Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 4 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#801

Postad 02 september 2010 - 19:53

någon123
  • någon123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Det lutar änna åt iPhonen pga av app store bla. Syftet med att köpa nytt enligt mig är att få det bästa och nyaste annars kan man lika gärna skita i det :wub:


jag håller helt med :blink:, se bara till att iphone är rätt för dig :rolleyes:

visste du föresten att android appstore är det snabbast växande? den innehåller faktiskt redan väldigt många bra applicationer.

Om du fortfarande inte är säker kan du berätta lite vad du förväntar dig/vill ha i mobilen för att, om inte något annat själv bli mer säker på ditt val ;).

[EDIT] välj inte iphone p.g.a dina vänner :lol: det är posetivt att sticka ut, särskillt när det gäller mobiler.
vad är mer lamt än ett antal personer som sitter med sammma mobiler :unsure:

Redigerat av någon123, 02 september 2010 - 19:56.


#802

Postad 02 september 2010 - 20:38

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

vill egentligen inte starta ett samtal om en smaksak men att du börjar texten med "den är en bättre telefon" hjälper inte :unsure:. (det kan säkerligen vara en bättre mobil för dig men du kan inte säga att den är bättre för han ;D)
Ok,
1: jag tvivlar starkt på att iphone (som förövrigt kostar 3-4k mer) har högre livslängd än vilken annan mobil som helst då Iphone updaterar hårdvaran hela tiden och priset går upp för varje uppdatering.

2: OS uppdateringar för Iphone kostar oftast (förutom några få gratis uppdateringar för utvalda versioner)

3: en mobil är inte "bortglömd efter ett år", särskillt inte en som har vart först med att få 5/5 i flera s.k reviews.
Sedan finns det några personer som har en hemsida som heter xda-developers som hela tiden förbättrar telefonernas software och om på något sätt alla glömmer bort samsungen så har man ändå xda :rolleyes:

4: det är ett faktum att apple i flera år har marknadsfört sig genom att svartlista alla andra mobiltillvärkare genom att påstå att deras produkter är för nördar ;) så om någon försöker få sin mobil att vara "coolast" så är det apple.

5: Dessutom har iphone under många år haft både fram och baksida blank nästan som en spegel så förstår inte hur du tänker där... fast du kanske menade det som en metafor? i vilket fall är det väl fel? xD

6: Att kalla telefoner "iphone dödare" är som att uppföra sig som om iphone är en gud som behöver dräpas på grund av för mycket makt (xD), vilket den inte är eller har. människor tycker helt enkelt om något på telefonen eller så köper de den på grund av något begär att vara populära (har faktiskt hänt en av mina vänner ( han sa det själv).


men hur som helst borde människor själva få bestämma vad de tycker om och inte tycker om, därför gillar jag inte när folk skriver "denna mobilen är bättre" osv... för det är individuellt och istället borde man ange ren fakta eller berätta om sina erfarenheter med en viss telefon (och jag gissar att du inte har en samsung galaxy s. Det du troligen har är då en iphone och istället för att uppföra dig som apple (trycka ner alla andra mobiler) så kan du försöka lyfta upp den du tycker är bra och försöka bevisa detta :lol:

tack för mej :D


[1] iPhone 4 är ganska omtålig, vilket är på nackdelssidan. Den kommer med hälften så kort - 12 månaders garanti, vilket återigen hamnar på nackdelssidan.
Vad jag syftade på med "längre livslängd" är att den kommer få kontinuerliga OS uppdateringar (vilka är riktigt nyttiga(!)) och telefonen kommer inte "bli" gammal om ett eller två år.

iPhone 3G (som är 2 år gammal modell) trots ofattbart snabb utveckling är fortfarande bättre än många medelklassens telefoner idag. Och den är definitivt bättre än "toptelefoner" från samma era.

[2] OS uppdateringar för iPhone har aldrig kostat. Du blandar ihop något, möjligtvis med iPod Touch.

[3] Först med 5/5 är den verkligen inte, om inte omdömesgivaren (tidning eller hemsida) är helt ny.
XDA kräver tid från dig som användare. Jag förväntar mig att allt fungerar utan att jag ska lägga mig i, speciellt när modellen är så pass dyr...
Samsung använder en ARM A8 vilket kräver mycket mer jobb från XDA Developers. Därför är det inte troligt att den får märkbar stör därifrån. Även om så skulle vara fallet (mot alla odds) så är inte deras stöd långvarigt.
Desire är no. 1 just nu (@ XDA)

[4] Aldrig stött på någon svartlistning eller påstående att andra mobiler är för nördar.

[5] Jag menade det som en metafor, självklart. i9000 Galaxy S är mycket coolare för att den har större skärm, det är få som har den, det är inte många som vet om det...
Just nu är man "coolare" om man äger en Galaxy S, men detta är inte långvarigt. Tur det.

[6] Håller med om det första. "iPhone dödare" är riktigt kasst uttryck, förbannad var den som uppfann uttrycket :wub: !
Och angående det andra så är det riktigt synd att nötter köper iPhone för att få uppmärksamhet. Å andra sidan så gör de iaf inte fel beslut i sitt telefonköp. Telefonen är förbannat bra.

Det lutar änna åt iPhonen pga av app store bla. Syftet med att köpa nytt enligt mig är att få det bästa och nyaste annars kan man lika gärna skita i det :blink:


iPhone 4 är bättre än Samsung Galaxy S. Det kommer du inse mer och mer med tidens gång.
Synd att den är synligt dyrare dock...

Redigerat av algorithm, 02 september 2010 - 20:37.


#803

Postad 03 september 2010 - 03:33

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Jag har en stilla undran

Är det sak samma att köra spotify i en Iphone 3 eller 4 ?

Är det skillnad på att köra spotify i en Iphone eller Android ?

Jag såg på spotifys hemsida att det kommit en ny app till iphone. Kan den mer än appen som är för android ?

Är det något som hindrar att man kör ett spotify premium abb både på sin dator/sonos och mobil ?

När jag är igång, vill jag fråga om det finns något vad gäller att
ringa, skicka sms/mms, ta foto och filma som är bättre med iphone än med en android ?


Hoppas någon kan ge mig ett ärligt och objektivt svar

Redigerat : Jag fick svar på 5 minuter i denna tråden https://www.minhembi...p;#entry3002473

Redigerat av vinylen, 03 september 2010 - 11:47.


#804

Postad 03 september 2010 - 17:09

någon123
  • någon123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

[1] iPhone 4 är ganska omtålig, vilket är på nackdelssidan. Den kommer med hälften så kort - 12 månaders garanti, vilket återigen hamnar på nackdelssidan.
Vad jag syftade på med "längre livslängd" är att den kommer få kontinuerliga OS uppdateringar (vilka är riktigt nyttiga(!)) och telefonen kommer inte "bli" gammal om ett eller två år.

iPhone 3G (som är 2 år gammal modell) trots ofattbart snabb utveckling är fortfarande bättre än många medelklassens telefoner idag. Och den är definitivt bättre än "toptelefoner" från samma era.

[2] OS uppdateringar för iPhone har aldrig kostat. Du blandar ihop något, möjligtvis med iPod Touch.

[3] Först med 5/5 är den verkligen inte, om inte omdömesgivaren (tidning eller hemsida) är helt ny.
XDA kräver tid från dig som användare. Jag förväntar mig att allt fungerar utan att jag ska lägga mig i, speciellt när modellen är så pass dyr...
Samsung använder en ARM A8 vilket kräver mycket mer jobb från XDA Developers. Därför är det inte troligt att den får märkbar stör därifrån. Även om så skulle vara fallet (mot alla odds) så är inte deras stöd långvarigt.
Desire är no. 1 just nu (@ XDA)

[4] Aldrig stött på någon svartlistning eller påstående att andra mobiler är för nördar.

[5] Jag menade det som en metafor, självklart. i9000 Galaxy S är mycket coolare för att den har större skärm, det är få som har den, det är inte många som vet om det...
Just nu är man "coolare" om man äger en Galaxy S, men detta är inte långvarigt. Tur det.

[6] Håller med om det första. "iPhone dödare" är riktigt kasst uttryck, förbannad var den som uppfann uttrycket :wub: !
Och angående det andra så är det riktigt synd att nötter köper iPhone för att få uppmärksamhet. Å andra sidan så gör de iaf inte fel beslut i sitt telefonköp. Telefonen är förbannat bra.



iPhone 4 är bättre än Samsung Galaxy S. Det kommer du inse mer och mer med tidens gång.
Synd att den är synligt dyrare dock...


Gick och testade lite telefoner på mediamarkt och måste bara säga att samsung galaxy var utan tvekan den bästa i mina ögon. När jag jämförde den med desiren blev htc:n helt utklassad Oo.

Jag tyckte faktiskt om känslan av att hålla i samsungen mer än desiren vilket jag inte trodde efter att ha sett på bilder. Mobilen funkar såklart utan att man behöver ändra mycket men valet finns att ändra på den, till skillnad från iphone. Skärmen är otroligt mycket bättre än på både iphone och desiren... helt sjukt mycket bättre. Och multitouchen var hur bra som helst... jag blev väldigt imponerad av samsungen och vad den presterar.

Skulle råda alla som köper mobiler att gå och testa den i en affär, imorgon ska jag köpa en galaxy s :unsure:

#805

Postad 03 september 2010 - 21:45

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Gick och testade lite telefoner på mediamarkt och måste bara säga att samsung galaxy var utan tvekan den bästa i mina ögon. När jag jämförde den med desiren blev htc:n helt utklassad Oo.

Jag tyckte faktiskt om känslan av att hålla i samsungen mer än desiren vilket jag inte trodde efter att ha sett på bilder. Mobilen funkar såklart utan att man behöver ändra mycket men valet finns att ändra på den, till skillnad från iphone. Skärmen är otroligt mycket bättre än på både iphone och desiren... helt sjukt mycket bättre. Och multitouchen var hur bra som helst... jag blev väldigt imponerad av samsungen och vad den presterar.

Skulle råda alla som köper mobiler att gå och testa den i en affär, imorgon ska jag köpa en galaxy s :blink:


Tyckte samma som du vid första testet. Att Samsungen var snäppet bättre. Att påstå att den "utklassar" är lite att ta i... :)
Efter det fick jag möjlighet att använda båda 2 (HTC Desire & Samsung i9000) i ~2 veckor och HTC Desire är en bättre telefon i mina ögon. Fysisk "sök knapp", mycket mer utarbetad (=bekvämare) gränssnitt, WLAN router funktionalitet, betydligt mer användbara widgets. Några exempel.

Ang. att du påstår att skärmen är bättre i Galaxy S än i iPhone 4 pekar på ett klassiskt "fanatiker kommentar". Håll båda telefoner sida vid sida så märker du absolut inte någon synlig/märkbar/betydande skillnad till någons fördel.

P.S. Har du inte bråttom så tycker jag att det är smartare att vänta på HTC:s event den 15:e september. Uppdatering eller "familjemedlem" till Desire kommer att presenteras då.
Monsterskärm (4,3"), mycket mer internt minne (ej fastställt) och "miniHDMI".
Visst kan man påstå att man kan likväl vänta i evigheter, men mini HDMI är riktigt bra + att jag litar mer på HTC när det kommer till mjukvaru och gränssnitts uppdateringar.

Redigerat av algorithm, 03 september 2010 - 21:46.


#806

Postad 05 september 2010 - 19:27

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hej,

Skulle behöva lite tips och råd. Min far har suttit och tryckt på en Nokia 6110 Navigator ett bra tag nu men den börjar ge upp.

Han är 66 år och gillar prylar och ska nu köpa en ny mobil. Han har köpt en Nokia N8 men inte fått hem den än. Hans krav är väl att den ska ha en bra gps och typ de vanliga funktionerna som ok kamera, kalender osv. Inget över det vanliga.

Nu sa jag att han kanske inte behöver Nokias senaste flaggskepp N8 utan att de kraven han har säkert finns i någon mobil som är bra mycket billigare än den. Är väl jag som kanske inte tror att han kommer att utynttja alla funktioner som N8 har att erbjuda.

Skulle behöva lite tips på vad för mobil han skulle kunna ha i stället för den (det är han som bett mig kolla efter). Han vill gärna ha nokia tror jag. Knappsats eller inte spelar ingen roll utan det är väl mest att det ska va en bra gps, och de vanliga funktionerna.

Några tips tar jag mer än gärna emot=)

#807

Postad 09 september 2010 - 16:21

yes_man
  • yes_man
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
*bump*

Ingen annan som har något tips?

#808

Postad 09 september 2010 - 18:25

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Iphone är en av dom snabbaste jag haft, och bästa ;)

#809

Postad 09 september 2010 - 18:57

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Jag har hursomhelst blivit riktigt sugen på en touchmobil som jag kan göra ALLT eller så mycket som möjligt med.

Det jag bland annat vill kunna göra är:

- Surfa smart, spara länkar/favoriter till sidor jag besöker ofta, även kunna använda youtube och liknande sidor.

- Mail/Gmail (klarar väl alla)

- Lyssna på musik (bra batteritid dvs) och bra ljud!

- Använda MSN

- Ta bra stillbilder, filma med okej kvalité

- Se på webb-tv/SVT play/streamat material, inget måste, men funkar det?

- Se på film/serier/videoklipp av varierande format utan att behöva konvertera allt jag lägger in på telefonen, har förstått att det skiljer sig lite mellan märken här.

- Stor och bra skärm

- Inte för tjock

- Smart och enkel menynavigering, jag har aldrig använt en touchtelefon (men jag är heller inte dum iofs), menyerna ska dock vara smarta och jäkligt genomtänkta.

- Kunna öppna word/excel/pdf dokument och egentligen alla vanliga/ovanliga filtyper

- Multitaska, inte behöva stänga ett program bara för att jag tex. måste skicka ett sms eller kolla mailen, (hej Iphone 4 :))

- Ha tillgång till många appar

- Inte behöva ladda den HELA tiden.

- GPS, inte heller något måste, men har alla det?


Kort och gott, jag vill kunna göra i princip allt som en dator klarar utan att betala en förmögenhet för telefonen eller ha en abonemangskostnad på 600 kr i månaden.

Är detta för mycket begärt i dagens läge?

Finns det någon konkurent till Iphone 4 och HTC?

#810

Postad 09 september 2010 - 20:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
iPhone 4 är den snabbaste jag haft hittills.
HTC Desire är vad jag sett relativt bra också.

#811

Postad 09 september 2010 - 20:35

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Desire är ricktigt snabb och för övrigt en mycket bra telefon till rimligt pris.
Har ingen erfarenhet av IPhone 4, men de flesta andra nya.

#812

Postad 09 september 2010 - 20:38

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
nexus one
desire

samma mobil olika skal?
sen kommer väl iphone 4 med sin A4 cpu?

#813

Postad 10 september 2010 - 15:16

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

...
...
...


Nokia N8, HTC Desire, Apple iPhone 4
Eller vänta tills HTC:s event den 15:e september, då kommer fler modeller.

#814

Postad 10 september 2010 - 21:33

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Nokia N8, HTC Desire, Apple iPhone 4
Eller vänta tills HTC:s event den 15:e september, då kommer fler modeller.


Nokia N8? Vad är det bästa med den då?

HTC Desire, är det deras bästa/snabbaste modell?
Något som den INTE kan göra, eller något speciellt som saknas?

Vilken telefons operativsystem är bäst/lättast att lära sig?

Ah najs, precis på min födelsedag då ;)

#815

Postad 11 september 2010 - 00:25

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Hur skulle ni göra i mitt läge?

Jag behöver en ny mobil, en touch. Jag vill ha ett attraktivt operativsystem och då pratar vi förmodligen endast Android och iOS.

HTC Desire är för stor, likaså iPhone, HTC Legend hade varit OK om den varit lite mindre, varför kan man inte göra en liten 3,2" display utan att "förlänga" mobilen med en fjärdedel.

HTC Wildfire hade kanske fungerat, men upplösningen är för låg och övrig prestanda är alldeles för dålig.

Jag vill ha den bästa batterikapaciteten man kan få men detta verkar inte prioriteras på dagens mobiler.

Att kunna filma i HD samt kunna fota hyfsat vore också trevligt.

Tittade på en Vivaz som passar mig till storleken och till utseende samt så har den en hög upplösning på displayen. Den fotar och filmar bra, men neeeej, den har ju Symbian och resistiv skärm. Vad är problemet!? Varför kan man inte bara trycka in lite vettiga saker i en vettig och liten mobil.

X10 mini går bort, den är för liten.

Jag har alldeles för tajta byxor :-).

Så, vad hade ni gjort i mitt ställe?

#816

Postad 11 september 2010 - 11:41

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Är det någon som har nåt vettigt att säga om Motorolas Milestone-modeller?

Jag har kollat lite på Milestone XT720, som, åtminstone på papperet, kommer att vara nr.1 vad gäller kamera inom Android-operativet. 8 MP kamera med xenon-blixt och HD-filmning, och en del andra godsaker som Bildstabiliserare, ansiktsdetektering, Multi-shots, reducering av röda ögon... 3,7" skärm och sist, men inte minst, HDMI-utgång!

Tråkigt nog verkar den "bara" vara utrustad med en 550 Mhz processor, vad innebär detta? Telefonen kör Android 2.1.
Pixmania ska tydligen få in den 15 september enligt hemsidan, pris 3800:-

"Gamla" Milestone (1?) tycker jag är just det, gammal, då är jag mycket mer intresserad av Milestone 2, men det är ju ett tag kvar till release på den... Q4. Jag gillar fysiska tangentbord...

Till daniel.l! Svårt att rekommendera nåt öht åt dig, själv äger jag en Satio, och min sambo har en X10 MiniPro.
Kolla på ex.vis Acer Liquid E S100, lagom prestanda och lagom skärm, 3,5", och ett bra pris.

#817

Postad 11 september 2010 - 12:35

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Nokia N8? Vad är det bästa med den då?

HTC Desire, är det deras bästa/snabbaste modell?
Något som den INTE kan göra, eller något speciellt som saknas?

Vilken telefons operativsystem är bäst/lättast att lära sig?

Ah najs, precis på min födelsedag då ;)


Nokia N8
Mobiltelefonkamera är för första gången någonsin bättre än en "standard" digitalkamera B) .
Tack vare en enorm sensor som är till om med synligt större än i majoriteten riktiga digitala kameror.
Dessa är bara några exempel på "över medel" digitala kameror som har en mindre sensor :
- Sony TX7 (~4000 SEK)
- Olympus Mju 9010 (~2600 SEK)
- Casio Exilim EX-FH100 (~2700 SEK)
(alla kameranamn var också länkar till bilder)
Bortsett från det har Nokia N8 en reptålig lins, vidvinkeloptik, ND filter, Xenon blixt, filmar i HD 720p och den snabba tider längst hela bildtagningskedjan... :D
Hårdvaran i övrigt är också i topklass. Byggkvalitén likaså B)
För många faller telefonen på mjukvaran dvs. Symbian^3. Jag har inte testat Symbian^3 så vill inte uttrycka mig i frågan. Kolla själv - http://www.youtube.c...h?v=HrRr_p6Au4s


HTC Desire
I dagsläget - ja. B)
TV utgång om du saknar det. Lågt internminne vilket i dagsläget begränsar hur många program du kan ha på den (du får root'a telefonen eller vänta på nästa Android OS uppdatering). För övrigt är internminnet inte något problem alls - det finns minneskort och 4GB (=1000 låtar) får du med i förpackingen.
Det som är riktigt bra är detta - HTC Desire = Google Nexus One.
Det betyder att OS uppdateringar (inte buggfixar, utan ett helt nytt/bätter OS) kommer komma betydligt snabbare till Desire och dessutom under en längre tid. Det har vi kunnat se redan nu - Desire var snabb på att få Android OS 2.2 och t.ex. SonyEricsson X10 sitter fortfarande på Android OS 1.6


Operativsystem
iOS och Android OS med enkelt "skal/gränssnitt" på det. HTC:s Sense är numera riktigt bra.

Redigerat av algorithm, 11 september 2010 - 12:46.


#818

Postad 11 september 2010 - 12:44

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

*bump*

Ingen annan som har något tips?

- Apple iPhone 4
- HTC Desire

Telefoner blir inte bättre/sämre av att du har fler alternativ.
HTC Desire kör Android 2.2 vilket har ytterliggare förbättrat prestandan + att denna telefon kommer få nya Android OS versioner snabbast och med högst sannolikhet under en längre tid än kollegorna - X10 och i9000 (Galaxy S)

Annars vänta tills 2011 Q1 när 1Ghz dual-core procesorer börjar sättas i mobiltelefoner.
Nvidia Tegra 2, Samsung Orion series, Qualcomm Snapdragon MSM8260/ MSM8660.

Redigerat av algorithm, 11 september 2010 - 12:56.


#819

Postad 11 september 2010 - 12:52

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

nexus one
desire

1) samma mobil olika skal?
2) sen kommer väl iphone 4 med sin A4 cpu?

1) Ja.
2) Ja. iPhone 4 har en ARM A9 baserad, Samsung tillverkad processor, kallad "Apple A4"

...
...
...
Så, vad hade ni gjort i mitt ställe?


Skaffat mindre tajta byxor och köpt iPhone 4 eller HTC Desire.

#820

Postad 11 september 2010 - 12:55

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

...
...
...


På papper verkar Motorolas nya vara riktigt riktigt bra. Önskar att de skulle komma till svenska ÅF.
I dagsläget kan det vara problem med å/ä/ö och garanti (om köps utomlands eller via Pixmania)
Stör du inte dig på dessa två punkter (eller om de skulle inte finnas) - ett givet köp.
Pixmania föreslår jag att undvika. Får du problem med telefonen är det lika bra att du reparerar själv.

P.S.
- Motorola XT720 kör en Cortex A8 clockad till 720 Mhz
- Motorola Milestone 2 kör Texas Instruments OMAP processor klockad till 1Ghz.
- HTC borde snart släppa ett tillskott till Desire serien med fysisk qwerty (15:e september vet vi om det är ett ja eller nej)

Redigerat av algorithm, 11 september 2010 - 13:11.


#821

Postad 11 september 2010 - 13:37

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

På papper verkar Motorolas nya vara riktigt riktigt bra. Önskar att de skulle komma till svenska ÅF.
I dagsläget kan det vara problem med å/ä/ö och garanti (om köps utomlands eller via Pixmania)
Stör du inte dig på dessa två punkter (eller om de skulle inte finnas) - ett givet köp.
Pixmania föreslår jag att undvika. Får du problem med telefonen är det lika bra att du reparerar själv.

P.S.
- Motorola XT720 kör en Cortex A8 clockad till 720 Mhz
- Motorola Milestone 2 kör Texas Instruments OMAP processor klockad till 1Ghz.
- HTC borde snart släppa ett tillskott till Desire serien med fysisk qwerty (15:e september vet vi om det är ett ja eller nej)


Jo, håller med! Tycker det är märkligt att Motorola har gett upp Sverige totalt.
Jag vet om det där med Pixmania, har dock köpt en bilstereo där nyss, och det var inga problem med själva köpet iaf. Bra priser har dom också...

Jag läste att Motorola sagt att XT720 skulle uppgraderas till 720 Mhz, men den officiella produktsidan säger fortfarande 550 Mhz. Vet du om det blir Android 2.2 på den också?
Vet även att nya Milestone 2 får 1 Ghz processor och lanseras med Android 2.2.

Har egentligen inga större planer på telefonbyte, men det är kul att vara up-to-date, och jag har alltid gillat att vara lite udda.

#822

Postad 11 september 2010 - 15:29

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Jo, håller med! Tycker det är märkligt att Motorola har gett upp Sverige totalt.
Jag vet om det där med Pixmania, har dock köpt en bilstereo där nyss, och det var inga problem med själva köpet iaf. Bra priser har dom också...

Jag läste att Motorola sagt att XT720 skulle uppgraderas till 720 Mhz, men den officiella produktsidan säger fortfarande 550 Mhz. Vet du om det blir Android 2.2 på den också?
Vet även att nya Milestone 2 får 1 Ghz processor och lanseras med Android 2.2.

Dubbelkollade, du hade rätt ang. 550 Mhz ;)
Ang. Android OS uppdateringar för Motorola telefoner, kan det kollas här - Motorola Android Software Upgrade News. Ingen info alls om XT720.

Har egentligen inga större planer på telefonbyte, men det är kul att vara up-to-date, och jag har alltid gillat att vara lite udda.

+1


#823

Postad 11 september 2010 - 20:11

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Är det ingen av er som kikat på Samsung Galaxy S? Har den själv och jag är tokigt nöjd med den! För er som funderar på Iphone 4 eller Desire, ta en titt på denna först och titta framför allt på skärmen och vad den kan prestera.

#824

Postad 11 september 2010 - 21:05

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Är det ingen av er som kikat på Samsung Galaxy S? Har den själv och jag är tokigt nöjd med den! För er som funderar på Iphone 4 eller Desire, ta en titt på denna först och titta framför allt på skärmen och vad den kan prestera.


Tycker den är löjligt likt Iphone 3G i designen, så tack, men nej tack.

#825

Postad 11 september 2010 - 22:50

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Tycker den är löjligt likt Iphone 3G i designen, så tack, men nej tack.


Lik ja, men vad spelar det för roll egentligen? Det är ju ingen Iphone that´s it.

Var oxå tokanti i början när jag såg den där och jag håller med dig att den är väldigt lik en Iphone. Men jag vet ju att det inte är en Iphone så det räcker väl för mig. Och utseendet på utsidan är oxå allt de har gemensamt.

Väl inne i telefonen kan du mickla precis hur du vill. Vad jag har förstått så är det lite mer begränsat i en Iphone.

Hur som, det var mina 10 cents. Skulle alla dagar i veckan välja en Galaxy S i stället för i Iphone. Och så länge jag vet att det inte är en Iphone jag har så räcker det för mig. Köper ju inte en telefon för att andra ska se att jag inte har en Iphone.

#826

Postad 12 september 2010 - 01:07

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Läste på lite om Galaxyn, och att inte klämma in en liten diod som hjälp till kameran är snudd på tjänstefel. Hur tänkte dom där? Tycker det är pinsamt av Samsung att inte tro mer på sina produkter, utan dom måste göra en karbonkopia av Iphone. Ungefär som att Ferrari skulle göra en bil som såg ut som en ***** (sätt in valfri bil som "alla" kör, Volvo V70, VW Passat osv) bara för att "då säljer vi nog massor av den!", och sen åker det runt en massa gubbar i hatt i Ferraris som ser ut som en Volvo :rolleyes:

Galaxyn är säkert bästa androiden vad gäller prestanda nu, men samma sak kan nog sägas om Desire också, och säkert nån annan droid också, men ingen av dom står ut från dom andra. Motorola står ut lite grann. Men då finns det nästan inget från dom i Sverige, mellanmjölkens land...

Jag har varit en SonyEricsson-kund ett tag nu, men vad gäller android så har dom inte levererat det jag vill ha. Jag kan tänka mig att byta till det märke som erbjuder det jag vill ha, om jag skulle få för mig att byta lur vill säga. Jag har ingen panik heller...

#827

Postad 12 september 2010 - 17:11

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jag va riktigt nära köpa Samsung Galaxy'n tills jag såg den inte hade blixt, tycker det är riktigt dåligt.
Så nu e man tillbaks till velandet :) Men var håller ni koll på kommande mobiler och så? Kanske dyker upp nåt riktigt kul snart så man kan vänta. Borde ju finnas bra sidor med kommande mobiler men hittar ingen spec. Finns ju tillverkarnas egna hemsidor men de ska ju helst vara någon opartisk sida:)

Redigerat av stanger, 12 september 2010 - 19:36.


#828

Postad 12 september 2010 - 17:58

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Jag va riktigt nära köpa Samsung Galaxy'n tills jag såg den inte hade blixt, tycker det är riktigt dåligt.
Så nu e man tillbaks till velandet :) Men var håller ni koll på kommande mobiler och så? Kanske dyker upp nåt riktigt kul snart så man kan vänta. Borde ju finnas bra sidor med kommande mobiler men hittar ingen spec. Finns ju tillverkarnas egna hemsidor men de ska ju helst vara någon opratisk sida:)


www.gsmarena.com

1) HTC presenterar nya modeller den 15:e september
2) HTC Desire finns annars som (i mina ögon) bättre alternativ till Galaxy S. Redaktörer bakom tidningen Mobil, verkar tycka detsamma utan att uttrycka det rakt ut (länk till Mobil:s svar på läsarnas frågor)

#829

Postad 12 september 2010 - 19:19

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

www.gsmarena.com

1) HTC presenterar nya modeller den 15:e september
2) HTC Desire finns annars som (i mina ögon) bättre alternativ till Galaxy S. Redaktörer bakom tidningen Mobil, verkar tycka detsamma utan att uttrycka det rakt ut (länk till Mobil:s svar på läsarnas frågor)


Kommer det att dröja 1-2 månader innan HTC släpper dom mobiler som dom kommer att presentera den 15:e?

Hur är det med filstöd hos toppmobilerna numera, typ Iphone 4, HTC Desire, Samsung Galaxy m.fl?

Jag vill ju kunna göra "allt" på min mobil vilken innefattar lägga över alla möjliga och omöjliga klipp/serier (divx/xvid/mp4/H.264/mpeg osv) från datorn och kolla på mobilen, helst utan att konvertera dom hela tiden, hur ser det ut på den fronten för dagens toppmobiler?
Finns det annars appar som kan lösa den biten?

Hur ser det ut med stödet för "vanliga" filtyper, typ word, excel, pdf, andra officeformat, olika bild och ljudfilstyper?

Slutligen, hur ser filhateringen ut i Android/iOS/andra? Kan man sortera, ha bra översikt på ett smidigt sätt?

Väl inne i telefonen kan du mickla precis hur du vill. Vad jag har förstått så är det lite mer begränsat i en Iphone.


Lust att ge några exempel på saker som "imponerar" på dig?

Redigerat av Danne2k7, 12 september 2010 - 19:17.


#830

Postad 12 september 2010 - 19:48

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Självfallet skulle jag kunna skaffa mig mindre tajta byxor och en iPhone 4, men då har vi dock tyvärr två stora problem som jag precis kommit underfund med.

1. iPhone stödjer inte flash, vilket är otroligt irriterande.
2. iPhone har ingen aktiv startskärm, vilket nästan är ett måste.

Hade den haft dessa två (stora) saker hade jag gjort ett köp utan tvekan, då den både är snygg, tunn, har bättre batteritid än allt annat och ja, applikationerna talar ju för sig själva.

Nu blir det dock att antingen vänta på iPhone 5, eller se vad som mer presenteras under året.

#831

Postad 12 september 2010 - 19:49

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Lust att ge några exempel på saker som "imponerar" på dig?


Jag ska inte säga så mycket då jag inte haft varken Desire eller Iphone. Men något som imponerar på mig på Galaxy S är skärmen som är underbar att titta på tycker jag. Även filmer i 720p är trevligt. Sedan stör det mig inte att den ser ut som en Iphone, trodde det skulle det till en början men jag hade fel. Sedan att den är lätt tycker jag oxå om. Känns kanske mindre gedigen än Desire och Iphone men lättare tycker jag är bättre.

Sedan imponerar kameran mycket på mig faktiskt. Blir jätteskarpa och klara bilder. Var nära på att strunta i att köpa den just för att den inte hade blixt, eller led. Men såhär i efterhand saknar jag det inte. Finns ett natt-läge i telefonen som faktiskt kan göra underverk=)

Men jag tror att Desire, Iphone och Galaxy S är bra telefoner allihopa och jag är väldigt nöjd med min i alla fall.

#832

Postad 15 september 2010 - 16:16

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Inte konstigt att man startar "egna" köprådetrådar då denna inte besöks alltför ofta :-).

Att få tag på en Androidmobil med 2.1 som både har bra batteri, är liten och tunn och lätt går ner i fickan, samtidigt som skärmen inte skall vara lågupplöst verkar hopplöst! Hur länge ska man få vänta!?

#833

Postad 15 september 2010 - 21:49

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Inte konstigt att man startar "egna" köprådetrådar då denna inte besöks alltför ofta :-).

Att få tag på en Androidmobil med 2.1 som både har bra batteri, är liten och tunn och lätt går ner i fickan, samtidigt som skärmen inte skall vara lågupplöst verkar hopplöst! Hur länge ska man få vänta!?


Håller med på alla punkter :)

Men har alla nya touchmobiler dålig batteri?
Om man jämför tex. HTC Desire, Iphone 4 och Samsung Galaxy, vem vinner där, eller är det ungefär lika "dåligt" hos alla om man använder dom väldigt mycket?

#834

Postad 16 september 2010 - 09:58

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
http://www.techradar...ld-today-645440

/Evert

#835

Postad 16 september 2010 - 18:04

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Sitter i valet och kvalet om ny nalle.

Just nu har jag dessa i pipeline.

Nokia N8
Nokia E7
HTC Desire Z

Minus änsålänge:

Nokia N8
- Ingen tbord.
- Låg upplösning på skärmen (640 x 360)

Nokia E7
- Ingen autofokus på kameran.
- Låg upplösning på skärmen (640 x 360)

HTC Desire Z
- Änså länge inget om ÅÄÖ på tbordet.

Finns det några andra trevliga man bör ta en titt på?

Redigerat av Toivanen, 16 september 2010 - 18:21.


#836

Postad 17 september 2010 - 14:26

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

...
...
...


iPhone 4 från Apple Store UK.
1) Olåst
2) Garanti gäller i Sverige (brukade inte göra det med de tidigare modellerna).
3) Svenska som språk och "svenskt tangentbord" finns med.

Redigerat av algorithm, 17 september 2010 - 14:32.


#837

Postad 17 september 2010 - 14:37

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

iPhone 4 från Apple Store UK.
1) Olåst
2) Garanti gäller i Sverige (brukade inte göra det med de tidigare modellerna).
3) Svenska som språk och "svenskt tangentbord" finns med.


Hello!

Tack för svaret, men Iphone intresserar mig inte tyvärr.

#838

Postad 17 september 2010 - 15:31

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

http://www.techradar...ld-today-645440

/Evert



Tack! Mycket bra länk!

Iphone 4 verkar ändå ha en hel del brister, lutar åt en Desire måste jag säga..

#839

Postad 18 september 2010 - 14:16

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Tja! Jag behöver tips på en ny mobiltelefon då min IPhone 4 32GB inte alls är något som passar mig. Jag söker en tunn och lätt telefon med så lång samtalstid och standbytid som möjligt. Sen måste telefonen vara snabb när det gäller sms/ringa. Jag ringer och sms mycket så inga hack eller långa väntetider som vissa drabbar av. Helst vanliga knappar.

Jag har kollat katshing och tele2s hemsida men blir inte klokare. Har ni något som ni direkt tänker på? TIPSA! =)

#840

Postad 07 oktober 2010 - 15:16

Unregistered198b3161
  • Unregistered198b3161
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Ska ersätta min SE W715, tänkte först skaffa ny mp3-spelare, men det får bli en ny mobil istället.

Krav:
*Bra videoinspelning (ska kännas live, inget hack)
*Bra samtalsljud och högtalarfunktion
*Bekväm att prata i (lätt, strömsnål, låg värmeutveckling)
*FM-radio

Viktiga funktioner och egenskaper:
*Bra musik-egenskaper (Track ID, bra decoders, bra mjukvara, Equalizer)
*Lätt att skriva sms på (swype, sms-konversationer)
*Spärra inkommande samtal/sms (Blacklist)

Mindre viktiga funktioner och egenskaper:
*Bra skärm (hög upplösning, ljusskark, färgstark, bra svärta)
*Bra flyt i menyer
*Ej samla damm
*Lätt att surfa i
*Bra vibration


Har kollat Iphone 4, Samsung Galaxy S och HTC Desire HD. Men Desire HD känns lite för stor för mig.




Vilken uppfyller kraven bäst, och vad är dess nackdelar?

#841

Postad 07 oktober 2010 - 17:58

Manord
  • Manord
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
HTC Wildfire vs. Sony Ericsson X10 Mini Pro vs. Sony Ericsson X8

Några spontana reaktioner?

HTC Wildfire
+ HTC Sense
+ Android 2.1
- Skärmupplösning

Sony Ericsson X10 Mini Pro
+ Liten
+ Flyter på bra
- Upplösning
- Taskig för att surfa?

SE X8
+ Upplösning
+ Billig
- KASS kamera (3.2 mp, ingen blixt, ingen autofokus)
- Misstänksam billig? För den upplösningen den har.
- Gillar inte gränssnittet. Hur anpassningsbart är det?

Blir glad för all input! :)

#842

Postad 07 oktober 2010 - 19:29

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

HTC Wildfire vs. Sony Ericsson X10 Mini Pro vs. Sony Ericsson X8

Några spontana reaktioner?

HTC Wildfire
+ HTC Sense
+ Android 2.1
- Skärmupplösning

Sony Ericsson X10 Mini Pro
+ Liten
+ Flyter på bra
- Upplösning
- Taskig för att surfa?

SE X8
+ Upplösning
+ Billig
- KASS kamera (3.2 mp, ingen blixt, ingen autofokus)
- Misstänksam billig? För den upplösningen den har.
- Gillar inte gränssnittet. Hur anpassningsbart är det?

Blir glad för all input! :)


X8 helt klart. Bättre processor jämfört med WF. Undrar om kameran är så mycket sämre också om man bortser från AF. HTCs kameror brukar ju inte vara på topp precis... X8 fårju 2.1 snart också

Edit. Android går ju att anpassa brutalt mycket.

http://www.youtube.c...h?v=vpEbYiTiFdw

Går ju att göra på en x8 med.

Redigerat av thorstenn, 07 oktober 2010 - 19:32.


#843

Postad 09 oktober 2010 - 09:38

revco
  • revco
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

X8 helt klart. Bättre processor jämfört med WF. Undrar om kameran är så mycket sämre också om man bortser från AF. HTCs kameror brukar ju inte vara på topp precis... X8 fårju 2.1 snart också

Edit. Android går ju att anpassa brutalt mycket.

http://www.youtube.c...h?v=vpEbYiTiFdw

Går ju att göra på en x8 med.



Håller med, X8 vore perfekt om det inte var för den där kameran utan AF. Nå'n som vet om det är något nytt på gång från någon tillverkare som kan motsvara en X8 men med bättre kamera?

#844

Postad 09 oktober 2010 - 11:52

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

X8 helt klart. Bättre processor jämfört med WF.
...
...
...

Det enda argumentet jag kunde hitta var att X8 har bättre processor. Väldigt ytligt argument som inte stämmer så bra när man kollar lite djupare på det.

[1]
Processorer är näst intill identiska. Det är exakt samma typ av processor i båda, bara att X8 har lite högre frekvens (och det är mycket annat än Mhz som bestämmer hur "bra" processorn är)
Om man skulle kolla på processornamn, redan där upptäcker man att processorerna är näst intill tvillingar:
Qualcomm MSM7227 (X8)
Qualcomm MSM7225 (Wildfire)
Så att ja X8 har bättre processor, men på håret. Ingen betydande prestandaskillnad.

[2]
Däremot så finns det en annan prestanda skillnad som har betydelse: RAM.
Wildfire har 384 MB RAM, medan X8 sitter på 168 MB RAM.
Det är >2 gånger mer. Men det är inte hela bilden.
Android OS med "idle program" använder RAM, säg att det är 100 MB.
X8 har 68 MB kvar, medan Wildfire har 284 MB kvar.
Alltså över 4 gånger mer.
Skulle du öppna upp lite mer program (multitasking) så är X8 slut ganska fort.
Lägger vi 150 RAM in i ekvationen så har X8 18 MB kvar medan Wildfire - 234 MB ledigt.
13 gånger mer.

Redigerat av algorithm, 09 oktober 2010 - 11:57.


#845

Postad 09 oktober 2010 - 12:02

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Håller med, X8 vore perfekt om det inte var för den där kameran utan AF. Nå'n som vet om det är något nytt på gång från någon tillverkare som kan motsvara en X8 men med bättre kamera?

LG är på väg med E720.
Tyvärr så är det väldigt svårt att välja mobil i 2000-3000 SEK segmentet just nu. Finns inga riktigt bra/klockrena alternativ.

#846

Postad 10 oktober 2010 - 00:27

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Jag hade också HTC Sense som ett fördelaktigt argument för HTC:s modeller tidigare, men när jag upptäckt ADW Launcher samt Pro Launcher så kommer jag aldrig mer använda ett pålagt UI som ett argument. Pro Launcher slår det mesta och är till och med, enligt mig själv, mer lätthanterligt och anpassat än HTC Sense, man kan anpassa det mesta som man vill.

Jag själv har försökt välja mobil i 3 år nu! Har köpt en del skitlurar till höger och till vänster som jag aldrig ens packat upp och använt. Trodde iPhone 4 skulle bli en räddning, men avsaknaden av flash och aktiv startskärm får mig att åter förbanna Steve Jobs och Apple.

Tänkte mig en HTC Desire ett tag, men storleken är alldeles för gigantisk och utseendet icke tilltalande. HTC Legend har får dålig hårdvara.

Var sugen på N8 ett bra tag, med extremt bra kamera, bra byggkvalité etc, men upptäckte därefter att den skulle köra Symbian!? Vad i **** händer!? Varför inte bara kötta in Android eller Maemo? N8 out!

Därefter tänkte jag övergå till mellansegmentet och köpa en X8, men att hålla i den gav mig flashbacks från när jag var liten och lekte med telefoner i mitt gamla barnrum, det var nog det plastigaste jag hållt i!

Vad händer!?? Kan inte tillverkarna släppa en mobil som är "årets mobil" hela året ut? Som det var back in the days? Just nu faller inte en enda mobil mig i smaken och därför fortsätter jag använda min Clas Ohlson-mobil för 400:-!

När ska någon ge oss en ordentlig, gedigen, klockren mobiltelefon? Jag har väntat i flera år, jag fortsätter att vänta...!

#847

Postad 11 oktober 2010 - 13:27

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Jag har länge planerat att köpa en Windows Phone 7 telefon när de kommer, men har insett att det kommer dröja ett tag tills det kommer någon som är optimerad för just spelande samt har en stabil musikspelare. Spelar mycket xbox hemma och gillar hela idén med ett "bärbart xbox"
Så jag misstänker att det får bli något annat just nu. Frågan är bara vad.
Har funderat på en Iphone 4 ganska länge men jag har noll koll på vad Nokia samt HTC erbjuder.
Det som intresserar mig mest är spelande och musikspelande.

Just nu använder jag en SE W715, som jag trodde skulle ha bra musikspelare, men så fort man har på musik så laggar alla menyer efter som bara tusan. Mycket irriterande och det gör att jag inte alls lyssnar musik på den.

Finns det några förslag? :)

#848

Postad 12 oktober 2010 - 18:18

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Jag har länge planerat att köpa en Windows Phone 7 telefon när de kommer, men har insett att det kommer dröja ett tag tills det kommer någon som är optimerad för just spelande samt har en stabil musikspelare. Spelar mycket xbox hemma och gillar hela idén med ett "bärbart xbox"
Så jag misstänker att det får bli något annat just nu. Frågan är bara vad.
Har funderat på en Iphone 4 ganska länge men jag har noll koll på vad Nokia samt HTC erbjuder.
Det som intresserar mig mest är spelande och musikspelande.

Just nu använder jag en SE W715, som jag trodde skulle ha bra musikspelare, men så fort man har på musik så laggar alla menyer efter som bara tusan. Mycket irriterande och det gör att jag inte alls lyssnar musik på den.

Finns det några förslag? :)

Wp7 släpps denna månaden, valet står mellan htc desire hd, n8 o galaxy s, själv rekommenderar jaf nokia för musikens skull o galaxy S för high end spel. Men invänta wp7

#849

Postad 12 oktober 2010 - 19:37

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Jag har länge planerat att köpa en Windows Phone 7 telefon när de kommer, men har insett att det kommer dröja ett tag tills det kommer någon som är optimerad för just spelande samt har en stabil musikspelare. Spelar mycket xbox hemma och gillar hela idén med ett "bärbart xbox"
Så jag misstänker att det får bli något annat just nu. Frågan är bara vad.
Har funderat på en Iphone 4 ganska länge men jag har noll koll på vad Nokia samt HTC erbjuder.
Det som intresserar mig mest är spelande och musikspelande.

Just nu använder jag en SE W715, som jag trodde skulle ha bra musikspelare, men så fort man har på musik så laggar alla menyer efter som bara tusan. Mycket irriterande och det gör att jag inte alls lyssnar musik på den.

Finns det några förslag? :)

För spelande och musik är iPhone 4 ett riktigt bra alternativ för det finns väldigt många bra kvalitétspel på AppStore och enkelt att skaffa ny musik via iTunes (eller spotify men det är ju inte unikt för iPhone). Jag spelar dagligen på min och har över 150 spel.

Som i8910user skrev så kommer de första telefonerna till butik i slutet på denna månad.

#850

Postad 28 oktober 2010 - 13:23

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

LG är på väg med E720.
Tyvärr så är det väldigt svårt att välja mobil i 2000-3000 SEK segmentet just nu. Finns inga riktigt bra/klockrena alternativ.


Håller med, men den kommande HTC gratia verkar väldigt intressant för de preliminära priserna i vart fall. Hade tänkt mig att kanske köpa en HTC Legend Phantom black men den blir ju tokdyr om man jämför med Gratian. Lite sämre skärm, ingen blixt kanske nåt annat också men ingenting som i nuläget hindrar mig från att vänta ett tag till.

Edit: Jaha, kanske blir operatörslåst till 3. Det var då som själva ...

Redigerat av Unregistereda5463e9c, 28 oktober 2010 - 16:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.