Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med låst iphone 5

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 november 2015 - 13:57

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Jag har nyligen betalat för att låsa upp min iphone från telia så att jag skall kunna använda den med mitt comviq-abonemang, men jag har ett problem.

 

När jag stoppat i sim-kortet, knappat in koden och ser att jag får mottagning så går iphonen till låst läge och det står "aktivering krävs". När man låser upp får jag upp sidan "Uppdatering slutförd, iphonen har uppdaterats.." och när jag fortsätter får jag upp att "SIM-kortet är ogiltigt. Koppla ifrån iphonen och sätt i ett annat SIM-kort."

Vad sjutton är problemet? Jag är ganska säker på att upplåsningen gått igenom eftersom jag får mottagning, vilket jag inte minns att jag fick innan.

Till saken hör även att när jag går in på apples sida för att kontrollera "Aktiveringslås" så kan jag se att "Aktiveringslås: AV" men under det så står det att denna enheten EJ kan aktiveras av nya användare. https://www.icloud.com/activationlock/

Jag har haft telefonen sen den var ny men ej använt den på en längre tid. Hoppas någon känner igen detta och vet lösningen.



#2

Postad 03 november 2015 - 14:37

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Det felet du får är exakt samma som man får när telefonen är operatörslåst. 

Har du uppdaterat telefonen till senaste iOS via iTunes? Brukar vara ett krav vid upplåsning. Aktiveringslåset på iCloud har ingenting med det eventuella operatörslåset att göra. Det är en låsning mellan själva telefonen och ett aktuellt apple-id.

 

Har du återställt telefonen helt och hållet samt loggat ut från iCould & stängt av "Hitta min iPhone" med det gamla apple-id'et ?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.