Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 30 juli 2007 - 09:04

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Ryktas om att Spider-Man 3 skall släppas 30 Oktober i USA, tillsammans med ett boxset och de övriga två filmerna separat :)

Just got the following email from a contact:


Quote:
Date: Sun, 29 Jul 2007 18:25:42 -0700 (PDT)
From: xxxxxxxx View Contact Details Add Mobile Alert
Yahoo! DomainKeys has confirmed that this message was sent by yahoo.com. Learn more
Subject: Spider-Man
To:[email protected]

Josh,

I am hearing we will release all 3 Spider-Man movies on 10/30. They will be available seperately or in a
beautiful boxset. SM2 will have seamless branching and
all 3 will have HD special features. Each will be on 50GB
discs with both PCM and TrueHD. We will announce these releases on or
around 8/8/07. Hope this answers your questions.

Best,

XXXXX 



~Josh

__________________
www.apexhometheater.com
Owner/Reviewer for Hi-Def Preview
Staff Blu-ray & HD-DVD Reviewer at UpcomingDiscs.com


Spider-Man

Redigerat av Anteee, 30 juli 2007 - 09:07.


#152

Postad 30 juli 2007 - 14:45

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Japan's Adult Industry Given Access to Blu-ray

Posted July 30, 2007 by Josh

Blu-ray Disc While the effect of adult films on the format war may be a heavily contested, the fact remains that there is a huge demand for this type of material. In Japan, the ability to release adult material on Blu-ray just got a whole lot easier. Assist Corp, who has handled most of the early adult Blu-ray content in Japan, has partnered with a company based in Taiwan to begin replication of adult titles. They are expected to begin production next month.

Sony has long mandated that, while they will not allow their own production facilities to replicate adult material, they will assist any company which wants to do so. With the addition of this new production facility (which purchased the manufacturing equipment directly from Sony), adult content producers now have an additional outlet to manufacturer their features in high definition.


Källa: blu-ray.com

#153

Postad 30 juli 2007 - 18:47

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
JAV-archive, here i come! hoppas dom ger upp att censurera filmerna.

#154

Postad 30 juli 2007 - 21:18

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Nån som har Bridge to Terabithia och Apocalypto importerade ifrån USA? Skulle ni i så fall kunna tala om hurvida dom har vit eller gul undertext :)

#155

Postad 30 juli 2007 - 21:39

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Apocalypto har vit, iaf den engelska, har inte direkt kollat den franska eller spanska men antar att dom är vita också?

#156

Postad 30 juli 2007 - 22:58

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Apocalypto har vit, iaf den engelska, har inte direkt kollat den franska eller spanska men antar att dom är vita också?

<{POST_SNAPBACK}>


Gött. Jag föredrar vitt starkt över gult, vilket Reign of fire hade.

Får man hoppas terabithia har vit också :)

#157

Postad 31 juli 2007 - 01:04

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Bifogad fil  564957.jpg   55,37K   0 Antal nerladdningar

#158

Postad 31 juli 2007 - 10:04

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Den måste man nog köpa snart! :)

#159

Postad 31 juli 2007 - 16:06

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Bifogad fil  564957.jpg   55,37K   0 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>


Dum fråga kankse men varför visa den bilden? När den finns att köpa som svensk utgåva på tex Mediamarkt....... Har jag missat något??

#160

Postad 31 juli 2007 - 17:08

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
varför är svensk utgåva att föredra? -_-

#161

Postad 31 juli 2007 - 17:11

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

varför är svensk utgåva att föredra? -_-

<{POST_SNAPBACK}>


Varför INTE om ditt modersmål är svenska?

Kan ju vara roligt att förstå det som står på Baksidan av fodralet utan en tolk........ :)

Plus att den säkert är billigare att köpa på Mediamarkt än att beställa utomlands.

But each to its own................................

Redigerat av mikee, 31 juli 2007 - 17:16.


#162

Postad 31 juli 2007 - 17:23

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Lite funderingar kring bildkvaliten på 300. Jag har sett den själv nu på Blu-Ray samt läst många recensioner. De flesta överöser den med lovord och säger att det är det ultimata demomaterialet. Jag måste säga att jag är besviken på bildkvaliten! Och den enda som verkar hålla med mig är Peter Bracke på Highdefdigest utav alla människor.

Transfern ser säkerligen ut precis som regissören vill ha det med allt grain osv, så visst kan man ge den 10/10 på grund utav detta. Jag däremot stör mig ganska mycket på grain och 300 har dessvärre mycket utav just denna vara. Detaljer i närbild lider också mycket utav allt grain som är i vägen tycker jag, skärpan är inte alls i klass med tex Matrix. Så i mina ögon är det definitivt inte en disk jag stoppar i när jag skall visa hur bra HD kan vara för kompisar. Pirates of the Caribbean är i mina ögon mycket bättre!

Vad tycker folk här om bilden egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>



Efter att ha sett 300 2 ggr måste jag faktiskt dra tillbaks mitt förra uttalande och Hålla med dig.....................Det är lite för Mycket grain pålagt för att det skall vara Njutbart :)

#163

Postad 31 juli 2007 - 17:52

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
hur kan en person som gått igenom det svenska skolsystemet inte kunna engelska är min fråga heh

#164

Postad 31 juli 2007 - 17:59

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0

hur kan en person som gått igenom det svenska skolsystemet inte kunna engelska är min fråga heh

<{POST_SNAPBACK}>



Nödvändigt :)

#165

Postad 31 juli 2007 - 18:13

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0

hur kan en person som gått igenom det svenska skolsystemet inte kunna engelska är min fråga heh

<{POST_SNAPBACK}>


Att klara sig igenom engelska i skolan och uppfatta varje skämt eller dylikt i en film tycker jag är en ganska stor skillnad.

Själv föredrar jag svensk text eftersom jag inte fattar alla amerikanska utryck i en del filmer, och då tar jag hellre en något sämre översättning än att inte fatta alls.

#166

Postad 31 juli 2007 - 18:20

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Varför INTE om ditt modersmål är svenska?

Kan ju vara roligt att förstå det som står på Baksidan av fodralet utan en tolk........ :)

Plus att den säkert är billigare att köpa på Mediamarkt än att beställa utomlands.

But each to its own................................

<{POST_SNAPBACK}>


Själv har jag näst intill hela min filmsamling med filmer från länder där de talar utrikiska... alltså på engelska. :) Tycker de både gör snyggare omslag, samt att jag vill att man ska se vad filmen heter i original och inte ngt påhittat svensk översättning. Sen att texta filmen... ja då missar man ju bara halva innehållet, eftersom man får hålla på och glo "neråt i bilden". Men valet är ju fritt :D Sen är jag själv tvåspråkig, så för mig kvittar det, och då väljer jag mycket hellre den engelska varianten.

Kan dock förstå att man väljer att texta på svenska, om man som det nämns ovan, inte har full koll på alla ord + slangutryck. Då förstår jag det mycket väl, för om man missar vad som sägs, ja då kan man ju missa halva handlingen på vissa filmer!

Sen tycker jag du ska kolla hos Axel, och därefter jämför priser på svenska och t.e.x amerikanska utgåvor. Ibland blir det rätt stor skillnad.

Redigerat av Unregistered52a88696, 31 juli 2007 - 18:24.


#167

Postad 31 juli 2007 - 18:25

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
:)

hur kan en person som gått igenom det svenska skolsystemet inte kunna engelska är min fråga heh

<{POST_SNAPBACK}>





Om du tycker att det är en engelsk utgåva som addex länkat till så borde du nog skaffa glasögon eller förnya dem du har............. :D

Redigerat av mikee, 31 juli 2007 - 18:36.


#168

Postad 31 juli 2007 - 18:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Varför INTE om ditt modersmål är svenska?

Kan ju vara roligt att förstå det som står på Baksidan av fodralet utan en tolk........ :)

Plus att den säkert är billigare att köpa på Mediamarkt än att beställa utomlands.

But each to its own................................

<{POST_SNAPBACK}>


Själv har jag näst intill hela min filmsamling med filmer från länder där de talar utrikiska... alltså på engelska. :) Tycker de både gör snyggare omslag, samt att jag vill att man ska se vad filmen heter i original och inte ngt påhittat svensk översättning. Sen att texta filmen... ja då missar man ju bara halva innehållet, eftersom man får hålla på och glo "neråt i bilden". Men valet är ju fritt :D Sen är jag själv tvåspråkig, så för mig kvittar det, och då väljer jag mycket hellre den engelska varianten.

Kan dock förstå att man väljer att texta på svenska, om man som det nämns ovan, inte har full koll på alla ord + slangutryck. Då förstår jag det mycket väl, för om man missar vad som sägs, ja då kan man ju missa halva handlingen på vissa filmer!

Sen tycker jag du ska kolla hos Axel, och därefter jämför priser på svenska och t.e.x amerikanska utgåvor. Ibland blir det rätt stor skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har inte många R2 discar i min samling ( och just nu har jag 112 HDDVD och ca 35 Bd filmer)heller men om det är en Film som redan finns utgiven i Sverige så köper jag hellre den än köper en Genom Frankrike eller tyskland för de ggr jag gjort så har det blivit avsevärt dyrare än att köpa den svenska utgåvan.

Sen är ju det mycket billigare att köpa från USA det vet jag men det var inte det jag reagerade på!

#169

Postad 31 juli 2007 - 18:30

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Ser nu att jag var ngt snabb i min "frågeställning". Filmen som det "länkas" till, är ju en fransk utgåva. Sorry för missförståndet. :)

#170

Postad 31 juli 2007 - 18:30

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

hur kan en person som gått igenom det svenska skolsystemet inte kunna engelska är min fråga heh

<{POST_SNAPBACK}>


Är ju nåt lurig språk ju hehe

Redigerat av Anteee, 31 juli 2007 - 18:31.


#171

Postad 31 juli 2007 - 18:31

Grower
  • Grower
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
OT
Många förefaller att inte kunna svenska speciellt bra trots att det är modersmålet, samtidigt utannonserar dessa individer
att de inte behöver svensk översättning. Lite tonårsfasoner tycker jag.
För övrigt: Jag kommer sannolikt stöda det format som blir först med dynamiska undertexter, dvs texter som kan förstoras, förminskas och flyttas dit man vill ha texten. Det går ju att göra med rippade filmer och även från DVD men såvitt jag förstår ännu inte med Blu-ray el. HD-DVD.

Redigerat av Grower, 31 juli 2007 - 18:35.


#172

Postad 31 juli 2007 - 18:32

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
borttaget

Redigerat av mikee, 31 juli 2007 - 18:33.


#173

Postad 31 juli 2007 - 18:35

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

OT
Många förefaller inte kunna svenska speciellt bra trots att det är modersmålet, samtidigt utannonserar dessa individer
att de inte behöver svensk översättning. Lite tonårsfasoner tycker jag.
För övrigt: Jag kommer sannolikt stöda det format som blir först med dynamiska undertexter, dvs texter som kan förstoras, förminskas och flyttas dit
man vill ha texten. Det går ju att göra med rippade filmer och även från DVD men såvitt jag förstår ännu inte med Blu-ray el. HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>

Angående att flytta text och även dimma texten så kan Panasonic s52, s97 och s99 detta och det tycker jag är en oerhörd fördel!!!
Vet ej om andra tillverkare har denna funktion.
Har själv en Panasonic s99 och hoppas verkligen att i framtiden att det går att köpa en Blu-ray eller HD-DVD spelare som klarar detta...

#174

Postad 31 juli 2007 - 19:29

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

Om du tycker att det är en engelsk utgåva som addex länkat till så borde du nog skaffa glasögon eller förnya dem du har............. :)

<{POST_SNAPBACK}>



jo tack för den.

du menar alltså för att det är en fransk utgåva ska du titta på filmen med fransk dub, och därför behöver svensk text eller vad?

givetvis tittar man på filmen i dess originalspråk.

om en film inte är på varken svenska eller engelska tittar jag helst med engelsktext då dom svenska översättarna är riktigt kassa och oftast översätter från den engelskatexten. så man losar en del i en dubbel översättning i min mening.

#175

Postad 31 juli 2007 - 19:36

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

OT
Många förefaller att inte kunna svenska speciellt bra trots att det är modersmålet, samtidigt utannonserar dessa individer
att de inte behöver svensk översättning. Lite tonårsfasoner tycker jag.
För övrigt: Jag kommer sannolikt stöda det format som blir först med dynamiska undertexter, dvs texter som kan förstoras, förminskas och flyttas dit man vill ha texten. Det går ju att göra med rippade filmer och även från DVD men såvitt jag förstår ännu inte med Blu-ray el. HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>



ja, man måste vara tonåring om man har stavfel i svenskan och påstår sig kunna förstå engelska, good point.

vad det hela började med var påståendet att en svensk utgåva inte är bättre eller mer eftersökt än en tex R1, sen att det i sig förvillade sig bort i språk är en annan sak.

#176

Postad 31 juli 2007 - 19:36

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Nu har min lokala (Örebro) ON/OFF butik BD-filmer. :)

Filmen som är slut är "The Departed" på BD. :D
Bifogad fil  BD1.jpg   838,12K   55 Antal nerladdningar

Såg även hur Xbox demot mådde. :)


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


EDIT: Dåliga bilder tagna med mobilen.

Redigerat av Addex, 31 juli 2007 - 19:37.


#177

Postad 31 juli 2007 - 19:39

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Starship Troopers and Hollow Man on Blu-ray

Posted July 31, 2007 by Josh

Sony Pictures Sony Pictures Home Entertainment has announced that they will bring two Paul Verhoeven cult classics, 'Starship Troopers' and 'Hollow Man', to Blu-ray on October 16th. Both will get the standard 1080p and PCM treatment, but no detailed specs or extras have been announced at this time. These releases come only three weeks after another Verhoeven film, 'Black Book', is scheduled for Blu-ray release.

Källa: blu-ray.com

#178

Postad 31 juli 2007 - 19:41

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Ser nu att jag var ngt snabb i min "frågeställning". Filmen som det "länkas" till, är ju en fransk utgåva. Sorry för missförståndet.  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Med Svensk text. :)

#179

Postad 31 juli 2007 - 19:43

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Om du tycker att det är en engelsk utgåva som addex länkat till så borde du nog skaffa glasögon eller förnya dem du har............. :)

<{POST_SNAPBACK}>



jo tack för den.

du menar alltså för att det är en fransk utgåva ska du titta på filmen med fransk dub, och därför behöver svensk text eller vad?

givetvis tittar man på filmen i dess originalspråk.

om en film inte är på varken svenska eller engelska tittar jag helst med engelsktext då dom svenska översättarna är riktigt kassa och oftast översätter från den engelskatexten. så man losar en del i en dubbel översättning i min mening.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag måste nog FÖRKLARA detta !!.......

Jag menar att jag hellre Köper en Film som är UTGIVEN i Sverige för att det STÅR på Svenska på Fodralet och INTE på Franska som det gjorde på den filmen som Addex länkade till.......Har Inget med Vilket språk det talas i filmen så länge det Finns Engelsk , Svensk text eller Engelskt tal... OCH JA JAG TITTAR PÅ FILM UTAN TEXT OFTAST ...............hehe :D

Sen självklart blir det ju mest köp från utlandet pga filmerna oftast släpps tidigare där........ Men The Island är ju en av dem som Inte gjorde det.

Redigerat av mikee, 31 juli 2007 - 19:48.


#180

Postad 31 juli 2007 - 19:47

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Rumor Patrol: Warner Planning Extras-Laden '300' Blu-ray Re-Issue?
Tue Jul 31, 2007 at 11:00 AM ET

'300' may only hitting store shelves today, but already there's talk of a possible upcoming Blu-ray re-issue.

Hitting DVD, HD DVD and Blu-ray today as perhaps the most highly anticipated release of the summer, all three disc editions include a slew of supplementary materials, but the HD DVD edition includes several exclusive interactive and web-enabled features that were apparently not quite ready for prime time on its Blu-ray counterpart.

But while Warner threw in an additional uncompressed audio track exclusively for Blu-ray fans this go-around seemingly as a make-good for the lack of whiz-bang supplements, it seems the studio may have grander plans for '300' on Blu-ray in the future.

Deborah Snyder, the film's executive producer (and wife of '300' director Zack Snyder) revealed at a Comic-Con panel last week that indeed an in-movie experience feature for the Blu-ray edition of the film wasn't yet ready for this week's release. Later, according to an article in Home Media Magazine, she went further, saying "I think there's going to be another Blu-ray special edition later on."

Granted, Snyder's statements are far from definitive, and should only be taken as what they are -- off-hand anecdotal comments. But with sales for the current Blu-ray edition at an all-time high (for a high-def disc) of #2 on Amazon's overall top selling DVDs list (behind only the standard-def DVD release of '300'), it certainly doesn't seem out of the realm of possibility that Warner might chose to return to the well with an even more tricked-out high-def edition at some point in the future.

Källa: highdefdigest.com

#181

Postad 01 augusti 2007 - 01:37

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Denna följde tydligen med i fodralet till 300. V För Vendetta!
Bifogad fil  11111111111111.jpg   406,11K   108 Antal nerladdningarBifogad fil  222222222222222.jpg   331,68K   79 Antal nerladdningar

#182

Postad 01 augusti 2007 - 02:16

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

För övrigt: Jag kommer sannolikt stöda det format som blir först med dynamiska undertexter, dvs texter som kan förstoras, förminskas och flyttas dit man vill ha texten. Det går ju att göra med rippade filmer och även från DVD men såvitt jag förstår ännu inte med Blu-ray el. HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>


Det stöds av båda formaten och det finns redan titlar ute (dock bara ett fåtal). Förhoppningsvis blir detta standard för det är en höjdarfeature.

#183

Postad 01 augusti 2007 - 08:42

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Köpte Disturbia igår... Måste säga att ja tyckte den va riktigt bra! helt klart över förväntan! :) å andra sidan e ja ju 20 år å de va väll sagt att filmen va riktad till tonåringar.. men men = )

Jag har alltid varit 50/50 med HD DVD/Blu-Ray, men nu är jag 100% Blu-ray... Känns som om de e mer stabilt =)

#184

Postad 01 augusti 2007 - 09:05

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Nån som har beställt på http://www.hdmoviesource.com/catalog/ ??

Köpte identity och 50 first dates, får se om det kommer några filmer...

#185

Postad 01 augusti 2007 - 09:07

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Nån som har beställt på http://www.hdmoviesource.com/catalog/ ??

Köpte identity och 50 first dates, får se om det kommer några filmer...

<{POST_SNAPBACK}>


Dom är grymt bra, köper nästan allt där! Jag beställde filmer där i fredags och fick dom i måndags så dom brukar vara väldans snabba också!

Rabattkod: Scand1 (om du inte visste om det)

#186

Postad 01 augusti 2007 - 09:08

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Köpte Disturbia igår... Måste säga att ja tyckte den va riktigt bra! helt klart över förväntan! :) å andra sidan e ja ju 20 år å de va väll sagt att filmen va riktad till tonåringar.. men men = )

Jag har alltid varit 50/50 med HD DVD/Blu-Ray, men nu är jag 100% Blu-ray... Känns som om de e mer stabilt =)

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med dig, mycket bra film! Fick du den på Blu-Ray eller? Hur var kvaliten? Peter Bracke på Highdefdigest var inte helt imponerad....man sen håller man ju inte alltid med honom hehe.

#187

Postad 01 augusti 2007 - 09:17

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Nån som har beställt på http://www.hdmoviesource.com/catalog/ ??

Köpte identity och 50 first dates, får se om det kommer några filmer...

<{POST_SNAPBACK}>

Såg att man kunde förboka Blade Runner! :)

#188

Postad 01 augusti 2007 - 09:25

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Köpte Disturbia igår... Måste säga att ja tyckte den va riktigt bra! helt klart över förväntan! :) å andra sidan e ja ju 20 år å de va väll sagt att filmen va riktad till tonåringar.. men men = )

Jag har alltid varit 50/50 med HD DVD/Blu-Ray, men nu är jag 100% Blu-ray... Känns som om de e mer stabilt =)

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med dig, mycket bra film! Fick du den på Blu-Ray eller? Hur var kvaliten? Peter Bracke på Highdefdigest var inte helt imponerad....man sen håller man ju inte alltid med honom hehe.

<{POST_SNAPBACK}>


Aaa precis, jag köpte Blu-Ray versionen... Köper bara HD-DVD exklusiva titlar som är värda att inhandla =)...
Ne de e sant.. ibland har han rätt å ibland inte =)...
Filmen i säg va ju skön... Jag tycker bilden helt klart förtjänade en stabil 4/5!
Ljudet fick ju 4½/5 å de håller ja me om! riktigt bra ljud!
Alltså :D riktigt bra bild och riktigt bra ljud! Jag rekommenderar!

#189

Postad 01 augusti 2007 - 12:08

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
V for Vendetta Coming

Posted July 31, 2007 by Josh

Warner Bros. If you bought a copy of '300' in Canada today you also got a nice surprise in the form of a insert showing 'V for Vendetta' coming soon for Blu-ray. As one of the titles still missing on Blu-ray from Warner's high definition catalog, it is a welcome addition to their Blu-ray portfolio. No date or specs have been given at this time.

Thanks to forum member atdm71 for scanning in the insert.

Källa: blu-ray.com

Bifogad fil  11111111111111.jpg   406,11K   108 Antal nerladdningarBifogad fil  222222222222222.jpg   331,68K   79 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>



#190

Postad 01 augusti 2007 - 13:02

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Tjejen köpte 50 first förra veckan när den va så billig på axelmusic, kikade på den igår kväll och det var en besvikelse. Filmen är ju bra men bilden var inte mycket bättre än på dvd, riktigt tråkigt när man förväntar sig kalasbild i 1080p.

Redigerat av fAkkfAcE, 01 augusti 2007 - 13:03.


#191

Postad 01 augusti 2007 - 14:40

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
värt o läsa reviews innan man köper, finns en drös kassa releases ute.

#192

Postad 01 augusti 2007 - 15:34

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

värt o läsa reviews innan man köper, finns en drös kassa releases ute.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klart! Vill man köpa en film som fått dålig bildrecension kan det vara en idé att överväga dvd-versionen istället och spara några kulor.

#193

Postad 01 augusti 2007 - 15:42

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nu har jag tröttnat på folk som inte klarar att hålla sig till regler. I denna tråd disktuerar vi Blu-ray filmer och inlägg vars enda syfte är att skapa ett flame war KOMMER att bestraffas med semester från forumet. Hur svårt skall det vara att vara informativ? Vill ni komma upp till en debatt mellan formaten finns trådar som avhandlar just detta och där bör och skall man vara informativ och inte provokativ för att delta.

#194

Postad 01 augusti 2007 - 16:28

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

V for Vendetta Coming

Posted July 31, 2007 by Josh

Warner Bros. If you bought a copy of '300' in Canada today you also got a nice surprise in the form of a insert showing 'V for Vendetta' coming soon for Blu-ray. As one of the titles still missing on Blu-ray from Warner's high definition catalog, it is a welcome addition to their Blu-ray portfolio. No date or specs have been given at this time.


Yes! Precis den film som jag önskat till Blu-Ray formatet. Har tänkt att köpa den länge och väl på DVD, men nu när den kommer till BR, så är det ett givet köp. Tack så mycket för denna infon Addex! :D

#195

Postad 01 augusti 2007 - 17:02

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

V for Vendetta Coming

Posted July 31, 2007 by Josh

Warner Bros. If you bought a copy of '300' in Canada today you also got a nice surprise in the form of a insert showing 'V for Vendetta' coming soon for Blu-ray. As one of the titles still missing on Blu-ray from Warner's high definition catalog, it is a welcome addition to their Blu-ray portfolio. No date or specs have been given at this time.


Yes! Precis den film som jag önskat till Blu-Ray formatet. Har tänkt att köpa den länge och väl på DVD, men nu när den kommer till BR, så är det ett givet köp. Tack så mycket för denna infon Addex! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har själv väntat på denna film. Hoppas att den får 5.1/7.1 TrueHD/PCM ljud.

#196

Postad 01 augusti 2007 - 17:04

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

V for Vendetta Coming

Posted July 31, 2007 by Josh

Warner Bros. If you bought a copy of '300' in Canada today you also got a nice surprise in the form of a insert showing 'V for Vendetta' coming soon for Blu-ray. As one of the titles still missing on Blu-ray from Warner's high definition catalog, it is a welcome addition to their Blu-ray portfolio. No date or specs have been given at this time.


Yes! Precis den film som jag önskat till Blu-Ray formatet. Har tänkt att köpa den länge och väl på DVD, men nu när den kommer till BR, så är det ett givet köp. Tack så mycket för denna infon Addex! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har själv väntat på denna film. Hoppas att den får 5.1/7.1 TrueHD/PCM ljud.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg den på bion och tyckte då att den inte var mycket att ha. Fast man kanske ändrar sig om man ser om den =). Jag tycker helt klart Equilibrium som har liknande tema är helt klart bättre.

Edit. Ngn som vet om den dyker på blu-ray?

Redigerat av Hoff, 01 augusti 2007 - 17:05.


#197

Postad 01 augusti 2007 - 17:48

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

V for Vendetta Coming

Posted July 31, 2007 by Josh

Warner Bros. If you bought a copy of '300' in Canada today you also got a nice surprise in the form of a insert showing 'V for Vendetta' coming soon for Blu-ray. As one of the titles still missing on Blu-ray from Warner's high definition catalog, it is a welcome addition to their Blu-ray portfolio. No date or specs have been given at this time.


Yes! Precis den film som jag önskat till Blu-Ray formatet. Har tänkt att köpa den länge och väl på DVD, men nu när den kommer till BR, så är det ett givet köp. Tack så mycket för denna infon Addex! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har själv väntat på denna film. Hoppas att den får 5.1/7.1 TrueHD/PCM ljud.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg den på bion och tyckte då att den inte var mycket att ha. Fast man kanske än drar sig om man ser om den =). Jag tycker helt klart Equilibrium som har liknande tema är helt klart bättre.

Edit. Ngn som vet om den dyker på blu-ray?

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte, vet dock att Miramax (Disney) har rättigheterna i usa.

Måste säga att jag älskar dessa typer av filmer.

#198

Postad 01 augusti 2007 - 19:14

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det postats förut, men kika på länken, Bruce Almighty.... är inte det ett Universal släpp??

kikade nämligen på den idag, å Universals loga tar man inte miste på...:D

Hur var det med dominoeffekten...haha!

http://www.discshop....te=movies&&ref=

#199

Postad 01 augusti 2007 - 19:15

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det postats förut, men kika på länken, Bruce Almighty.... är inte det ett Universal  släpp??

kikade nämligen på den idag, å Universals loga tar man inte miste på...:D

Hur var det med dominoeffekten...haha!

http://www.discshop....te=movies&&ref=

<{POST_SNAPBACK}>


Släpps utav Buena Vista Home Entertainment UK...inte Uni som släpper den ;)

Redigerat av diabolo, 01 augusti 2007 - 19:16.


#200

Postad 01 augusti 2007 - 19:25

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Det var åtminstånde Uni som släppte på DVD. =)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.