Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#451

Postad 23 december 2011 - 06:22

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Den totala frånvaron av Boxer teknik tolkas som att dom helt enkelt tagit julledigt. Återkommer 10/1 2012.

Jag måste ändå beundra alla som valt att ha kvar boxen. Jag fattar inte att Ni står ut med den. Synd är också att man inte kan
göra någon slags anmälan mot detta, högst oseriösa, företag. Men är man som företag riktigt stora så kan man behandla kunderna
lite som man vill. Hoppas dom biter sig i svansen en dag. God jul.

#452

Postad 23 december 2011 - 08:58

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

. Hoppas dom biter sig i svansen en dag. God jul.


Det är nog bara en tidsfråga, Boxer har redan börjat tappa kunder och det var innan de lanserade sin demand tjänst. Det lär inte blir bättre med misslyckade lanseringar av urusla produkter som denna Pace Box

Urklipp från Computer Sweden 2011-11-22
" Statliga Teracoms expansion inom betal-tv till övriga Norden är efter tre år en ekonomisk flopp. Marginalerna har rasat i botten och kunderna blir allt färre. Men Teracom står fast vid sin strategi. "
Läs mer på http://computerswede...lonsamhet-rasar

Redigerat av Zipped, 23 december 2011 - 08:58.


#453

Postad 23 december 2011 - 09:54

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Vad är det som får dig att tro att en ny likadan box är avsevärt bättre??
Och vad ska du säga till Pace?? Passa på att klaga på alla de brister som finns med boxen... :)


Jag tror inte att en ny box är "avsevärt" bättre, utan jag skrev att jag hoppas att den är bättre än den jag har idag. Eftersom min nuvarande box har problem som inte vekar vara signifikativt för alla boxar (går alltid ner i bootläge plus lite annat) så hoppas jag att den nya boxen inte också ska göra det.

När jag skrev min kommentar så hade jag redan varit i kontakt med Pace, och självklart påpekade jag alla fel, och den värmländska killen jag pratade med försökte slingra sig och sa att uppdateringen skulle lösa allt. Jag svarade då att uppdateringen som redan kommit (!) inte löste mina problem, och då gav han med sig lite.

Edit: Fick nya boxen redan dagen efter jag reklamerade den gamla. Den nya känns bättre när den väl är igång, men tyvärr så går även denna ner i bootläge så fort jag stänger av den. Fan, vad less jag blir! Är det många fler än mig som har detta problem?

Redigerat av djdave, 24 december 2011 - 21:39.


#454

Postad 23 december 2011 - 16:25

Unregisterede50f7a66
  • Unregisterede50f7a66
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Det var ju tur att man gick in här och läste på lite innan man beställde någon box...

#455

Postad 26 december 2011 - 20:33

jejje
  • jejje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag hävde mitt köp via en mail konversation med boxer. Fick en retur sedel på posten. Usch vad skönt att bli av med denna plågan..

Vad finns det för boxar som fungerar som man önskar?

Redigerat av jejje, 26 december 2011 - 20:34.


#456

Postad 27 december 2011 - 02:30

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Vad finns det för boxar som fungerar som man önskar?


Inga alls, men Sagem https://www.minhembi...=273736&st=1150 och Humax https://www.minhembi...=271390&st=1050 tycks åtminstone bete sig bättre än Pace.

Faktum är att Samsungs BD-Dxxxx https://www.minhembi...c=281692&st=150 verkar funka bättre än nån av de andra, även om de modellerna har andra sorters brister.

Redigerat av lassehin, 27 december 2011 - 07:37.


#457

Postad 27 december 2011 - 10:56

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag hävde mitt köp via en mail konversation med boxer. Fick en retur sedel på posten. Usch vad skönt att bli av med denna plågan..

Vad finns det för boxar som fungerar som man önskar?


Du kunde göra det fast ångerrätten är passerad? I så fall ska jag också göra det, för jag står inte ut med den här skitboxen!

#458

Postad 27 december 2011 - 16:12

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nu skickar jag tillbaks den. Uppdatering + fabriksåterställningen gjorde att huvudmenyn gick lite bättre, inte multipla hopp, Men att vänta 10 sek innan vald meny kommer upp är långsamt.
EPG fortfarande seeeeg.
Gjorde 4 insp och 3 korta SD funkade. En 2h HD-inspelning gick att se på i 20 min innan den hoppar ut.
Låsningar vid avstängning mindre frekvent.
Vid snabbspolning dröjer det 5-12 s innan ljudet kommer vid återgång uppspelning.

Black Jack gick nu att spela, vilket det inte gjorde förut.
Picasa fungerar om än med visning i litet format, värdelöst om man har mindre än 50 tums TV.

Edit:
Jag valde att hårdköra boxen de dagar som fanns i mellandagarna innan återsändning.
Den klarade faktiskt av massa inspelningar nästan felfritt. En undertext låg 10 sek före på Canal +. men övriga funkade fint. Vi hyrde 2 filmer felfritt. Idag startade den om vid hyrning 5 min in i filmen.(flerkanalsljud) kopplade över till stereo o då funkar det.
Har fått göra en fabriksåterställning under dagarna som gått.
Ja menyn är seeeg, guiden är seeg. Min Sagemcom var nästan lika seg i början.
Har bestämt mig för att köra på till en uppdatering till. Jag minns alla supportsamtal o fabriksåterställningar på Sagemcomboxen. Denna verkar trots allt bättre... Med det pris jag fick som missnöjd kund väljer jag att köra denna ett tag till. Telia eller parabol är inget alternativ, tyvärr. Har ju min Sagemcom om det strular järnet o då kommer Boxer få veta det :-)

Redigerat av Bempa68, 01 januari 2012 - 12:58.


#459

Postad 27 december 2011 - 21:18

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Jag ringde Boxer den 23:e dec och fick också lov att häva mitt köp trots att det gått en månad, men jag måste stå för returfrakten själv. Nu orkar jag inte tjafsa mer med dem utan ser det som att det är värt ca 200 kr för att bli av med skiten. Imorgon åker boxen tillbaka.

Redigerat av Equinoxe, 27 december 2011 - 21:18.


#460

Postad 30 december 2011 - 13:23

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
En sak som jag undrar, Är hur f*an kan boxer och framför allt Pace, Fotfarande kan försöka sälja denna box,
Med reklaminslag i tv och hemsida, Och lura inte ont anande människor.
Nä gör nu det enda rätta, Dra in försäljningen tills ni har en box som fungerar, och sätt lite press på Pace
så dom får fram en mjukvara som fungera.......Humax stoppade försäljning när inte korten fungerade som dom skulle och det är bra jobbat, så fungerar bra företag.....

#461

Postad 30 december 2011 - 22:06

emwlond
  • emwlond
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Var och skulle känna på en sådan här box i en Expert-butik, men säljaren hade inget demo-ex framme och visste inget om att det skulle vara några problem med boxen.......

#462

Postad 02 januari 2012 - 07:21

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Var och skulle känna på en sådan här box i en Expert-butik, men säljaren hade inget demo-ex framme och visste inget om att det skulle vara några problem med boxen.......


Och han talade säkert sanning, för de flesta försäljare i Tv-Ladorna jobbar ju bara där, och sitter inte och vältrar sig i forum som detta på sin fritid... ;)

#463

Postad 02 januari 2012 - 09:00

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
En förbryllande sak som jag skulle vilja ha svar från Boxer är hur man tänkte när man inte
erbjuder manuell programmerbar inspelning. Jag hittar ingenstans hur jag gör när jag vill
spela in mellan typ 22:15-23:47 på kanal 10 den 4/1-2012.

Detta är en funktion som behövs tex när man spelar in matcher som kan förlängas och man måste
ha en rejäl marginal. Man vill ju inte missa avgörande straffar bara för att matchen förlängs.

Hur tänkte man på Boxer/Pace när man inte la in detta? Eller la man in detta utan beskriva hur det går till i manualen ...

#464

Postad 02 januari 2012 - 09:06

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Boxer, nu måste ni komma med en uppdatering som kommer tillrätta med alla hängningar av boxen!
VARJE GÅNG jag har satt den i standby med fjärren så är den i ett hängt läge, vilket kräver bryta strömmen eller långt tryck på strömbrytarknapp på box.

Har alla detta problemet med boxen, eller går det att komma runt det på nåt sätt?

//Tomas

#465

Postad 02 januari 2012 - 09:25

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

En förbryllande sak som jag skulle vilja ha svar från Boxer är hur man tänkte när man inte
erbjuder manuell programmerbar inspelning. Jag hittar ingenstans hur jag gör när jag vill
spela in mellan typ 22:15-23:47 på kanal 10 den 4/1-2012.


Vad händer om du försöker ändra i en EPG-gjord programmering?

#466

Postad 02 januari 2012 - 09:27

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Boxer, nu måste ni komma med en uppdatering som kommer tillrätta med alla hängningar av boxen!
VARJE GÅNG jag har satt den i standby med fjärren så är den i ett hängt läge, vilket kräver bryta strömmen eller långt tryck på strömbrytarknapp på box.

Har alla detta problemet med boxen, eller går det att komma runt det på nåt sätt?

//Tomas

Jag har liknade problem, ofta när jag skall starta den kommer den i Boot läge och jag får vänta en stund. Ibland är den helt låst och jag måste bryta strömmen istället. Hat inte hitta något sätt att undvika detta/Lars

#467

Postad 02 januari 2012 - 09:40

jopa8
  • jopa8
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Boxer, nu måste ni komma med en uppdatering som kommer tillrätta med alla hängningar av boxen! VARJE GåNG jag har satt den i standby med fjärren så är den i ett hängt läge, vilket kräver bryta strömmen eller långt tryck på strömbrytarknapp på box. Har alla detta problemet med boxen, eller går det att komma runt det på nåt sätt? //Tomas

Jag har exakt samma problem att den hänger sig varje gång jag sätter den i standby, så den står på dygnet runt. En annan otroligt irriterande punkt är att jag aldrig får ljud när jag använder time-shift. Dessa två punkter måste Boxer fixa snabbt, sen finns det ju mycket annat som kan förbättras, som sökning av filmer, text-tv etc, men det kan jag stå ut med några veckor till. Boxer kan ni berätta något om när nästa uppdateringen kommer och hur ofta ni planerar att släppa kommande uppdateringar?

#468

Postad 02 januari 2012 - 09:41

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Vad händer om du försöker ändra i en EPG-gjord programmering?


Jag hittar ingenstans där jag kan mata in en anann sluttid, man kan ju sätta upp till 20min default förlängda inspelningar. Men det vill man ju inte ha, som default. Men om man spelar in en JVM match som går 04:00 så vill man ju ha en extra timme inspelat för att inte missa slutet utifall något inträffar over-there.

#469

Postad 02 januari 2012 - 09:42

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Ni som har denna fina box får ni 5.1 ljud på TV4 HD?

#470

Postad 02 januari 2012 - 09:52

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

En annan otroligt irriterande punkt är att jag aldrig får ljud när jag använder time-shift. Dessa två punkter måste Boxer fixa snabbt, sen finns det ju mycket annat som kan förbättras, som sökning av filmer, text-tv etc, men det kan jag stå ut med några veckor till. Boxer kan ni berätta något om när nästa uppdateringen kommer och hur ofta ni planerar att släppa kommande uppdateringar?


Jag har min box inkopplad via scart och jag har inte HD-mottagning där jag bor, men jag har ljud när jag använder timeshift.

//Tomas

#471

Postad 02 januari 2012 - 10:02

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Jag hittar ingenstans där jag kan mata in en anann sluttid, man kan ju sätta upp till 20min default förlängda inspelningar. Men det vill man ju inte ha, som default.


Men vad händer om du t ex lägger till 20min., ställer EPG, sen ändrar tillbaks till 0min. - har den då ändrat extratiden till 0min. igen?

Alltså, SER man på själva Timern för ditt program att den kommer att lägga till 20min. extra för ett visst program, alltså ökar sluttiden, eller är det bara en funktion som sen inte syns direkt på varje EPG-programmering?


Annars får du väl göra som det står i manualen till Philips modell av denna box:

Bifogad fil  philips.jpg   196,89K   0 Antal nerladdningar

Dvs köra med Instant Recording, alltså vara hemma och spela in manuellt, och då öka sluttiden.

#472

Postad 02 januari 2012 - 10:06

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Är inte vid boxen, nu höftar jag ur minnet: Man kan bara genom att stå på programmet i EPG välja "Spela in"
Det ev tidstillägget väljer man i en annan meny och gäller generellt för alla inspelningar.
Jag vill minnnas att man inte kan manipilera själva programmets inspelning i EPG, men jag får återkomma och
se om ditt tips leder någonvart.

#473

Postad 02 januari 2012 - 10:19

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Får göra en pudel, hittade tillslut, vilket faktiskt står beskrivet i manulen.
Man skall tydligen gå in på "Mitt Bibliotek" "Inspelningar" och trycka på den gröna knappen. "B"

Då får man en meny för att manuellt programmera inspelningar.

Annars så har jag inga andra problem än att boxer slår av sig ibland när man sitter och tittar.
Händer då och då (typ varannan var tredje dag).

#474

Postad 02 januari 2012 - 10:25

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har Boxer tagit bort Pace 8030/13 från sin hemsida, bra där Boxer.

Jag har efter mejlkontakt med Boxer fått lov att byta bort min Pace mot en Humax BXR HD+ för samma pris som Pacen. Nu hoppas jag att denna box fungerar klanderfritt. Den har förvisso inte On demand, men det gör mig inget eftersom det ändå fungerar så dåligt.

Jag måste ändå tacka Boxer som var tillmötesgående!

#475

Postad 02 januari 2012 - 11:41

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu har Boxer tagit bort Pace 8030/13 från sin hemsida, bra där Boxer.

Jag har efter mejlkontakt med Boxer fått lov att byta bort min Pace mot en Humax BXR HD+ för samma pris som Pacen. Nu hoppas jag att denna box fungerar klanderfritt. Den har förvisso inte On demand, men det gör mig inget eftersom det ändå fungerar så dåligt.

Jag måste ändå tacka Boxer som var tillmötesgående!

,

Ja, nu har Boxer även tagit tillbaka min box och jag får en Humax BXR HD+ för samma pris. Efter två långa köer så fick jag ett bra bemötande av boxer, SKÖNT!

#476

Postad 02 januari 2012 - 17:33

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!
Vi har nu beslutat oss för att tillfälligt ta bort Pace DiT 8030/13 från vårt sortiment och kommer i dagarna skicka ut nedanstående information till er och alla andra kunder som köpt boxen. Vi kommer självklart fortsätta bevaka detta forum och är tacksamma om ni även i fortsättningen kommer med konstruktiv feedback på produkten.
Vänliga hälsningar
Boxer Teknik

Den inspelningsbara digitalbox med Boxer On Demand som du nyligen köpt av oss har i efterhand tyvärr visat sig ha egenskaper i mjukvaran som gör att vissa kunder upplever problem av varierande slag.
Oavsett om du upplevt problem eller inte vill vi kompensera dig för dessa brister. Du kan välja mellan ett av följande två alternativ:

1.Du fortsätter att använda din box med Boxer On Demand, men vi bjuder dig på kostnaden för ditt basabonnemang i tre månader. Vi hoppas då att du som kund kan delta i förbättringsprocessen av boxen genom att skicka in dina synpunkter till oss på [email protected]. Dina synpunkter och din hjälp är mycket värdefulla för oss.


2.Du får, kostnadsfritt, en ny, inspelningsbar HD-box. Självklart får du behålla din nuvarande on demand-box.

För att utnyttja något av ovanstående erbjudanden är du välkommen att kontakta Boxers kundservice på telefonnummer 0771-21 10 00.
Vi arbetar hårt med att rätta till de problem som identifierats och kommer så snart det går att via TV-nätet skicka ut uppdateringar av boxens mjukvara. Boxen kommer själv att informera om när en uppdatering finns tillgänglig. För att få del av förbättringarna är det mycket viktigt att du som kund väljer att installera den nya mjukvaran när du blir ombedd att göra så.
Avslutningsvis ber vi om ursäkt för de besvär som bristerna i boxen kan ha orsakat dig. När ny information finns tillgänglig kommer du kunna hitta den på Boxers webbplats: www.boxer.se/kundservice. Vi hoppas att du fortsätter använda vår on demand-box, eftersom vi själva tycker att detta i grunden är en fantastisk tjänst.

Redigerat av Boxer Teknik, 02 januari 2012 - 17:34.


#477

Postad 02 januari 2012 - 18:01

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Bra Boxer att ni tagit tag i det här på allvar! Tack!

2.Du får, kostnadsfritt, en ny, inspelningsbar HD-box. Självklart får du behålla din nuvarande on demand-box.


Kostnadsfritt få en ny inspelningsbar HD Box OCH behålla on demand boxen? Kanon!

#478

Postad 02 januari 2012 - 20:42

jopa8
  • jopa8
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
.

Redigerat av jopa8, 03 januari 2012 - 21:40.


#479

Postad 02 januari 2012 - 21:36

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag förstår inte...Tacka Boxer för vad??? Boxer skulle tagit sitt ansvar för länge sedan. Hur skall Boxer kompensera dom som, tex jag, ledsnat fullständigt och sagt upp alla abbonemang? Jag vill iaf ha ersättning för att jag fick stå för returfrakten....minst!!!!!!!!

#480

Postad 02 januari 2012 - 22:11

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Tänk om Canal Digital gjort likadant med sin Sagembox, men icke. Borde skett för år sen.


#481

Postad 02 januari 2012 - 22:29

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Verkar vara lite olika beroende på vem man pratar med, jag och iaf en till på detta forum har fått löfte om en humax istället. Jag skulle däremot få med en retursedel så jag kunde skicka tillbaka den gamla boxen men å andra sidan vad ska man ha den till....

#482

Postad 02 januari 2012 - 22:56

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Tack Boxer Känns som en pungspark att läsa eran 2 alternativ, ni skiter i oss som har köpt och returnerat boxen

#483

Postad 03 januari 2012 - 00:01

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Vilken tur att jag inte hade tid att returnera boxen under mellandagarna. Detta var en glad överraskning. Nu väntar jag på en RT90 med 160GB HDD. Lite trist att få halverad hårddiskstorlek, men huvudsaken är att man i alla fall kan se på TV, spela in, kunna se EPG:n, byta kanaler o.s.v...

Det minsta Boxer kan göra är att betala ut fraktkostnaden till de som returnerat boxen och erbjuda Sagemboxen gratis mot bindningstid om kunden fortfarande vill vara kund.

Redigerat av Equinoxe, 03 januari 2012 - 00:08.


#484

Postad 03 januari 2012 - 10:24

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har också ringt och har en RT90 på väg. Men kundtjänst "visste inget" så jag fick stå på mig och hänvisa till detta forum. Efter att jag väntat en liten stund medans han kollade så fick jag ett snabbt och glatt besked att den kommer nästa vecka. :)

Han sa också att det kommer en ny FW till Pacer nu i början på januari.

#485

Postad 03 januari 2012 - 12:01

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hua....En Sagemcom Rt90. Jag har en sådan sedan drygt ett år tillbaka och den är inte heller en höjdare. Hade Boxer erbjudit en Humax istället så hade jag nappat. Det får nog bli alternativ 1 istället, 3 månader gratis.

#486

Postad 03 januari 2012 - 12:17

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
.

Redigerat av PKO76, 03 januari 2012 - 12:18.


#487

Postad 03 januari 2012 - 12:28

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Hua....En Sagemcom Rt90. Jag har en sådan sedan drygt ett år tillbaka och den är inte heller en höjdare. Hade Boxer erbjudit en Humax istället så hade jag nappat. Det får nog bli alternativ 1 istället, 3 månader gratis.


Ja, man får ju välja och du har ju redan en RT90. Jag tänkte så här: Basabbonemanget MIX kostar 179 kr/mån = 537 kronor. Det blir väl ändå är ett ok pris för en RT90. Billigaste RT90 160 HDD på pricerunner kostar 2790 kr. Och tar man tre frimånader så sitter man ju ändå där med enbart Pacer'n som bevisligen är allra sämst.

#488

Postad 03 januari 2012 - 12:48

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Verkar vara lite olika beroende på vem man pratar med, jag och iaf en till på detta forum har fått löfte om en humax istället. Jag skulle däremot få med en retursedel så jag kunde skicka tillbaka den gamla boxen men å andra sidan vad ska man ha den till....


Det var jag, och även jag skulle få med en retursedel så jag kan skicka tillbaka Pace boxen.
Till de stackare som redan skickat tillbaka sin box och har fått stå för returfrakten borde självklart bli kompenserade på något sätt.

Hoppas att Boxer/Pace lärt sig en läxa av det här, och aldrig mer kommer släppa en sådan skitprodukt på marknaden.

#489

Postad 03 januari 2012 - 18:51

Gillygirl
  • Gillygirl
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Vilken tur att jag inte hade tid att returnera boxen under mellandagarna. Detta var en glad överraskning. Nu väntar jag på en RT90 med 160GB HDD. Lite trist att få halverad hårddiskstorlek, men huvudsaken är att man i alla fall kan se på TV, spela in, kunna se EPG:n, byta kanaler o.s.v...

Det minsta Boxer kan göra är att betala ut fraktkostnaden till de som returnerat boxen och erbjuda Sagemboxen gratis mot bindningstid om kunden fortfarande vill vara kund.


Men hallå! vilket gnäll! Du får ju två boxar med hårddisk. en 320 och en 160. pacern kommer ju säkert att bli bättre och då har du en bra vodbox och en bra pvr. nångång måste ni väl vara nöjda.

#490

Postad 03 januari 2012 - 20:24

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Men hallå! vilket gnäll! Du får ju två boxar med hårddisk. en 320 och en 160. pacern kommer ju säkert att bli bättre och då har du en bra vodbox och en bra pvr. nångång måste ni väl vara nöjda.


Det var verkligen inte menat att låta gnällig. Förlåt. Jag är verkligen jätteglad att Boxer ger mig en annan digitalbox istället. Tyvärr har jag inga stora förhoppningar att Pace-boxen kommer bli acceptabelt snabb i t.ex menyer. Alla buggar tror jag däremot att de kan fixa. Så som boxen är idag kan jag inte använda den.Ibland har man har flyt i livet och om Pace-boxen blir riktigt bra så blir det som du skriver; att jag sitter med två bra boxar till priset av en. Och skulle inte det bli någon ordning på den så kan jag ju alltid plocka ur hårddisken...

Och något jag är riktigt nöjt över så är det Boxers kundtjänst som varit riktigt bra att göra med under resans gång.

Redigerat av Equinoxe, 03 januari 2012 - 20:29.


#491

Postad 03 januari 2012 - 23:16

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Får jag gissa så är det troligaste scenariot att Boxer kommer att kolla på en ny box för att ersätta Pace boxen, troligen eftersom hårdvaran inte håller måttet. Eftersom man nu ersätter Pacebocen så kan ni räkna med att den blir ett dyrt bokstöd eller nåt.
Att betala för en Pacebox och sedan få en RT90 ser jag som en dålig deal, även om man får behålla bokstödet.

Men den som lever får se, om Boxer löser problemen med Pace boxen skall dom ha all heder.

#492

Postad 03 januari 2012 - 23:47

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Att betala för en Pacebox och sedan få en RT90 ser jag som en dålig deal, även om man får behålla bokstödet.


Som jag ser det så blir den allra sämsta dealen att ta alternativ 1, tre gratismånader. Då sitter man där med sin bindningstid och en box som inte fungerar!

Ikväll så råkade jag ut för något nytt (för mig i alla fall). Mitt medans jag tittade på ett program, sd-kanal, så stängde boxern av sig. Ingen rörde fjärrkontrollen för de låg mitt på bordet. Jag hade bytt kanal ca 10 minuter tidigare och jag har stängt av autostandby eller vad det nu heter. För att få igång den igen så blev jag som vanligt tvungen att dra ur sladden och låta den bota.

#493

Postad 04 januari 2012 - 00:36

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Även jag har råkat ut för något nytt...

Jag sitter och kollar på sändningen från Dakar rallyt på Eurosport, och jag blir tvungen att gå ifrån en stund. Så jag trycker på paus så att jag kan fortsätta att titta lite senare. Men medans jag är i rummet intill så hör jag att boxen går igång på SVT1. Då visade det sig att boxen är programmerad för att spela in "Morden i Midsomer", och boxen har då hoppat till den kanalen! Jag finner inget sätt att komma tillbaka till mitt "pausade" Dakar rally :(

Time shift är ju briliant, men om det ska sabbas av en planerad inspelning så är det ju surt...

Boxer Teknik,
Nu fick Ni en till bugg att fixa, även om boxen ska spela in ett program så ska den inte byta till den kanalen. Inspelningen borde ju bara gå igång i "bakgrunden" utan att störa mitt tv tittande.

#494

Postad 04 januari 2012 - 12:41

swedpost
  • swedpost
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har ringt till kundtjänst för att få skickat till mig en ny HD box men dom kan endast erbjuda Sagem RT90 påstår dom.
Detta för att Humax är slut i lager och har varit så en längre tid.
Men om man går in på Boxer.se för att bli ny kund med tex boxer max så går den att beställa!
Tråkigt att inte boxer kan erbjuda ersättningsbox som motsvarar Pace hårddiskstorlek.
SVAGT!!!!!!

#495

Postad 04 januari 2012 - 15:28

Lassed
  • Lassed
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tack Boxer för att ni gör något åt detta!
Har blivit bra bemött alla gånger jag har ringt till kundtjänst och demand-boxen har blivit bättre och bättre även om det är mycket jobb kvar innan jag blir nöjd.. Hängningar, avstängningar, koruppta inspelningar, osynkad text och seghet är bara en del av problemen som har uppkommit! Lever dock på hoppet och på framtida uppgraderingar.. Är dock väldigt tacksam för den kostnadsfria inspelningsbara HD-boxen som jag valde att få i stället för kostnadsfritt basabonnemang i 3 månader (resonerade som en tidigare skribent att ca 750:- är billigt för boxern...). Så tack igen för att ni har tagit tag i detta Boxer!!

PS! För övrigt så har jag även en Humax BXR HD+ sedan ca 6 månader och den fungerar helt suveränt.. Spelar in ca 4-5 program om dagen och jag spelar ofta in 2 program samtidigt som jag ser ett 3:e osv osv.. Och den har funkat klockrent (har hängt sig totalt 2 eller 3 ggr på hela den tiden). Dessutom är den lätt att hantera och väldigt snabb! DS!

#496

Postad 04 januari 2012 - 15:44

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Glöm inte bort att ni även har bundit abbonemanget i 24 månader (troligen) i samband med att ni köpte Paceboxen, det blir inte lika billigt om man se det så. Om Boxer nu kommer med en ny box om ett halvår som fungerar så som Paceboxen borde ha fungerat så sitter man fast med Paceboxen(bokstödet) och RT90:an och måste antingen betala fullt pris för den nya boxen eller vänta ett och ett halvt år innan man kan binda om sitt abbonemang.
Jag skulle nog inte acceptera en RT90 om inte boxer samtidigt sänker bindningstiden till 12 mån.

#497

Postad 04 januari 2012 - 17:57

swedpost
  • swedpost
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har under alla år som Boxerkund gått på "niten" att binda mig 24 månader och då fått det "senaste" i hårdvara.
Men varje gång har det efter ca 18 månader dykt upp en ny "standard" som medfört att min box ej kunnat ta del av alla kanaler då dom sänts i nytt system.
Ta tex Dilog DT-550 som ej hade stöd för MPEG4, sedan Sagem DTR 94160 som ej har stöd för DVB-T2.
Båda dessa boxar marknadsfört av Boxer och med bindningstid 24 månader köpe jag vid premiär och blev omoderna innan bindningstidens slut.

Någon som vet om någon ny standard är på gång så jag slipper sitta med en Sagem RT90 och Pace som bokstöd om 12 månader?
Jag kollade med kundtjänst och jag kan "reklamera" min Pace men har ändå 3 månader uppsägning.
Men då jag fått 2 månader gratis pga Pace problem kan jag kanske svälja en månad och ta in Telia som jag ändå har som bredbandsleverantör.

#498

Postad 04 januari 2012 - 18:02

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Att det inte finns några Humaxboxar stämmer nog inte. Jag har precis fått min och kopplat in den och det känns bra att ha en box som fungerar som man förväntar sig, i alla fall än så länge. Jag fick också höra att Humax boxarna var slut men det var bara hos kundtjänst, den jag pratade med skickade bara beställningen vidare för hon såg att det fanns 600 st på lager, detta var i måndags.

Gissa vad som händer när man trycker på Guide knappen, jo guiden kommer fram med en gång, gissa om man blev snopen :-)

#499

Postad 04 januari 2012 - 18:50

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Någon som vet om någon ny standard är på gång så jag slipper sitta med en Sagem RT90 och Pace som bokstöd om 12 månader?

Det är ju on-demandtjänsterna man vill få ut, så någonting nytt måste dom väl hitta på om dom inte får ordning på Paceboxen.

#500

Postad 04 januari 2012 - 19:19

steaman
  • steaman
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Att det inte finns några Humaxboxar stämmer nog inte. Jag har precis fått min och kopplat in den och det känns bra att ha en box som fungerar som man förväntar sig, i alla fall än så länge. Jag fick också höra att Humax boxarna var slut men det var bara hos kundtjänst, den jag pratade med skickade bara beställningen vidare för hon såg att det fanns 600 st på lager, detta var i måndags.

Gissa vad som händer när man trycker på Guide knappen, jo guiden kommer fram med en gång, gissa om man blev snopen :-)


Jag fick min den 28/12 och jag är så glad över att PACE-boxen är returnerad för kremering.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.