Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#1651

Postad 22 april 2012 - 10:26

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 1

Samma här, fungerade bra. 0-99% rasslade igenom blixtsnabbt, visade sedan 99% i ca 2-3 minuter, sedan var det klart. Boxen verkar fungera som den ska efter uppdateringen.

Bra så. Undrar bara varför kundtjänsterna hos Boxer resp. Humax inte kunde visa denna möjlighet direkt...

För att de styrs av en extremt trögrodd organisation och VD som inte förstår kundkvalitet bättre gissningsvis.

#1652

Postad 22 april 2012 - 12:12

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tror det mer handlade om att få klartecken från humax internationellt att publicera mjukvaran och att det är säkert att göra det. Man vill gissningsvis inte råka ut för att den här blir knäckt så som den brittiska. Särskilt inte då vår har inbyggt ca-system...

#1653

Postad 23 april 2012 - 12:50

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ingen mer än jag som har haft problem de senaste dagarna med att "svarta rutan" som säger att jag inte "rättighet att se denna kanal" kommer upp titt som tätt. Avhjälps med att vänta en stund, försvinner då av sig självt, eller att man zappar ett steg fram och tillbaka. Fått detta på ett flertal betalkanaler men oftast på TV4 HD. Riktigt irriterande. Ibland har "svarta rutan" även meddelat "jag måste ha ett programkort från boxer för att kunna se denna kanal"

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 23 april 2012 - 12:50.


#1654

Postad 23 april 2012 - 13:43

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Jo, jag märkte det igår. Har det att göra med att man uppgraderat till firmware 1.0.0.4 tro?

#1655

Postad 23 april 2012 - 14:06

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Jo, jag märkte det igår. Har det att göra med att man uppgraderat till firmware 1.0.0.4 tro?


Fast den har jag haft länge utan problem.

#1656

Postad 23 april 2012 - 15:09

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Ingen mer än jag som har haft problem de senaste dagarna med att "svarta rutan" som säger att jag inte "rättighet att se denna kanal" kommer upp titt som tätt. Avhjälps med att vänta en stund, försvinner då av sig självt, eller att man zappar ett steg fram och tillbaka. Fått detta på ett flertal betalkanaler men oftast på TV4 HD. Riktigt irriterande. Ibland har "svarta rutan" även meddelat "jag måste ha ett programkort från boxer för att kunna se denna kanal"

Jag har fått det någon gång men alltid blivit av med det genom att boota om. D.v.s. slå av strömmen med knappen på baksidan, vänta några sekunder och sen slå på den igen.

#1657

Postad 23 april 2012 - 15:28

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Ingen mer än jag som har haft problem de senaste dagarna med att "svarta rutan" som säger att jag inte "rättighet att se denna kanal" kommer upp titt som tätt. Avhjälps med att vänta en stund, försvinner då av sig självt, eller att man zappar ett steg fram och tillbaka. Fått detta på ett flertal betalkanaler men oftast på TV4 HD. Riktigt irriterande. Ibland har "svarta rutan" även meddelat "jag måste ha ett programkort från boxer för att kunna se denna kanal"

Jo, jag märkte det igår. Har det att göra med att man uppgraderat till firmware 1.0.0.4 tro?


vad har ni för version på era kort, jag har 4.0 och inga sådan problem.

#1658

Postad 23 april 2012 - 15:52

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Jag har också 4.0.

#1659

Postad 23 april 2012 - 17:01

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Samma här. Får upp svarta rutan med text lite då och då. Började typ igår. Aldrig haft innan. 4.0. Humax BXR-HD.

Redigerat av Drobbo, 23 april 2012 - 17:02.


#1660

Postad 23 april 2012 - 17:59

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
haft det lite då och då sedan jag köpte boxen i Januari. Kanske 1ggr per vecka när jag zappar förbi nån slumpmässig kanal så kommer det upp. Åtgärd: zappa fram/bak = OK.

Dock aldrig fått upp nåt om att "det krävs Boxer-kort", bara den vanliga "kodad kanal.....".

Redigerat av osvanberg, 23 april 2012 - 18:16.


#1661

Postad 24 april 2012 - 10:05

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Har skrivit tidigare men har som sagt en Topfield 5720 box som verkar sjunga på sista versen. Funderar på denna Humax och då den nyare varianten med 500 gb hårddisk.

3 Funderingar.

- Hur är spolmöjligheterna? Med topfield kunde jag med inhämtat EPG-program anpassa 4 knappar att spola exakt de sekunder/minuter framåt/bakåt jag önskade.

- Om man har Boxer, får man automatiskt 7 dagars fungerande EPG (programguide)?

- Är det enkelt att sätta timerinspelningar, skapa mappar på hårddisken och sånt?

#1662

Postad 24 april 2012 - 11:47

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

- Hur är spolmöjligheterna? Med topfield kunde jag med inhämtat EPG-program anpassa 4 knappar att spola exakt de sekunder/minuter framåt/bakåt jag önskade.
- Om man har Boxer, får man automatiskt 7 dagars fungerande EPG (programguide)?
- Är det enkelt att sätta timerinspelningar, skapa mappar på hårddisken och sånt?


1. Du har två spolmöjligheter. En vanlig snabbspol - > x2, x4, x8 & x16, samt en skip-funktion som hoppar fram ca 2min per tryck för ett 1/en timmes långt program (tror denna funktion är dynamisk i förhållande till insplningslängd).

2. EPG data ingår i Boxer. Funkar dock så där. Sedan 21 feb har man bara 3 dagars EPG på tre av HD kanalerna. På övriga kanaler funkar det oftast bra = 7dar. Ibland är det dock tomt lite här och där. Boxer vet om problemet med 3-dagars EPG och "jobbar på det". Vad det nu innebär.

3. Att hantera inspelningar, programera inspelningar, serieinspela, justera manuellt inspelningar, skapa mappar etc är buslätt. Kunde inte vara bättre i min ögon.

#1663

Postad 24 april 2012 - 14:40

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Stort tack för svaren! Jag har ju med min Topfield använt en lösning där man hämtar 14 dagars EPG vilket har varit kanon men samtidigt så strular boxen enormt mycket. Det låter ju helt ok det där förutom EPG-data då, otroligt att nåt sånt ska vara ett sånt problem för Boxer år 2012.

Ska fortsätta grubbla på om det är värt att lägga 3500 kr + ny antenn ca 900 kr på detta samt att fortsätta vara bunden till Boxer då. Hockey VM och Fotbolls EM närmar sig så vill ha stabilitet :)

Redigerat av Unregistered9b117a23, 24 april 2012 - 14:40.


#1664

Postad 24 april 2012 - 15:28

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1
ja, håller med att det är skitdåligt av boxer att inte fixa till EPG-problemet. Tog ungefär 1,5 månad och 4 felanmälningar (av bara mig) + diverse inlägg på deras facebooksida innan de ens erkännde problemet. Kundservice är helt okunninga om allt -och verkar inte föra vidare felanmälningar in i organisationen till rätt avdelning!

Men om man bortser från detta problem - som jag ändå räknar med ska lösas - så är jag näst intill 100% nöjd med humaxboxen. Den är grym. Går som en klocka, GUI är underbart, enkel och använda och den har riktigt fin bild.
Som natt och dag mot min förra (en Sagem PVR).

Ang pris: Tips, jag köpte den för 1295kr då jag band om mig i 24 månader med boxer mix.
Först strulade Boxer och vägrade ge mig detta pris "då det bara var/är för nya kunder" och då jag har varit kund länge skulle jag få betala 2495kr och dessutom då tvingas binda mig med boxer Max.
Jag bad då att få bli kopplad till uppsägningsavdelningen för att säga upp mitt abbonemang. Jag berättade för dem att jag lessnat på detta smått bisarra kundvårdsbemötandet - att hela tiden straffa befintliga kunder och premiera ny. Vips så blev även jag erbjuden att köpa boxen till det bättre priset. Frågade även HUR det kommer sig att olika avdelningar kan ge olika dealer, svaret jag fick var att uppsägningsavdelningen har mer befogenheter att ge bättre/billigare priser. :)

Redigerat av osvanberg, 24 april 2012 - 15:34.


#1665

Postad 24 april 2012 - 20:58

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

ja, håller med att det är skitdåligt av boxer att inte fixa till EPG-problemet. Tog ungefär 1,5 månad och 4 felanmälningar (av bara mig) + diverse inlägg på deras facebooksida innan de ens erkännde problemet. Kundservice är helt okunninga om allt -och verkar inte föra vidare felanmälningar in i organisationen till rätt avdelning!

Men om man bortser från detta problem - som jag ändå räknar med ska lösas - så är jag näst intill 100% nöjd med humaxboxen. Den är grym. Går som en klocka, GUI är underbart, enkel och använda och den har riktigt fin bild.
Som natt och dag mot min förra (en Sagem PVR).

Ang pris: Tips, jag köpte den för 1295kr då jag band om mig i 24 månader med boxer mix.
Först strulade Boxer och vägrade ge mig detta pris "då det bara var/är för nya kunder" och då jag har varit kund länge skulle jag få betala 2495kr och dessutom då tvingas binda mig med boxer Max.
Jag bad då att få bli kopplad till uppsägningsavdelningen för att säga upp mitt abbonemang. Jag berättade för dem att jag lessnat på detta smått bisarra kundvårdsbemötandet - att hela tiden straffa befintliga kunder och premiera ny. Vips så blev även jag erbjuden att köpa boxen till det bättre priset. Frågade även HUR det kommer sig att olika avdelningar kan ge olika dealer, svaret jag fick var att uppsägningsavdelningen har mer befogenheter att ge bättre/billigare priser. :)


De har alltså deals med Humax om man ringer, för på hemsidan har de bara Sagem??

#1666

Postad 24 april 2012 - 22:25

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

De har alltså deals med Humax om man ringer, för på hemsidan har de bara Sagem??


Jo precis, så var det alla fall för 2-3 månader sedan. :)

Så ring och "bråka lite" med dom så ska du se att du få till en bra deal på Humaxen.
OBS: Tänk på att bli kopplad till uppsägningsavd. Vanliga kundtjänst säger bara blankt "nej".

Redigerat av osvanberg, 24 april 2012 - 22:26.


#1667

Postad 25 april 2012 - 08:14

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Ang pris: Tips, jag köpte den för 1295kr då jag band om mig i 24 månader med boxer mix.
Först strulade Boxer och vägrade ge mig detta pris "då det bara var/är för nya kunder" och då jag har varit kund länge skulle jag få betala 2495kr och dessutom då tvingas binda mig med boxer Max.
Jag bad då att få bli kopplad till uppsägningsavdelningen för att säga upp mitt abbonemang. Jag berättade för dem att jag lessnat på detta smått bisarra kundvårdsbemötandet - att hela tiden straffa befintliga kunder och premiera ny. Vips så blev även jag erbjuden att köpa boxen till det bättre priset. Frågade även HUR det kommer sig att olika avdelningar kan ge olika dealer, svaret jag fick var att uppsägningsavdelningen har mer befogenheter att ge bättre/billigare priser.


Tack för att du ger lite mer info. Hade tänkt ringa och höra om vad de kan erbjuda men mitt problem är ju att jag förlängde mitt Canal + tillval nyligen till Januari 2013 o därmed hela Boxer Mix så jag har inget superbt förhandlingsläge. Funderar annars på om jag ska köpa boxen hos den lokale radiohandlaren för 3400 kr + ny antenn då jag då får enklare att hantera eventuella reklamationer om jag får måndagsex men det kostar ju mer pengar vilket svider lite.

Kanske kan man förhandla om att förlänga från 2013 o få en bra deal men jag får ringa o kolla.

Ni som har boxen har ni den står på dygnet runt eller hur gör ni?

#1668

Postad 25 april 2012 - 12:43

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Nä jag förstår. Jag hade klart bättre förhandlingsläge då jag var obunden. Men prata med dom så får du se........
Ehh... alltså min box är alltid på i "stand by"-läge. Stänger aldrig av den med on/off strömknappen.
Så går den sedan på och av (i stand by) automatiskt utifrån programmerade inspelnigar.

Redigerat av osvanberg, 25 april 2012 - 12:43.


#1669

Postad 25 april 2012 - 16:29

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1
Heja Boxer...

Idag fick jag detta svar ang uppdatering till 1.0.0.4:

"Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer!

Vi beklagar för den långa handläggningstiden som för närvarande är på denna mail.
Uppdateringen 1.0.0.4 har upphört att skickas ut, mer information om varför detta har skett ber vi er kontakta Humax. För att man skall kunna göra denna uppdatering så krävs det nu att man skickar in boxen till Humax (Anovo) så de manuellt kan göra denna uppdateringen av boxen. Om ni väljer att skicka in boxen för en uppdatering så kommer vi att kompensera er för tiden ni är utan era kanaler. Kommer det att medföra kostnad för er att skicka boxen kan vi även i det fallet kompensera det beloppet."


Jag blir stum av förundran. :blink: :(

Jag har svarat Boxer & bifogat svaret från Humax ang. USB-uppdateringen. Om de inte klarar av att prata med varandra så får väl kunderna försöka hjälpa dem...

#1670

Postad 25 april 2012 - 18:47

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 1
Undrar hur Boxer/Teracom/Humax hanterar alla kunder som inte läser på något forum. Beteendet känns kriminellt. Så länge som boxen finns ute i affärerna, med äldre programvara, måste naturligtvis senaste programvaran ligga ute. Har någon hört någon förklaring varför den inte gör det?

Edit: Att skicka en apparat som innehåller en stötkänslig hårddisk fram ock tillbaka med post känns helt förkastligt. Har Robert kört i diket och tappat förståndet.
/Tor

Redigerat av Åskviggen, 25 april 2012 - 20:54.


#1671

Postad 26 april 2012 - 09:12

Unregisteredd87c3847
  • Unregisteredd87c3847
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Installerade vår nya BXR-HD+ igår, och det första intrycket är mycket positivt, den känns som vår gamla Topfield fast "modernare" på alla sätt och vis.

En fråga dock---jag kan inte titta på de HD-kanaler som jag vad jag förstår BORDE ingå i mitt Boxer Max-abonnemang, t.ex. National Geographic Channel HD och Kanal 5 HD. Jag får ett meddelande i vit text på svart botten att jag inte har rätt att se kanalen (felkod 153 004), och att OM den ingår i mitt abonnemang ska jag lämna boxen stående på den kanalen i upp till en timme för att aktivera den. Har gjort detta, men det blev inte bättre för det.

Så är det någonting med krypteringen av HD-kanaler som är annorlunda, så att jag kanske måste byta programkort? Kortet jag har är ju 4-5 år gammalt, det står version 3.5 på det, kanske jag måste ha ett nytt för att kunna titta på betal-HD-kanalerna? Den okodade SVT HD funkar jättebra.

#1672

Postad 26 april 2012 - 09:25

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Heja Boxer...

Idag fick jag detta svar ang uppdatering till 1.0.0.4:

"Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer!

Vi beklagar för den långa handläggningstiden som för närvarande är på denna mail.
Uppdateringen 1.0.0.4 har upphört att skickas ut, mer information om varför detta har skett ber vi er kontakta Humax. För att man skall kunna göra denna uppdatering så krävs det nu att man skickar in boxen till Humax (Anovo) så de manuellt kan göra denna uppdateringen av boxen. Om ni väljer att skicka in boxen för en uppdatering så kommer vi att kompensera er för tiden ni är utan era kanaler. Kommer det att medföra kostnad för er att skicka boxen kan vi även i det fallet kompensera det beloppet."


Jag blir stum av förundran. :blink: :(

Jag har svarat Boxer & bifogat svaret från Humax ang. USB-uppdateringen. Om de inte klarar av att prata med varandra så får väl kunderna försöka hjälpa dem...


Jag är inte förvånad av ditt svar från boxer. Man kan ringa 3-4 st om sitt problem och får olika svar av alla.
Så en kan välja en lösning själv. ingen pratar med varandra i den organisationen. Handläggarna skriver nog inte ett ord i sina datorer om mitt problem så när en ringer om samma fel så vet inte den nya handläggaren på kundtjänst ingenting. sen börjar man om med frågorna en får.

*Provart stänga av boxen och dra ut kortet.
*Vad har du för antennsignal. kvittar nog vad du svarar antingen är den för svag eller för stark.
Har aldrig varit med om att den varit bra enligt boxers kundtjänst.

Redigerat av Unregistereddceea937, 26 april 2012 - 09:49.


#1673

Postad 26 april 2012 - 09:39

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Så är det någonting med krypteringen av HD-kanaler som är annorlunda, så att jag kanske måste byta programkort? Kortet jag har är ju 4-5 år gammalt, det står version 3.5 på det, kanske jag måste ha ett nytt för att kunna titta på betal-HD-kanalerna? Den okodade SVT HD funkar jättebra.

Ja du behöver ett nytt kort, men boxer kommer att på stå att det inte behövs. Jag fick ligga på innan jag fick nytt kort. (Dom kan tydligen inte gå sönder,sluta fungera även om man byter sändnings teknik)
du vet också att vissa dela av landet kör med VHF antenn i mux 7 och dom kanalerna som går där för tillfället är
national geographic HD, Mtv live HD och Canal+ HD

Här kan du kolla om du behöver en kombiantenn. http://www.teracom.s...ekvenstabeller/
Här kan du komma i kontakt med kundtjänst på fejan. tar ett tag innan man får svar. https://www.facebook...sverige?sk=wall

Redigerat av Unregistereddceea937, 26 april 2012 - 09:46.


#1674

Postad 26 april 2012 - 09:44

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Ja du behöver ett nytt kort, men boxer kommer att på stå att det inte behövs. Jag fick ligga på innan jag fick nytt kort.
du vet också att vissa dela av landet kör med VHF antenn i mux 7 och dom kanalerna som går där för tillfället är
national geographic HD, Mtv live HD och Canal+ HD

Här kan du kolla om du behöver en kombiantenn. http://www.teracom.s...ekvenstabeller/


Japp, du måste ha ver 4.0 minst för att det skall funka. Jag fick ringa Boxer support??? 3 gånger innan jag råkade hamna hos en handläggare som visste det och inte bad mig dra ur sladde och sätta tillbaka och vänta 10 min. vilket en del av dem tror löser alla problem man kan ha.

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 26 april 2012 - 09:44.


#1675

Postad 26 april 2012 - 16:04

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag postade frågan på deras Facebook-sida och sedan har jag blivit uppringd samt pratat via PM med dom. Jag tog även upp att i och med det gått så lång tid sedan uppdateringen släpptes så borde den vara förinstallerad, tjejen jag snackade med höll med men påstod att det beror det har legat många på lagret och det är därför de dyker upp nu.

Jag har skrivit ett långt mail till dom idag, jag väljer att kommunicera med Boxer eftersom det är dom jag har köpt boxen av och det är dom som jag är kund hos, då anser jag att det är deras uppgift att lösa problemet också. Jag ska inte behöva jaga rätt på kontaktuppgifter till 3:e part (Humax) även om det är deras box det handlar om och jag vet att deras telefonnummer finns här i tråden.

Fick svar att dom ska titta efter lösning och kontakta mig igen. Fortsätt att jaga på dom, ju fler vi är som påpekar felet desto mer angelägna borde dom bli att vilja lösa det.


Hej!

Vi kommer inom de närmaste dagarna att lägga ut mjukvaran i luften igen i både Sverige och Danmark. Ni som behöver uppgradera kommer att bli meddelade via boxen när mjukvaran finns tillgänglig för uppgradering.

Vi ber om ursäkt för det besvär detta har orsakat er.

Mvh
Boxer Teknik

#1676

Postad 26 april 2012 - 20:15

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hej!

Vi kommer inom de närmaste dagarna att lägga ut mjukvaran i luften igen i både Sverige och Danmark. Ni som behöver uppgradera kommer att bli meddelade via boxen när mjukvaran finns tillgänglig för uppgradering.

Vi ber om ursäkt för det besvär detta har orsakat er.

Mvh
Boxer Teknik


Bra, men varför tog ni bort den?

#1677

Postad 27 april 2012 - 13:27

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med serieinspelningarna.
När uppdateringen kom för några månader sen så märkte jag ingen skillnad ,,och jag har kollat ,jag har rätt uppdatering.
Jag måste lägga över allt på timerinspelning annars så byter inte inspelningen datum utan ligger kvar på ett redan passerat datum.
Det kan funka ibland, men förr eller senare så händer det så jag vågar inte chansa , och kollar hela tiden på schemalagda program för att fixa allt fel.
Sen att boxen börjat missa att hitta kanal och istället visa svarta rutan gör ju att ännu fler inspelningar missas.

#1678

Postad 27 april 2012 - 21:16

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Jodå, det strular för mig också. Jag försökte köra serieinspelning ett tag efter uppdateringen, men det funkade inte särskilt bra.

#1679

Postad 27 april 2012 - 22:52

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Serieinspelningar funkar för mig till 99%. Spelar in ca 2-5st program par dag löpande varje vecka som serieinspelningar. Har hittils sedan början av feb bara 1st (ett) missat program. (samt ett som blev inspelat med "misslyckad inspelning").

Så jag är fan riktigt nöjd med funktionen.

Man måste dock återprogrammera vissa serier då och då....då EPG´s seriekodning tar slut för ett visst avsnittsspann.Men det har ju inget med själva Humaxboxen, eller serieinspelningsfunktionen, att göra - utan snarare med hur Boxer/teracom sköter kodning av serierna.

Redigerat av osvanberg, 27 april 2012 - 22:53.


#1680

Postad 28 april 2012 - 10:50

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Man måste dock återprogrammera vissa serier då och då....då EPG´s seriekodning tar slut för ett visst avsnittsspann.Men det har ju inget med själva Humaxboxen, eller serieinspelningsfunktionen, att göra - utan snarare med hur Boxer/teracom sköter kodning av serierna.


Där håller jag med dig att man måste p.g.a Boxer återprogrammera serieinspelningarna då och då. Är kanonnöjd med +humaxen efter ett halvår, ljusårs skillnad mot miracleboxen. Har aldrig haft svarta inspelningar någon gång.

Däremot är jag sur på de som kodar EPG för TV4 som har en film som avbryts av nyheterna. Då får man aktivera inspelning två gånger annars får man bara halva filmen, borde ske automatiskt.

Redigerat av sanningen, 28 april 2012 - 10:52.


#1681

Postad 30 april 2012 - 14:22

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Till vilket format ska HD formateras, om man gör det från datorn? Linux?

#1682

Postad 30 april 2012 - 14:56

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Då var abonnemanget uppsagt till senare i höst då avtalstiden löper ut =) Humaxen får stanna ett tag till (om ifall satelliten skulle bli nerskjuten) trots att man blir mörkrädd när man läser om avsaknaden av support från både leverantör och tillverkare. Ibland vill man ju se Karatefylla på kanal 6...

#1683

Postad 30 april 2012 - 17:10

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Då var abonnemanget uppsagt till senare i höst då avtalstiden löper ut =) Humaxen får stanna ett tag till (om ifall satelliten skulle bli nerskjuten) trots att man blir mörkrädd när man läser om avsaknaden av support från både leverantör och tillverkare. Ibland vill man ju se Karatefylla på kanal 6...


ehh vad menar du?
Är själv skitnöjd med boxen! Humax har fan skapat en grymt bra box, piskar skiten ur det mesta på marknaden!
Sen att Boxer är seeeega i kolan i mångt och mycket kan jag hålla med om. Men i det stora hela funkar allt bra.

#1684

Postad 30 april 2012 - 17:21

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

ehh vad menar du?
Är själv skitnöjd med boxen! Humax har fan skapat en grymt bra box, piskar skiten ur det mesta på marknaden!
Sen att Boxer är seeeega i kolan i mångt och mycket kan jag hålla med om. Men i det stora hela funkar allt bra.


Tror du misstolkar mig. Är också nöjd med boxen men jag har en annan box där jag kan spela in fem samtidiga HD-kanaler med högre bitrate och utan marknätets väderkänslighet så valet är enkelt. Det jag var intresserad av var 1-5 i HD men snart är ju det ett minne blott om man inte köper till en massa kanalpaket.

#1685

Postad 30 april 2012 - 17:47

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Tror du misstolkar mig. Är också nöjd med boxen men jag har en annan box där jag kan spela in fem samtidiga HD-kanaler med högre bitrate och utan marknätets väderkänslighet så valet är enkelt. Det jag var intresserad av var 1-5 i HD men snart är ju det ett minne blott om man inte köper till en massa kanalpaket.


Ahaa I see, då förstår jag. Ja högre bitrate skulle jag inte tacka nej till direkt ;)
Själv band jag mig nyligen som tur var i 2 år på Boxer mix & HD-paketet . Så jag har kvar upplägget med 1-5 i HD för 19kr/mån till våren 2014 :)

Redigerat av osvanberg, 30 april 2012 - 17:47.


#1686

Postad 30 april 2012 - 20:50

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Till vilket format ska HD formateras, om man gör det från datorn? Linux?

Vad menar du?

#1687

Postad 30 april 2012 - 21:02

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Vad menar du?


Extern HD. Vilket format ska den formateras till? Det är inte NFTS som boxen använder sig av.

#1688

Postad 01 maj 2012 - 10:36

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Extern HD. Vilket format ska den formateras till? Det är inte NFTS som boxen använder sig av.

Nu hänger jag med. HD skall vara i ext3 format.

#1689

Postad 02 maj 2012 - 20:54

torpartösen
  • torpartösen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är riktigt, riktigt dålig på teknik och hoppas att det finns någon snäll själ här som kan hjälpa mig...

Jag har precis köpt en Humax digitalbox (BXR-HD) som funkar finfint.
Tydligen ska man kunna spela in program på den med hjälp av en extern hårddisk.
Jag har köpt en Seagate Expansion 500 gb.
Digitalboxen verkar hitta den och frågar om jag har några filer jag vill spela upp, däremot vill den inte spela in något på den. (Det rykats i manualen om att det ska komma upp en röd inspelningsikon när man markerar ett program i guiden, men jag får bara upp en blå ikon som schemalägger en påminnelse. Trycker man helt sonika på rec-knappen får jag bara en stoppsymbol...)

Efter fyra timmars googlande är jag nu smått desperat. Jag antar att det kanske har något med format att göra? Enligt boxens manual ska man bli ombedd att formatera hårddisken när man pluggar i den första gången, men så skedde icket... Och den verkar vilja ha något som heter ext3?
Kan man formatera om hårddisken själv, eller behöver man köpa en ny? Eller är det rent av så att gör helt fel när jag försöker spela in på boxen?

Hjälp!
(Om det är någon som har svar på detta, förklara gärna väldigt pedagogiskt, jag är som sagt ganska dålig på teknik...)

#1690

Postad 04 maj 2012 - 14:26

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hej!
Jag är riktigt, riktigt dålig på teknik och hoppas att det finns någon snäll själ här som kan hjälpa mig...

Jag har precis köpt en Humax digitalbox (BXR-HD) som funkar finfint.
Tydligen ska man kunna spela in program på den med hjälp av en extern hårddisk.
Jag har köpt en Seagate Expansion 500 gb.
Digitalboxen verkar hitta den och frågar om jag har några filer jag vill spela upp, däremot vill den inte spela in något på den. (Det rykats i manualen om att det ska komma upp en röd inspelningsikon när man markerar ett program i guiden, men jag får bara upp en blå ikon som schemalägger en påminnelse. Trycker man helt sonika på rec-knappen får jag bara en stoppsymbol...)

Efter fyra timmars googlande är jag nu smått desperat. Jag antar att det kanske har något med format att göra? Enligt boxens manual ska man bli ombedd att formatera hårddisken när man pluggar i den första gången, men så skedde icket... Och den verkar vilja ha något som heter ext3?
Kan man formatera om hårddisken själv, eller behöver man köpa en ny? Eller är det rent av så att gör helt fel när jag försöker spela in på boxen?

Hjälp!
(Om det är någon som har svar på detta, förklara gärna väldigt pedagogiskt, jag är som sagt ganska dålig på teknik...)

Det står i manualen:
Datalagring
MENU - Inställningar - System-  Datalagring Du kan kontrollera storleken för intern hårddisk eller extern USB-lagringsenhet.
1. Välj en lagringsenhet att visa detaljer för.
2. Om du vill formatera den valda
lagringsenheten väljer du
Formatlagring. Om
du väljer Ja, ombeds du ange lösenordet.

#1691

Postad 04 maj 2012 - 15:50

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Det står i manualen:
Datalagring
MENU - Inställningar - System-  Datalagring Du kan kontrollera storleken för intern hårddisk eller extern USB-lagringsenhet.
1. Välj en lagringsenhet att visa detaljer för.
2. Om du vill formatera den valda
lagringsenheten väljer du
Formatlagring. Om
du väljer Ja, ombeds du ange lösenordet.

Lägger ett förstoringsglas över texten

#1692

Postad 08 maj 2012 - 15:43

andersalbinsson
  • andersalbinsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har också fått de "svarta rutorna", är det någon som fått bukt på det? Boxer hänvisar som vanligt till Humax.

#1693

Postad 08 maj 2012 - 17:52

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Jag har också fått de "svarta rutorna", är det någon som fått bukt på det? Boxer hänvisar som vanligt till Humax.


ehhh vad menar du?

#1694

Postad 08 maj 2012 - 18:54

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag har också fått de "svarta rutorna", är det någon som fått bukt på det? Boxer hänvisar som vanligt till Humax.


Har du det problem som jag hade så krävs det att du får ett nytt kort från Boxer.

#1695

Postad 08 maj 2012 - 19:15

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Har du det problem som jag hade så krävs det att du får ett nytt kort från Boxer.


Jag har haft problem sedan 3-4 veckor tillbaka. På betalkanalerna blir det svart och text typ "Du har inte rättighet att se denna kanal...." eller "Ditt kort går inte att läsa..." Det dyker upp när som helst på vilken betalkanal som helst. Rycka i och ur kortet hjälper för det mesta. Problemen började någon dag efter att Robert lurat på mig Boxer Max istället för Mix, vilket jag skulle få för samma pris i ett år lr nåt. Vet inte om det hade med det att göra eller om det var en slump. Efter ett antal samtal och kanske sammanlagt 3 timmar i telefonkö har jag nu blivit lovad ett nytt kort. Kan bara hoppas att det hjälper.

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 08 maj 2012 - 19:15.


#1696

Postad 09 maj 2012 - 07:26

andersalbinsson
  • andersalbinsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

ehhh vad menar du?


Felmeddelande om ingen behörighet eller kort saknas, enligt #1653, 1654, 1656 & 1657 .....
Andras kommentarer är att det är kortet....

#1697

Postad 10 maj 2012 - 08:38

d-boy
  • d-boy
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Jag har lagrat mina favoritkanaler i en favoritlista (favorit 1).
På min gamla box kunde man trycka på sifferknapparna för att välja kanalplatserna på listan.
T ex om jag hade lagrat MTV på favoritplats 20 (även om den har kanalplats 10).

Det verkar inte funka så med den här boxen.
Trycker man på fjärrens siffror så hoppar den ur favoritläget och går tillbaka till standardläge.
Går detta att komma runt?

#1698

Postad 10 maj 2012 - 08:57

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har lagrat mina favoritkanaler i en favoritlista (favorit 1).
På min gamla box kunde man trycka på sifferknapparna för att välja kanalplatserna på listan.
T ex om jag hade lagrat MTV på favoritplats 20 (även om den har kanalplats 10).

Det verkar inte funka så med den här boxen.
Trycker man på fjärrens siffror så hoppar den ur favoritläget och går tillbaka till standardläge.
Går detta att komma runt?


Ha, vad lustigt, jag skulle precis fråga samma sak.

Dvs, kan man "låsa" favoritlistan så att boxen aldrig byter till standardlistan även om man via sifferknapparna anger en kanal som man inte har lagt in i favoritlistan? Att man inte kan ändra kanalnumrena i favoritlistan vet jag (T ex för att få in SVT1 HD på kanalplats 1, suck...), men det är irriterande att den ändrar kanalista.

Om man försöker byta man till en kanal som man inte har i listan borde boxen inte göra nåt utan stå kvar på aktuell kanal tycker jag, så har mina tidigare boxar fungerat.

#1699

Postad 10 maj 2012 - 09:15

Unregisterede9799fef
  • Unregisterede9799fef
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hi sorry for using English,please feel free to reply in Swedish.
Have just ruined a wdtv media player trying to update and am now looking for a replacement , what format can one see via the usb input.
I know it says xvid but this can be many things, could some kind person please list up what they have been able to watch by attaching a usb 2 disc.
thank you for your time!

chrisus

#1700

Postad 10 maj 2012 - 21:44

d-boy
  • d-boy
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Ännu lustigare är att jag funderat på detta och igår hittade jag under knappen "Opt+" att det går att låsa valfri favoritlista...

Nu slipper man irritera sig på det i alla fall...

Hur då?
Jag ser bara att man kan låsa kanaler (och sen ange lösenord varje gång man väljer den kanalen).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.