Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

London 2012: The Official Video Game of the Olympic Games

6 svar i tråden

Skickat 21 juli 2012 - 19:00

Postad bild

Tänkte bara uppmärksamma alla på att man faktiskt lyckats göra ett bra OS-spel för en gångs skull, bättre ju fler man är och bäst om man är fyra i samma rum. Då är det upplagt för feststämning ;)

Kan ju även vara något för de som försöker få sina tjejer att spela, i alla fall för de som är intresserade av sport någorlunda.

Här är min recension.

Tycker det är jäkligt synd att de inte har med två mot två i beachvolleyn online. Då hade hållbarheten höjts rejält, hade antagligen kört det som Top Spin 4 =P. Eller om pingisen hade varit bra.

Är det förresten någon mer än jag som spelade Summer/Winter Games till C64 eller framförallt Super Beach Volley till SNES :D ?

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 21 juli 2012 - 19:00

Skickat 21 juli 2012 - 22:16

Kollade på Giant Bombs quicklook och det verkade vara ett rätt kompetent spel för att vara en samling mini-spel under OS flaggan.

Vad gäller Summer/Winter Games; California Games var bättre. ;)
Vad hette det där vikingspelet? Får nog googla lite...

Edit: Hittar inte det. Däremot så blev jag påmind om World Games vilket jag uppskattade på den tiden.

Det här inlägget har ändrats av humming 21 juli 2012 - 22:29

Skickat 22 juli 2012 - 00:45

Viking? Inte Lost Vikings va?

Hade inte hört talas om California Games, tydligen en avgrening från Summer/Winter från samma företag. Nu när jag kollar Wiki så var det nog snarare Summer games 2 jag hade.

Skickat 22 juli 2012 - 11:42

De gjorde en hel drös av olika 'xxxx Games'. Förutom då Summer/Winter så hade vi California Games och World Games (där man kunde kasta en stock hos skottarna, klippdyka i Acapulco och Sumobrottas i Japan).

http://www.giantbomb...e-games/62-847/

Edit: Spelet jag tänker på hade sporter så som 'hopp från torn rakt ner i marken', 'armbrytning' och en massa andra skumma events. Allt med något vikinga-team tror jag. Hittar inget om det.

Edit 2: Mobygames to the rescue:
http://www.mobygames...64/blood-n-guts

Citat

Among the several events available to the player the most noteworthy are, perhaps, Beer Drinking and Cat Throwing, both self explanatory titles. The other events are comprised of Tug of War, Rock Roller (roll a huge rock up a cliff and crush your opponent with it before he does it to you), Tower Jump (jump from a tower and land on your head!), Human Hit (throw stones at a human target!), Mountain Walk (basically rope walking with some added violence), Pole Fighting, Axe Throwing (again at a human target!) and Arm Wreck (arm wrestling).

Edit 3:
Utvecklarna var tydligen svenskar. Deras GiantBomb sida är defintivt värt en läsning:
http://www.giantbomb...aphics/65-4913/
Ah.. Det ljuva 80-talet...

Det här inlägget har ändrats av humming 22 juli 2012 - 12:14

Skickat 22 juli 2012 - 12:55

Haha ja blood n guts var grymt kul. Jag spelade det som fan med en polare.

Skickat 16 augusti 2012 - 12:03

Som svar på frågan i en annan tråd, jag har spelat spelet och det var helt okej faktiskt: http://filmfenix.se/...on/london-2012/

Skickat 12 september 2012 - 16:23

• Loud
  • Beroende

• 1 273 inlägg
Jag kan inte annat än att hålla med Zoiler. Bra spel! perfekt spel att umgås kring, om man har den läggningen.. Enkelt att spela, alla har en chans att vinna. MAO har man lite spelteknik i sig så är man att räkna med på prispallen. :)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dom flesta av mina nuvarande talare :)
    Hifi_Perka
    2013-05-25 21:35:40
  • Stereon i tv-rummet!
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:28:58
  • System Audio.
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:19:09
  • System Audio SA2k.
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:15:41
  • Testlåda
    mongo
    2013-05-25 17:28:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.