Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#1951

Postad 04 april 2010 - 06:30

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hur kan man kolla på kanalernas playutbud? Det enda som fungerar är svtplay, på alla andra krävs flash. Använder explorer/opera som webläsare i telefonen. Vad behöver jag installera för att få allt att fungera?

På android och iphone verkar det finnas appar för detta, men windows har ju nästan inga appar alls.

/Magnus

#1952

Postad 04 april 2010 - 16:16

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Har fått problem med att inte sms kommer fram när jag skickar från hd2. Hade detta problemet innan med men det försvann när jag installerade senaste rom från htc men nu har problemet kommit tillbaks igen.

Någon som kan tänkas ha lösning på detta problemet?

#1953

Postad 04 april 2010 - 19:17

Ekis52
  • Ekis52
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Hejsan,

Nån mer än jag som råkat ut att telefonen har ringt upp någon när man haft den i skjortfickan.

Det låser sig ju när man trycker på högra knappen och släcker mobilen men ändå har det hänt mig flera gånger att den den ringt kunder eller till nån på jobbet. Finns det nåt bättre lås att ladda hem som gör att telefonen inte kan ringa upp av misstag.

Jag har telefonen original och har inte installerat några förändringar i den.

#1954

Postad 04 april 2010 - 19:36

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Har vart ett par tre annonser på blocket nu igår och idag, bra pris 2300-2500, ingen härifrån som lagt ut eller? Har svarat på alla, men vill ha med internetgirot, men inte fått svar ännu... Skulle vilja ha en i väntan på typ HD2 med android m.a.o. en EVO liknande historia. Men kan inte ge mer än de annonserna vill ha tyvärr.

#1955

Postad 04 april 2010 - 22:57

Berns
  • Berns
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Sen jag installerade Artemis v7 så kommer man inte längre till kalendern när man trycker på en notering, eller på datumet. Utan den blir bara ett knapptryck och ingen händelse...
Har testat utan nåt installerat, men samma problem. Någon lösning på problemet eller bara blåsa om artemis?

#1956

Postad 05 april 2010 - 00:37

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Sen jag installerade Artemis v7 så kommer man inte längre till kalendern när man trycker på en notering, eller på datumet. Utan den blir bara ett knapptryck och ingen händelse...
Har testat utan nåt installerat, men samma problem. Någon lösning på problemet eller bara blåsa om artemis?

Börja med en hard reset innan du installerar om.

#1957

Postad 05 april 2010 - 08:09

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Hejsan,

Nån mer än jag som råkat ut att telefonen har ringt upp någon när man haft den i skjortfickan.

Det låser sig ju när man trycker på högra knappen och släcker mobilen men ändå har det hänt mig flera gånger att den den ringt kunder eller till nån på jobbet. Finns det nåt bättre lås att ladda hem som gör att telefonen inte kan ringa upp av misstag.

Jag har telefonen original och har inte installerat några förändringar i den.



Inget jag har råkat ut för, eller ivarjefall inte som jag upplevt som något problem.
Låter dessutom fantastiskt otroligt att man skall lyckas med att både trycka på någon av knapparna, dra sliden åt höger/vänster och sedan gå in i menyn och ringa upp någon på måfå. Det är rätt många steg tycker jag.
Dessutom BORDE inte skärmen reagera nämvärt i fickan eftersom det är en capacitiv skärm som inte ens reagerar om du har ett par vanliga vantar på dig t.ex...
Men men, inget är väl omöjligt här i världen!=)

Testa annars denna låsapplikationen som många avgudar. Själv har jag aldrig riktigt förstått dess storhet men ändå:

http://s2u2.ac-s2.com/

Alternativt laddar du ned BSB Tweaks. Där kan du ändra en hel del inställningar i luren. Bl.a. skärmens känslighet:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=589305

#1958

Postad 05 april 2010 - 08:30

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Har vart ett par tre annonser på blocket nu igår och idag, bra pris 2300-2500, ingen härifrån som lagt ut eller? Har svarat på alla, men vill ha med internetgirot, men inte fått svar ännu... Skulle vilja ha en i väntan på typ HD2 med android m.a.o. en EVO liknande historia. Men kan inte ge mer än de annonserna vill ha tyvärr.


Du tycker inte dem priserna är lite föör bra eller? Långt under halva priset?! Sen om du kika på den för 2300:- , utav alla bilder man kan välja så tar han en på den amerikanska T-mobile varianten som ska se ut som den är tagen hemma hos säljaren. Skickas efter betalning på mitt konto..jo jag tackar.

#1959

Postad 05 april 2010 - 09:05

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Du tycker inte dem priserna är lite föör bra eller? Långt under halva priset?! Sen om du kika på den för 2300:- , utav alla bilder man kan välja så tar han en på den amerikanska T-mobile varianten som ska se ut som den är tagen hemma hos säljaren. Skickas efter betalning på mitt konto..jo jag tackar.

Precis, priserna är väl bra. Ska envisas med internetgirot som finns på blocket, så får vi se vad som händer...

#1960

Postad 05 april 2010 - 09:31

Läbbiga
  • Läbbiga
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hejsan,

Nån mer än jag som råkat ut att telefonen har ringt upp någon när man haft den i skjortfickan.

Det låser sig ju när man trycker på högra knappen och släcker mobilen men ändå har det hänt mig flera gånger att den den ringt kunder eller till nån på jobbet. Finns det nåt bättre lås att ladda hem som gör att telefonen inte kan ringa upp av misstag.

Jag har telefonen original och har inte installerat några förändringar i den.



Hade samma problem när jag hade nyköpt min, flera kompisar som blivit uppringda mitt natten eller riktigt tidigt på morgonen lovade att göra min nya telefon kortlivad om jag inte löste problemet.

Då hittade jag den här och har inte haft en ofrivillig upprigning på ca: 2 månader. http://forum.xda-dev...ad.php?t=624206

/Peter

#1961

Postad 05 april 2010 - 11:22

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Hur stor påverkan på batteriet har ritualen ladda ur och ladda fullt 3 ggr...??? Funderar på om det kan va värt att köpa nytt batteri för att göra just detta i hopp om att öka min evit sinanade batteri tid.

#1962

Postad 05 april 2010 - 12:25

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Har nyss instalerat office för att få tillgång till outlook och kunna synka mina kontakter till datorn.
Men den vill bara ha tre av mina kontakter. i kontakter på telefonen så har dom en ikon med ett visitkort och en lite större gubbe framför medans alla andra har ett visit kort och tv små gubbar i hörnet eller är sim kontakter.

Tips någon?

ingen som kan hjälpa mig med detta?

#1963

Postad 05 april 2010 - 18:25

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Hur stor påverkan på batteriet har ritualen ladda ur och ladda fullt 3 ggr...??? Funderar på om det kan va värt att köpa nytt batteri för att göra just detta i hopp om att öka min evit sinanade batteri tid.

Li-Ion batterier som används i HD2 skall helst inte laddas ur helt, dom mår bättre av att laddas ofta.
Sen om man tror på den sk. batterikalibreringen så kan du låta mobilen släckas helt av urladdat batteri och sedan ladda upp det fullt igen utan att slå på mobilen.

#1964

Postad 05 april 2010 - 18:44

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

ingen som kan hjälpa mig med detta?

Hade själv samma problem med en kontakt, jag tog bort och la till honom igen och sen funkade det.

#1965

Postad 05 april 2010 - 19:42

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hade själv samma problem med en kontakt, jag tog bort och la till honom igen och sen funkade det.

Men det är ju alla utom tre...

#1966

Postad 06 april 2010 - 18:44

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Någon som har en Torch-app att lägga upp här i tråden...???
Dvs en .cab med prgram för att köra flash-lampan som ficklampa....

#1967

Postad 06 april 2010 - 19:01

huss1891
  • huss1891
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Synca med två datorer

Jag har precis formaterat min dator och bytt operativ, så nu ser mobilen datorn som en annan dator. När jag försöker synka med outlook vill den att jag ska ta bort alla befintliga kontakter för att "kunna byta dator". vad kan man göra?

Tacksam för svar.

#1968

Postad 06 april 2010 - 19:51

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Någon som har en Torch-app att lägga upp här i tråden...???
Dvs en .cab med prgram för att köra flash-lampan som ficklampa....



har tyvärr inte HTCs nya som de släppt som cab fil, men gillar den inte så mycket för man kan inte ha den på i bakgrunden (fast det är smidigt att kunna välja styrka)

kör med den här om du inte vill leta på XDA-devs

något strul med uppladningen av filer.. byt filändelse till rar och sen extrahera cab filen --> för över till mobilen och installera
klart :D

Bifogad fil(er)



#1969

Postad 06 april 2010 - 19:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Synca med två datorer

Jag har precis formaterat min dator och bytt operativ, så nu ser mobilen datorn som en annan dator. När jag försöker synka med outlook vill den att jag ska ta bort alla befintliga kontakter för att "kunna byta dator". vad kan man göra?

Tacksam för svar.


Synka med Microsoft My Phone för att inte förlora några data och låt sedan Outlook synkronisera på sitt stolliga vis.

När den synkat bort kontakterna, kör My Phone igen för att återställa och synka därefter som vanligt.

Jag har inte forskat i det men detta är vad jag hade gjort i den situationen.

#1970

Postad 06 april 2010 - 20:18

Läbbiga
  • Läbbiga
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Någon som har en Torch-app att lägga upp här i tråden...???
Dvs en .cab med prgram för att köra flash-lampan som ficklampa....


Här är en.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=581382

#1971

Postad 06 april 2010 - 21:27

Lydén
  • Lydén
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Hejsan,

Nån mer än jag som råkat ut att telefonen har ringt upp någon när man haft den i skjortfickan.

Det låser sig ju när man trycker på högra knappen och släcker mobilen men ändå har det hänt mig flera gånger att den den ringt kunder eller till nån på jobbet. Finns det nåt bättre lås att ladda hem som gör att telefonen inte kan ringa upp av misstag.

Jag har telefonen original och har inte installerat några förändringar i den.


Min har lyckats ringa upp min fru (som stod intill) samtidigt som telefonen hängt sig. Knapplåset stod längts till vänster och telefonen reagerade inte på något, varken knappar eller skärm.

Min har en udda liten bugg. Om jag lyssnar på musik (mp3) och aktiverar "knapplåset" med knappen så hänger sig telefonen inom 1 minut. Om jag däremot låter telefonen låsa sig själv fungerar det felfritt. Telefonen är orginal utan installerade program.

#1972

Postad 07 april 2010 - 19:39

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Men tycker du 1.66 fungerar ok/bra så är inte behovet att uppgradera till tex Artemis sådär jättestort enligt min mening ivarjefall. Men samtidigt ångrar jag inte att jag uppdaterade. Lugnar mig dock med ver 8.0 ett tag till. Eller väntar på en ev. 9.0 då jag inte orkar köra in alla program/mods igen. haha


Tycker du det är jobbigt att köra in alla cabs etc efter en hard reset så ska du nästan leta efter en ROM som har "Autoinstall". Fungerar på så sätt att du skapar en mapp som heter "Autoinstall" i root av ditt SD-kort. Alla cabs i den mappen istalleras per automatik när telefonen bootas. Sätt dem även till read only. Bus enkelt och asbra! ;)

Redigerat av barbapappa_86, 07 april 2010 - 19:40.


#1973

Postad 07 april 2010 - 20:17

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

har tyvärr inte HTCs nya som de släppt som cab fil, men gillar den inte så mycket för man kan inte ha den på i bakgrunden (fast det är smidigt att kunna välja styrka)

kör med den här om du inte vill leta på XDA-devs

något strul med uppladningen av filer.. byt filändelse till rar och sen extrahera cab filen --> för över till mobilen och installera
klart ;)


Tackar...!!! Funkar klockrent.... ;)

#1974

Postad 07 april 2010 - 20:26

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Såg denna app (iPhoneToday 1.5.1 – iphone homescreen for windows mobile) på 1800pocketpc. Om man installerar denna ändrar sig allt i luren? Eller är det bara som ett tema som lägger sig över htc:s egna? Fick upp nån varning innan installation och avbröt då.

Kan nån länka till en gratis bra musikspelarapp? den inbygggda är jag inte riktigt nöjd med och windowsspelaren tycker jag är superkrånglig.

/Magnus

#1975

Postad 08 april 2010 - 08:06

sedelito
  • sedelito
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Vill bara säga : Duttys nya svenska rom is the shit !

Artemis eller original har segat ihop/låst sig för mig, dutty flyter som en dröm :(

#1976

Postad 08 april 2010 - 10:43

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Här är en.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=581382


Du kan testa det här också, htcs otiginell app .

Bifogad fil(er)



#1977

Postad 08 april 2010 - 17:33

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Vill bara säga : Duttys nya svenska rom is the shit !

Artemis eller original har segat ihop/låst sig för mig, dutty flyter som en dröm B)



Har Duttys M-lang 6.5.5 V1.2 SVE är det den senaste?

#1978

Postad 08 april 2010 - 20:16

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Har Duttys M-lang 6.5.5 V1.2 SVE är det den senaste?


Här verkar vara den senaste, http://htcpedia.com/...tc-leo-rom.html, men vad betyder egentligen "Remove the 3G function from permanently this time, seems to have some issues with data as before."

#1979

Postad 10 april 2010 - 12:27

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
fixat...

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 10 april 2010 - 13:20.


#1980

Postad 11 april 2010 - 09:48

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är en ren ididot på att lägga in saker i hd2 an .Skulle uppskatas om någon gjorde en filmguide på hur man gör när man lägger in
Duttys M-lang 6.5.5 V1.2 SVE.

MVH.Peter

#1981

Postad 11 april 2010 - 16:59

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Hej!
Jag är en ren ididot på att lägga in saker i hd2 an .Skulle uppskatas om någon gjorde en filmguide på hur man gör när man lägger in
Duttys M-lang 6.5.5 V1.2 SVE.

MVH.Peter

Film blir det inte, men en stag för steg kan du få.
Förutsätter att du inte har HSPL installerat innan.

1. Ladda ner ROMen och packa upp så du har en .nbh fil mappen
2. Ladda ner SSPL och lägg i samm mapp.
3. Anslut din HD2 till datorn med USB i Active sync läge.
4. Klicka igång SSPL.exe och följ instruktionerna.
När flashen är klar så gör en hard reset efter första uppstarten (slå på telefonen med volym knapparna intryckta och följ sedan instruktionen).

Har du HSPL så följ proceduren men du kan använda coustom_RUU istället för SSPL.

#1982

Postad 11 april 2010 - 19:45

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
behöver inte Dutty HSPL?

#1983

Postad 11 april 2010 - 23:48

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

behöver inte Dutty HSPL?

Innehåller ROM:en radio måste man använda HSPL, jag känner inte till Duttys ROM så däeför vet jag inte om just den behöver det.

#1984

Postad 12 april 2010 - 11:13

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Jag läste en recension av HD2 där dom hade stora problem med att telefonen hackade och ibland även frös till då och då och har en fråga om det problemet kvarstår på HD2an då det låter som ett problem med ROM/drivrutiner?

#1985

Postad 12 april 2010 - 11:36

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Jag läste en recension av HD2 där dom hade stora problem med att telefonen hackade och ibland även frös till då och då och har en fråga om det problemet kvarstår på HD2an då det låter som ett problem med ROM/drivrutiner?

Detta var ett problem med tidig ROM version 1.43 tror jag den var namngiven som

Idag med version 1.66 så är alla de felen helt borta

#1986

Postad 12 april 2010 - 11:43

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Detta var ett problem med tidig ROM version 1.43 tror jag den var namngiven som

Idag med version 1.66 så är alla de felen helt borta


Ah najs.. :P Min X1a ska iväg nu nämligen så jag behöver en ny lur.. Hade föredragit Android, men tyvärr kommer inte Evo till sverige som det ser ut nu, och skärmen på HTC Desire är inte direkt bra.. Har ju WinMo 6.1 i min X1a och kör bara med SPB Mobile Shell och är rätt nöjd med det, även om WinMo finns kvar i väldigt stor utsträckning så funkar det.. Och med HTC Sense 2.5 ska man ju slippa WinMo's originalgränssnitt till 99%.. :lol:

Mailade HTC Sverige och fick tyvärr detta svar ang. HTC Evo..

New Response From [ Dennis (Nordics Support (Tech)) ]
Tack för din förfrågan gällande HTC Evo

HTC Evo kommer inte släppas i europa då det är en special beställd enhet för Sprint US enbart, den närmaste produkten vi har just nu är HTC Desire. Om du har några andra produkt specifika frågor är det bara att återkomma.

Vänliga hälsningar,

Dennis M
HTC


Jag antar att vi får vänta minst ett halvår på en HD3 och förhoppningsvis då med Android eller åtminstone WinMo7.. Jag behöver dock en lur nu så det lutar mycket åt en HD2.. Ska precis åka iväg och klämma på en.. :)

#1987

Postad 12 april 2010 - 12:20

Classes2000
  • Classes2000
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Bytte från HD till en HD2, men får inte igång min POP mail längre.
Samma inställningar från Telia som tidigare, men så fort jag försöker ta emot å kolla E post så blir det conection fail..

Någon som har ett tips?

#1988

Postad 12 april 2010 - 13:44

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Bytte från HD till en HD2, men får inte igång min POP mail längre.
Samma inställningar från Telia som tidigare, men så fort jag försöker ta emot å kolla E post så blir det conection fail..

Någon som har ett tips?

Har du uppgraderat till senaste ROM versionen?

#1989

Postad 12 april 2010 - 14:02

Classes2000
  • Classes2000
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Japp senaste rom installerad...
Allt annat fungerar surfa, mms osv..
men vid mai "lcannot connect" error sync.
irriterande...

#1990

Postad 12 april 2010 - 15:07

Classes2000
  • Classes2000
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hittade felet genom tipset nedan:
---
I just had this issue on my new HTC Touch Pro (on T-Mobile UK) stock rom.

I've been pulling my hair out over this for a few hours and FINALLY solved it. For me the issue seem that when T-Mobile downloads all its settings to the phone the Internet service is called "T-Mobile Internet" where the email settings aare trying to use "Internet" (which then no longer exists).

So in short - this is how I fixed it...
At you mail inbox: Menu > Tools > Options > Click ur email account > Edit Account Setup > press Next until you get to the Outgoing (SMTP) Mail server settings page > Click the Advanced Server Settings link at the bottom > change Network connection to your internet provider instead of the default "Internet" (e.g. mine's "T-Mobile Internet") > carry on thorugh the pages until finished. It should now connect without the Error Synchronising message.

Hope this helps save someone some time somewhere!

LLOYDY
---

De kostiga är att denna meny finner jag bara om jag går via windows meny och sedan mail, inte om jag går via mail account direkt.. någon typ av bugg..

#1991

Postad 12 april 2010 - 23:27

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Någon som möjligtvis bytt från en Touch Pro 2 till en HD2 och kan kommentera om skillnaderna? I verkligheten alltså, inte specarna på papper. Man får ju större skärm, snabbare processor och mer fingervänlig skärm, men tappar samtidigt fysiskt tangentbord och stylus.

#1992

Postad 12 april 2010 - 23:37

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Det här blir mitt sista inlägg i denna underbara tråd. Har bytt rakt av mot en Iphone 3GS och är lyriskt nöjd.

Ville bara tacka för all hjälp man fått med frågor och funderingar :) Lycka till ni som kämpar vidare!

#1993

Postad 13 april 2010 - 08:32

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Såja, jag har nu beställt mig en HD2'a.. Det stod mellan den och Desire men det blev ändå en HD2 pga den feta skärmen och sen har jag inte direkt något emot WinMo iom att jag syncar direkt mot Outlook(ej exchange) och det fungerar out-of-the-box med WinMo.. Att HTC sen lagt in Sense så jag slipper se skiten skadar ju inte heller.. :) Hoppas jag blir nöjd! Beställde även InvisibleShield från Katshing, någon som har erfarenheter om detta på en HD2a?

#1994

Postad 13 april 2010 - 11:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Någon som möjligtvis bytt från en Touch Pro 2 till en HD2 och kan kommentera om skillnaderna? I verkligheten alltså, inte specarna på papper. Man får ju större skärm, snabbare processor och mer fingervänlig skärm, men tappar samtidigt fysiskt tangentbord och stylus.


Jag har provat en HD2 på MediaMarkt och mitt intryck av den är följande:

*Formatet. Känns perfekt i format vilket mycket beror på att den är tunn. Jag uppfattar den som mycket behändig när kombinationen skärm/tunnhet summeras. Då uppfattar jag min TP2 som mer "klumpig".

*Processorn gör att nallen blir mycket reaktionsvänlig - tyvärr har jag inte kört tyngre dokument etc i den men mitt intryck är att man kör i smör då man använder den. Faktum är att processorn i sig gör den köpvärd - dock flaggar jag för att man bör köra tyngre saker för att riktigt uppskatta den. Flytet i Sense är mycket trevligt och det är ibland roligt att bara svepa med fingrarna över skärmen för att se hur snabbt den reagerar.

*HD2 har gott om RAM vilket är en fördel ihop med Manila 2.5. Det ger också goda möjligheter till körning av flera tyngre program samtidigt. Jag talar då inte om widgets à la SVT Play nu utan seriösa program (t.ex att läsa stora PDFer med Adobe Reader eller köra diverse Office/PIM-appar).

*Skärmen är mycket bra. Stor, skarp, läsvänlig - och reagerar mycket bra på fingrarna. Faktum är att skärmen på HD2 gör i sig att nallen blir köpvärd - framförallt om man tänkt surfa på Internet och läsa dokument m.m.

Skärmen gör också att skärmtangentbordet faktiskt går att använda. Har skrivit med fingrarna på den och det fungerade över förväntan. Övar man in sig på tangentbordet blir det ännu bättre.

Personligen föredrar jag dock fortfarande fysiskt tangentbord men HD2 är den första mobil jag använt där jag anser skärmtangentbordet vara praktiskt användbart i så hög grad att behovet av fysisk variant reducerats.

Min uppfattning är att HD2 är den bästa WM-handdatorn för tillfället om man klarar sig utan tangentbordet. Däremot måste jag erkänna att kameradelen kunde varit betydligt bättre. För mig är det en dealbreaker att den inte har bättre kamera, annars hade jag varit lockad att byta från TP2. Men det får bli en two box solution med TP2 och Vivaz istället (hade det funnits en HD2 med bra 720p videoinspelning och riktigt bra 5 MP-kamera hade jag kört med den, enbart).

Handhavandemässigt gillar jag HD2 skarpt - upplever den som komfortabel att hantera i.o.m formatet och framförallt skärmen. Kör man WM 6.5.5 är den också riktigt enhandsvänlig på alla plan - skärmstorleken gör att man kan fingernavigera utan att behöva kliva över i det dumma träsket med stora ikoner och menyer (ändras enkelt i registret).

Det finns dock kapacitiv stylus att köpa till - HTC har en bl.a. Stylus är utmärkt för diverse arbetsuppgifter - även för HD2s del. Surfande är ett sådant exempel för min del.

Summa summarum: HD2 är den bästa Windowsmobilen på marknaden för tillfället och klarar man sig utan tangentbord och står ut med kameran är det bara att köpa. Ser inga direkta hinder mot ett lyckat förhållande med en HD2. Det skulle möjligen vara att SVT Play inte finns till den.:)

Men då jag inte vill låta min nalle dela frustrationen och ilskan jag känner över SVT så är det bara skönt att slippa det. ;)

#1995

Postad 13 april 2010 - 11:41

Preed
  • Preed
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Jag har provat en HD2 på MediaMarkt och mitt intryck av den är följande:
<bortklippt>


Tack för din "recension".. Det låter ju jättebra.. Själv är jag inte så petig när det gäller kameran, ska jag fota seriöst har jag en vanlig digitalkamera till det.. Dessutom ryktas det om 720p inspelningsstöd till HD2(kommer åtminstone som custom gissar jag men kanske även som officiell uppgradering) då det är (tror jag) samma kamera i HTC Evo 4G som kommer i USA och den har 720p..

Beställde ju en HD2 i morse och enl. Halebop så ska det ta 2-5 dagar att leverera, hoppas det går ännu snabbare.. :)

#1996

Postad 13 april 2010 - 12:59

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Någon som kan rekomendera ett program för att läsa in visitkort via kameran och på ett bra sätt skapa en kotankt av det?

Sett att det finns i betalversioner men så stor användning har jag inte av det.
Tacksam för tips.

#1997

Postad 13 april 2010 - 13:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Tack för din "recension".. Det låter ju jättebra.. Själv är jag inte så petig när det gäller kameran, ska jag fota seriöst har jag en vanlig digitalkamera till det.. Dessutom ryktas det om 720p inspelningsstöd till HD2(kommer åtminstone som custom gissar jag men kanske även som officiell uppgradering) då det är (tror jag) samma kamera i HTC Evo 4G som kommer i USA och den har 720p..

Beställde ju en HD2 i morse och enl. Halebop så ska det ta 2-5 dagar att leverera, hoppas det går ännu snabbare.. :)


Då kommer en fråga snabbt: kan någon konfirmera att 720p är på väg till HD2?

Om så är fallet stoppar jag omedelbart mina funderingar på Vivaz och avvaktar denna uppgradering till HD2 och fattar beslut därefter.

Detta vill jag verkligen veta mer om eftersom jag gillar HD2 och kommer det en 720p-uppgradering så blir den omedelbart mer intressant.

#1998

Postad 13 april 2010 - 17:01

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Någon som kan rekomendera ett program för att läsa in visitkort via kameran och på ett bra sätt skapa en kotankt av det?

Sett att det finns i betalversioner men så stor användning har jag inte av det.
Tacksam för tips.

Fungerar inte det inbyggda i HD2?

#1999

Postad 14 april 2010 - 07:24

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Kör Artemis, och hittade i min iver inte WorldCard Mobile. :)
Tack, nu hittade jag efter att jag sansat mig lite.

Redigerat av Unregistereda0120fe7, 14 april 2010 - 07:27.


#2000

Postad 14 april 2010 - 08:53

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Såja, jag har nu beställt mig en HD2'a.. Det stod mellan den och Desire men det blev ändå en HD2 pga den feta skärmen och sen har jag inte direkt något emot WinMo iom att jag syncar direkt mot Outlook(ej exchange) och det fungerar out-of-the-box med WinMo.. Att HTC sen lagt in Sense så jag slipper se skiten skadar ju inte heller.. :) Hoppas jag blir nöjd! Beställde även InvisibleShield från Katshing, någon som har erfarenheter om detta på en HD2a?

Jag har min HD2 från den 3e december 2009,använder ingen skärmskydd på den och här inga repor,byggkvalitet på HD2 är toppen!!! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.