Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#10651

Postad 22 oktober 2015 - 23:44

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Into the woods

Inte min typ av film men det behöver ju inte vara något dåligt för det.

Den här filmen var dock ett riktigt sömnpiller och vi stängde av efter halva filmen. Hade jag kollat själv hade det blivit ännu tidigare fast jag hade iofs inte satt igång den överhuvudtaget.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpeg   377,02K   0 Antal nerladdningar


#10652

Postad 23 oktober 2015 - 00:25

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Predestination - http://www.imdb.com/title/tt2397535/

 

Mjae. Jag blev mer förvånad över slutet än över "twisten". Jag trodde jag hade 20 min kvar, men nej. 



#10653

Postad 23 oktober 2015 - 20:55

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Incredibles

Fantastisk film, Full pott!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpeg   434,91K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av MikeVKR, 23 oktober 2015 - 20:56.


#10654

Postad 24 oktober 2015 - 10:09

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Jurassic world

 

Kändes som en jurassic-film som helt klart var i linje med de första på ett bra sätt. Det enda jag har att klaga på är elakingen (människan) som jag inte tyckte hade någonting att göra i filmen. Har man en ö full av potentiellt dödliga dinosaurier ska det väl inte behövas fler fiender? Man hade gott kunnat låta någon av de goda karaktärerna få göra något dåligt beslut istället.



#10655

Postad 24 oktober 2015 - 12:14

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Dope - http://www.imdb.com/title/tt3850214/

 

Gillade den. Det var uppfriskande med en ungdomsfilm vars story bygger på droger men som inte förhärligar, fördömer eller över huvud taget lägger för mycket fokus på dem. Lagom lättsam utan att vara korkad. Rekommenderas.



#10656

Postad 24 oktober 2015 - 12:19

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Mad Max Fury road, 3d bd.

 

8/10. Fullt ös och det handlar väl egentligen bara om yta och stämning i en sådan här film. Den som gillar det myser i 2 timmar; Andra lider. Mina medtittare tyckte inte att den var bra vilket är litet stressande. Hade jag suttit själv är det inte omöjlig att jag sträckt mig till en nia.

 

/r



#10657

Postad 24 oktober 2015 - 19:19

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

The Martian, igen, denna gång i 3D, ikväll på Rigoletto 1.

 

Bra film som tål att ses om, helt klart.

 

Min första film i 3D på bio faktiskt, jag har tidigare undvikit 3D-film för jag har inte riktigt förstått vitsen,

trots att jag ser mig som lite av en tekniknerd.

 

Jag har sett 3D-film i min hemmabio, och kvaliteten var bättre då.

 

I The Martian fanns en (1) scen som lyfte av 3D.


Redigerat av FEA, 24 oktober 2015 - 19:20.


#10658

Postad 24 oktober 2015 - 19:42

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Två fempoängare som är i kategorin "måste se!"

 

Ex Machina (2D)

 

Filmen som orsakade en storm av ledsna nördar när SF BIO (eventuellt i samråd med filmbolaget) valde att inte visa filmen på bio. Vilken nit. Det här är en av de bättre filmer jag sett på länge. Satt som klistrad från första till sista sekund och hade ingen aning om hur den skulle sluta. SE DEN. Bilden är bra förutom ett par scener som verkligen saknar svärta. Ljudspåret gjorde sitt jobb väl. Detta är ingen effektfilm men tal och musik var alltid tydligt och bra mixat. 

 

Film: 5/5     Ljud: 3/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 3/5, Lågbas: 2/5)     Bild: 4/5

 

Tomorrowland (2D)

 

Enormt barnslig (hallå, det är en barnfilm!) men underhållande och välspelad. En film för hela familjen. Den stora behållningen var den tekniska kvaliteten. Bilden är full pott med magisk svärta. Ljudet innehåller alla element du kan önska från tydligt tal till extrem lågbasdynamik. Se den när du är på humör för något hjärndött och vill låta din bio arbeta lite.

 

Film: 2.5/5     Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 4.5/5, Lågbas: 4.5/5)     Bild: 5/5

 

Whiplash (2D)

 

En film som visar hur långt man kommer med fantastiska skådespelare, även när manuset är enkelt. Otroligt engagerande historia och mycket eftertanke. Och en del välspelad jazz som är njutbar (även fast jag egentligen inte gillar jazz). Bilden är godkänd och ljudet är basic, förutom att musiksekvenserna är välmixade. Det finns en enda effektscen i hela filmen och den låter bra, men det här är inget du kommer dema bion med.

 

Film: 5/5     Ljud: 3/5 (Klarhet: 4/5, Dynamik: 3.5/5, Lågbas: 1/5)     Bild: 3/5



#10659

Postad 24 oktober 2015 - 21:54

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Stolen (Netflix)
Jag hade inga förväntningar utan var sugen på något som inte krävde så mycket. Film kunde varit ok om man jobbat lite mer med storryn, nu blev det ändå lite underhållning och det var vad jag efterlyste.
2 av 5

#10660

Postad 24 oktober 2015 - 23:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Bone Tomahawk

 

Drygt 2h och rätt segdragen western med Kurt Russel med en del udda karaktärer. Det som utmärker filmen är dess råhet och brutalitet.

 

Filmen har fått 7,3 på imdb (inte så många röster ännu) vilket inte är ett betyg jag kan hålla med om. Den var inte dålig, men det brutala i filmen fick mig stundtals att må dåligt.



#10661

Postad 24 oktober 2015 - 23:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hitman: Agent 47

 

Bättre än första och jag gillar Zachary Quinto, passar bra som elaking. Rupert Friend kändes dock lika malplacerad som jag ansåg Timothy Olyphant var i första.

 

Fullt ös filmen igenom dock.



#10662

Postad 25 oktober 2015 - 01:32

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Bone Tomahawk

 

Drygt 2h och rätt segdragen western med Kurt Russel med en del udda karaktärer. Det som utmärker filmen är dess råhet och brutalitet.

 

Filmen har fått 7,3 på imdb (inte så många röster ännu) vilket inte är ett betyg jag kan hålla med om. Den var inte dålig, men det brutala i filmen fick mig stundtals att må dåligt.

Vart såg du den?



#10663

Postad 25 oktober 2015 - 07:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Vart såg du den?

https://itunes.apple...00-RENTALS&l=en

#10664

Postad 25 oktober 2015 - 08:41

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Predestination - http://www.imdb.com/title/tt2397535/

 

Mjae. Jag blev mer förvånad över slutet än över "twisten". Jag trodde jag hade 20 min kvar, men nej. 

Jag tycker filmen var väldigt bra.



#10665

Postad 25 oktober 2015 - 09:02

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Jurassic World. En modern, upphottad version av Jurassic Park med extra allt. Hade mått bättre av mer välgjord (och kanske även lite mindre) CGI. Ettan är fortfarande ohotat bäst i serien men Jurassic World slår sig lätt i som näst bäst. 3/5 i betyg. 



#10666

Postad 25 oktober 2015 - 10:50

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Blev första Jurassic park filmen igår på 3D som uppladdning inför den nya som kommer i veckan.

Lite besviken på för lite effekter i 3D men den är ju inte gjord för det ifrån början. Men annars en fin utgåva och filmen håller sig än idag:)

5/5



#10667

Postad 25 oktober 2015 - 13:39

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Jurassic World (2D)

 

Har inte sett tvåan och trean så jag kan inte kommentera huruvida denna är bättre. Men den är långt långt långt från den första filmen i mitt tycke. Dum och töntig. Den enda behållningen är en och annan kul referens till den första filmen. Och det tekniska. Bild och ljud är referensklass!

 

Film: 2/5     Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 5/5, Lågbas: 4/5)     Bild: 5/5



#10668

Postad 25 oktober 2015 - 19:32

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

Hej allihopa! Det var ett tag sen jag satte min fot här. Det har varit otroligt mycket jobb och flyttfix på senaste, men nu tog jag mig tiden att se en film (!!!)

 

NaturalBornKillers.jpg
 

Natural Born Killers (1994)
Av Oliver Stone

 

Oliver Stone är en regissör på sitt helt egna sätt. Medan de flesta berömda regissörer hittar sina nischar, sina stilgrepp som vittnar om att filmen i princip är patenterad av just den regissören, är Stone helt annorlunda på den punkten. Scorsese har sina gangstrar och sin populärmusik, Cronenberg har sitt kött och sin sinnessjuka. Även okända regissörer har, om inte ett eget varumärke, ofta en genre som de håller sig till och utforskar kring. Att utveckla en tydlig och sammanhängande röst inom regi ses som livsnödvändigt inom filmvärlden, men Oliver Stone hoppar istället från genre till den genrens motsats, från lugna, tålmodiga filmer som JFK till något så excentriskt som Natural Born Killers, och om inte Stones namn hade skrivits på affischen skulle behöva flera timmars analys för att koppla filmen till honom. Detta experimenterande har han gemensamt med en annan regissör; Steven Soderbergh.

 

Ja du, Natural Born Killers är minst sagt en spretig historia. Mickey (Woody Harrelson) och Mallory (Juliette Lewis), två vansinniga och djupt förälskade massmördare ala Bonnie and Clyde på LSD och kokain, kör genom Amerika och dödar allt i deras väg. De blir snabbt kända över hela världen snarare än ökända, och med över femtio mord under bältet blir de till slut övermannade av den liksinnade och nästan lika psykopatiska polisen Jack Scagnetti. Fängelset skiljer dem åt med flera meter betong på varsin sida av fängelset, men när en hungrig programledare, spelad av en rolig Robert Downey Jr, med inriktningen mord gör en intervju med Mickey uppstår en chans att fly i fängelsets kaos.

Det som kanske gör Natural Born Killers till en ihågkommen och minnesvärd film är dess hypervåldsamma stil. De oroliga, sneda kameravinklarna samt ultravåldet bildar tillsammans med de otaliga och osammanhängande effekterna i slow motion, märkliga bildförvrängningar och svartvitt en hyllning till tv, skvaller och musik, det som varje dag skriker oss i ansiktet. Öppningssekvensen kommer som en chock, och stilen är ingenting vi har vant oss vid när slutet börjar närma sig. Det som skulle ha gjort det här till en obehaglig film hade varit en allvarlig och ond stämning över den. Men Natural Born Killes bjuder på en överdos humor. Scenen i det neongröna apoteket där en dramatisk shoot-out utspelar sig är sprängfylld av pistolskott, blod och explosioner. Mitt i all kalabalik klipper man till ett japanskt TV-ankare som lugnt pratar japanska framför apoteket med undertexten: ”Mickey is quite virile”. 

Det som kanske tydligast presenterar för oss vad det här är för slags film är segmentet där Mickey och Mallory först träffas. Det visas som en tillbakablick i sitcom-stil med audience-skratt och hela den biten. Det som utspelar sig i den här sitcom-dimensionen är oerhört obehagligt, vilket såklart krockar med burkskratten. Vi får se en ung Mallory plågas av en pappa som misshandlar och förgriper sig på sin dotter, men då och då kläcker ur sig någon fyndig kommentar till familjens sneda leenden. Med detta visar Oliver Stone att han har tänkt göra en vrickad film som inte är rädd för att bli meta, och det håller han hela filmen ut.

Det råder inte brist på färgstarka skådespelarinsatser inte. Woody Harrelson och Robert Downey Jr. är bra på att vara sinnessjuka. Att alla som medverkar i filmens universum har på tok för många skruvar lösa blir dock ett problem. Ifall tanken är att man ska strunta fullständigt i hur det ska gå för alla hyperexcentriska och grovt irriterande karaktärer, alltså ifall de ska spegla de osympatiska galningarna som verklighetens TV slänger ur sig i form av Hollywoodfruar och Arga Snickare, ja, då är det väl ett effektivt knep av regissören. Men det frångår inte faktum att jag som tittar inte har något investerat i någon på skärmen. Och det gör tyvärr att filmen blir tröttsam.

Som en produkt av sin tid är Natural Born Killers värd att bevaras och studeras långt framåt i tiden. I porträttet av den överstimulerade MTV-tillvaron som låg på mångas läppar under mitten av nittiotalet, är detta ett mästerverk. Det är ett jäkla tidsdokument. Men som film betraktat är detta helt enkelt inte så bra, och tyvärr inget jag skulle kalla odödligt. Den tar ifrån tårna och kanske försöker lite för mycket i att vara ”tokig” och om vi ska vara helt ärliga är den inte särskilt spännande eller njutbar att titta på. Med lite själ hade detta varit en klassiker, nu blir den inte mer än intressant.

Natural Born Killers är en tour de force i en helt egen liga. I att hylla kaos och förstörelse finns det ingenting som kan mäta sig med den här filmen, varken berättelse- eller formmässigt. Men hur unik och fascinerande en ADHD-tripp än kan vara, så kan det inte vara ett mästerverk om man längtar tills att ADHD-trippen tar slut. Därför kan jag Inte Riktigt Rekommendera den här filmen.


Redigerat av Unregisterede98d451d, 25 oktober 2015 - 19:33.


#10669

Postad 26 oktober 2015 - 08:19

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Natural Born Killers (1994)
Av Oliver Stone

 

Men hur unik och fascinerande en ADHD-tripp än kan vara, så kan det inte vara ett mästerverk om man längtar tills att ADHD-trippen tar slut. Därför kan jag Inte Riktigt Rekommendera den här filmen.

 

 

Om du skulle betygssätta den på en sexgradig skala, där 4 är fullt acceptabel underhållning/sätt att fördriva tiden på, vad får den då?



#10670

Postad 26 oktober 2015 - 09:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Cop Car

En enkel historia om två barn som "lånar" en polisbil som står lämnad ute i ödemarken. Historien drivs av att barnen hela tiden hittar saker i bilen som gör deras färd farligare. 

 

Filmen blev aldrig tråkig och ungdomarna dialog kunde vara rolig och djup på samma gång. Man får aldrig reda på hur det går för ungdomarna då filmen slutar rätt plötsligt. Trots det så är filmen bra.

 

Fyra överraskande bakluckor av fem möjliga.



#10671

Postad 26 oktober 2015 - 19:32

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Hotell Transylvanien 2, kul barnfilm men klart sevärd även för vuxna  :)  4 av 5 huggtänder  B)



#10672

Postad 26 oktober 2015 - 20:53

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Focus, 7/10. Bra film med mkt bra musik. Inledningen var väldigt bra men den tappade litet efter första akten.

/r

#10673

Postad 27 oktober 2015 - 09:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Assault on Wall Street (Netflix)

 

Börjar rätt OK men blir rejält mycket sämre ju längre in i filmen man kommer.

 

4/10



#10674

Postad 27 oktober 2015 - 09:29

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
November man med Pierce Brosnan. Började bra och slutade ok, inte mer.
Positivt med en agentfilm som utspelas nästan enbart i gamla öst.

Men nu väntar jag på "Bridge of spies". Hoppas den levererar

Redigerat av budwhite, 27 oktober 2015 - 09:35.


#10675

Postad 27 oktober 2015 - 22:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
San Andreas, helt OK. Inget nytt under solen från andra katastroffilmen

#10676

Postad 28 oktober 2015 - 12:52

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

A Simple Plan

Bra på många sätt men innehåller samtidigt många logiska luckor.

 

6/10

 



#10677

Postad 28 oktober 2015 - 17:22

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Ikväll ska jag kolla på Jurassic-world i 3D köpte billigt på Mediamarkt 199 :-

#10678

Postad 28 oktober 2015 - 18:17

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Mad Max: Fury Road. (2D Blu-Ray)

 

En snyggt gjord och otroligt TUNG actionfilm. Älskar Mad Max-världen och filmen är härligt galen. Synd att storyn är så basic, hade gärna sett lite mer djup. 3+ av 5 eller kanske t.o.m en svag 4:a.

 

The Imitation Game. (Netflix)

 

Välspelad och välgjord. Verkar dock ha tagit lite väl stora friheter jämfört med verkligheten tyvärr. Hamnar också runt en stark 3:a eller svag 4:a av fem möjliga. 



#10679

Postad 29 oktober 2015 - 00:01

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
The fighter, 7/10. Stabila skådespelarinsatser från hela casten men Christian Bale är outstanding.

/r

#10680

Postad 29 oktober 2015 - 00:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Harley Davidson & The Marlboro Man

 

Kan inte hjälpa det, men tycker den är underhållande :)



#10681

Postad 29 oktober 2015 - 03:43

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Då är vi två då Takeo gillar den också!



#10682

Postad 29 oktober 2015 - 06:05

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 1

Cop Car
En enkel historia om två barn som "lånar" en polisbil som står lämnad ute i ödemarken. Historien drivs av att barnen hela tiden hittar saker i bilen som gör deras färd farligare. 
 
Filmen blev aldrig tråkig och ungdomarna dialog kunde vara rolig och djup på samma gång. Man får aldrig reda på hur det går för ungdomarna då filmen slutar rätt plötsligt. Trots det så är filmen bra.
 
Fyra överraskande bakluckor av fem möjliga.


Ett hett tips om du vill rekommendera en film är att inte skriva hur den slutar :-).

#10683

Postad 29 oktober 2015 - 09:22

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

Inför kvällens visning av SPECTRE såg jag om Dr No (Agent 007 med rätt att döda), den första Bondfilmen.

 

Att Dr No handlar om SPECTRE gör den inte mindre passande som förfilm.

 

Jag har inte sett den på mer än 30 år så jag mindes knappt vad den handlade om.

 

Den känns (förstås) daterad, men det var ändå kul att se denna klassiker, särskilt i denna mästerligt restaurerade blu-rayutgåva jag såg.

 

Som ett tidsdokument är den rolig att se, så här mer än femtio år efter premiären.

 

Strax blir det en förmiddagsvisning av From Russia With Love (Agent 007 ser rött) i hemmabion :)


Redigerat av FEA, 29 oktober 2015 - 10:55.


#10684

Postad 30 oktober 2015 - 03:00

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0
SPECTRE 9/10

#10685

Postad 30 oktober 2015 - 07:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Crimson Peak

 

Skön stämning men samtidigt väldigt förutsägbar som tillsammans med tempot gjorde den väldigt seg. Frugan som älskar skräckfilmer somnade mot slutet. Gick att titta på men hade jag vetat att den skulle vara så här förutsägbar hade jag väntat tills den kom på bluray. 

 

5/10



#10686

Postad 30 oktober 2015 - 07:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ett hett tips om du vill rekommendera en film är att inte skriva hur den slutar :-).

Nja..jag har ju inte skrivit mer än att filmens slut kändes plötslig. Men jag ska bättra mig.. :)



#10687

Postad 30 oktober 2015 - 15:17

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Nja..jag har ju inte skrivit mer än att filmens slut kändes plötslig. Men jag ska bättra mig.. :)

Men nu kommer vi inte att sitta på helspänn och undra vad som ska hända pojkarna, vilket jag antar är en del av poängen med filmen... Å andra sidan hade jag inte planerat att se filmen så på det sättet drabbade det mig inte alls.  :)

 

Själv såg jag Rubble Kings på Netflix, en väldigt trevlig dokumentär om gängen i New York i början av 70-talet. Det är smått galet vilken värld de levde i, närmre ett verklighetens Mad Max har vi nog aldrig kommit. Bara öken-miljön som skiljer... (okej, några saker till). Har man sett filmen The Warriors så kommer man också att förstå hur mycket av handlingen i den filmen som faktiskt var verklighetsbaserat. Stark rekommendation! Kändes väldigt kort också, så tidsbrist är ingen ursäkt för att inte se den.  :)



#10688

Postad 31 oktober 2015 - 11:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Fast jag skrev aldrig HUR det slutade, bara att det kändes plötsligt... :)



#10689

Postad 31 oktober 2015 - 13:15

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Hotell Transylvanien 3d, 7/10. Filmen är väldigt underhållande för stunden. Det är dock inget jag kommer att ägna en tanke efter jag skrivit klart det här inlägget. 3d hemma är riktigt bra och ger helt klart mervärde åt den här typen av film.

/r

#10690

Postad 31 oktober 2015 - 16:55

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Ant-man 3D

 

Jag somnade.

 

Jag hoppas jag inte störde er andra i salongen (Filmstaden Sergel 6 idag) alltför mycket med mitt snarkande (?) och ber er härmed om ursäkt :blush:



#10691

Postad 31 oktober 2015 - 22:11

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Horrible Bosses

 

Blev positivt överraskad av denna, hade bra humor och skådisar. Liknande koncept som Baksmällan men Baksmällan tyckte jag inte var så mycket att hänga i granen.

 

4 av 5

 

horrible-bosses-poster.jpg



#10692

Postad 31 oktober 2015 - 22:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Gunman med Penn på Netflix US, går att se och går att missa



#10693

Postad 01 november 2015 - 15:06

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Tittade in på den lokala Filmstaden och såg Spectre igår. Filmen tyckte jag funkade utmärkt som "bond-rulle". Uppskattade helt klart de tydliga kopplingarna till tidigare filmer, inte enbart de senaste tre med Craig i huvudrollen utan även de mer historiska återkopplingarna som erbjöds (verkar vara årets tema bland filmer).

 

Vad jag inte uppskattade var att mitt i filmen så blev det ett avbrott, lysen tändes. Filmen började rulla igen, utan ljud (någon minut). Stannade upp och började om från avbrottet. Har man betalat 165:- för en biljett så känns det inte helt klockrent, ingen ursäkt erbjöds det heller. 

 

Bildmässigt såg det bra ut. 

Ljudet var däremot något alldeles extra däremot. Helikopter-scenen i början kommer bli en framtida referens när hemmabios runt om i landet ska demonstreras.

Filmen, ska det delas ut betyg så får det bli 4/5. Väldigt underhållande och helt okej story att klä all action omkring.   



#10694

Postad 01 november 2015 - 22:03

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Fifth element med familjen...

 

En av mina favoriter från förr. Filmen har väl tyvärr inte åldrats med behag, direkt. Ungarna gillade den skarpt :)



#10695

Postad 02 november 2015 - 13:20

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Terminator Genisys

 

Action i klass med senaste Mad Max filmen men den har, till skillnad från Fury Road, lite charm och ett visst mått av story. Inte det enklaste att fortsätta med Terminator temat, hur många gånger kan man egentligen slutgiltigt fixa den trasiga framtiden, men de försöker i alla fall. Och Arnold är givetvis väldigt mycket Arnold och gillar man det är det ju bara bra.

 

Jag hade räknat med en rätt seg och fånig film men den var mer underhållande än förväntat och jag får nog ge den 7/10 i betyg.



#10696

Postad 02 november 2015 - 17:33

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0

Terminator Genisys

 

Action i klass med senaste Mad Max filmen men den har, till skillnad från Fury Road, lite charm och ett visst mått av story. Inte det enklaste att fortsätta med Terminator temat, hur många gånger kan man egentligen slutgiltigt fixa den trasiga framtiden, men de försöker i alla fall. Och Arnold är givetvis väldigt mycket Arnold och gillar man det är det ju bara bra.

 

Jag hade räknat med en rätt seg och fånig film men den var mer underhållande än förväntat och jag får nog ge den 7/10 i betyg.

 

Tack ska kolla på den ikväll,nyinköpt i 3D och billigare än förväntat ..fick den för 229:- när alla andra vill ha från 249:- till 279:- trodde att med tiden skulle filmerna bli billigare men ack vad man bedrar sig :-(



#10697

Postad 05 november 2015 - 17:30

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Sparkade igång nya Mission Impossible innan idag!

 

Stängde av efter kanske 45min, så intetsägande var denna film (jag blev uttråkad helt enkelt)

 

betyg: 1/5



#10698

Postad 05 november 2015 - 19:12

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0


Tack ska kolla på den ikväll,nyinköpt i 3D och billigare än förväntat ..fick den för 229:- när alla andra vill ha från 249:- till 279:- trodde att med tiden skulle filmerna bli billigare men ack vad man bedrar sig :-(

 

... inte alla andra... cdon tar 149:- just nu för Genisys om du köper två 3D-filmer, alltså två för 299:- :)

 

(välj bland fem nya filmer)

 

Själv har jag sett Goldfinger och Thunderball - två klassiker som det refereras till i den senaste Bondfilmen.


Redigerat av FEA, 05 november 2015 - 19:13.


#10699

Postad 05 november 2015 - 23:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Ex Machina.
Nja, inte min kopp te. Ändå älskar jag scifi / AI och sånt men denna var ju mest trist...

2/5 kanske.

 

EDIT: Dessutom (MEGASPOILER)...

Spoiler


Redigerat av MrSpokk, 06 november 2015 - 06:59.


#10700

Postad 06 november 2015 - 09:02

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Self/less - http://www.imdb.com/title/tt2140379/

 

Helt ok ändå. Inte så mycket mer. Hade det inte varit för huvudpersonens slagsmålsskillz som bara kom på köpet hade filmen blivit mycket mer intressant. Varför måste allt handla om att brotta ner elakingar när det är som upplagt för ett mer psykologiskt huvudproblem på ett personligt plan?





4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.