Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 31 oktober 2009 - 18:34

putte hägersten
  • putte hägersten
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Det vet jag inte, hur tar jag reda på det? Ser bara filen som namn.namn IMG-fil

#152

Postad 31 oktober 2009 - 18:54

JoSen
  • JoSen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Undertextens namn skall vara likadan som filmens namn:
abcd.img
abcd.srt

#153

Postad 31 oktober 2009 - 20:20

putte hägersten
  • putte hägersten
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
innebär det här att man måste ladda ner nya undertexter till alla filer man har?

#154

Postad 31 oktober 2009 - 22:34

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

innebär det här att man måste ladda ner nya undertexter till alla filer man har?


nej, det är bara att byta namn på filerna så att dom heter lika fast med olika filändelser.

#155

Postad 01 november 2009 - 08:20

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Det är sanning med modifikation.

Helst skall texten komma från samma källa.

Annars är risken stor att man får timing problem med texten.

#156

Postad 01 november 2009 - 12:52

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Det är sanning med modifikation.

Helst skall texten komma från samma källa.

Annars är risken stor att man får timing problem med texten.


Ja, det är ju klart att föredra. Men det går även att justera texten en del i WD TV

#157

Postad 01 november 2009 - 15:46

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det är sanning med modifikation.

Helst skall texten komma från samma källa.

Annars är risken stor att man får timing problem med texten.


Ja, lite modifikation är det ju. Osynkad text är ju inte alltid det optimala B)

Men för att få text till t.ex. en film så behöver man ju ha samma namn. Sen kan det ju vara så att man behöver ha en subtitle som är anpassad för en speciell release eller vad det nu kan vara. Utgick kanske lite korkat ifrån att så var fallet..

#158

Postad 01 november 2009 - 15:49

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
hehe B)

#159

Postad 01 november 2009 - 16:35

Unregisteredbd8730fe
  • Unregisteredbd8730fe
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att stänga av ljudet via hdmi? Kör via optiska utgången till förstärkaren och har valt "digital" i inställningarna. Nu kommer ljudet både via hdmi (tv-högtalarna) och optiskt (via förstärkaren). Är lite jobbigt att behöva skruva ner ljudet på tv:n varje gång...

#160

Postad 01 november 2009 - 17:23

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att stänga av ljudet via hdmi? Kör via optiska utgången till förstärkaren och har valt "digital" i inställningarna. Nu kommer ljudet både via hdmi (tv-högtalarna) och optiskt (via förstärkaren). Är lite jobbigt att behöva skruva ner ljudet på tv:n varje gång...


lär inte gå... fast du har la en mute knapp på tv? B)

#161

Postad 01 november 2009 - 17:53

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
hur är det med RAR-filer
klarar den eller inte?

#162

Postad 01 november 2009 - 18:01

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
jag har problem att få min att hitta mkv filer via närverk, vet inte om det beror på att mediaspelaren i windows inte klarar av dessa filer och därför inte känns igen

Redigerat av Unregisteredcb1a50ee, 01 november 2009 - 20:13.


#163

Postad 01 november 2009 - 18:03

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

hur är det med RAR-filer
klarar den eller inte?

Svar nej.

#164

Postad 01 november 2009 - 20:13

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Som sagt vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med detta........

Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"

Och det största problemet med att köra via mediaserver läget är ju att man inte kan streama mkv eller iso den vägen eftersom detta ju inte stöds av windows mediaplayer.

Jag kör windows 7 och har provat att byta från hemnätverk till andra typer osv osv men inget hjälper

#165

Postad 01 november 2009 - 21:01

ogren
  • ogren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

[...]
Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"
[...]


Jag har planer på att köpa en WD TV HD Live och vill förstås höra att dina problem löser sig. Ser du filmer från andra format än .mkv? Hur är inställningarna i utdelningen?

#166

Postad 01 november 2009 - 21:03

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Som sagt vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med detta........

Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"

Och det största problemet med att köra via mediaserver läget är ju att man inte kan streama mkv eller iso den vägen eftersom detta ju inte stöds av windows mediaplayer.

Jag kör windows 7 och har provat att byta från hemnätverk till andra typer osv osv men inget hjälper


Samma problem här fast jag kör med Vista Home Premium...

#167

Postad 01 november 2009 - 21:07

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Som sagt vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med detta........

Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"

Och det största problemet med att köra via mediaserver läget är ju att man inte kan streama mkv eller iso den vägen eftersom detta ju inte stöds av windows mediaplayer.

Jag kör windows 7 och har provat att byta från hemnätverk till andra typer osv osv men inget hjälper


ej fått min ännu, men misstänker att det är i brandväggen som spökar så WDTV2 inte hittar datorn, var väl nån annan som hade problem med brandväggen, kan ju först bara testa att stänga av brandväggen på din maindator...
verkar ju som du testat/ställt in så du har samma workgroup som oxå folk haft problem med...

#168

Postad 01 november 2009 - 21:38

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Jag har planer på att köpa en WD TV HD Live och vill förstås höra att dina problem löser sig. Ser du filmer från andra format än .mkv? Hur är inställningarna i utdelningen?


Man kan ju säga att jag kan streama alla format som stöds av windows media player

#169

Postad 01 november 2009 - 21:56

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

ej fått min ännu, men misstänker att det är i brandväggen som spökar så WDTV2 inte hittar datorn, var väl nån annan som hade problem med brandväggen, kan ju först bara testa att stänga av brandväggen på din maindator...
verkar ju som du testat/ställt in så du har samma workgroup som oxå folk haft problem med...


Jag ska försöka vara ännu mer specifik i min felbeskrivning.

När jag går in på "Network sharings" söker den ett tag sen dyker lite mappar som jag delat ut upp, när jag sen försöker öppna mapparna står det "No media in the current folder" dock så kan jag gå in i usermappen och hitta ett HD-klipp som är nått exempelklipp i windows.
Så jag vet inte vad jag gjort för fel i delningen eftersom mapparna visas men inte innehållet.

#170

Postad 02 november 2009 - 08:30

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Är det någon med den nya spelaren som hunnit testa hur 23.976hz-material funkar? På den gamla hackar det till var 40e sekund när man har spelaren satt på 1080p24 så det vore skönt om dom fixat detta i den nya. Det vore alltså kul om någon med en schysst tv, d.v.s en som kan ta emot och visa 23.976hz korrekt, kunde testa om det fortfarande hackar till var 40e sekund eller om det flyter bra nu.

Edit: Enligt den här posten av en kille som verkar ha koll ska det nu fungera perfekt i den nya wdtvn! Då blir det nog en uppgradering till den nya inom kort :wub:

Redigerat av blackburn_, 02 november 2009 - 08:45.


#171

Postad 02 november 2009 - 09:47

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Så, då har det tittats lite i helgen. Mycket nöjd med det mesta faktiskt, men jag kör iofs bara 720.
Dock retar jag mig på att det tar ca 5 sek från det att man trycker Power On på fjärren tills Power-lampan börjar lysa på burken. Hänt några gånger att jag satt på den, tryckt igen eftersom burken inte lös, vilket inneburit att man genast stängt av den. Litet irritationsmoment och så långt det jag hittat.

#172

Postad 02 november 2009 - 15:35

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag ska försöka vara ännu mer specifik i min felbeskrivning.

När jag går in på "Network sharings" söker den ett tag sen dyker lite mappar som jag delat ut upp, när jag sen försöker öppna mapparna står det "No media in the current folder" dock så kan jag gå in i usermappen och hitta ett HD-klipp som är nått exempelklipp i windows.
Så jag vet inte vad jag gjort för fel i delningen eftersom mapparna visas men inte innehållet.


Fick min levererad i torsdags. Haft precis samma problem som du.

Nu har jag kopplat in en USB-disk till WD TV och kör över filerna över nätverket, fungerar perfekt. Lite problem med att spela upp visa image-filer, annars är jag mycket nöjd!!
Hade den haft wake on LAN hade det varit grymt. Nu måste jag gå 5 meter och knäppa på enheten innan jag kan föra över filer. Jättejobbigt :wub:

#173

Postad 02 november 2009 - 16:55

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
För er som är intresserade av att köra wireless med WD TV Live så finns en lista på testade donglar här:

http://wdc.custhelp....hp?p_faqid=3805

#174

Postad 02 november 2009 - 18:15

Unregisteredbd8730fe
  • Unregisteredbd8730fe
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Som sagt vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med detta........

Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"

Och det största problemet med att köra via mediaserver läget är ju att man inte kan streama mkv eller iso den vägen eftersom detta ju inte stöds av windows mediaplayer.

Jag kör windows 7 och har provat att byta från hemnätverk till andra typer osv osv men inget hjälper


Nu kör jag egentligen allt via en Nas, men jag provade att dela ut en mapp på min Windows 7 dator. Fungerar hur bra som helst! Nu har jag inga iso-filer, så jag har bara testat med mkv.

Antar att du har satt ett lösenord på användarkontot i Windows? Har du kollar delnings och användarbehörigheterna på de utdelade mapparna? Du kan ju även prova att inaktivera brandvägg och antivirusprogram. Har du något antivirus installerat?

#175

Postad 02 november 2009 - 18:23

Unregisteredbd8730fe
  • Unregisteredbd8730fe
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Ett litet tips!
Vid problem att visa undertexter (externa srt) vid streaming från nasdisk, så gå in via "Network shares" istället för "Media servers". Det fungerar av någon anledning inte via "Media servers"... :wub:

#176

Postad 02 november 2009 - 18:44

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Fick min levererad i torsdags. Haft precis samma problem som du.

Nu har jag kopplat in en USB-disk till WD TV och kör över filerna över nätverket, fungerar perfekt. Lite problem med att spela upp visa image-filer, annars är jag mycket nöjd!!
Hade den haft wake on LAN hade det varit grymt. Nu måste jag gå 5 meter och knäppa på enheten innan jag kan föra över filer. Jättejobbigt :wub:



Klarar denna spelare att visa/spela img.-filer?

Redigerat av mikko, 02 november 2009 - 18:46.


#177

Postad 02 november 2009 - 21:24

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Börjar bli riktigt trött på detta nu, satte ett lösen på användarkontot och vips så fick jag igång network sharings EN gång, nästa gång fanns inte ens datorn tillgänglig där utan bara på media servers, förb***de skit detta.

#178

Postad 02 november 2009 - 21:34

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Håller på fram och tillbaka och testar lite olika med maskinen.

Random grejjer som funkat eller inte funkat:

- Den verkar ha problem med brandväggar iaf. Som jag skrev ovan så hittade den min stationära först när jag stängt av Outpost firewall. Sen var jag även tvungen att stänga av windows brandvägg för att den skulle hitta mapparna som delats ut. Det finns säkert flashiga inställningar i brandväggarna att göra som funkar.

- Kopplade in en USB-hd i min asus wl-500w router och kunde komma åt filerna direkt.

- Startade tversity på min laptop som går trådlöst mot routern, lade till min mp3-katalog i tversitys mediabibliotek och streamade mp3or till wd-tv ;)

- Då är det bara att få igång min lilla NAS som anlände i dag, få in så mycket hårddisk som möjligt i den och rocka fedt! (någon som har en intel duo-core eller dual core att sälja tillsammans med en vettig,tyst cpu-fläkt?)

- Jag har inga problem med on-dioden. Den lyser direkt efter att jag tryckt "power" på fjärren.

Saker som jag undrar:
- Är det någon som lyckas streama SVT-play, tv3-play eller någon annan tvkanals playprogram?
- Är det någon som testat Jamcast och försökt streama typ spotify? Är det ngn idé att strula med det?

#179

Postad 02 november 2009 - 23:48

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Så, då har det tittats lite i helgen. Mycket nöjd med det mesta faktiskt, men jag kör iofs bara 720.
Dock retar jag mig på att det tar ca 5 sek från det att man trycker Power On på fjärren tills Power-lampan börjar lysa på burken. Hänt några gånger att jag satt på den, tryckt igen eftersom burken inte lös, vilket inneburit att man genast stängt av den. Litet irritationsmoment och så långt det jag hittat.

Testade under kvällen på min och det tar väl ~0.5-1s från det att jag trycker tills det lyser framme på WDTV:n. Kör du med USB-disk inkopplad eller bara via nätverket?

#180

Postad 03 november 2009 - 08:14

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
någon här som har testat filmen "Up" i 1080p mkv?
laggar det något vid panoreringar?
fryser bilden nån gång under filmen?

det är många på den gamla wdtv hd som har problem, bland annat jag:)

#181

Postad 03 november 2009 - 10:43

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har lagt in "covers" till mina filmer (jpg-format). WD'n visar bara covers när jag går in under filmer/folders, inte när jag går in under "visa alla filmer". Någon som vet varför?

#182

Postad 03 november 2009 - 11:19

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jäkla er som får mig att byta upp mig snart ;)

#183

Postad 03 november 2009 - 11:35

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Klarar denna spelare att visa/spela img.-filer?


Lite osäker på hur väl .img filer fungerar. Ska testa ngr stycken och återkomma...

#184

Postad 03 november 2009 - 13:25

Unregistered80939328
  • Unregistered80939328
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Som sagt vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med detta........

Jag kan egentligen bara spela upp film och musik via "mediaserver" läget i wd:n men om jag istället kör network sharing så visas mina delade mappar men om jag öppnar dom står det bara "no media in current folder"

Och det största problemet med att köra via mediaserver läget är ju att man inte kan streama mkv eller iso den vägen eftersom detta ju inte stöds av windows mediaplayer.

Jag kör windows 7 och har provat att byta från hemnätverk till andra typer osv osv men inget hjälper


Jag har typ samma problem, fast min datorn syns inte i "mediaserver" heller.

Börjar bli riktigt trött på detta nu, satte ett lösen på användarkontot och vips så fick jag igång network sharings EN gång, nästa gång fanns inte ens datorn tillgänglig där utan bara på media servers, förb***de skit detta.


Hände precis samma sak för mig här också, provade ta ut den ur "Hemgruppen" och satte den som arbetsplatsnätverk, satte behörighet att "everyone" fick tillgång till mappen då fungerade det och jag kunde se filmen, i 5minuter. Sen får jag meddelande om att den inte hittar filen. Då startar jag om maskinen och då finns inte datorn där alls igen.

Är det någon som kan hjälpa oss med detta, de suger ganska mkt att inte kunna streama ordentligt. Jag har också Windows 7.

Lite osäker på hur väl .img filer fungerar. Ska testa ngr stycken och återkomma...


Vad jag läst tidigare på forumet så går det inte att läsa .img filer, men byter man filändelsen till .iso så brukar det fungera. Fungerade för mig i alla fall.

#185

Postad 03 november 2009 - 13:28

svanis75
  • svanis75
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Lite osäker på hur väl .img filer fungerar. Ska testa ngr stycken och återkomma...


Det är jag intresserad av att veta... då jag går i köptankar. Verkar inte vara många som kör trådlöst, finns det någon som gör det? Skulle vilja veta hur det funkar och vilken USB wifi adapter som ni använder isf.?

#186

Postad 03 november 2009 - 17:35

rudie69
  • rudie69
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
någon som vet varför jag inte kan spela upp ISO-filer?!

Har provat flera olika.. blir bara svart bild medans sekunderna tickar på i info bar..

#187

Postad 03 november 2009 - 18:38

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Testade under kvällen på min och det tar väl ~0.5-1s från det att jag trycker tills det lyser framme på WDTV:n. Kör du med USB-disk inkopplad eller bara via nätverket?

Jag kör faktiskt bara med nätverket. En NASad USB-disk och någon burk. Ibland är bara jobbburken igång så då är burken från en domän dessutom.
Ska prova att trycka dit en disk direkt på WDTVn och se om det skiljer.

#188

Postad 03 november 2009 - 19:18

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Ok, jag kör också bara via nätverket så då är det ingen större skillnad på den biten. Trodde att du ev. körde med USB-disk inkopplad och att det skulle göra skillnad i uppstartstiden.

Redigerat av Teppic, 03 november 2009 - 19:19.


#189

Postad 03 november 2009 - 23:47

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har råkat ut för att den hänger sig när man spelar upp mkv filker. Den kan fungera utmärkt i ett tag sen hänger den sig totalt. Måste dra ut sladden i vägguttaget för att få igång den igen. Eller kan det vara min hårddisk som kan vara problemet, kör med WD 1 TB med usb. Någon som känner till detta. Brukar vara 1080 och 720p filmer som jag kör.

#190

Postad 04 november 2009 - 21:10

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har råkat ut för att den hänger sig när man spelar upp mkv filker. Den kan fungera utmärkt i ett tag sen hänger den sig totalt. Måste dra ut sladden i vägguttaget för att få igång den igen. Eller kan det vara min hårddisk som kan vara problemet, kör med WD 1 TB med usb. Någon som känner till detta. Brukar vara 1080 och 720p filmer som jag kör.



Jag har också en WD 1 TB med usb och inte haft ngr problem med mkv filer. Oavsett upplösning.

#191

Postad 04 november 2009 - 22:49

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

någon här som har testat filmen "Up" i 1080p mkv?
laggar det något vid panoreringar?
fryser bilden nån gång under filmen?

det är många på den gamla wdtv hd som har problem, bland annat jag:)


Japp, testat. Dock bara sett 22 minuter. Dom flöt bra. Inga hack, inga frysningar.

#192

Postad 05 november 2009 - 12:59

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

Japp, testat. Dock bara sett 22 minuter. Dom flöt bra. Inga hack, inga frysningar.


okej, återkom när du sätt hela:P

#193

Postad 05 november 2009 - 14:19

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

okej, återkom när du sätt hela:P


vet inte om jag orkar se hela. var d nå speciellt ställe som strula senare i filmen?

#194

Postad 06 november 2009 - 12:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

vet inte om jag orkar se hela. var d nå speciellt ställe som strula senare i filmen?


mins inte tiden, men när gubben släpper ut alla ballonger från hustaket. jag har wdtv hd (inte live) och den pallar inte den scenen.

#195

Postad 06 november 2009 - 23:08

fanimej
  • fanimej
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Misstänker att jag redan vet svaret men, finns det något sätt att kolla på filmer via nätet med WDTV:n? Ex kolla på SVT Play eller liknande. Det är ju oftast bra mycket mer än Youtube-klipp som man kollar online och i så fall måste man ju ändå dra en sladd mellan dator och TV (vilket jag gör idag för att kolla film)

#196

Postad 07 november 2009 - 16:36

Pylon
  • Pylon
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

mins inte tiden, men när gubben släpper ut alla ballonger från hustaket. jag har wdtv hd (inte live) och den pallar inte den scenen.


Har WDTV live, Sanyo Z700 projektor och har tittat på Upp 1080p och ett flertal filmer i 1080p. Alla fungerar suveränt med bild, ljud och undertext. Inga eftersläpningar, hack eller frysningar någonstanns. Är så löjligt nöjd.

Hör av dig om du undrar något annat!

#197

Postad 07 november 2009 - 18:29

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Jag vill att mina mappar ska se ut som när man går in på Filemanagement. Går jag in på min inkopplade usbdisk så vet man ju inte vad mapparna heter förräns man markerar dom...segt med andra ord..

ser det ut så i nätverket med?

#198

Postad 08 november 2009 - 09:52

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Ni som fått "Network shares" att fungera med WDTV Liven, hur lång tid efter att man startat upp WDTVn tar det innan man ser sina shares? Är direkt eller tar det en stund? Så man vet hur länge man ska vänta innan man vet att det inte fungerade. Tack på förhand.

#199

Postad 08 november 2009 - 12:03

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Jag vill att mina mappar ska se ut som när man går in på Filemanagement. Går jag in på min inkopplade usbdisk så vet man ju inte vad mapparna heter förräns man markerar dom...segt med andra ord..

ser det ut så i nätverket med?

Låter som att du eventuellt kör i browseläget "Thumbnail mode".
Ändra för respektive audio,video och foto genom att gå in under
"Settings" och sedan för "Video Settings", "Photo Settings" och Music Settings ändra inställningen "Browser Display" till "List Mode" eller "Preview Mode" (endast video har denna).

#200

Postad 08 november 2009 - 12:29

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Ni som fått "Network shares" att fungera med WDTV Liven, hur lång tid efter att man startat upp WDTVn tar det innan man ser sina shares? Är direkt eller tar det en stund? Så man vet hur länge man ska vänta innan man vet att det inte fungerade. Tack på förhand.

När jag ansluter till mina network shares går det oftast ganska snabbt, typ 2-3s. Ibland när diskarna gått ner i viloläge på NAS:en så kan det ta lite längre tid, typ 9-10s.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.