Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nexus 6

155 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus 6 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,08 (12) Inga priser
Google Nexus 6 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (31) Inga priser

#1

Postad 16 oktober 2014 - 08:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
6 tums 2560 x 1440 amoled display.

Qualcomms Snapdragon 805-plattform som för närvarande är en av de snabbaste mobilplattformarna i produktion. Fyra stycken Krait 450-kärnor (28nm) med en frekvens på upp till 2,7GHz vardera driver telefonen tillsammans med grafikdelen Adreno 420.

3 gig ram.

32 eller 64 gig lagring.

Kameran bygger på en 13MP (1/3.06″, 1.12 μm ) Sony Exmor R CMOS-sensor (IMX 214) med ett ljusstarkt f2.0-objektiv och optisk bildstabilisering.

Videoinspelning sker i 1080p- till och med 4k-upplösning med upp till 30 bilder per sekund.

Stereohögtalare i fronten.

Trådlös laddning.

Batteriet har en kapacitet på 3220mAh och kan snabbladdas på 15 minuter för 6 timmars batteritid (gäller endast vid låg batterinivå).

Ej utbytbart batteri,ingen plats för minneskort.

Mått (HxBxD) 159.3 x 83 x 10.1 mm
Vikt 184 gram.

"Vattenresistant" (ingen IP-klass angiven)

Verkar vara en riktigt grym Nexus så vad säger ni?
Själv har jag grym beslutsångest mellan den här och Note 4

Edit
Hittat ett kort Youtubeklipp med Nexus 6 vs Note 4
Intressant att se skillnad i storlek.
http://youtu.be/5Fn8OnzDO5Y

Ny hands on.
Verkar va en riktigt bra kamera och skärm.

http://www.youtube.c...h?v=Gy8Md3Eky38

Bifogad fil(er)


Redigerat av moparman, 21 oktober 2014 - 22:02.


#2

Postad 16 oktober 2014 - 08:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag var sugen på att uppdatera min nexus 5, men de verkar ha dubblat prisbilden på nexus telefonen enligt rykten. Det var ju lågt pris med hög prestanda som var själva grejen. Nu verkar de som att den kommer kosta som villken highend mobil som helst. Och då är de för dyrt. Hade räknat med 3500-4000kr för 32GB. Men i Sverige lär väl de ryktade 649$ bli närmare 6000+ :-\

#3

Postad 16 oktober 2014 - 08:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag var sugen på att uppdatera min nexus 5, men de verkar ha dubblat prisbilden på nexus telefonen enligt rykten. Det var ju lågt pris med hög prestanda som var själva grejen. Nu verkar de som att den kommer kosta som villken highend mobil som helst. Och då är de för dyrt. Hade räknat med 3500-4000kr för 32GB. Men i Sverige lär väl de ryktade 649$ bli närmare 6000+ :-\


649 dollar brukar översättas till 6000-6500 så det kan man förvänta sig. Är väl inte så farligt iofs för en high-end telefon som detta är.

Borde ingå en handväska dock med tanke på hur stor den är ;)

#4

Postad 16 oktober 2014 - 08:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
jo men man kan ju inte kräva att en 6 tums mobiltelefon med spec och skärm i absoluta toppskiktet ska kosta 3500-4000k tycker jag iaf.

Tidigare Nexus har väl inte legat i absoluta toppen när de släppts?

649 dollar brukar översättas till 6000-6500 så det kan man förvänta sig. Är väl inte så farligt iofs för en high-end telefon som detta är.

Borde ingå en handväska dock med tanke på hur stor den är ;)


Heh, den är stor ungefär som en Iphone 6+ som har mindre skärm.
Internet kokar över nu,hur de kunde släppa en så stor Nexus.

Perfekt för mig dock som var inställd på en Note 4:-D

#5

Postad 16 oktober 2014 - 08:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

jo men man kan ju inte kräva att en 6 tums mobiltelefon med spec och skärm i absoluta toppskiktet ska kosta 3500-4000k tycker jag iaf.

Tidigare Nexus har väl inte legat i absoluta toppen när de släppts?


Kanske inte. Men jag har iaf sett Nexus som en billig telefon. Och att det har varit dess konkurenskraft plus vanilla android som drar ner priset. Vart tyvärr väldigt besviken på det höga priset. Jag har ledsnat sen länge på de stora märkenas prisbild (köper telefonen löst)

#6

Postad 16 oktober 2014 - 08:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo Nexus har ju tidigare varit subventionerade.

Jag tar en när jag förlänger mitt abb så de kvittar för mig..
Har telefonen i 2 år så det är iaf för mig lätt värt pengarna med tanke på hur mycket jag använder en mobil

#7

Postad 17 oktober 2014 - 10:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jo Nexus har ju tidigare varit subventionerade.

Jag tar en när jag förlänger mitt abb så de kvittar för mig..
Har telefonen i 2 år så det är iaf för mig lätt värt pengarna med tanke på hur mycket jag använder en mobil


Jag resonerar exakt som du. Det är abbet man betalar mest för ändå. Hade blivit dyrare för mig att köpa Iphone 6 kontant än med abb.

#8

Postad 17 oktober 2014 - 11:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo.. ca 6500k för en värsting mobil är ju 270/månadx24 plus tex Tre total 450 spänn /mån.
Blir ju svindyrt att köpa mobilen kontant eller som ren avbetalning... Sen brukar de gå att förhandla priser på abb lite

#9

Postad 19 oktober 2014 - 21:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Har en N5 och eftersom kameran inte verkar vara särskilt bra på N6 heller så blir det ingen uppgradering. En bra kamera är det jag saknar i min nuvarande telefon. N6 har väl samma sensor som Oneplus one mfl och den får storstryk av Note/iphone mfl. Lite trist. Vet inte vad jag ska köpa nu, har en Samsung i jobbet och hatar TouchWiz. Sony gillar jag men även den har väl en kamera som börjar bli relativt gammal. IPhone är så jäkla stor i förhållande till skärmyta, dessutom gillar jag inte ios. Kanske en Z4 eller LG G4 kan bli något.

Redigerat av Kamui, 19 oktober 2014 - 21:51.


#10

Postad 19 oktober 2014 - 22:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo är kamera prio 1 så är kanske Nexus inte prio 1 men har inte Nexus en annan "kamera" ? Jag är lite sugen på Note 4 eller WP också men WP verkar inte komma med nån ny värsting än och ja är lite sugen på att testa nå annat än Samsung

#11

Postad 20 oktober 2014 - 06:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jo är kamera prio 1 så är kanske Nexus inte prio 1 men har inte Nexus en annan "kamera" ? Jag är lite sugen på Note 4 eller WP också men WP verkar inte komma med nån ny värsting än och ja är lite sugen på att testa nå annat än Samsung


Hur menar du med "kamera"?

Kamera är inte prio 1 egentligen, då hade jag inte haft en N5 - men en lite bättre och snabbare kamera vill jag verkligen ha. Jag är ingen fotoguru, jag tar i princip uteslutande bilderna i autoläge. I och med att N6 verkar ha en såpass gammal sensor (om det stämmer) så ger det en fingervisning om hur kameran kan tänkas vara i förhållande till konkurrensen.

WP ja... Jag gillar ju MS men det känns nästan som att dom går in för att ta så få marknadsandelar som möjligt? När 1520 kom var den ju grym även jämfört med Android och IOS. Sen har inget hänt. Man kom med 930 i somras som är en sämre version av 1520 och verkar inte ha något på horisonten?

#12

Postad 20 oktober 2014 - 08:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Var det inte en rätt bra Sony sensor i nexus 6?
Nog tror jag kameran i nexus lär duga.

Mer orolig över att skärmen ska va fjolårets samsung amoled.
Och ej löstagbart batteri gillar jag verkligen inte.

Finns väl knappt ens ett rykte om nån ny värsting WP.
Tror jag struntar i WP helt enkelt.



#13

Postad 20 oktober 2014 - 09:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
jo de verkar vara samma som sitter i Note 3 one+ osv...
Tror den helt klart lär duga.
Annars får man helt enkelt gå över till Nokia som har riktigt bra kamera.

#14

Postad 20 oktober 2014 - 09:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nokia finns inte längre när det gäller telefoner. http://www.techtimes...ne-strategy.htm

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 oktober 2014 - 09:49.


#15

Postad 20 oktober 2014 - 10:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Nokia finns inte längre när det gäller telefoner. http://www.techtimes...ne-strategy.htm


Nej men du vet vad vi menar. 830 släpptes ju precis och den stod det Nokia på.

#16

Postad 20 oktober 2014 - 10:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Var det inte en rätt bra Sony sensor i nexus 6?
Nog tror jag kameran i nexus lär duga.

Mer orolig över att skärmen ska va fjolårets samsung amoled.
Och ej löstagbart batteri gillar jag verkligen inte.

Finns väl knappt ens ett rykte om nån ny värsting WP.
Tror jag struntar i WP helt enkelt.


Amoled är ytterligare ett minus i min bok, större delen av mitt mobilanvändande läggs på surf. Dvs vit bakgrund, då drar ju de skärmarna en hel del. Grym svärta osv iofs, men det passar inte mig.

#17

Postad 20 oktober 2014 - 12:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njo, men jag har haft amoled sista 2 åren med Note 2 och jag tycker den håller bra länge, ja surfar jämt.. Nya Note 4 kan ju också trycka ut bra ljusstyrka. Vad ja tycker är värre är att min har inbränningar i skärmen

#18

Postad 20 oktober 2014 - 13:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Njo, men jag har haft amoled sista 2 åren med Note 2 och jag tycker den håller bra länge, ja surfar jämt.. Nya Note 4 kan ju också trycka ut bra ljusstyrka. Vad ja tycker är värre är att min har inbränningar i skärmen


Du blir säkert jäkligt nöjd med Nexusen, enligt min erfarenhet så bortser man från bristerna i hårdvara eftersom man får ett operativsystem utan extra bloat. Jag skriver extra, för Google har allt börjat trycka in en del dynga i Nexus-serien.

#19

Postad 20 oktober 2014 - 14:52

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

jo de verkar vara samma som sitter i Note 3 one+ osv...
Tror den helt klart lär duga.
Annars får man helt enkelt gå över till Nokia som har riktigt bra kamera.


Har du kollat in nya Lumia kamera med Denim uppdateringen. Mycket användbara funktioner som gör kameran ändå mycket bättre. http://www.wpcentral.com/lumia-denim
Känner jag dig rätt har du koll på detta sedan länge.

#20

Postad 20 oktober 2014 - 16:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar ju inte så tokigt :-)
Inte läst så mycket om de faktiskt.

Mitt abb går ut snart så jag letar mest en telefon..
Tyvärr verkar de ju inte komma nån värsting wp eller Microsoft mobil eller vad de kommer att kallas .

Men de känns som att de står mellan Nexus 6 å Note 4..Känns lite som ett nedköp med Nexusen, kommer som inte ifrån det.. Samtidigt skulle de va skönt att testa en Nexus.

#21

Postad 20 oktober 2014 - 17:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Verkar ju inte så tokigt :-)
Inte läst så mycket om de faktiskt.

Mitt abb går ut snart så jag letar mest en telefon..
Tyvärr verkar de ju inte komma nån värsting wp eller Microsoft mobil eller vad de kommer att kallas .

Men de känns som att de står mellan Nexus 6 å Note 4..Känns lite som ett nedköp med Nexusen, kommer som inte ifrån det.. Samtidigt skulle de va skönt att testa en Nexus.


Du kan ju alltid köpa en Nexus 5 bara för att testa och utöver det ta en Note 4 på ditt abonnemang... Att köpa något som du på förhand känner är ett nedköp låter som ett recipe for disaster.

#22

Postad 20 oktober 2014 - 18:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo.. Ja får se.. Bara de kommer nå videorecensioner så ja får se :-)

#23

Postad 20 oktober 2014 - 18:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Verkar ju inte så tokigt :-)
Inte läst så mycket om de faktiskt.

Mitt abb går ut snart så jag letar mest en telefon..
Tyvärr verkar de ju inte komma nån värsting wp eller Microsoft mobil eller vad de kommer att kallas .

Men de känns som att de står mellan Nexus 6 å Note 4..Känns lite som ett nedköp med Nexusen, kommer som inte ifrån det.. Samtidigt skulle de va skönt att testa en Nexus.


Windows Phone. Rättelse Microsoft Lumia ska det vara enl. det senaste.
930 får väl räknas till värsting med dagens mått, även om det inte är allra senaste hårdvaran räcker den mer än väl till för WP. Android kräver betydligt mer.
Absolut inget fel på Android för det, men som sagt behöver kraftigare hårdvara och batteri.
Själv kör jag med både Android och WP.

Redigerat av ffodil, 21 oktober 2014 - 17:02.


#24

Postad 20 oktober 2014 - 19:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Windows Phone.
930 får väl räknas till värsting med dagens mått, även om det inte är allra senaste hårdvaran räcker den mer än väl till för WP. Android kräver betydligt mer.
Absolut inget fel på Android för det, men som sagt behöver kraftigare hårdvara och batteri.
Själv kör jag med både Android och WP.


Har haft hemma en 930 på prov och jämfört med min Nexus 5 (också snap 800) så var den märkbart långsammare. Så jag vet inte hur sant det där är längre. Google har satsat på att det ska rulla på bättre på billiga telefoner och lyckats bra. Fördelen med WP är ju att man slipper bloat som inte går att ta bort, men animationerna är lika långa som på iPhone.

#25

Postad 20 oktober 2014 - 20:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo 930 är inte så dum, dock är ja ute efter 5,5-6 tum och tänker ha min mobil 2 år så jag vill ha de absolut värsta när jag byter. Hade en efterföljare till 1520 varit nära hade den varit intressant.

Men jag tror nästan att de blir en Nexus 6.
Missar pennan, lite sämre kamera, ej utbytbart batteri och inget minneskort å lite lullull..

I övrigt verkar ju Nexusen grym.
Den lär ju va rätt vass, kul men en ren android också.

Måste se nått test mot Note 4 bara

#26

Postad 20 oktober 2014 - 21:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jo 930 är inte så dum, dock är ja ute efter 5,5-6 tum och tänker ha min mobil 2 år så jag vill ha de absolut värsta när jag byter. Hade en efterföljare till 1520 varit nära hade den varit intressant.

Men jag tror nästan att de blir en Nexus 6.
Missar pennan, lite sämre kamera, ej utbytbart batteri och inget minneskort å lite lullull..

I övrigt verkar ju Nexusen grym.
Den lär ju va rätt vass, kul men en ren android också.

Måste se nått test mot Note 4 bara


Testerna kvittar väl om du bestämt dig? :)

Kan för övrigt berätta hur jämförelserna kommer vara:

Samsung vinner på skärm, kamera, kortplats, batteri, utbytbart batteri samt tillbehör. Men förlorar stort som f-n på mjukvaran. Med reservation för att jag inte är insatt i hur bra pennan är till Note, jag antar att den är en gimmick. Dvs, hårdvara=Note by KO och mjukvara= Nexus by KO. Låter som att du lutar åt att du vill ha lite trevligare mjukvara, ett klokt val troligen!

Redigerat av Kamui, 20 oktober 2014 - 21:06.


#27

Postad 20 oktober 2014 - 21:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nästan bestämt mig :-)

Om de då bara kunde komma ut nå fina video reviews snart

#28

Postad 21 oktober 2014 - 08:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jo 930 är inte så dum, dock är ja ute efter 5,5-6 tum och tänker ha min mobil 2 år så jag vill ha de absolut värsta när jag byter. Hade en efterföljare till 1520 varit nära hade den varit intressant.

Men jag tror nästan att de blir en Nexus 6.
Missar pennan, lite sämre kamera, ej utbytbart batteri och inget minneskort å lite lullull..

I övrigt verkar ju Nexusen grym.
Den lär ju va rätt vass, kul men en ren android också.

Måste se nått test mot Note 4 bara


Skulle absolut också välja Nexus före Samsung när det gäller Android. WP har ju bara 1520 i den storleken och den börjar bli lite väl gammal.
Kamui, håller även med dig till en del med jämförelsen Nexus och 930 beroende lite på vad man har för uppdatering i 930 som gör märkbara skillnader. Har själv inte haft förmånen att testa nexus, men har flera Samsung S4, S5 i familjen. Allt beror långt ifrån på hårdvaran.

Redigerat av ffodil, 21 oktober 2014 - 08:11.


#29

Postad 21 oktober 2014 - 09:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Skulle absolut också välja Nexus före Samsung när det gäller Android. WP har ju bara 1520 i den storleken och den börjar bli lite väl gammal.
Kamui, håller även med dig till en del med jämförelsen Nexus och 930 beroende lite på vad man har för uppdatering i 930 som gör märkbara skillnader. Har själv inte haft förmånen att testa nexus, men har flera Samsung S4, S5 i familjen. Allt beror långt ifrån på hårdvaran.


Jag hade inte Denim-uppdateringen (finns den nu?) men jag menade inte laggig för flytet i WP är ju grymt bra. Däremot är animationerna längre vilket gör att saker ofta tar något längre tid än på Android som inte är lika mjukt som WP. Smaksak det där. Jag gillar WP också, kommer säkert skaffa en Surface-telefon om en sådan släpps.

Redigerat av Kamui, 21 oktober 2014 - 09:47.


#30

Postad 21 oktober 2014 - 10:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jag hade inte Denim-uppdateringen (finns den nu?) men jag menade inte laggig för flytet i WP är ju grymt bra. Däremot är animationerna längre vilket gör att saker ofta tar något längre tid än på Android som inte är lika mjukt som WP. Smaksak det där. Jag gillar WP också, kommer säkert skaffa en Surface-telefon om en sådan släpps.


Nej, Denim finns ännu inte ute mer än på t.ex 830/735 som har Denim från start, dock inte färdig. 930 hade 8.1 Cyan från start men inte GDR 1 för DP som ännu inte heller är officiell, men gör en märkbar skillnad i prestanda. Det har ju varit ganska stora förändringar, utvekling i WP OS sista tiden och därför också lite upp och ner i prestanda.
Lite intressant att följa, därför har jag kört uppdateringar för Developers Preview.
Ja, jag menade också animationerna för flytet är svårslaget.

WP har börjat bli riktigt bra och förmodar bättre än många föreställer sig som inte provat på sista tiden.
Det saknas inte mycket längre i WP som är bättre på en del, sämre på annat, en smaksak vilket OS man föredrar.

En märklig sak med animationerna är att jag märker mer en fördröjning på AMOLED-skärmarna än på LCD, vilket inte borde vara nån skillnad, har ingen förklaring på det heller.
Eller möjligen nån skillnad på olika modeller med samma hårdvara.

Redigerat av ffodil, 21 oktober 2014 - 10:41.


#31

Postad 21 oktober 2014 - 10:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Går att boka Nexus 6 i den amerikanska Play Store 29:e oktober.
Får se om det blir liknande datum för Sverige

#32

Postad 21 oktober 2014 - 11:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Går att boka Nexus 6 i den amerikanska Play Store 29:e oktober.
Får se om det blir liknande datum för Sverige


Är det 32 gb som operatörerna kommer ta in?

#33

Postad 21 oktober 2014 - 11:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Den ska komma i 32 och 64..
Har 16 nu så ja tror 32 blir bra..
Sjukt att de fortfarande har så små storlekar. Standard borde ju vara 100gig+

Edit
La upp ett filmklipp ja hittat i första inlägget.. Note 4 vs Nexus 6.
Lagt upp ett till klipp,hands on från verge.Han verkar riktigt nöjd ☺

Redigerat av moparman, 21 oktober 2014 - 22:14.


#34

Postad 22 oktober 2014 - 10:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Ni som har haft phablets tidigare, vänjer man sig vid bredden? Ser att Nexus 6 är nästan 5 mm bredare än Note 4 och undrar hur en sån sak påverkar hanteringen. Misstänker att just bredden är problemet. 83 mm. Jösses. Jag har ändå stora händer men är trots det lite tveksam.

Blev så jäkla less på kameran i min N5 när jag försökte fånga sonen på bild igår att jag börjar snegla mot något nytt.

#35

Postad 22 oktober 2014 - 14:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Första dagarna var jag i shock heh.. Men jag tycker man vänjer sig fort.. Men man får ju räkna med att man kan inte använda 1 hand till allt... Vet man med sig att det är ett måste eller att man kryper omkring och skruvar, bygger osv så funkar de inte så bra att ha den i fickan.

#36

Postad 22 oktober 2014 - 20:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Jag ser fram emot bilder tagna med kameran när ni fått era telefoner, gärna på rörliga objekt i dåligt ljus. :)

#37

Postad 29 oktober 2014 - 21:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar vara en katastrofal förhandsbokning i USA som vanligt när de släpper Nexus telefoner... Typ slut telefoner på 1 minut.. Hur fan kan de misslyckas så hårt?

Hur svårt kan det vara att låta kunderna registrera sitt köp, skicka mail om plats i kö och preliminärt leveransbesked?

Inte så att de bara har 1000 ex å de ej tillverkas nya

#38

Postad 29 oktober 2014 - 22:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Försenad tydligen
http://www.gsmarena....-news-10081.php

Men Droid maxx kan ju vara ett alternativ http://www.gsmarena....-news-10075.php

Redigerat av NisseGurra, 29 oktober 2014 - 22:08.


#39

Postad 30 oktober 2014 - 00:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Maxx verkar ju grymt bra men de är väl ytterst tveksamt om den dyker upp nå mycket tidigare..

Surt som fasen å vänta men det är ju de vanliga...

#40

Postad 30 oktober 2014 - 21:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Maxx (herregud vilket namn) verkar makalöst bra. Men det känns orealistiskt att Motorola skulle lansera både nya Moto X OCH Maxx? Moto X skulle jag köpa om 32 gb fanns i Sverige, 16 klarar jag mig inte på längre.

#41

Postad 31 oktober 2014 - 16:43

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Kan meddela att Proshop har angivit på sin hemsida att Nexus 6 (enbart 64GB-verisionen) i Midnight blue och Cloud White beräknas inkomma för leverans den 2014-11-03. Huruvida detta är säkert eller inte återstår att se, enbart dom som ändrat till ett leveransdatum!

http://www.proshop.s...paign=pricesite

*Edit: Skrev fel datumordning men korrigerat!

Redigerat av Gullberg_89, 31 oktober 2014 - 16:44.


#42

Postad 31 oktober 2014 - 21:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Kan meddela att Proshop har angivit på sin hemsida att Nexus 6 (enbart 64GB-verisionen) i Midnight blue och Cloud White beräknas inkomma för leverans den 2014-11-03. Huruvida detta är säkert eller inte återstår att se, enbart dom som ändrat till ett leveransdatum!

http://www.proshop.s...paign=pricesite

*Edit: Skrev fel datumordning men korrigerat!

Man kan ju alltid hoppas men det där tror jag inte ett smack på. Butiken/leverantörer skriver ut ett datum (tidigare än andra) enbart för att locka köpare. Det är vad jag tror.

#43

Postad 31 oktober 2014 - 21:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Man kan ju alltid hoppas men det där tror jag inte ett smack på. Butiken/leverantörer skriver ut ett datum (tidigare än andra) enbart för att locka köpare. Det är vad jag tror.


Instämmer, det är bara ett lockbete för att fånga in lystna köpare :)

#44

Postad 31 oktober 2014 - 22:30

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Då är vi tre med samma tanke, passade dock på att använda kompletts chat när jag fick nys om detta och killen jag pratade med menade att datumet inte är spikat men antydde att det blir troligen kring början av november.

#45

Postad 31 oktober 2014 - 22:32

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Då är vi tre med samma tanke, passade dock på att använda kompletts chat när jag fick nys om detta och killen jag pratade med menade att datumet inte är spikat men antydde att det blir troligen kring början av november.

Intressant, vi får se helt enkelt.

#46

Postad 31 oktober 2014 - 22:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Technobuffalo unboxing

http://youtu.be/L3_emQHLByo


Fyfasen vad läcker den blåa är..

#47

Postad 01 november 2014 - 06:17

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Technobuffalo unboxing

http://youtu.be/L3_emQHLByo


Fyfasen vad läcker den blåa är..


Har suttit och dräglat över den videon ett tag, skulle dock vilja se en vit ;) Tror den är grymt läcke .

#48

Postad 01 november 2014 - 07:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
varsågod, en vit..
ser riktigt läcker ut också

http://youtu.be/S7D-eCs7X3c

#49

Postad 01 november 2014 - 08:19

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

varsågod, en vit..
ser riktigt läcker ut också


Se där ja, då var man redan såld på en vit ;) Lite offtopic men jäklar vad fräscht Android 5.0 ser ut, bara det känns som en stor nyhet och saken blir ju inte sämre med N6 :)

#50

Postad 04 november 2014 - 10:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Beställt vit 64GB från NetonNet med förlängning av mitt Telenor-abonnemang. Räknar inte med att få den före 2:a advent...men vi får väl se.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.