Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS 9

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 november 2015 - 18:19

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Vad har hänt med uppdatering av appar? Fler och fler tuggar och tuggar och får därefter markeringen ett moln med nedladdningspil och hamnar i "ej på denna iPhone"!? På appens icon i iPhonen står det hämtar/installerar!?

#52

Postad 05 november 2015 - 18:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vad har hänt med uppdatering av appar? Fler och fler tuggar och tuggar och får därefter markeringen ett moln med nedladdningspil och hamnar i "ej på denna iPhone"!? På appens icon i iPhonen står det hämtar/installerar!?


Inte hos mig. Har du startat om luren?

#53

Postad 05 november 2015 - 20:00

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Inte hos mig. Har du startat om luren?


Det hjälper inte!

#54

Postad 06 november 2015 - 07:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vad har hänt med uppdatering av appar? Fler och fler tuggar och tuggar och får därefter markeringen ett moln med nedladdningspil och hamnar i "ej på denna iPhone"!? På appens icon i iPhonen står det hämtar/installerar!?

Automatisk eller manuell uppdatering? Har du samma appar på någon annan enhet?



#55

Postad 06 november 2015 - 10:56

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Automatisk eller manuell uppdatering? Har du samma appar på någon annan enhet?


Har inställt för automatisk uppdatering men det verkar inte fungera riktigt!? Apparna ligger säkert på 3-4 enheter.

#56

Postad 06 november 2015 - 11:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har inställt för automatisk uppdatering men det verkar inte fungera riktigt!? Apparna ligger säkert på 3-4 enheter.

Någonstans där ligger nog problemet.



#57

Postad 06 november 2015 - 11:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Någonstans där ligger nog problemet.


Aldrig några problem tidigare! Senaste exemplet nu är Dropbox, tur man inte är beroende av det för då hade jag suttit i hissen!
Förmodligen något med flera enheter på samma id eftersom det är problem med samtalshistoriken också. Vore ju tacksamt om de meddelat att det skett förändringar. Begränsningen tidigare var ju 5 enheter på samma id om jag kommer ihåg rätt?

#58

Postad 06 november 2015 - 12:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Aldrig några problem tidigare! Senaste exemplet nu är Dropbox, tur man inte är beroende av det för då hade jag suttit i hissen!
Förmodligen något med flera enheter på samma id eftersom det är problem med samtalshistoriken också. Vore ju tacksamt om de meddelat att det skett förändringar. Begränsningen tidigare var ju 5 enheter på samma id om jag kommer ihåg rätt?

10 enheter varav max 5 datorer. Detta kan du kolla via itunes på en dator.



#59

Postad 06 november 2015 - 12:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

10 enheter varav max 5 datorer. Detta kan du kolla via itunes på en dator.


5 enheter räcker ju men då får det ju fungera annars är det ju ingen mening.

#60

Postad 25 november 2015 - 19:08

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Detta med iCloud;
Har nu upptäckt att det går att lägga upp mappar i iCloud. I dessa kan man tex lägga in bilagor direkt från mail. Det går även att läsa in filer dit från windows i datorn. Tänkte då att jag skulle kunna få samma mappsystem som jag har i windows med en mapp + undermappar för varje projekt även i iCloud. Detta oavsett vilket pgm/app filen är skapad i. Problemet är bara att tex en fil skapad i word i datorn som överförs till iCloud öppnas i pages, annars måste man starta word först och hämta filen i iCloud. En fil som omvandlas till pdf med hjälp av en app i iOS kan inte läggas tillbaka i dessa mappar eftersom iCloud/appen inte har denna koppling? En fil skapad med word/excel i iOS går tydligen heller inte att få in i dessa mappar? Däremot kan jag skicka en wordfil till mig själv i ett mail och spara filen till valfri iCloudmapp. Öppnar jag den från mappen så blir det pages!
Målsättningen är ju att kunna samla alla filer som hör till ett projekt i en mapp inte behöva leta i 10 olika pgm/appar!? Detta med iCloud är ju en början men det är mkt långt kvar!!

#61

Postad 26 november 2015 - 11:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Detta med iCloud;
Har nu upptäckt att det går att lägga upp mappar i iCloud. I dessa kan man tex lägga in bilagor direkt från mail. Det går även att läsa in filer dit från windows i datorn. Tänkte då att jag skulle kunna få samma mappsystem som jag har i windows med en mapp + undermappar för varje projekt även i iCloud. Detta oavsett vilket pgm/app filen är skapad i. Problemet är bara att tex en fil skapad i word i datorn som överförs till iCloud öppnas i pages, annars måste man starta word först och hämta filen i iCloud. En fil som omvandlas till pdf med hjälp av en app i iOS kan inte läggas tillbaka i dessa mappar eftersom iCloud/appen inte har denna koppling? En fil skapad med word/excel i iOS går tydligen heller inte att få in i dessa mappar? Däremot kan jag skicka en wordfil till mig själv i ett mail och spara filen till valfri iCloudmapp. Öppnar jag den från mappen så blir det pages!
Målsättningen är ju att kunna samla alla filer som hör till ett projekt i en mapp inte behöva leta i 10 olika pgm/appar!? Detta med iCloud är ju en början men det är mkt långt kvar!!

Det är iCloud Drive som du talar om. Den är bara kompatibel med Apples program. Vill du lagra Office-dokument är det bättre att använda OneDrive. Det är inbyggd i tex Outlook för iOS. Outlook för IOS är även kompatibel med iCloud Drive.



#62

Postad 13 december 2015 - 07:41

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Har en 5:a 32GB. Efter iOS 9.x var jag tvungen att återställa telefonen. Den segade ner sig. iMessage funkade inte, visa notiser som i messenger funkade inte. Telefon frös titt som tätt i 10-15 sek. Det som jag forfarande upplever efter återställningen och uppdatering till iOS 9.2 är att den fryser väldigt ofta, framför allt efter jag väcker den dvs skall använda efter den varit liggande. Mycket irriterande!! Nån mer som upplever detta?!

#63

Postad 13 december 2015 - 09:04

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Har en 5:a 32GB. Efter iOS 9.x var jag tvungen att återställa telefonen. Den segade ner sig. iMessage funkade inte, visa notiser som i messenger funkade inte. Telefon frös titt som tätt i 10-15 sek. Det som jag forfarande upplever efter återställningen och uppdatering till iOS 9.2 är att den fryser väldigt ofta, framför allt efter jag väcker den dvs skall använda efter den varit liggande. Mycket irriterande!! Nån mer som upplever detta?!

 

Min 6S kan frysa till i någon sekund när jag låser upp den, inte så ofta men ibland.

 

Mer irriterande är att status fältet (där man ser klockan, operatör mm.) "fryser" inte visas i typ 1,5 sekunder när jag låser upp telefonen med Touch ID. Då kan man inte starta appar eller göra något, bara vänta på att fältet visas igen. Detta händer inte om man låser upp telefonen med kod...



#64

Postad 14 december 2015 - 08:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Min 6S kan frysa till i någon sekund när jag låser upp den, inte så ofta men ibland.

 

Mer irriterande är att status fältet (där man ser klockan, operatör mm.) "fryser" inte visas i typ 1,5 sekunder när jag låser upp telefonen med Touch ID. Då kan man inte starta appar eller göra något, bara vänta på att fältet visas igen. Detta händer inte om man låser upp telefonen med kod...

Har aldrig sett det problemet. Jag ser statusraden hela tiden.



#65

Postad 16 december 2015 - 08:42

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Har aldrig sett det problemet. Jag ser statusraden hela tiden.

 

Har du en 6S?

 

Jag återställde telefonen till 9.2 via iTunes och nu är det samma problem vid upplåsning via touch ID...

 

(Ställde in den som ny telefon)


Redigerat av bpl, 16 december 2015 - 08:44.


#66

Postad 16 december 2015 - 10:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har du en 6S?

 

Jag återställde telefonen till 9.2 via iTunes och nu är det samma problem vid upplåsning via touch ID...

 

(Ställde in den som ny telefon)

6S, ja.

9.2 är den senaste. Hur kan du "återställa" till den senaste ver.


Redigerat av agpath, 16 december 2015 - 10:16.


#67

Postad 16 december 2015 - 10:41

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jag laddade ner 9.2 från Apple och återställde med att hålla in alt-tangenten medans man väljer återställ i iTunes, då kan man välja .ipsw filen som man laddade ner.

 

Jag kör Mac.



#68

Postad 17 december 2015 - 07:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag laddade ner 9.2 från Apple och återställde med att hålla in alt-tangenten medans man väljer återställ i iTunes, då kan man välja .ipsw filen som man laddade ner.

 

Jag kör Mac.

Jag menar att 9.2 kom i förra vecka och med "återställ" menar jag "backa till en tidigare version". Men du menar fabriksåterställning?



#69

Postad 17 december 2015 - 08:56

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jag menar att 9.2 kom i förra vecka och med "återställ" menar jag "backa till en tidigare version". Men du menar fabriksåterställning?

 

Japp, återställa till fabriksinställningar...

 

Det var samma problem med 9.0 och 9.1. 9.2.1 beta kom ut igår, får se om det löser problemet...



#70

Postad 17 december 2015 - 09:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Japp, återställa till fabriksinställningar...

 

Det var samma problem med 9.0 och 9.1. 9.2.1 beta kom ut igår, får se om det löser problemet...

Vi har en 6S och 2 6-or i familjen och jag har inte sett detta problem.



#71

Postad 17 december 2015 - 09:26

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Lustigt... För det mesta är det bara klockan som "fryser" men det kan vara hela statusraden med ikoner också.

 

Jag ska filma det och lägga upp här så ska du få se...



#72

Postad 17 december 2015 - 19:57

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Hm..några sekunder, lite bättre än mina 15 sec. :-( har blivit efter 9.x uppdateringarna.

#73

Postad 24 december 2015 - 22:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Frågan kanske har avhandlats tidigare och har ingen direkt koppling till iOS 9.x men hur hanterar ni konton till barn? Kör paddan och telefonen till grabben (5år) som mina enheter men funderar på om det är bättre att skapa eget konto till honom? Kör med begränsningar och ett "barnanpassat" innehåll utan möjlighet till vare sig installera eller ta bort appar. Är det bättre jag sätter upp enheterna som hans egna?

Redigerat av lobo, 24 december 2015 - 22:01.


#74

Postad 25 december 2015 - 15:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Frågan kanske har avhandlats tidigare och har ingen direkt koppling till iOS 9.x men hur hanterar ni konton till barn? Kör paddan och telefonen till grabben (5år) som mina enheter men funderar på om det är bättre att skapa eget konto till honom? Kör med begränsningar och ett "barnanpassat" innehåll utan möjlighet till vare sig installera eller ta bort appar. Är det bättre jag sätter upp enheterna som hans egna?


Du kan använda Familjedelning och sedan skapa ett nytt konto som du ansluter till Familjekontot som du ansvarar för.

#75

Postad 11 januari 2016 - 22:57

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
En del vettiga uppdateringar i iOS 9.3: http://iphone.applei...-more-in-ios-93

Där möjligheten att skydda innehåll i Notes och förbättringen av CarPlay är två väldigt önskade uppdateringar, night mode känns mer som en gimmick men kanske är intressant om man sitter med telefonen nätterna långa.

Redigerat av lobo, 11 januari 2016 - 22:58.


#76

Postad 06 mars 2016 - 12:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Har en fråga som jag hoppas ni proffs kan svara på! Om man köper ett trådlöst iOS keyboard till sin iPad funkar det då i spel oxå typ Clash of clans eller funkar sånt bara i dokument och safari när man surfar! Det är sonen som undrar ! Tacksam för hjälp!

#77

Postad 06 mars 2016 - 12:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Hej, har en allmän fråga egentligen men Skatteverket tvingar ju oss numera att logga in med vårt id06 varje dag numera. Appen vi använder sparar ej min uppgifter så måste varje morgon fylla i personnummer, id06 nummer samt firmans organisationsnummer. För jäkla segt. Finns det något sätt att fixa så appen sparar uppgifter? Appen vi kör på är den nedan.

Mobil ID06 personalliggare av Entral AB
https://appsto.re/se/2tkrab.i

#78

Postad 13 mars 2016 - 14:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Har en fråga som jag hoppas ni proffs kan svara på! Om man köper ett trådlöst iOS keyboard till sin iPad funkar det då i spel oxå typ Clash of clans eller funkar sånt bara i dokument och safari när man surfar! Det är sonen som undrar ! Tacksam för hjälp!

 

Eftersom spelet bygger på att man touchar skärmen och inte har en markör man flyttar så är jag tveksam att det fungerar.


Hej, har en allmän fråga egentligen men Skatteverket tvingar ju oss numera att logga in med vårt id06 varje dag numera. Appen vi använder sparar ej min uppgifter så måste varje morgon fylla i personnummer, id06 nummer samt firmans organisationsnummer. För jäkla segt. Finns det något sätt att fixa så appen sparar uppgifter? Appen vi kör på är den nedan.

Mobil ID06 personalliggare av Entral AB
https://appsto.re/se/2tkrab.i

 

Om du inte själv ser någon inställning för det får du fråga utvecklarna.

Men tar inte det bort en del av säkerheten att den sparar inloggningsuppgifterna?



#79

Postad 13 mars 2016 - 14:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Om du inte själv ser någon inställning för det får du fråga utvecklarna.
Men tar inte det bort en del av säkerheten att den sparar inloggningsuppgifterna?

Vet inte med säkerheten, det sparas i android vet jag. Det spelar egentligen inte någon större roll med säkerheten. Man måste bara vara inloggad om Skatteverket kommer på kontrol, ett försök att försvåra för svartarbetare på byggen. Det finns inget att göra i appen mer än att logga in och ut. Alla uppgifter som krävs är offentliga handlingar ändå tror jag, inget lösenord eller så finns.

Redigerat av Johan_i_burken, 13 mars 2016 - 14:50.


#80

Postad 13 mars 2016 - 18:51

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Hej, har en allmän fråga egentligen men Skatteverket tvingar ju oss numera att logga in med vårt id06 varje dag numera. Appen vi använder sparar ej min uppgifter så måste varje morgon fylla i personnummer, id06 nummer samt firmans organisationsnummer. För jäkla segt. Finns det något sätt att fixa så appen sparar uppgifter? Appen vi kör på är den nedan.

Mobil ID06 personalliggare av Entral AB
https://appsto.re/se/2tkrab.i

 

Om du vill så kan du alltid lägga in t.ex lösenordet som ett kortkommando, det blir såklart inte så supersäkert men om bara du ska använda telefonen så kan det ju funka. Jag har t.ex lagt in så om jag skriver ordet "vht" så skrivs min mailadress ut automatiskt, så slipper man skriva in mailadressen, något jag märkt att jag gör ganska ofta.

 

På det sättet kan du iallafall minska mängden tecken du behöver skriva.



#81

Postad 14 mars 2016 - 19:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det får bli så, tack för bra tips htiawe



#82

Postad 19 mars 2016 - 11:39

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Är det bara jag som börjar känna vissa tvivel kring stabilitet och tillförlitlighet på iOS numera? Tidigare har det alltid känts som att iOS må vara tråkigare än android men å andra sidan fungerar grymt bra och aldrig strular. Men numera tycker jag det är rätt ofta som det är problem i stil med de som beskrivs i denna tråd.



#83

Postad 19 mars 2016 - 15:36

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag är ämnad att hålla med till viss del, nu hoppar jag förivsso alltid på Apples betaversioner oavsett om de är officella eller endast för utvecklare men även skarpa versioner av iOS tycker jag blivit lite mindre stabila. Då och då startar telefonen om sig själv alternativt att skärmen låser sig för en stund, inte lika illa som de upplevelser jag haft med Android men ändock illavarslande.

 

Vet att podcaster såsom Upgrade och ATP började prata om dessa fenomen för något år sedan, både när det gällde iOS och OSX, att Apple borde lägga mer tid på att fixa buggar och finslipa än att lägga till funktioner som ingen efterfrågat. Men till viss del förstår jag väl Apple (och övriga företag), det är ju ett sånt evigt tjat på att saker ska vara "innovativa" utan att någon egentligen vet vad det innebär.



#84

Postad 19 mars 2016 - 16:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Är det bara jag som börjar känna vissa tvivel kring stabilitet och tillförlitlighet på iOS numera? Tidigare har det alltid känts som att iOS må vara tråkigare än android men å andra sidan fungerar grymt bra och aldrig strular. Men numera tycker jag det är rätt ofta som det är problem i stil med de som beskrivs i denna tråd.


Min upplevelse är tvärtom.
Har varit beta testare långt innan öppen beta testning fanns genom att betala för registrerin av telefonens udid.
Då hände det ofta att vid en uppdatering av beta version av iOS slutade många program att sluta fungera.
Och man var tvungen att både rapportera till Apple (fast dom inte har något med det att göra) och till utvecklaren av programmen.
Nu händer det mer sällan att utan det är sällsynt.
Däremot händer det oftare buggar som gör iOS laggigt.

#85

Postad 21 mars 2016 - 08:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är det bara jag som börjar känna vissa tvivel kring stabilitet och tillförlitlighet på iOS numera? Tidigare har det alltid känts som att iOS må vara tråkigare än android men å andra sidan fungerar grymt bra och aldrig strular. Men numera tycker jag det är rätt ofta som det är problem i stil med de som beskrivs i denna tråd.

Vad är det för problem som du syftar på? Är det inte i beta-versioner? I så fall är det inte relevant. Detta är ingen tråd för beta-testare, även om vissa verkar tro det. Själv upplever jag inga problem med iOS 9.2.1 på min iPhone 6S. Men det kan så klart vara problem med äldre iPhones som uppdaterats. Tex funkar inte min gamla 5C klockrent efter att den uppdaterades.



#86

Postad 21 mars 2016 - 08:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Vad är det för problem som du syftar på? Är det inte i beta-versioner? I så fall är det inte relevant. Detta är ingen tråd för beta-testare, även om vissa verkar tro det. Själv upplever jag inga problem med iOS 9.2.1 på min iPhone 6S. Men det kan så klart vara problem med äldre iPhones som uppdaterats. Tex funkar inte min gamla 5C klockrent efter att den uppdaterades.


Naturligtvis då ska vi diskutera beta också för det är fortfarande iOS

#87

Postad 21 mars 2016 - 08:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Naturligtvis då ska vi diskutera beta också för det är fortfarande iOS

Kan visserligen acceptera det, men jag kan inte acceptera om det sägs att det är problem med "stabilitet och tillförlitlighet" med iOS9 om det är en beta man syftar på.



#88

Postad 21 mars 2016 - 09:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Kan visserligen acceptera det, men jag kan inte acceptera om det sägs att det är problem med "stabilitet och tillförlitlighet" med iOS9 om det är en beta man syftar på.

 

Nu var det initialt inte beta som nämndes när det gällde problem med "stabilitet och tillförlitlighet"

Jag gjorde jämförelsen med beta hur det var tidigare mot idag för att ge min bild av nämnda problem.



#89

Postad 21 mars 2016 - 09:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Nu var det initialt inte beta som nämndes när det gällde problem med "stabilitet och tillförlitlighet"

Jag gjorde jämförelsen med beta hur det var tidigare mot idag för att ge min bild av nämnda problem.

Min bild är dock att jag inte har några problem med iOS. Då är det rätt förvirrande när det finns andra som påstår det motsatta, att det bara för att de har upplevt något problem så skulle detta vara generellt. Sanningen är oftast att problemen ligger i enskilda appar som inte har uppdaterats för att anpassas till en ny version av iOS. Då är det inte iOS som är instabil utan vissa appar.



#90

Postad 21 mars 2016 - 09:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Min bild är dock att jag inte har några problem med iOS. Då är det rätt förvirrande när det finns andra som påstår det motsatta, att det bara för att de har upplevt något problem så skulle detta vara generellt. Sanningen är oftast att problemen ligger i enskilda appar som inte har uppdaterats för att anpassas till en ny version av iOS. Då är det inte iOS som är instabil utan vissa appar.

 

Sant :)



#91

Postad 22 mars 2016 - 01:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Oj, här spekuleras det friskt :D

Syftar så klart inte på nån betaversion och har heller aldrig nämnt att det skulle vara det. En av apparna som strular är Safari som är så uppdaterad som den kan vara. Ett av de problem jag upplever visade sig när jag skrev detta, att longpress för att enklare placera textmarkören (cirkeln) inte tycks fungera ibland och man måste försöka igen. Även copy & paste har av och till strulat.

Lappen, du nämnde själv tidigare problem med lag (om jag minns rätt), var/när upplever du det mer exakt?

Agpath, jag har inte kommit med några generella påstående, jag har ställt frågor och berättat om min upplevelse

Redigerat av improwise, 22 mars 2016 - 09:02.


#92

Postad 22 mars 2016 - 09:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

9.3 släpptes skarp igår kväll direkt efter eventet. Night mode-läget var riktigt bra. Nu slipper det göra ont i ögonen när man plockar upp mobilen på morgonkvisten!



#93

Postad 22 mars 2016 - 09:03

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

9.3 släpptes skarp igår kväll direkt efter eventet. Night mode-läget var riktigt bra. Nu slipper det göra ont i ögonen när man plockar upp mobilen på morgonkvisten!


Ja, det är riktigt bra att det nu kommit även till iOS

#94

Postad 24 mars 2016 - 04:59

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Även jag har problem med att t.ex Safari kan krascha hela telefonen men också att låsskärmen inte funkar alla gånger. Jag kan aldrig öppna kameran från låsskärmen och använda den direkt, den börjar visa kameran men sen så är det som att kamera-appen låser sig och jag kommer tillbaka till låskärmen igen.

 

Stundtals låser sig telefonen i släckt läge och vägrar vakna på en 20-30 sekunder. Otroligt irriterande. Detta händer för övrigt även på min iPad Mini. Jag föredrar fortfarande iOS framför Android (jag hade en kort dust med en S7 för en vecka sen, gillade icke) men jag sällar mig till t.ex personer som Marco Arment som önskar att Apple istället för att släppa nya versioner av operativsystem med funktioner som vi både önskar och vill ha istället tar mer tid till att polera befintligt operativ och låter apputvecklare lösa funktonsbehoven. f.lux fanns ju t.ex på App Store innan Apple tog ner den för att implementera Night Mode.

 

Marco skrev en väldigt omdebatterad artikel i ämnet förra året då han fick mycket kritik från många användare av Apples produkter, det verkar som att man i vissa kretsar inte får kritisera Apples produkter, även om det är för att föra problem till ytan och försöka förbättra situationen.

 

https://marco.org/20...nal-high-ground



#95

Postad 24 mars 2016 - 07:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Även jag har problem med att t.ex Safari kan krascha hela telefonen men också att låsskärmen inte funkar alla gånger. Jag kan aldrig öppna kameran från låsskärmen och använda den direkt, den börjar visa kameran men sen så är det som att kamera-appen låser sig och jag kommer tillbaka till låskärmen igen.

Stundtals låser sig telefonen i släckt läge och vägrar vakna på en 20-30 sekunder. Otroligt irriterande. Detta händer för övrigt även på min iPad Mini. Jag föredrar fortfarande iOS framför Android (jag hade en kort dust med en S7 för en vecka sen, gillade icke) men jag sällar mig till t.ex personer som Marco Arment som önskar att Apple istället för att släppa nya versioner av operativsystem med funktioner som vi både önskar och vill ha istället tar mer tid till att polera befintligt operativ och låter apputvecklare lösa funktonsbehoven. f.lux fanns ju t.ex på App Store innan Apple tog ner den för att implementera Night Mode.

Marco skrev en väldigt omdebatterad artikel i ämnet förra året då han fick mycket kritik från många användare av Apples produkter, det verkar som att man i vissa kretsar inte får kritisera Apples produkter, även om det är för att föra problem till ytan och försöka förbättra situationen.

https://marco.org/20...nal-high-ground


Man får absolut kritisera Apple men det hjälper föga att göra det på ett forum som Apple inte läser.
Lösningen är att skicka feedback eller deltaga i beta programmet och skicka in buggrapporter.

#96

Postad 24 mars 2016 - 10:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Även jag har problem med att t.ex Safari kan krascha hela telefonen men också att låsskärmen inte funkar alla gånger. Jag kan aldrig öppna kameran från låsskärmen och använda den direkt, den börjar visa kameran men sen så är det som att kamera-appen låser sig och jag kommer tillbaka till låskärmen igen.

 

Stundtals låser sig telefonen i släckt läge och vägrar vakna på en 20-30 sekunder. Otroligt irriterande. Detta händer för övrigt även på min iPad Mini. Jag föredrar fortfarande iOS framför Android (jag hade en kort dust med en S7 för en vecka sen, gillade icke) men jag sällar mig till t.ex personer som Marco Arment som önskar att Apple istället för att släppa nya versioner av operativsystem med funktioner som vi både önskar och vill ha istället tar mer tid till att polera befintligt operativ och låter apputvecklare lösa funktonsbehoven. f.lux fanns ju t.ex på App Store innan Apple tog ner den för att implementera Night Mode.

 

Marco skrev en väldigt omdebatterad artikel i ämnet förra året då han fick mycket kritik från många användare av Apples produkter, det verkar som att man i vissa kretsar inte får kritisera Apples produkter, även om det är för att föra problem till ytan och försöka förbättra situationen.

 

https://marco.org/20...nal-high-ground

Vilken version av iPhone resp Mini har du? Vilken version av iOS? Det är rätt lönlöst att klaga om man inte vet detta. Samma iOS kan tex ha olika effekter beroende på vilken enhet som den är installerad på.


Man får absolut kritisera Apple men det hjälper föga att göra det på ett forum som Apple inte läser.
Lösningen är att skicka feedback eller deltaga i beta programmet och skicka in buggrapporter.

Lite det jag stör mig på här. Vissa klagar över buggar som jag aldrig har sett röken av. Utan att ange något specifikt. Satt man i Apples support och fick denna typ av felanmälning skulle de självklart kräva en hel del info, crash log mm.



#97

Postad 28 mars 2016 - 17:35

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Nu dog min iPhone 6. Både min frus och min iPhone 6 slutade ta laddning natten till lördag varpå jag hann uppmärksamma detta på min frus och gjorde har reset vilket löste laddningen och hennes mobil fungerar igen. Min däremot dog och är stendöd nu. Går inte att ladda, får ingen indikation när jag sätter i sladden i datorn. DFU fingerar inte eftersom den inte känns alls och hard reset fungerar inte heller. Min garanti gick ut för 1 månad sen så de är ju jävligt typiskt. Läst dock att många haft buggar som gör att telefoner hängt sig men min och min frus slutade ta laddning helt plötsligt.

Blir väl o bita i de sura äpplet(haha) och köra bytesservice för 3295kr

#98

Postad 28 mars 2016 - 19:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nu dog min iPhone 6. Både min frus och min iPhone 6 slutade ta laddning natten till lördag varpå jag hann uppmärksamma detta på min frus och gjorde har reset vilket löste laddningen och hennes mobil fungerar igen. Min däremot dog och är stendöd nu. Går inte att ladda, får ingen indikation när jag sätter i sladden i datorn. DFU fingerar inte eftersom den inte känns alls och hard reset fungerar inte heller. Min garanti gick ut för 1 månad sen så de är ju jävligt typiskt. Läst dock att många haft buggar som gör att telefoner hängt sig men min och min frus slutade ta laddning helt plötsligt.

Blir väl o bita i de sura äpplet(haha) och köra bytesservice för 3295kr

 

 

Du har två års garanti väl?



#99

Postad 28 mars 2016 - 21:29

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
1 år på Apples produkter vilket är ett skämt faktiskt när alla konkurrenter har 2 år.

#100

Postad 28 mars 2016 - 21:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Nu dog min iPhone 6. Både min frus och min iPhone 6 slutade ta laddning natten till lördag varpå jag hann uppmärksamma detta på min frus och gjorde har reset vilket löste laddningen och hennes mobil fungerar igen. Min däremot dog och är stendöd nu. Går inte att ladda, får ingen indikation när jag sätter i sladden i datorn. DFU fingerar inte eftersom den inte känns alls och hard reset fungerar inte heller. Min garanti gick ut för 1 månad sen så de är ju jävligt typiskt. Läst dock att många haft buggar som gör att telefoner hängt sig men min och min frus slutade ta laddning helt plötsligt.
Blir väl o bita i de sura äpplet(haha) och köra bytesservice för 3295kr

Hittar inte iTunes telefonen? Isåfall hade jag liknande problem för ett tag sen.( inte laddningsproblem alltså,men att iTunes inte hittade den). Jag hittade nånstans på nätet att öppna kontrollpanelen ( win10) och scrollade ner till " ospecifierade enheter och högerklickade och valde uppdatera drivrutin. Välj "finns på datorn" och bläddra till "program" ,apple och sen var det en mapp i mappen,kommer inte ihåg vad den hette,drivers kanske. Alt kan applemappen ligga i " program x86". Hoppas det kan vara till nån nytta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.