Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#651

Postad 16 juli 2012 - 15:07

morritz
  • morritz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Nån som fått något besked från Boxer om när det kommer ny mjukvara och när de börjar sälja on demand boxarna igen ?

#652

Postad 22 juli 2012 - 17:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Kanske dags för Boxer teknik att svara i tråden? Det har gått över två månader sen senaste mjukvaran släpptes.

#653

Postad 24 juli 2012 - 07:57

chaffis
  • chaffis
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag håller med, jag är dessutom lite sugen på att köpa denna boxen om de bara får hyfsad ordning på mjukvaran. Väntar mer eller mindre på att skaffa boxer abb för att få denna boxen när jag skaffar det.

/Fredrik

#654

Postad 08 augusti 2012 - 07:38

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 1
Hej!

Vi jobbar fortfarande på fixar för att få boxen så bra som ni och vi förväntar oss. Så fort vi har en mjukvara som är märkbart bättre än den som vi skickade ut senast så kommer vi att skicka den till er. Vi meddelar er innan.

Mvh
Boxer Teknik

#655

Postad 13 augusti 2012 - 10:40

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Vad snackar vi för tidsram? 1 nov flyttar vi till hus där det finns parabol färdig att använda om vi önskar det. Konkurrenter börjar kännas som ett alternativ, då det känns som att det går långt med tid mellan uppdateringarna.

#656

Postad 13 augusti 2012 - 22:04

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Vad snackar vi för tidsram? 1 nov flyttar vi till hus där det finns parabol färdig att använda om vi önskar det. Konkurrenter börjar kännas som ett alternativ, då det känns som att det går långt med tid mellan uppdateringarna.


Exakt! Jag har haft Boxer nästan så länge det funnits här, Men nu börjar jag snegla lite på viasat istället. Det borde väl gå att skaka fram någon annan box om det inte går att göra något med denna?

#657

Postad 15 augusti 2012 - 18:04

lennsjö
  • lennsjö
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Det tog 5 månader innan den senaste uppdateringaren kom i maj så före oktober är nog inte nån ny uppdatering att vänta...
Mycket märkligt kan man tycka. Mediaspelare, datorer, telefoner etc får uppdateringar av mjukvara var och varannan vecka.

#658

Postad 16 augusti 2012 - 13:32

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 1

Exakt! Jag har haft Boxer nästan så länge det funnits här, Men nu börjar jag snegla lite på viasat istället. Det borde väl gå att skaka fram någon annan box om det inte går att göra något med denna?

Exakt! Jag har haft Boxer nästan så länge det funnits här, Men nu börjar jag snegla lite på viasat istället. Det borde väl gå att skaka fram någon annan box om det inte går att göra något med denna?


Hej!

Vi hoppas verkligen att vi kan skicka ut en ny mjukvara till er innan dess.

Hälsningar
Boxer Teknik

#659

Postad 24 augusti 2012 - 13:30

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Då blir det Viasat med andra ord. Jag tycker det verkar riktigt skumt hela OnDemand-satsningen. Först gör man megastor premiär av det, SEDAN kommer man på att "Fan, det här kan vi inte sälja, säljstopp!!". Efter det verkar man inte prioritera projektet alls. Ingenting händer ju, för fan. Det har gått månader utan uppdateringar. Helgalet.

Tack för de här åren, Boxer.

#660

Postad 25 augusti 2012 - 09:07

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Vill man inte vänta på att boxer börjar erbjuda on demand-boxen igen så går det att köpa den ute i handeln, många butiker har den i lager. https://www.prisjakt...t.php?p=1029469
Sen ringer man till Boxer om ber de aktivera on demand för ditt abbonemang vilket är gratis.

Sedan uppdateringen i maj fungerar boxen bra, även om det finns klar förbättringspotential.

#661

Postad 25 augusti 2012 - 09:39

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 1

Vill man inte vänta på att boxer börjar erbjuda on demand-boxen igen så går det att köpa den ute i handeln, många butiker har den i lager. https://www.prisjakt...t.php?p=1029469
Sedan uppdateringen i maj fungerar boxen bra, även om det finns klar förbättringspotential.

Men det finns ju en orsak till att Boxer inte säljer den! Jag tycker inte att den fungerar tillräckligt ännu. Ja, den fungerar bättre sedan maj. Men bättre är inte alltid bra!

#662

Postad 25 augusti 2012 - 11:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag kan väl förtydliga mig, boxen fungerar enligt mig tillräckligt bra för att användas som primär tv-källa men som jag skrev så finns det fortfarande klar förbättringspotential.

#663

Postad 29 augusti 2012 - 18:19

klister
  • klister
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 1
Helidiotiskt att man inte kan sortera kanalerna. Blir galen på detta!

#664

Postad 29 augusti 2012 - 20:09

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Helidiotiskt att man inte kan sortera kanalerna. Blir galen på detta!


Håller med! Och det allra dummaste är att man kunde få till det förut genom att välja kanalerna i den ordning man ville ha dem. Det är alltså en försämring!

#665

Postad 04 september 2012 - 08:16

lennsjö
  • lennsjö
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hej!

Vi hoppas verkligen att vi kan skicka ut en ny mjukvara till er innan dess.

Hälsningar
Boxer Teknik


Jaha Boxer, nu har det gått 4 månader. Inte så lång tid kvar att slå förra rekordet...
Se till att prioritera detta ärende nu innan Ni är av med alla kunder!

#666

Postad 04 september 2012 - 08:37

Carjan
  • Carjan
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har man bara ett år kvar på sitt abb, tur att man valde extraboxen som kompensation i vintras. Flyttar snart till ett hus med total valfrihet när det gäller tv utbud. Boxerteknik verkar ha gett upp. Jag tror inte vi någonsin kommer få se en mjukvara som fungerar som det var tänkt. Eftersom jag jobbar inom mobilbrancshen vet jag vilken dödsstöt det är för en produkt om inte mjukvaran funkar.

#667

Postad 04 september 2012 - 16:25

mickepet91
  • mickepet91
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har abb till november men sedan blir det nog tack och adjö för mig också. Det är inte bara boxen som är dålig utan även program utbudet och att dom ändrar i kanal utbudet hit o dit.

#668

Postad 05 september 2012 - 11:18

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Man behöver ju inte vara ett geni för att lista ut hur hög prioritet "vår" Pace-box har hos Boxer...
Dom stoppade ju försäljningen av boxen, och som jag har förstått har Boxer skickat tillbaka de boxarna som dom hade kvar...
Kommer denna box någonsin att bli "bra"??

Boxer skulle ju mycket väl kunna komma med en helt ny box för On Demand tjänsterna.
Om dom själva verkligen trodde på Pace boxen så skulle man väl inte skicka tillbaka dom till tillverkaren...

Om det kommer en helt "ny" box så hoppas jag verkligen att Boxer byter ut våra boxar...

#669

Postad 06 september 2012 - 10:33

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Det är inte bara boxen som är dålig utan även program utbudet och att dom ändrar i kanal utbudet hit o dit.


Ja utbudet på playtjänsterna är minst sagt uselt. Frugan som följer Det okända på Sjuan missade första avsnittet. Nu ligger avsnitt 2 och 3 ute men inte avsnitt 1, bra jobbat Boxer.

Om det kommer en helt "ny" box så hoppas jag verkligen att Boxer byter ut våra boxar...


Blir väl som vanligt med ett "kanonerbjudande" att byta Paceboxen till en ny för 1995:- + frakt + förlängning av abb. 12-24 mån.

Redigerat av hozza, 07 september 2012 - 12:27.


#670

Postad 06 september 2012 - 15:35

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Vi har nu tagit fram en mjukvara till Paceboxen som innehåller många förbättringar och som vi håller på och testar internt. Om det är någon av er kunder som skulle vilja hjälpa oss att testa den så skulle vi vara jättetacksamma. Maila i så fall serienumret på boxen (hittas i Inställningar/Systeminformation/Serienummer) till [email protected] så skickar vi mjukvaran till er box. När ni har installerat den och börjat testa så vill vi gärna ha era synpunkter till [email protected].

Mjukvaran innehåller bla förbättringar av inspelningsfunktionaliteten, stabiliteten och textningen på vissa kanaler där vi har haft problem. Egna kanallistor och sökfunktionalitet är ännu inte implementerat, men är något som vi jobbar på till kommande mjukvaror. Detta är alltså inte en slutgiltig mjukvara, men ett steg i rätt riktning, hoppas vi.

Hälsningar
Boxer Teknik

#671

Postad 07 september 2012 - 12:25

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Hej!

Vi har nu tagit fram en mjukvara till Paceboxen som innehåller många förbättringar och som vi håller på och testar internt. Om det är någon av er kunder som skulle vilja hjälpa oss att testa den så skulle vi vara jättetacksamma.


Jag ställer upp på det! Bära eller brista.

#672

Postad 07 september 2012 - 16:56

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Nu är nya mjukvaran installerad! Ska testa mer ingående under veckan som kommer.

#673

Postad 13 september 2012 - 12:18

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Har testat i några dagar nu. Boxen känns stabilare. I dom lägen man tidigare fick låsningar är borta, men det är låååååångt kvar till en box helt utan problem.

#674

Postad 20 september 2012 - 10:03

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Idag släpper vi ny mjukvara till alla kunder som har en Pace on demand box.

Mjukvaran kommer att finnas tillgänglig fr.o.m. 2012-09-20 och boxen kommer att meddela när den nya mjukvaran är nedladdad och redo att installeras, vilket kan ta upp till 24 timmar. Nedladdning av ny mjukvara sker automatiskt över TV-nätet, och för detta krävs inte någon koppling till internet. Observera att befintliga och planerade inspelningar inte påverkas av uppgraderingen.

Vi kommer att arbeta vidare med att förbättra mjukvaran ytterligare tills dess att vi är helt nöjda med produkten och därför är vi tacksamma om ni mailar oss era synpunkter på [email protected].

Hälsningar
Boxer Teknik

#675

Postad 21 september 2012 - 07:03

HeaL
  • HeaL
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har rapporterat följande till Boxer teknik:

Bugg i nya versionen:
1. Gå in i en lista med inspelade program och använda "pil upp/pil ner"-knappen för att byta sorteringsordning till något annat än standardalternativet. Listan sorteras om.
2. Titta på någon av inspelningarna.
3. När man kommer tillbaka till listan har sorteringsordningen återställts till standardalternativet.

#676

Postad 22 september 2012 - 10:56

chaffis
  • chaffis
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hej

En fråga till boxer teknik.
Finns det någon uppskattning om när ni tror ni kommer börja sälja/marknadsföra denna box igen? Det verkar ju vara en riktigt trevlig box med undantag då för att den är lite buggig men ni borde väl snar vara ganska nära en lösning på alla dessa buggar tycker jag?

Anledningen jag frågar är att jag mer eller mindre väntar på att gå över till boxer innan denna eller liknande box finns tillgänglig, ja jag vill ju inte köa en ny box igen efter bara typ ett halv år eller så.

MVH
/Fredrik

#677

Postad 23 september 2012 - 06:15

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
När ska Boxer fixa ljud/bild synkningen på framförallt TV3 HD? Synkproblemet finns på samtliga HD kanaler dock sämst på TV3 HD. När det gäller SVT HD så är det framförallt vid 5:1 ljud som osynk ibland dyker upp. Det hela blir bara komiskt att titta på speciellt när någon pratar fort på tv.
Slår man över till stereoljud på boxen så är oskynket inte lika eländigt, men finns där. Antingen kollar man SD sändningen och missar bildkvalité eller slår över till stereoljud och missar ljudkvaliteten. Ska det vara så här Boxer?

#678

Postad 29 oktober 2012 - 16:18

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Fick precis mail från Boxer att en ny mjukvaruppdatering är på gång. Nån som har koll på vad som kommer i den, förutom "Den nya mjukvaran förbättrar bland annat boxens inspelningsfunktionalitet och stabilitet."
Vore på tiden om den innehöll förbättring av funktionen kanallistor.
Samt givetvis snabbare uppstart från "stand-by läget" eller vad nu koma-läget den hamnar i kallas...

//Tomas

Redigerat av etomaka, 29 oktober 2012 - 16:21.


#679

Postad 04 november 2012 - 19:23

HeaL
  • HeaL
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Någon som vet vilket versionsnummer den nya uppdateringen har?

#680

Postad 05 november 2012 - 12:41

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Det vore ju läge för boxer att ange versionsnummer och/eller ett datum så att man vet om boxen är uppdaterad eller inte. I brevet står inget av värde, bara att det är på gång.

#681

Postad 05 november 2012 - 15:21

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ingen som reagerat på att brevet är daterat 29 november 2012? Har brevet gått iväg för tidigt och uppdateringen är planerad til slutet av november eller har någon dabbat sig med datumet?

#682

Postad 12 november 2012 - 15:11

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Versionsnumret på senaste mjukvaran är 42 604 och mjukvaran kommer att finnas för nedladdning under denna vecka.

Mvh
Boxer Teknik

#683

Postad 12 november 2012 - 20:49

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Har försökt ringa Boxer men lyckas alltid trycka fel val så de kopplar om mig. Efter 25 min väntan hamnar jag på plats 33 i ny kö (de säger att jag inte ska hamna i ny kö)
Så var det sist då jag försökte säga upp mitt abb också.

Jag har inte" rättigheter" till de play-kanaler jag försöker använda, de har funkat förut... o jag abbonerar.
Jag försöker logga in o se mitt abbonemang, men det går inte. Nya lösen osv hjälper inte. (Har aldrig kunnat logga in)
Uppdateringen skulle kommit för en vecka sen, det ville jag fråga om, nu ser jag svaret här ovan, i en forumtråd, vad har ni hemsidan till?

När erbjudandet om tvillingkort mm kom i "somras", alltså till en lägre kostnad, ringde jag upp o ville teckna, men det fick jag inte för jag var bunden. Jag framhärdade att mina extrakort inte var bundna men det spelade ingen roll. Jag ville då säga upp dem o teckna nytt. men det fick jag inte!, för mitt huvudabbonemang var bundet. Detta kollades t.o.m. upp extra av överhuvudet på callcentret.
När jag för en månad sen ringde o ville säga upp, undrade de varför. Jag förklarade on demand-träsket, den gamla hd-boxen osm fortfarande inte spelar in hela sändningar samt tvillingkorts debaclet.
Då säger personen att jag gärna får teckna tvillingkortsavtalet! Ham kan inte förstå att jag inte fick det senast. Naturligtvis går inte det att rätta till i efterhand.

Riktiga i-landsproblem. Man kanske ska göra sig av med problemet istället? Mindre frustration och billigare.

#684

Postad 13 november 2012 - 07:31

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Det är inte lätt att säga upp sina abb hos Boxer. Jag lyckades och mars var det sista månaden. Trodde jag. För någon vecka sedan dök det upp en faktura på den box jag skickat in för snart 1 år sedan. Dom har ingen koll överhuvudtaget, verkar det som. Fantastiskt.

#685

Postad 13 november 2012 - 10:17

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Håll er gärna till ämnet, tråden handlar om Pace-boxen. Det finns säkert gnälltrådar om Boxer ni kan skriva i.

#686

Postad 13 november 2012 - 19:38

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Nu finns den nya versionen
Men jag saknar möjlighet att lägga in typ TV1 på knapp 1 på min fjärrkontroll

#687

Postad 13 november 2012 - 20:14

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Om jag stänger av min box så tar det "evigheter" innan den startar upp. Boot
Det skall den väl inte behöva. TV programmet jag vill titta på hinner ju sluta innan boxen är redo

#688

Postad 14 november 2012 - 10:17

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hej!

Versionsnumret på senaste mjukvaran är 42 604 och mjukvaran kommer att finnas för nedladdning under denna vecka.

Mvh
Boxer Teknik


Hej Boxer, skulle ni kunna informera om vilka ändringar som är med i denna releasen?

mvh
Tomas

#689

Postad 15 november 2012 - 13:38

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Boxer har släppt den till försäljning nu igen verkar det som. Är sugen men vet ej om jag vågar då min Sagemcom RT90-160-box suger grymt mycket. Är denna värre?

#690

Postad 15 november 2012 - 14:32

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Min box har inte laddat ner någon ny mjukvara. Boxen står på hela tiden. Och om jag går in i inställningar och väljer uppgradera mjukvara till senaste version så händer det inget.

Finns det fler som har boxar som inte är uppdaterade?

Edit: Nu satt jag och tryckte flera gånger på "Uppgradera mjukvaran..." och då hittade boxen den nya mjukvaran(!) Så nu är även min box uppdaterad :)

Redigerat av Unregistered4ec4ab63, 15 november 2012 - 14:55.


#691

Postad 15 november 2012 - 16:34

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt lite förvånad över att boxen släpps till försäljning igen utan att först fixa den evinnerliga uppstartstiden samt avsaknaden av kanalsortering. Det kommer antagligen reta gallfeber på nya kunder som inte är medvetna om bakgrunden. Kundtjänst kommer få ett och annat samtal kan man gissa.

Kanske skulle boxerteknik ge en prognos när dessa saker är fixade igen? Det fungerade faktiskt tidigare...

#692

Postad 15 november 2012 - 17:08

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen så gjorde jag en ny kanalsökning, detta för att man har möblerat om vilka kanaler som ligger var. Och nu kan jag inte få ihop en kanallista i den ordningen som jag vill ha kanalerna! Detta gick ju fint tidigare bara man valde kanalerna i den ordningen som man ville ha dom.
Avsaknaden av att kunna sortera kanalerna är ju illa. Men att inte ens kunna lägga upp kanalerna i "rätt" ordning är ju ett skämt! ;(

#693

Postad 15 november 2012 - 17:43

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Kanalsortering fanns tidigare men försvann i den stora uppdateringen som kom i maj. Din box har antagligen aldrig uppdaterats om det fungerade tills nyligen.

#694

Postad 16 november 2012 - 17:35

zingo2
  • zingo2
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej

En fråga till boxer teknik.
Finns det någon uppskattning om när ni tror ni kommer börja sälja/marknadsföra denna box igen? Det verkar ju vara en riktigt trevlig box med undantag då för att den är lite buggig men ni borde väl snar vara ganska nära en lösning på alla dessa buggar tycker jag?

Anledningen jag frågar är att jag mer eller mindre väntar på att gå över till boxer innan denna eller liknande box finns tillgänglig, ja jag vill ju inte köa en ny box igen efter bara typ ett halv år eller så.

MVH
/Fredrik


Har beställt denna box från boxer idag. Förlängde mitt boxer max med 24 mån och fick den för 495.-.
Nu är det 1-2 veckors väntan på att få den levererad.

#695

Postad 16 november 2012 - 18:45

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

  • Har beställt denna box från boxer idag. Förlängde mitt boxer max med 24 mån och fick den för 495.-.
    Nu är det 1-2 veckors väntan på att få den levererad.

Det var ju synd.....du hade fått köpt min väldigt lite använda för 400:- utan krav på förlängning och levererad till efter helgen. Jag gick över till satellit istället när jag och alla andra här upptäckte hur illa det var med den.

#696

Postad 18 november 2012 - 21:45

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Kanalsortering fanns tidigare men försvann i den stora uppdateringen som kom i maj. Din box har antagligen aldrig uppdaterats om det fungerade tills nyligen.


Hej!
Den kanalsorteringen som fanns tidigare innehöll ett antal fel som bla visade sig vid inspelningar. Vi jobbar just nu på en ny mjukvara som innehåller möjlighet att skapa kanallistor och placera kanalerna på önskad plats. Den mjukvaran kommer med största sannolikhet också att innehålla sökfunktionalitet.

För er som tycker att boot-tiden är lång rekkommenderar vi att ni gå in under inställningar och tar bort autostandby.

Mvh
Boxer Teknik

Har försökt ringa Boxer men lyckas alltid trycka fel val så de kopplar om mig. Efter 25 min väntan hamnar jag på plats 33 i ny kö (de säger att jag inte ska hamna i ny kö)
Så var det sist då jag försökte säga upp mitt abb också.

Jag har inte" rättigheter" till de play-kanaler jag försöker använda, de har funkat förut... o jag abbonerar.
Jag försöker logga in o se mitt abbonemang, men det går inte. Nya lösen osv hjälper inte. (Har aldrig kunnat logga in)
Uppdateringen skulle kommit för en vecka sen, det ville jag fråga om, nu ser jag svaret här ovan, i en forumtråd, vad har ni hemsidan till?

När erbjudandet om tvillingkort mm kom i "somras", alltså till en lägre kostnad, ringde jag upp o ville teckna, men det fick jag inte för jag var bunden. Jag framhärdade att mina extrakort inte var bundna men det spelade ingen roll. Jag ville då säga upp dem o teckna nytt. men det fick jag inte!, för mitt huvudabbonemang var bundet. Detta kollades t.o.m. upp extra av överhuvudet på callcentret.
När jag för en månad sen ringde o ville säga upp, undrade de varför. Jag förklarade on demand-träsket, den gamla hd-boxen osm fortfarande inte spelar in hela sändningar samt tvillingkorts debaclet.
Då säger personen att jag gärna får teckna tvillingkortsavtalet! Ham kan inte förstå att jag inte fick det senast. Naturligtvis går inte det att rätta till i efterhand.

Riktiga i-landsproblem. Man kanske ska göra sig av med problemet istället? Mindre frustration och billigare.


Hej!

Om det inte har löst sig med dina rättigheter till On demandtjänster kan du skicka ett mail till oss på Boxer Teknik så ska vi hjälpa dig.

Mvh
Boxer Teknik

#697

Postad 19 november 2012 - 08:09

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1

För er som tycker att boot-tiden är lång rekkommenderar vi att ni gå in under inställningar och tar bort autostandby.

Mvh
Boxer Teknik


Detta fungerar inte på min box. Oavsett hur jag ställer in autostandby stänger boxen av efter ca 5 min och går ner i djupvila.

Redigerat av Legion, 19 november 2012 - 08:11.


#698

Postad 19 november 2012 - 08:18

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Detta fungerar inte på min box. Oavsett hur jag ställer in autostandby stänger boxen av efter ca 5 min och går ner i djupvila.


Inte på min heller!

@Boxer, oavsett vilket läge autostandby är i så går den ner i koma efter en stund och sen tar det en evighet att starta den igen!

//Tomas

#699

Postad 19 november 2012 - 16:12

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Som av ett under fungerar det nu att stänga av autostandby :o antagligen beroende på att jag hade boxen strömlös nån timme i går kväll när jag möblerade om i tv-bänken. Vilken skillnad!

#700

Postad 19 november 2012 - 16:22

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Är det någon annan som upplever problem när ni börjar titta på ett program som ni spelar in? När jag börjar titta på ett program innan det är färdiginspelat så händer föjande: När inspelningen avslutas så avbryts även det läget jag tittar i, då får jag leta upp inspelningen, snabbspola fram i den till det läget jag var innan och fortsätta titta där! Oerhört frusterande.

//Tomas

Som av ett under fungerar det nu att stänga av autostandby :o antagligen beroende på att jag hade boxen strömlös nån timme i går kväll när jag möblerade om i tv-bänken. Vilken skillnad!


Du sätter inte boxen i standby-läge med fjärren menar du, den är alltid igång?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.