Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ASUS EeeBox PC EB1012

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 28 februari 2011 - 22:05

Unregistered1842
  • Unregistered1842
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Nej det följde inte med någonting.. det märkliga är att när jag är inne på terratec:s hemsida så kan jag inte ens hitta fjärrkontrollen. Jag kan ju ingenstans se vad den heter.

#252

Postad 01 mars 2011 - 10:47

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Du får kontakta Dustin helt enkelt.

#253

Postad 23 april 2011 - 17:46

fsallstrom
  • fsallstrom
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
jag funderar på att köpa en eeebox EB1012 eftersom min "TV dator" precis gått i graven. Jag har förstått det som att den inbyggda video kretsen inte skall ha några problem att spela upp HD material, det är bra. Jag tänker bara använda den till video uppspelning och lite spotify så prestandan bör räcka gott.

Så till min fråga, den varianten som jag är intresserad av har varken optisk drive eller förinstallerat OS, jag tänkte ladda på Ubuntu Linux men hur gör man det när det inte finns någon optisk drive? Kan man få den att boota från en extern USB drive?

Någon som testat?

Funkar Eon grafiken bra under linux?

mvh
Fredrik

#254

Postad 26 april 2011 - 09:59

skrot
  • skrot
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
http://www.ubuntu.co...ubuntu/download

går att använda usb-minne tex

#255

Postad 22 januari 2012 - 20:02

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Någon som har överklockat sin Eee Box och har tips på en bra länk för detta?
Jag följde en tidigare länk men ett av programmen man skulle ladda ner fanns inte.

min hackar ofta vid 720p filmer och jag tycker den är allmänt långsam. Hur snabba upp den?

#256

Postad 05 maj 2012 - 15:12

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Min EB1012 har börjat låta väldigt i nån fläkt, något som går på högvarv i datorn.
Hur kan jag få reda på vad det är som låter.
Kan det vara hårddisken som låter eller är det nån kylfläkt?

Datorn har ju aldrig gjort ett ljud ifrån sig på 2 år, inte ens när det har varit närmare 30 grader inne så har datorn aldrig låtit ifrån nån fläkt!

Vore tacksam för hjälp!!!

/Henrik

#257

Postad 06 maj 2012 - 18:35

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag har uteslutit hårddisken. Det är fläkten i datorn som börjat låta. Finns det nån chans att byta den på en så här liten dator? Finns det nån ASUS-verkstad i göteborg?

#258

Postad 07 maj 2012 - 15:07

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag öppnade min Box för någon vecka sedan och det var fult med damm. Kan vara orsaken.

#259

Postad 08 augusti 2012 - 04:47

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att den är långsam och hackar vid filmuppspelning?

#260

Postad 08 augusti 2012 - 07:55

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att den är långsam och hackar vid filmuppspelning?

definiera "filmuppspelning" ...

men det kan tänkas om man inte har video-accelerationen påslagen (alt gamla drivare/mjukvara).

#261

Postad 08 augusti 2012 - 17:17

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Media Player Classic fixar allting mycket bra. Även XBMC.

#262

Postad 11 augusti 2012 - 22:11

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Ok, jag kör VLC men 720p hackar.
Tänker formatera om den, men inte hur man gör det. Elever man lade ner en iso-fil och isåfall var gör man detta? Någon som installerat om Win 7?

#263

Postad 12 augusti 2012 - 11:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1

Ok, jag kör VLC men 720p hackar.

som sagt, in med ny VLC (eller ännu hellre, MPC-HC), nya videodrivare, och slå videoaccelerationen i VLC.

Tänker formatera om den, men inte hur man gör det. Elever man lade ner en iso-fil och isåfall var gör man detta? Någon som installerat om Win 7?

Ligger med stor säkerhet en Windows installations/rescue-image på någon partition på disken, bara att du måste leta reda på hur man skriver ut den till DVD.

http://vip.asus.com/...SLanguage=en-us

Redigerat av frollic, 12 augusti 2012 - 11:11.


#264

Postad 12 augusti 2012 - 15:56

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Tusan va krångligt det ska var då. Tack för hjälpen, ska försöka få ut den på ett usb-minne för jag har ju ingen dvd-brännare på datorn. Tack!

#265

Postad 13 augusti 2012 - 10:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Testa att installera senaste XBMC. Ingen hack alls.

#266

Postad 13 augusti 2012 - 11:01

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Testa att installera senaste XBMC. Ingen hack alls.

det ska inte hacka i VLC heller, med rätt inställningar, så .... ;)

#267

Postad 13 augusti 2012 - 12:06

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Skumt att den ska vara så seg.
Det var inte helt lätt att formatera och installera om Windows. Jag köper idag två st 2GB RAM-minnen och monterar. Ska bli spännande att se om det går bättre då. Tar även och installerar om VLC som ni föreslår.....

#268

Postad 13 augusti 2012 - 12:16

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Skumt att den ska vara så seg.
Det var inte helt lätt att formatera och installera om Windows. Jag köper idag två st 2GB RAM-minnen och monterar. Ska bli spännande att se om det går bättre då. Tar även och installerar om VLC som ni föreslår.....

Glöm inte att slå på hårdvaruacceleration i VLC bara, är inte inställt default, annars lär det lagga ändå.

#269

Postad 13 augusti 2012 - 19:32

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Nu fungerar det perfekt! Tack!
(kanske hjälpte även 4GB ram, den känns mycket snabbare)


#270

Postad 07 september 2012 - 19:43

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Likt en tidigare skribent i denna tråd så har jag fått problem med fläktljud på min gammla EB1012 samt en ny EB1012P (skulle de inte vara helt fläktlösa?).

EB1012:an är över 2.5 år gammal och jag vet faktiskt inte hur länge fläkten gått på max då den stått bredvid mitt fläktmonster till server i ett utrymme jag sällan hör under en längre tid. Men jag minns iallafall att den var HELT knäpptyst när jag köpte den och hade den i sovrummet.

Efter att ha uppgraderat min server till så nära ljudlöst system man kan komma så tog helt plötsligt EB1012:an över som mest högljudda elektroniken i min lägenhet, något jag fann såpass frustrerande att den nu är påväg till soptippen söndermonterad.

Istället gick jag och köpte en helt ny EB1012P för att starta den och inse att CPU-fläkten ständigt går på, det från flera meter klart hörbara, 3200 rpm, INGEN skulle klassa den här datorn som "ljudlös" även om EB1012:ans 4000 RPM var klart värre.

Jag håller på att bli helt vansinnig. Ska EB1012P faktiskt föra oväsen kring sig? Jag kan acceptera att den 2.5 år gammla EB1012 gav upp och körde CPU-fläkten på max till sist men den helt sprillans nya EB1012P? Är det fel på mitt exemplar? Skulle uppskatta om fler EB1012P-ägare berättade vad de upplevt.

Just nu rapproterar den

Load average senaste 15 min: 0.65
CPU Temp: 51.0 C
MB Temp: 23.0 C
CPU FAN Speed: 3082 RPM

Kör xbmcbuntu 11.0 med hdd bytt till ssd. Fläkten lät direkt när jag startade datorn med original hdd och Asus skräp-fast-boot-os.

#271

Postad 10 september 2012 - 07:32

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Har för mig att en uppgradering av BIOS fixade biffen men tycker ju att du med en splitter ny borde ha ett ganska nytt BIOS. Annars är det bara att ladda ner o flasha om. Tror även man kan ställa in lite parametrar vad gäller fläkthastighet i inställningarna för BIOS:et men kommer inte ihåg riktigt.

Fick efter ngt år ett högt fläktljud o hög temp. Tog då isär burken och blåste rent från en massa damm. Sedan dess går den tyst igen.

Min sitter upphängd bakom tv:n och stör inte alls nämnvärt även om den förstås inte är 100% tyst.

#272

Postad 11 september 2012 - 11:23

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Tack för svar, har du en EB1012P eller den utan P? Mitt BIOS är 0602 och senaste på Asus hemsida är 0502, så antar att mitt är nyare än det.

Min EB1012 (ej P) fick också högt fläktljud efter kanske två år, men var knäpptyst när jag fick den. Denna EB1012P har högt fläktljud från första boot.

Min låter såpass mycket att det inte är ett alternativ att ha ha den i sovrummet. Som jämförelse har en Zotac HD-ND22 som jag har där nu betydligt mycket lägre fläktljud med Quiet Mode i bios.

#273

Postad 12 september 2012 - 08:15

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jobbigt problem du har. Har själv en 1012p som fungerar utan problem. Använde Asus Update när jag fick den och laddade ner i princip alla uppdateringar som jag tyckte jag behövde. Har för mig att jag har läst om fläktinställningar i BIOS:et eller om det handlade om BIOS-uppdateringar. Sorry att jag inte minns bättre. Det kan ju vara värt i varje fall att gå in i BIOS och se vilka inställningsmöjligheter du har där.

Vet annars att det finns program som i Windows styr fläkthastighet men det känns som en väg som man inte skulle behövt gå.

#274

Postad 12 september 2012 - 09:35

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Den enda inställningen jag hittar i bios är "Q-fan" och med den av så går fläkten på max (5000 rpm).

Köpte min utan OS installerat och kör med XBMCbuntu. Provade igen med original HDD:n (istället för min SSD) och tycker att det faktiskt är lägre fläktljud med den i (hörbart men acceptabelt).

Tack för hjälpen, får prova lite till men i värsta fall kan jag byta plats på denna och min shuttle i vardagsrummet så kommer jag störas mindre av fläktljudet.

Redigerat av zbrannigan1, 12 september 2012 - 09:35.


#275

Postad 17 oktober 2012 - 10:01

schteffe
  • schteffe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Nån som fått Voddler/Netflix/Filmnet eller liknande tjänst att fungera utan att det hackar?

Youtube (flash) funkar ju fint i 720p iallafall, och XBMC/VLC/MPC:HC spelar ju 1080p utan problem.
Om jag förstått rätt kör Voddler Adobe Air (flash?)
Filmnet och Netflix kör Silverligt verkar det som.

Är det dags att uppgradera tv-pcn nu, eller går det att få dem att flyta på något sätt?

#276

Postad 21 oktober 2012 - 16:04

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Det var länge sedan jag kollade på voddler. Tror det var utan hack. Har inte testat Netflix.

#277

Postad 21 oktober 2012 - 17:35

schteffe
  • schteffe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
I början funkade ju voddler ok, men nu är det ju bara reklamen som flyter :-)

Någon annan med eb1012 som kan bekräfta? Kör någon gratisfilm,t.ex. The Mist.

#278

Postad 26 oktober 2012 - 11:53

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Köpte mig en box igår (1012P). I mina öron helt ljudlös. Kul :).
Lite strul med HDMI till min LG men det löser sig nog.
Testade Netflix men den hackade i HD, fast det berodde nog på min nätkoppling (8MB).
I LD så flöt det på, fast det är smidigare i paddan. Tycker jag.
Nu skall jag bara hitta en bra mediaspelare, tänkte testa XBMC.
Vill bara varna för nybörarfrågor från mig framöver. Vet hur sökfunktionen funkar så hoppas det är överkomligt.

#279

Postad 26 oktober 2012 - 15:45

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Nu fick jag HDMI att fungera.Gammal vanlig glappkontakt faktiskt. Kontakten sitter lite löst och vill krypa ur. Får bunta ihop den med övriga kablar.
Jag hade också problem med overscan. Sökte här men hittade ingen lösning. Men i NIVIDAS kontrollpanel under Bildskärm/Ställ in skrivbordets storlek kunde jag ställa in det exakt på pixeln när... :rolleyes:

#280

Postad 28 oktober 2012 - 20:01

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
XBMC är bäst dock inte perfekt.

#281

Postad 03 november 2012 - 13:16

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Testat boxen lite till. Nu får jag inte NetFlix att funka med Opera men det funkar i Firefox.
En knepig grej är att overscan bara är på TV:n och inte på projektorn. Alltså måste jag ställa om varje gång jag växlar mellan TV:n och projektorn. Visst, i-landsproblem men ändå...
Nä, map XBMC. Men jag är nöjd. Än så länge.

#282

Postad 03 november 2012 - 18:59

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

  • 687 inlägg
  • 0
Jag har en 1012a och har varit nöjd men efter att jag skaffade viaplay blev det en besvikelse. Det hackar i uppspelning och tom svtplay får köras på lägsta uipplösning för att inte hacka. Vad beror detta på? Jag har installerat om win7 så det finns inte så mycket skit på datorn. Jag tycker det verkar som processorn är belastad ganska högt hela tiden. Går det att byta processor? Vilka är kompatibla med boxen? Eller kan man clocka upp den på något sätt så det funkar bättre. Sitter en athom 330 i på 1.5ghz och 4gb minne (dock bara 3gb tillgängligt, har win 7 32bitars). Hastigheten på nätet borde inte vara några problem, får 25-35mbit upp och ner (vilket i sig är skumt eftersom jag har 100mbit i väggen och min andra dator ligger konstant på run 92 upp och ner vid mätningar mot bredbandskollen. Testade att sätta in ett externt nätverkskort på usb med 300mbit men det gav inte heller någon ökad hastighet.

Några tips?

#283

Postad 03 november 2012 - 19:33

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag har testat att spela upp HD material från servern (min egen) via 100 Mbit nätverk och det går alldeles utmärkt.
Nej, har inga tips. Tyvärr.

Edit: Såg på en film på NetFlix igår och ljudet laggade. Ganska mycket också. Kasst. Jag har registrerat mig på en testperiod fram till nyår men någon förlängning blir det inte.

Redigerat av menhallå, 04 november 2012 - 07:12.


#284

Postad 13 november 2012 - 20:24

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Nu har jag problem! Köpte idag en Samsung UE46EH5005 på Elgiganten (46" LED för 3490 kr så jag kunde inte hålla mig..). Vad jag kan läsa så skall den TV:n klara 1080P och 60Hz vilket EeeBox också tycket. Men det funkar inte. Ingen aning varför. Kan det vara HDMI kabeln som är för lång? Fast det funkar
från BD-spelaren med full HD och samma kabel. När jag kör från EeeBoxen så står den bara och flimrar.
Men, kör jag på 1600x900 då är bilden bra och det räcker till för mig. Problemet då är att EeBoxen ställer om upplösningen varje gång jag startar om?!
Om jag har i VGA sladden till den gamla TV:n då funkar det. Men drar jag ur sladden så ställer EeeBoxen om upplösningen till fullHD igen vid uppstart.

Suck! HJÄLP!!! Kan man inte låsa upplösningen på något sätt?!

#285

Postad 13 november 2012 - 20:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Suck! HJÄLP!!! Kan man inte låsa upplösningen på något sätt?!

En omväg, men kolla om du kan plocka ut inställningarna för upplösningen från registret, och sen automatiskt importera dom vid varje uppstart.

Redigerat av frollic, 13 november 2012 - 20:28.


#286

Postad 13 november 2012 - 20:51

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Tack frollic men det mina datorkunskaper räcker inte till såna avancerade lösningar. Suck.

Det knepiga är att fast den gamla TV:n inte har matning så fungerar det. Men drar jag ur VGA sladden före uppstart så ställer EeeBoxen om upplösningen och jag får svart skärm. Och det gör den direkt vid uppstart. Jag får se windows fönstret i början i fullHD men sedan blir det svart.

VARFÖR ÄR DET ALDRIG LÄTT??!! Jag bytte ju bara TV!? :angry:

Antingen får jag ställa den gamla TV:n bakom den nya eller så får jag löda en VGA-kontakt med ett motstånd på rätt ställe och ha den inpluggad i EeeBoxeb hela tiden.

Ingen annan som har haft detta problem?

#287

Postad 13 november 2012 - 21:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Kika på http://www.addictive...een-resolution/ i autostarten i så fall ;)

annars låter det som ett drivarproblem/bugg.

#288

Postad 13 november 2012 - 22:04

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
DET FUNKAR!!!!

Jag laddade ner DC-programmet och skapade en genväg i Autostarten som satte om upplösningen till 1600x900@60Hz . Visst blinkar det och har sig vid uppstart men när datorn är klar så har jag rätt upplösning och får bild. Ok, fel upplösning, men en som funkar.

JAG TACKAR SÅ MYCKET!!! :D

Om någon får 1920x1080@60Hz (progressivt) att funka från EeeBoxen så är jag tacksam för tips.
Interlaced funkar men bilden blir inget vidare.

#289

Postad 14 november 2012 - 10:21

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag testade NetFlix igår igen och höll ett öga på processorlasten under tiden. Den låg som mest på 30-40% även när jag valde HD uppspelning. Men då hackar det så mycket att den inte gick att använda. Jag antar att det är min internetanslutning (8Mbit som är problemet. Vet inte hur man kan se om internet är boven. Belastningen på nätverket låg på några få % men det kanske var map intranätet (100Mbit) ?

#290

Postad 14 november 2012 - 10:32

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

  • 687 inlägg
  • 0
Du har inte samma problem med nätet som jag har att jag bara får upp 20mbit när jag har 100mbit. Problemet är att det inte blir med även på mitt hemnätverket som är gigabit.

#291

Postad 14 november 2012 - 12:00

flowr
  • flowr
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Problemet med hackig bild på Netflix, men även t ex Viaplay beror som jag förstått det på kombinationen Nvidia ION och Silverlight. Det finns ett antal forum som resonerar om problemet som inte verkar få någon lösning. Många hade hoppats att win8 skulle lösa problemet. Men det verkar inte så. Se ett exempel här: http://experts.windo...550/555012.aspx.

Det är bara att googla på Netflix, ION och Silverlight så finns det massor att läsa. Tyvärr blir inte jag något klokare. Netflix och Viaplay fortsätter hacka...

#292

Postad 14 november 2012 - 12:03

schteffe
  • schteffe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Men Voddler kör ju Adobe Air, och hackar det med, inte alls lika mycket som Netflix, men efter någon minut blir man less på alla små hack. Flyter Voddler för någon i nuläget?

#293

Postad 21 november 2012 - 17:33

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Va sjutton nu då? Idag funkar inte det alls?! Igår var det någon stor "säkerhets kritisk uppdatering" av windows 7 och nu är rutan svart. Datorn startar men ingen bild. Varken med den nya eller gamla TV:n. Jag kan starta i felsäkrat läge. Gjorde en systemåterställning men det hjälpte inte. Kanske dags att gå tillbaka med burken(?)

#294

Postad 24 november 2012 - 06:55

patdah01
  • patdah01
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på er! Jag är ju helt ny här och väldigt grön när det gäller HTPC. Jag har dock en EB1012P med XBMC som fungerar klockrent men skulle vilja använda den lite annorlunda mot nu. Idag har jag en vanlig TV-antenn på taket kopplad direkt till TV. Boxerkort i pcmci-modul i TV. EB1012P kopplad mot TV med HDMI. Jag skulle dock vilja få in signalen från antennen till EB1012P men behöver ju då få in boxerkortet i EB1012P på något vis... är det någon som har en bra lösning på hur jag får in signalen från antennen direkt samt hur jag får till det med boxerkortet?

#295

Postad 24 november 2012 - 14:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Hej på er! Jag är ju helt ny här och väldigt grön när det gäller HTPC. Jag har dock en EB1012P med XBMC som fungerar klockrent men skulle vilja använda den lite annorlunda mot nu. Idag har jag en vanlig TV-antenn på taket kopplad direkt till TV. Boxerkort i pcmci-modul i TV. EB1012P kopplad mot TV med HDMI. Jag skulle dock vilja få in signalen från antennen till EB1012P men behöver ju då få in boxerkortet i EB1012P på något vis... är det någon som har en bra lösning på hur jag får in signalen från antennen direkt samt hur jag får till det med boxerkortet?

Anysee T2C alt https://www.minhembi...howtopic=302878

#296

Postad 24 november 2012 - 21:40

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Tog med Boxen till NetOnNet men där fick jag info att det skulle kosta 750 kr att felsöka den. Och garantin gällde bara HW. Är det något fel på SW, drivrutiner eller annat så gäller alltså inte garantin. :wacko:
Jag vägrade och tog hem den igen. Gjorde en ominstallation från recovery partitionen och det funkade. Nästan. Testa fram och tillbaka och har nu kommit fram till att det är längden på HDMI kablen som är problemet. Den är 10m. Fast det funkar från min Panasonic BD-spelare. Använder jag en 1m kabeln så funkar 1080P@60Hz från Boxen. Nu måste jag ha Boxen i ändan av 10m kabeln så jag behöver någon sorts HDMI "förstärkare". Det bästa skulle vara en ny receiver men några HDMI in och 2 ut. Har TV+projektor. Då skulle jag slippa hålla på med kablarna där bak. Frågan är då om en receiver har bättre signalnivåer på HDMI än Boxen? Eller finns det någon billig & bra HDMI föstärkare?

#297

Postad 25 november 2012 - 07:03

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
@menhallå

Jag har en sådan här splitter fast av generationen före utan möjlighet att separera ljudet (endast hdmi på min). Den funkar perfekt.

#298

Postad 30 november 2012 - 11:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
någon som vet hur det är att köra win8 på denna?

går det bättre?

är beredd att betala de 250 kr det kostar att uppgradera just nu om min långsamma eeebox blir lite snabbare


hur stort fotavtryck gör windows 8 jämfört med windows 7?
man har ju inte belönats med så stort utrymme på systemhårddisken av Asus precis.

#299

Postad 30 november 2012 - 12:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

någon som vet hur det är att köra win8 på denna?

går det bättre?

är beredd att betala de 250 kr det kostar att uppgradera just nu om min långsamma eeebox blir lite snabbare


hur stort fotavtryck gör windows 8 jämfört med windows 7?
man har ju inte belönats med så stort utrymme på systemhårddisken av Asus precis.

Byt disk till en SSD, till att börja med, troligtvis en betydligt större prestandahöjare än Win8.

Redigerat av frollic, 30 november 2012 - 12:00.


#300

Postad 28 oktober 2014 - 12:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
Någon här som fortfarande använder EB1012?

Jag använder min endast sporadiskt pga att den är så otroligt långsam och trög att använda. Men skulle vilja använda den oftare pga att den är tyst och drar lite ström.

Är det någon ide att uppgradera hårddisk till SSD eller minne till 4gb?


Jag har windows 8.1 och jag har ställt in prestandaalternativ på hög prestanda.

Såhär ser min Windows Experience Index ut;


__GENUS : 2
__CLASS : Win32_WinSAT
__SUPERCLASS :
__DYNASTY : Win32_WinSAT
__RELPATH : Win32_WinSAT.TimeTaken="MostRecentAssessment"
__PROPERTY_COUNT : 8
__DERIVATION : {}
__SERVER : EEE
__NAMESPACE : root\cimv2
__PATH : \\EEE\root\cimv2:Win32_WinSAT.TimeTaken="MostRecentAssessment"
CPUScore : 3,3
D3DScore : 5,3
DiskScore : 5,8
GraphicsScore : 4,3
MemoryScore : 4,5
TimeTaken : MostRecentAssessment
WinSATAssessmentState : 1
WinSPRLevel : 3,3
PSComputerName : EEE

Redigerat av Christopher_A, 28 oktober 2014 - 12:43.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.