Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#351

Postad 12 december 2011 - 20:54

Gillygirl
  • Gillygirl
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nu har boxen börjat fungera riktigt bra för mig. Jag har inte problem med inspelningar, utan de fungerar som det ska (kanske för att jag bara spelar in ibland). Undrar bara varför visst innehåll försvinner från Canal+ så snabbt? Man hinner ju inte titta på en serie innan programmet efter är borta?
För övrigt tycker jag att VOD tjänsterna är strålande!

#352

Postad 12 december 2011 - 20:54

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Ringde boxer och ville ha tillbaks mina 205kr för retur ,fick svar att det kan dom inte betalar tillbaks .har gjort en polisanmälan om bedregeri.har tröttnat på boxar från com hem och boxer.vi är inga jävla försökskaniner,har oxså majlat till svt +

#353

Postad 12 december 2011 - 21:06

steaman
  • steaman
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ikväll försvann bilden och ljudet på TV3 dessutom går det bara att stänga av boxen inte att slå på den utan att först göra den strömlös.
I övrigt har jag samma fel som alla andra, den är SEEEEG och den stänger av sig själv då den märker att man tittar som intensivast!
Jag har kämpat med boxen i 2 veckor men klarar inte mer, nu går den i retur.

#354

Postad 13 december 2011 - 08:36

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag klämmer in en liten miss i EPG. Discovery och Discovery Science är två separata kanaler, men i EPG står det Discovery och Discovery fast det finns utrymme för mer text.

#355

Postad 13 december 2011 - 08:57

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Inspelningarna verkar nu fungeram efter fabriksåterställningen. Men boxen hänger sig ideligen när man slår av den.
Såg imorse t.ex att displayen stod på Måndag 12-dec kl 22:17 dvs den tid när jag slog av den.

Oftast så är displayen helt svart och man kan inte starta boxen annat än att man rycker sladden och gör den strömlös.

Man kan ju gissa att Boxer överhuvudtaget inte gjort några acceptanstester av produkten.

#356

Postad 13 december 2011 - 17:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Det är nog en ”hög” chef som har bestämt att den ska släppas, även om den inte var helt färdig utvecklad

#357

Postad 13 december 2011 - 19:08

RilleBe
  • RilleBe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kan inte komma åt internettjänsterna och får inte mycket till hjälp av Boxer... Misstänker nu att det är min router som är problemet. Nån som vet vilken/vilka portar som behöver öppnas?

#358

Postad 13 december 2011 - 19:32

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jahapp, efter att ha fungerat hyfsat i 4,5 dagar efter en "fabriksåterställning" så är de f-bannade korrupta inspelningarna tillbaka! :angry: Och med dom kommer alla missade program som jag trodde mig ha inspelade. :(

Kan Boxer Teknik förklara det? Telefonsupporten är ett aprilskämt!

Jag har senste mjukvaran. Det är mitten på december den här veckan. Undrar om det ens är mjukvaran det är fel på? Kanske hårdvaran är så dålig att boxen blir instabil,eller....................?

#359

Postad 13 december 2011 - 22:21

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
2-3 dagar kvar... Vi väntar med spänning på uppgraderingen. (Fast alla kan redan nu räkna ut med r*ven att den kommer bli försenad).

#360

Postad 14 december 2011 - 08:33

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Igår kom man hem, boxen hade som sagt stannat sin tideräkning på 22:17 dagen innan. Gick inte att starta annat än att
man drog ut strömsladden och gjorde den strömlös först.

Slog av den 21:53.

Imorse så hade tiden stannat på 21:53 igår enligt dekodern. Så jag gissar att den inte går igång, man kan ju undra om de planerade inspelningarna
inatt blev av då tiden ju stått stilla enl dekodern.

Det borde finnas ett jobb som acceptanstestledare ledigt på Boxer.

Jag undrar när man tänker fixa detta?? Hur kan man släppa dylika produkter till kunder?

#361

Postad 14 december 2011 - 10:27

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Alla som undrar vad man skall köpa istället.
Köp en Humax BXR-HD+. Den är boxergodkänd, snabb i gränsnittet, dubbla tuners, 500 GB hårddisk, fungerande inspelningar (serieinspelningsproblemen lösta i senaste mjukvaran), m.m. D.v.s. som man förväntar sig att en box ska vara...
Det enda den saknar är on-demand tjänsterna...

#362

Postad 14 december 2011 - 13:29

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej.
Tycker att boxen är grymt seg i menyer. Dosan fungerar ibland inte utan man måste trycka flera gånger. Och ibland tar den två-tre tryckningar fast man bara tryckt en kort gång. Jag måste verkligen rikta fjärren för att den ska ta.

Spelade in ett program och tittade sen. Allt var bra tills jag pausade. När jag sedan startade så kom texten ur synk med flera sekunder och jag lyckades inte få den i synk igen. Nån mer som upplevt samma sak?

Boxen har hängt sig ett antal gånger så jag måste dra ur strömmen för att få igång den igen.

Den har även slagit av sig själv några gånger fast det automatiska nedstängningen är av??

Och flera gånger har den slagit PÅ sig själv. Mycket skumt. Inga inspelningar eller annat aktiverat.

Ser ingen skillnad i bildkvalitet på SVT2 HD och standard 2.an.


Gillar konceptet och tycker det skulle vara grymt om det bara kunde fungera. Varför släppa en produkt som inte fungerar som den ska?? Rätt långt ifrån faktiskt. Men hoppas att den kommande uppdateringen löser en del av problemen.
Har sett att en representant från Boxer är med i tråden och hoppas få nån kommentar eller svar på ovanstående.

// Erik

#363

Postad 14 december 2011 - 18:46

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

...
Idag provade vi att hyra en film. Filmen tankades hem fint, men när vi skulle kolla så kom det inget ljud! Jag har tidigare spelat in lite tv-program, utan problem. Nu löste jag problemet genom att använda den analoga utgången... Men så ska det väl inte vara! Någon mer som har problem med den optiska utgången när ni hyr film?
...

Är det ingen annan som har detta problemet??

Boxer Teknik, har Ni någon idé?
Jag har gjort en fabriksåterställning.
Och jag har valt flerkanaligt ljud.

#364

Postad 14 december 2011 - 20:53

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Som jag trodde, nattens inspelningar korrupta, inte konstigt boxens tideräkning slutade ju 21:53 igår.
Vågar man slå av boxen om man vill ha en inspelning gjord?

#365

Postad 14 december 2011 - 21:17

jopa8
  • jopa8
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Boxen har hängt sig ett antal gånger så jag måste dra ur strömmen för att få igång den igen.

Den har även slagit av sig själv några gånger fast det automatiska nedstängningen är av??

Och flera gånger har den slagit PÅ sig själv. Mycket skumt. Inga inspelningar eller annat aktiverat.

Ser ingen skillnad i bildkvalitet på SVT2 HD och standard 2.an.


Prova att aldrig titta på HD kanalar. För mig så hänger sig boxen nästan aldrig vid SD kanaler, men nästan varje gång jag ska titta på t ex TV4 HD. Nu köper man ju en HD-box för att titta på HD, så mitt tips är ju fånigt, men det hjälper. Hoppas detta blir bättre i nästa release!

Även för mig så stängs boxen av fast jag ställt in att den aldrig ska gå i Standby. På morgonen är det nästan alltid på fast jag stänger av den på kvällen. Håller med om att det är skumt. Detta kanske kan göra korrupta/missade inspelningar för de som har det problemet? Hoppas även detta blir bättre i nästa release!

För mig att det klart bättre bild på SVT HD, självklart då bara på de få program som verkligen sänds i HD-kvalitet, typiskt skidor och Nobelfest. De flesta program både på SVT HD och TV4 HD sänds i SD och då blir det ju ingen skillnad i kvalitet.

#366

Postad 15 december 2011 - 03:02

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Idag är det mitten av december! Dags för uppdateringen, Boxer!! Ge oss vår julklapp som vi betalat dyrt för, NU!

Kommer inte den beryktade uppdatering som ska lösa alla problem (kanske t.o.m fred på jorden) inom ett par dagar så ska boxen felanmälas. Något är fel när den hänger sig ett par gånger varje kväll, korrupta inspelningar och en seghet som inte går att acceptera. Eftersom jag bara är en dum kund som inte förstår bättre så blir det att skicka in den till reparationsverkstaden. Därefter blir det ytterligare två rundor till verkstad och sedan ARN. Kan bli mycket intressant upplevelse...

#367

Postad 15 december 2011 - 08:29

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Idag är det mitten av december! Dags för uppdateringen, Boxer!! Ge oss vår julklapp som vi betalat dyrt för, NU!

Kommer inte den beryktade uppdatering som ska lösa alla problem (kanske t.o.m fred på jorden) inom ett par dagar så ska boxen felanmälas.....


+1

//Tomas

#368

Postad 15 december 2011 - 08:42

Afem
  • Afem
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har skickat tillbaka min box idag!
Sega menyer, låsningar av systemet och problem med internet-stödda tjänsterna har fått oss att avstå tills vidare. Boxer kunde inte förlänga ångerperioden så nu avvaktar vi positiv respons på forumet innan vi lägger en ny beställning. BESVIKEN!

#369

Postad 15 december 2011 - 08:43

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

...
Idag provade vi att hyra en film. Filmen tankades hem fint, men när vi skulle kolla så kom det inget ljud! Jag har tidigare spelat in lite tv-program, utan problem. Nu löste jag problemet genom att använda den analoga utgången... Men så ska det väl inte vara! Någon mer som har problem med den optiska utgången när ni hyr film?
...
Är det ingen annan som har detta problemet??

Boxer Teknik, har Ni någon idé?
Jag har gjort en fabriksåterställning.
Och jag har valt flerkanaligt ljud.


Första gången jag hyrde en film blev det så för mig, inget ljud.
Jag stängde av filmen och gick in i inställningar och ljud och ändrade till stereo ljud. Slog på filmen och då var det ljud. Stängde av filmen och ändrade tillbaks till flerkanaligt ljud. Sen dess har det fungerat med ljud när jag hyr.

// Erik

#370

Postad 15 december 2011 - 08:46

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

blir det att skicka in den till reparationsverkstaden. Därefter blir det ytterligare två rundor till verkstad och sedan ARN. Kan bli mycket intressant upplevelse...


Ja, enligt konsumentköplagen så har tillverkaren/leverantören rätt att få chansen att laga/åtgärda ett ursprungligt fel tre gånger. Därefter är de skyldiga att köpa tillbaka produkten för fullt pris. Men det måste vara exakt samma fel alla tre gångerna. Gäller inte om det dyker upp nya fel. Det gäller bara att man har kvar allt som levererades (sladdar och dylikt) helst också låda och manualer. De är också skyldiga att betala frakter vilket de slipper i de fall som ångerrätten utnyttjats.

Jag har utnyttjat det konsumentskyddet på en ny bil en gång i tiden! Gick förvånansvärt lätt med lite hjälp av "hot" om att kontakta kommunens konsumentombudsman och ARN.

#371

Postad 15 december 2011 - 08:51

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Prova att aldrig titta på HD kanalar. För mig så hänger sig boxen nästan aldrig vid SD kanaler, men nästan varje gång jag ska titta på t ex TV4 HD. Nu köper man ju en HD-box för att titta på HD, så mitt tips är ju fånigt, men det hjälper. Hoppas detta blir bättre i nästa release!

Även för mig så stängs boxen av fast jag ställt in att den aldrig ska gå i Standby. På morgonen är det nästan alltid på fast jag stänger av den på kvällen. Håller med om att det är skumt. Detta kanske kan göra korrupta/missade inspelningar för de som har det problemet? Hoppas även detta blir bättre i nästa release!

För mig att det klart bättre bild på SVT HD, självklart då bara på de få program som verkligen sänds i HD-kvalitet, typiskt skidor och Nobelfest. De flesta program både på SVT HD och TV4 HD sänds i SD och då blir det ju ingen skillnad i kvalitet.


Kollar inte på HD kanalerna så jag blir inte hjälpt av ditt svar tyvärr. Men har jämfört med SVT2 HD och är det inte riktig HD så förstår jag varför jag inte sett nån skillnad =)
Men problemet återstår...

Vad är senaste firmware nu? Igår fick den fnatt efter jag brutit strömmen efter en "hängning".
Den valsade runt bra länge innan jag kom åt den och då fick jag köra installation av kanaler och göra grundinställningarna från början. Har den kört en uppgradering??
Har version 42399

#372

Postad 15 december 2011 - 09:41

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

gå in i Inställningar->Avancerat och dubbelkolla att mjukvaruversionen på boxen är 42399, har ni ett lägre nummer än detta bör ni söka efter ny mjukvara.


Vad är senaste firmware nu? Har version 42399


Det är den senaste. Ska ju, som sagt, komma en ny denna vecka.

#373

Postad 15 december 2011 - 10:41

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Första gången jag hyrde en film blev det så för mig, inget ljud.
Jag stängde av filmen och gick in i inställningar och ljud och ändrade till stereo ljud. Slog på filmen och då var det ljud. Stängde av filmen och ändrade tillbaks till flerkanaligt ljud. Sen dess har det fungerat med ljud när jag hyr.

// Erik


Jodda,
Tackar för svar!
När jag väljer stereo så fungerar det fint :) Men när jag väljer flerkanal så är det tyst :(
Ytterligare ett problem för Boxer att ta hand om....

#374

Postad 15 december 2011 - 13:13

wowhotspur
  • wowhotspur
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ni som skickar tillbaka boxen. jag hoppas ni inte själva står för returfrakten. Det skall ju naturligtvis Boxer göra då ni reklamerar produkten. Gjorde så själv och inga problem

#375

Postad 15 december 2011 - 13:25

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
I och med att vi har en representant från Boxer teknik här i tråden, så har jag en direkt fråga till dig. Hur nyttigt är det för Pace boxen, eller rättare sagt, hårddisken i boxen att ständigt genomgå en hård avstängning d.v.s rycka ur nätkontakten 230V~, som man är tvungen till efter en låsning? Jag har nog tvingats till det ett 50-tal gånger hittills trots tidigare tips om hård fabriksåterställning. Om jag får fel på hårddisken inom 2 år, tar ni det på garantin eller tolkar ni det som ett handhavandefel?

Redigerat av hozza, 15 december 2011 - 13:30.


#376

Postad 15 december 2011 - 13:27

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Är fortfarande Boxer med i tråden?? Länge sedan de hade något att säga...

#377

Postad 15 december 2011 - 15:26

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Är fortfarande Boxer med i tråden?? Länge sedan de hade något att säga...


Jag är övertygad om att de läser i alla fall..................................

#378

Postad 15 december 2011 - 17:20

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

I och med att vi har en representant från Boxer teknik här i tråden, så har jag en direkt fråga till dig. Hur nyttigt är det för Pace boxen, eller rättare sagt, hårddisken i boxen att ständigt genomgå en hård avstängning d.v.s rycka ur nätkontakten 230V~, som man är tvungen till efter en låsning? Jag har nog tvingats till det ett 50-tal gånger hittills trots tidigare tips om hård fabriksåterställning. Om jag får fel på hårddisken inom 2 år, tar ni det på garantin eller tolkar ni det som ett handhavandefel?


Hej!

Det skall inte vara några problem för hårddisken att klara av dessa avstängningar. Om du vill ha svar på frågan rörande garanti vs. handhavandefel får du vända dig till Boxer kundservice. Men rent tekniskt så klarar hårddisken av dessa avstängningar.

#379

Postad 15 december 2011 - 18:19

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Hej!

Det skall inte vara några problem för hårddisken att klara av dessa avstängningar.


Hårdvarumässigt är det nog inga som helst problem för disken, den kommer inte att gå sönder p.g.a. hårda avstängningar.
Hur innehållet på disken mår av det är en helt annan femma, allt för många hårda avstängningar kan nog resultera i ett behov av att formatera den igen.

#380

Postad 15 december 2011 - 19:21

Anders438
  • Anders438
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
En fråga och ett förslag till BOXER.
Jag skall inte klaga på DiT8030 utan hoppas att Ni får programvaran att fungera så snart som möjligt. Som kompensation för alla problem vi haft med DiT8030 föreslår jag att Ni lägger till en funktion som skulle göra boxen till en riktig höjdare. Eftersom boxen är nätverksansluten så är det enkelt att lägga sökning efter dator + katalog där man har sina egna filmer och bilder. Om denna relativt enkla funktion fanns så skulle man få en mediaspelare eller en DiT8030 som klarade det mesta man behöver.

Vad är kommentaren från BOXER?

#381

Postad 15 december 2011 - 20:00

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Som kompensation för alla problem vi haft med DiT8030 föreslår jag att Ni lägger till en funktion som skulle göra boxen till en riktig höjdare. Eftersom boxen är nätverksansluten så är det enkelt att lägga sökning efter dator + katalog där man har sina egna filmer och bilder. Om denna relativt enkla funktion fanns så skulle man få en mediaspelare eller en DiT8030 som klarade det mesta man behöver.


Då måste boxen ha ett Chip som gör att den klarar av att hantera t ex AVI, MPG, MKV, ISO filer, och dessutom klarar av ett
mycket stort antal olika Codecs ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Codec ), och det har med stor säkerhet inte den här boxen inbyggt.


Köp du en billig Mediaspelare istället, och låt Pace/Boxer koncentrera sig på att ALLS få denna box att fungera som tänkt var den ska fungera. ;)

Redigerat av lassehin, 15 december 2011 - 20:00.


#382

Postad 15 december 2011 - 23:36

Anders438
  • Anders438
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Då måste boxen ha ett Chip som gör att den klarar av att hantera t ex AVI, MPG, MKV, ISO filer, och dessutom klarar av ett
mycket stort antal olika Codecs ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Codec ), och det har med stor säkerhet inte den här boxen inbyggt.


Köp du en billig Mediaspelare istället, och låt Pace/Boxer koncentrera sig på att ALLS få denna box att fungera som tänkt var den ska fungera. ;)


Det skulle kanske räcka till att börja med om MPG2 och MPG4 fungerade och som boxen redan klarar. Jag håller helt med Dig om att boxen snarast möjligt måste fungera och det är minst sagt häpnadsväckande att BOXER levererar en box som man inom 30 minuter hittar massor med fel på.

#383

Postad 16 december 2011 - 07:49

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Vore intressant att få feedback fr Boxerteknik om det problem jag beskriver.
Boxen hänger sig när man slår av den, klockan stannar på den tid det då var och
då blir ju oxå inga inspelningar som schedulerats gjorda, de står som korrupta.

Nattens inspelning verkar ha slutat kl 02:28 för boxen har slagit av sig kl 02:28 enl displayen.

Nu måste jag antagligen dra ur strömmen för att få igång den igen.
Fabriksåterställning har jag gjort, 2ggr t.o.m.

Försöker förresten precis slå av boxen mha av fjärren. Men det händer ingenting.

Redigerat av eralshn, 16 december 2011 - 09:33.


#384

Postad 16 december 2011 - 10:47

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

En fråga och ett förslag till BOXER.
Jag skall inte klaga på DiT8030 utan hoppas att Ni får programvaran att fungera så snart som möjligt. Som kompensation för alla problem vi haft med DiT8030 föreslår jag att Ni lägger till en funktion som skulle göra boxen till en riktig höjdare. Eftersom boxen är nätverksansluten så är det enkelt att lägga sökning efter dator + katalog där man har sina egna filmer och bilder. Om denna relativt enkla funktion fanns så skulle man få en mediaspelare eller en DiT8030 som klarade det mesta man behöver.

Vad är kommentaren från BOXER?


+1 !!!

#385

Postad 16 december 2011 - 10:58

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Köp du en billig Mediaspelare istället, och låt Pace/Boxer koncentrera sig på att ALLS få denna box att fungera som tänkt var den ska fungera. ;)


+1

Det sista den här boxen behöver är mer funktionalitet, den behöver fungera som utlovat!

Boxen hänger sig när man slår av den, klockan stannar på den tid det då var
Nu måste jag antagligen dra ur strömmen för att få igång den igen.


Min box nitar också ibland vid avstängning, främst om den stängs av då en HD kanal visas.

Till er som drar strömsladden när boxen brickar; håll inne powerknappen (på boxen) tills den dör istället så slipper ni jaga runt efter strömsladden.

Redigerat av dmr, 16 december 2011 - 10:59.


#386

Postad 16 december 2011 - 11:01

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Vore intressant att få feedback fr Boxerteknik om det problem jag beskriver.
Boxen hänger sig när man slår av den, klockan stannar på den tid det då var och
då blir ju oxå inga inspelningar som schedulerats gjorda, de står som korrupta.

Nattens inspelning verkar ha slutat kl 02:28 för boxen har slagit av sig kl 02:28 enl displayen.

Nu måste jag antagligen dra ur strömmen för att få igång den igen.
Fabriksåterställning har jag gjort, 2ggr t.o.m.

Försöker förresten precis slå av boxen mha av fjärren. Men det händer ingenting.


Jag har de senaste dagarna fått exakt samma problem som dig (jag hade inte det innan). Och precis som du säger måste jag dra ut sladden för att överhuvudtaget få ingång den igen.
Ibland när jag sätter på boxen är volymen så sjukt hög att jag direkt måste stänga av den igen, och när jag sätter på den en andra gång är volymen normal igen.

Som någon/några andra nämnde fungerar fjärrkontrollen uruselt ibland, jag kan få trycka 4-5 gånger innan den tar kommandot (även om jag sitter 30 cm från boxen).

Jag tycker det är mycket oroväckande att det kommer fler och fler fel ju längre jag haft den.

#387

Postad 16 december 2011 - 12:54

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Som någon/några andra nämnde fungerar fjärrkontrollen uruselt ibland, jag kan få trycka 4-5 gånger innan den tar kommandot (även om jag sitter 30 cm från boxen).


Kan bli sämre om fjärrkontrollen är alltför nära. Blir en väldigt smal stråle då som måste träffa rätt. Ett par meter ifrån så breder den ut sig mer och träffar bättre.

#388

Postad 16 december 2011 - 16:22

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Nu är vi i mitten och lite till av December och uppdateringen lyser med sin frånvaro. Hur nära är släppet nu Boxer? Datum?

#389

Postad 16 december 2011 - 19:01

klister
  • klister
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Om jag pausar och alltså använder timeshift-funktionen, och sen trycker play, så kommer inget ljud. Vad är fel?

#390

Postad 17 december 2011 - 15:09

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Jag hoppas innerligt att ni på Boxer Teknik sliter dag och natt för att komma ut med uppdateringen.

Är det såhär det går när man låter en karriär-kåt projektledare utan kompetens ta fram en ny digitalbox? Först fixar man inte alla gate:arna innan man går vidare och till slut väljer man att släppa och slutföra projektet med en riktig skitprodukt. Skulle inte bli förvånad om personen/personerna idag sitter som mellanchefer och på något sätt lyckats vända hela den sorgliga historien till någon riktigt lyckat och sensationellt.

#391

Postad 17 december 2011 - 15:26

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Skulle inte bli förvånad om personen/personerna idag sitter som mellanchefer och på något sätt lyckats vända hela den sorgliga historien till någon riktigt lyckat och sensationellt.


Så kan det vara. Dom har ju lyckats lura ett antal idioter (jag är en av dom) att köpa produkten. Fina siffror att redovisa högre upp vad gäller xx antal boxar sålda. Vad vi som kunder tycker skiter dom i, det får underhuggarna ta hand om.

#392

Postad 17 december 2011 - 16:08

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Skulle inte bli förvånad om personen/personerna idag sitter som mellanchefer och på något sätt lyckats vända hela den sorgliga historien till någon riktigt lyckat och sensationellt.


Undrar bara hur många boxar som har skickats tillbaka. Jag skickade tillbaka min box den 28 November och fick räkning från Boxer i veckan, kontaktade kundtjänst och undrade varför jag blir debiterad för något som jag har skickat tillbaka. Kundtjänst svarade att de på returen hade så mycket att göra att dom låg mer än 2 veckor efter så de hade inte hunnit hantera min retur och därför hade jag blivit fakturerad för boxen. Nu har dom rättat till och tagit bort den från autogirot.

Undrar också varför det inte finnes några recensioner från några tidningar på boxen, är kanske Boxer rätt för att dom skall skriva sanningen och därför inte låter någon recensera den ? eller får de speciella kontrollerade utgåvor ?

Redigerat av Zipped, 17 december 2011 - 16:09.


#393

Postad 17 december 2011 - 17:58

Fsod
  • Fsod
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Till Boxer:
Skriv ett inlägg här om status för utlovad uppdatering samt vilka rättningar den kommer att innehålla, när den kommer att levereras etc.
Det uppskattas helt säkert av oss som följer tråden!

Jag vet att ni läser detta inlägg, så var snälla och ignorera inte denna förfrågan.

Tack på förhand,
Fredrik

#394

Postad 18 december 2011 - 00:14

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen önska om fler kunde lägga ett betyg på boxen och skriva några rader om den. Nu finns det bara 6 st recensioner men här är det betydligt fler som returnerat boxen. Det vore bra att varna alla andra konsumenter för denna produkt så länge de inte fixat den genom mjukvaru-uppdatering.

Jag kommer uppdatera mitt betyg om de lyckas fixa buggarna, få den snabbare och att 4:3-sändningar kan skalas till 16:9 utan pillar-box.

#395

Postad 18 december 2011 - 21:00

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej. Första inlägget.
Har läst tråden om Sagemcom ett år och haft samma problem som alla andra. Blev lovad byte av box till Humax i juni ifall inte uppdateringen löste mina inspelningsproblem. Tyvärr gjorde den det så vi får nästan se starten o får se i stort sett alla slut även om det blivit sämre på sista tiden. Ska nog kräva byte iaf...

När en ny box kom tjatade jag till mig en vettig deal m 12 mån bindning. (.Befarar att min 5-6 år gamla Samsung 850 kärvar ihop snart. Men den är ljusår bättre än dessa 2. Den byttes ut o lagades 2 ggr på 3 mån när den var ny, diodfel, men har sedan tröskat på oklanderligt)

Tyvärr är min Pace lika kass som er andras. Efter fabriksåterställning började den dock funka lite. Men helt oacceptabelt dålig. Jag tänkte skicka tillbaka den men kundservicekillen hävdade att han använt en box som funkade jättebra.... Jag sade att jag kan tänka mig avvakta en uppdatering om Ångerrätten förlängdes. 31 dec.
Kundservice verkade tro på en uppdatering nu i mittdecember.

Min box
Korrupta inspelningar varvat med ok.
Låser sig oftast vid avstängning, så den får stå på. Men när den inte stängt av sig ibland så har den startat av sig själv till morgonen. Kanske har den överhettats av låsning på natten o rebootat, för det är Robert som står där TV-n tänds. Vid låsning är det strömsladden som dras ut.
Menyerna är så sega o hoppar flera steg vid tryck.
SD-kvalitet-uppskalning sämre än Sagemcom
Playfunktionen funkar de få gånger jag provat.
Har ej hyrt film.

#396

Postad 19 december 2011 - 11:35

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Har det kommit någon buggfix??

Varför kommenterar inte Boxer Teknik dessa undringar? Mitten av december har passerats...

#397

Postad 19 december 2011 - 11:41

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Ja Boxer, var är den utlovade uppdateringen? Lite återkoppling skulle inte skada.

#398

Postad 19 december 2011 - 11:58

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Boxer Teknik har svarat idag 09:06 i tråden https://www.minhembi...=271390&st=1000 , så de har varit inne och läst iallafall.

#399

Postad 19 december 2011 - 12:06

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Boxer-folket kanske var på en hejadundrandes fest i helgen för ett lyckat projektavslut av Boxers OnDemandbox. Bakfyllan har ännu inte lagt sig och axlarna värker efter allt ryggdunkande. Mjukvaruansvarig kanske fick en extra semestervecka efter att ha slitit hårt för att skapa denna lyckade framtidsbox. Vem vet? Spekulerar lite sarkastiskt bara...

#400

Postad 19 december 2011 - 12:13

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Vem vet? Spekulerar lite sarkastiskt bara...


Sarkastiskt, varför då? :ph34r:

Boxer borde skämmas, och gå ut offentligt och be om ursäkt, och låta alla som vill, returnera boxen, och sen - när den, eller annan box, väl är FÄRDIG! - få en box gratis i utbyte som kompensation!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.