Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#901

Postad 14 augusti 2010 - 22:44

la damit
  • la damit
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Så om du får datorn på måndag (eller imorgon) så har Dustin lurat dig på drygt 12 000 kr? MYCKET märkligt resonerat.



Finns inte mycket som tyder på att den KOMMER att dyka upp.
Dustin har fått sina pengar (jag gjorde misstaget att betala med kontokort direkt) och deras försök att få budfirman att leverera produkten (som dom hävdar att dom gjort - dom ger inte mig trackingnummret hos Jetpak så jag kan inte själv kolla upp det) är ju till synes ofruktiga - noteras kan alltså att killen från jetpak skulle ha ringt mig för att sedan leverera; _direkt_, det var alltså förmiddagen i fredags.

Men saken är glömd nu, på måndag ringer jag och ber dom ta produkten åter - Distansköpslagen får man ju hoppas att dom respekterar.

Men det märks klart och tydligt att Dustin är ett av Sveriges största företag - att pissa på sina kunder så som bara ett arrogant storföretag kan- ja det gör dom.

Redigerat av la damit, 14 augusti 2010 - 22:47.


#902

Postad 16 augusti 2010 - 15:23

la damit
  • la damit
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Finns inte mycket som tyder på att den KOMMER att dyka upp.
Dustin har fått sina pengar (jag gjorde misstaget att betala med kontokort direkt) och deras försök att få budfirman att leverera produkten (som dom hävdar att dom gjort - dom ger inte mig trackingnummret hos Jetpak så jag kan inte själv kolla upp det) är ju till synes ofruktiga - noteras kan alltså att killen från jetpak skulle ha ringt mig för att sedan leverera; _direkt_, det var alltså förmiddagen i fredags.

Men saken är glömd nu, på måndag ringer jag och ber dom ta produkten åter - Distansköpslagen får man ju hoppas att dom respekterar.

Men det märks klart och tydligt att Dustin är ett av Sveriges största företag - att pissa på sina kunder så som bara ett arrogant storföretag kan- ja det gör dom.


Verkar ha löst sig nu... Efter ett smärre psykbryt per telefon från min sida pga att tonårsfröken i kundtjänst hos Dustin käftade emot så ser det nu ut som om dom återkrediterat mig mina pengar och tagit tillbaka produkten.

Så kan jag ta mina affärer till ett företag som vill ha och uppskattar kunder istället.

Moral of the story - måste du köpa via Dustin - använd absolut INTE Jetpak som leveransalternativ utan välj postförskott så att du inte ligger ute med en spänn förräns du har varan i din hand.

#903

Postad 17 augusti 2010 - 21:41

martin_p83
  • martin_p83
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar om ni kommer att ta in den nya versionen av Nuforce Icon, Icon-2.


Instämmer med den frågan, kan man förbeställa isåfall ?

Släpptes väl igår (den 16/8 -10)

#904

Postad 18 augusti 2010 - 21:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Finns inte mycket som tyder på att den KOMMER att dyka upp.
Dustin har fått sina pengar (jag gjorde misstaget att betala med kontokort direkt) och deras försök att få budfirman att leverera produkten (som dom hävdar att dom gjort - dom ger inte mig trackingnummret hos Jetpak så jag kan inte själv kolla upp det) är ju till synes ofruktiga - noteras kan alltså att killen från jetpak skulle ha ringt mig för att sedan leverera; _direkt_, det var alltså förmiddagen i fredags.

Men saken är glömd nu, på måndag ringer jag och ber dom ta produkten åter - Distansköpslagen får man ju hoppas att dom respekterar.

Men det märks klart och tydligt att Dustin är ett av Sveriges största företag - att pissa på sina kunder så som bara ett arrogant storföretag kan- ja det gör dom.

Får man fråga vilken dag du beställde datorn, när du var så enormt arg över att den inte dök upp på fredagen?

Och en fråga till: Tycker du fortfarande att Dustinhome har lurat dig på drygt 12 000 kr?

#905

Postad 20 augusti 2010 - 11:08

Dustin Home
  • Dustin Home
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Instämmer med den frågan, kan man förbeställa isåfall ?

Släpptes väl igår (den 16/8 -10)


Hej!

Så fort den går att få tag på så kommer vi att ta in den, men vi har inte fått några datum eller så ännu.

MVH
Annica
Dustin Home kundservice

#906

Postad 23 september 2010 - 16:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nu får Kundservice vakna! Får inga svar på mina mail :)

#907

Postad 23 september 2010 - 16:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det är lätt, handla aldrig av såna som inte svarar. Jag slutar alltid handla av sådana

#908

Postad 23 september 2010 - 17:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Det är lätt, handla aldrig av såna som inte svarar. Jag slutar alltid handla av sådana

Jo det är väl så... är även storkund på Dustin genom jobbet, får väl ringa det numret. Då brukar det hända saker.

Men att åtminstone svara på mail tycker man att ett så pass stort företag skulle klara av oavsett om det är en privatperson eller ett stort företag som handlat.

#909

Postad 27 september 2010 - 11:02

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej, jag har en förbättring att komma med:
Flera företag har gjort så att kollinumret i order-mailet är en länk direkt till postens hemsida för paketspårning, detta borde Dustin också ha då det är lätt att med endast ett klick ifrån sitt mail se sin leveransstatus.

Mvh Samuel

#910

Postad 04 oktober 2010 - 10:20

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Nu får Kundservice vakna! Får inga svar på mina mail :lol:


Svarstiden på mail har varit 0-2 dagar under senaste tiden och runt 0-3 minuter på telefon, får man inte svar snabbare än så kan det vara värt att slå en signal och se vad det handlar om :lol: Det går även bra att maila direkt till mig.

Hej, jag har en förbättring att komma med:
Flera företag har gjort så att kollinumret i order-mailet är en länk direkt till postens hemsida för paketspårning, detta borde Dustin också ha då det är lätt att med endast ett klick ifrån sitt mail se sin leveransstatus.

Mvh Samuel


Det har vi kört med länge, men du kanske har statusmailen inställda på Text och inte HTML. Det kan du ändra under dina kontoinställningar.

Mvh
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

#911

Postad 27 oktober 2010 - 16:35

le_castor
  • le_castor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Min sambo beställde en HTC Wildfire från er som bara efter någon vecka började krångla, vi gjorde en felanmälan till anovo som till synes åtgärdade felet och efter bara någon vecka senare skickade tillbaka telefonen som till synes fungerade. De sa att de uppdaterat den.

Efter några dagar började den krångla igen och jag har försökt starta en dialog med någon hos dem men det verkar näst intill omöjligt, tycker det känns konstigt att ni har samarbete med en organisation som inte verkar bry sig om sina kunder.

Har ni något tips på hur man kan komma bättre i kontakt med dem än via [email protected] eller deras betaltelefonnummer?

#912

Postad 28 oktober 2010 - 16:31

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Min sambo beställde en HTC Wildfire från er som bara efter någon vecka började krångla, vi gjorde en felanmälan till anovo som till synes åtgärdade felet och efter bara någon vecka senare skickade tillbaka telefonen som till synes fungerade. De sa att de uppdaterat den.

Efter några dagar började den krångla igen och jag har försökt starta en dialog med någon hos dem men det verkar näst intill omöjligt, tycker det känns konstigt att ni har samarbete med en organisation som inte verkar bry sig om sina kunder.

Har ni något tips på hur man kan komma bättre i kontakt med dem än via [email protected] eller deras betaltelefonnummer?


Begär fraktlapp och skicka den till Dustin och låt dem lösa det istället.
Visserligen tar det längre tid, men du slipper lägga tid och energi.

#913

Postad 04 november 2010 - 09:48

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag har ett önskemål gällande serviceärenden, att man kan se status på sitt ärende på sin privata sida där orderstatistik syns.

Returnerade ett moderkort som var trasigt, fick ett ganska bryskt mail från Dustin gällande hur det ska vara emballerat etc etc. och sen efter några dagar fick jag fraktsedeln som jag klistrade på paketet och skickade iväg med postpaket. Därefter helt knäpptyst. Inga mail, ingenting på hemsidan. Efter 3 veckor fick jag ringa till Dustin och fråga vad som har hänt, och fick svaret "vi brukar skicka ut mail, konstigt..." Nåväl, jag fick ett nytt moderkort men det tog ganska lång tid + att man levde i ovisshet. Om Dustin kan slipa lite på detta så åker ni ytterligare ett snäpp närmre perfektion...

Det enda jag önskar egentligen är ett mail när ni har mottagit varan samt ett mail som meddelar vad som var fel och vad ni tänker göra, ex ny vara i retur och när den beräknas komma.

/henrik

#914

Postad 04 november 2010 - 13:00

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Min sambo beställde en HTC Wildfire från er som bara efter någon vecka började krångla, vi gjorde en felanmälan till anovo som till synes åtgärdade felet och efter bara någon vecka senare skickade tillbaka telefonen som till synes fungerade. De sa att de uppdaterat den.

Efter några dagar började den krångla igen och jag har försökt starta en dialog med någon hos dem men det verkar näst intill omöjligt, tycker det känns konstigt att ni har samarbete med en organisation som inte verkar bry sig om sina kunder.

Har ni något tips på hur man kan komma bättre i kontakt med dem än via [email protected] eller deras betaltelefonnummer?


Hej!

Du kan kontakta oss om du inte redan gjort det för att se vad det finns för möjligheter. Om telefonen har bara varit inne på service en gång tidigare så brukar det dock finnas ganska begränsat med möjligheter. Det bästa är att använda vår portal på Anovo (http://www.anovo.se/dustin/) och göra en ny felanmälan, och där poängtera att telefonen varit inne men börjat strula igen.

Jag har ett önskemål gällande serviceärenden, att man kan se status på sitt ärende på sin privata sida där orderstatistik syns.

Returnerade ett moderkort som var trasigt, fick ett ganska bryskt mail från Dustin gällande hur det ska vara emballerat etc etc. och sen efter några dagar fick jag fraktsedeln som jag klistrade på paketet och skickade iväg med postpaket. Därefter helt knäpptyst. Inga mail, ingenting på hemsidan. Efter 3 veckor fick jag ringa till Dustin och fråga vad som har hänt, och fick svaret "vi brukar skicka ut mail, konstigt..." Nåväl, jag fick ett nytt moderkort men det tog ganska lång tid + att man levde i ovisshet. Om Dustin kan slipa lite på detta så åker ni ytterligare ett snäpp närmre perfektion...

Det enda jag önskar egentligen är ett mail när ni har mottagit varan samt ett mail som meddelar vad som var fel och vad ni tänker göra, ex ny vara i retur och när den beräknas komma.

/henrik


Hej!

Det ska gå ut statusmail till den adressen som står på ordern som produkten som felanmäls återfinns på. Då får man besked och information under ärendets gång, precis som du säger.

Om du har något RMA nummer eller ordernummer så kan jag kolla varför inte du fick det, du kan maila det till mig.

Mvh,
Jüri Martoja
[email protected]
Dustin AB

#915

Postad 11 november 2010 - 10:01

m70
  • m70
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Undra hur seriös detta företag är?
Service verkar iaf inte vara deras bästa grej, skickade dom ett mail för ett par dagar sedan för att fråga om en viss produkt dom säljer skulle passa i min dator, men dom verkar inte bry sig om att svara.
Får väl leta prylen jag behöver på andra sidor istället.

#916

Postad 11 november 2010 - 10:47

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Undra hur seriös detta företag är?
Service verkar iaf inte vara deras bästa grej, skickade dom ett mail för ett par dagar sedan för att fråga om en viss produkt dom säljer skulle passa i min dator, men dom verkar inte bry sig om att svara.
Får väl leta prylen jag behöver på andra sidor istället.


Vart skickade du mailet? Vår orderavdelning brukar alltid svara inom max 8h på mail. Likaså går det alltid bra att kontakta oss via telefon om man behöver besked snabbare än så. Om det handlar om en mer icke-standard fråga som kräver efterforskning kan det ta en liten stund extra, men i normala fall inte tre dagar.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#917

Postad 11 november 2010 - 12:52

m70
  • m70
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Här var det snabbt svar från Dustin iaf.
Jo, jag skickade min fråga till [email protected] , det jag ville veta innan jag beställde var om en viss cpu-fläkt passa för att monteras på mitt moderkort
Då kan jag räkna med ett svar idag då el?

Redigerat av m70, 11 november 2010 - 13:34.


#918

Postad 11 november 2010 - 13:43

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Här var det snabbt svar från Dustin iaf.
Jo, jag skickade min fråga till [email protected] , det jag ville veta innan jag beställde var om en viss cpu-fläkt passa för att monteras på mitt moderkort
Då kan jag räkna med ett svar idag då el?


Ah, då har nog kundservice skickat vidare det till [email protected] då det är den delen av verksamheten som hanterar alla frågor som uppstår före köp. Kundservice tar hand om reklamationer och dylikt.

Det är helt OK att maila frågor till mig, jag finns på [email protected]. Skriv vilken fläkt och moderkort det gäller så kollar jag upp det på direkten :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#919

Postad 11 november 2010 - 14:48

m70
  • m70
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
ville bara tala om för andra här att när jag nu maila Jüri på [email protected]. så fick jag bra och snabb service.
Kanon!!

#920

Postad 28 november 2010 - 18:32

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Vad har Dustin Home för policy angående releasedatum?

Tänker t.ex. på World of Warcraft expansionen Cataclysm som släpps den 7 december. När skickar ni ut dem? Så man har dem den 6/12 och kan spela när servrarna öppnar på natten till den 7? Eller den 7 och kan spela när posten kommit? Eller skickar ni dem inte alls förrän på releasedagen, med leverans den 8?

#921

Postad 28 november 2010 - 21:15

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ah, då har nog kundservice skickat vidare det till [email protected] då det är den delen av verksamheten som hanterar alla frågor som uppstår före köp. Kundservice tar hand om reklamationer och dylikt.

Det är helt OK att maila frågor till mig, jag finns på [email protected]. Skriv vilken fläkt och moderkort det gäller så kollar jag upp det på direkten :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB


Efter Plus programmet STV så undrar man om man vågar handla hos Dustin. Dustins VD svävar på målet vem som ska ta hand om reklammationen och göra jobbet Dustin eller vi kunder.
Skrev ett negativt omdöme om Dustin home men det har hitintills inte tagits in. "Är under utredning"
Har Dustin köpt upp Prisjakt eller är de så fega att de inte vill reta upp sin storkund Dustin?
Det innebär att bedömningsstatistiken är totalt felaktig av Dustin om man tar bort negativa bedömningar.

Juri skriver:"Hej!

Du kan kontakta oss om du inte redan gjort det för att se vad det finns för möjligheter. Om telefonen har bara varit inne på service en gång tidigare så brukar det dock finnas ganska begränsat med möjligheter. Det bästa är att använda vår portal på Anovo (http://www.anovo.se/dustin/) och göra en ny felanmälan, och där poängtera att telefonen varit inne men börjat strula igen."

Det ska väl Dustin göra!!!
Jag vill fortfarande tro gott om Dustin men deras agerande efter"Karinfallet" är under all kritik och inte övertygande att de andrar sin policy när det går snett med produkten.

#922

Postad 28 november 2010 - 22:55

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Jag vill också tro gott om Dustin och för det mesta fungerar det riktigt bra. Men även jag har haft strul med deras servicearrangemang när min mobiltelefon gick sönder.

Så länge det är prylar som Dustin själva kan byta, typ när mitt tangentbord gick sönder, så är det utmärkt och snabb service. När det gäller telefoner, datorer och annat verkar de leva i en helt annan värld. Nu efter Plus fick man ju det bekräftat också. Tycker det är väldigt tråkigt då jag gillar butiken.

#923

Postad 29 november 2010 - 14:03

JerkerK
  • JerkerK
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag vill också tro gott om Dustin och för det mesta fungerar det riktigt bra. Men även jag har haft strul med deras servicearrangemang när min mobiltelefon gick sönder.


Vad var det som strulade, med din telefonservice?

#924

Postad 02 december 2010 - 21:23

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Vad var det som strulade, med din telefonservice?

Bolaget som skötte servicen på min telefon var världssämst på att ha kontakt med kunder verkar det som. Det var några år sedan, så det kanske fungerar bättre nu...

Nu har Dustin slutat ta emot American Express som betalmedel och de har inte svarat på mina senaste mail till kundservice, så nu tackar jag för mig hos denna butik.

#925

Postad 09 december 2010 - 22:38

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
De verkar inte särskilt aktiva i denna tråd heller. Kort sagt; det verkar skita i sina kunder som faktiskt har problem. Så länge man handlar från dem och inget problem uppstår fungerar det väl bra...

#926

Postad 10 december 2010 - 21:06

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
TIll Dustin:

Ni kan inte ta och öppna hämtbutik på ert lager i Rosersberg för oss som bor i Sthlm? det skulle underlätta mycket, jag vet att Inwarehouse körde med hämtbutik i Rosersbergs lager när de låg där.

#927

Postad 11 december 2010 - 20:44

JerkerK
  • JerkerK
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Ni kan inte ta och öppna hämtbutik på ert lager i Rosersberg.


Med tanke på de rådande marginaler som råder i branschen, då drar man nog inte på sig mer kostnader, när internet finns.

American Express som betalmedel.


Dom tar hutlöst betalt....Visa/Mastercard räcker länge?

Redigerat av JerkerK, 11 december 2010 - 20:57.


#928

Postad 13 december 2010 - 19:49

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Med tanke på de rådande marginaler som råder i branschen, då drar man nog inte på sig mer kostnader, när internet finns.


Det är mer administration med att skicka paket och dessutom ligger dustin högre i pris än Komplett som redan tillämpar detta sen lång tid tillbaks.

#929

Postad 13 december 2010 - 19:52

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Det är mer administration med att skicka paket och dessutom ligger dustin högre i pris än Komplett som redan tillämpar detta sen lång tid tillbaks.

Det måste vara mer administration om man både ska skicka paket och dessutom ha ett hämtlager med personal. Istället för att skicka allt på samma sätt, där en person hämtar allting samma tid varje dag.

#930

Postad 13 december 2010 - 19:57

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Det måste vara mer administration om man både ska skicka paket och dessutom ha ett hämtlager med personal. Istället för att skicka allt på samma sätt, där en person hämtar allting samma tid varje dag.


Dom sänder inte samma tid varje dag, de har leveranser hela dagarna från lagret.

Rosersberg är ett område söder om Märsta ett lager, Inwarehouse hade sitt lager där förut och det gick fint hämta där.


Och vad är ditt problem egentligen? att du inte bor i Sthlm och är avundsjuk på att vi som bor här ska kunna hämta ut direkt.

Komplett och Inwarehouse har kört med detta i evigheter, Mycom har kört med detta, eller rättare sagt alla utom Dustin och då är Dustin dyrast av alla.

Det är inte bara jag som efterfrågar detta, det är många som frågat detta men om man inte bryr sig om kundservice så blir det som det är.

Redigerat av BGPv4, 13 december 2010 - 19:58.


#931

Postad 13 december 2010 - 20:02

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Och vad är ditt problem egentligen? att du inte bor i Sthlm och är avundsjuk på att vi som bor här ska kunna hämta ut direkt.

Har inga problem alls. Men tror inte för en sekund att det skulle vara mindre administration att öppna ett hämtlager där vem som helst kan hämta sina paket, gentemot att Posten kommer och hämtar massor med paket åt gången.
Andra företag har knappast ett hämtlager för att de tjänar pengar på det, snarare som en tjänst till kunderna.

#932

Postad 13 december 2010 - 20:17

JerkerK
  • JerkerK
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Komplett och Inwarehouse har kört med detta i evigheter.


Ja, det har dom kanske, men hur länge till?

NetOnNet ska tyvärr varsla 70 personer, jag tror inte att det går bättre för ovanstående företag med tanke på de små marginaler man arbetar med.

Smartast är nog att hålla sig till ren näthandel.

#933

Postad 13 december 2010 - 20:33

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Har inga problem alls. Men tror inte för en sekund att det skulle vara mindre administration att öppna ett hämtlager där vem som helst kan hämta sina paket, gentemot att Posten kommer och hämtar massor med paket åt gången.
Andra företag har knappast ett hämtlager för att de tjänar pengar på det, snarare som en tjänst till kunderna.


Jo men Komplett tar ut en avgift på 35:- eller vad det nu låg på senast jag handlade.

Ja, det har dom kanske, men hur länge till?

NetOnNet ska tyvärr varsla 70 personer, jag tror inte att det går bättre för ovanstående företag med tanke på de små marginaler man arbetar med.

Smartast är nog att hålla sig till ren näthandel.


Nu diskuterar du Netonnet som är en annan sak, de bedriver en stor butik med massar med personal som sitter vid kassorna.

Nu hör detta inte till tråden att diskutera Netonnet, deras problem har varit helt andra än vad du tror det är.

Redigerat av BGPv4, 13 december 2010 - 20:33.


#934

Postad 13 december 2010 - 20:49

JerkerK
  • JerkerK
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Nu diskuterar du Netonnet som är en annan sak.


Det stämmer det är en en annan sak, men med lika dåliga marginaler, varför ska man då öppna upp ett hämtställe, som aldrig kommer att dra runt sina egna kostnader.

#935

Postad 13 december 2010 - 21:20

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Dom tar hutlöst betalt....Visa/Mastercard räcker länge?

American Express är ett av världens största kreditinstitut. Bara för att det enda som finns i Sverige är VISA- och MC-kedjorna så verkar alla svenskar tycka att det är så underbart.

American Express erbjuder betydligt bättre service och tjänster. VISA- och MC-kort i Sverige är ju dessutom antingen bara debetkort eller kreditkort utan några som helst tjänster kopplade till dem. På sin höjd kan man få avbeställningsskydd via Folksam oftast för resor om över halva resan är betald med kortet.

Och ja, jag har VISA och MasterCard också, men använder dem i ordning Amex, VISA, MC. Min lokala ICA-handlare erbjuder till och med betalningar via Amex så nog ska du se att Dustin kan hantera kortavgifterna för babs/sin bank utan problem.

Som tur är finns det fortfarande vettiga näthandlare som tar Amex. Discshop är min favorit framför CDON av bland annat den anledningen. Ser ett mönster mellan de som använder Nordea, Klarna/Kreditor som bank. Där saknas oftast Amex, och de som använder SEB, Handelsbanken eller Swedbank erbjuder Amex.

Men visst, den som vill betala 250 kr per år för ett debetkort via VISA utan att få någon avkastning eller andra tjänster får gärna kasta bort pengarna och handla utan ränta om de vill. Det är ju den svenska vägen...

#936

Postad 13 december 2010 - 21:25

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

American Express är ett av världens största kreditinstitut. Bara för att det enda som finns i Sverige är VISA- och MC-kedjorna så verkar alla svenskar tycka att det är så underbart.

AMEX är säkert skitbra för kunderna men värdelöst för handlarna. När min familj hade butik så slutade vi snabbt upp med att erbjuda betalning med AMEX p.g.a. deras hutlösa kostnader. Då var det (om jag minns rätt) 3:- och 2.5% på beloppet vilket kan bli rena fantasisummor om kunderna handlar mycket. Varför i hela friden ska en handlare behöva betala 28:- till AMEX om en kund handlar för en tusenlapp när Visa bara tar en låg fast kostnad på nån spänn eller två?
Det slutar bara med att priserna höjs istället, bättre att ta bort skiten som alternativ istället.

#937

Postad 13 december 2010 - 21:30

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

AMEX är säkert skitbra för kunderna men värdelöst för handlarna. När min familj hade butik så slutade vi snabbt upp med att erbjuda betalning med AMEX p.g.a. deras hutlösa kostnader. Då var det (om jag minns rätt) 3:- och 2.5% på beloppet vilket kan bli rena fantasisummor om kunderna handlar mycket. Varför i hela friden ska en handlare behöva betala 28:- till AMEX om en kund handlar för en tusenlapp när Visa bara tar en låg fast kostnad på nån spänn eller två?
Det slutar bara med att priserna höjs istället, bättre att ta bort skiten som alternativ istället.

Det finns olika avtal med Amex och de svenska avtalen är bland de sämsta som finns, även om det finns olika avtal här också. Jag håller med om att det är negativt för små handlare att ta Amex, och då ska man inte heller erbjuda tjänsten. Helt rätt.

Däremot förstår jag inte varför stora elektronikkedjor inte erbjuder det (alla utom Dustin gör det nu för tiden).

Jag som kund vill ju inte betala 200-300 kronor per år för ett kort som bara ersätter kontanter. Amex erbjuder ränta på konsumtion samt andra tjänster. Det betyder att handlar man tillräckligt mycket får man tillbaka hela kortavgiften och mer som konsument samt erhåller andra tjänster.

Ett VISA-kort kostar bara att använda och saknas tilläggstjänster.

Men jag förstår precis vad du menar och håller med om småföretag. Däremot kan man tycka att det är de svenska avtalen som är dåliga istället.

#938

Postad 20 december 2010 - 15:02

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Hej!

Har kollat in några Onkyo demo receivers och undrar om priset verkligen är rätt.

http://www.dustinhom...5010546864.aspx
http://www.dustinhom...5010546743.aspx
http://www.dustinhom...5010546735.aspx
Mvh
/Bernt

Redigerat av Unregisteredc082866f, 21 december 2010 - 10:16.


#939

Postad 27 december 2010 - 14:34

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Jag har handlat på Dustinn/Dustinhome i många år och aldrig egentligen haft några problem, bra priser och snabba leveranser.

Dock hade jag en mindre trevlig upplevelse med kundtjänst precis. Den 21:e december beställde och betalade jag en vara som levrades den 22:e december. När Dustinhome publicerade mellandagsrean så hade denna produkt sänkts med 1 000 kr, iofs inget konstig. Jag ringde Dustinhome och hörde mig för om vi kunde lösa det hela smidigt, att de återbetalar mellanskillnaden istället för att jag skall får retursedel, sedan returnera min vara och sedan köpa den på nytt, inga konstigheter då detta funkat tidigare, och även i andra butiker.

Tjejen på kundtjänst säger då att, "hallå, det är liksom samma pris som när du beställde", varvid jag säger "nej, det är det inte alls, titta på Er hemsida så står det att an nu kostar 1 000 kr mindre", tjejen "vad är det för artikelnummer", jag "xxxx xxxxx", hon "ja, den kostar samma som när du beställde", jag "nej, kolla Er hemsida, både under kategorin och under mellandagsrea så ser du att den kostar 1 000 kr mindre", tjejen "aa, häng kvar så får jag kolla upp det lite mer", ja "ok"... sen pip pip pip samtalet kopplas ner... Btw, även prisjakt.nu säger det "nya" lägre priset på varan.

Min fråga till Dustinhome, varför blir det så komplicerat? Om en vara erbjuds på Er hemsida till ett nytt lägre pris, varför ljuger då tjejen på kundtjänst och säger att den kostar samma som jag köpte den för några tidigare? Jag tycker för övrigt inte om att kopplas ner av kundtjänst, det är inte seriöst bemötande, tyvärr kom jag inte ihåg jag namnet på personen jag pratade med, men hon uttryckte en väldigt dålig och snorkig attityd i telefon. Det här hade kunnat lösas snyggt och smidigt men nu blev det tyvärr inte så, tråkigt Dustinhome.

EK

EDIT: Efter ny telefonkö pratade jag med kundtjänst igen, den här gången kunde de se på hemsidan att den kostade 8 990 kr, men nu var de ovilliga att hjälpa till, prata med order sa det. Jag ringde till order (mycket trevligt bemötande av Mats), som förstod vad jag menade, och sa att det skall inte vara något problem att fixa, dock kan de inte utföra krediteringen, prata med kundtjänst igen sa han... nu står jag åter i telefonkö till kundtjänst. Tur att jag är ledig nu i mellandagarna och kan lägga ner hela eftermiddagen på detta!

EDIT II: Efter att jag åter stått i kö till kundtjänst fick jag denna gång tala med Emilia som löste det hela för mig och krediterade 1 000 kr tillbaka till mig, totalt tog detta mindre än en minut. Jag lämnade mitt ordernummer, direkt sa hon, "ja, just det, den har sänkts med 1 000 kr, du skall inte behöva skicka in den till oss igen", inom ytterligare en minut damp även ett bekräftelse mail ner i mailbox. Det verkar vara lite roulette när man ringer kundtjänst, nu när jag dissat vill jag även passa på att hissa Mats på order och Emilia på kundtjänst, tänk om Era kollegor varit lika bra som Er ;-)

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 27 december 2010 - 15:53.


#940

Postad 05 januari 2011 - 10:06

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Deras kundtjänst börjar vara i klass med CDON.COM med andra ord. ;)

#941

Postad 07 januari 2011 - 23:34

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Idag hade 1 000 kr betalats tillbaka på mitt kort. Ringde Dustinhome i tisdags och frågade om mina pengar var på väg (5 bankdagar efter jag fick bekräftelse på att pengarna skulle krediteras). Fick som svar, "ja det ligger en kreditorder här, men vi har inte skickat betalningsordern än, jag kan göra det nu".

EK

#942

Postad 10 januari 2011 - 13:29

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej alla!

Full fart nu efter alla diverse ledigheter :( Ni som mailat mig bör ha fått snabba svar, försöker hinna ikapp alla aktuella forumfrågor nu. Fortsätt maila till [email protected] för snabbast respons.

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

#943

Postad 19 januari 2011 - 22:53

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Mitten på januari och det är brist på människor i supporten?

#944

Postad 20 januari 2011 - 13:12

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Mitten på januari och det är brist på människor i supporten?


Hej!

Det blir större effekt när någon är borta en dag eller två under en "högbelastnings-säsong" som januari månad och efter-julen perioden historiskt brukar vara. Enligt vad jag kan se är Kundservice bra mycket mer ikapp just nu än vad de var tidigare under veckan, så förhoppningsvis håller det i sig nu.

Om du har några frågor om ett pågående ärende eller vill reklamera någonting så går det också bra bara att maila mig!

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

#945

Postad 20 januari 2011 - 17:09

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Hej!

Det blir större effekt när någon är borta en dag eller två under en "högbelastnings-säsong" som januari månad och efter-julen perioden historiskt brukar vara. Enligt vad jag kan se är Kundservice bra mycket mer ikapp just nu än vad de var tidigare under veckan, så förhoppningsvis håller det i sig nu.

Om du har några frågor om ett pågående ärende eller vill reklamera någonting så går det också bra bara att maila mig!

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB


Om ni anställde lite fler än låta kunderna lida på väntan och frustration skulle ni även minska arbetslösheten i landet.

Inte undra på det går åt skogen när man inte har tillräckligt med personal som kan backa upp varandra.

#946

Postad 23 mars 2011 - 20:54

mackanboll
  • mackanboll
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag beställde i måndags en HTC Legend (Silver) från er hemsida. I dag skickade jag ett mejl bara för att kolla om den var på väg, angiven leverans var 1-2 dagar. Jag får som svar att detta är fel och att jag kan få vänta till den 4:e april på min telefon?!?!

Nu står det att beräknad leverans är 25:e mars, alltså nu på fredag. Visst, alla kan göra fel, men vill man behålla kunder kan man erbjuda kompensation eller på något annat sätt se till så att kunden återvänder.

Kommer telefonen att komma till mig på fredag eller inte? Det återstår väl att se...

#947

Postad 25 mars 2011 - 08:59

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

  • 960 inlägg
  • 0
Jag har handlat massor av gånger från Dustin via mitt arbete och även från Home, nu senast en komplett dator i byggsats, beställde grejerna en lördag när jag på söndagen insåg att jag hellre ville köra SLI och moderkortet jag valde stöder inte det.

Shit tänkte jag, men jag ringde Dustins support en minut efter de öppnat måndag morgon, och då var ordern redan sänd(!)
Här snackar vi snabba ryck :)
Det var dock inga problem eftersom supporten sa att det var bara att låta utlämningsstället returnera grejerna när de anlänt så står Dustin för returfrakt och allt.

Jag är helnöjd med Dustinhome och Dustin och kommer att fortsätta shoppa därifrån.

#948

Postad 25 mars 2011 - 13:38

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej,

Jag beställde i måndags en HTC Legend (Silver) från er hemsida. I dag skickade jag ett mejl bara för att kolla om den var på väg, angiven leverans var 1-2 dagar. Jag får som svar att detta är fel och att jag kan få vänta till den 4:e april på min telefon?!?!

Nu står det att beräknad leverans är 25:e mars, alltså nu på fredag. Visst, alla kan göra fel, men vill man behålla kunder kan man erbjuda kompensation eller på något annat sätt se till så att kunden återvänder.

Kommer telefonen att komma till mig på fredag eller inte? Det återstår väl att se...


Hej! Lurarna landade hos oss den 24:e, gissar på att det var du som mailade mig om exakt samma sak, har förklarat detta fenomen lite mer utdraget i mailet :)

Jag har handlat massor av gånger från Dustin via mitt arbete och även från Home, nu senast en komplett dator i byggsats, beställde grejerna en lördag när jag på söndagen insåg att jag hellre ville köra SLI och moderkortet jag valde stöder inte det.

Shit tänkte jag, men jag ringde Dustins support en minut efter de öppnat måndag morgon, och då var ordern redan sänd(!)
Här snackar vi snabba ryck :P
Det var dock inga problem eftersom supporten sa att det var bara att låta utlämningsstället returnera grejerna när de anlänt så står Dustin för returfrakt och allt.

Jag är helnöjd med Dustinhome och Dustin och kommer att fortsätta shoppa därifrån.


Härligt =) Och skulle det uppstå några konstigheter så är det bara att maila mig.

Mvh,
Jüri Martoja
[email protected]
Dustin AB / Dustin Home AB

#949

Postad 31 mars 2011 - 12:05

Makk
  • Makk
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte höra vad ni har för planer med högtalarpaketet Logitech Z-5500? Det släpps en efterföljare nu och ni har den upplagd på sidan för ca. 500kr lägre än vad Z-5500 kostar vilket känns lite konstigt. Även enligt prisjakt ligger ni långt ifrån lägsta pris på detta paket.

Jag undrar för att jag gärna handlar av er efter många goda erfarenheter men när priset skiljer sig så här mycket tvekar jag.

Mvh

#950

Postad 08 april 2011 - 12:59

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte höra vad ni har för planer med högtalarpaketet Logitech Z-5500? Det släpps en efterföljare nu och ni har den upplagd på sidan för ca. 500kr lägre än vad Z-5500 kostar vilket känns lite konstigt. Även enligt prisjakt ligger ni långt ifrån lägsta pris på detta paket.

Jag undrar för att jag gärna handlar av er efter många goda erfarenheter men när priset skiljer sig så här mycket tvekar jag.

Mvh


Hej!

De priser vi har på Z-906 respektive Z-5500 baseras direkt på inpriserna så det är ingen "egenvald" prisdiff.

Mvh,
Jüri Martoja
[email protected]
Dustin AB



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.