Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AT5000E

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 september 2011 - 20:57

Challe777
  • Challe777
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
31995:- trodde dom på hembiobutiken att det skulle ligga på iaf,

#52

Postad 15 september 2011 - 22:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Denna ska tydligen kosta 31000:- när den kommer till sverige i slutet av September, verkar vara ett jäkla överpris jämfört med priserna i USA. Verkligen synd att man ska behöva punga ut så mycket i sverige :(

Vad tror ni om att beställa från USA eller liknande land där priserna är lägre?
Nackdelen är ju förstås detta med garantin på lampan och projektorn
Några tankar?

/Kalle


Vill man diskutera import kan man förtsätta i Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp tråden,
eller starta en ny för AT5000. Så kan vi i den här tråden fokusera på AT5000 prestanda och eventuella problem.



31995:- trodde dom på hembiobutiken att det skulle ligga på iaf,



#53

Postad 15 september 2011 - 22:23

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Vill man diskutera import kan man förtsätta i Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp tråden,
eller starta en ny för AT5000. Så kan vi i den här tråden fokusera på AT5000 prestanda och eventuella problem.


Varför blanda ihop trådar? Det räcker väl med att man diskuterar 5000E här????

#54

Postad 16 september 2011 - 00:29

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Tycker det blir tjatigt och rörigt då pris/import snacket gärna tar över. I en produkttråd borde fokus ligga på en produkts prestanda.
Vill man veta Svenskt pris finns ju Prisjakt, och vill man diskutera import kan man göra det i forumdelen Butiker & Import.

Redigerat av Dr. Zaius, 16 september 2011 - 04:09.


#55

Postad 16 september 2011 - 08:38

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Tycker det blir tjatigt och rörigt då pris/import snacket gärna tar över. I en produkttråd borde fokus ligga på en produkts prestanda.
Vill man veta Svenskt pris finns ju Prisjakt, och vill man diskutera import kan man göra det i forumdelen Butiker & Import.


+1

#56

Postad 16 september 2011 - 22:51

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
AVForums review:
http://www.avforums....tor-Review.html

#57

Postad 17 september 2011 - 22:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Fantastiskt att den spöar HW30 även i AVforum-recensionen. Aningen bättre bild och definitivt bättre funktioner. Förseglad optik skall ha löst dust blob-problemet. :o
Det här kan bli en riktig contender.
Postad bild

#58

Postad 17 september 2011 - 23:37

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Bara synd att dom inte lyckats lösa så 3d funkar med autozoom. Men det kanske inte konkurrenterna lyckats med heller?
Om man placerar projektorn i mitten utan lensshift funkar det ju, men då kommer projjen lite väl långt ner.

#59

Postad 18 september 2011 - 20:00

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Fantastiskt att den spöar HW30 även i AVforum-recensionen. Aningen bättre bild och definitivt bättre funktioner. Förseglad optik skall ha löst dust blob-problemet. :o Det här kan bli en riktig contender. Postad bild


Läste man recensionerna så kändes inte det alls som att Panasonic var så mycket bättre - däremot kunde man utläsa det i betyget. Kändes lite konstigt.

Ska verkligen bli intressant att få se den i butik och jämföra med min HW30.

#60

Postad 19 september 2011 - 06:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0


Läste man recensionerna så kändes inte det alls som att Panasonic var så mycket bättre - däremot kunde man utläsa det i betyget. Kändes lite konstigt.

Ska verkligen bli intressant att få se den i butik och jämföra med min HW30.


Bildmässigt verkade det som om skillnaden var i princip noll och det var förvånande för mig. Sen har ju Panasonicen bättre funktioner för oss med bred duk.

#61

Postad 19 september 2011 - 09:34

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0


Bildmässigt verkade det som om skillnaden var i princip noll och det var förvånande för mig. Sen har ju Panasonicen bättre funktioner för oss med bred duk.


Vet inte riktigt om memory är så bra funktion egentligen då den tydligen ofta inte klarar av att detekta rätt aspektratio och då får man ändå fippla om. Det är ju också lite synd att den inte har knappar för att justera detta direkt på fjärren utan man måste gå in i en meny varje gång.

Men samma sak där, ska bli kul att se det i en butik IRL om det verkar vettigt. Har varit lite sugen på en 2.35 duk ett tag men haft lite svårt att motivera det. Skulle man kunna få till det snyggt så kanske man ska tänka om. Min HW30 ligger just nu på max throw distance i mitt rum (3.10m) och det ger max en 2.30m bild (104" i 16:9) så 2.35 är omöjligt just nu i vettig storlek. Panasonic har lite bättre throw distance.

#62

Postad 19 september 2011 - 09:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0


Vet inte riktigt om memory är så bra funktion egentligen då den tydligen ofta inte klarar av att detekta rätt aspektratio och då får man ändå fippla om. Det är ju också lite synd att den inte har knappar för att justera detta direkt på fjärren utan man måste gå in i en meny varje gång.

Men samma sak där, ska bli kul att se det i en butik IRL om det verkar vettigt. Har varit lite sugen på en 2.35 duk ett tag men haft lite svårt att motivera det. Skulle man kunna få till det snyggt så kanske man ska tänka om. Min HW30 ligger just nu på max throw distance i mitt rum (3.10m) och det ger max en 2.30m bild (104" i 16:9) så 2.35 är omöjligt just nu i vettig storlek. Panasonic har lite bättre throw distance.


Linsminnesfunktionen funkar kanonbra på AE4000. Det tar bara några sekunder att ändra AR.

#63

Postad 19 september 2011 - 10:37

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0


Linsminnesfunktionen funkar kanonbra på AE4000. Det tar bara några sekunder att ändra AR.


Och den gör aldrig fel? I så fall, iaf baserat på vad jag hört så är AT5000 inte lika bra? Finns det en knapp på fjärren för 4000?

#64

Postad 19 september 2011 - 11:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0


Och den gör aldrig fel? I så fall, iaf baserat på vad jag hört så är AT5000 inte lika bra? Finns det en knapp på fjärren för 4000?


Nej den gör inga fel vad jag märkt. Man trycket två gånger på lensknappen på fjärren så får man fram de olika linsminnena man ställt in. Man väljer det som passar och så zoomar den om. Vad är problemet med att trycka några få tryck på fjärren? Man gör ju ändå bara det när filmen startar och sen kör man igång.
Det går även att ställa in så att projektorn ändrar automatiskt men det är inte optimalt eftersom många tv-program har reklam där AR växlar hej vilt mellan de olika inslagen. Då vill man inte att projektorn skall hålla på med omzoomnigar hela tiden.

#65

Postad 19 september 2011 - 11:42

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Vet inte vilken kloak du hört detta i, länk direktorn? Låter ju som att det är flera källor du hört det ifrån. Finns vad jag vet inte en recension som sagt att det inte funkar, eller hört från någon användare(det är ju just detta den har prisats så otroligt mycket för). Låter mer som en "fan-att-den-projjen-skulle-vara-bättre-än-min-påhopp", så som det brukar bli varje år mellan modeller.
Det är bra om fel kommer fram så det påvisas till forum som detta, men tror inte för en sekund på att du har något konkret gällande detta. Har följt och läst hela tråden på AVS också, inte hört något negativt där.
Sedan har den sina begränsningar, men det är något helt annat än att det fel på den.
Du kan bara spara 2 minnen för autojustering, men totalt 6 minnen för olika manuella inställningar(2 knapptryck som sagt, på samma knapp). Fortfarande fler än alla andra vad jag vet.
Skitbra om du hittar något som man bör se upp med, men detta låter ju blaha blaha.

#66

Postad 19 september 2011 - 12:14

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag läste det i en preview-recension, hur kan du få "baserat på vad jag hört" som om jag skulle hört det från många källor? Projektorn är ju ännu inte lanserad och det som dykt upp på nätet får man såklart ta med en nypa salt - det trodde jag framgick.

Jag har heller inte på något sätt påpekat / försvarat något. Jag skriver tom. att jag är nyfiken att titta på den i butik när den väl kommer till Sverige samt att den har bättre throw-distance än min HW30. Dina kommentarer känns som ett slag i luften.

#67

Postad 19 september 2011 - 15:39

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Jag läste det i en preview-recension, hur kan du få "baserat på vad jag hört" som om jag skulle hört det från många källor? Projektorn är ju ännu inte lanserad och det som dykt upp på nätet får man såklart ta med en nypa salt - det trodde jag framgick.

Jag har heller inte på något sätt påpekat / försvarat något. Jag skriver tom. att jag är nyfiken att titta på den i butik när den väl kommer till Sverige samt att den har bättre throw-distance än min HW30. Dina kommentarer känns som ett slag i luften.


"Vet inte riktigt om memory är så bra funktion egentligen då den tydligen ofta inte klarar av att detekta rätt aspektratio och då får man ändå fippla om. Det är ju också lite synd att den inte har knappar för att justera detta direkt på fjärren utan man måste gå in i en meny varje gång."

Det är ju tydligen ofta, så det låter inte som en nypa salt... därav trodde jag du hade flera källor, inte så konstigt va? Du har också läst, eller gissar att man måste in i menyn. Stod det i recensionen eller gissar du det? Känns mest som om du ville hitta något fel och tolkat recensionen så. Fortfarande ingen länk?
Din kritik låter som tagen ur luften...

#68

Postad 20 september 2011 - 11:57

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Nu verkar killarna på AVS varit i kontakt med Panasonic för att reda ut detta med linsminnet och 3D. Hyffsat goda nyheter iaf. Detta enligt mail med panasonic, och nu hoppas vi att detta gäller, efter alla turer fram och tillbaka.

V-AREA POSITION which shifts the relative logical position of the image within the physical frame. Unlike the global V-POSITION, this setting can be saved independently with different lens memory settings. This property (along with ZOOM and FOCUS) is needed for CIH via Lens Memory. Panasonic confirmed yesterday that this does work in 3D (although you need to engage a pre-saved lens memory before switching to 3D mode. You can't change this parameter while in 3D mode.)
Mer info finns under panasonic pt-at5000 tråden på AVS.

Man kan inte använda linsminnet efter man ändrat till 3D läget, men man kan enligt mailet med panasonic ändra innan och alltså utnyttja sin 2:35 duk. :) :)

/karra

Redigerat av Karamasha, 20 september 2011 - 11:57.


#69

Postad 23 september 2011 - 11:49

Challe777
  • Challe777
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Funkar denna projektor att köra på 3 meters avstånd från projektorlinsen till duken, enligt projektor central ska den göra det även om det blir lite tajt med zoomen, hade tänkt att köpa en cinescope duk så det blir att växla mellan 16:9 / 2.35:1 läget, duken blir på 85 tum.

#70

Postad 23 september 2011 - 12:55

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Funkar denna projektor att köra på 3 meters avstånd från projektorlinsen till duken, enligt projektor central ska den göra det även om det blir lite tajt med zoomen, hade tänkt att köpa en cinescope duk så det blir att växla mellan 16:9 / 2.35:1 läget, duken blir på 85 tum.


Ja det går bra, det minsta avståndet för en 85" 2.35 duk är 274cm. Projjen har ett minzoom på 1,37 * dukbredd. 200*1,37=274.

Har du tänkt på att bilden i 16:9 bara blir 68" på en 85" 2.35. Eftersom duken blir smalare kan du ha den lite större utan att det blir för stort. Däremot kan du inte ha bredare duk än 219cm från 3m, Hade jag varit dig hade jag försökt fått så stor bild som möjligt, ca 215cm(92") bred bild i 2.35 formatet. Men om du har sittplatserna närmare än 3m, eller åtminstone möjlighet att justera avståndet så spelar ju det ingen roll. Själv har jag större avstånd än så relativt dukbredd, men önskar att jag kunde/fick :) flytta soffan närmare.
Markera upp ytan på väggen och känn efter är ju ett annat förslag.

/karra

#71

Postad 23 september 2011 - 14:20

Challe777
  • Challe777
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ok, ja, fick ju rekommenderat av en säljare i hemmabiobutiken att inte gå större än 85 tum på ett sittavstånd på 3 meter även om jag körde med bred duk, det kunde bli förvrängningar ute på sidorna om man inte satt i mitten, så om man tittar flera rekomendera han att inte gå över denna storlek, men det e väl individuellt antar jag hur känslig man e.

Ska jag köra på större måste jag zooma maximalt, e det verkligen rekomenderat?

/Kalle

Redigerat av Challe777, 23 september 2011 - 14:34.


#72

Postad 23 september 2011 - 15:17

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Förvrängningarna känner jag inte till. Hassesolo kör 109" från 3,3m så han kanske kan svara på det, jag har då inte sett något sådant på hans duk.
Maxzoom gör att du får ut max ljusstyrka och då skulle det innebära sämst svärta. Men det finns så många bra bildinställningar så det är nog inget problem. Tror heller inte man kan se den skillnad mellan 85" och 90" från 3m. Mellan max å minzoom kanske man ser skillnad.
Hasse läser nog detta snart och kommenterar :)

#73

Postad 23 september 2011 - 17:09

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Off topic: Challe777 du funderade väl på en Euroscreen Reactduk?
Den har ju lite mindre betraktningsvinkel. Då kan det bli lite mörkare bild i kanterna.
Men det är olika om man störs av det eller inte.

Ska bli mycke intressant att kolla in denna projje. Kan mycke väl bli nästa projektor man köper.

#74

Postad 23 september 2011 - 18:33

Challe777
  • Challe777
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ja, det kanske var det han menade med förvrängning, det bästa kanske vore att köpa projektorn och testa bildstorlek innan jag beställer duk

#75

Postad 24 september 2011 - 06:49

Challe777
  • Challe777
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Någon som vet någon butik i Stockholmstrakten som visar nya panasonicen?

#76

Postad 24 september 2011 - 07:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Hembiobutiken, men dom har nog inte fått in den än.

#77

Postad 24 september 2011 - 08:35

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Första sändningen är beräknad att komma till Sverige i slutet på nästa vecka(v39). Sen tar det någon dag innan den kommer ut i butiker. Med lite tur tors/fredag, men mest troligt i början på v.40.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#78

Postad 26 september 2011 - 09:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Förvrängningarna känner jag inte till. Hassesolo kör 109" från 3,3m så han kanske kan svara på det, jag har då inte sett något sådant på hans duk.
Maxzoom gör att du får ut max ljusstyrka och då skulle det innebära sämst svärta. Men det finns så många bra bildinställningar så det är nog inget problem. Tror heller inte man kan se den skillnad mellan 85" och 90" från 3m. Mellan max å minzoom kanske man ser skillnad.
Hasse läser nog detta snart och kommenterar :)


Min proj är ca 4,5 m från duk oxh det går bra.

#79

Postad 03 oktober 2011 - 20:48

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0
Nu verkar den ha kommit till butik!

#80

Postad 04 oktober 2011 - 07:38

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Precis, någon som köpt? :)

#81

Postad 04 oktober 2011 - 14:12

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Jag har precis packat upp vårt visningsex och snabbt rattat in en vettig grundinställning. En snabb titt mot HW30 och det kan konstateras att den inte riktigt når upp kontrastmässigt till Sony. Kommer inom kort att kalibrera den för att kunna utvärdera den mer i detalj.

För hugade spekulanter finns den i alla fall uppe för visning i Lund, men borde så också vara i många andra butiker runt om i Sverige.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#82

Postad 04 oktober 2011 - 15:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Är den tystare än AE4000 som man måste ha på ECO-mode för fläktens skull? Hur är svärtan jämfört med konkurrenterna och AE4000?
Har du Iris på eller av?

Redigerat av hassesolo, 04 oktober 2011 - 15:33.


#83

Postad 04 oktober 2011 - 15:46

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Är den tystare än AE4000 som man måste ha på ECO-mode för fläktens skull?

Ja, den är tystare än AE4000.

Hur är svärtan jämfört med konkurrenterna och AE4000?

Första kollen så har den i sitt Rec 709 läge(som subjektivt vid snabb koll ser mest korrekt ut) en svärta som är något sämre än HW30 när den är kalibrerad. Har inte haft den uppe mot vår AE4000 ännu men den lär ju vara ganska mycket bättre.

Har du Iris på eller av?

Jag har haft iris avslagen när jag kikade.

Men som sagt, jag har inte kalibrerat ännu så en mer ingående analys får vänta.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#84

Postad 04 oktober 2011 - 15:48

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

En snabb titt mot HW30 och det kan konstateras att den inte riktigt når upp kontrastmässigt till Sony.


Ungefär vad jag misstänkte. Intressant med tanke på vad Projector Central har skrivit:

In the Cinema modes, the AE7000 shows more contrast, more color saturation, and a deeper black level than the HW30ES. The picture has more snap. Due to the higher contrast, the picture appears to have more depth and incremental sharpness.

Overall, the AE7000 has an edge over the HW30ES in picture quality in 2D primarily due to its contrast advantage.


Ska bli kul att se vad ni drar för slutsatser när ni kalibrerat AE700an.
Kan ju sägas att jag inte har något större förtroende för Projector Central.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 04 oktober 2011 - 15:50.


#85

Postad 04 oktober 2011 - 15:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
OK, tack. Jag ser mycket fram mot en utförligare bedömning. :)


Intressant med tanke på vad Projector Central har skrivit:



Ska bli kul att se vad ni drar för slutsatser när ni kalibrerat AE700an.
Kan ju sägas att jag inte har något större förtroende för Projector Central.


De körde nog med iris på vilket borde göra stor skillnad både på kontrast och svärta.

#86

Postad 04 oktober 2011 - 16:43

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

OK, tack. Jag ser mycket fram mot en utförligare bedömning. :)



De körde nog med iris på vilket borde göra stor skillnad både på kontrast och svärta.

Ok, så om man kör med iris så är 7000 bättre?

#87

Postad 04 oktober 2011 - 16:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är en annan fråga men de använder ju autoiris som vektyg för att få bra kontrast och svärta så om den är avstängd visar kanske inte projektorn allt vad den kan...

#88

Postad 04 oktober 2011 - 17:02

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Det är en annan fråga men de använder ju autoiris som vektyg för att få bra kontrast och svärta så om den är avstängd visar kanske inte projektorn allt vad den kan...

Automatisk iris ger vissa fördelar men också en del nackdelar. Den automatiska irisen ger en visuellt högre kontrast eftersom projektorn justerar sitt ljusflöde beroende på vad bilden innehåller. I en mörk sekvens så bländar projektorn ner och släpper igenom mindre ljus och därför bättre svärta. Men saker som ska lysa, tex en fackla, kommer ju också att bli mörkare.

Nackdelar med automatisk iris är, förutom att man ibland kan se när den jobbar, är att den strular till vitbalansen och gamman. Vill man uppnå en så korrekt bild som möjligt ska autoiris vara avslaget. Vilket man föredrar är förstås en smaksak.

När vi utvärderar projektorer och jämför dem mot varandra så är det nästan alltid autoiris off som gäller. Annars är det nästan helt omöjligt att värdera prestandan. Även Sony har ju autoiris och beroende på hur stark effekt den har så får vi ju olika resultat och att utvärdera två projektorer med autoiris på ger typ tusen olika resultat som är helt omöjliga att tolka för någon som inte är med i processen.

Bäst är att utvärdera maskinerna med autoiris off och sen finns funktionen på dem båda att använda om man personligen gillar funktionen. Det viktigaste vid en utvärdering är ju att maskinerna får så lika förutsättningar som möjligt, och det är därför jag inte vill uttala mig förrän jag har kalibrerat vår AE5000.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#89

Postad 04 oktober 2011 - 17:48

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Det viktigaste vid en utvärdering är ju att maskinerna får så lika förutsättningar som möjligt, och det är därför jag inte vill uttala mig förrän jag har kalibrerat vår AE5000.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Det var lite det jag ville komma till hassesolo att om dom på PC har haft iris aktiverat på Pannan måste dom haft den aktiverad på Sonyn också, annars är väl jämförelsen helt av banan?

#90

Postad 04 oktober 2011 - 21:05

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hur är glasögonen till Panasonic 5000 projjen i kvalitet?
När man är in i butiker och tittar på demo tv:s/projjar så ligger 3D glasögonen i delar eller är ihop tejpade.
Min känsla när jag tar i dagens 3d glasögon är att de kommer från nått reklam jippo i bilhallen....men det är min känsla.
När kommer det kvalités glasögon eller finns dom redan???

#91

Postad 05 oktober 2011 - 12:38

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
För den vetgirige så har jag skrivit några rader om AE5000(och HW30) här:

http://www.component...ndpost&p=170938

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#92

Postad 05 oktober 2011 - 12:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag hade hoppats att den skulle prestera bättre än så...
Då står hoppet till X-30 och R-2000 för min del (jag vill ha en batcaveprojektor med lens memory).

#93

Postad 05 oktober 2011 - 13:07

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Kan man använda samma glasögon till denna projektorn som man har till tvn om man har en Panasonic tv? Funderar nämligen på att byta ut min nuvarande projektor och tv.

#94

Postad 05 oktober 2011 - 13:37

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Kan man använda samma glasögon till denna projektorn som man har till tvn om man har en Panasonic tv? Funderar nämligen på att byta ut min nuvarande projektor och tv.

Ja, provade nyss de nya glasögonen som hör till projektorn till vår "gamla" VT30.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#95

Postad 05 oktober 2011 - 22:44

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Verkar prestera ungefär som jag befarade. Så blir väl X30 eller R2000, om R2000 kommer i år och inte nästa höst...

#96

Postad 06 oktober 2011 - 20:20

direktorn
  • direktorn
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Verkar prestera ungefär som jag befarade. Så blir väl X30 eller R2000, om R2000 kommer i år och inte nästa höst...

Vad baserar du det på? Du har sett den alltså?

#97

Postad 06 oktober 2011 - 20:42

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Han kanske har sett X3:an ;)

#98

Postad 06 oktober 2011 - 21:18

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

Vad baserar du det på? Du har sett den alltså?


Vad baserar du det på? Du har sett den alltså?


Nej, inte sett den. Har trots PC´s hyllning av PT5000 hela tiden varit lite skeptisk till att den verkligen skulle rå sig på HW30. Nu har både Jacob (Colamannen) och Marcus delat med sig av sina initiala intryck och de stämmer väl in på vad jag förväntade mig att PT5000 skulle leverera. Har fullt förtroende för Jacob och Marcus när det kommer till projektorer. Tur man har nära till båda och jag ska givetvis ge PT5000 en chans, men har större förhoppningar på X30 och framför allt R2000 (om Epson får tummarna ur r....). 3D är helt ointressant för mig, men linsminne är ett måste.

#99

Postad 07 oktober 2011 - 07:37

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Jag har sett 5000:an och har ungefär samma uppfattning som tidigare inlägg.
3Dn är riktigt mjuk och skön. Den mest avslappnade 3d-upplevelsen jag haft. Men sen är det inte mycket mer som talar för denna projjen enligt mig. Det är inte så att jag tycker den är dålig på något sätt, det är bara att den inte riktigt når upp till konkurensen i prisklassen. Ok om den kostat 20-25.000 istället för 32.000 men t.ex Sonyn som jag jämfört med är tystare, har bättre svärta, bättre kontrast, och mer ljus utan att tulla på färgerna så mycket som Pannan, för samma pris. Ja, Pannan har linsminne men det kommer på bekostnad av bilden som jag ser det.

#100

Postad 07 oktober 2011 - 08:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Tänkte kolla in denna projje imorgon. Ska bli kul att jämföra hur den står sig mot konkurrenterna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.