvs kolla upp på IMDB eller nåt annat smart? Preview-läget är helt oanvändbart eftersom man själv måste trycka röd knapp för att börja spela (som jag trodde skulle vara automatiskt naturligtvis) och när man väl tryckt på knappen så tar det alldeles för lång tid innan previewen visas, så det är inte lönt.

Detta är min recension efter 30 minuters användande. Bävar för vad jag ska upptäcka för dumheter nästkommande halvtimme.

Fortsätter lite:
Manualen är på 18 sidor och handlar mest om vad som ingår i förpackningen, hur man installerar hårddisk och en mappning av knapparna på fjärren. That's it folks. Hade gärna sett en riktig manual, inte en quick-guide. Möjligen finns det mer matnyttigt på den medföljande CD:n.

Det här inlägget har ändrats av DrBosa 16 september 2011 - 17:32

Skickat 16 september 2011 - 18:04

Någon som har köpt en TViX XROID A1 som kan hjälpa mig att få FTP'n att funka? Jag är så förvirrad att jag vet inte ens vart jag ska börja. Någon som kan hjälpa mig?

Det här inlägget har ändrats av jehuty 16 september 2011 - 18:09

Skickat 16 september 2011 - 18:16

Kort update

Snabba menyer
DTS-HD =OK
TRUEHD = OK
Får indikering på min förstärkare för HD ljud :-)

Klarar HIGH BitRate test filer !!! bättre än 6500 över NFS (unraid server) , SAMBA = Not OK

Visar ej cover art som 6500 :-(

Överlag NÖJD

EDIT

kan inte spela några av mina gammla MKV & M2TS !!!

Ett exempel nedan

General
ID : 1 (0x1)
Complete name : \\TOWER\tvixhd1\Bluray\ALIEN ANTHOLOGY Blu-ray BOX\DISC 1 ALIEN\Alien.m2ts
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 25.0 GiB
Duration : 1h 55mn
Overall bit rate : 30.9 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35.5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : 27
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 27.4 Mbps
Maximum bit rate : 34.7 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.552
Stream size : 22.2 GiB (89%)
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : MA / Core
Muxing mode : Stream extension
Codec ID : 134
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 2 224 Kbps / 1 510 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless / Lossy
Language : English

Text #1
ID : 4608 (0x1200)
Format : PGS
Codec ID : 144
Language : Swedish

Text #2
ID : 4609 (0x1201)

Text #3
ID : 4610 (0x1202)

Det här inlägget har ändrats av Peter_sm 18 september 2011 - 10:08

Skickat 16 september 2011 - 23:00

^_^

Efter att ha läst allt detta, känns det som om jag behåller min 6500 ett tag till. Får köpa nåt annat kul så länge.

Skickat 16 september 2011 - 23:14

Men vafaan säger ni ? Är den vekligen så kass ??
Detta hade väl för faan Canman kunnat förvarna oss konsumenter om, nu förstår jag varför det varit så tyst från deras håll.... Tack ska ni ha Canman, jag kommer aldrig aldrig köpa ett skit av er!!!

Skickat 17 september 2011 - 00:42

Någon som märkt att dvico har ändrat sin sida ang A1. Förrut stod det att man kunde browsa till tvixen från vilken smartphone som helst. Helt plötsligt har odm bytt till att det BARA går med android telefoner....
Faan, jag är inte nöjd kan jag säga.
Seg som fan är den oxå.
Spelar upp det mesta gör den, men inte faan värt 3000....
Cover art verkar funka ibland. Går man in igen på mappen, jag då ser man inte bakgrundsbilden och filmtexten...

Inte ens Tvix egna manualer nämner något om att A1 bara stödjs numera av andrios telefoner...
Faan jag känner mig riktigt j*vla lurad!

Hur faan kan man ändra i samband med att man släpper produkten??? Skulle ha köpt S1:an istället, den stödjer ju vanliga web-remote.

Det här inlägget har ändrats av kille9 17 september 2011 - 00:53

Skickat 17 september 2011 - 00:53

fick min idag och kan säga är grymt besviken.sämsta tvixen som har släppts sen de börja om ni har haft de gammla tvixarna så kommer ni känna igen er man kan inte lyssna på en låt och samtidigt leta igenom andra mappar och de säljer denna som multitask maskin lol coverart funkar bara på omslag ingen movie info eller fan art appstoren är så dålig att men bara kan skratta och försök inte surfa med fjärkontrollen ett tryck kan bli allt från ett steg fram eller 4 steg eller tre baklänges lol youtube verkade funka bra med hd men den buffrar på bra men efter en stund så slutar den buffra och börjar inte igen fråns bilden stannar då börjar den buffra och jag har 100mbs lina såska inte vara några problem installerade olika non appstore appar inga funka undrar varför den dröjde så länge att komma ut för android verisionen verkar bara vara en vanlig port från en mobil telefon säger sorry för alla stav fel men är så dj*vla uprörd att divco släpper sån här skit till sina kunder och för närmare 3000kr köp en n1 istället funkar mycket bättre den gör iallafall vad man vill detta kommer bli min sista tvix hoppar över till en annan tillverkare nu trött på canman och divco lovar guld o gröna skogar men leverar bara skit................................

Skickat 17 september 2011 - 07:41

Blir ingen resa till Webhallen idag. Jag hade detta på känn. Håller med att det får bli att titta på andra alternativ till TViX. För j*vla dåligt av CANMAN också att det inte hissar en varningens flagg att FW inte är helt ok.

Skickat 17 september 2011 - 08:43

Själv ska jag hämta ut mitt paket på posten nu men om den är som alla andra säger kommer jag att lämna tillbaka den.

Skickat 17 september 2011 - 22:40

Coverart funkar bra om man lägger filmerna i en mapp som heter "Movie" Men länkknappen "Movie" från startsidan länkar till en mapp som ska heta "Movies" och där funkar INTE coverart!
Så man får välja... vill man ha coverart så får man ha filmerna i "Movie" vill man att knappen på startsidan ska funka men inte coverart får man ha filmerna i en mapp som heter "Movies".

Blir retur här med.. Har haft dom flesta tvix spelarna och visst har dom varit buggiga.. Men det här är värre än så! Behåller min tvix 6600 som är fantastisk och köper eventuellt en till sån istället till sovrummet.

Nån som förresten listat ut hur man scrollar på websida i xroid utan att den fastnar på ALLA länkar.. Aftonbladet är en höjdare att surfa på tex..
Och ÅÄÖ på tangentbordet funkar inte..
kan fortsätta med hur lång lista som helst..

Trailers som man lägger i samma mapp som filmen benämnda: preview_trailer döljer min tvix6600 och trailer knappen tänds! Den här spelaren visar den fil fan också när man ska starta en film.

"Force close" får man på dom flesta av apparna lite random sådär.. och då är det bara 16 appar man kan ha.

Och koppla INTE upp den med admin konto mot en NAS Netgear stora. Inte en film kvar på den! Den wipade allt!

Skickat 18 september 2011 - 09:54

Efter att ha testat denna två dygn så kan jag säga så här:
Alla filmer jag matat den med (intern disk), funkar, inkl. streamning.

OSet är under all kritik oh känns knappt halvfärdigt. Tex. Movie knappen på fjärren borde ju ta en direkt in i mappen movie, jag vill inte behöva klicka en gång till för att komma in i mappen.
Web browsing som utlovaes har dom nu tydligen bytt till att bara stödja android telefoner, vilket inte står i NÅGON manual. Det står att det ska gå att browsa till den från vilken webläsare som helst.
OS ÄR segt och titt som tätt blir man utkastad, ibland hänger sig hela tvixen. Detta händer dock aldrig under filmtittandet (för då gör man ju oftast inget mer).
Min mountade disk får jag mounta om varje gång jag startar om tvixen - jävligt störande.
Apputbudet är ju ett skämt.
I vissa lägen så kan man inte använda fjärrkontrollen för att skriva, man måste endera ha en mus och klicka på det virtuella skrivbordet eller ett tangentbord.

Jag kan fortsätta rada upp problem.

EN fråga jag har till Canman, som var en av anledningarna till att jag köpta denna var att man även skulle kunna browsa från telefonen. Kommer det i en uppdatering att gå att göra detta från vilken webläsare som helst?
NÄR kommer 1.0 av mjukvaran att släppas. SOm utvecklare tycker jag det är jättekonstigt att släppa en mjukvara som är på 0.9 nivå. Så länge en mjukvara inte är uppe i 1.0 så är det beta! Hela tvixen ÄR i BETA.

Skickat 18 september 2011 - 09:59

Märkvärdigt tyst från CANMAN efter releasen av A1, och snudd på bedrägeri att inte gå ut med att vissa funktioner inte kommer att fungera i första FW.

Avvaktar med att köpa ny mediaspelare, tog istället en gammal laptop rullade om den med Windows7 installerade XBMC.
Fungerar helt lysande, äntligen kan jag kolla SVT Play på ett smidigt sätt :D

Skickat 18 september 2011 - 09:59

Stora problem med undertexter, synkar inte, får inte upp subtitles menyn om det bara är externa texter, embedded subtitles inte 100% igt

Filer som xroid vägrar spela upp, men som funkar fint i 6500, muxade jag om, efter det så fungerar det.

Det är så mycket problem med denna, så den åker tillbaka till webhallen om ett par dagar!
Har skrivit några bugg rapporter på dvicos support sida, så vi får se vad dom svarar, rekommendera att ni alla gör detta.

Blir nog en POPCORN HOUR Popbox V8! ETA: 2011-09-25

Skickat 18 september 2011 - 10:19

Visa inläggPeter_sm 18 september 2011 - 09:59 skrev:

Stora problem med undertexter, synkar inte, får inte upp subtitles menyn om det bara är externa texter, embedded subtitles inte 100% igt

Filer som xroid vägrar spela upp, men som funkar fint i 6500, muxade jag om, efter det så fungerar det.

Det är så mycket problem med denna, så den åker tillbaka till webhallen om ett par dagar!
Har skrivit några bugg rapporter på dvicos support sida, så vi får se vad dom svarar, rekommendera att ni alla gör detta.

Blir nog en POPCORN HOUR Popbox V8

Vart hittade du så du kan skriva buggrapporter på dvicos sida.. Jag hittar fasiken inte.. :)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Volbeat vinyl
    JonasLindström
    2013-05-21 17:27:47
  • HTPC
    Chondrolover
    2013-05-21 16:35:47
  • SA2k.
    Hifi_Perka
    2013-05-21 12:52:44
  • HTPCn försvann
    vinballe
    2013-05-20 22:55:47
  • lod
    2013-05-20 20:41:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.