Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7301

Postad 10 oktober 2011 - 17:16

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0



Manual har du i telefonen, Program -> Användarhandbok.

Ovi Suite installationsfil ligger på massminnet på telefonen :)

De har väl gjort så för att spara på papper och CD-skivor.


Donpipino- tackar för det snabba svaret, verkar som jag inte saknar något då :)

#7302

Postad 10 oktober 2011 - 17:17

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0


Donpipino- tackar för det snabba svaret, verkar som jag inte saknar något då :)



Fast rekommenderar att du tankar hem Ovi Suite från nätet, då jag gissar på att versionen på massminnet inte är så ny!

#7303

Postad 10 oktober 2011 - 19:13

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Vi har ju tidigare pratat om just detta några inlägg upp. Det är inget som har ändrats, bara det att man vid detta laget borde lära sig att inte lyssna till rykten och att Nokia aldrig går ut med ett datum så långt innan en release. Men visst har man rätt att gissa på datum. Men som också sägs i hennes inlägg så har inte ens Anna kommit än till alla produktkoder/länder.
Det är bara att vänta, inte för jag tror att den skarpa versionen av Belle kommer att ha några skillnader från den redan läckta. Varför skulle N8:ans Belle skilja sig från den som nu skeppas med 701 etc? Min Belle är för mig stabilare än den officiella Anna jag hade en kort tid.

Rätt... Upplever oxå Belle som stabilare än Anna.. Smågrejor som man stör sig på men stabil e den..

#7304

Postad 10 oktober 2011 - 19:36

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0



Fast rekommenderar att du tankar hem Ovi Suite från nätet, då jag gissar på att versionen på massminnet inte är så ny!


Jepp, redan fixat.

#7305

Postad 10 oktober 2011 - 19:44

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Okej, känns som jag kommer fråga en del då det känns som att leta i en förbannad djungel i alla menyer och submenyer.

Märkte att när jag är i ett upplyst rum så lyser skärmen ljust och klart men direkt när det blir sämre ljusförhållanden så blir bilden mörkare...grå o trist, typ att backlighten sänks. Borde det inte vara tvärtom, vid dåliga ljusförhållanden så höjs ljusstyrkan i displayen? Har jag fått tag i en defekt eller?

Redigerat av Hugh Munguz, 10 oktober 2011 - 19:45.


#7306

Postad 10 oktober 2011 - 19:47

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Okej, känns som jag kommer fråga en del då det känns som att leta i en förbannad djungel i alla menyer och submenyer.

Märkte att när jag är i ett upplyst rum så lyser skärmen ljust och klart men direkt när det blir sämre ljusförhållanden så blir bilden mörkare...grå o trist, typ att backlighten sänks. Borde det inte vara tvärtom, vid dåliga ljusförhållanden så höjs ljusstyrkan i displayen? Har jag fått tag i en defekt eller?



Det är nog ett misstag av Nokia, är ljussensorn som är konstig. För när skärmen är som ljusstarkast, då är den som finast att se på, synd att det är så sällan man har så!

#7307

Postad 10 oktober 2011 - 19:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Skall man inte få med någon manual till den, i min kartong låg det bara en "Lär känna din Nokia N8"-pamflett samt en tunn manual med bara produkt och säkerhetsinformation?.

Papper är resursslöseri, och eventuell mjukvara blir föråldrad på nån månad.

Här har du handboken som PDF:

http://nds1.nokia.co...N8-00_UG_sv.pdf

#7308

Postad 10 oktober 2011 - 20:13

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0



Det är nog ett misstag av Nokia, är ljussensorn som är konstig. För när skärmen är som ljusstarkast, då är den som finast att se på, synd att det är så sällan man har så!

Ursäkta, menar du att min är defekt eller att alla är sådana?

#7309

Postad 10 oktober 2011 - 20:14

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Ursäkta, menar du att min är defekt eller att alla är sådana?



Var lite otydlig, ursäkta :)

Menade att alla är så.Vet inte hur de tänkte.

#7310

Postad 10 oktober 2011 - 20:16

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Papper är resursslöseri, och eventuell mjukvara blir föråldrad på nån månad.

Här har du handboken som PDF:

http://nds1.nokia.co...N8-00_UG_sv.pdf

Visst är det så.
Stort tack för länken.

#7311

Postad 10 oktober 2011 - 20:28

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0



Var lite otydlig, ursäkta :)

Menade att alla är så.Vet inte hur de tänkte.

Aha, då är jag med :)

Jaja, det positiva är väl att jag inte fått en defekt iallafall :angry:
Den är ju ganska aggressiv också, går snabbt från ljus och klar till riktigt grådassig. Kollade på ett youtube klipp när jag riktigt uppmärksammade det, kändes som man tittade på två separata klipp.
Går det inte stänga av det här någonstans i telefonen? Buu för auto-dimming!

#7312

Postad 10 oktober 2011 - 20:31

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Aha, då är jag med :)

Jaja, det positiva är väl att jag inte fått en defekt iallafall :angry:
Den är ju ganska aggressiv också, går snabbt från ljus och klar till riktigt grådassig. Kollade på ett youtube klipp när jag riktigt uppmärksammade det, kändes som man tittade på två separata klipp.
Går det inte stänga av det här någonstans i telefonen? Buu för auto-dimming!


Tyvärr går det inte att stänga av nej, så vitt jag vet. Kanske går med något hack? Ingen aning :D

#7313

Postad 10 oktober 2011 - 20:43

Hugh Munguz
  • Hugh Munguz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0


Tyvärr går det inte att stänga av nej, så vitt jag vet. Kanske går med något hack? Ingen aning :D

Njaa, fick telefonen idag...så det känns lite för tidigt att laborera :lol:
Ett stort tack för de snabba svaren.

#7314

Postad 10 oktober 2011 - 20:45

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Njaa, fick telefonen idag...så det känns lite för tidigt att laborera :lol:
Ett stort tack för de snabba svaren.


Jag har haft min telefon i nästan ett år, och den är också helt ren så att säga. Har inget hack eller liknande :) Många på det här forumet använder dock en läckt Belle tror jag.

#7315

Postad 10 oktober 2011 - 20:55

Unregisteredfb9b0e2c
  • Unregisteredfb9b0e2c
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Japp kör med trixeo:s version av belle, vilken är himla stabil. Bästa än så länge till N8:an enligt mig :)

#7316

Postad 10 oktober 2011 - 21:12

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Aha, då är jag med :)

Jaja, det positiva är väl att jag inte fått en defekt iallafall :angry:
Den är ju ganska aggressiv också, går snabbt från ljus och klar till riktigt grådassig. Kollade på ett youtube klipp när jag riktigt uppmärksammade det, kändes som man tittade på två separata klipp.
Går det inte stänga av det här någonstans i telefonen? Buu för auto-dimming!


Tyvärr går det inte att stänga av nej, så vitt jag vet. Kanske går med något hack? Ingen aning :D



Joo, det ska gå att stänga av. Jag har då inte längre så. Kommer inte ihåg var dock :\

Redigerat av SvenSven, 10 oktober 2011 - 21:13.


#7317

Postad 10 oktober 2011 - 21:16

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Du har så rätt så SvenSven, efter en googling hittade jag denna lösning.

http://mynokiablog.c...e-light-sensor/

Kanske finns fler lösningar också?

#7318

Postad 10 oktober 2011 - 21:29

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0



Fast rekommenderar att du tankar hem Ovi Suite från nätet, då jag gissar på att versionen på massminnet inte är så ny!

Är det bara att fimpa den på massminnet, eller måste den ligga kvar?

Rätt... Upplever oxå Belle som stabilare än Anna.. Smågrejor som man stör sig på men stabil e den..

Förstår inte hur den ska kunna vara stabilare, jag har inte upptäckt något ostabilt med Anna.

#7319

Postad 10 oktober 2011 - 21:35

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Är det bara att fimpa den på massminnet, eller måste den ligga kvar?


Antar det, om du vill spara lite utrymme. Annars kan du ju ladda hem senaste versionen och ersätta den gamla med nya.

#7320

Postad 10 oktober 2011 - 23:32

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
du kan ju ställa in hur lång tid det ska ta innan ljusstyrkan går ner. men jag tycker det verkar som att du menar att ljussensorn är för känsligt inställd. det går att ändra!

du har alltså båda dessa inställningarna under: Menyknapp -> Inställningar -> Telefon -> Display
där kan du ställa in ljusstyrkan... testa att ställa den på maximum och sen sänka tills du hittat en lagom nivå. jag har inställt på snäppet under maximum och tycker det funkar bra för det mesta. Sen kan du ställa in timeout för belysningen där också. men tänk på att göra en avvägning för det kommer att påverka batteritiden.

#7321

Postad 10 oktober 2011 - 23:41

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

...
Förstår inte hur den ska kunna vara stabilare, jag har inte upptäckt något ostabilt med Anna.

Anna är redan gammal och grå, rollator har hon därtill. Belle har precis kommit ut ur tonåren och har friska ben =)

#7322

Postad 11 oktober 2011 - 01:17

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Är det bara att fimpa den på massminnet, eller måste den ligga kvar?

Bara att slänga. Jag gjorde en säkerhetskopia på allt i mobilen när jag fick den i januari innan jag började rensa bort saker.
Har aldrig nånsin hämtat nåt från den kopian.

Den Ovi Suite som ligger där är enbart gjord för Windows och är endast till för att kopieras och installeras på din dator när mobilen är ny.

#7323

Postad 11 oktober 2011 - 15:24

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med Programuppdatering i telefonen? för mig står det "Uppdateringen misslyckades. Försök senare". Har stått så i flera dagar.

#7324

Postad 11 oktober 2011 - 19:40

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Klistrat från Mobil.se
PKK: Hej !! Jag undrar när Belle updateringen kommer till min Nokia N8 ?.
Nokia: Hej PKK. Symbian Belle kommer först att komma ut i Nokia 700 på den svenska marknaden och den beräknas komma i november. Därefter börjar vi "rulla ut" Symbian Belle till existerande produkter. Nokia N8 är prioriterad och vi förväntar att påbörja utrullningen innan årsskiftet. mvh Oskar

Ingenting alltså förräns 700an har kommit ut i butikerna.
Sen lovar de uppdateringar till 2016. Då kommer nog de flesta här att ha gått ifrån Symbian, inklusive mig. För mig bäst kameramobil vinner, oavsett OS. Och det är fortfarande N8an B)

#7325

Postad 12 oktober 2011 - 16:07

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Universal Search Beta finns i Betalabbet

Everything is just a tap or two away with Universal Search Beta—making your Nokia phone your tool for planning and doing, finding and going. Just enter a query from the home screen for personalized results and suggestions as you type. You’ll discover all the information you need, whether it’s on your phone or the web. And because it’s your phone, Universal Search Beta is smarter—using your location, usage and preferences to deliver the results most important to you. Universal Search Beta results work seamlessly with the applications on your Nokia phone, so you can act immediately. Just tap to call a friend, download a game, map an address or browse the web. It’s that simple
Faster Search
  • Find people, places and content, whether on your phone or on the web
  • See suggestions as you type, even if you’re not sure of the spelling
  • Search the web from the home screen or any browser URL bar
  • Go right to your content with Smart Contact and Smart App widgets—shortcuts automatically populated and updated based on your activity
Smarter Results
  • Use one search box for your phone, apps and the web
  • Scan results and suggestions consolidated in a single interface
  • Find what you really want, with smart result ranking that learns as you use it
  • Review your options easily with grouped close-match suggestions
  • Continue to refine your search and results adjust automatically
More Useful
  • Take action with a tap right from your search result
  • Use applications without launching them separately
  • Access directions and location-based details instantly
  • Find and use games and music with just a character or two in the query box.
http://betalabs.noki...pps/search-beta

Bilder och en video finns på denna sida:

http://www.allabouts...rch_debuts_.php

Redigerat av MerBlues, 12 oktober 2011 - 16:15.


#7326

Postad 12 oktober 2011 - 18:35

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Nokia Suite (fd Ovi Suite) finns nu i betalabbet
Nokia Suite 3.2 Beta

http://betalabs.noki...okia-suite-beta
  • Nokia Ovi Suite is now called Nokia Suite
  • The application has a refreshed look and feel
  • The new Support view offers info and help with using Nokia Suite and your phone
  • The Support view helps make sure you have enough free space on your phone
  • The improved sync log shows you what has changed during syncing
  • Software updates for your phone software and phone applications run now more reliably
  • You might also notice, that Nokia Suite doesn't anymore run MPlatform.exe process - we've removed that from our architecture. You'll MPlatform.exe still running, if you have Nokia Ovi Player installed into same PC
  • Of course, new Nokia Suite 3.2 contains lots more new stuff, huge amount of different errors have been corrected and also many crash issues have been resolved

Redigerat av MerBlues, 12 oktober 2011 - 18:35.


#7327

Postad 13 oktober 2011 - 08:54

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
En fråga till ni som kan:
Eftersom Belle verkar dröja blir jag sugen att testa Trixeo's variant...
1. Är den senaste versionen helt på svenska?
2. När den "skarpa" Belle kommer, kan man köra in den då utan problem?
3. Går det att återgå till Anna via Phoenix eller vad det heter?
4. Hur får jag tag på en Anna version för att använda i Phoenix när jag lägger in Trixeo's Belle?
5. Ni som kör Belle, Är ni nöjd?

Tack på förhand!
//Surmetarn

#7328

Postad 13 oktober 2011 - 10:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

En fråga till ni som kan:
Eftersom Belle verkar dröja blir jag sugen att testa Trixeo's variant...
1. Är den senaste versionen helt på svenska?
2. När den "skarpa" Belle kommer, kan man köra in den då utan problem?
3. Går det att återgå till Anna via Phoenix eller vad det heter?
4. Hur får jag tag på en Anna version för att använda i Phoenix när jag lägger in Trixeo's Belle?
5. Ni som kör Belle, Är ni nöjd?

Tack på förhand!
//Surmetarn

1. Ja
2. Ja
3. Ja om du nedgraderar till version 011.005 scandinavia först, guide finns på ipmart forum.
4. Det laddar du hem i Phoenix* (eller om du vill krångla till det; med Navifirm*)
5. Ja

* Phoenix är ett program tillverkat av Nokia, dock måste du installera en hackad version om du inte har licens från Nokia att använda det.
* Navifirm är ett tredje parts program som laddar hem firmware direkt från Nokias egna servrar.

#7329

Postad 13 oktober 2011 - 11:05

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Tack för svaret.
Kanske återkommer med fler frågor om jag vågar mig på detta... :)
//Surmetarn

#7330

Postad 13 oktober 2011 - 11:49

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Vad tror ni om en Fat32-formaterad Freecom 1TB 2,5" HDD med extern strömplugg - det borde väl kunna funka kopplat till N8an?

#7331

Postad 13 oktober 2011 - 19:18

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Jag avinstallerade "Nokia Sleeping Screen" för att ladda ner den senaste versionen, som numera finns i Nokia butik (f.d Ovi), http://store.ovi.com...ce=search&pos=1

Men det står att den redan är installerad och jag kan bara välja att "starta" programmet, vilket inte leder någonvart eftersom jag som sagt har avinstallerat programmet.

Någon som vet vad det kan bero på och har en lösning?

#7332

Postad 13 oktober 2011 - 19:21

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Jag avinstallerade "Nokia Sleeping Screen" för att ladda ner den senaste versionen, som numera finns i Nokia butik (f.d Ovi), http://store.ovi.com...ce=search&pos=1

Men det står att den redan är installerad och jag kan bara välja att "starta" programmet, vilket inte leder någonvart eftersom jag som sagt har avinstallerat programmet.

Någon som vet vad det kan bero på och har en lösning?



Jag har precis samma problem. Den tidigare versionen var ju typ 0.55, den på Nokia Store är 1.0 tror jag.

#7333

Postad 13 oktober 2011 - 19:42

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Jag lyckades lösa det genom att ladda ner via datorn. Verkar inte vara några förändringar vad jag kan se.

#7334

Postad 14 oktober 2011 - 14:12

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Tjo!

Direkt efter att jag lagt in Anna uppdateringen för några veckor sedan, så har min N8 blivit slö och seg.

Förstår inte hur detta kan ha gått till, för den fungerade mycket bra innan.


Nu tar det tid innan bilderna på iconerna kommer fram, den reagerar långsamt när man ska "knappa" på den i menyerna.
När man vänder på telefonen och vill att bilden ska följa med, så dröjer det flera sekunder innan den byter.
Och så har helt plötsligt batteritiden blivit avsevärt mycket sämre...


Tänkte testa att göra någon form av formatering på den, men vilken och hur?
Jag vill ju ändå ha kvar alla grejor i telefonen och om jag gör en backup via OVI så kanske det inte blir någon ändring...


Någon som har förslag på vad som kan tänkas göra?

Mvh

#7335

Postad 14 oktober 2011 - 14:13

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Tjo!

Direkt efter att jag lagt in Anna uppdateringen för några veckor sedan, så har min N8 blivit slö och seg.

Förstår inte hur detta kan ha gått till, för den fungerade mycket bra innan.


Nu tar det tid innan bilderna på iconerna kommer fram, den reagerar långsamt när man ska "knappa" på den i menyerna.
När man vänder på telefonen och vill att bilden ska följa med, så dröjer det flera sekunder innan den byter.
Och så har helt plötsligt batteritiden blivit avsevärt mycket sämre...


Tänkte testa att göra någon form av formatering på den, men vilken och hur?
Jag vill ju ändå ha kvar alla grejor i telefonen och om jag gör en backup via OVI så kanske det inte blir någon ändring...


Någon som har förslag på vad som kan tänkas göra?

Mvh



Testa först att göra en återställning med Radera Data (säkerhetskopiera först självklart), och se om det blir bättre!

#7336

Postad 14 oktober 2011 - 20:19

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
funderar på om jag ska flasha om till senaste versionen av trixeos belle eller anna?

hur är det med belle egentligen? fungerar de flesta apparna? några andra frågetecken med kamera o.s.v?

fungerar?
- Skype
- Youtube Downloader
- Youtube (Officiella)
- Spotify
- Opera Mobile
- App Stop
- CameraPro
- tv.nu
- Facebook (Officiella)
- fMobi
- AccuWeather
- Big screen
- Wikipedia Reader
- Yr
- ScreenSnap
- Voddler
- tvmatchen
- NHL GAMECENTER
- Sports Tracker
- SpeedX
- Copter It II
- Shazam
- Soundhound
- Favourite Apps
- Sleeping Screen
- Bubbles
- Moto X Mayhem
- I Must Run!
- Fruit Ninja
- Angry Birds
- Truecaller
- Joikuspot
- Frodo/Bilbo
- F-Secure
- SymTorrent
- Scenetone
- Bambuser
- Google Maps

blev några stycken appar. alla är ju absolut inte livsnödvändiga, men det är intressant att veta om ni testat några av dom?!

#7337

Postad 14 oktober 2011 - 22:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

funderar på om jag ska flasha om till senaste versionen av trixeos belle eller anna?

hur är det med belle egentligen? fungerar de flesta apparna? några andra frågetecken med kamera o.s.v?

fungerar?
...
blev några stycken appar. alla är ju absolut inte livsnödvändiga, men det är intressant att veta om ni testat några av dom?!

De jag har testat och fungerar i din lista i min belle är: skype, youtube, spotify, app stop, facebook, big screen (kom jag på nu att jag har installerad men inte testat den), voddler, sports tracker, sleeping screen, angry birds (1.5 endast, 1.6 får jag inte att starta).

#7338

Postad 15 oktober 2011 - 09:15

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte kan använda sökfunktionen på senaste Nokia Store. Har Belle. Får ej upp tangentbord varken i stående el liggande läge. Har provat installera om men inget hjälper..

#7339

Postad 15 oktober 2011 - 10:36

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
tack för svar trixeo.
efter att ha tänkt efter lite så är det några appar som är viktiga.

Truecaller - har inte blivit av att jag installerat det sen jag flashade sist och det saknas väldigt
Opera Mobile - har jag läst i tråden att den senaste versionen ska funka med belle
Youtube Downloader - Går absolut att klara sig utan, men vore väldigt trevligt
fMobi - Samma här att det går att klara sig utan, men...

#7340

Postad 15 oktober 2011 - 11:03

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som inte kan använda sökfunktionen på senaste Nokia Store. Har Belle. Får ej upp tangentbord varken i stående el liggande läge. Har provat installera om men inget hjälper..

Har dy swype installerat? Om - testa att inaktivera det/avinstallera det. Annars kanske det är något annat program som är igång i bakgrunden som stör.

#7341

Postad 15 oktober 2011 - 11:11

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
får inte nedladdningen att fungera i phoenix... kan jag använda din rensade cfw som grund? eller måste man ladda ner den genom phoenix?

#7342

Postad 15 oktober 2011 - 11:22

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
får det att fungera utan optional files.... skumt. räcker det eller måste jag ha alla filer?

#7343

Postad 15 oktober 2011 - 11:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

får det att fungera utan optional files.... skumt. räcker det eller måste jag ha alla filer?

det funkar ändå

#7344

Postad 15 oktober 2011 - 11:31

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
kanske är jag ute och cyklar? jag försöker att få ihop det genom att kika på din olika guider...

#7345

Postad 15 oktober 2011 - 11:43

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

kanske är jag ute och cyklar? jag försöker att få ihop det genom att kika på din olika guider...

Nej, det stämmer att du måste ha en tidigare-än-belle-version som grund för att pheonix ska flasha den läckta/cfw belle.

#7346

Postad 15 oktober 2011 - 11:48

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
hur laddar jag in den i dead flash mode sen då? ursäkta mig men jag känner mig riktigt trög nu... =D

#7347

Postad 15 oktober 2011 - 12:08

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
jag fick till det till slut tror jag. =D tack så mycket!

#7348

Postad 15 oktober 2011 - 14:01

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Har dy swype installerat? Om - testa att inaktivera det/avinstallera det. Annars kanske det är något annat program som är igång i bakgrunden som stör.

Har aldrig provat swype. Stängt ner allt som går i bakgrunden.. stänga allt som går även provat avinstallera butik och ominstallerat, startat om, kokat kaffe tagit en tårta. Ändå får ja inte sökning funka.. Lätt surt..

#7349

Postad 15 oktober 2011 - 14:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
ok. Hittade buggen med sökfunktionen i butik. Om jag har valt alfanumerisk knappsats i tex medd innan så funkar inte sökningen. Däremot om querty är valt då får jag upp tangentbord.. Skumt

#7350

Postad 15 oktober 2011 - 15:23

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

ok. Hittade buggen med sökfunktionen i butik. Om jag har valt alfanumerisk knappsats i tex medd innan så funkar inte sökningen. Däremot om querty är valt då får jag upp tangentbord.. Skumt

Japp det stämmer, jag kan replikera det. Är det samma i Anna, ni folk som använder det?
En sak till jag upptäckte då man har alfanumerisk knappsats inställt i Store så tar det flera sekunder att byta mellan porträtt- och landskaps-läge, skärmen blir svart en lååång stund.
I qwerty-läge nyttjar den inte heller split-screen-mode.

Redigerat av trixeo, 15 oktober 2011 - 15:28.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.