Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nexus 5X presenteras 29 september!

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus 5X H791 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 7,64 (13) Inga priser
Google Nexus 5X H791 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 6,55 (64) Inga priser

#1

Postad 24 september 2015 - 00:21

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

lg-nexus-5-2015-rykte-nytt-600-600x287.j

 

Google håller ett evenemang den 29/9 och väntas presentera ny hårdvara - bland annat Nexus 5X.

 

Förväntad hårdvara är:

 

  • 5,2" 1080p LCD
  • 2/3 GB RAM
  • Snapdragon 808
  • USB type-C
  • 16/32 GB lagring
  • 12,3 MP
  • 2700 mAh fastmonterat
  • Fingeravtrycksläsare

 

Den första Nexus 5 är en väldigt hyllad telefon och jag gillade den stenhårt bortsett från batteritiden och kameran.

Nya upplagan växer dock från 5" till 5.2". Får den samma storlek som G2 är jag helt okej med detta då den storleken gjorde sig riktigt bra och var i paritet med N5. Men då det ser ut som att N5X får dubbla fronthögtalare, och därmed betydligt mer bezel, kommer storleken förmodligen ökas.

 

Ryktade storleken är 154 x 76 x 10mm vilket är hela 16mm längre än G2! 10mm är relativt tjockt så jag hoppas på ett större batteri än vad som sägs erbjudas. Däremot sticker kameran ut en del så det bygger på storleken.

 

 

 

Vad tycker ni om det vi har sett hittills? Bidra gärna med mer information! 


Redigerat av apelipell, 24 september 2015 - 00:22.


#2

Postad 24 september 2015 - 11:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
I princip så är det bara 1080p jag gillar med den. Jag har ägt de flesta telefoner i Nexus-serien (förutom sexan) men den här hoppar jag nog över. 32 gb utan minneskort funkar inte för mig. Möjligen att Huawei-nexusen blir bättre för min del.

#3

Postad 24 september 2015 - 15:36

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

I princip så är det bara 1080p jag gillar med den. Jag har ägt de flesta telefoner i Nexus-serien (förutom sexan) men den här hoppar jag nog över. 32 gb utan minneskort funkar inte för mig. Möjligen att Huawei-nexusen blir bättre för min del.

 

Lagringsplats kan man aldrig får för lite av! Brukar du lagra spel och filmer? Själv synkroniserar/strömmar jag det mesta och tittar aldrig aldrig på film i det lilla formatet så för min del räcker nästan 16 GB. Fast tycker att 32 GB borde vara minimum idag helt klart.



#4

Postad 24 september 2015 - 16:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Dåligt med lagring och jag hade förväntat mig bättre cpu. Jag nöjer jag med min G4 och avvaktar LGs v10 eller vad den "heter".

#5

Postad 24 september 2015 - 16:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Lagringsplats kan man aldrig får för lite av! Brukar du lagra spel och filmer? Själv synkroniserar/strömmar jag det mesta och tittar aldrig aldrig på film i det lilla formatet så för min del räcker nästan 16 GB. Fast tycker att 32 GB borde vara minimum idag helt klart.


Jag lagrar musik. Har ett 128 gb-kort som nästan är fullt. Att synka och strömma är inte samma sak. Jag tränar exempelvis på ett gym där min operatör inte har täckning. Då måste jag ju planera i förväg om jag ska lyssna?

Har också en del ljudböcker och podcasts, men dom lagrar jag på det interna minnet.

#6

Postad 24 september 2015 - 22:20

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Dåligt med lagring och jag hade förväntat mig bättre cpu. Jag nöjer jag med min G4 och avvaktar LGs v10 eller vad den "heter".

 

Vilken SoC hade du föredragit? S810 är sämre i det långa loppet.

Har du G4 och är sugen på en uppgradering?

 

 

Jag lagrar musik. Har ett 128 gb-kort som nästan är fullt. Att synka och strömma är inte samma sak. Jag tränar exempelvis på ett gym där min operatör inte har täckning. Då måste jag ju planera i förväg om jag ska lyssna?

Har också en del ljudböcker och podcasts, men dom lagrar jag på det interna minnet.

 

Nej, då känns det helt klart motiverat med en minneskortplats! Själv är jag nästan aldrig utan täckning och har en rejäl dataplan så det räcker ett bra tag.



#7

Postad 24 september 2015 - 22:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Vilken SoC hade du föredragit? S810 är sämre i det långa loppet.
Har du G4 och är sugen på en uppgradering?



Ryktades ju tidigare om 820, men den kommer ju tyvärr först nästa år.

Jupp, kommer mycket intressanta mobiler, och helst hade jag velat ha nexus pga snabba uppdateringar, problemet är på vissa sätt undermålig hårdvara (som lite minne och ingen minneskortsplats).

#8

Postad 24 september 2015 - 22:40

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Ryktades ju tidigare om 820, men den kommer ju tyvärr först nästa år.

Jupp, kommer mycket intressanta mobiler, och helst hade jag velat ha nexus pga snabba uppdateringar, problemet är på vissa sätt undermålig hårdvara (som lite minne och ingen minneskortsplats).

 

Yes, det dröjer nog tills vårens enheter innan vi får se S820. Väntar riktigt spänt på den dock då denna serien inte har varit bra överhuvudtaget. Qualcomm behöver mer konkurrens helt klart.



#9

Postad 25 september 2015 - 07:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Yes, det dröjer nog tills vårens enheter innan vi får se S820. Väntar riktigt spänt på den dock då denna serien inte har varit bra överhuvudtaget. Qualcomm behöver mer konkurrens helt klart.


Vore intressant om Intel kunde komma igång på allvar. Då får vi nog se på fan. :)

#10

Postad 26 september 2015 - 13:57

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Vore intressant om Intel kunde komma igång på allvar. Då får vi nog se på fan. :)

 

 

Verkligen! Jag gjorde ett test av Asus platta med Intel Atom och den flöt på riktigt fint.

 

Intel provar även Skylakes fullskaliga processor i telefoner. Vi kommer nog dock inte få se det denna generation, men det bådar gott för framtiden! :)



#11

Postad 28 september 2015 - 21:58

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Eventet startar 18.00 på Googles youtubekanal! Någon som ska kolla?


Redigerat av apelipell, 28 september 2015 - 21:59.


#12

Postad 28 september 2015 - 22:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Om jag är klar med min flytt! Hoppas priset landar på max 350$ för 32GB modellen. Annars har jag kvar min N5. Den var vettigt prissatt.

#13

Postad 28 september 2015 - 22:17

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Om jag är klar med min flytt! Hoppas priset landar på max 350$ för 32GB modellen. Annars har jag kvar min N5. Den var vettigt prissatt.

 

Ryktas bli 380 USD, sen för vilken variant det vet jag inte. http://www.swedroid....gon-kostar-380/



#14

Postad 29 september 2015 - 09:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

380 för 16GB modellen är det. Dvs ca 4000 i Sverige skulle jag tro.



#15

Postad 29 september 2015 - 09:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kör ju 16GB nu för jag ville ha en så billig lur som bara gick. Är rätt begränsad om jag ska köra spotify offline. Men med 3 så kan jag streama utan problem nu iofs. 16GB känns ändå lite. Hade 25GB och gick ner till 16 pga tight budjet.

Tål att funderas på när alla priser är avslöjade.

#16

Postad 29 september 2015 - 18:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

380 för 16GB modellen är det. Dvs ca 4000 i Sverige skulle jag tro.


Om det räcker? Skulle inte blir förvånad om det blir 4195 eller till och med 4500 kr. Hur som helst avstår jag efter att ha sett specarna. Ingen OIS, lite lagring och lite RAM. 6P finns ju men jag vill inte ha AMOLED... Lyxproblem :)

#17

Postad 29 september 2015 - 19:20

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1

nah, tyvärr totalt ointressant. att dom fortfarande kör så lite lagringsutrymme är beklämmande. 32gb borde vara lägstastandard nu på highendlurar.



#18

Postad 30 september 2015 - 07:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

nah, tyvärr totalt ointressant. att dom fortfarande kör så lite lagringsutrymme är beklämmande. 32gb borde vara lägstastandard nu på highendlurar.

 

Det är ingen high-end lur.



#19

Postad 30 september 2015 - 07:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

mja, inte? det är väl ändå hyfsat bra specs?



#20

Postad 30 september 2015 - 09:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

mja, inte? det är väl ändå hyfsat bra specs?

 

Ja men det är fortfarande en billig telefon. High-end kostar 8000-9000. Man får mycket för pengarna om man köper Nexus.



#21

Postad 30 september 2015 - 19:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 1

Pris är inget mått på "high end"



#22

Postad 30 september 2015 - 19:33

riper
  • riper
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Den har ju inte stöd för QI-standarden men den listas på PrisJakt med Ja på "Stöd för trådlös laddning". Någon som kan förklara vad det innebär? 



#23

Postad 08 oktober 2015 - 13:00

Kretikos
  • Kretikos
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Den har ju inte stöd för QI-standarden men den listas på PrisJakt med Ja på "Stöd för trådlös laddning". Någon som kan förklara vad det innebär? 

Den har inte stöd och det verkar vara ändrat nu, eller iaf rapporterat som felaktigt.

Väldigt synd är det iaf att de tagit bort detta. Och deras anledning verkar vara ännu sämre. Att iom typ-c så är problemet med att vända kontakten fel inget problem längre så därför behövs inte trådlös laddning. 

Har Nexus 5 nu samt qi-laddare på jobbet och vid sängen. Behöver endast pilla med sladd när jag är ute och åker bil längre sträckor eller är borta på semester eller dylikt. Så det blir nog ingen ny Nexus för mig denna gång.



#24

Postad 19 oktober 2015 - 19:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Kameratest

Nexus 5x vs Iphone 6S

 

https://www.youtube.com/watch?v=9ZzLNtMuXS0

 

Ser ut som google fixat en riktigt bra kamera denna gång!


Fingeravläsartest:

https://www.youtube.com/watch?v=Pi5L-ml2hVY



#25

Postad 19 oktober 2015 - 22:12

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

http://www.dxomark.c...ile-photography



#26

Postad 22 oktober 2015 - 05:17

aeromange
  • aeromange
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

hej hej va tror ni om denna luren? står i valet och kvalet på den eller z5compact  altid kört sony förut och varit nöjd men lite missnöjd med sonys egna programvara dom envisas med ha kvar sitter idag med ip6 funkar men inte nöjd med den als är nog mer för android än ios

så som sagt vad skulle ni välja av denna eller z5 compact

 

mvh



#27

Postad 22 oktober 2015 - 15:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

hej hej va tror ni om denna luren? står i valet och kvalet på den eller z5compact altid kört sony förut och varit nöjd men lite missnöjd med sonys egna programvara dom envisas med ha kvar sitter idag med ip6 funkar men inte nöjd med den als är nog mer för android än ios
så som sagt vad skulle ni välja av denna eller z5 compact

mvh


Om du vill ha en liten telefon så är ju Z5 Compact överlägsen. N5X är ju 2 cm längre och nästan 1 cm bredare. Dessutom har den kortplats om du behöver lagring. Annars hade jag nog tagit N5X. Kan för övrigt tipsa om LG G4 som kostar mindre än båda dessa men som är riktigt jäkla bra. Har en sån själv och gillar den skarpt.

#28

Postad 23 oktober 2015 - 16:42

aeromange
  • aeromange
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1

lagring är ju altid bra men blir mest bilder iså fall å dom kan man ju likagärna köra över till datorn när det tar på utrymmet

okej då är den nog ganska lika ip6 i stolek då ja frugan har z3compact den e lagom i handen

men man e ju klart sugen på renodlad Android mobil



#29

Postad 23 oktober 2015 - 20:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1

lagring är ju altid bra men blir mest bilder iså fall å dom kan man ju likagärna köra över till datorn när det tar på utrymmet
okej då är den nog ganska lika ip6 i stolek då ja frugan har z3compact den e lagom i handen
men man e ju klart sugen på renodlad Android mobil


Om inte lagring spelar någon större roll hade jag tagit Nexus. Att den är större vänjer du dig fort vid. Jag har sagt sedan jag köpte min Galaxy S2 att nästa telefon ska INTE bli större. Nu sitter jag med 5.5" och köper nog en 5.7" nästa gång. Hehe

#30

Postad 02 november 2015 - 14:33

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Om några är sugna på lite tester kommer jag få hem denna telefon inom den närmsta tiden. :)



#31

Postad 04 november 2015 - 07:00

aeromange
  • aeromange
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

trevligt ja sett den börjar finnas i lager nu



#32

Postad 04 november 2015 - 09:59

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Swedroids recension...

http://www.swedroid....ar-lg-nexus-5x/



#33

Postad 05 november 2015 - 18:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

http://www.androidce...axy-s6-vs-lg-g4

 

Nexus 5x hade bästa kameran!



#34

Postad 09 november 2015 - 20:40

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 1

http://www.anandtech...nexus-5x-review

 

Nexus 5X hade bästa skärmen nånsin :)

 

"I really don't know what else to say about the Nexus 5X's display, because there's really nothing that can be criticized. I would certainly like if the brightness went up to 600 nits, but I would also prefer that it went to 6000 nits, and obviously that's asking a bit much. As far as LCDs go, the Nexus 5X has one of the best, if not the best that I've seen to date."



#35

Postad 13 november 2015 - 11:11

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Det enda som bekymmrar mig är NAND-prestandan. Vet att man kan få bort krypteringen men jag är inte längre så intresserad av att mecka med min telefon.



#36

Postad 13 november 2015 - 14:28

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Det enda som bekymmrar mig är NAND-prestandan. Vet att man kan få bort krypteringen men jag är inte längre så intresserad av att mecka med min telefon.

Verkar inte vara något större problem, saxat från Swedroids test: "Ja, 5X har 2 GB LPDDR3-RAM, precis som företrädaren. Men RAM-modulerna på Snapdragon 808-plattformen presterar i testappar i kombination med Snapdragon 808 mellan två och tre gånger bättre än i Nexus 5. Mängden är densamma, men hastigheten är betydligt högre.

Vi har endast en handfull gånger under testfasen råkat ut för att vi har fått slut på RAM-minne, att telefonen har blivit trög i en sekund eller två, men det har aldrig resulterat i att hemskärmen har tvingats ladda om, ”kallstarta”, vilket annars är en ganska vanligt förekommande indikation på att det lediga arbetsminnet har tagit slut.

Samma visa är det med lagringsminnet. Samma mängd, men flera gånger snabbare, vilket leder till en betydligt rappare telefon vid appinstallationer och filkopiering och liknande operationer. Skärmen är som vi nämner längre upp bättre på i princip allt, trots ett den på pappret ”bara” har samma upplösning och aningen lägre pixeltäthet.

Vi vill med detta säga att vi inte tror ni behöver oroa er. Ni behöver inte känna att tiden har stått still, att inget har hänt. För mycket har hänt, man måste bara fokusera blicken och se bortom ett litet antal utvalda siffror på ett produktblad. En telefon måste inte vara som uppföljaren till en actionfilm från Hollywood, med ”mer av allt”, för att vara bra."



#37

Postad 22 november 2015 - 02:34

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Jo, men för att klippa från Anandtech istället:

 

The Nexus 5X is certainly in a much better situation than the Nexus 6 was, but Google's FDE policy means you still get significantly reduced storage performance across the board compared to a device with the same NAND. This has various ramifications, ranging from data transfer speeds, to app install times, to performance when apps are updating in the background, to the ability to rapidly take photos and record high bitrate video. I really wish Google would either not ship with forced FDE and allow it to be disabled, or implement the necessary fixed-function AES hardware to avoid the significant performance hit. 

 


Redigerat av sandos, 22 november 2015 - 02:35.


#38

Postad 23 november 2015 - 09:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Hitta ingen 6P del, men tydligen skickades min silver 32GB igår. Hade glömt av förbokningen, fick inte ens en mail, såg av en slump när jag loggade in på webhallen. Hade inte bestämt mig helt än :-P

Nu till ilandsproblemet med en laddare med quick charge och en usb-c kabel... :-P

#39

Postad 25 november 2015 - 16:03

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nu är äntligen mitt testexemplar på ingång! :) 

 

Vad tycker ni är bäst respektive sämst med telefonen?



#40

Postad 26 november 2015 - 21:19

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Någon här som har lagt vantarna på ett exemplar? Vad tycker ni om batteritiden?



#41

Postad 29 november 2015 - 09:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Varför säljs inte laddaren som följer med som ett tillbehör. Vill ha mer än en laddare. Den som säljs har en fast icke utbytbar kabel på 1.4m. Alldeles för kort.

Google säljer en 1.8m kabel för över 200sek. Fine den är bättre än 1.4m men jag har fortfarande endast en laddare med längre sladd...

Hur har dom tänkt där?

#42

Postad 30 december 2015 - 23:14

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 1

Har äntligen börjat sätta tänderna i telefonen. En tuff julhandel har gjort att jag inte riktigt haft tid förrns nu!

 

Den känns till en början riktigt bra. Materialet är spot on och man får grepp utan att behöva vara rädd för att tappa den. Kameran är inte medioker längre utan tar faktiskt riktigt bra bilder.

Generellt sett gillar jag utseendet på Nexustelefonerna. Väldigt minimalistiskt och rent. Loggan på baksidan är en av de snyggare i mitt tycke. 

Van användare av LGs telefoner som jag är ligger fingret direkt på fingeravtryksläsaren.

 

Bilder och mitt matigaste inlägg om första intryck:

http://www.apetech.s...forsta-intryck/



#43

Postad 02 januari 2016 - 07:15

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Varför säljs inte laddaren som följer med som ett tillbehör. Vill ha mer än en laddare. Den som säljs har en fast icke utbytbar kabel på 1.4m. Alldeles för kort.

Google säljer en 1.8m kabel för över 200sek. Fine den är bättre än 1.4m men jag har fortfarande endast en laddare med längre sladd...

Hur har dom tänkt där?

 

Jäkligt konstigt..

Är i valet och kvalet av en 5x eller en 6p men kommer oavsett behöva fler kablar (åtminstone en till för cigg-uttaget i bilen).

Kanske från Borderlinx? Men vet inte kvalitén är OK. 

 

Hur är det med tredjepartsladdare eller kablar till Android? Klagar telefonerna som de gör på iPhone om den lyckas upptäcka att det inte är oroginal?


Om det räcker? Skulle inte blir förvånad om det blir 4195 eller till och med 4500 kr. Hur som helst avstår jag efter att ha sett specarna. Ingen OIS, lite lagring och lite RAM. 6P finns ju men jag vill inte ha AMOLED... Lyxproblem :)

Varför vägra AMOLED? Mättnaden är högre = finare färger + ska väl vara mer batterisparande? Eller är det något annat jag misssat?



#44

Postad 02 januari 2016 - 10:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Kjell o co kablar funkar perfekt, haft dom i bilen och hemma sen dag 1

 

http://www.kjell.com...sb-0-5-m-p69162


Redigerat av NisseGurra, 02 januari 2016 - 10:55.


#45

Postad 02 januari 2016 - 11:03

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Kjell o co kablar funkar perfekt, haft dom i bilen och hemma sen dag 1

 

http://www.kjell.com...sb-0-5-m-p69162

 

Dock slut idag :/ Tittade på dem igår kväll.

Men bra att veta! Beställde en (139:-) från Google Store i samband med en vit Nexus 5x: https://goo.gl/dcvAHx.

 

Vill testa den i 15 dagar och behöver kabeln för att pröva den i bilen :)


Redigerat av Swe.Stars, 02 januari 2016 - 11:03.


#46

Postad 07 januari 2016 - 01:52

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Teknikmagasinet har även de USB C kablar. Du får 1 meter för 100 kronor: http://www.teknikmag...0-male-1m-black



#47

Postad 07 januari 2016 - 16:45

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Kastade in telefonen i benchmarks och fick ett ganska förväntat resultat. N5x presterar väldigt likt G4. Totalprestandan går nästan i ett ut då N5x jämfört med G4 saknar 1 GB RAM men har å andra sidan 1080p istället för 1440p.

 

http://www.apetech.s...lig-anvandning/

 

Jag spelar inte på telefonen idag så jag har inte riktigt kläm på hur den presterar där. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Tycker även att telefonen går relativt varmt.



#48

Postad 08 januari 2016 - 10:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1

Varför vägra AMOLED? Mättnaden är högre = finare färger + ska väl vara mer batterisparande? Eller är det något annat jag misssat?


Färger kanske är finare, men vitt ser sämre ut och jag surfar mest med mobilen vilket gör att jag mest visar vitt. Dessutom drar AMOLED mycket batteri när vitt visas. Plus att den kan få inbränningar. Så jag slipper helst.

#49

Postad 08 januari 2016 - 16:23

apelipell
  • apelipell
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Varför vägra AMOLED? Mättnaden är högre = finare färger + ska väl vara mer batterisparande? Eller är det något annat jag misssat?

 

Vet inte om jag skulle säga att färgerna är finare. Ofta är de väldigt "poppande" och övermättade. Det varierar mellan skärm och skärm givetvis och de senare har blivit bättre på att hålla det lite mer naturligt.



#50

Postad 08 januari 2016 - 16:29

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Vet inte om jag skulle säga att färgerna är finare. Ofta är de väldigt "poppande" och övermättade. Det varierar mellan skärm och skärm givetvis och de senare har blivit bättre på att hålla det lite mer naturligt.

 

Vet inte om jag skulle säga att färgerna är finare. Ofta är de väldigt "poppande" och övermättade. Det varierar mellan skärm och skärm givetvis och de senare har blivit bättre på att hålla det lite mer naturligt.

 

Då känns det ju inte lika lovande att nu byta ut Nexus 5x mot en Nexus 6p.

Iofs är jag ute efter batteritid främst. Båda har snabbheten jag önskar (5x hickade till någon gång) men det är - för mig - inte acceptabelt att battertiden skulle vara sämre på den telefon jag byter till (byter, eventuellt, från en iPhone 6).

 

Dock är jag ytterst tveksam till storleken på 6p... ligger på Posten nu, hämtar imorgon, så får se och jämföra.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.