Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Criterion Collection

2941 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#951

Postad 10 juli 2015 - 12:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall Heaven's Gate är något att ha? Dock är den riktigt lång och även om Deer Hunter (som Cimino gjorde tidigare) är väldigt lönsam att se enligt mig så blir jag lite osäker kring denna rulle.

 

Det tycker jag absolut för den är klart bättre än sitt oförtjänt dåliga ryckte och kan egentligen ses enbart för det enormt fina fotot. Var själv tvungen att se den två gånger för att verkligen uppskatta den och är glad att jag gav den en andra chans för det var den värd.


Redigerat av Dr. Zaius, 10 juli 2015 - 12:56.


#952

Postad 11 juli 2015 - 14:57

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Har B&N fixat fraktkostnaden eller tror systemet fortfarande att det är böcker man köper? :)



#953

Postad 11 juli 2015 - 21:30

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Har B&N fixat fraktkostnaden eller tror systemet fortfarande att det är böcker man köper? :)

 

Det är fortfarande fel fraktkostnad. Avslutade precis en live chat med B&N supporten.

 

De tog bort frakten på min order och la ärendet upp till Management som skall dubbelkolla vad som gäller och (förhoppningsvis) lägga dit rätt frakt igen.

 

Första chatten fick jag en timeout på då de inte riktigt hade något svar att ge, så jag fick starta om chatten. Ingen av dem bekräftade att det var ett känt fel på siten...



#954

Postad 13 juli 2015 - 10:19

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

 
Någon som vet ifall Heaven's Gate är något att ha? Dock är den riktigt lång och även om Deer Hunter (som Cimino gjorde tidigare) är väldigt lönsam att se enligt mig så blir jag lite osäker kring denna rulle.


Klart sevärd film i den restaurerade långa versionen. Episkt vacker. Gediget hantverk som alltid på gamla storfilmer, även om denna floppade då

#955

Postad 15 juli 2015 - 21:38

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Oktober titlarna:

 

Bifogad fil  277_BD_box_348x490_original.jpg   30,46K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  777_BD_box_348x490_original.jpg   27,29K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  778_BD_box_348x490_original.jpg   24,56K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  90_BD_box_348x490_original.jpg   29,28K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  779_BD_box_348x490_original.jpg   23,84K   0 Antal nerladdningar

 

http://www.criterion...&s=release_date


Redigerat av Dr. Zaius, 15 juli 2015 - 21:44.


#956

Postad 16 juli 2015 - 16:03

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

My Private Idaho har jag velat se rätt länge så det känns bra att den ges ut på en förhoppningsvis bra Blu-Rayutgåva. Däremot är omslaget till Mulholland Drive något av det mest oinspirerade som jag har sett på länge.



#957

Postad 21 juli 2015 - 00:31

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Är inte heller helt nöjd med omslaget till Mulholland Dr. men tycker ändå det ser helt okej ut. My Private Idaho har jag aldrig sett men ser intressant ut och kommer nog satsa på den jag med.

 

B&N tycks konstigt nog inte vara speciellt intresserade av att åtgärda felet med felaktiga fraktpriser men ska tydligen gå att få korrigerat om man kontaktar deras suport. Orkar inte krångla med det och skippar rean helt och hållet så länge felet inte fixas till.

 

StudioCanals´s remastrade utgåva av The Third Man ser av caps-a-holic.com´s bilder att döma väldigt bra ut. Är mycket nöjd med bilden på Criterion utgåvan och kommer behålla den.



#958

Postad 25 juli 2015 - 23:38

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har inte blivit så mycket filmtittande den senaste tiden men såg i fredags om The Third Man och står fast vid det jag tidigare skrev i inlägget ovan. Tidigare under kvällen fick det bli den politiska dramathrillern State of Siege och tänkte avsluta kvällen med Sommarlek (Summer Interlude), en Bergman film från tidigt 50-tal som jag inte sett tidigare.

 

Nytt som tillkommit i samlingen:

 

Bifogad fil  IMG_2752.JPG   156,56K   0 Antal nerladdningar



#959

Postad 28 juli 2015 - 10:07

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Nu är frakten billigare på Barnes and noble.



#960

Postad 28 juli 2015 - 20:40

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

För er som tänkt handla från pågående B&N rean som är förläng t.o.m. 3 augusti bör hålla extra koll på den totala kostnaden då fraktkostnaden fortfarande är dubbelt så hög jämfört med Amazon och kan beroende på vad man tänkt köpa i många fall bli billigare att handla via Amazon trots rean.

 
Brukar sällan misslyckas med mina blindköp men gjorde nog tyvärr en miss med Bottle Rocket som jag inte tyckte var något vidare och kommer akta mig för fler Wes Anderson films blindköp framöver.


#961

Postad 31 juli 2015 - 12:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Hade planer på att köpa Dressed to Kill men kommer avvakta lite då det eventuellt är fel på utgåvan där delar av filmen sägs vara vertikalt utsträckt. Personligen tycker jag inte det ser så farligt ut och visar det sig att det är meningen så köper jag nog den, annars finns ju t.ex Arrow utgåvan att tillgå om man föredrar den.
 

Arrow:

Bifogad fil  large_dressed_to_kill_blu-ray_07.jpg   59,65K   0 Antal nerladdningar

 

Criterion:

Bifogad fil  large_dressed_to_kill_07_blu-ray_.jpg   55,39K   0 Antal nerladdningar

 

http://www.dvdbeaver...ill_blu-ray.htm

 

 

Edit: Ett svar i frågan väntas vara på väg från Criterion.

 

NOTE:

Hey guys,

Criterion are aware of the issue. As usual, when there is enough helpful information, there will be a response.

The information will be made available here.

http://forum.blu-ray...01#post11116501


Redigerat av Dr. Zaius, 31 juli 2015 - 23:53.


#962

Postad 05 augusti 2015 - 06:08

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Dressed to Kill Alternate Disc

In our haste to respond to customer concerns about the anamorphic compression on our release of Dressed to Kill, we posted incorrectly that the change had been made at the behest of the director. Brian De Palma did ask for a change to the geometry of the scan, but it was to address the distortion he saw in the image, not to apply it. Unfortunately, that change was never carried over in the final product, and the resulting discs are wrong. Therefore, we are reauthoring discs without the squeeze and will make them available to all purchasers of our release of Dressed to Kill free of charge. Simply e-mail Jon Mulvaney ([email protected]) with your name, address, and some proof of purchase, such as a receipt, and we will send you a corrected copy. We regret the inconvenience, but we hope that in the end all of our customers will end up with a copy of Dressed to Kill that accurately reflects the film as well as the director’s intentions.

https://www.criterio...-alternate-disc

#963

Postad 07 augusti 2015 - 01:19

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Dressed to Kill Alternate Discs
 
Update, 8/6/15: Good news, everyone. The Dressed to Kill street date is moving to September 8. Thanks to the concerns of our customers and the efforts of reviewers at websites like DVDBeaver.com, who helped point out the problems with the release early, we were able to make the fix before the bulk of orders had shipped. We will, of course, replace any faulty copies that may find their way into circulation, but we are working to ensure that all customers, including those who have placed preorders, and all major retailers will have corrected product in time for the new street date. To be certain that you have the correct version, look for the words “Second printing” on the back of the package and on the disc.

Original post, 8/4/15: In our haste to respond to customer concerns about the anamorphic compression on our release of Dressed to Kill, we posted incorrectly that the change had been made at the behest of the director. Brian De Palma did ask for a change to the geometry of the scan, but it was to address the distortion he saw in the image, not to apply it. Unfortunately, that change was never carried over in the final product, and the resulting discs are wrong. Therefore, we are reauthoring discs without the squeeze and will make them available to all purchasers of our release of Dressed to Kill free of charge. Simply e-mail Jon Mulvaney ([email protected]) with your name, address, and some proof of purchase, such as a receipt, and we will send you a corrected copy. We regret the inconvenience, but we hope that in the end all of our customers will end up with a copy of Dressed to Kill that accurately reflects the film as well as the director’s intentions.

https://www.criterio...alternate-discs

#964

Postad 12 augusti 2015 - 23:51

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Trots utebliven B&N rea för egen del har det handlats friskt under sommaren och mer är på väg in så man har lite att se under hösten.

 

Nytillkommet i samlingen och däribland min första Eclipse Series box:

 

Bifogad fil  IMG_2794.JPG   133,79K   0 Antal nerladdningar

 

https://www.criterio...aius/collection


Redigerat av Dr. Zaius, 12 augusti 2015 - 23:52.


#965

Postad 13 augusti 2015 - 05:33

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Här har du ditt liv har jag inte sett sedan jura tror jag. Kanske är dags att slå till på den... :)



#966

Postad 13 augusti 2015 - 11:49

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Jag vill se många av filmerna ni nämner men jag låter bli att köpa. Dom bara står i hyllan då jag ofta inte har något sug att plocka fram obskyra 3h filmer, inte när dom finns på plats.

Internet skapar ett intresse som sedan tappar luft när man väl har fått produkten

Redigerat av budwhite, 13 augusti 2015 - 11:53.


#967

Postad 14 augusti 2015 - 18:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Här har du ditt liv har jag inte sett sedan jura tror jag. Kanske är dags att slå till på den... :)

 

Har inte sett den tidigare men tänkte göra det snart. Tycker det är kul att Criterion släpper så pass mycket Svensk film som dom gör och skulle gärna se att dom släpper något av Bo Widerberg som t.ex Ådalen 31 eller varför inte Kvarteret Korpen.

 

 

Jag vill se många av filmerna ni nämner men jag låter bli att köpa. Dom bara står i hyllan då jag ofta inte har något sug att plocka fram obskyra 3h filmer, inte när dom finns på plats.

Internet skapar ett intresse som sedan tappar luft när man väl har fått produkten

 

Trist att du känner så och får hoppas det går över. Är inte heller alltid sugen på att se en 3 timmar lång film, men har ingen brådska då det kräver en viss planering för att ha tid och ork till det.



#968

Postad 17 augusti 2015 - 22:33

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

November titlarna:

 

Bifogad fil  780_BD_box_348x490_original.jpg   27,48K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  782_BD_box_348x490_original.jpg   69,67K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  781_BD_box_348x490_original.jpg.png   106,77K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  786_BD_box_348x490_original.png   61,83K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  221_BD_box_348x490_original.jpg   23,23K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DuvivierThirties_box_348x490_original.png   47,33K   0 Antal nerladdningar

 

https://www.criterio...&s=release_date



#969

Postad 17 augusti 2015 - 22:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Apu-trilogin är bra, även om den ofta överskuggar Rays övriga filmer som i regel håller rätt hög klass enligt mig.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 17 augusti 2015 - 22:46.


#970

Postad 17 augusti 2015 - 23:19

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Rätt skaplig månad med många intressanta titlar. Har bara sett Dont Look Back sen tidigare men kommer nog även köpa Ikiru och In Cold Blood som det känns just nu.

 

Har aldrig sett någon av Satyajit Ray´s filmer tidigare men är lite sugen på att göra det. Filmsamlaren1: vilken skulle du rekommendera att börja med och se först i så fall?


Redigerat av Dr. Zaius, 17 augusti 2015 - 23:19.


#971

Postad 18 augusti 2015 - 10:46

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Då skulle jag nog säga Apu-trilogin då den är väldigt lättillgänglig. Det var de som jag såg och det var på Cinemateket dessutom, fast för några år sedan. Annars är Musikrummet och Nayak väldigt bra också.



#972

Postad 18 augusti 2015 - 18:51

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Tack, då vet jag var jag ska börja om suget blir för stort. 

 

Måste ta och besöka någon av Cinemateket´s biografer nån gång för där verkar det visas en hel del intressant. Kollade lite snabbt vad som visas i Stockholm den närmsta månaden och där fanns det några jag skull kunna tänka mig se. Ska hålla lite koll på vad som visas framöver och försöka gå och se nåt under hösten.



#973

Postad 19 augusti 2015 - 00:38

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

De har Kurosawa-tema i både Göteborg och Malmö, så förhoppningsvis kommer det till Stockholm också i oktober/november. Har visserligen redan sett nästan alla hans filmer men inte en enda på stor duk. De sju samurajerna lockar, för den visades nån vecka innan jag var där för första gången vilket känns extra tungt (och då hade jag inte sett den än)... :)



#974

Postad 19 augusti 2015 - 01:03

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Kollade in Cinematekets hemsida. Wow säger jag bara, jag hade nog spenderat en del tid där! Dom verkar visa många fina filmer, synd bara att det inte finns där jag bor...nåja man får väl besöka det när man är i Sthlm/Gbg nästa gång. Hur är bild och ljud-kvalitén på filmerna som dom visar?



#975

Postad 19 augusti 2015 - 01:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Okej. Får hoppas dom kör samma tema också i Stockholm för skulle klart kunna tänka mig att gå och se De Sju Samurajerna isåfall. Hur brukar annars kvaliten rent tekniskt vanligtvis vara på filmerna som Cinemateket visar?

#976

Postad 19 augusti 2015 - 01:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

De flesta kopiorna, åtminstone de svensktextade, kommer från SFI:s filmarkiv och är av ganska varierande kvalité. De flesta jag har sett hos dem från 90-talet och senare har sett mycket bra ut (under förutsättningen att källan är bra), men om kopian har 40 år på nacken kan den vara rätt sliten... Lite charmigt och nostaligskt kanske för dem som gick på bio förr, menav förklarliga skäl det är oftast inte lika imponerande som en färsk master på Blu-Ray. Efter 250+ visningar började jag tröttna lite... :)

 

Gällande De sju samurajerna så gick den på bio i Sverige runt 2002 (bioaffischen hänger på min vägg) och den har de visat i omgångar. År 2010 visades restaureringen som finns på Criterions Blu-Ray, men jag vet inte om de har rättigheterna till den numer.

 

Har inte varit där på ett tag, men om de visar De sju samurajerna kommer jag att närvara under visningen på sista raden i brun kostym och med glasögon så det är bara att hålla utkik... :)



#977

Postad 19 augusti 2015 - 12:35

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Tack för informationen. Tycker helt klart det finns ett värde i att det fortsatt finns möjlighet att gå och se gamla filmer på analog filmkopia även om kvalitén inte alltid ärden bästa. Läste nånstans att dom köpt på sig utrustning för att kunna visa analog film minst 50 år framåt vilket känns bra.
 

 

Kollade in Cinematekets hemsida. Wow säger jag bara, jag hade nog spenderat en del tid där! Dom verkar visa många fina filmer, synd bara att det inte finns där jag bor...nåja man får väl besöka det när man är i Sthlm/Gbg nästa gång. Hur är bild och ljud-kvalitén på filmerna som dom visar?

 
Bor även jag en bit ifrån närmsta Cinematek, men har inte mer än kanske 1-1,5 timmes bilfärd till Sthlm så det finns egentligen ingen bra ursäkt för att inte göra ett besök i framtiden.


Redigerat av Dr. Zaius, 19 augusti 2015 - 12:39.


#978

Postad 20 augusti 2015 - 00:58

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Har snart plöjt igenom Eclipce Series 1: Early Bergman boxen och är mycket nöjd så här långt, både vad det gäller själva filmerna och bildkvaliten trots att det bara är på DVD. Är enbart filmen Hets som jag med säkerhet vet att jag har sett sen tidigare, men är länge sen nu och tänkte avsluta med den.

#979

Postad 21 augusti 2015 - 20:14

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Trådskaparen (Addex) verkar inte vara så aktiv på forumet längre men vad säger ni andra om att be om och få tråden flyttad till forumdelen Film? Där jag tror den skulle passa bättre och i och med det göras format neutral så att säga, då Criterion som bekant både har gett och ger ut utgåvor i andra format än Blu-ray.

#980

Postad 23 augusti 2015 - 15:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har som förväntat börjat dyka upp ett ökat antal annonser av den utgångna The Third Man utgåvan i.o.m. att StudioCanal släppte sin och finns ett gäng annonser på t.ex ebay. Såg även en annons på tradera för ett par veckor sen som gick för en femhundring har för mig.
 
Filmsamlare, var det inte du som hade den där AK 100: 25 Films by Akira Kurosawa boxen? Kan inte finnas många i Sverige som har den och vore kul om du eller vem det nu var hade några smaskiga bilder att bjuda på!

 

Har efter mycket om och men ramat in postern som följde med i Che boxen. Lite synd bara med dom där vecken men blev inte så tokigt ändå och ska nu bara hitta nån bra plats att hänga eller ställa den på.

 

Bifogad fil  IMG_2830.JPG   89,79K   0 Antal nerladdningar



#981

Postad 23 augusti 2015 - 19:21

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Filmsamlare, var det inte du som hade den där AK 100: 25 Films by Akira Kurosawa boxen? Kan inte finnas många i Sverige som har den och vore kul om du eller vem det nu var hade några smaskiga bilder att bjuda på!

Klart att jag har! :) Vet en till här i Sverige som har den, men den är lite märkligt marknadsförd kan jag tycka. Dyr, stor och tung box som uppenbarligen är riktad till de mest entustiastiska Kurosawa-fansen (som jag) men de lär väl redan ha att filmerna? Jag hade de flesta på Laserdisc då plus ett par på DVD och Blu-Ray, så jag kände för en enda samlad DVD-box med det allra mesta inkluderat. De svenska Sandrews-boxarna har ganska otäcka NTSC->PAL masters och är rätt vedervärdiga med all ghosting, sammanflätningsfel och övrig skit.

 

Kan posta bilder imorgon bitti efter jobbet.



#982

Postad 23 augusti 2015 - 23:20

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Vad bra då mindes jag rätt i alla fall och ser såklart fram emot lite bilder. Nu har jag långt ifrån sett alla hans filmer men har uppskattat dom jag sett hittills och ser fram emot att se fler. Är dock lite osäker på om kommande Ikiru är något för mig och kanske hyr eller ser den på annat sätt innan ett eventuellt köp.

Såg föresten Här har du ditt Liv (Here Is Your Life) under kvällen, inkl det mesta av extra materielet förutom kortfilmen som jag tänkte se i morgon. Är allmänt svag för filmer berättade ur arbetarperspektivet och speciellt då Svenska vilket denna gör på ett mycket bra sätt utan att vara allför politisk. Utgåvan i sig håller väldig hög kvalite och kan klart rekomenderas för den som intresserad av filmen.

#983

Postad 24 augusti 2015 - 09:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag är inte så duktig på att fotografera enskilda föremål, ffa inte med dålig belysning, men jag gjorde ett försök iaf även om jag själv sällan blir nöjd med mina bilder... :)

 

Bifogad fil  DSC_0343 2.JPG   86,96K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_0347 2.JPG   94,16K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_0348 2.JPG   80,93K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_0349 2.JPG   143,63K   0 Antal nerladdningar

 

Denna jäkel sparade jag ihop till när jag gick på gymnasiet. Var inte ens myndig då och tog ganska många månader innan jag hade fått ihop alla slantarna. Den anlände postombudet på Kurres födelsedag (23e mars) av någon slump... :)


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 24 augusti 2015 - 09:44.


#984

Postad 24 augusti 2015 - 12:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Finfina bilder det tackar vi för. Om du sparade ihop till den under skoltiden så förstår jag att det tog lite tid men det var det värt kan jag tänka mig. Fick du tag i den medan den fortfarande var i print eller var det efteråt?



#985

Postad 24 augusti 2015 - 15:53

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Fin box! Vad fick man ge för en sådan?



#986

Postad 24 augusti 2015 - 18:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

När jag köpte den så var den inte utgången än, men den blev det några månader efter mitt köp. Om den inte hade varit i produktion vid den tidpunkten hade jag nog struntat i den... :)

 

Tror att jag gav 2900 kr för den med frakt och moms. Verkar gå för lite mer idag på eBay.



#987

Postad 24 augusti 2015 - 19:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

För en gymnasium studerande är så klart 2900:- mycket men annars tyckte jag priset du fick ge var helt okej. Såg att det tidigare idag låg det uppe en helt ny och inplastad AK 100: 25 Films by Akira Kurosawa box på ebay med ett utgångspris på 1.500 dollar som auktionstiden gick ut på i eftermiddags, hur det gick sen vet jag dock inte men dyr var den ju hur som helst.
 
Är på Hitchcock humör känner jag och får bli Foreign Correspondent ikväll, men tänkte först ta och kolla den där kortfilmen som fanns med på Här har du ditt liv utgåvan.



#988

Postad 31 augusti 2015 - 18:20

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har tillkommit ytterligare lite nytt i samlingen under dom senaste veckorna:

 

Bifogad fil  IMG_2966.JPG   146,72K   0 Antal nerladdningar

 

 

 

 

Såg The River igår och blev mycket positivt överraskad, var lite orolig för för att den skulle vara överdrivet sentimental och tramsig men det var den inte. Kvalitén på utgåvan i övrigt är även den riktigt bra och kan klart rekommenderas.

 

Nu blev man ju sugen på att se nått mer av Jean Renoir och såg att Criterion sen tidigare släppt The Rules of the Game som jag eventuellt kommer satsa på.


Redigerat av Dr. Zaius, 31 augusti 2015 - 18:36.


#989

Postad 03 september 2015 - 23:57

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Var från början inte meningen att jag skulle köpa Scanners, men kunde inte hålla mig vilket jag är glad över då den visade sig vara riktigt bra. Råder som bekant delade åsikter om bilden på Criterion utgåvan, har inget att jämföra med men tyckte personligen färgerna, det dämpade ljuset och kontrasten passade filmen väldigt bra.

 

 



#990

Postad 04 september 2015 - 11:28

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Blu-ray.com har recenserat den nypressade Dressed to Kill utgåvan och nu ser proportionerna lite bättre ut.

 

Gamla:

Bifogad fil  first.jpg   111,14K   0 Antal nerladdningar

http://www.blu-ray.c.../129819/#Review

 

Nya:

Bifogad fil  second.jpg   111K   0 Antal nerladdningar

http://www.blu-ray.c.../139897/#Review

 



#991

Postad 06 september 2015 - 10:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

CriterionCast har lag upp lite bilder på kommande Moonrise Kingdom som ser ut att ges ut i ett digipak. Är fortfarande sugen på att se den men kommer hyra den först innan jag eventuellt köper den.

 

Bifogad fil  tumblr_nu8gfeIG7d1qa6obyo1_1280.jpg   630,99K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  tumblr_nu8gfeIG7d1qa6obyo2_1280.jpg   647,58K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  tumblr_nu8gfeIG7d1qa6obyo3_1280.jpg   206,88K   0 Antal nerladdningar

 

http://blog.criterio...ed-pre-order-on


Redigerat av Dr. Zaius, 06 september 2015 - 10:25.


#992

Postad 06 september 2015 - 14:02

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har äntligen beställt Här har du ditt liv efter många om och men. Blir att slänga DVD:n snart hoppas jag... :)



#993

Postad 06 september 2015 - 23:36

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Det gjorde du rätt i, och lär inte bli besviken då utgåvan som helhet håller väldigt hög kvalité.



#994

Postad 07 september 2015 - 19:24

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Amazon.com har just nu september rea på Criterion titlar. Om det gäller september ut vet jag dock inte och lägger nog några beställningar på en gång för att vara på säkra sidan.

 

http://www.amazon.co...TF8&node=285082



#995

Postad 07 september 2015 - 19:30

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Amazon.com har just nu september rea på Criterion titlar. Om det gäller september ut vet jag dock inte och lägger nog några beställningar på en gång för att vara på säkra sidan.

 

http://www.amazon.co...TF8&node=285082

 

Hur var det nu, du brukar beställa en och en med det billigaste fraktalternativet? Har själv haft oturen att få tull på alla mina Amazon paket i sommar, men då var det två-tre filmer i varje beställning...



#996

Postad 08 september 2015 - 14:43

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Ja, oftast beställer jag en film åt gången och har då aldrig åkt på extra avgifter. Men händer fortfarande att jag beställer flera åt gången nån gång ibland och då ökar så klart risken för att man åker dit, men klarade mig nu senaste gången i somras så det är lite av ett lotteri.



#997

Postad 16 september 2015 - 22:15

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

December titlarna:

 

Bifogad fil  494_BD_box_348x490_original.jpg   62,2K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  787_BD_box_348x490_original.jpg   74,84K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  788_BD_box_348x490_original.jpg   61,84K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  789_BD_box_348x490_original.jpg   52,09K   0 Antal nerladdningar

 

https://www.criterio...&s=release_date

 

 

Blir Harold Loyd filmen helt klart för min del men är även lite sugen på Downhill Racer. Hade förhoppningar om att Jungfukällan äntligen skulle släppas denna gång, men så blev det tyvärr inte och får hoppas den släpps nån gång under nästa år istället vilket inte känns omöjligt. Såg HD trailern av den på iTunes igår och tyckte det såg helt okej ut så det blir säkert bra när den väl släpps på Blu-ray.



#998

Postad 17 september 2015 - 03:30

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Speedy är riktigt rolig så den kanske jag själv överväger att införskaffa.

 

Såg Här har du ditt liv igår. Tycker att det är lite av en blandad kompott. Till en början ganska intressant syn på det unga arbetslivet under 1910-talet med unik berättarteknik men ju mer de snöar in sig på sossepropagandan desto svårare har jag att ta till mig. Generellt en bra utgåva, även om jag kunde se en del komprimeringsartifakter i bilden.



#999

Postad 17 september 2015 - 06:58

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Downhill racer jag velat se länge. Verkar ju inte vara något speciellt men Robert Redford kan man inte få för mycket av

#1000

Postad 17 september 2015 - 11:24

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Såg Här har du ditt liv igår. Tycker att det är lite av en blandad kompott. Till en början ganska intressant syn på det unga arbetslivet under 1910-talet med unik berättarteknik men ju mer de snöar in sig på sossepropagandan desto svårare har jag att ta till mig. Generellt en bra utgåva, även om jag kunde se en del komprimeringsartifakter i bilden.

 

Nu är ju jag personligen politiskt lagd åt vänster och skulle kategorisera mig som gråsosse, vilket säkert spelar in i det att jag inte tycker propagandan var speciellt påträngande. Några komprimeringsartefakter såg jag inte till men är samtidigt inte så bra på att upptäcka sådana fel även om jag tittar på relativt stor bild (92" i 16/9 på ca 3.3m avstånd) och ger bilden 8/10 i betyg.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.