Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Z1 Compact

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z1 Compact D5503 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,23 (91) 899:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 25 januari 2014 - 18:24

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Så har den äntligen anlänt till den svenska marknaden.
Historians första Android telefon med topp-prestanda men i lite mer fickvänligt format än de numera ganska vanliga 5" -telefonerna.
Postad bild

http://www.sonymobil...ria-z1-compact/

Det är en trevlig utveckling vi ser prov på nu, tycker jag. Alla vill inte nödvändigtvis ha stora telefoner, bara för att dom vill ha lite prestanda. Xperia Z1 Compact är nog den första telefonen med topp-prestanda som också har ett lite mindre format. Xperia ZR som släpptes i somras hade förvisso hyffsat RAM-minne och samma processor som Xperia Z, men det interna lagringsminnet var också i det minsta laget (8GB), framförallt om man vill ha några stora spel installerade och liknande.

Xperia Z1 compact har inget jättestort internt lagringsminne (16GB), men det tillgängliga minnet för installation av appar är trots det mer än dubbelt så stort som hos Xperia ZR. Av de 8 GB hos ZR så är ca 3 GB reserverat för android, vilket innebär att det tillgängliga minnet bara är ca 5 GB. Xperia Z1 Compact borde således ha bortåt 13 GB tillgängligt minne för installation av appar.

Med Tanke på att min ZR just nu har ca 2,5 GB ledigt utrymme trots att jag har installerat ett 40-tal appar inklusive Need for speed som slukade runt 1GB (om jag inte minns fel), så tror jag att Z1 Compact därmed kommer att fungera bra i min ägo i flera år framåt.

Jag klurade förresten ut att Navigons kartor faktiskt gick att flytta till externt SD-kort även om ZR'en egentligen inte kan flytta delar av appar. Det löste sej helt enkelt genom att flytta hela Navigon mappen till det externa SD-kortet. Från roten hos telefonens interna lagringsminne till roten hos det externa SD-kortet alltså.

Kanske en bra grej att känna till för den som likt mej gillar att ha navigatorer installerade (och ibland kanske flera med stora tillhörande kartor).

I dagsläget så har jag bara hittat Xperia Z1 Compact i Phonehouse butik här i Helsingborgsområdet, men jag gissar på att den redan nästa vecka kommer att dyka upp i fler butiker...

#2

Postad 26 januari 2014 - 00:01

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Beställd och skickad från Cyberphoto, hoppas få den måndag eller tisdag :)

#3

Postad 26 januari 2014 - 00:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Hoppades få min i fredags då den skickades under torsdagen. Får se om den dyker upp imorgon. Är egentligen inte så förtjust i Android men är intresserad av den pga kameran och storleken.

Har iPhone 4S privat och Samsung S4 mini som arbetslur och tycker äpplet vinner på samtliga punkter. Får se om compacten kan ändra på detta.

#4

Postad 26 januari 2014 - 10:14

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Ser framemot att få höra vad ni tycker om den.
En sak som jag ännu inte blivit klok på är vilken typ av laddare som ingår när man köper den här i Sverige. Uppfattade någonstans att typ av laddare kunde variera.
Det verkar som att man antingen får den gamla typen av laddare med stickkontakt och microusb-kabel, där man måste pilla upp en lucka på telefonen för att ladda den, eller så får man en liknande typ av laddare fast utrustad med magnetisk kontakt för att ladda luren via de två yttre stiften på sidan, eller så kan man få bordsladdaren i sitt paket.

Jag hoppas verkligen inte att man ska bli tvungen att ladda telefonen genom att pilla upp några luckor, eftersom det var en av anledningarna till att jag föll för den här modellen...

#5

Postad 26 januari 2014 - 11:09

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 1
Vad jag vet är det USB-laddare som ingår, men jag precis som du vill helst inte öppna luckorna mer än nödvändigt... Därför beställde jag en billig adapter från eBay.

#6

Postad 26 januari 2014 - 11:15

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jag går och vänatr på den vita varianten av denna lur! Ska bli skönt att lämna apple träsket förhoppningsvis en gång för alla!

Har någon nått tips på hur man enklast flyttar alla kontakter och sånt från iphone till Android?

Beställde ett 32gb minneskort oxå så man har lite extra utrymme....

#7

Postad 26 januari 2014 - 15:49

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Sony ska ju tydligen skicka med ett program för smidig överföring av kontakter mm, har dock aldrig använt det så jag vet inte hur bra det funkar.

#8

Postad 26 januari 2014 - 16:30

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Har någon nått tips på hur man enklast flyttar alla kontakter och sånt från iphone till Android?


Som ovan talare påpekade, så har Sony en egen lösning (se länk nedan).

http://www.sonymobil...-your-contacts/


#9

Postad 26 januari 2014 - 17:11

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Vad jag vet är det USB-laddare som ingår, men jag precis som du vill helst inte öppna luckorna mer än nödvändigt... Därför beställde jag en billig adapter från eBay.

Vilken typ beställde du? Hur vet man vilken som fungerar BRA?

#10

Postad 26 januari 2014 - 19:47

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Vilken typ beställde du? Hur vet man vilken som fungerar BRA?


Det vet man väl när man har testat ;)
Jag beställde den som har en kabelstump med en micro-USB hona i andra änden.

/Zeb!

#11

Postad 26 januari 2014 - 19:54

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag följer med spänning era intryck både vad det gäller telefonen och de magnetiska laddkablarna...

#12

Postad 27 januari 2014 - 05:56

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jag köpte en magnetisk laddkabel och laddställ på ebay. Tror båda gick på under 100:- ihop..

Pc companion är nedladdat så nu saknas bara telefonon...

#13

Postad 27 januari 2014 - 18:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Idag dök den upp, precis packat upp kartongen. Det första som slår mig är... Fan vad stor den är!

Dum som jag var så kollade jag inte måtten utan gick enbart på att det skulle vara en "kompakt" variant av Z1...

Första känslan är, utan att ens startat upp luren, att den troligen inte blir långvarig i min ägo :(

Det är förresten en micro-USB laddare som medföljer.

Återkommer senare i kväll med fler intryck när jag laddat på och startat upp den.

#14

Postad 27 januari 2014 - 20:47

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Tråkigt att du inte känner dej helt nöjd med storleken.
För ett år sedan köpte jag en Xperia Z som åkte tillbaka igen bara efter en dag p.g.a. storleken. I höstas köpte jag min ZR, som fortfarande inte är någon liten telefon, men medan jag inte kunde styra Z:an med en hand utan att jonglera med telefonen, så funkar det att styra ZR:en med en hand, även om den fortfarande är ett gränsfall.
Numera har jag vant mej vid ZR:ens storlek och har inga större problem med att styra den med en hand. Jag fick tillfälle att känna och klämma lite på Z1 Compacten i helgen som gick och kunde snabbt konstatera att Z1 Compact känns ungefär lika stor i handen, men att skärmen är mindre märks tydligast när tangentbordet kom fram och det blev dags att testa skriva text på Compacten. Om tangentbordets storlek på ZR:en ligger precis på gränsen för vad jag kan hantera något sånär bekvämt, så hamnar tangentbordet på Z1 Compacten precis under min gräns och blir därför betydligt skönare att skriva på än vad ZR:ens tangentbord är.

Förmodligen p.g.a. att skärmen är ett snäpp mindre.

LG har visst nyligen publicerat bilder på deras senaste alster. En 4,5" mobil där skärmen praktiskt taget täcker hela framsidan på mobilen. Ramarna runt är extremt små och bredden hamnar därför på 63mm ungefär (ett par mm smalare än Compacten). Den luren kanske vore ett bättre alternativ för dej Takeo. Den är också vattentät, ger faktiskt större skärm, trots mindre mått. Enda haken är att det talades om lansering i mars och då var det inte sagt om det handlade om global lansering eller bara i japan.

För min del så tror jag Compacten blir i det närmaste perfekt och jag känner inte för att vänta på att se om LG:s lur hittar till den svenska marknaden.

Micro-usb laddare till en vattentät Xperia telefon?
Jag som hade hoppats att Sony inte skulle falla tillbaka utan fortsätta som dom gjorde med Xperia Z, ZR, Z1 och skicka med åtminstone bordsladdaren. Men jag har snappat upp någonstans att det kan förekomma olika innehåll i lådorna beroende på varifrån man köper telefonen. I vart fall så var det visst så med ZR:en om jag inte minns helt fel.

Var köpte du Compacten Takeo?

#15

Postad 27 januari 2014 - 23:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Köpte den via 3 då mitt abb var på väg att gå ut, lyckades göra en (för mig) väldigt förmånlig deal med en säljare :)

Har dock inte hunnit fippla med luren något. Lade den på laddning medan jag var iväg och handlade, drog igång den utan SIM och aktiverade WiFi och lade ned den i fickan. Efter 3 minuter vibrerade det till och då hade den stängt av sig. Ska se om jag får några minuter över nu under senkvällen.

#16

Postad 28 januari 2014 - 01:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har suttit lite med luren nu och det jag framfor allt kan konstatera är hur sjukt snabb den är.

Saknar dock en del appar som finns i iPhone, framför allt Körjournal :(

Mitt största aber med Android är det värdelösa tangentbordet, där ligger äpplet långt i framkant. Har testat Swiftkey men det var inte helt ok. Ska testa Google Keyboard som en arbetskollega tycker är grymt.

Fortsättning följer.

#17

Postad 28 januari 2014 - 06:27

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Värdelösa tangentbord?
Och jag som tycker att Sonys tangentbord är ett av dom bästa???

Har du aktiverat "dragningar"? Funkar ungefär som swype, men bättre.
Detta inlägget skrev jag med hjälp av dragning och det tog mindre än en minut.

Och jag har inga smstummar...

#18

Postad 28 januari 2014 - 12:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Verkar vara en mycket lovande telefon. Swiftkey är asbra för övrigt. Saknar det på min Iphone.
Har en Nexus 4 idag men tycker den är snäppet för stor. 4.5" som den här telefonen har kan nog vara rätt optimalt.
Får se vad man väljer i höst när abbet på Iphone 5 går ut. Iphone 6 eller kanske ngt från Sony i den här stilen.

#19

Postad 28 januari 2014 - 15:20

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Verkar vara en mycket lovande telefon. Swiftkey är asbra för övrigt. Saknar det på min Iphone.
Har en Nexus 4 idag men tycker den är snäppet för stor. 4.5" som den här telefonen har kan nog vara rätt optimalt.
Får se vad man väljer i höst när abbet på Iphone 5 går ut. Iphone 6 eller kanske ngt från Sony i den här stilen.


4,3" om jag får be ;)
Hämtade ut min för ett par timmar sedan :D

#20

Postad 28 januari 2014 - 15:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Suttit och fipplat en del med den under dagen och den är ljusår bättre än S4 Mini. Har ju haft iphone i tre år och gillar den bättre, men det är väl en vanesak. Ska ge Sonyn en vecka iaf.

Tycker tangentbordet är oprecist och det är lätt att trycka fel (nej, jag kör inte med swipe eller liknande). Lade in Swiftkey på Minin, men den blev bara marginellt bättre. Testade Google Keyboard på den och då blev den något bättre. Sonys tangentbord visade sig riktigt bra i jämförelse. Men om man skrivit något fel och behöver markera någon stycke eller en bokstav så är iphones långt mycket bättre och mer precist.

Testade ladda ner lite olika appar för körjournal, men alla sög babian-balle. Till iphonen har jag en som kort och gott heter Körjournal som är extremt smidig och långt mycket bättre :(

Gillar inte utseendet på meddelanden och mail heller :/

Nä, nu ska jag sluta jämföra för mycket och ge luren en seriös chans.

#21

Postad 28 januari 2014 - 16:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Körjournal:
Borde inte någon av dessa funka?
https://play.google....al&c=apps&hl=sv

Redigerat av Melmac, 28 januari 2014 - 16:14.


#22

Postad 28 januari 2014 - 16:17

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....ria-z1-compact/

Lutar mer och mer som den kommande ersättaren för min xperia S

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 28 januari 2014 - 16:18.


#23

Postad 28 januari 2014 - 18:00

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Suttit och fipplat en del med den under dagen och den är ljusår bättre än S4 Mini. Har ju haft iphone i tre år och gillar den bättre, men det är väl en vanesak. Ska ge Sonyn en vecka iaf.

Tycker tangentbordet är oprecist och det är lätt att trycka fel (nej, jag kör inte med swipe eller liknande). Lade in Swiftkey på Minin, men den blev bara marginellt bättre. Testade Google Keyboard på den och då blev den något bättre. Sonys tangentbord visade sig riktigt bra i jämförelse. Men om man skrivit något fel och behöver markera någon stycke eller en bokstav så är iphones långt mycket bättre och mer precist.

Aha...
Menar du precisionen när man ska sätta markören på något särskilt ställe i en text så kan det mycket väl stämma att den är något oprecis. Jag kan inte jämföra med Iphone eftersom jag aldrig har ägt en sådan, men kan bekräfta att det ibland inte är helt enkelt att placera markören exakt där man vill ha den och att det ibland också kan vara lite si och så med att markera text med precision.

Å andra sidan så har jag aldrig upplevt detta som något större problem. Att markera ett helt ord, brukar inte vara knepigare än att hålla fingret på ordet och behovet av att placera ut markören för att korrigera något jag skrivit är synnerligen minimalt, eftersom Sonys variant av Swype är så otroligt träffsäker! Det är ytterst sällan som Sony's swype funktion gissar på fel ord när jag skriver. Inte ens när jag råkar dra helt tokigt över tangentbordet!!!

Sony's variant har dessutom blivit bättre i och med den senaste uppdateringen av android, för nu importeras mer eller mindre hela min vokabulär automatiskt ifrån all text som sparats i telefonen (t.ex. sms och liknande). Tidigare varianter hade ett slags "inlärningstid" innan de fungerade riktigt bra, men den har numera minimerats rejält. Att dessutom kunna blanda svenska och ett annat valfritt språk fritt under tiden man skriver utan att behöva växla på något sätt passar också mej utmärkt.

Dragningar som är sony's variant av Swype kan kännas lite konstigt inledningsvis, men du borde verkligen ge funktionen en ärlig chans för man vänjer sej ganska fort och det går otroligt mycket fortare att skriva jämfört med att sitta och trycka på virtuella knappar och med sony's variant så är det inte mycket man behöver korrigera i efterhand...

Gillar inte utseendet på meddelanden och mail heller :/

Utseendet på mail eller meddelande tror jag nog att du har ganska stora möjligheter att förändra om du vill. Om jag inte minns helt fel så finns det t.o.m. möjlighet att få det att se ut som på en iphone. Tyvärr så kan jag inte hjälpa dej med hitta rätt appar för det, men det finns säkert andra som kan hjälpa dej med det. En bra början är dock att leta lite på google play efter alternativa mail-program och liknande.

Nä, nu ska jag sluta jämföra för mycket och ge luren en seriös chans.



#24

Postad 28 januari 2014 - 18:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jo, det är precisionen vid markörplacering jag menade. Den på iphone med förstoringsglaset är fan så mycket smidigare.

Har testat köra lite med swype, känns väldigt ovant men är nog riktigt smidigt när man vant sig.

Får googla lite på olika mail/meddelande appar och testa. Håller även på att kika efter ett smidigt skydd till luren, otroligt att min iphone hållit i tre år med tanke att man jobbar som tekniker och tappar luren lite då och då :) Tror tyvärr inte att compacten skulle hålla lika bra.

Körjournal:
Borde inte någon av dessa funka?
https://play.google....al&c=apps&hl=sv

Har installerat en stor mängd av dem (även köpt ett par), men ingen håller samma klass som https://itunes.apple...d295952028?mt=8

#25

Postad 28 januari 2014 - 19:00

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Jo, det är precisionen vid markörplacering jag menade. Den på iphone med förstoringsglaset är fan så mycket smidigare.

Det kan säkert stämma. Visserligen finns det ett förstoringsglas även i sonys lurar, men bara för att man ser bättre så känns det inte som att precisionen blir nämnvärt bättre.

Får googla lite på olika mail/meddelande appar och testa. Håller även på att kika efter ett smidigt skydd till luren, otroligt att min iphone hållit i tre år med tanke att man jobbar som tekniker och tappar luren lite då och då :) Tror tyvärr inte att compacten skulle hålla lika bra.

Då är det nog bara att gratulera dej. Frugan har spräckt glas i sin iphone 4S igen och då har vi redan fått reparera den 3 gånger tidigare!!!
Fjärde gången gillt, eller hur var det nu?
:wacko: :( :blink:

Redigerat av GuessWho, 28 januari 2014 - 19:00.


#26

Postad 28 januari 2014 - 22:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Vissa kallar mig "mobilmarodören" :D

Nu låter det kanske som att jag är världens klumpigaste, men det är bara två lurar som pajat under 10 års tid. Den privata 4S har jag nog sumpat i marken flest gånger och den håller än. Måste vara för att jag inte uppdaterat till IOS7 :)

Batteritiden på Compacten är riktigt bra, trots att jag latjat en hel del med den under dagen så ligger den på 68% (tog den från laddaren vid 05:40).

Telefonen är som sagt riktigt snabb och känns robust utan att vara tung. Hoppas kunna hitta en riktigt bra körjournal, för det är mitt största aber för stunden :(

#27

Postad 28 januari 2014 - 23:14

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag har aldrig använt en körjournal, så jag kan inte hjälpa dej, men eftersom det verkar vara väldigt viktigt för dej så blir jag nyfiken på vad det är för funktionalitet du behöver hos en körjournal egentligen. Vad är det som skiljer apples ifrån de andra du testat?

Även om inte jag kan hjälpa dej så kanske det finns andra som läser den här tråden och som har mer erfarenheter av körjournaler, som kan hjälpa dej...

Vad det gäller att paja telefoner så har jag nog bara lyckats paja en enda. Min Xperia ZR!
Den drunknade i samband med ett poolbesök. Men det gjorde inte så mycket för Sony skickade en ny till mej utan att knorra...

Min gamla, plastiga Xperia Neo har varit en riktigt slitvarg, något som också syns. Men medan den är kantstött och ärrad så är displayen fortfarande repfri och kristallklar. Synd att den är så fruktansvärt tekniskt underlägsen numera...

Jag ser framemot att få lägga nävarna på en Compact och hoppas att den ska bli min nästa slitvarg som ska få hänga med i både ur och skur...

#28

Postad 28 januari 2014 - 23:21

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Vilket displayskydd (märke) rekommenderar ni till denna luren?
Då det inte verkar följa med något extra som det gjort på tidigare modeller så får man väl köpa till det...
Jag är inte så insatt vilka som är bäst. Dock får man kanske köpa ett kitt till både fram & baksida då baksidan också är av glas. Har ingen koll om den är lika repkänslig på baksidan men bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag.

#29

Postad 28 januari 2014 - 23:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag har aldrig använt en körjournal, så jag kan inte hjälpa dej, men eftersom det verkar vara väldigt viktigt för dej så blir jag nyfiken på vad det är för funktionalitet du behöver hos en körjournal egentligen. Vad är det som skiljer apples ifrån de andra du testat?

Även om inte jag kan hjälpa dej så kanske det finns andra som läser den här tråden och som har mer erfarenheter av körjournaler, som kan hjälpa dej..

ja, Apples är det iaf inte ;)
Då jag har föemånsbil så är det krav på körjournal.

Det jag vill ha är ett rent och lätt navigerat gränssnitt, att den kommer ihåg mätarställningen samt att det går att ta ut rapporter. Många av Android apparna kommer inte ihåg mätarställningen och gränssnitten är bedrövliga.

Vissa kräver även Gps för att ens starta... Trams!

#30

Postad 29 januari 2014 - 00:42

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Här har Ni GSMArenas recension: http://bit.ly/1f9Xugi

#31

Postad 29 januari 2014 - 22:16

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Vilket displayskydd (märke) rekommenderar ni till denna luren?
Då det inte verkar följa med något extra som det gjort på tidigare modeller så får man väl köpa till det...
Jag är inte så insatt vilka som är bäst. Dock får man kanske köpa ett kitt till både fram & baksida då baksidan också är av glas. Har ingen koll om den är lika repkänslig på baksidan men bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag.

Idag fick jag chansen att lägga nävarna på en XZ1 compact (någon som kan komma på en lämplig förkortning?) och jag skulle också vilja ha tips på bra display-skydd. Gärna något förslag på displayskydd som också är oleofobiskt (fett avstötande) så att problemet med fingeravtryck blir lite mindre.

I övrigt så kan jag väl nämna att så här långt är jag helnöjd. Det är inte många millimetrar som skiljer ifrån ZR, men på det hela taget, så känns Compacten just mer kompakt och mer lätthanterlig även jämfört med ZR:en...
Visserligen så syns också skillnaden mot ZR:ens 4,55" skärm, men jag tror inte att det ska bli lika svårt att vänja sej tillbaka vid en mindre skärm. I vart fall inte i jämförelsen med att vänja sej vid en större telefon...

Blir nog bra det här...

Tips på laddkabel, bordsladdare och plånboksfodral tas också emot tacksamt...

#32

Postad 29 januari 2014 - 22:58

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Idag fick jag chansen att lägga nävarna på en XZ1 compact (någon som kan komma på en lämplig förkortning?) [...]


Eftersom jag själv ögnar en Z1C som alternativ då min Xperia S håller på att ge upp så kan jag ju bidra med en uttalbar förkortning (som hämnd på Sony för det outtalbara BIONZ). ;)

Xperia Z1 Compact = X-Z ONE 'C = Eggsy Wonk. :P

Redigerat av Zacabeb, 29 januari 2014 - 22:59.


#33

Postad 30 januari 2014 - 00:46

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

LG har visst nyligen publicerat bilder på deras senaste alster. En 4,5" mobil där skärmen praktiskt taget täcker hela framsidan på mobilen. Ramarna runt är extremt små och bredden hamnar därför på 63mm ungefär (ett par mm smalare än Compacten). Den luren kanske vore ett bättre alternativ för dej Takeo. Den är också vattentät, ger faktiskt större skärm, trots mindre mått. Enda haken är att det talades om lansering i mars och då var det inte sagt om det handlade om global lansering eller bara i japan.

Lite OT men var har du sett detta? Länk?

#34

Postad 30 januari 2014 - 06:55

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Sitter lite illa till just nu, men ska se vad jag kan hitta...
Återkommer...
EDIT:
Jag hade fel. Det var en sharp telefon med "edgest"teknik och igzo skärm...
http://www.androidhe...ller-specs.html

EDIT 2:
Någon som har klurat ut hur man ska göra med den där "pappersflärpen" som finns innanför luckan för simkortet?
Jag hade inga problem med att pilla ut den, men det var ju inte där simkortet skulle in. Simkortet skulle ju installeras i en svart "plasttallrik" som sitter i springan under pappersflärpen med CE-märkningen och all den andra texten.

Redigerat av GuessWho, 30 januari 2014 - 17:22.


#35

Postad 30 januari 2014 - 17:55

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

EDIT 2:
Någon som har klurat ut hur man ska göra med den där "pappersflärpen" som finns innanför luckan för simkortet?
Jag hade inga problem med att pilla ut den, men det var ju inte där simkortet skulle in.

Har du läst snabbguiden? :-P
Det enda flärpen är till för är just att presentera den informationen. Satt själv och kliade mig i huvudet hur fan man skulle placera SIM kortet innan jag kröp till korset och tittade i manualen.

Är förövrigt riktigt nöjd med luren och skriver nu med swype.

Och batteritiden är riktigt grym. Har inte laddat sedan igår morse och har 35% kvar. Då har jag både wifi och BT aktiverat. DET är fan imponerande!



#36

Postad 31 januari 2014 - 18:05

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när den vita släpps?! Telia kunde inte svara på det...

#37

Postad 31 januari 2014 - 20:32

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag tror att Elgiganten kommer att sälja den vita, preliminärt någon gång runt den 10:e Februari.

Vad det gäller Z1C:s batteritid så är jag inte fullt lika imponerade som en del andra har varit. Men så jämför jag med min föregångare, Xperia ZR.
Kollar man på "skärmtiden" (den tid som jag "pillat" på telefonen) så brukade jag kunna få ut ca 4 timmar med Xperia ZR.

Min nya Z1C har just nu haft skärmen igång ca 100 minuter och har ca 60% kapacitet kvar. Det borde uppskattningsvis innebära att jag ska kunna få ut ca 4,2 timmar "skärmtid" med Z1C och även om det är en förbättring så är jag inte överdrivet imponerad.
Det är dock inte något klagomål utan jag är nöjd som tusan med batteritiden, även om jag inte direkt var missnöjd med den då jag hade en XZR att leka med.

Standbytiden verkar vara bättre än XZR:ens vilket är lysande eftersom jag tyckte att XZR:ens standbytid redan var bra som den var. Nu får jag en bättre telefon, med vassare processor, samma batteri och bättre standbytid i alla fall.

Helt OK.

Men det mitt i saligheten så finns det ändå en sak som jag faktiskt inte är nöjd med.
Jag förstår inte varför så många har hyllat Z1C:s skärm!
Japp, betraktningsvinklarna är bättre, men ärligt talat...

Vem brukar ligga och kika på sin telefons display från någon av sidorna? Om ni hittar någon, be dom förklara varför dom föredrar att titta från kanten istället för rakt på skärmen för DET, om något skulle jag vilja veta...

Z1C:s skärm (åtminstone på mitt exemplar) har riktigt dålig "gamma-kurva" tror jag att det heter. Det drunknar massor av detaljer i bildernas mörkaste delar. Det ser ut som att någon har velat visa en skärm med riktigt djup svärta och därför skruvat på kontrast-inställningarna så att det svarta har blivit ännu svartare, men samtidigt offrat alla grånyanser som ligger nära svart.

Enligt min mening så är det här RIKTIGT dåligt eftersom det får som konsekvens att bilderna man tar med Z1C:s kamera också ser ut att vara för mörka, och "punchiga" och börjar man efterbehandla bilderna från kameran i mobilen så att de på mobilens skärm ser nyanserade och bra ut, så kommer dom garanterat att se ruskigt urvattnade ut på alla andra bildvisare.

Att ta en bild och lägga ut på t.ex. facebook blir en ren chansning! Ser den mörk och dunkel ut på mobilens skärm, så ser det förmodligen bra ut på vilken datorskärm som helst och hos alla andra skärmar som har en mer korrekt gamma-kurva.

Jag har provat att ändra på vitbalans-inställningarna för att se om det går att kompensera denna brist, indirekt och kanske går det också att göra det med vitbalans-inställningarna, men inte utan att offra massor av skärmens ljusstyrka. Så mycket att det inte lönar sej...

Vad hjälper det att Sony har stoppat in en bra kamera i nallen, när skärmen är så ruskigt felvisande så att om man justerar bilderna så att dom ser bra ut på Z1C:s skärm så kommer bilderna att se ruskigt dåliga ut på alla andra bildvisare?

I övrigt så har jag inte mycket att anmärka på vad det gäller Z1C, men skärmen var en besvikelse. Jag hoppas att det kommer en uppdatering som rättar till gamma-kurvan eller åtminstone ger en användare möjligheten att själva anpassa gamma efter tycke och smak. Ungefär som man idag kan göra med vitbalansen. Men så länge skärmen ser ut som den gör nu, så kan jag tyvärr inte stämma i bäcken och hylla skärmen så som det verkar att alla andra gör...

Jag har hittills testat en app som gör det möjligt att påverka kontrasten på skärmen, men jag misstänker att den ligger och drar ganska mycket batteri eftersom den hela tiden ligger i bakgrunden och kör, så den åkte ut igen. Om någon hittar ett sätt att justera gamma eller åtminstone minska kontrasten utan att det kostar resurser och batteritid så får ni gärna höra av er.

Jag är inte heller sugen på att roota telefonen än....

#38

Postad 01 februari 2014 - 23:30

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Jag tror att Elgiganten kommer att sälja den vita, preliminärt någon gång runt den 10:e Februari.

Vad det gäller Z1C:s batteritid så är jag inte fullt lika imponerade som en del andra har varit. Men så jämför jag med min föregångare, Xperia ZR.
Kollar man på "skärmtiden" (den tid som jag "pillat" på telefonen) så brukade jag kunna få ut ca 4 timmar med Xperia ZR.

Min nya Z1C har just nu haft skärmen igång ca 100 minuter och har ca 60% kapacitet kvar. Det borde uppskattningsvis innebära att jag ska kunna få ut ca 4,2 timmar "skärmtid" med Z1C och även om det är en förbättring så är jag inte överdrivet imponerad.
Det är dock inte något klagomål utan jag är nöjd som tusan med batteritiden, även om jag inte direkt var missnöjd med den då jag hade en XZR att leka med.

Standbytiden verkar vara bättre än XZR:ens vilket är lysande eftersom jag tyckte att XZR:ens standbytid redan var bra som den var. Nu får jag en bättre telefon, med vassare processor, samma batteri och bättre standbytid i alla fall.

Helt OK.

Men det mitt i saligheten så finns det ändå en sak som jag faktiskt inte är nöjd med.
Jag förstår inte varför så många har hyllat Z1C:s skärm!
Japp, betraktningsvinklarna är bättre, men ärligt talat...

Vem brukar ligga och kika på sin telefons display från någon av sidorna? Om ni hittar någon, be dom förklara varför dom föredrar att titta från kanten istället för rakt på skärmen för DET, om något skulle jag vilja veta...

Z1C:s skärm (åtminstone på mitt exemplar) har riktigt dålig "gamma-kurva" tror jag att det heter. Det drunknar massor av detaljer i bildernas mörkaste delar. Det ser ut som att någon har velat visa en skärm med riktigt djup svärta och därför skruvat på kontrast-inställningarna så att det svarta har blivit ännu svartare, men samtidigt offrat alla grånyanser som ligger nära svart.

Enligt min mening så är det här RIKTIGT dåligt eftersom det får som konsekvens att bilderna man tar med Z1C:s kamera också ser ut att vara för mörka, och "punchiga" och börjar man efterbehandla bilderna från kameran i mobilen så att de på mobilens skärm ser nyanserade och bra ut, så kommer dom garanterat att se ruskigt urvattnade ut på alla andra bildvisare.

Att ta en bild och lägga ut på t.ex. facebook blir en ren chansning! Ser den mörk och dunkel ut på mobilens skärm, så ser det förmodligen bra ut på vilken datorskärm som helst och hos alla andra skärmar som har en mer korrekt gamma-kurva.

Jag har provat att ändra på vitbalans-inställningarna för att se om det går att kompensera denna brist, indirekt och kanske går det också att göra det med vitbalans-inställningarna, men inte utan att offra massor av skärmens ljusstyrka. Så mycket att det inte lönar sej...

Vad hjälper det att Sony har stoppat in en bra kamera i nallen, när skärmen är så ruskigt felvisande så att om man justerar bilderna så att dom ser bra ut på Z1C:s skärm så kommer bilderna att se ruskigt dåliga ut på alla andra bildvisare?

I övrigt så har jag inte mycket att anmärka på vad det gäller Z1C, men skärmen var en besvikelse. Jag hoppas att det kommer en uppdatering som rättar till gamma-kurvan eller åtminstone ger en användare möjligheten att själva anpassa gamma efter tycke och smak. Ungefär som man idag kan göra med vitbalansen. Men så länge skärmen ser ut som den gör nu, så kan jag tyvärr inte stämma i bäcken och hylla skärmen så som det verkar att alla andra gör...

Jag har hittills testat en app som gör det möjligt att påverka kontrasten på skärmen, men jag misstänker att den ligger och drar ganska mycket batteri eftersom den hela tiden ligger i bakgrunden och kör, så den åkte ut igen. Om någon hittar ett sätt att justera gamma eller åtminstone minska kontrasten utan att det kostar resurser och batteritid så får ni gärna höra av er.

Jag är inte heller sugen på att roota telefonen än....

Resultatet du ser på skärmen överensstämmer inte med det du postar på facebook etc? Stäng av X-Reality for mobile under skärminställningar om du vill se dina bilder i "orginalformat".

#39

Postad 02 februari 2014 - 11:53

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag har provat att köra utan X-reality, men tycker inte att jag ser någon skillnad.
Bifogad fil  testbild.jpg   94,34K   18 Antal nerladdningar
Ungefär så här ser skillnaderna ut. Den mörkare bilden är så som motivet ser ut i min Z1C och den andra bilden är så som samma bild ser ut på andra bildvisare. T.ex. efter uppladdning till Facebook.

Behöver man starta om telefonen för att ändringarna av X-reality ska träda i kraft?

Exempel-bilden är kanske inte den bästa, problemet syns olika mycket beroende på motivet, ju större skillnader mellan ljusa och mörka delar i ett motiv desto större blir problemet...

Jag snappade upp någonstans att Z1C har en gamma-kurva på 2,68 och antar att det är därför som det drunknar så mycket detaljer i de mörkare delarna av bilder.
Men precis som man kan korrigera skärmens vitbalans så borde det också gå att justera gamma.

Redigerat av GuessWho, 02 februari 2014 - 11:59.


#40

Postad 03 februari 2014 - 13:45

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det blir sällan lyckat när man drar förhastade slutsatser och det blev det inte denna gången heller ;-)...
Min uppfattning om batteritiden var något förhastad och en aning orättvis.
Jag hade glömt att aktivera stamina!

Med stamina aktiverat så lutar det åt att jag ska kunna få ut lite över 6 timmar "skärmtid, en förbättring på mer än 50% jämfört med min "gamla" ZR.
Det är faktiskt lite imponerande trots allt. Framför allt med tanke på den högre prestandan hos Z1C...


#41

Postad 03 februari 2014 - 14:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Provat den lite och blev besviken på storleken. Den är jäkligt klumpig för att ha en 4.3" display. Min Nexus 4 är inte speciellt mycket större.
Blir att köpa ngt annat som är mer slimmat.

#42

Postad 03 februari 2014 - 18:46

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det kan nog stämma att den är lite klumpig för att bara ha en 4,3" skärm. Å andra sidan om man prioriterar storlek och format så kanske man inte ska köpa en vattentät telefon eftersom dom ofta är lite större till måtten.

Undantaget möjligtvis den kommande Sharpen med IGZO skärm, men den kan å andra sidan bli lite svårare att få tag på här i Sverige (om det ens blir möjligt).

Det som utmärker Z1C är att det är den första telefonen i ett så litet format med den prestandan den har. Det betyder inte att den kommer att vara ensam om den titeln för tid och evighet. Mest sannolikt är att den blir överträffad både vad det gäller storlek och prestanda inom ett år eller så. I nuläget så är IP-klassningen grädde på moset.

Att jämföra med Nexus 4, känns inte riktigt rättvist, eftersom den har mycket sämre prestanda, inte är vattentät och är ganska mycket större, även om den också har större skärm.
Lite som att jämföra äpplen med päron, eftersom det i grund och botten inte finns några likheter (IMHO)...

EDIT:

Det kanske ska nämnas att jag var lite tveksamt optimistisk till att börja med vad det gäller storleken. Väl medveten om att skillnaden i storlek mot t.ex. min gamla ZR bara handlade om några få millimetrar på alla hållen, så var jag rädd för att Z1C:n inte skulle kännas nämnvärt mindre när det väl kom till kritan.

Men det gjorde den! Z1C känns "nämnvärt" mindre att hålla i trots att det bara handlar om millimetrar. Men den markanta storleksskillnaden märks egentligen inte förrän man ska börja skriva något på skärmen. Även om ramarna runt displayen är något tjocka jämfört med många andra telefoners, så gör den mindre skärmstorleken sitt för att det ska bli lättare att nå över hela skärmen. I min hand så känns Z1C helt perfekt storleksmässigt eftersom jag numera utan problem kan sköta i stort sett allt med en hand och det var precis vad jag hade hoppats på när jag bytte ZR:en mot Z1C:n.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mej att t.ex. Sharpen vore ännu bättre formatmässigt, eftersom man med den luren kan få större skärm utan att telefonen för den sakens skull blir större. Men jag orkade inte vänta på att Sharpluren skulle släppas (planerat i mars om jag inte är felunderättad) och eftersom det fortfarande är tveksamt om Sharpen kommer till Sverige så var det inte något alternativ för mej att vänta på den.

Till sist och syvende så är det ju alltid så att det kommer något bättre, alldeles runt hörnet och ska man stå och vänta på det bättre, kommande alternativet så kan man vänta för evigt...

Jag är MYCKET nöjd med min Z1C på i stort sett alla punkter, utom just då skärmen som jag tidigare nämnde. Men tills vidare får jag leva med skärmens brister eftersom telefonen i alla andra avseende har levt upp till alla mina förväntningar och i vissa avseenden också överträffat dom.

Klart bästa telefonen på marknaden enligt min högst personliga mening.

Redigerat av GuessWho, 03 februari 2014 - 19:38.


#43

Postad 03 februari 2014 - 19:58

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Här kommer en länk till lite info om den kommande Sharp telefonen:
http://www.swedroid....gt-tunna-ramar/

Postad bild

Än så länge så har jag bara sett att den planeras att släppas i Japan. Jag hittar inte heller några Sharp-telefoner på prisjakt, vilket jag tolkar som att Sharps android-telefoner normalt sett inte säljs i Sverige.

Förvisso så kanske man kan beställa en Aquos i någon utländsk webshop, men jag föredrar nog att handla sådana här prylar i butik så att man kan känna och klämma på dom först, eller åtminstone från svenska webbshoppar så att man kan nyttja ångerätten och känna och klämma på dom hemma ett litet tag.

Min förhoppning är att Z1C ska hänga med bra i några år och när det blir dags för ett nytt mobilbyte så kanske det finns lite fler alternativ som liknar aquos edgest vad det gäller format och skärmstorlek (och som fortfarande är vattentäta)...

Men än så länge är jag väldigt nöjd med Z1C iallfall...

#44

Postad 04 februari 2014 - 00:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har haft luren en vecka nu och det är verkligen en riktigt grym historia. Använder den betydligt mer än jag normalt brukar en telefon, framförallt syns det på använd datamängd som på en vecka är tre ggr högre än en normal månad :)

Laddade den under torsdags natt och behövde inte ladda förens söndag natt.

Kameran är sjukt imponerande, men skärmen är något missvisande som GissaVem skriver.

Men, för min egen personliga del känns den lite för stor. Jag gillar formatet på 4S'en bättre och jag tycker att IOS6 (vägrar "nedgradera" den till IOS7) är mycket trevligare än Android.

Jag vill så gärna tycka om den då det är en jävligt grym telefon, men jag är väldigt kluven :(



#45

Postad 04 februari 2014 - 13:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Idag blev det ett samtal till Tre som kommer ta tillbaka luren. Det är som sagt en sjukt bra telefon, men den passar dessvärre inte mig :(

Det som fick vågskålen att tippa över åt det hållet är mina bekymmer med nätet. För att ta upp lite hedenhös så har jag sedan 1 år tillbaka haft skitdålig mottagning, framför allt i hemkommunen. Tre har haft ute tekniker och felsökt samt man har loggat mina samtal. På så vis har de konstaterat ATT det är bekymmer men inte kunnat lokalisera VAD det är som orsakar dem. Och de har inga planer att bygga om basstationerna i närheten... Så en tanke har varit om det är min iphone 4S som är boven i dramat.

Enligt Tre´s täckningskarta så skall min hemkommun ha full spruta i både 4G och 3G näten.

Sedan jag fick hem min Z1C förra måndagen så har jag som sagt nyttjat den ganska rejält (i jämförelse hur jag normalt brukar använda telefoner/surf/spel etc). Det är inte ofta jag legat på 4G nätet. Här hemma har jag fortfarande samma jävla bekymmer som med min 4S, så vad ska jag då med en klumpigare telefon där jag inte är nöjd med operativet?

Kör jag Bredbandskollen så varierar det väldigt kraftigt, se bifogade filer


#46

Postad 04 februari 2014 - 14:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Såg ett test mellan iP5s och Z1c där bilderna från Sonyn såg lite mjölkiga ut (http://www.androidpi...ct-vs-iphone-5s), lite som om ett filter ligger på. Är det någon som har upplevt detta?
Det är väl fortfarande samma kameraenhet i dessa båda telefoner?

Min Xperia S (Som jag för övrigt är grymt nöjd med) kommer att bytas ut till våren så man är lite sugen på Z1c

#47

Postad 04 februari 2014 - 14:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Just ja, om någon är intresserad av dessa saker så hojta till. En hundring inkl. frakt för allt eller så slänger jag dem.

http://www.phonelife...ct-s-line-svart
http://www.toppshop....1-compact-.html
http://www.billigamo...t.php?PRID=5511

Edit: Packade och skickade till Sollefteå

Redigerat av Unregistereda299ec85, 04 februari 2014 - 20:44.


#48

Postad 04 februari 2014 - 19:00

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Såg ett test mellan iP5s och Z1c där bilderna från Sonyn såg lite mjölkiga ut (http://www.androidpi...ct-vs-iphone-5s), lite som om ett filter ligger på. Är det någon som har upplevt detta?
Det är väl fortfarande samma kameraenhet i dessa båda telefoner?

Min Xperia S (Som jag för övrigt är grymt nöjd med) kommer att bytas ut till våren så man är lite sugen på Z1c

OM jag har förstått det korrekt så är det inte alls samma kamera i Z1C som det är i Iphone5s. Var det inte Xperia Z som hade samma kamera som Iphone5s?
Z1 och Z1C har ju en betydligt större kamerasensor jämfört med praktiskt taget alla andra smartphones (Nokia undantaget).

Testet du länkar till har jag väldigt lågt förtroende för. Mjölkigheten som dom talar om ser ut att handla om handhavandefel där bilderna har blivit överexponerade, samtidigt som även bilderna från Iphonen i testet också ser ut att lida av handhavandefel där bilderna har blivit underexponerade. Kör man spotmätning och sen väljer vilken del av bilden man ska förstora upp så kan man ju faktiskt skapa precis det resultatet man vill beroende på vilken slutsats man vill komma fram till. Det finns utrymme för förbättring hos Z1C:s kamera (åtminstone så tror jag det), men skillnaderna som dom visar i testet speglar inte på långa vägar de skillnaderna som jag har upplevt när jag jämfört bilder mellan Z1 och Iphone5. Den mest tydliga skillnaden jag sett mellan dessa kamerorna är att Iphonarnas bilder ser ut att ha lite varmare och fylligare färger. Samma resultat som man kan få genom att antingen ändra inställning hos Z1:ans kamera eller om man efterbehandlar bilderna. Det betyder i praktiken att skillnaden i färgåtergivningen beror på vilken standard-inställning kameran har. Många skulle nog vilja påstå att Iphone "förskönar" motiven med sin lite varmare och färggladare ton, medan Z1:ans kamera ger mer verklighetstrogna bilder och samtidigt så är jag övertygad om att det sitter en massa människor ute i stugorna och tycker att Z1:ans bilder ser kalla och tråkigare ut och därför föredrar bilderna från Iphone5.

En smaksak helt enkelt...

I vissa fall så kan jag faktiskt hålla med om att Iphone5 ger "skönare" bilder, men samtidigt är jag kluven eftersom jag många gånger vill ha bilder som faktiskt visar hur det såg ut när kortet togs...

#49

Postad 04 februari 2014 - 19:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Såg ett test mellan iP5s och Z1c där bilderna från Sonyn såg lite mjölkiga ut (http://www.androidpi...ct-vs-iphone-5s), lite som om ett filter ligger på. Är det någon som har upplevt detta?
Det är väl fortfarande samma kameraenhet i dessa båda telefoner?

Min Xperia S (Som jag för övrigt är grymt nöjd med) kommer att bytas ut till våren så man är lite sugen på Z1c


Mjölkigheten kan bero på alltifrån den ljusa omgivningen till ett fett fingeravtryck. Ett enstaka test säger ingenting.

#50

Postad 04 februari 2014 - 19:49

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Tänkte på att det är en Android sida som jämfört så det borde vara lite mer trovärdighet än en del andra sidor, men du kan säkert ha rätt. Jag har inte sett andra bilder som är så mjölkiga som detta test.

En sak som jag kom på som jag faktiskt är missnöjd med på Xperia S är bilder i mörker, bilder i mörker med strålkastare (typ konsert), där är den inte bra många gånger tycker jag iPhone är bättre i de lägena. I dagsljus så tycker jag det är tvärt om. Hur är dessa typer av bilder på Z1c?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.