Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5401

Postad 04 oktober 2014 - 21:19

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

På Samsungboxarna, förutom TiVo, går det genom att skapa en favoritlista. Det är dock rätt mycket bök eftersom kanalerna i favoritlistan numreras efter ordningen de läggs till när listan skapas.

Förresten - och det här rör visserligen inte Com Hem - slog jag över till SVT24 där det visas Columbo, restaurerat till HD men bibehållet i 4:3 och därmed pillarbox. Även om just SVT24 inte sänds i HD än så är det ju samma fil som spelas ut och då som 16:9 pillarbox ändå. De som har kvar 4:3-tv har det inte roligt... :P


Ok jag har Motorola VIP 1903C & en gammal Humax CXHD5000 tror jag den heter och på dem behåller kanalen sin ursprungliga kanal plats hur man än lägger dem i listan. Hur dumt är inte det?..

#5402

Postad 07 oktober 2014 - 15:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Idag kom min mors TiVo tillbaks från Servicon efter en vecka.

Den skickades in på service förpackad i originalkartong. Servicon slängde den kartongen och skickade tillbaks boxen i en vanlig brun postkartong med lite bubbelplast vikt runt framsidan. :rolleyes:

Den obligatoriska verkstadsskadan är en repa på undersidan.

Om den behöver skickas in igen ska jag f*n klistra RMA-etiketten direkt på TiVo:n och skicka in den som den är.

Tur i oturen att det är Com Hem:s box och inte min eller min mors, annars hade jag åkt till Karlstad personligen, hyrt en hjullastare och jämnat Servicon med marken.

Com Hem har heller inte någon information om vad som har gjorts med boxen, men det verkar som att Servicon bara har gjort en fabriksåterställning och bifogat en ny nätadapter.

#5403

Postad 08 oktober 2014 - 12:00

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0
Inte direkt relaterat till tv men till com hem...
Kan man säga upp bredbandet fast man har kvar ip-telefonin? dvs bredbandet används bara för telefoni och inte trafik från datorer etc.
Och, kan man skaffa ny ip-telefoni från annan leverantör nu och flytta sitt telefonnr fast man har
kvar bindningstiden och fortsätter betala till comhem tills bindningstiden löper ut?

#5404

Postad 04 november 2014 - 08:54

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Det här kan dom ju inte vara nöjda med:

Antalet digitala TV-abonnemang var 0,607 miljoner (0,603), varav TiVo-kunder uppgick till 0,132 miljoner (0,006).



Jag är ändå MYCKET förvånad att dom ökar antalet abonnemang, faktiskt lite konstigt, men hur många miljoner har inte spenderats på reklam under samma tid?

#5405

Postad 05 november 2014 - 10:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
coNhem har börjar gå med vinst ...

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  comhem.jpg   153,55K   5 Antal nerladdningar


#5406

Postad 08 november 2014 - 11:13

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Hej alla,

Är det någon som vet hur det funkar om man köper en friköpt Tivo-box, kan man sticka in ett programkort i en CI+ CAM i sloten på baksidan och få det utbud man har på kortet eller hur gör man?

#5407

Postad 12 november 2014 - 09:46

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej alla,

Är det någon som vet hur det funkar om man köper en friköpt Tivo-box, kan man sticka in ett programkort i en CI+ CAM i sloten på baksidan och få det utbud man har på kortet eller hur gör man?


Vad är det du menar egentligen?

Har du ett Tivo-abonnemang och köpt en ny tivobox som inte kom med abonnemanget?
Eller är det så att du har ett icke-tivo-abonnemang men köpt en ny tivo-box och vill få det gamla utbudet att fungera i den nya Tivoboxen trots att du inte har Tivo-abonnemang?

Edit:
Förresten, är det bara för mig prenumerationen på den här tråden har fallit bort av sig själv, och det är omöjligt att börja prenumerera igen? Andra trådar kan jag starta prenumeration på, men den här sparar inte att jag vill prenumerera.

Redigerat av distortion2, 12 november 2014 - 09:47.


#5408

Postad 12 november 2014 - 14:03

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Hej alla,

Är det någon som vet hur det funkar om man köper en friköpt Tivo-box, kan man sticka in ett programkort i en CI+ CAM i sloten på baksidan och få det utbud man har på kortet eller hur gör man?

Det sitter ju inte ens någon kortläsare på tivo boxen jag har inte hittat någon i alla fall...

#5409

Postad 12 november 2014 - 15:26

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Vad är det du menar egentligen?

Har du ett Tivo-abonnemang och köpt en ny tivobox som inte kom med abonnemanget?
Eller är det så att du har ett icke-tivo-abonnemang men köpt en ny tivo-box och vill få det gamla utbudet att fungera i den nya Tivoboxen trots att du inte har Tivo-abonnemang?

Edit:
Förresten, är det bara för mig prenumerationen på den här tråden har fallit bort av sig själv, och det är omöjligt att börja prenumerera igen? Andra trådar kan jag starta prenumeration på, men den här sparar inte att jag vill prenumerera.

Det sitter ju inte ens någon kortläsare på tivo boxen jag har inte hittat någon i alla fall...


Jag kanske har fel, jag trodde att sloten på baksidan med tejpen " not in use " var en CAM plats med det kanske inte är så.

#5410

Postad 12 november 2014 - 21:51

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Jag kanske har fel, jag trodde att sloten på baksidan med tejpen " not in use " var en CAM plats med det kanske inte är så.


Det är en kortläsare, men stödjs inte då dekryptering och hantering av berättiganden sker internt i boxen. Jag tror varken Com Hem eller Virgin säljer loss sina boxar till kunder. Även om det skulle gå att få tag på en friköpt TiVo-box för DVB-C så skulle det nog inte fungera rent mjukvarumässigt mot Com Hem.

#5411

Postad 13 november 2014 - 11:50

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Det är en kortläsare, men stödjs inte då dekryptering och hantering av berättiganden sker internt i boxen. Jag tror varken Com Hem eller Virgin säljer loss sina boxar till kunder. Även om det skulle gå att få tag på en friköpt TiVo-box för DVB-C så skulle det nog inte fungera rent mjukvarumässigt mot Com Hem.


Ok jag såg den här annonser och tyckte priset var rimligt, men funkar det inte så är det ju ingen ide.

http://www.blocket.s...2.htm?ca=12&w=3


#5412

Postad 13 november 2014 - 18:12

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Ok jag såg den här annonser och tyckte priset var rimligt, men funkar det inte så är det ju ingen ide.

http://www.blocket.s...2.htm?ca=12&w=3


Hon har nog dessutom missförstått nåt, för hon tror tydligen det är en hund:

Hd boxer , knappt använd i nyskick.


Är en 'Hd boxer' någon slags större vanlig boxerhund, eller en helt ny ras kanske? B)

#5413

Postad 14 november 2014 - 09:44

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej alla,

Är det någon som vet hur det funkar om man köper en friköpt Tivo-box, kan man sticka in ett programkort i en CI+ CAM i sloten på baksidan och få det utbud man har på kortet eller hur gör man?






Hej,

Boxen går att köpa lös för 3499:- . Utöver det har vi i dagsläget två erbjudanden via koax där vi erbjuder TiVo Syskonabonnemang med TiVo-box till rabatterat pris. Priserna på boxen är då 1800:- respektive 1200:- och prisskillnaden hänger ihop med bindningstiden (24 eller 12 månader).

Boxen fungerar bara med våra abonnemang i våra koax och LAN nät samt de LAN där vi finns som tjänsteleverantör.

Smartcard slotten på baksidan används inte.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


#5414

Postad 14 november 2014 - 19:55

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Inte tv-relaterat direkt (eller kan tråden kanske handla om div "Comhemfrågor" trots rubriken?) men nedan en pågående "historia" om vad som kan hända vid beställning av Tivo genom ett köp av "Combo Max".

Inlägg 12 nov: I samband med att vi köpte ett Combo-paket (Tivo, bredband, telefoni) verkar det nu som om att Comhem lyckats radera vårt "hemnummer". Vi har sedan flera år haft två telefonlinjer / nummer men i det nya Compalmodemet finns det bara uttag för en linje / ett nummer. Inte hela världen då "extranumret" inte kommer att behöva användas framöver men det var tills vi upptäckte att Comhem, helt utan info / fråga, tycks ha raderat vårt huvudnummer och lämnat kvar extranumret på linje 1.

Ok - skall väl lösa sig med ett samtal till kundtjänst tyckte vi men så lätt var det inte... Efter tjugo minuters väntan (ändå direkt som nr 2 i kön) tog det ytterligare ca 20 min innan mannen i kundtjänst kom fram till att lösningen är att säga upp vår nuvarande telefoni, teckna ny "Telefoni Bas" där vårt gamla nummer då tydligen skulle kunna komma tillbaka...(varför inte annars kan man undra?). Nytt var också att vi därmed skulle tappa gratis nummerpresentatör och dessutom behöva betala högre öppnings- och minutpris! Försökte förgäves få kundtjänst att förstå att det är mycket märkligt om vi skall behöva betala för fel som Comhem gör.

Har därför nu kontaktat "kundrelationer" och avvaktar deras syn på detta och uppdaterar efterhand.

Edit 13 nov: Kundrelationer verkar nu se till att vi imorgon får tillbaka numret och även en viss ekonomisk kompensation för "olägenheter" som de kallar det. Tur att den "kanalen" finns... :)

Väcker dock frågan vad tusan kundservice (teknisk support) sysslar med när de säger att numret inte går att fixa tillbaka utan att teckna ett nytt telefoniavtal och att de benhårt även menar att vi skall betala lite extra för det nya (240 kr om året för nummerpresentatör och även högre samtalskostnad). :wacko:

Edit 14 nov: I morse kom "Kundrelationer" med beskedet att det nu skulle funka att ringa till / med det nummer som Comhem lyckats "tappa bort". Nu 12 timmar senare funkar istället inget av numren. Provade att starta om modemet men det hjälpte inte. Går ju sådär det här... :(


Edit 17 nov: Tidigare idag så fick vi så äntligen tillbaka vårt nummer. Bra att det löste sig men varför behövdes det sex dagar för att fixa det tro...?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 17 november 2014 - 20:43.


#5415

Postad 15 november 2014 - 10:53

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Hej,

Boxen går att köpa lös för 3499:- . Utöver det har vi i dagsläget två erbjudanden via koax där vi erbjuder TiVo Syskonabonnemang med TiVo-box till rabatterat pris. Priserna på boxen är då 1800:- respektive 1200:- och prisskillnaden hänger ihop med bindningstiden (24 eller 12 månader).

Boxen fungerar bara med våra abonnemang i våra koax och LAN nät samt de LAN där vi finns som tjänsteleverantör.

Smartcard slotten på baksidan används inte.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


Tack för svaret,
Om man har ex medium 8 favoriter och köper en Tivobox så kan man inte få in det abbonemanget i den ?

#5416

Postad 15 november 2014 - 11:17

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Varför i herrans namn kan man ens överväga att "köpa loss" en TiVo box?
Man "lånar" den ju gratis av Com Hem om man har något av deras abonnemang för boxen.
Dessutom går som Com Hem mycket riktigt skriver ovan boxen bara att använda deras nät och ingen annanstans.

#5417

Postad 15 november 2014 - 13:04

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Varför i herrans namn kan man ens överväga att "köpa loss" en TiVo box?
Man "lånar" den ju gratis av Com Hem om man har något av deras abonnemang för boxen.
Dessutom går som Com Hem mycket riktigt skriver ovan boxen bara att använda deras nät och ingen annanstans.


Den begagnade boxen kostar 700:- och vi har medium 8 favoriter som ingår i hyran, så jag tänkte att 700:- i en engångskostnad för att få en Tivobox skulle vara helt OK.

Dessutom kan jag väl erkänna att den mentala tillfredställelsen är större om man äger en pryl till med en elkabel i ena änden. 😊😊

Redigerat av OMD28, 15 november 2014 - 13:04.


#5418

Postad 16 november 2014 - 10:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Vi i våran förening har under helgen besök av en representant från Comhem som går runt. Ha sa inte så mycket, frågade bara vad jag hade för abb och kostnad. Fast han var här ganska länge, fastnade på toa där han satt och sket i 15 minuter haha :D :D Förlåt för O.T!!

Redigerat av mcmike, 16 november 2014 - 10:49.


#5419

Postad 16 november 2014 - 12:44

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Fast han var här ganska länge, fastnade på toa där han satt och sket i 15 minuter haha :D :D Förlåt för O.T!!


Den ska du ha Kompensation för, t ex Tre Gratismånader!!! :ph34r:

#5420

Postad 16 november 2014 - 13:58

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Jojo kul att äga en box MEN du kan INTE använda TiVo boxen med ditt "gamla" abonnemang 8 favoriter.
Till en TiVo box kan du bara "knyta" följande 3 abonnemangstyper, klicka på länken: https://www.comhem.se/tv/abonnemang

Redigerat av Unregistered64f891a5, 16 november 2014 - 14:01.


#5421

Postad 16 november 2014 - 20:14

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 3

Vi i våran förening har under helgen besök av en representant från Comhem som går runt. Ha sa inte så mycket, frågade bara vad jag hade för abb och kostnad. Fast han var här ganska länge, fastnade på toa där han satt och sket i 15 minuter haha :D :D Förlåt för O.T!!


Han gjorde det ju på rätt ställe i alla fall, till skillnad från de flesta säljare som skiter en rakt i örat. :lol:

#5422

Postad 18 november 2014 - 15:55

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag kommer flytta till en bostad som är anslutet till det öppna stadsnät (FiberLAN) där jag tydligen inte kan använda mitt nuvarande Bredbands-modem eller min gamla Samsung TV-digitalbox (har nu FiberKoax). Representanten från Com Hem tyckte att jag skulle gå över till TiVo istället för Max utan Tivo då jag ändå måste byta allting och jag behövde få både en TiVo-box och en ny router skickad till mig.

- Jag har redan en egen router som troligtvis är mycket bättre än det Com Hem kan skicka (antar att det är en Technicolor). Är den router som Com Hem skickar speciell på något sätt eller kan jag använda vilket router som helst för TiVo och ComHems bredband?

- Måste TiVo-boxen kopplas till Internet? Fungerar i så fall vilken USB-dongle som helst för att få den trådlöst eller måste det vara en specifik TiVo-dongle?

#5423

Postad 18 november 2014 - 17:29

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Tivoboxen måste kopplas till internet, den får krypteringsnycklarna den vägen.

#5424

Postad 19 november 2014 - 12:54

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tivobox hjälp.
I tv-guiden så vill jag se vad tv prgr handlar om, men jag får inte fram all text som beskriver handlingen, får bara 3 raders info som huggs av mitt i ett ord.
Hur får jag fram hela t.ex. filmhandlingen? Det hjälper inte att trycka på Infoknappen, då även den endast visar 3 raders innehåll.

#5425

Postad 19 november 2014 - 16:19

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Tivobox hjälp.
I tv-guiden så vill jag se vad tv prgr handlar om, men jag får inte fram all text som beskriver handlingen, får bara 3 raders info som huggs av mitt i ett ord.
Hur får jag fram hela t.ex. filmhandlingen? Det hjälper inte att trycka på Infoknappen, då även den endast visar 3 raders innehåll.

Är väl ner / upp med knapparna vid ok knappen har jag för mig...?

Edit: Nej trycka på ok-knappen efter info funkade bättre.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 19 november 2014 - 22:45.


#5426

Postad 22 november 2014 - 18:50

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
1000 tack för hjälpen mittiprick, det löste problemet.

Finns det månne något knep att fylla hela tvrutan med text tv via Tivo?

Redigerat av sivle, 23 november 2014 - 01:27.


#5427

Postad 26 november 2014 - 10:46

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Suck ...

Nu har CoNhem kört Fox HD som fri kanal ett tag (antagligen sen både den och vanliga Fox kom?), men nu plötsligt är Fox HD kodad ...

VARFÖR kör CoNhem inte med BARA Fox HD, och har den som fri kanal?

#5428

Postad 07 december 2014 - 16:51

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Nu måste det ju snart vara fixat så att även vi ComHem-kunder som har viasatutbud får viaplay gratis! ComHem har ju sagt nu i 2 år att det förhandlas hit&dit.

VAD och hos VEM sitter det i att det inte kan lösas. Jag vet flera som lämnat comhem pga detta och vet även flera som skulle signa upp på Tivo om det infördes.

Dom flesta andra leverantörerna erbjuder det gratis till sina kunder.

https://signup.viaplay.se


Det vore kul med ett annat svar än: "det förhandlas just nu"

Redigerat av Stefan7574, 07 december 2014 - 19:19.


#5429

Postad 07 december 2014 - 19:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Men det är ju Com Hem:s ständiga förhandlingar som håller försäljningen av pistagelängder uppe. Tänk på sockerbagarna!

#5430

Postad 08 december 2014 - 09:58

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Nu måste det ju snart vara fixat så att även vi ComHem-kunder som har viasatutbud får viaplay gratis! ComHem har ju sagt nu i 2 år att det förhandlas hit&dit.

VAD och hos VEM sitter det i att det inte kan lösas. Jag vet flera som lämnat comhem pga detta och vet även flera som skulle signa upp på Tivo om det infördes.

Dom flesta andra leverantörerna erbjuder det gratis till sina kunder.

https://signup.viaplay.se


Det vore kul med ett annat svar än: "det förhandlas just nu"



Hej,

Vi vet att det är en efterfrågad tjänst och förhandlingar kring att tillhandahålla tjänsten pågår. Alla kanske inte vet det men större delen av innehåller finns redan i play-tjänsten Viasat Film i TiVo och alla kanaler i Viasat Premium HD https://www.comhem.s...remium-hd-35456 finns i TiVoToGo™ sedan en tid tillbaka.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

#5431

Postad 08 december 2014 - 17:58

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Problemet är att mycket sport enbart kan ses på viaplay och inte på de vanliga kanalerna. Då hjälper det inte att de vanliga kanalera finns i Tivotogo.

#5432

Postad 24 december 2014 - 22:04

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Precis!
Fixa detta nu ComHem så får ni fler nya kunder och kanske behålla oss nuvarande.

#5433

Postad 26 december 2014 - 19:09

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Till Com hem, Ni måste fixa så klockan går rätt, som det är nu går klockan på boxen o min tv runt 40 sekunder efter.

#5434

Postad 28 december 2014 - 07:59

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Till Com hem, Ni måste fixa så klockan går rätt, som det är nu går klockan på boxen o min tv runt 40 sekunder efter.


Instämmer, men tills de gjort det kan man ju ställa klockan manuellt i både sin Tv & Box.

#5435

Postad 28 december 2014 - 16:15

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Instämmer, men tills de gjort det kan man ju ställa klockan manuellt i både sin Tv & Box.


Beror ju dessvärre på vad man har om det alls går ställa in manuellt...

#5436

Postad 29 december 2014 - 12:16

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag har TiVo-box över FiberLAN och har en del problem, bland annat bildstörningar (blockbildning, tappat ljud etc.) som uppstår lite när som helst.

Upptäckte idag att jag kan trigga samma bildstörningar genom att köra ett bredbandstest på bredbandskollen.se samtidigt som jag tittar på TV (mer bildstörningar på HD-kanalerna). Ska det verkligen vara möjligt att belasta internet så att det stör TV-signalen när man kör TV över FiberLAN?

Har också hackande bild på TV4 HD och ljudet ligger ordentligt mycket före, det felet uppstod från ingenstans för snart en månad sedan. Nätteknikerna har hittills inte hittat något fel på själva nätet eller min utrustning och som jag förstått det är det bara jag i min byggnad/område som har just det problemet med Com Hem och TV4 HD. Kan ett enskilt hushåll ha problem med TV-signalen för en specifik kanal eller hur fungerar det? Jag tänkte att ett fel antingen uppstår på en kanal för flera hushåll eller på flera kanaler för ett hushåll. Men det kanske fungerar helt annorlunda med FiberLAN.

Jag hoppas någon här har kunskap och kan svara på frågorna. Efter många telefonsamtal med Com Hem-support har jag inte någon större förhoppning att jag får något riktigt svar om jag ringer dit och frågar. :)

#5437

Postad 29 december 2014 - 23:14

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Jag har TiVo-box över FiberLAN och har en del problem, bland annat bildstörningar (blockbildning, tappat ljud etc.) som uppstår lite när som helst.

Upptäckte idag att jag kan trigga samma bildstörningar genom att köra ett bredbandstest på bredbandskollen.se samtidigt som jag tittar på TV (mer bildstörningar på HD-kanalerna). Ska det verkligen vara möjligt att belasta internet så att det stör TV-signalen när man kör TV över FiberLAN?

Har också hackande bild på TV4 HD och ljudet ligger ordentligt mycket före, det felet uppstod från ingenstans för snart en månad sedan. Nätteknikerna har hittills inte hittat något fel på själva nätet eller min utrustning och som jag förstått det är det bara jag i min byggnad/område som har just det problemet med Com Hem och TV4 HD. Kan ett enskilt hushåll ha problem med TV-signalen för en specifik kanal eller hur fungerar det? Jag tänkte att ett fel antingen uppstår på en kanal för flera hushåll eller på flera kanaler för ett hushåll. Men det kanske fungerar helt annorlunda med FiberLAN.

Jag hoppas någon här har kunskap och kan svara på frågorna. Efter många telefonsamtal med Com Hem-support har jag inte någon större förhoppning att jag får något riktigt svar om jag ringer dit och frågar. :)

Måste fråga.. har du kopplat TiVo boxen via kabel till fiberlandet eller har du via eget lokalt WiFi först så att säga?

#5438

Postad 30 december 2014 - 08:58

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Måste fråga.. har du kopplat TiVo boxen via kabel till fiberlandet eller har du via eget lokalt WiFi först så att säga?


Tivo-boxen är kopplad till TV-uttaget (via vägguttag) på mediaboxen och den får Internet via en Wifi-dongle som är ansluten till en router som i sin tur är kopplad till mediaboxens Internet-uttag.

Har testat att koppla direkt till mediaboxen istället för via vägguttaget, även fått en annan mediabox att testa med, prövat med annan TV, nya nätverkskablar och olika HDMI-kablar. Jag är rätt så övertygad om att det inte är någon utrustning i min lägenhet om det inte är så att båda mediaboxarna jag har fått testa har haft problem eller att det är något annat som stör som jag inte alls tänkt på.

Teknikern som har varit på plats nämnde att det var flera som har rapporterat diverse problem med Com Hem och speciellt med TiVo-boxen, att den verkade extra känslig. Någon skulle ha haft problem i nästan ett års tid utan att ha fått det åtgärdat och när man hade testat med en TV-box från en annan operatör försvann problemen direkt. Så jag är inte jättehoppfull att mina problem kommer lösas såvida jag inte flyttar till en annan bostad eller byter operatör, men man kan alltid hoppas!

#5439

Postad 30 december 2014 - 16:11

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Efter många telefonsamtal med Com Hem-support har jag inte någon större förhoppning att jag får något riktigt svar om jag ringer dit och frågar. :)

Min erfarenhet med comhems kundtjänst säger mig att du nog har rätt där... :rolleyes:

Gällande Tivo som vi nu har haft i ett par månader så är det några saker som inte är så bra...
Går inte att sortera kanalerna i den ordning man önskar.
Vi har redan behövt starta om boxen tre gånger då den hängt sig.
Störningar då och då.
Inspelat (tror även "timeshiftat") program fryser mycket ofta i ett par sekunder för att sedan gå igång igen (ljudet bryts inte).
Fjärrkontrollen ligger verkligen inte bra i handen och svårt att korrekt zappa med CH upp / ner (mycket känslig för var man trycker).
Annars är det väl ok... B)

#5440

Postad 31 december 2014 - 01:01

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag älskar Tivon.Dock önskar jag som tidigare skribent att man kunde sortera kanalerna bättre.En belyst fjärr vore inte heller dumt om man nu inte kör med paddan.Även typsnittet på menyerna etc borde uppdateras från dagens 90-talsutseende till nått snabbt och modernt.

Fixa Viaplay NU!

Redigerat av Stefan7574, 31 december 2014 - 01:03.


#5441

Postad 31 december 2014 - 09:19

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag älskar Tivon.

Fixa Viaplay NU!


Ännu viktigare - just NU! - är att de fixar den Felaktiga Tiden de skickar ut, för annars har du ingen nytta av vare sig TIVO eller Viaplay eftersom alla program startar för sent då klockan går efter ...



HALLLÅÅÅÅÅÅÅÅ Comhem - STÄLL KLOCKAN!

#5442

Postad 07 januari 2015 - 18:19

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Vi har redan behövt starta om boxen tre gånger då den hängt sig.

Nu är det fyra gånger på två månader som vi behövt starta om med strömbrytaren på baksidan. Oftast eller kanske t.o.m. alltid när vi kikat på inspelat som det hänt. Mer än vad som krävts på ett år för de olika boxar vi haft tidigare.

#5443

Postad 20 januari 2015 - 18:11

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
.

HALLLÅÅÅÅÅÅÅÅ Comhem - STÄLL KLOCKAN!

Detta gäller fortfarande - er - FELAKTIGA! - klocka gör att folk missar inspelningar!


.

#5444

Postad 20 januari 2015 - 19:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Vad gäller klockproblemet för box? I min TiVo står klockan helt rätt.

#5445

Postad 20 januari 2015 - 19:58

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Jag tror TiVo får klockan via nätverket medan andra mottagare får den inbäddad i SI-datan.

För mig så går klockan ungefär en halv minut före via ren DVB-C.

#5446

Postad 21 januari 2015 - 07:50

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Vad gäller klockproblemet för box? I min TiVo står klockan helt rätt.

Jag tror TiVo får klockan via nätverket medan andra mottagare får den inbäddad i SI-datan.

För mig så går klockan ungefär en halv minut före via ren DVB-C.


Jag kör Comhem DVB-C i min Tv, och då går klockan efter.

Nu har jag ställt in så inspelningar ska starta en minut före, men ofta är det inte tillräckligt - verkar som klockan inte bara går fel, utan också varierar stup i ett med hur mycket.

Kör jag DVB-T/T2 så går klockan rätt.

#5447

Postad 26 januari 2015 - 11:25

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Problem med några kanaler i analogt grundutbud:

Jag bor i ett ComHem-hus och har TV med analogt grundutbud som ingår i vår brf-avgift.

Tyvärr är det så att flera kanaler brusar och inte går att se på - däribland TV3, TV8 samt Kanal 9. Det är alltså konstant brusigt i både bild och ljud och det är precis så man ser kanalloggan uppe i hörnet.


De flesta kanaler fungerar bra, så jag misstänker att antennkabeln är OK. Har testat med ett mantelströmfilter utan resultat. Finns inga skarvar eller andra kopplingar. ComHem-uttaget är inte fast i väggen utan ligger löst vid golvsockeln (var så när vi övertog lägenheten) och ser lite risig ut. Däremot funkar bredbands-coaxen utan problem, och den är ju från samma dosa, så jag misstänker att uttaget/coax fungerar som det ska.

Vad finns att göra för att förbättra detta tro? Hjälper det med en dyr antennkabel eller är det digital-tv som gäller om jag vill få bättre upplevelse?

Redigerat av JohanOscarPersson, 26 januari 2015 - 11:30.


#5448

Postad 26 januari 2015 - 15:13

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Problem med några kanaler i analogt grundutbud:

Jag bor i ett ComHem-hus och har TV med analogt grundutbud som ingår i vår brf-avgift.

Tyvärr är det så att flera kanaler brusar och inte går att se på - däribland TV3, TV8 samt Kanal 9. Det är alltså konstant brusigt i både bild och ljud och det är precis så man ser kanalloggan uppe i hörnet.



Comhem sänder Stv1, Svt2, Tv4, Tv6, Fox, Axess samt Lokalkanal fritt (utan CA-Modul & Programkort) i det Digitala utbudet, så sök in det.

Ta först reda på vad du ska ange för siffror för att söka, annars tar det evigheter, t ex ska du ange Nät, m.m., vilket beror på vart du bor.

Nätnummer: https://www.comhem.s...nummer-data.pdf

Frekvens osv: https://www.comhem.s...italboxen-38524

Redigerat av Kung Nu, 26 januari 2015 - 15:19.


#5449

Postad 26 januari 2015 - 18:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 1

Comhem sänder Stv1, Svt2, Tv4, Tv6, Fox, Axess samt Lokalkanal fritt (utan CA-Modul & Programkort) i det Digitala utbudet, så sök in det.

Ta först reda på vad du ska ange för siffror för att söka, annars tar det evigheter, t ex ska du ange Nät, m.m., vilket beror på vart du bor.

Nätnummer: https://www.comhem.s...nummer-data.pdf

Frekvens osv: https://www.comhem.s...italboxen-38524


Hur skulle detta hjälpa problemen med det analoga utbudet?

Problem med några kanaler i analogt grundutbud:

Jag bor i ett ComHem-hus och har TV med analogt grundutbud som ingår i vår brf-avgift.

Tyvärr är det så att flera kanaler brusar och inte går att se på - däribland TV3, TV8 samt Kanal 9. Det är alltså konstant brusigt i både bild och ljud och det är precis så man ser kanalloggan uppe i hörnet.


De flesta kanaler fungerar bra, så jag misstänker att antennkabeln är OK. Har testat med ett mantelströmfilter utan resultat. Finns inga skarvar eller andra kopplingar. ComHem-uttaget är inte fast i väggen utan ligger löst vid golvsockeln (var så när vi övertog lägenheten) och ser lite risig ut. Däremot funkar bredbands-coaxen utan problem, och den är ju från samma dosa, så jag misstänker att uttaget/coax fungerar som det ska.

Vad finns att göra för att förbättra detta tro? Hjälper det med en dyr antennkabel eller är det digital-tv som gäller om jag vill få bättre upplevelse?


Det troligaste är nog att problemen beror på att ComHem-uttaget ligger löst på golvet och inte sitter i väggen. Någon sladd har nog blivit skadad eller så blir det störningar av någon annan anledning. Ring ComHem och felmeddela uttaget så skickar de en tekniker som fixar det hela. Du kan ju säga att det är problem med bredband och digital-tv också så kanske de prioriterar problemet högre.

#5450

Postad 28 januari 2015 - 08:50

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Hur skulle detta hjälpa problemen med det analoga utbudet?


OM det funkar med Digitala kanaler, så funkar det även med Analoga.


Det troligaste är nog att problemen beror på att ComHem-uttaget ligger löst på golvet och inte sitter i väggen. Någon sladd har nog blivit skadad eller så blir det störningar av någon annan anledning. Ring ComHem och felmeddela uttaget så skickar de en tekniker som fixar det hela. Du kan ju säga att det är problem med bredband och digital-tv också så kanske de prioriterar problemet högre.


Comhem tar betalt för det där, enklare att bara öppna uttaget och titta att Koaxial-kabeln sitter där den ska.
Dessutom funkade ju hans Bredband, och det är ju samma kabel/uttag.

Här är en tråd om att Koppla Comhem: https://www.minhembi...ic=229538&st=30

Redigerat av Kung Nu, 30 januari 2015 - 14:29.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.