Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS8

493 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 28 oktober 2014 - 22:28

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Skulle rekommendera Calendar 5 eller Fantastical 2. Any.do kalender och taskmanager är rätt snygga, men jag är inte helt förtjust i molnlösningen, vill gärna ha min data kvar hos mig.

Tack!
Börjar titta på Calendar5. Visade sig att den redan var inköpt men borttagen! Använder Week och gillar den förutom todo:s som saknas. Den har möjlighet att lägga in lista med tex kunder som kan väljas vid varje ny kalenderpost.

#352

Postad 28 oktober 2014 - 22:34

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Tack!
Börjar titta på Calendar5. Visade sig att den redan var inköpt men borttagen! Använder Week och gillar den förutom todo:s som saknas. Den har möjlighet att lägga in lista med tex kunder som kan väljas vid varje ny kalenderpost.


Jo, jag vill också ha en app som kan hantera både kalender och tasks på ett bra sätt. Vill man även ha mail i samma app vet jag att TouchDown finns även till iOS. För den riktiga powerusern finns även andra appar som Pocket Informant med miljoner instälningar :)

#353

Postad 28 oktober 2014 - 22:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Jo, jag vill också ha en app som kan hantera både kalender och tasks på ett bra sätt. Vill man även ha mail i samma app vet jag att TouchDown finns även till iOS. För den riktiga powerusern finns även andra appar som Pocket Informant med miljoner instälningar :)

Man skall nog ge fasen i att börja rota i detta? Helst så skulle man väl ha någon som bestämde vad som skulle användas . slut. Tänk viken tid försök till effektivisering tar. Inte undra på att man behöver kalender!😄

#354

Postad 28 oktober 2014 - 23:33

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Man skall nog ge fasen i att börja rota i detta? Helst så skulle man väl ha någon som bestämde vad som skulle användas . slut. Tänk viken tid försök till effektivisering tar. Inte undra på att man behöver kalender!😄


Det låter som en typisk iPhone-användare :)

Standardkalendern i iOS är väl ok men taskmanagern är riktigt usel. Bra att tänka på är även att den har stöd för widgets i today, men det lär säkert de flesta ha snart om dom inte redan har det. Jag kör själv med Calendar 5.

Lite inspiration:

http://www.imore.com...ask-apps-iphone
http://lifehacker.co...o-list-managers

#355

Postad 29 oktober 2014 - 00:37

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Så svaret på din fråga finns där? Då kan man undra varför du ställde den från första början :huh:


Nä, men den förklarar varför det du föreslår inte fungerar som generell lösning. Däremot fungerar det för vissa av Apples egna produkter.

#356

Postad 29 oktober 2014 - 03:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nä, men den förklarar varför det du föreslår inte fungerar som generell lösning. Däremot fungerar det för vissa av Apples egna produkter.


Och tänk vad bra det hade varit om du hade talat om i din frågeställning vilka produkter det gällde så man slipper gissa.

Redigerat av lappen71, 29 oktober 2014 - 05:35.


#357

Postad 29 oktober 2014 - 09:36

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Och tänk vad bra det hade varit om du hade talat om i din frågeställning vilka produkter det gällde så man slipper gissa.


Hade min fråga gällt några specifika produkter så borde jag nämnt det ja, men nu gjorde den inte det.

#358

Postad 29 oktober 2014 - 09:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag tror att du i ditt resonemang förenklat förutsättningarna lite väl mycket och missar då iaf 2 möjligheter.

1. En enhet man vill koppla till Internet via iPhonens Hotspot är inte en iOS eller OSX enhet.


Hade min fråga gällt några specifika produkter så borde jag nämnt det ja, men nu gjorde den inte det.


Inte? Nu får du allt vackert ta och ge dig.
Du ställer en fråga i en tråd som handlar om iOS och när du får ett svar som inte passar dig så förändrar du i efterhand frågeställningen.

Hade din fråga enbart gällt Apple produkter så är mitt svar det enda korrekta att du inte kan eller behöver stänga av/sätta på hotspot

Nu i efterhand så säger du att den gäller andra produkter och då mycket riktigt sköts inte hotspot automatiskt utan man måste in och trigga igång det.

Så hade du redan från början sagt att det gällde flera produkter av andra märken hade denna långa och onödiga diskussion inte behövt inträffa.

#359

Postad 29 oktober 2014 - 10:32

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Inte? Nu får du allt vackert ta och ge dig.
Du ställer en fråga i en tråd som handlar om iOS och när du får ett svar som inte passar dig så förändrar du i efterhand frågeställningen.

Hade din fråga enbart gällt Apple produkter så är mitt svar det enda korrekta att du inte kan eller behöver stänga av/sätta på hotspot

Nu i efterhand så säger du att den gäller andra produkter och då mycket riktigt sköts inte hotspot automatiskt utan man måste in och trigga igång det.

Så hade du redan från början sagt att det gällde flera produkter av andra märken hade denna långa och onödiga diskussion inte behövt inträffa.


Nä, nu hittar du bara på :) Min fråga gällde enbart om det finns något snabbare sätt att sätta på och stänga av Wifi Hotspot annat än att gå in i inställningar. Från det verkade du ha antagit att frågan bara gällde Apple-produkter och så levererat lösningsförslag på det. När jag sen påpekade att de inte fungerar generellt verkar du gått in i nåt slags kombinerat attack- och defensivläge istället för att helt enkelt bara medge att du var lite för snabb att göra ett antagande som inte var korrekt. Om du anser att jag har fel får du gärna berätta var jag påstod att det bara gällde Apple-produkter, om inte kanske vi kan låta denna rätt tramsiga diskussion självdö nu.

Om någon har ett svar på min faktiska fråga om hur man på ett snabbt sätt kan sätta på och stänga av Wifi Hotspot så får ni gärna berätta hur. Och för att undvika eventuella missförstånd, min fråga gäller INTE enbart hur olika Apple-produkter kan koppla upp sig mot varandra utan en lösning som fungerar för alla enheter som stödjer Wifi :D

#360

Postad 29 oktober 2014 - 10:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Jag hittar inte på något som alla kan se när dom läser din fråga och sen resterande konversationen.

Du ställer denna fråga i en tråd som handlar om iOS 8.
Helt klart ser man att du inte skriver att det handlar om någon annan hårdvara än Apple´s.
Eftersom tråden handlar om iOS 8 som är installerad på Apple´s hårdvara kan man inte göra något annat antagande.

Finns det något smidigt sätt man kan slå av/på Wifi Hotspot utan att behöva ge sig in under inställningar varje gång?


När jag sen svarar dig så ändrar du till att det gäller ICKE Apple produkter som ska ansluta.
Hade du klart och tydligt skrivit det i ursprungsinlägget hade du fått ett helt annat svar.
Du ska inte tro att jag tänker ge mig för jag blir så jävla trött på pajaser som inte kan stå för att dom varit oklara i sin frågeställning.

#361

Postad 29 oktober 2014 - 11:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 2

Om någon har ett svar på min faktiska fråga om hur man på ett snabbt sätt kan sätta på och stänga av Wifi Hotspot så får ni gärna berätta hur. Och för att undvika eventuella missförstånd, min fråga gäller INTE enbart hur olika Apple-produkter kan koppla upp sig mot varandra utan en lösning som fungerar för alla enheter som stödjer Wifi :D

Varför handlar frågan helt plötsligt om "wifi hotspot"? Tidigare handlade det om Instant hotspot, vilket endast funkar enligt tidigare angivna krav och således endast på Apple-produkter.

#362

Postad 29 oktober 2014 - 11:09

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Finns det något smidigt sätt man kan slå av/på Wifi Hotspot utan att behöva ge sig in under inställningar varje gång?


En WiFi hotspot är en "virtuell trådlös router", inget som har unikt med några iOS enheter att göra. Den drar en del batteri så det är därför jag vill enkelt kunna sätta på och stänga av den.


Finns det något smidigt sätt man kan slå av/på Wifi Hotspot utan att behöva ge sig in under inställningar varje gång?


Min fråga är just om det finns det något smidigt sätt man kan slå av/på Wifi Hotspot utan att behöva ge sig in under inställningar varje gång? Varför jag vill slå av och på det, att det finns andra sätt det kan göras på om alla produkter är från Apple osv är säkert intressant men det är inte det jag frågar efter.



Om någon har ett svar på min faktiska fråga om hur man på ett snabbt sätt kan sätta på och stänga av Wifi Hotspot så får ni gärna berätta hur. Och för att undvika eventuella missförstånd, min fråga gäller INTE enbart hur olika Apple-produkter kan koppla upp sig mot varandra utan en lösning som fungerar för alla enheter som stödjer Wifi :D




Helt plötsligt handla om WiFi Hotspot? :)

"A hotspot is a site that offers Internet access over a wireless local area network (WLAN) through the use of a router connected to a link to an Internet service provider. Hotspots typically use Wi-Fitechnology."

http://en.wikipedia..../Hotspot_(Wi-Fi)

Redigerat av improwise, 29 oktober 2014 - 11:15.


#363

Postad 29 oktober 2014 - 14:46

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag hittar inte på något som alla kan se när dom läser din fråga och sen resterande konversationen.

Du ställer denna fråga i en tråd som handlar om iOS 8.
Helt klart ser man att du inte skriver att det handlar om någon annan hårdvara än Apple´s.
Eftersom tråden handlar om iOS 8 som är installerad på Apple´s hårdvara kan man inte göra något annat antagande.


När jag sen svarar dig så ändrar du till att det gäller ICKE Apple produkter som ska ansluta.
Hade du klart och tydligt skrivit det i ursprungsinlägget hade du fått ett helt annat svar.
Du ska inte tro att jag tänker ge mig för jag blir så jävla trött på pajaser som inte kan stå för att dom varit oklara i sin frågeställning.


Grejen är den att om man vet vad en WiFi Hotspot är så vet man också att det inte spelar någon roll vilka enheter man vill ansluta till den så länge dom stödjer just WiFi. Alltså är det helt irrelevant vilka enheter just jag vill ansluta till min WiFi-hotspot och därför tar jag inte ens upp det. Om det däremot hade varit just bara Apple-produkter som skulle kopplas ihop hade det väl varit värt att nämna. Att du sen gör antaganden utifrån information som inte finns är väl helt upp till dig. Och skippa gärna personangreppen tack.

Redigerat av improwise, 29 oktober 2014 - 14:46.


#364

Postad 29 oktober 2014 - 15:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Grejen är den att om man vet vad en WiFi Hotspot är så vet man också att det inte spelar någon roll vilka enheter man vill ansluta till den så länge dom stödjer just WiFi. Alltså är det helt irrelevant vilka enheter just jag vill ansluta till min WiFi-hotspot och därför tar jag inte ens upp det. Om det däremot hade varit just bara Apple-produkter som skulle kopplas ihop hade det väl varit värt att nämna. Att du sen gör antaganden utifrån information som inte finns är väl helt upp till dig. Och skippa gärna personangreppen tack.


Det är just det som är grejen att du INTE vet hur wifi hotspot fungerar under iOS 8.
Eftersom funktionen hanteras annorlunda mellan Apple-enheter och av andra märken är det EXTRA viktigt att du specificerar att det var andra enheter som räknades in i frågeställningen.
Fattar du inte det är det bara beklagligt och jag tänker aldrig svara på några frågor från dig igen.

#365

Postad 29 oktober 2014 - 16:57

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det är just det som är grejen att du INTE vet hur wifi hotspot fungerar under iOS 8.
Eftersom funktionen hanteras annorlunda mellan Apple-enheter och av andra märken är det EXTRA viktigt att du specificerar att det var andra enheter som räknades in i frågeställningen.
Fattar du inte det är det bara beklagligt och jag tänker aldrig svara på några frågor från dig igen.


Problemet är att du återigen blandar ihop Instant Hotspot och WiFi Hotspot. I iOS8 introducerade Apple en ny tjänst som gör det enklare att koppla ihop vissa Apple-produkter med varandra, den tjänsten kallas för Instant Hotspot och bygger på en kombination av Blåtand, Apple ID och WiFi Hotspot. Har noterat att du upprepade gånger beskrivit tjänsten Instant Hotspot men kallat den för WiFi-Hotspot vilket skapar onödig förvirring då WiFi-Hotspot är ett etablerat begrepp som betyder något annat. Bättre då att kalla den vad Apple kallar den, nämligen Instant Hotspot. Min fråga avser WiFi-Hotspot och just därför skriver jag WiFi-Hotspot och inte Instant Hotspot. Instant Hotspot och WiFI-Hotspot är alltså inte samma sak, även om det så klart finns likheter mellan dem och WiFi-Hotspot ingår i tjänsten Instant Hotspot.

Redigerat av improwise, 29 oktober 2014 - 16:58.


#366

Postad 30 oktober 2014 - 10:47

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Hur gör man för att uppdatera en gamma iPad? 2:a tror jag med 16GB. Kan jag kopiera, nollställa, uppdatera och sen läsa tillbaka kopian?

#367

Postad 30 oktober 2014 - 11:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hur gör man för att uppdatera en gamma iPad? 2:a tror jag med 16GB. Kan jag kopiera, nollställa, uppdatera och sen läsa tillbaka kopian?


Ja men jag skulle råda att inte lägga in säkerhetskopian om det inte är nödvändigt.
Bara för att få ett så fräscht system som möjligt.

#368

Postad 30 oktober 2014 - 11:47

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Nytt försök med samma fråga. Är det något som vet något sätt man kan sätta på och stänga av WiFi-Hotspot (aka Personal Hotspot) utan att behöva gå in hela vägen i inställningarna? Det gamla tricket med att fejka en webapp verkar inte fungera i nyare iOS och det vore trevligt att inte behöva köra JB bara för det. Och för att förhoppningsvis minimera risken för ytterligare missförstånd och diskussioner kring det så inkluderar jag en bild med vilken inställning det är jag åsyftar.


Postad bild

#369

Postad 30 oktober 2014 - 13:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Ja men jag skulle råda att inte lägga in säkerhetskopian om det inte är nödvändigt.
Bara för att få ett så fräscht system som möjligt.

Kan jag ångra mig? Vad jag menar är om jag återställer den först och sen uppdaterar den som en ny enhet kan jag därefter läsa in en backup eller måste jag börja om då? Kan det vara så att iOS8 tar större plats så att en backup inte får plats? Har bara en GB över nu så jag kan inte uppdatera på vanligt sätt.

#370

Postad 30 oktober 2014 - 16:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nytt försök med samma fråga. Är det något som vet något sätt man kan sätta på och stänga av WiFi-Hotspot (aka Personal Hotspot) utan att behöva gå in hela vägen i inställningarna? Det gamla tricket med att fejka en webapp verkar inte fungera i nyare iOS och det vore trevligt att inte behöva köra JB bara för det. Och för att förhoppningsvis minimera risken för ytterligare missförstånd och diskussioner kring det så inkluderar jag en bild med vilken inställning det är jag åsyftar.


Jag ser inte hur du skulle kunna göra det utan att jailbreaka, eftersom kontrollcenter saknar en genväg för hotspot så blir du tvungen att gå via inställningar.

#371

Postad 30 oktober 2014 - 17:25

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag ser inte hur du skulle kunna göra det utan att jailbreaka, eftersom kontrollcenter saknar en genväg för hotspot så blir du tvungen att gå via inställningar.


Tack för svar på min fråga. Precis som du är inne på så verkar det svårt att hitta något som fungerar numera. Tidigare kunde man använda länkar som t.ex. prefs:root=INTERNET_TETHERING och lägga som en ikon på hemskrämen men det verkar svårare att få det att fungera i iOS7 och iOS8. Vill helst inte göra JB, inte för att jag har något emot JB som så utan för att det innebär att man öppnar upp en del säkerhetsspärrar i iOS och jag har en del känslig information på telefonen. Kanske bara acceptera att det inte går för stunden, men om man som jag använder WiFi Hotspot rätt ofta så känns det onödigt krångligt jämfört med hur det fungerar på Andorid, ibland går Apple överstyr med sin nitiskhet.

#372

Postad 30 oktober 2014 - 17:30

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Kan jag ångra mig? Vad jag menar är om jag återställer den först och sen uppdaterar den som en ny enhet kan jag därefter läsa in en backup eller måste jag börja om då? Kan det vara så att iOS8 tar större plats så att en backup inte får plats? Har bara en GB över nu så jag kan inte uppdatera på vanligt sätt.


Ja du kan läsa in en backup när som helst.
Jag tycker att du skulle försöka rensa lite för ingen telefon mår bra av att ha så lite utrymme kvar.

#373

Postad 05 november 2014 - 11:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Börjar fungera riktigt bra med "idag-skärmen". Väder, nyheter, kalender, to-dos, nummerupplysning, launcher och vidgets!

#374

Postad 05 november 2014 - 15:31

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Börjar fungera riktigt bra med "idag-skärmen". Väder, nyheter, kalender, to-dos, nummerupplysning, launcher och vidgets!


Håller helt med. Det var tidigare ett område där Andorid var klart bättre än iOS genom att man själv kunde anpassa sin startskärm som man ville. Jag tycker fortfarande att Androids variant är bättre då Today kan blir lite rörig om man har många widgetar men skillnaden har minskat betydligt mot tidigare. Kanske handlar om att man ska bli van vid det också. Fortfarande saknar jag möjligheten att lägga in "genvägar" t.ex. till inställningar som man enkelt vill slå av och på och som inte finns i kontrollcentret.

(Tack till moderator för bortrensningen av tidigare inlägg med svordomar, personangrepp, ovidkommande bilder och liknande)

#375

Postad 05 november 2014 - 17:41

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läste innan att det skulle gå att anpassa kontrollcentret i iOS8?
Saknar också samtalshistorik i kontakterna som det stod någonstans innan släpp.

#376

Postad 05 november 2014 - 17:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste innan att det skulle gå att anpassa kontrollcentret i iOS8?
Saknar också samtalshistorik i kontakterna som det stod någonstans innan släpp.


Näe du måste nog ta fel och tänka på den undermeny man kan för fram i tex Safari genom att trycka på fyrkanten med en pil.
Angående samtalshistorik har jag inte hört talas om men man kan idag se det senaste samtalen.

#377

Postad 05 november 2014 - 17:58

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Näe du måste nog ta fel och tänka på den undermeny man kan för fram i tex Safari genom att trycka på fyrkanten med en pil.
Angående samtalshistorik har jag inte hört talas om men man kan idag se det senaste samtalen.


Varför måste du alltid protestera???

"Control Center

New Personal Hotspot toggle added
Customize controller buttons visible on Control Center — Now, we can choose which ones to be shown"

Samtalshistorik syns inte i kontaktregistret!!??

#378

Postad 05 november 2014 - 18:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Varför måste du alltid protestera???

"Control Center

New Personal Hotspot toggle added
Customize controller buttons visible on Control Center — Now, we can choose which ones to be shown"

Samtalshistorik syns inte i kontaktregistret!!??


Nämen ursäkta att jag ifrågasätter det du påstår.
Istället bara för att citera kunde du länka till den också.

Nu skrev jag inte att man kunde se det i Kontakter.

Jag kan inte se att man kan förändra något om man läser här.
http://support.apple.com/en-us/ht5858

Redigerat av lappen71, 05 november 2014 - 18:10.


#379

Postad 05 november 2014 - 18:26

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Nämen ursäkta att jag ifrågasätter det du påstår.
Istället bara för att citera kunde du länka till den också.

Nu skrev jag inte att man kunde se det i Kontakter.

Jag kan inte se att man kan förändra något om man läser här.
http://support.apple.com/en-us/ht5858


Varför måste du alltid ta allt man skriver som en anklagelse? Jobbar du på Apple? Det enda jag sa från början var att jag saknade personliga inställningar i kontrollcentret vilket flera har önskat härinne, och att jag vill ha samtalshistorik på kontakterna. Detta skulle finnas enligt förhandsinformation (beta). Varför behöver jag länka? Du kan väl bara tro på vad jag säger!? Om du nu jobbar på Apple så kan du väl läsa mina önskemål och fixa till det😄
Jag har en hel lista med önskningar!!


#380

Postad 05 november 2014 - 18:37

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 2

Varför måste du alltid ta allt man skriver som en anklagelse? Jobbar du på Apple? Det enda jag sa från början var att jag saknade personliga inställningar i kontrollcentret vilket flera har önskat härinne, och att jag vill ha samtalshistorik på kontakterna. Detta skulle finnas enligt förhandsinformation (beta). Varför behöver jag länka? Du kan väl bara tro på vad jag säger!? Om du nu jobbar på Apple så kan du väl läsa mina önskemål och fixa till det��
Jag har en hel lista med önskningar!!


Nej du skrev att du läst att man skulle kunna förändra Kontrollcenter.
Mer har jag inte att tilläga till surkartar.

#381

Postad 05 november 2014 - 19:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Nej du skrev att du läst att man skulle kunna förändra Kontrollcenter.
Mer har jag inte att tilläga till surkartar.


Jag har inte skrivit att man kan ändra utan att det innan sas att man skulle kunna ändra!
Jag känner mig som en glad och positiv människa ända tills jag läser dina inlägg!
Klaga inte på att jag inte länkar till källan! Jag startade denna tråd och länkade i mitt första inlägg till en källa som presenterade alla nyheter allt eftersom de olika betorna släpptes! Det har du väl läst!?😳

#382

Postad 05 november 2014 - 19:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har inte skrivit att man kan ändra utan att det innan sas att man skulle kunna ändra!
Jag känner mig som en glad och positiv människa ända tills jag läser dina inlägg!
Klaga inte på att jag inte länkar till källan! Jag startade denna tråd och länkade i mitt första inlägg till en källa som presenterade alla nyheter allt eftersom de olika betorna släpptes! Det har du väl läst!?😳


Jag säger bara jösses!!!
Du kommer med ett påstående och jag frågar varifrån du fått det och får ett otrevligt svar tillbaka.
Istället för att tjafsa så länka till var du läst det för det kanske finns mer information om denna funktion på den sida du läste det.

#383

Postad 05 november 2014 - 20:32

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Jag säger bara jösses!!!
Du kommer med ett påstående och jag frågar varifrån du fått det och får ett otrevligt svar tillbaka.
Istället för att tjafsa så länka till var du läst det för det kanske finns mer information om denna funktion på den sida du läste det.


Ha ha! Jag säger dubbel jösses! Läser du inte vad jag skriver? Gå som jag säger till det första inlägget i denna tråd!
Otrevlig? Du behöver inte utgå från att alla andra än du är idioter. Min enda anledning till att jag är här inne är att jag verkligen gillar iPhone och iOS och vill dela mina synpunkter med andra. Man man måste väl ändå få lov att ha önskemål och åsikter, man kan inte bara acceptera saker som de är just nu. I så fall hade vi väl varit kvar på stenåldern!?

#384

Postad 05 november 2014 - 20:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Ha ha! Jag säger dubbel jösses! Läser du inte vad jag skriver? Gå som jag säger till det första inlägget i denna tråd!
Otrevlig? Du behöver inte utgå från att alla andra än du är idioter. Min enda anledning till att jag är här inne är att jag verkligen gillar iPhone och iOS och vill dela mina synpunkter med andra. Man man måste väl ändå få lov att ha önskemål och åsikter, man kan inte bara acceptera saker som de är just nu. I så fall hade vi väl varit kvar på stenåldern!?


Varför kan du inte bara länka till vart du har läst att man kan ändra i Kontrollcenter?
Lätt att säga att man hört men det säger inte så mycket.


#385

Postad 05 november 2014 - 20:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Varför kan du inte bara länka till vart du har läst att man kan ändra i Kontrollcenter?
Lätt att säga att man hört men det säger inte så mycket.


Hur länge skall vi hålla på? Länken finns i denna tråds första inlägg!

#386

Postad 05 november 2014 - 21:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hur länge skall vi hålla på? Länken finns i denna tråds första inlägg!



Något som bara är spekulationer och rykten och inget som är sagt att det skulle fungera.
I maj togs det upp på en annan sida.
http://m.imore.com/i...-control-center



#387

Postad 05 november 2014 - 21:38

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Jag läste där liksom jag gjort vid alla tidigare iOS-släpp. Allt stämde tidigare. Detta var från beta 1 och kan ju ha tagits bort därefter. Det vet väl du som kört beta-versionerna? Detta blir ju någon slags akademisk diskussion. Jag vill bara uttrycka min besvikelse över att det inte finns med i den slutliga versionen! Jag har ytterligare ca 30 punkter som jag anser borde finnas med. Att det inte fungerar nu är jag väl medveten om. Vill bara ha ett system som passar mina behov!

#388

Postad 05 november 2014 - 22:18

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Jag är ledsen men jag har inte sett att under någon beta att man kunde ändra Kontrollcenter

#389

Postad 05 november 2014 - 23:32

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Använder Google News som jag tycker är riktigt bra. Lite irriterad bara över att den inte uppdateras i bakgrunden trots att jag ställt in den så. Eftersom den finns med på "idag" så vill man ju få det senaste där! Inte skall jag behöva gå in i appen först och uppdatera och sen starta "idag"!? Något fel jag gör?

#390

Postad 06 november 2014 - 11:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har inte skrivit att man kan ändra utan att det innan sas att man skulle kunna ändra!

Ähm, nej, du skrev att du "hade för dig att du läst". Sedan publicerar du ett citat utan länkad källa. Rimligen är det enda intressanta det som står i release notes. Inget annat.
Denna tråd skulle vara mer intressant om det kunde diskuteras vad som finns och kan göras istället för att gnälla över vad som inte finns.

#391

Postad 06 november 2014 - 11:25

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Jag tror vi kan enas om att det hade varit riktigt bra OM det hade funnits en möjlighet att slå på/av WiFi-hotspot (Personal Hotspot) via kontrollcentret. För mig som arbetar ofta utanför kontoret så använder jag funktionen kanske i snitt 2 gånger per dag just nu och irriterar mig på att jag måste gå hela vägen in i Settings för att slå av och sätta på. Vilket medför att det ofta inte blir av att stänga av vilket leder till högre batterianvändning och i viss mån ett säkerhetsproblem (om än litet). Överväger att köra JB bara för att få tillgång till möjligheten, men känns rätt onödigt då Apple själva borde inse behovet.

Redigerat av improwise, 06 november 2014 - 11:25.


#392

Postad 06 november 2014 - 13:49

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Är det fler som fått problem med frysningar av skärmen sen uppdateringen till 8.1?
Helt plötsligt fryser skärmen till och man måste trycka på powerknappen och sen in i luren igen för att få igång den, fruktansvärt irriterande.

#393

Postad 06 november 2014 - 14:11

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Är det fler som fått problem med frysningar av skärmen sen uppdateringen till 8.1?
Helt plötsligt fryser skärmen till och man måste trycka på powerknappen och sen in i luren igen för att få igång den, fruktansvärt irriterande.

Ja men bara när jag skickar meddelande/sms! Irreterande!

#394

Postad 06 november 2014 - 14:34

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Ja men bara när jag skickar meddelande/sms! Irreterande!


Tangentbordet flippar oxå ut, helt plötsligt börjar den själv fylla i massa bokstäver i mina sms, fattar fan inte om det luren eller iOS som är felet..

#395

Postad 06 november 2014 - 14:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tangentbordet flippar oxå ut, helt plötsligt börjar den själv fylla i massa bokstäver i mina sms, fattar fan inte om det luren eller iOS som är felet..

Händer för mig också ibland. Menyer flippar ur och öppnar sig av sig självt. Brukar lösa sig med en snabb-reset. Detta är dock inte nytt med 8.1. Hände redan vid 8.0. (Har en 5c.)

Redigerat av agpath, 06 november 2014 - 14:37.


#396

Postad 06 november 2014 - 14:52

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
6:an här men samma sak med min tidigare 5S!

#397

Postad 06 november 2014 - 15:01

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

6:an här men samma sak med min tidigare 5S!


Då är det inte mycket lönt att åka till Applestore utan bara att vänta på en uppdatering då alltså..

#398

Postad 06 november 2014 - 15:05

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Då är det inte mycket lönt att åka till Applestore utan bara att vänta på en uppdatering då alltså..

Stämmer nog tyvärr!

#399

Postad 06 november 2014 - 15:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag tror vi kan enas om att det hade varit riktigt bra OM det hade funnits en möjlighet att slå på/av WiFi-hotspot (Personal Hotspot) via kontrollcentret. För mig som arbetar ofta utanför kontoret så använder jag funktionen kanske i snitt 2 gånger per dag just nu och irriterar mig på att jag måste gå hela vägen in i Settings för att slå av och sätta på. Vilket medför att det ofta inte blir av att stänga av vilket leder till högre batterianvändning och i viss mån ett säkerhetsproblem (om än litet). Överväger att köra JB bara för att få tillgång till möjligheten, men känns rätt onödigt då Apple själva borde inse behovet.


Du vet väl om att är det ingen enhet som ansluter sig så stängs Internetdelning av.
Det är därför som du måste gå in i inställningarna och slå av och på det för att din telefon ska bli synlig och tillgänglig igen.

Apple har tillgodosett behovet genom hotspot något som fungerar bra under Apples ekosystem.

#400

Postad 06 november 2014 - 17:52

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Du vet väl om att är det ingen enhet som ansluter sig så stängs Internetdelning av.
Det är därför som du måste gå in i inställningarna och slå av och på det för att din telefon ska bli synlig och tillgänglig igen.

Apple har tillgodosett behovet genom hotspot något som fungerar bra under Apples ekosystem.


Instant Hotspot är en bra funktion så länge alla enheter har stöd för blåtand, har det påslaget, är inloggad på samma AppleID och där hård- och mjukvaran inte är för gammal. Eller har jag missförstått vad som krävs för att det ska fungera?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.