Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 13 oktober 2011 - 19:12

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0



Eftersom den nya generationen (gen 3) utav den här media-extendern är såpass annorlunda ifrån de tidigare modellerna, så startar jag en ny officiell tråd kring denna spelare.
  • Officiella hemsidan finns HÄR
  • En recension av spelaren finns HÄR
  • Engadget's inlägg om spelaren HÄR

Vad tror ni?

Den verkar enligt specarna sakna USB3 och GBlan (gb-lan kan eventuellt finnas), men annars då?

Bifogad fil(er)


Redigerat av Static, 14 oktober 2011 - 23:13.


#2

Postad 13 oktober 2011 - 19:51

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Holy shit!!

Det var som f-n... detta ser ut att vara den första Video-Mediaspelaren som ser ut att få Spotify!!!! I alla fall om man får tro logotyper osv som finns på den officiella hemsidan, det brukar ju tyda på att avtal finns!

#3

Postad 13 oktober 2011 - 20:01

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hittade en video-recension på Youtube..

Ger en bra översikt öve nya UI't!

http://youtu.be/HhCQsGWhdrY?hd=1

Redigerat av Static, 13 oktober 2011 - 20:02.


#4

Postad 13 oktober 2011 - 21:50

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Denna verkar riktigt bra!
Blir ett köp för mig i alla fall!

#5

Postad 13 oktober 2011 - 23:27

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Den verkar enligt specarna sakna USB3 och GBlan, men annars då?

Bra med ny tråd! Hittar inget alls om fart på LAN på WD's hemsida, men i testet säger dom Gigabit ethernet. Flera nya bra funktioner, bl.a.
"Audio lip sync adjustment"

#6

Postad 14 oktober 2011 - 07:42

kim_1138
  • kim_1138
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
USB 3.0 är det väl ingen mening med? Man kan ju läsa 1080p via USB2.0 utan problem, förstår inte vad man skall med högre läshastighet på en sådan här maskin. Sparar säkert någon krona i tillverkningen.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Redigerat av kim_1138, 14 oktober 2011 - 07:44.


#7

Postad 14 oktober 2011 - 11:29

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Sweet, fick se lite av ui:n där. Men den stora frågan kvarstår:

Kommer det att finnas såkallade "movie-sheets"?

#8

Postad 14 oktober 2011 - 19:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
En annan review: http://www.foxbusine...g-media-player/

Någon som kan rekommendera en BRA NAS att köra denna emot? Musik, foton, film kommer strömmas trådbundet.

Redigerat av Saturnus, 14 oktober 2011 - 19:33.


#9

Postad 14 oktober 2011 - 23:11

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag kommer nog att köra denna mot min hemlagade NAS, som består av en avdankad laptop med FreeNAS, som sonen trampat sönder skärmen på. Inte största lagringsutrymmet i världen ännu, men då den har eSATA på baksidan så kostar det ju inte många kronor att utöka lagringen... GB-lan åt alla håll om nu specsen på den här extendern stämmer överens med genomgången... Tror inte att hårdvaran i själva NAS'en behöver vara så väldigt snabb, så länge hårddiskar och cpu hänger med skapligt. Nästan vad som helst spm är något kvickare än en Xbox borde klara biffen.

Tyvärr har inte FreeNAS 8.01 något stöd för DLNA eller några andra streaming-tjänster, dock fungerar samba/cifs utdelningar finfint (eller AFP för apple, eller NFS för *NIX) så länge man kommer ihåg att skapa varsitt dataset på disken för varje utdelning (annars speglas innehållet över de olika utdelningarna... skitskummt!).

#10

Postad 15 oktober 2011 - 08:30

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Intressant med FreeNAS. Det rekommenderas 8 GB RAM om allt ska fungera smidigt. Där faller det för min del. Då detta riskerar bli off-topic så avslutar vi den delen av diskussionen här.

Webhallen anger att de beräknar få in produkten i lager den 25 oktober. Hoppas folket i USA hinner få rätt på Spotifyuppspelningen tills dess.

#11

Postad 15 oktober 2011 - 09:18

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

En annan review: http://www.foxbusine...g-media-player/

Någon som kan rekommendera en BRA NAS att köra denna emot? Musik, foton, film kommer strömmas trådbundet.


Jag kör med den här: (dock 1 TB varianten)
Buffalo Linkstation Live
[price]448521[/price]

Är hur nöjd som helst, har haft den över ett år och den snurrar på bra fortfarande.

Är DLNA certifierad,har gigabit port, en usb port om man vill utöka lagringskapaciteten ytterligare eller ansluta en skrivare i nätverket. Uppdaterar sin firmware själv mot Internet (måste dock ge den OK först)

Redigerat av AndyRebel, 15 oktober 2011 - 10:59.


#12

Postad 15 oktober 2011 - 10:39

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Intressant med FreeNAS. Det rekommenderas 8 GB RAM om allt ska fungera smidigt. Där faller det för min del. Då detta riskerar bli off-topic så avslutar vi den delen av diskussionen här.

Webhallen anger att de beräknar få in produkten i lager den 25 oktober. Hoppas folket i USA hinner få rätt på Spotifyuppspelningen tills dess.


Komplett har dock den 18e.
Men en sak jag har tänkt på, som kanske gäller alla mediaspelare, men går det spela 1080p material via wifi utan lagg?

#13

Postad 15 oktober 2011 - 14:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Fixar den hd-ljud ??

#14

Postad 15 oktober 2011 - 23:45

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Fixar den hd-ljud ??


Jag tror någon skrev i gen1/gen2 tråden att det klarar den.

#15

Postad 16 oktober 2011 - 07:45

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena!

Tänkte bara nämna att Spotify kommit för Boxee Box, om detta är det viktiga!! WD:n blir säkert jättebra oxå, men Boxeen är återigen kungen av webtjänster!

#16

Postad 16 oktober 2011 - 13:44

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Tjena!

Tänkte bara nämna att Spotify kommit för Boxee Box, om detta är det viktiga!! WD:n blir säkert jättebra oxå, men Boxeen är återigen kungen av webtjänster!

Dock ganska begränsad version av spotify ingen sök tex...

#17

Postad 16 oktober 2011 - 16:54

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
edsvallakung:

Jovisst, men vad vet du om WDTV klienten??... Vilken Mediaspelare tror du har sålts mest och därför garanterat kommer att satsas mycket på??...

Jag tror mycket mer på Boxee när det gäller alla Webtjänster. När de gör en Spotify klient för Boxee så kan det användas på PC, Mac, Linux samt på D-links o iOmegas boxar...

Men WDTV kan säkert bli jättebra, svårt att kriga med helt öppna lösningar bara!

#18

Postad 16 oktober 2011 - 18:04

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har den här boxen samma typ av auto refreshrate som boxee har? Alltså att den ställer om tvn så man kan köra 1080 24p? :)

#19

Postad 16 oktober 2011 - 21:07

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
den här verkar ju vara hur grym som helst för dryga 1000lappen! hur står sig den här mot en atv2 med plex ? vad jag förstår så ska denna produkt greja typ allt utan problem och lagg vilket atv2 inte alltid gör... men hur ser gränssnittet ut? går det att få "helsidor" med filmikoner så mitt barn kan se de mesta av filmerna som finns osv som det går i xbmc/plex?

#20

Postad 17 oktober 2011 - 14:48

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Har beställt en nu på komplett.
har följt Kanelbulle sen den första popcorn mediaspelaren kom ut, tycker bara att dom aldrig blir färdiga innan ny maskin släpps.S
å hoppas denna är någorlunda bra, priset är överkomligt, har htpc till tv nu som funkar kanon, så när jag lekt lite får tösen ha den på sitt rum.

#21

Postad 17 oktober 2011 - 19:08

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 1
jag är nyfiken hur användargränssnittet är. mest nyfiken på om man kan få som i xbmc en hel sida med ikoner på filmer osv. tycker det skulle vara smidigt när grabben ska välja film att han kan se iaf det mesta som finns i hans filmmapp.

#22

Postad 18 oktober 2011 - 22:23

Unregistered11a182f7
  • Unregistered11a182f7
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Vet någon om den kan spela DVD-R (Image eller mapp)?
Brukar mediaspelare kunna det...?

#23

Postad 18 oktober 2011 - 22:26

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en ifrån Dustin! 894 kr var inte så farligt!

#24

Postad 19 oktober 2011 - 09:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vet någon om den kan spela DVD-R (Image eller mapp)?
Brukar mediaspelare kunna det...?

Ja, det kan nog i stort sett alla mediaspelare. Både mapp och image (oftast måste man byta filändelse från .img till .iso för att det ska funka dock)

Redigerat av distortion2, 19 oktober 2011 - 09:30.


#25

Postad 19 oktober 2011 - 12:22

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en ifrån Dustin! 894 kr var inte så farligt!


Hur lyckades du få den till det priset?

#26

Postad 19 oktober 2011 - 12:37

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hur lyckades du få den till det priset?


Jag tror det var för att jag har ett student konto där.

#27

Postad 29 oktober 2011 - 16:25

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Någon som fått hem sin än?

#28

Postad 02 november 2011 - 06:49

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0

Någon som fått hem sin än?


På min order står det beräknat leveransdatum 2011-11-03, dvs att de borde få in den idag. Hoppas att spec:en stämmer och netflix finns med även i det europeiska firmwaret.

#29

Postad 02 november 2011 - 14:44

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

På min order står det beräknat leveransdatum 2011-11-03, dvs att de borde få in den idag. Hoppas att spec:en stämmer och netflix finns med även i det europeiska firmwaret.


Har fått samma datum.

#30

Postad 02 november 2011 - 14:51

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Min är på väg. Är tyvärr bortrest när den kommer, får testa i helgen.

#31

Postad 02 november 2011 - 20:06

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ja min också, hoppas man får den imorn, men så blir det säkert inte.

#32

Postad 03 november 2011 - 14:55

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Min ligger på ICA så tänkte hämta ut den ikväll. Har 2:a gen. sedan tidigare och varit ganska nöjd. Blir en film ikväll för att kolla vad den går för, återkommer!

#33

Postad 03 november 2011 - 14:59

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Japp min ligger också där, hämtar ut den efter jobbet.

#34

Postad 03 november 2011 - 18:33

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
1. Spring
2. Hämta ut
3. Testa
4. Skriva av dig.

Tack! :)

#35

Postad 03 november 2011 - 19:57

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
OK nu har jag snabbtestat min. Min sambo tyckte det var tråkigt att titta på medan jag lekte så det blev bara tio minuter. Men vad jag han med var att koppla upp den till nätverket vilket var superenkelt, ladda in senaste firmwaren (vilken verkar ligga på boxen redan men inte vara inlagd?!?!), titta på lite Youtube och kolla hur det ser ut när man kör film. Först fick jag inget ljud men det var bara att ställa om till digitalt ljud ut via HDMI och sedan löste den allt själv. Den är väldigt enkel att förstå och det är väldigt snyggt (fast nu jämför jag iof sig med en Roxcore som jag hade tidigare). MEN den stora frågan är, var f-n är spotify? Det ligger inte bland programmen, inte efter uppdateringen heller. Jag antar att jag får lite i någon form av instruktionsbok.

#36

Postad 03 november 2011 - 20:33

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jag har precis fått igång min men lyckas inte koppla upp mig mot WiFi, kör Telia "smart bredband" med Thomson-gateway. Alla andra prylar funkar lysande men denna verkar inte riktigt vilja. Någon som lyckats får gärna berätta hur man går tillväga!

Annars är det nya gränssnittet värt pengarna. Den verkar även vara lite snabbare och en trevlig funktion är att man kan stänga av lysdioden. Kollade snabbt lite scener i filmer och det känns som panoreringarar har bättre flyt, kan dock vara inbilldning då jag inte kört "sida vid sida" mot gen 2.

Direktknapp för subtitles är riktigt bra. Hade gärna även kunna velat byta upplösning och frekvens via snabbknapp men det går inte utan man måsta in i setup och pilla och så stängs filmen av.

Förutom strul med WiFi för min del så gillar jag inte att de plockat bort usb-porten på sidan. Gillade att hade den där. Nu finns det en fram och en bak.

#37

Postad 03 november 2011 - 21:24

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag har precis fått igång min men lyckas inte koppla upp mig mot WiFi, kör Telia "smart bredband" med Thomson-gateway. Alla andra prylar funkar lysande men denna verkar inte riktigt vilja. Någon som lyckats får gärna berätta hur man går tillväga!


Vad har du för problem? Jag tror att min själv satte igång och frågade efter lösenordet så fort jag valt vilken router den skulle koppla upp mot. Routeraltenativen kom upp antingen när jag valde nätverk någonstans eller när jag gick in i menyn för youtube mm. Kommer inte ihåg riktigt för den dök upp innan jag själv hade letat efter den aktivt.

#38

Postad 03 november 2011 - 21:46

Vileplume
  • Vileplume
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har också fått hem boxen idag och har krånglat med den i flera timmar nu :(.
Allt uppdaterades och den hittade min router och anslöt till denna.
Men jag lyckas inte få den att hitta mina filmer som jag har på min stationära och bärbara dator hur mycket jag än försöker.
Suttit sen klockan 16:00 utan att hitta nån tråd om detta.
Väldigt tacksam för hjälp!

/Vileplume

#39

Postad 03 november 2011 - 21:47

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hittade det här http://www.wdc.com/w...4779-705046.pdf

#40

Postad 03 november 2011 - 23:27

Vileplume
  • Vileplume
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hittade det här http://www.wdc.com/w...4779-705046.pdf

Står inget om vad felet kan vara om Boxen inte hittar de andra datorerna i nätverket :(

#41

Postad 03 november 2011 - 23:46

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har också fått hem boxen idag och har krånglat med den i flera timmar nu :(.
Allt uppdaterades och den hittade min router och anslöt till denna.
Men jag lyckas inte få den att hitta mina filmer som jag har på min stationära och bärbara dator hur mycket jag än försöker.
Suttit sen klockan 16:00 utan att hitta nån tråd om detta.
Väldigt tacksam för hjälp!

/Vileplume


Har exakt samma problem! Hur ska jag göra?

#42

Postad 04 november 2011 - 00:23

Vileplume
  • Vileplume
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem! Hur ska jag göra?

Verkar vara standardproblem världen över...
Bara att lämna tillbaka skiten.. :/

#43

Postad 04 november 2011 - 08:30

merc75
  • merc75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
http://www.wdc.com/w...?id=282&type=25
ladda ner den svenska manualen och kolla på sid 34, kan det vara det som måste göras???
Även jag funderar på att köpa en så ni får gärna återkomma om hur det går.

#44

Postad 04 november 2011 - 09:12

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har inga problem att ansluta och styra boxen via datorn men jag hittar inget sätt att välja en fil och streama den till boxen.

#45

Postad 04 november 2011 - 09:31

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Ok nu har jag fått det att fungera på en macbook pro som kör Leopard. Någon som behöver hjälp med det så kan jag förklara. Windows har jag ingen aning om tyvärr. Men i stort var problemet att jag skulle aktivera smb (samba) delning i datorn. Det stod det inte i manualen nämligen. Sedan startar man filerna via boxen i filer/nätverksresurser(som dyker upp när man trycker på den röda knappen) och väljer Samba.

#46

Postad 04 november 2011 - 09:42

merc75
  • merc75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ok nu har jag fått det att fungera på en macbook pro som kör Leopard. Någon som behöver hjälp med det så kan jag förklara. Windows har jag ingen aning om tyvärr. Men i stort var problemet att jag skulle aktivera smb (samba) delning i datorn. Det stod det inte i manualen nämligen. Sedan startar man filerna via boxen i filer/nätverksresurser(som dyker upp när man trycker på den röda knappen) och väljer Samba.


det står lite om samba på sid 27 & 28 i manualen, men egentligen bara att Samba är en vanlig metod speciellt för windows, det räcker alltså inte att dela ut en specifik mapp på macen??

Redigerat av merc75, 04 november 2011 - 09:42.


#47

Postad 04 november 2011 - 09:52

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

det står lite om samba på sid 27 & 28 i manualen, men egentligen bara att Samba är en vanlig metod speciellt för windows, det räcker alltså inte att dela ut en specifik mapp på macen??


Det räcker nog inte på något operativsystem. I macen, när du har lagt till mappen som ska delas under systeminställningar/delning, markerar du mappen och trycker sedan alternativ. Där klickar du i smb-delning och det är klart. Det är inte så komplicerat när man väl kommit på det.

Sedan måste man via boxen logga in till filen men det gör man med samma användarnamn och lösenord man använder för sin profil på datorn. Det är faktiskt väldigt snygg och enkelt att köra filerna sedan. Nu hackar det lite för mig när jag kör HD men jag har för närvarnade helt hopplös koppling till routern.

Redigerat av MrChance, 04 november 2011 - 09:54.


#48

Postad 04 november 2011 - 11:57

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Någon som vet exakt hur man får samba att fungera på windows 7?
För jag kan komma åt filerna som ligger i mitt bibliotek eller vad det heter. Men när jag lägger till filer dit så visas dom inte i dem mapparna.
Sedan har jag två interna extra hårddiskar i datorn som jag också vill komma åt och dem verkar vara svårare att dela ut vad jag har förstått.

#49

Postad 04 november 2011 - 14:00

Vileplume
  • Vileplume
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Någon som vet exakt hur man får samba att fungera på windows 7?
För jag kan komma åt filerna som ligger i mitt bibliotek eller vad det heter. Men när jag lägger till filer dit så visas dom inte i dem mapparna.
Sedan har jag två interna extra hårddiskar i datorn som jag också vill komma åt och dem verkar vara svårare att dela ut vad jag har förstått.

Ingen aning, har kollat videor hur det gick att ställa in på föregående version.. men icke..
Min box hittar inte nån av datorerna i nätverket trots att allt är utdelat, och SMB (samba) verkar inte vilja fungera i windows 7. Blir till att dra USBminne mellan datorn och tvn igen då..

#50

Postad 04 november 2011 - 15:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ni delar ut fel i windows 7 helt enkelt. Google'a på hur man delar ut filer i windows 7 så kommer det säkert funka sen.
SMB är ett **** att använda. NFS är att föredra men det är nog ännu jobbigare att sätta upp i Windows 7.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 november 2011 - 15:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.