Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#1551

Postad 17 mars 2012 - 21:21

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

att det är betalkanal (ej frikanal)

Nej, det stämmer inte, man får den sybolen på olika program ovasett om det är en betalkanal eller ej.
Symbolen finns heller inte med i manualen så den är ju lite av en gåta.

#1552

Postad 17 mars 2012 - 21:34

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nej, det stämmer inte, man får den sybolen på olika program ovasett om det är en betalkanal eller ej.
Symbolen finns heller inte med i manualen så den är ju lite av en gåta.


Mig veterligen står VA för Viaccess, krypteringssystemet som Boxer använder. För mig har den då aldrig visats på annat än Boxers kanaler, den syns inte på de okodade kanalerna från SVT eller TV4/TV6 t.ex.

#1553

Postad 18 mars 2012 - 00:11

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Mig veterligen står VA för Viaccess, krypteringssystemet som Boxer använder. För mig har den då aldrig visats på annat än Boxers kanaler, den syns inte på de okodade kanalerna från SVT eller TV4/TV6 t.ex.


precis, så är det.

#1554

Postad 18 mars 2012 - 09:18

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig då att den symbolen bara finns på en del program på betalkanalerna, rimligen borde ju alla program vara kodade med ViaAccess.

#1555

Postad 18 mars 2012 - 12:45

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig då att den symbolen bara finns på en del program på betalkanalerna, rimligen borde ju alla program vara kodade med ViaAccess.


Ingen aning vad du ser eller inte ser. Men hos mig är det bara frikanalerna som INTE har symbolen.

#1556

Postad 19 mars 2012 - 12:49

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

canal+ serie som är i osynk mesta av tiden.
Nu kan inte jag klaga så värst mycket på det, för jag har inte canal+ längre pga det. och från boxer teknik är det tyst ifrån. ringer man boxers kundkänst så existera inte problemet senast jag pratade med dom.....

Ja hur går det poxer teknik. eller måste man vara på fejan och dra sin byk

#1557

Postad 19 mars 2012 - 13:46

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Var står det att du har Youtube?


Kan tillägga att det på HDR-FOX T2-varianten (den engelska utgåvan av BXR-HD+) finns en Internetportal som funkar utmärkt här i Sverige, och via den kan du se YouTube :-)

#1558

Postad 20 mars 2012 - 10:28

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Mina problem med ryckig bild (det som ser ut som felaktig Hz uppspelning 50/60Hz) på HD-kanalerna verkar nu vara borta? Har inte sett fenomenet en enda gång sista ca 3 veckorna. Kan det ha försvunnit i omläggningen 21 Feb?

#1559

Postad 20 mars 2012 - 13:09

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Mina problem med ryckig bild (det som ser ut som felaktig Hz uppspelning 50/60Hz) på HD-kanalerna verkar nu vara borta? Har inte sett fenomenet en enda gång sista ca 3 veckorna. Kan det ha försvunnit i omläggningen 21 Feb?

Canal+HD har dock ryckigheten kvar. Gick som vanligt att ta bort genom att växla kanal fram och tillbaka.
Kan möjligen vara kopplat till snabb bildväxling då det var ishockey vi såg.

#1560

Postad 20 mars 2012 - 15:30

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Canal+HD har dock ryckigheten kvar. Gick som vanligt att ta bort genom att växla kanal fram och tillbaka.
Kan möjligen vara kopplat till snabb bildväxling då det var ishockey vi såg.


Ofan, okej. Själv har jag inte Canal+HD, så den har jag inte tittat på. Men tidigare såg jag fenomenet ofta, nästan dagligen på SVT1/2HD, TV3HD, TV4HD + Nat.Geo HD. Men har som sagt inte på senaste tiden sett det alls.

Har du sett det på dessa kanaler?

#1561

Postad 20 mars 2012 - 15:55

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Ofan, okej. Själv har jag inte Canal+HD, så den har jag inte tittat på. Men tidigare såg jag fenomenet ofta, nästan dagligen på SVT1/2HD, TV3HD, TV4HD + Nat.Geo HD. Men har som sagt inte på senaste tiden sett det alls.

Har du sett det på dessa kanaler?

Nej bara på Canal+ HD

#1562

Postad 21 mars 2012 - 06:02

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Min BXR-HD hängde sig igår så ett tryck på resetknappen var enda alternativet att få igång den. Verkar som den dog mitt i en inspelning till hårddisk. Vanligt problem? Haft den typ en vecka och hängt sig redan vilket känns så där..

Redigerat av Drobbo, 21 mars 2012 - 06:03.


#1563

Postad 21 mars 2012 - 07:41

Unregisteredcb3b891b
  • Unregisteredcb3b891b
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Mina problem med ryckig bild (det som ser ut som felaktig Hz uppspelning 50/60Hz) på HD-kanalerna verkar nu vara borta? Har inte sett fenomenet en enda gång sista ca 3 veckorna. Kan det ha försvunnit i omläggningen 21 Feb?


Jag har inte heller sett ryckigheterna på SVT1 HD och SVT2 HD efter muxomläggningen. Peppar, peppar...

Per

#1564

Postad 21 mars 2012 - 08:32

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Min BXR-HD hängde sig igår så ett tryck på resetknappen var enda alternativet att få igång den. Verkar som den dog mitt i en inspelning till hårddisk. Vanligt problem? Haft den typ en vecka och hängt sig redan vilket känns så där..

Min var också hängd imorse och jag fick rycka sladden för att få igång den igen, innan dess har det inte inträffat någon gång.

#1565

Postad 21 mars 2012 - 10:46

Cequence
  • Cequence
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en BXR-HD, jag har en fundering dock.
Är det någon som har en BXR-HD/HD+ och en Samsung D series TV som kan kommentera om hur blid kvalité och dyligt skilljer sig mellan Humaxen och den inbyggda mottagaren.

#1566

Postad 21 mars 2012 - 12:08

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Min var också hängd imorse och jag fick rycka sladden för att få igång den igen, innan dess har det inte inträffat någon gång.


Samma här, har aldrig hänt förut. Är det något som Teracom eller Boxer lyckats med, eller snarare misslyckats med?

Kl.17.00 när jag slog på fick jag frågan om jag ville radera ej använda kanaler, kanske det finns något samband där med hängningen.

Redigerat av sanningen, 21 mars 2012 - 17:03.


#1567

Postad 21 mars 2012 - 17:34

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Känns troligt att Boxer härjat med något då för annars lär det ju inte hända alla samtidigt..
Jag har dessutom betydligt sämre mottagning på mina HD-kanaler än SD. Typ 75-80% styrka/kvalitet på HD mot 95-100% på SD.. Har ni samma?

#1568

Postad 21 mars 2012 - 23:13

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
har samma kvalle/signal som alltid på HD-kanalerna. Runt 80/95.
Inga hängningar här heller.

#1569

Postad 22 mars 2012 - 09:45

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en BXR-HD, jag har en fundering dock.
Är det någon som har en BXR-HD/HD+ och en Samsung D series TV som kan kommentera om hur blid kvalité och dyligt skilljer sig mellan Humaxen och den inbyggda mottagaren.

Kan inte svara på din fråga men, att köpa Humaxen utan hårdisk kan inte tillföra mycket.
Fördelen med BXR-HD+ är att den har två mottagare och är mer utvecklad. Se JohanJ-s inlägg och dess svar med start med inlägg #1461.

Drobbo: Enligt Teracom så sänder alla HD-muxarna inte på full effekt ännu. Skall vara fixat till i sommar.

#1570

Postad 22 mars 2012 - 15:56

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Efter hängningen när jag skulle spela in på HDD så gick det inte spela in längre. Alternativet kom inte upp. Så jag formaterade och där visade det att disken var full trots att den var tom..?! Men det gick inte trots formatering. Men när jag gick in på samma ställe och valde hårddisk och den frågade om jag vill byta vald hårddisk och sa JA så gick det igång igen. Hicka..

#1571

Postad 28 mars 2012 - 21:20

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Boxen inte klarade omställningen till sommartid riktigt så bra som jag önskat att den skulle. Den ställde om klockan av sig själv, somliga schemalagda inspelningar blev förskjutna en timme. Det kan vara värt att kolla om era inspelningar ligger på rätt tid.

#1572

Postad 29 mars 2012 - 09:36

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Boxen inte klarade omställningen till sommartid riktigt så bra som jag önskat att den skulle. Den ställde om klockan av sig själv, somliga schemalagda inspelningar blev förskjutna en timme. Det kan vara värt att kolla om era inspelningar ligger på rätt tid.


timer eller serieinspelningar?

#1573

Postad 29 mars 2012 - 12:26

kcs
  • kcs
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
hej
har en smartwi1 med fw 2.53.r0 och bxr-hd (extern HDU).
det funkar riktigt bra, förutom att jag vid uppspelning av inspelat material ofta får felmeddelande på skärmen. Kan se på smartwi basenhet att dioden blinkar med hög frekvens. om jag provar att starta om inspelningen så kan det funka (1 på 10), fast ibland hänger det sig efter en stund igen. stoppar jag in boxerkortet i Humaxen så går det bra. Nåt tips?

#1574

Postad 30 mars 2012 - 09:34

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

timer eller serieinspelningar?

Det var Maria Wern på TV4HD som spelades in en timme för sent. Det borde ha varit en serieinspelning, men jag är inte helt säker. Skulle kunna ha orsakats av trasig EPG-data just i samband med omställningnen (det var samma dag).

#1575

Postad 30 mars 2012 - 12:37

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Fick ett meddelande av Boxer om att de ska göra om i sitt "HD-tillvals paket"..

Detta har som ni vet kostat 19kr/mån och innehållit: TV3HD, TV4HD, Kanal5HD, MTVN HD och National Geographic HD

Nu skriver de att fr.o.m 1 maj kommer deras HD paket att se annorlunda ut:
Kanal 5 HD kommer att ingå i Boxer Mix

MTVN HD och National Geographic HD kommer att ingå i Boxer Max

Kvar blir då TV3 HD och TV4 HD som kommer att bilda det nya HD-kanal paketet och kommer då att kosta..... 49kr/mån!!!!!


Undrar om någon (!!) kan vara så dum så att de går på detta?? Man får färre kanaler och betalar 30kr mer varje månad...

Och HUR tänkt Boxer där då?? :rolleyes:

#1576

Postad 30 mars 2012 - 13:02

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Fick ett meddelande av Boxer om att de ska göra om i sitt "HD-tillvals paket"..

Detta har som ni vet kostat 19kr/mån och innehållit: TV3HD, TV4HD, Kanal5HD, MTVN HD och National Geographic HD

Nu skriver de att fr.o.m 1 maj kommer deras HD paket att se annorlunda ut:
Kanal 5 HD kommer att ingå i Boxer Mix

MTVN HD och National Geographic HD kommer att ingå i Boxer Max

Kvar blir då TV3 HD och TV4 HD som kommer att bilda det nya HD-kanal paketet och kommer då att kosta..... 49kr/mån!!!!!


Undrar om någon (!!) kan vara så dum så att de går på detta?? Man får färre kanaler och betalar 30kr mer varje månad...

Och HUR tänkt Boxer där då?? :rolleyes:

Jag tecknade precis mitt avtal på HD för 19kr/mån och de sa inget om detta då. Hur fick du denna info från dom?

#1577

Postad 30 mars 2012 - 13:03

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Fick också den där, en riktig jäkla ökendeal från Boxer, dom kan ju glömma att man läggger ut 49:- extra för det där.
Jag har fö. redan betalat för Boxer HD året ut så då får dom banne mig leverera också.

#1578

Postad 30 mars 2012 - 13:19

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Fick också den där, en riktig jäkla ökendeal från Boxer, dom kan ju glömma att man läggger ut 49:- extra för det där.
Jag har fö. redan betalat för Boxer HD året ut så då får dom banne mig leverera också.

Om det är så så byter jag till Canal+ så snart jag blir fri.. Men drabbar det bara vissa kunder? Jag har ju precis tecknat med dom på ett nytt år. Dock är HD kanalerna löpande..

#1579

Postad 30 mars 2012 - 13:25

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Ni verkar som ni har missat att jag har skapat en tråd om just detta för ett par dagar sedan.

Redigerat av jln, 30 mars 2012 - 13:25.


#1580

Postad 30 mars 2012 - 16:07

jling
  • jling
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har precis köpt en HUMAX BXR-HD+ och det visade sig att den bara hade version 1.00.03 (April) och inte 1.00.04 (November)
Har varit inne och försökt med auto-uppdatering och även manuell uppdatering men båda säger att den inte hittar någon ny
programvara att ladda ner.

Hur ska man göra för att få den nya version? Fick problem med hängningar och serie-inspelning direkt.
Så vitt jag kan se hittar den samtliga 7 muxar.

//Jonas

#1581

Postad 30 mars 2012 - 16:12

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
skämtar ni?!?! Vad i **** pysslar Boxer med??

#1582

Postad 30 mars 2012 - 16:18

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Dessutom kör de en drive med gratis kanaler 6-20 April för att locka nya kunder men inte ett ord om några nya pris/paket förändringar.
Får byta tbx till Comhem i höst.
Boxer, Nej tack.......!
/M

#1583

Postad 30 mars 2012 - 18:03

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Har precis köpt en HUMAX BXR-HD+ och det visade sig att den bara hade version 1.00.03 (April) och inte 1.00.04 (November)
Har varit inne och försökt med auto-uppdatering och även manuell uppdatering men båda säger att den inte hittar någon ny
programvara att ladda ner.

Hur ska man göra för att få den nya version? Fick problem med hängningar och serie-inspelning direkt.
Så vitt jag kan se hittar den samtliga 7 muxar.

//Jonas


Prova ring Humax support på 0550 85527. så det inte är ett fel på boxen, som inte jag tror att det är utan mer på teracom som inte skickar uppdateringen längre.

#1584

Postad 31 mars 2012 - 18:40

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Kan man radera kanaler ur kanallistan? Vill helst slippa mecka med favoritlistor.

#1585

Postad 01 april 2012 - 12:49

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Kan man radera kanaler ur kanallistan? Vill helst slippa mecka med favoritlistor.


nix, det går inte (om du inte vill "hacka boxdatat".

#1586

Postad 01 april 2012 - 13:04

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Kan man radera kanaler ur kanallistan? Vill helst slippa mecka med favoritlistor.

Förstår inte riktigt problemet med att radera en kanal i favoritlistan? Det är ju gjort på 15 sekunder.

#1587

Postad 01 april 2012 - 16:00

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Han vill slippa använda sig av favoritlistor över huvud taget. Det vore onekligen bra ifall man kunde radera kanaler ur kanallistan och bara se de man använder sig av. Åtminstone tappar min box Favoritlistan i Guiden sådär ett par gånger i veckan...

#1588

Postad 01 april 2012 - 20:24

Mankatten
  • Mankatten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har stora problem med multikanalljudet på HD-kanalerna på Boxer (HD-paketet)! Ljudet faller bort varje gång man byter kanal om man har multikanalljud inställt. Det enda som hjälper att starta om AV-receivern. Då kommer ljudet oftast tillbaka. AV-receivern funkar dock perfekt med andra källor, DVD-spelare, Bluerayspelare, Boxee box, men alltså inte med min Humax BXR-HD. Jag såg att mjukvaruversionen på min Humax är 1.0.0.2 och att det finns 1.0.0.4 nu, men den vill inte uppdatera sig OTA.
Vad kan vara fel? Hur kan jag få den att fungera med bra ljud 5.1 och Dolby digital???

Här följer ytterligare info i min kommunikation med Humax och Boxers Helpdesk:
-----
From: Kundservice "][mailto:[email protected]]
Sent: tisdag den 27 mars 2012 08:34
To: Johan
Subject: SV: Humax BXR-HD inget multikanalaljud på HD-kanalerna

Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer!

En av skillnaderna mellan de boxar du nämner är att Humaxen är förinställd på stereoljud, önskar du få ut 5.1 ljud måste du in enligt följande:
Inställningar - System Inställningar - Ljud och där ändra "Digitial ljudutgång" till Multikanal.
Det är möjligt att du redan har varit här och kikat men ett litet tips som har fungerat för några kunder tidigare. Skillnaden mellan Sagemcomboxen (som hade fungerat tidigare) och Humaxen är antagligen att Sagemcomboxen ställer om sig automatiskt i linje med utsändningen medans Humaxen eventuellt då behöver en manuell åtgärd i samband med koppling till t.ex. hemmabiosystem.

Vänliga Hälsningar
Ellinor Ledin
Boxer Kundservice

Telefonnummer: 0771-21 10 00
Vardagar kl. 08.00-21.00
Helger kl. 09.00-20.00

Faxnummer: 0771-21 20 00

Box 45024
104 30 Stockholm
-----
Från: Johan
Skickat: den 19 mars 2012 14:34
Till: [email protected]
Kopia: Kundservice
Ämne: Humax BXR-HD inget multikanalaljud på HD-kanalerna
Hej Tony.
Tack för din assistans med digitalljudproblem på HD-kanalerna. Som sagt. Det kvarstår problem för mig att få ut något multikanalljud via min hemmbioanläggning. Med min förra box (Sagemcom DT90-HD) har det bevisligen fungerat. Min receiver visar då ”Dolby Digital” på displayen när multikanalljud kommer in från t.ex. SVT1 HD och ljudet på melodifestivalen t.ex. var fanatastiskt. Med en nya boxen funkar det alltså inte. Även om jag kan få ljud ibland så är det med inställningen ”Stereo” (men ej med ”multikanal”) som jag får ljud och då verkar det som att det inte blir multikanalljud. Vilket jag tycker är en stor del av HD-upplevelsen. Testade även att köra via TVn och ta ljudet därifrån via SPDIF, med samma resultat. Inget multikanalljud, men väl stereo.
Tacksam om du informerar mig om du hittar någon lösning.

AV-Receiver: Denon AVR-4306
Humax BXR-HD

Redigerat av Mankatten, 01 april 2012 - 20:59.


#1589

Postad 01 april 2012 - 20:40

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Till Mankatten

Vet inte om BXR-HD+ och din utan hd fungerar på samma sätt men du måste förutom multikanal välja Dolbysymbolen + D med högtalarknappen på fjärren första gånge sen växlar det själv på SVT.
Just nu är det DD5.1 på svt1

/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 01 april 2012 - 20:42.


#1590

Postad 01 april 2012 - 20:44

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har stora problem! Ljudet faller bort varje gång man byter kanal om man har multikanalljud inställt. Det enda som hjälper att starta om AV-receivern. Då kommer ljudet oftast tillbaka. AV-receivern funkar dock perfekt med andra källor, DVD-spelare, Bluerayspelare, Boxee box, men alltså inte med min Humax BXR-HD. ..

Om jag förstår dig rätt så har du lyckats få igång multikanal men signalen mellan box och ljudförstärkare verkar lite skakig. Om du har Denon inställd på Auto och om det fungerar efter en omstart av ljudförstärkaren så kan det tyda på dålig signal.

Humax:en har ju bara optisk utgång. De andra källorna som fungerar, använder du optisk förbindelse där också? Är optiska kabeln lång? Provat att byta kabel med någon av de andra och provat annan ingång? Verkar kontakterna snäppa i som de skall (det brukar kännas ett klick). Det kan ju vara ljuset från utgången som är för svagt av någon anledning. Behöver du (ovanligt) lång kabel till ljudförstärkaren så kan en lösning vara att använda en konverterbox från optisk S/PDIF till elektrisk S/PDIF (om du har lediga ingångar).

Redigerat av janb, 01 april 2012 - 20:52.


#1591

Postad 01 april 2012 - 21:08

Mankatten
  • Mankatten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Till Mankatten

Vet inte om BXR-HD+ och din utan hd fungerar på samma sätt men du måste förutom multikanal välja Dolbysymbolen + D med högtalarknappen på fjärren första gånge sen växlar det själv på SVT.
Just nu är det DD5.1 på svt1

/M


Jag använder den knappen, annars får jag inget ljud, så det är något annat problem, men tack iaf. :)

#1592

Postad 01 april 2012 - 21:23

Mankatten
  • Mankatten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Om jag förstår dig rätt så har du lyckats få igång multikanal men signalen mellan box och ljudförstärkare verkar lite skakig. Om du har Denon inställd på Auto och om det fungerar efter en omstart av ljudförstärkaren så kan det tyda på dålig signal.

Humax:en har ju bara optisk utgång. De andra källorna som fungerar, använder du optisk förbindelse där också? Är optiska kabeln lång? Provat att byta kabel med någon av de andra och provat annan ingång? Verkar kontakterna snäppa i som de skall (det brukar kännas ett klick). Det kan ju vara ljuset från utgången som är för svagt av någon anledning. Behöver du (ovanligt) lång kabel till ljudförstärkaren så kan en lösning vara att använda en konverterbox från optisk S/PDIF till elektrisk S/PDIF (om du har lediga ingångar).

Kör just nu via HDMI, testade förut med SPDIF via fiberkabel (1m lång ), men hade samma problem. Har ingen auto på min DENON vad jag vet. Måste välja ingång tex OPT1, alt HDMI1

#1593

Postad 02 april 2012 - 09:44

utopiazz
  • utopiazz
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har haft en Humax BXR-HD (ej +) i några dagar och kan bara konstatera att den funkar ganska bra men den har ett antal "fel" som jag ser det. Att sedan Humax troligen inte kommer att åtgärda "felen" är för mig en gåta.
Klagomålen är rätt många på den rullande texten och har man inte hörsammat detta på 18 månader så skiter man i sina kunder.
Att hårddisken måste formatteras i EXT3 format för att det ska gå att spela in är precis lika korkat då hårddisken blir "dedikerad" till boxen. I praktiken betyder det att hårddisken blir oanvändbar till allt annat än Humax boxen.

Osynkad text och bild/ljud på kanaler som skickar texten separat (inte inbäddad i bilden). Om det är boxens eller Boxers fel vet jag inte men för mig så spelar det mindre roll då boxen är köpt av Boxer.

Så kontentan blir att Humax boxen inte klarar av mina krav på funktion och stabilitet och kommer att returneras till Boxer.

#1594

Postad 02 april 2012 - 11:22

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Mankatten =>

Var såg du att mjukvaruversion 1.0.0.4 finns till bxr-hd?

Instämmer med ovanstående skribent att humax borde fixa till den rullande texten, har för mig att det är fixat på + boxen då den har fått ny mjukvara.

Ni som har mailat till humax angående ny mjukvara vilken adress har ni skickat till?

MVH

#1595

Postad 02 april 2012 - 17:36

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

hej
har en smartwi1 med fw 2.53.r0 och bxr-hd (extern HDU).
det funkar riktigt bra, förutom att jag vid uppspelning av inspelat material ofta får felmeddelande på skärmen. Kan se på smartwi basenhet att dioden blinkar med hög frekvens. om jag provar att starta om inspelningen så kan det funka (1 på 10), fast ibland hänger det sig efter en stund igen. stoppar jag in boxerkortet i Humaxen så går det bra. Nåt tips?

Jag har samma problem, det är bara de kodade kanalerna som inte går att spela upp. Ni som har BXR HD+ och smart wi, har ni samma fel när ni spelar upp inspelade program från hårddisken?

Redigerat av Calmboy, 02 april 2012 - 17:36.


#1596

Postad 02 april 2012 - 20:51

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, det är bara de kodade kanalerna som inte går att spela upp. Ni som har BXR HD+ och smart wi, har ni samma fel när ni spelar upp inspelade program från hårddisken?


Har bxr+ och smartwi 2, inga problem överhuvudtaget. En gång vid något månadsskifte fick jag dra ut kortet och stoppa in det igen för att slippa kodad kanal, efter det nada.

#1597

Postad 06 april 2012 - 11:13

Mankatten
  • Mankatten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Mankatten =>

Var såg du att mjukvaruversion 1.0.0.4 finns till bxr-hd?

Instämmer med ovanstående skribent att humax borde fixa till den rullande texten, har för mig att det är fixat på + boxen då den har fått ny mjukvara.

Ni som har mailat till humax angående ny mjukvara vilken adress har ni skickat till?

MVH

Jag ahde fel... Det gällde visst bara BXR HD+ 500GB :(

#1598

Postad 06 april 2012 - 11:17

Mankatten
  • Mankatten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Till Mankatten

Vet inte om BXR-HD+ och din utan hd fungerar på samma sätt men du måste förutom multikanal välja Dolbysymbolen + D med högtalarknappen på fjärren första gånge sen växlar det själv på SVT.
Just nu är det DD5.1 på svt1

/M

Hej, Som av en händelse: Helt plötsligt, på kvällen den 4/4 fungerade allt med ljudet precis som det ska utan att jag hade gjort någonting... Det känns som om det spökar, eller också har Terracom ändrat något som var fel i utsändningarna. Någon annan som har märkt någon skilnad???

#1599

Postad 06 april 2012 - 18:06

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Humax då jag är trött på problemen med min nya Sagem RT-90.

2 frågor:

1. Kan man klippa i inspelningar? Det kunde jag på min gamla Sagem, men inte i RT-90
T.ex att jag bara vill spara valda delar ur en match jag spelat in, eller när jag av misstag spelat in flera timmar
mer än programmet är...

2. Finns det audiosignal ut som inte följer volymkontrollen? Det hade jag på min gamla Sagem, men på den nya
följer signalen i RCA-kontakterna volymkontrollens volym, vilket jag ju inte vill när jag ska driva förstärkare eller
trådlösa hörlurar.

#1600

Postad 07 april 2012 - 10:46

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

1. Kan man klippa i inspelningar? Det kunde jag på min gamla Sagem, men inte i RT-90


nej dessvärre kan man inte detta. Hade oxå denna funktion på min gamla Sagem-box.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.