Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elden Ring

355 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 449:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 544:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 549:-

#351

Postad 14 april 2024 - 16:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Godrick? Det är vanligt att bossar känns omöjliga först, och ju mer man spelar desto lättre blir det. Personligen tycker jag Godrick är lätt men det är för att jag kan hans moves och vet när jag hinner få in en charge R2 eller hoppattack.


Haha ja så heter han nog :D
Hade inte klarat det utan medhjälparen som drog all aggro.

”fick” dom där kulorna från han ute i träsket, men s*tan vilken kort range. Känns svåra

#352

Postad 14 april 2024 - 18:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 695 inlägg
  • 0

Ja dom har kort range, men sjukt med poisebreak. Bäst är att sätta på Ash of war som heter "Hoarfrost stomp" då gör dom frostskada också och stagger fiender väldigt snabbt.

 

Men Bloodhound fang kan du använda hela spelet om du gillar den.



#353

Postad Igår, 09:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Ja dom har kort range, men sjukt med poisebreak. Bäst är att sätta på Ash of war som heter "Hoarfrost stomp" då gör dom frostskada också och stagger fiender väldigt snabbt.

Men Bloodhound fang kan du använda hela spelet om du gillar den.


Får kanske ge dom en chans, måste bara se hur mycket jag kan uppgradera dom. Kör man dom som enhands eller i båda händerna? Galen skillnad i damage när man hoppar runt med BHF två vs enhandat

#354

Postad Igår, 17:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 695 inlägg
  • 0

Ja tvåhand så har du bollar på båda händer, och svärd gör mer skada med tvåhänder ja. Men om du gillar BHF så är det igentligen inte sååå stor vits att använda bollarna mer än för skojs skull (eftersom båda är STR) och att du har ett vapen som är vanlig smithing och det andra somber då iofs. Om du lägger frost på dom så kan det vara idè på fiender som inte blöder kan ju också vara en tanke. Men hela poängen var igentligen att börja använda ett eller annat STR-vapen för att riktigt gå in på bossar och få dom stagger och så riposte, det är ett kul sätt att spela Elden Ring tycker jag.


Redigerat av Demon Slayer, Igår, 17:01.


#355

Postad Idag, 08:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är kass på det där att lägga olika spells på vapnen. Har inte satt mig in i det alls. Enda jag testat några ggr är att köra en typ drawstring med eld. Jag har usel koll på när och hur man ska använda saker överlag.

#356

Postad Idag, 11:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 695 inlägg
  • 0

Själva "Ash of war" vill bli en konstant funktion på vapnet, och den får du av att döda en osynlig sånn insekt med boll som du ser som "fotspår" i en bana i området markerat på kartan. Försök att placera dig så att du slår han...lite svårt då han är osynlig men det går genom att se på spåren.

 

När du har den så går du till smeden i "roundtable hold" och välger "ash of war" i hans meny. Så lägger du denna på bollarna och väljer "heavy".

Då får bollarna frost som fungerar automatiskt och det vill byggas upp frost ju mer du slår för att så avlösa en stor bit HP på din fiende när den når max, ungefär så som blod fungerar med BHF, och på bossar med mycket HP kan man få detta flera gånger under en fight.

Du vil också få en ny skill på L2 som också är helt ok, men det är främst denna automatiska frost som är ganska grym.

Man kan också byta Ash Of War på en del vapen, och flytta vidare. En del vapen har låste såna funktioner och en del inte. Om jag inte missminner mig så är somber vapen låsta.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Demon Slayer, Idag, 11:21.




2 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Joras_2
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.