Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4251

Postad 04 april 2012 - 18:53

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Är man noggrann kan man se en ung De Niro som rörpulare i filmen.


Ung och ung, han var ju ändå 42 år (eller kanske något år yngre under själva inspelningen) när Brazil kom. :P

#4252

Postad 05 april 2012 - 09:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Robin hood 2011 (?)
En väldigt annorlunda tolkning på legenden om robin hood, utan att säga något alls om handlingen så vill jag påstå att den här berättelsen nog aldrig visats tidigare. roligt, uppfriskande.

Genom stora delar av filmen tänker man på filmmisstag som är gjorda, och ologiska beslut av karaktärer, men när säcken binds ihop så tänker jag på en enda sak; äntligen en film som har ett bättre slut än filmen i sig!

Så svårt att ge ett helbetyg, så jag delar på det.
3 hela och en avbruten pil av 5.

Mitt sätt att säga 3.5/5. Inte rikigt en fyra, men så nära man kan komma, så att den egentligen kan ses som en mycket dålig mycket bra film.

Äh, 4 pilar av 5!

#4253

Postad 05 april 2012 - 11:18

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Sett Tintin and the secret of the unicorn

bild 4/5
ljud 3.5/5
filmen 2.5/5

bra bild rakt igenom men tyckte ljudet var lite ojämnt stundtals, filmen blev lite av en besvikelse jag fastnade som aldrig i äventyret.. men en ok film

#4254

Postad 05 april 2012 - 14:54

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
The Woman in the Window (1944)

Wanley är en professor som beundrar en okänd kvinnas porträtt i ett skyltfönster. En dag träffar han kvinnan från tavlan, precis då dras han in i en härva av utpressning och mord.

En thriller som doftar film-noir på länga vägar. Inledningsvis är den riktigt bra, snygg och håller en sjukt jämn nivå. Det är bra skådespel (speciellt av den sympatiske Edward G. Robinson) och en hel del spänning som gör att det blir väldigt intensivt ett långt tag. Musiken är dock frustrerande och drar ner stämningen lite. När det handlar om Hollywood och 40-tal kunde man dock vänta sig det.

Tyvärr är ju också slutet riktigt illa, just på grund av att Lang själv fick ändra det enligt principerna på den tiden. Dock så är ju hans regi i övrigt rätt schysst.

3/5

#4255

Postad 06 april 2012 - 02:29

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
The Hunger Games på nyinvigda filmstaden i Västerås.

Helt ok film, dock väldigt förutsägbar trots att jag inte läst boken. 3/5

Biografen var ju fin. Tyvärr körde de så högt att jag fick stoppa i öronproppar. Samt att de inte verkar ha hunnit kalibrera projektorn än för svart var grått.

/ j

#4256

Postad 06 april 2012 - 08:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Drive, BD
Jag tyckte mycket om början på filmen men efter ett tag så utvecklades historien på ett något oinspirerat sätt. Sista delen satt jag mest och funderade på vilken psykiatrisk störning huvudrollsinnehavaren hade. Ingen fullt utvecklad psykopat kanske men nog hade han ganska många märkliga drag.
Bra bild och härligtomslutande ljud med mysiga synthslingor.

Postad bild

#4257

Postad 06 april 2012 - 11:39

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Mssion impossible ghost protocol.
Kass action ointressant story kan funka som bakfyllerulle men inte mer.

#4258

Postad 06 april 2012 - 13:03

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0

Mssion impossible ghost protocol.
Kass action ointressant story kan funka som bakfyllerulle men inte mer.

Haha.. Tack för varningen.

#4259

Postad 06 april 2012 - 13:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Space Battleship Yamato

på bd, bild / ljud 9+9 och själva filmen en 9:a

Men allvarligt M;I 4 är klart den bästa i den serien.

#4260

Postad 06 april 2012 - 16:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
The invention of lying.

Vår planet men där ingen kan ljuga. Iden är intressant och filmen hade kunnat göras makalöst bra, men inkonsekvent behandlande i storyn gör att man ser igenom det hela för tydligt. det går från en superide till ett taffligt manus.

men eftersom iden är så bra och originell (vad jag vet) så anser jag att den ska ha cred för det.

2/5 vita lögner

#4261

Postad 06 april 2012 - 17:25

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Mssion impossible ghost protocol.
Kass action ointressant story kan funka som bakfyllerulle men inte mer.


Såg den igår och tycker att den var riktigt bra. Ljud o bild i toppklass

#4262

Postad 06 april 2012 - 18:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Men allvarligt M;I 4 är klart den bästa i den serien.


Mission 4 var sjukt dåligt, t o m sämre än Fast 5 och den var inte mycket att hurra för. Mission 4 förstör tyvärr hela serien, är mer en parodi på serien, förstår inte varför Cruise ville förstöra serien.

#4263

Postad 06 april 2012 - 18:41

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Mission 4 var sjukt dåligt, t o m sämre än Fast 5 och den var inte mycket att hurra för. Mission 4 förstör tyvärr hela serien, är mer en parodi på serien, förstår inte varför Cruise ville förstöra serien.


Fast Five är ju riktigt bra, tror du tar filmerna på tok för seriöst.
Det är simpel action-underhållning, det är inte meningen att det skall vara något "djup" i dom så.

#4264

Postad 07 april 2012 - 10:55

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Inatt såg The darkest hour på Blu-ray ( http://www.imdb.com/title/tt1093357/ )

Fim: 6/10
Bild: 8/10
Ljud: 8/10 (härlig lfe till rumpskakarna)

Mjaa, jag hade högre förhoppningar om denna, har konsekvent vägrat se trailers för att inte spoila den för mig själv!

Det är väldigt, och då menar jag väldigt klyshigt nästan hela tiden, ibland så att man vill stänga av, men effekterna räddar denna filmen!

Skådisinstaterna är väldigt mediokra, Kinnaman har förvisso en nervös roll, men han känns överlag väldigt ostabil!

Råd: se, men förvänta dig ingen filmresa!

(hade den dragit mer åt Metro 2033 så hade den varit bra)

Postad bild

Redigerat av Mikolino, 07 april 2012 - 10:56.


#4265

Postad 07 april 2012 - 11:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Drive, BD
Jag tyckte mycket om början på filmen men efter ett tag så utvecklades historien på ett något oinspirerat sätt. Sista delen satt jag mest och funderade på vilken psykiatrisk störning huvudrollsinnehavaren hade. Ingen fullt utvecklad psykopat kanske men nog hade han ganska många märkliga drag.
Bra bild och härligtomslutande ljud med mysiga synthslingor.

Postad bild


Första gången jag ser den bilden och sloganen.. "Get in, get out, get away." och plötsligt förstår jag varför folk förväntar sig en bilrulle och inte en film om en kille som kör bil... =)

#4266

Postad 07 april 2012 - 22:19

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 1
Då har man varit och invigit den nya filmstaden i Västerås ( för egen del då ). Ville se vad man kan förvänta sig i framtiden. De körde Titanic i största salongen, vilket inte gjorde mig någonting. Var massor med år sedan jag såg den, då den inte finns högupplöst. Cameron gör ju inga dåliga filmer ( min åsikt ) så det kunde mycket väl bli en bra upplevelse. Filmen är lång så det passade även bra att prova på VIP-stolarna längst bak i salongen.
Salong 1 har lite över 200 platser med 2 rader plus-stolar och 1 rad VIP-stolar. Duken är 13,4m x 5,6m och jämfört mot den gamla filmstaden enorm. Bilden var väldigt bra, otroligt skarp - vilket gjorde att 3D-aspekten av filmen blev väldigt bra. Det lilla negativa jag har att säga om hela upplevelsen är lite hur filmen är filmad, konstigt att dom inte tänkte på det för 15 år sedan, var att det ofta var ena sidan av bilden var superskarp medans den andra hade något som inte var i fokus. Detta gjorde att jag fick lite ont i huvudet. Men överlag en mycket bra bild, inte förväntat mig något annat av Cameron heller. Svårt att sätta betyg, en gammal film som gjorts om till 3D, men högt blir det iaf. Ska bli intressant och se hur det blir med andra filmer i framtiden.
Ljudet, att sitta längst bak - en halvmeter från väggen är ju inte optimalt. Det var dock ingen brist i ljudtryck när det behövdes. Vet inte riktigt hur väl surroundeffekterna är på filmen, jag måste prova en annan film och lite längre fram i salongen innan jag uttalar mig mer om det. Betyget blir även här högt, vet inte exakt.
Filmen, de allra flesta har redan sett den så folk har nog klart för sig om de gillar den eller ej. Cameron tar en enkel historia och berättar den som få andra kan. För mig har filmen högt upplevelse-värde, inte för att båten inte sjunker den här gången, eller för att den gör det i 3D, det är en bra berättelse helt enkelt. Högt betyg.

Har tidigare åkt flertalet gånger per till Stockholm för att få se filmer på ordentliga salonger, nu känns inte det lika nödvändigt längre. Bild på bakre raden av VIP-stolar.

Postad bild

#4267

Postad 08 april 2012 - 01:05

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Då har man varit och invigit den nya filmstaden i Västerås ( för egen del då ). Ville se vad man kan förvänta sig i framtiden. De körde Titanic i största salongen, vilket inte gjorde mig någonting. Var massor med år sedan jag såg den, då den inte finns högupplöst. Cameron gör ju inga dåliga filmer ( min åsikt ) så det kunde mycket väl bli en bra upplevelse. Filmen är lång så det passade även bra att prova på VIP-stolarna längst bak i salongen.
Salong 1 har lite över 200 platser med 2 rader plus-stolar och 1 rad VIP-stolar. Duken är 13,4m x 5,6m och jämfört mot den gamla filmstaden enorm. Bilden var väldigt bra, otroligt skarp - vilket gjorde att 3D-aspekten av filmen blev väldigt bra. Det lilla negativa jag har att säga om hela upplevelsen är lite hur filmen är filmad, konstigt att dom inte tänkte på det för 15 år sedan, var att det ofta var ena sidan av bilden var superskarp medans den andra hade något som inte var i fokus. Detta gjorde att jag fick lite ont i huvudet. Men överlag en mycket bra bild, inte förväntat mig något annat av Cameron heller. Svårt att sätta betyg, en gammal film som gjorts om till 3D, men högt blir det iaf. Ska bli intressant och se hur det blir med andra filmer i framtiden.
Ljudet, att sitta längst bak - en halvmeter från väggen är ju inte optimalt. Det var dock ingen brist i ljudtryck när det behövdes. Vet inte riktigt hur väl surroundeffekterna är på filmen, jag måste prova en annan film och lite längre fram i salongen innan jag uttalar mig mer om det. Betyget blir även här högt, vet inte exakt.
Filmen, de allra flesta har redan sett den så folk har nog klart för sig om de gillar den eller ej. Cameron tar en enkel historia och berättar den som få andra kan. För mig har filmen högt upplevelse-värde, inte för att båten inte sjunker den här gången, eller för att den gör det i 3D, det är en bra berättelse helt enkelt. Högt betyg.

Har tidigare åkt flertalet gånger per till Stockholm för att få se filmer på ordentliga salonger, nu känns inte det lika nödvändigt längre. Bild på bakre raden av VIP-stolar.

Postad bild


Vad som sagt där i torsdags och såg Hunger games. Rent tekniskt var det ingen höjdarupplevelse i Salong 1.

Svårt att bedöma ljudet för de spelade så otroligt högt att jag var tvungen att stoppa in öronproppar. Det lät väldigt hårt i mellanregister/diskant. Basen verkade släpa lite, kändes inte som att dämpningen i salongen var tillräcklig. Det är dock uppenbart att de har en bra utrustning som bara behöver justeras in lite bättre och eftersom bion är helt ny känns det oschysst att såga den redan nu.

Bilden var mycket skarp och färgerna var korrekta. Tyvärr var svärtan usel, sämre än min förra Sanyo Z700-proj. Jag har nyligen justerat in en likande Barco-proj och vi fick till en otroligt bra svärta på silverduk. Så jag gissar att nån har slarvat där.

/ j

#4268

Postad 08 april 2012 - 02:09

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Jag har nyligen justerat in en likande Barco-proj och vi fick till en otroligt bra svärta på silverduk. Så jag gissar att nån har slarvat där.

/ j


Sitter det en Barcoproj i filmstaden? Trodde att de bara gjorde CRT.

#4269

Postad 08 april 2012 - 10:24

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Sitter det en Barcoproj i filmstaden? Trodde att de bara gjorde CRT.


Det verkar bara sitta Barcoprojar i nya filmstaden. I salong 1 är det en Barco modell DP4K-23B - en 4k. I övriga verkar det vara en mindre modell, DP2K-12C men fortfarande Barco.

Angående ljudet, så tyckte jag inte alls dom spelade för högt, det periodvis i Titanic som det spelar på ordentligt - men för det mesta är det inte så mycket ljudtryck.
Bild på projektorn i salong 1 - sorry för ot
Postad bild

#4270

Postad 08 april 2012 - 10:30

juan
  • juan
  • Forumräv

  • 823 inlägg
  • 1
såg en japansk film nyss från 2004 på filmkanalen silver. Den heter Barnen som inte fanns. Jag tycker den var gripande och mycket bra. 4 av 5 helt klart. Det är ett drama helt utan ljudeffekter.

http://www.imdb.com/title/tt0408664/

#4271

Postad 08 april 2012 - 12:00

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Du menar Nobody knows, oerhört bra film, prisad med Guldbagge som bästa utländska film det året om jag inte minns fel, fick något pris i Cannes också. En film alla borde se (om man är intresserad av drama i alla fall).

Underworld: awakening - URK. Tre föregående filmer har varit underhållande, och så får man helt plötsligt denna fantastiskt usla soppa utan story och med usel action. Vad har hänt?? 1 av 5.

Three musketeers (2011): Helt okej matiné, förvånande. Effekterna usla dock, jag är så trött på dåligt gjord cgi, ser ut som tecknade båtar i bakgrunden, luftskeppen ser ut att komma från att dataspel, och förresten, kan man låta bli att måla dit fläckarna på hästen nästa gång. Patetiskt. Film: 3 av 5. Effekter: 2 av 5

#4272

Postad 08 april 2012 - 13:16

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Fast Five är ju riktigt bra, tror du tar filmerna på tok för seriöst.
Det är simpel action-underhållning, det är inte meningen att det skall vara något "djup" i dom så.



För att vara en Fast and the Furios så är Fast 5 bra men som film är den inte särskilt bra, dom som skapat filmen tar för givet att man är korkad och sånt irriterar mig.

Mission Impossible-serien ska inte ligga på en sån nivå som Fast-serien gör, mission 3 var på väg lite åt det hållet men innehöll ändå några saker som höll den flytande men mission 4 sjönk t o m lägre än Fast 5, ungefär som Bond-serien med Brosnan, blev en parodi med slapstick och filmernas fokus var på hur många one-liners Bond kunde få fram på 2h.

Redan i inledningen av Mission 4 börja jag irritera mig på filmen och kännde det att det här kommer inte bli nån bra film, både 2:an och 3:an har brister men den här platsar inte i mission-serien, snarare en Day & Knight 2.

#4273

Postad 08 april 2012 - 15:15

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
A-team (2010)

Hade inga förväntningar alls på filmen när jag slog på den igår.
Helt perfekt rulle att ligga och slötitta på med mycket roliga scener.

Ingen riktig actionrulle men däremot perfekt i genrer Actionkomedi!

Postad bild

#4274

Postad 08 april 2012 - 21:05

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
2012-Ice age

Vilken flopp...
Jag hade inte några höga förväntningar alls på denna filmen men är det verkligen tillåtet att göra vad skit som helst?

Som film: 0/5
Bild: 1/5
Ljud: 1/5
Filmtabbar och annat fel : 10/10
1,5 timme skitfilm!

#4275

Postad 08 april 2012 - 21:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
mission impossible 4: ghost protocol

en mi-film som verkar ha delat publiken i två. jag har ansett att den första filmen var bäst och att filmen med... eh, någon form av smidig laserdansare var sämst (om jag minns rätt). den här filmen var absolut inte bäst, men den var inte sämst i serien heller. en hel del dum logik i prylarna för att klämma in smygreklam. i korridorscenen (utan att spoilera) så har dom en jäkla ipad! en ipad! med all deras superutrustning, så använder som sig av en ipad!
i en flygande ballong? canonkamera.
bilar? ja, ethan använder sig bara av bmw. dom är säkra, snabba, snygga ect.

all den här tydliga smygreklamen var nog det enda jag störde mig på, annars var det en rätt underhållande film. klätterscenen som cruise fått mycket cred för var breathtaking.
men... filmen hade ju kunnat vara bättre.

3/5 högerhänta klätterhandskar.

#4276

Postad 08 april 2012 - 21:53

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Our Idiot Brother (2011)

Postad bild

Riktigt skön rulle om slackern och "idioten" Ned.
Ned är en godhjärtat snubbe som ställer till det för sig själv och under resans gång även för sina systrar.
Helt klart en riktigt sevärd film med mycket "feelgoodkänsla".
7.5/10 i betyg från mig.

#4277

Postad 08 april 2012 - 23:14

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
real steel

bild 4/5
ljud 3/5 ljudet var bra men om lite ojämnt?
filmen 2.5/5

förutsägbar barnfilm som sonen på 6år fastnade för, är själv inte lika imponerad men en helt okej film varken mer lr mindre

#4278

Postad 09 april 2012 - 03:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Captian America.
Hyfsad rulle. Egentligen inget nytt under solen förutom väldigt välgjorda och rätt häftiga maskiner. Ett extra plus för luftstriden som gjorde att andra halvan av filmen lyfte lite. Bra surround. Basen kunde dock ha "hängt" med lite bättre då den kändes luddig.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 09 april 2012 - 03:49.


#4279

Postad 09 april 2012 - 18:38

canolta
  • canolta
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Det blev en hel del film i helgen,

På bio:
The Lady: Helt ok film, typiskt 3:a. Skulle aldrig gissa att Luc Besson låg bakom den. Såg den på Filmstaden i Gbg salong 13, någon som vet vad för projektor de har där? Den var helt klart digital, men jag tyckte upplösningen var lite dålig (bland många andra brister), så jag undrar om det var 2K eller 4K projektor.

På bluray:
The Ghost Writer: 3/5. Träffsäker och stämningsfull inledning, hyfsat spännande, lite småtrist upplösning (visserligen insåg jag den inte, men hade börjat snegla på högen efter en ny film).

Contagion: 4/5. Positivt överraskad - den har ju fått lite mixade omdömen. Många snygga scener. Kanske inte så fasligt spännande, men intressant rakt igenom. En något objektiv betraktelse av olika människors öde, men också utan löjliga överdrifter.

Maktens män: 3/5. Ännu en typisk 3:a, bra utan att vara speciell på något sätt.

Tropa de Elite: 4+/5. Rå, bra tempo, bra foto, exotisk. Rekommenderas. Skönt att man lever i en hyfsat civiliserad del av världen.

Motståndets Tid: 3-/5. Ämnet roade mig inte speciellt. Helt ok berättad.

The Wrestler: 4-/5. I jämförelse med dess tvilling The Black Swan, så är denna inte lika filmiskt - faktiskt snudd på dokumentär. Båda filmerna grottar dock ner sig i detaljer och sluten är nästan identiska. The Black Swan har en bättre berättelse, The Wrestler är det tidvis klischévarning på. Den duger dock och håller en intresserad hela filmen igenom.
En annan reflektion är bilden. Både Black Swan, som jag bara sett på bio, och Maria Larsson eviga ögonblick, båda inspelade på Super 16, tycker jag är påtagligt gryniga, men den här märktes det inte lika mycket på.

#4280

Postad 09 april 2012 - 19:33

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

2012-Ice age

Vilken flopp...
Jag hade inte några höga förväntningar alls på denna filmen men är det verkligen tillåtet att göra vad skit som helst?

Som film: 0/5
Bild: 1/5
Ljud: 1/5
Filmtabbar och annat fel : 10/10
1,5 timme skitfilm!

Syftar du på Ice Age 4 nu eller?

#4281

Postad 09 april 2012 - 19:36

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Syftar du på Ice Age 4 nu eller?


Han skrev ju vad filmen heter

http://www.imdb.com/title/tt1846444/

#4282

Postad 09 april 2012 - 19:44

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Han skrev ju vad filmen heter

http://www.imdb.com/title/tt1846444/

Aha... Förklarar en del, Ice Age 4 kommer ju nu vid 2012 så därför jag trodde det var så ;)
Tack för påpekandet ;)

#4283

Postad 10 april 2012 - 15:06

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

mission impossible 4: ghost protocol

en mi-film som verkar ha delat publiken i två. jag har ansett att den första filmen var bäst och att filmen med... eh, någon form av smidig laserdansare var sämst (om jag minns rätt). den här filmen var absolut inte bäst, men den var inte sämst i serien heller. en hel del dum logik i prylarna för att klämma in smygreklam. i korridorscenen (utan att spoilera) så har dom en jäkla ipad! en ipad! med all deras superutrustning, så använder som sig av en ipad!
i en flygande ballong? canonkamera.
bilar? ja, ethan använder sig bara av bmw. dom är säkra, snabba, snygga ect.

all den här tydliga smygreklamen var nog det enda jag störde mig på, annars var det en rätt underhållande film. klätterscenen som cruise fått mycket cred för var breathtaking.
men... filmen hade ju kunnat vara bättre.

3/5 högerhänta klätterhandskar.


Bästa med hela filmen vad i8:an han körde runt i sjukt snygg

#4284

Postad 10 april 2012 - 19:06

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Bästa med hela filmen vad i8:an han körde runt i sjukt snygg


Man ska inte behöva betala pengar och ha förhoppningar på en bra film för att få se sånt och annan reklam, finns youtube.

Jag tror allt som gjordes i filmen redan finns på youtube, som att allt i filmen är stulna idéer från youtubeklipp.

http://www.youtube.c...feature=related

#4285

Postad 10 april 2012 - 20:28

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Warrior!!! har ni inte sett den har ni en jävligt bra fil osedd


Bifogad fil  warrior-28.jpg   145,38K   0 Antal nerladdningar

#4286

Postad 10 april 2012 - 23:38

Sinistrat
  • Sinistrat
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Goon (2011) http://www.imdb.com/title/tt1456635/

En sån där feel-good hockeyrulle som romantiserar våld på ett roligt sätt. Var kul att se Sean william scott spela en lite mer mänsklig(nåja) roll än han brukar. En uttråkad krogvakt blir uttagen till ett hockeylag efter att ha visat upp sin boxningstalang på läktaren, sen är resten historia. Gillade du youngblood kommer du gilla denna.

3,5/5

#4287

Postad 11 april 2012 - 19:15

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 1
Jurassic Park
Älskade den när jag var barn, en av Spielbergs många höjdare.

8/10

#4288

Postad 12 april 2012 - 05:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 1
Spielberg är en jäkel på att göra bra filmer.

#4289

Postad 12 april 2012 - 07:16

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 3
Drive

Meningslös och helt utan poäng.

Eller så är jag för trög.

#4290

Postad 12 april 2012 - 08:03

Danneq
  • Danneq
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Såg Luc Bessons "The Lady" på Bio Sture i Stockholm igår. Rätt så bra och väldigt långsamt och behagligt tempo för att vara Besson.

Michelle Yeoh (bl.a. Crouching tiger, hidden dragon) är VÄLDIGT porträttlik som Aung San Suu Kyi.

#4291

Postad 12 april 2012 - 09:41

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

2012-Ice age

Vilken flopp...
Jag hade inte några höga förväntningar alls på denna filmen men är det verkligen tillåtet att göra vad skit som helst?

Som film: 0/5
Bild: 1/5
Ljud: 1/5
Filmtabbar och annat fel : 10/10
1,5 timme skitfilm!


Detta var den första filmen på åratal som jag inte tittade klart på. Hyrde den i tron om att det var en film i klass med day after tomorrow eller liknande. Såg lovande ut på omslaget.... men oj så fel jag hade...

Efter 10 minuter stängde jag av, snabbspolade sen igenom eländet för att se om det blev bättre men icke! Specialeffekterna känns som dom är gjorda på 60 talet, det är uppenbart att han står framför en greenscreen och agerar och hela filmen andas lågbudget. Jag kan klippa ihop bättre effekter i min iPhone.

Nä, se ALDRIG denna!

#4292

Postad 12 april 2012 - 10:21

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Blitz
Fullt sevärd kriminalar-film, finns på viaplay.

Jag hade helt missat denna filmen när den var ny.
Svag 4/5


#4293

Postad 12 april 2012 - 10:44

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Har någon sett Oldboy? Filmen gjorde så starkt och djupt intryck : http://www.imdb.com/title/tt0364569/

#4294

Postad 12 april 2012 - 11:41

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Har någon sett Oldboy? Filmen gjorde så starkt och djupt intryck : http://www.imdb.com/title/tt0364569/


Ja, riktigt bra film, du bör se alla hans andra filmer också, inklusive den 30 minutare han gjorde ifjol med enbart en iphone(!).

#4295

Postad 12 april 2012 - 14:57

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Star Wars episode 1 till 3 på bulray, inga höjdar rullar direkt! bild och ljud var riktigt bra.
Nu har jag episode 4 till 6 kvar att avnjuta plus massor av extramaterial :D

#4296

Postad 12 april 2012 - 16:11

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Har någon sett Oldboy? Filmen gjorde så starkt och djupt intryck : http://www.imdb.com/title/tt0364569/


Jo, jag har sett den. Och många, många andra också. Något annat vore väl konstigt?

#4297

Postad 12 april 2012 - 18:46

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Go. Underbart skön rulle där samma story visas ur olika karaktärers perspektiv. Har sett den förut, men denna gång på BluRay. Inte mycket till extramaterial, men bild och ljud är helt okej (filmen är från 1999). Gillar den mycket. 4/5.

//Stefan ☕

#4298

Postad 12 april 2012 - 18:51

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Har någon sett Oldboy? Filmen gjorde så starkt och djupt intryck : http://www.imdb.com/title/tt0364569/


Den är helt ok. Även Lady Vengance är helt ok.

#4299

Postad 13 april 2012 - 22:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Ikväll blev det Battleship, tyvärr, jag visste inte riktigt vad jag skulle få, Liam Neeson kan ju inte vara helt fel tänkte jag men filmen var nog det sämsta jag sett på mycket länge, betydligt värre än Mission Impossible 4.

Tänk er en 2h lång Coca Cola Zero-reklam med några inslag av youtube-klipp.

Några utomjordingar landar på jorden utan nån förklarad anledning, dom landar lägligt i stilla havet där USA och Japan precis då har sin flotta placerad så nu kan dom börja skjuta på varandra och det är precis vad dom gör i resten av filmen och självklart har dom flottans loser som räddar dagen och får chefens dotter.

-5 av 5

#4300

Postad 13 april 2012 - 22:53

prodan
  • prodan
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

På bio:
The Lady: Helt ok film, typiskt 3:a. Skulle aldrig gissa att Luc Besson låg bakom den. Såg den på Filmstaden i Gbg salong 13, någon som vet vad för projektor de har där? Den var helt klart digital, men jag tyckte upplösningen var lite dålig (bland många andra brister), så jag undrar om det var 2K eller 4K projektor.


Lite nyfiken på vad det var för brister, men är rätt säker på att det sitter 2k projektorer där



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.