Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#3101

Postad 14 april 2014 - 14:13

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Går att tolka på flera sätt.
Köp plattantennen för 499:-inkl fri installation är min tolkning.
Detta måste gälla för befintliga kunder.
Eller är det den flummiga marknadsavd som har varit framme igen?

#3102

Postad 14 april 2014 - 14:32

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
tycker iofs att det står "Just nu kan du köpa plattantennen till kampanjpris om du köper Familjepaketet"

#3103

Postad 14 april 2014 - 18:05

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Ja, det finns nog flera sätt att tolka vad CD skriver.

Jag läste det så här:
"Med en liten snygg plattantenn har det nu blivit enklare för dig som har lägenhet att skaffa en bättre tv-upplevelese. Plattantennen kan även vara ett alternativ för dig som av någon anledning inte velat ha en parabol på taket. Nu kan du beställa plattantenn till det rabatterade priset 499 kr (ord.pris 2 199 kr)."

"Om du beställer en plattantenn ihop med Familjepaketet får du dessutom vår prisbelönta HD-box utan extra kostnad."

Men CD kan väl inte avse att vi som redan har Familjepaketet är undantagna från kampanjen.

#3104

Postad 14 april 2014 - 20:15

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Som vanligt med Canal digital bryr de sig inte om att ta hand om sina befintliga kunder och ge dem samma förmånliga erbjudanden...

#3105

Postad 14 april 2014 - 20:22

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Radera...

Redigerat av fremar-7, 14 april 2014 - 21:22.


#3106

Postad 15 april 2014 - 07:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Som vanligt med Canal digital bryr de sig inte om att ta hand om sina befintliga kunder och ge dem samma förmånliga erbjudanden...

Nä varför skulle de? Rent företagsekonomiskt är det självmord att ge trogna kunder rabatter om man ser krasst på det.
För en ny kund är det en liten insats för att få en intäkt, en tillgång. Samma krona satsad på en existerande kund är en krona i sjön i de flesta fallen, ger ingen ökad intäkt i framtiden.

Detta den krassa synen. Det är en annan sak om kunden är på väg att lämna företaget, då kan det löna sig att locka med rabatt.

#3107

Postad 16 april 2014 - 08:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej

För befintliga kunder kostar den nya plattantennen 999 kronor, för mer information kan ni ta kontakt med kundservice.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#3108

Postad 20 april 2014 - 23:36

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Hej

För befintliga kunder kostar den nya plattantennen 999 kronor, för mer information kan ni ta kontakt med kundservice.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Är lite intresserad av en sån platt parabol, men hur är det med det om fritt söderläge som står att den kräver. Fungerar den alltså inte där man har parabolen redan om det finns tex träd söderut fast som inte skymmer satelliten för bef. parabol?

#3109

Postad 21 april 2014 - 08:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Är lite intresserad av en sån platt parabol, men hur är det med det om fritt söderläge som står att den kräver. Fungerar den alltså inte där man har parabolen redan om det finns tex träd söderut fast som inte skymmer satelliten för bef. parabol?

Alla paraboler kräver fri sikt, ingen skillnad med denna.

#3110

Postad 21 april 2014 - 15:25

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

.. hur är det med det om fritt söderläge som står att den kräver.

För att vara extra tydlig är det förståss fri sikt mot satellitpositionen '1 grad väst' som krävs och inte exakt mot söder.

#3111

Postad 28 april 2014 - 22:43

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Taskig läppsynk. Har börjat att tappa läppsynket vid uppspelning. Först funkar det men sedan så börjar det släpa. Drar man ur hdmikapeln på teven så funkar synken ett tag men så halkar det efter igen. Tv: n en sharp Lc32sh7e har tre hdmiingångar. Jag har finaste ny hdmikabel och har provat två ingångar. Märker också att bilden fladdrar när man går över till ingången från boxen min undran är om det är boxen eller teven som felar. Ska också testA scart mellsn tv och box

#3112

Postad 30 april 2014 - 11:04

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Vid två tillfällen igår så tvärhängde sig min digitalbox och jag var tvungen att rycka strömsladden för att starta om den. Någon som varit med om detta?

mvh Tomas

#3113

Postad 02 maj 2014 - 22:06

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Vi får ofta upp meddelandet "Signal saknas på ANT2" när vi tittar på framför allt TV3 HD. Kollar man sedan signalstyrkan på antennerna så är det alltid gröna fina staplar. Varför är det såhär? Vill ju inte ta ut en installatör när signalerna ser bra ut enligt boxen själv.

#3114

Postad 03 maj 2014 - 03:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Vi får ofta upp meddelandet "Signal saknas på ANT2" när vi tittar på framför allt TV3 HD. Kollar man sedan signalstyrkan på antennerna så är det alltid gröna fina staplar. Varför är det såhär? Vill ju inte ta ut en installatör när signalerna ser bra ut enligt boxen själv.

kan vara strömadaptern, hade samma problem och cd skickade en installatör och när han kollade paraboler,både på taket i lnb'n och sladden inne så hade han bra signalstyrka så vi kliade oss båda i huvudet. Jag hade en till adapter liggandes (detta var den gamla HD-boxen) så efter byte så funkade det utmärkt. Om du har skarvat sladden så kolla skarven. Lycka till.

#3115

Postad 04 maj 2014 - 19:06

sove
  • sove
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har samma problem - och som tur är adaptern kvar till den gamla boxen ( och box), skall prova. Brukar komma ca 15 min efter att boxen slagits på. Om den skulle spelat in något när meddelandet kommer så verkar det bli fel - dvs inget inspelat.

#3116

Postad 06 maj 2014 - 06:45

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

kan vara strömadaptern, hade samma problem och cd skickade en installatör och när han kollade paraboler,både på taket i lnb'n och sladden inne så hade han bra signalstyrka så vi kliade oss båda i huvudet. Jag hade en till adapter liggandes (detta var den gamla HD-boxen) så efter byte så funkade det utmärkt. Om du har skarvat sladden så kolla skarven. Lycka till.


Du kan vara något på spåret. Jag har inte bytt adapter men har satt boxen i ett dedikerat uttag i väggen och inte tillsammans med resten av alla prylar i TV-bänken. Än så länge har det inte dykt upp, men jag ropar inte hej ännu.

Om jag inte minns fel så var det problem med den gamla Sagem-boxen också gällande strömadaptern. Mycket tekniskt strul löstes genom att folk bytte sin strömadapter till en kraftigare. Varför skickar man med skit som med nöd och näppe orkar förse boxen med den ström den behöver?

Funderar på att investera i denna om det skulle strula vidare: http://www.kjell.com...ter-60-w-p44714

#3117

Postad 27 maj 2014 - 18:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Till Canal Digital!

Varför inte ha en beskrivning på hur man sätter upp er nya platta parabol på er hemsida? Satt upp ett tiotal runda och det är rätt simpelt, men ingen info alls om den nya platta parabolen som ligger här och skräpar med min nya HD-Box...

Hej

För befintliga kunder kostar den nya plattantennen 999 kronor, för mer information kan ni ta kontakt med kundservice.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Till Canal Digital!

Varför inte ha en beskrivning på hur man sätter upp er nya platta parabol på er hemsida? Satt upp ett tiotal runda och det är rätt simpelt, men ingen info alls om den nya platta parabolen som ligger här och skräpar med min nya HD-Box...

Redigerat av Svenna72, 27 maj 2014 - 18:41.


#3118

Postad 28 maj 2014 - 09:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej Svenna72, tack för förslaget. Vi ska absolut se till att uppdatera informationen på hemsidan med monteringsanvisningar även för plattparabol :)

Hälsningar
Micke

#3119

Postad 28 maj 2014 - 18:24

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej Svenna72, tack för förslaget. Vi ska absolut se till att uppdatera informationen på hemsidan med monteringsanvisningar även för plattparabol :)

Hälsningar
Micke


23 grader ska den stå på här i Jönköping, det visste inte någon av era tekniker på kundtjänst, de visste heller inte att man inte får en "kvalitetsmätare" i boxen om inte kortet är i. Kort sagt, de kunde inget alls!

Den här appen kan hjälpa många av era kunder: https://play.google....tellitedirector

Redigerat av Svenna72, 28 maj 2014 - 18:26.


#3120

Postad 30 maj 2014 - 08:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

23 grader ska den stå på här i Jönköping, det visste inte någon av era tekniker på kundtjänst, de visste heller inte att man inte får en "kvalitetsmätare" i boxen om inte kortet är i. Kort sagt, de kunde inget alls!

Den här appen kan hjälpa många av era kunder: https://play.google....tellitedirector


Hej Svenna72, märkligt om supporten på kundservice inte visste då höjd- och sidvinkel givetvis är något vi kan hjälpa till med. På vår hemsida finns även en Länk till Dishpointer där man kan skriva in sin adress och få just de uppgifterna, se här:
http://www.canaldigi...yId=210&qID=266

Hälsningar
Micke

#3121

Postad 31 maj 2014 - 19:43

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej Svenna72, märkligt om supporten på kundservice inte visste då höjd- och sidvinkel givetvis är något vi kan hjälpa till med. På vår hemsida finns även en Länk till Dishpointer där man kan skriva in sin adress och få just de uppgifterna, se här:
http://www.canaldigi...yId=210&qID=266

Hälsningar
Micke


Den platta antennen funkar inte genom glas, så nu vet både ni och jag det... :(

#3122

Postad 31 maj 2014 - 22:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 1

Den platta antennen funkar inte genom glas, så nu vet både ni och jag det... :(

Vad är poängen att repetera samma budskap i fler forumdelar? Är det inte lättare att öppna en ny tråd i stället?

#3123

Postad 22 juni 2014 - 10:48

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Har nyss införskaffat denna box och har en fråga.
När jag tittar på Hd kanaler (från C-more) med ljudet kopplat via ett Sony hem-biosystem med Dolby Digital inställning på boxen så går ljudnivån ner. Väldigt irriterande när man skiftar mellan kanalerna. När jag kopplar om från Dolby Digital till stereo på boxen då går ljudnivån upp igen till normal ljudnivå.

Är detta normalt för denna box att surroundljud ger lägre ljudnivå?

Har högsta volym på boxen. Har s/pdif koppling mellan box och ljudanläggningen. HDMI mellan tv och boxen. Har även provat dra s/pdif mellan Tv-n och ljudanläggningen.

/KH

#3124

Postad 22 juni 2014 - 12:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Den enda volymen du kan styra från boxen är stereosignalen den sänder till förstärkaren. Mitt tips är att ställa ned denna volym så att den matchar dolby-nivån. För mig innebär det cirka 60-70% av max på boxen.

#3125

Postad 22 juni 2014 - 12:56

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tack för tipset.
/KH

#3126

Postad 28 juni 2014 - 09:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0
Har 100 Mbit/s in via fiber, Med laptop mäter jag c:a 45 Mbit/s trådlöst och mäter jag trådlöst via en extender kommer jag upp i c:a 22 Mbit/s. Med tråd till extendern från laptopen mäter jag c:a 45 Mbit/s.

Det är nog förväntade värden, men när jag har boxen via tråd kopplad direkt i extendern får jag bara styrfart och har 1.2 Mbit/s av 4.5 enligt boxen. Är det boxen som är bristfällig, eller är det C More? Hur få en högre hastighet utan att dra kabel genom halva huset till modemet? Vad har ni för erfarenhet av "on demand"?

Redigerat av Huddingebo, 28 juni 2014 - 09:12.


#3127

Postad 28 juni 2014 - 10:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Min box har inga problem att nå upp till 7,5 MB bit/s när den visar HDTV via Ondemand-tjänsten i boxen.
Den är kopplat via kabel till en router som kan putta ut 100 Mbit/s till den.
hade förut kopplat via en WiFi-brygga men den spelade inte med min nya router, det var oerhört långa svarstider vilket gav problem med ondemand-tjänsten.
Kolla pingtiden.

Redigerat av Monshi, 28 juni 2014 - 10:50.


#3128

Postad 28 juni 2014 - 16:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0
Får kolla pingtiden vid tillfälle.

#3129

Postad 01 juli 2014 - 19:23

Unregisteredbd84c637
  • Unregisteredbd84c637
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nån som vet om denna box klarar fler satelliter än Thor? Är ute efter Thor + Astra. Den har ju två ingångar men har inte sett nåt ang Disecq.

#3130

Postad 01 juli 2014 - 20:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Nån som vet om denna box klarar fler satelliter än Thor? Är ute efter Thor + Astra. Den har ju två ingångar men har inte sett nåt ang Disecq.

Enkelt svar: Nej

#3131

Postad 01 juli 2014 - 20:37

Unregisteredbd84c637
  • Unregisteredbd84c637
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tackar Monshi.

Så boxen är låst till Canal Digital mao om jag förstått dig rätt. Får kolla efter andra alternativ i så fall.

Tackar Monshi.

Så boxen är låst till Canal Digital mao om jag förstått dig rätt. Får kolla efter andra alternativ i så fall.

#3132

Postad 01 juli 2014 - 23:01

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Låter som en bra funktion, ser framemot att testa den: http://www.canaldigi...vara-ADB-boxar/

Jag kan dock tycka att de kanaler som medverkar i veckoarkivet borde vara med dess HD-kanal!? Känns som ett steg tillbaka och jag hoppas funktionaliteten är enkel och snabb att använda då jag inte gillar varken utseende eller hastigheten på On Demandtjänsterna på boxen.

Veckoarkiv i våra ADB boxar

Publicerad: den 1 juli 2014
Inom kort kommer alla kunder med en Inspelningsbar HD-box 500 GB eller en HD-box On Demand kunna se de program de missat under veckan på GO i boxen.

Redan den 1 juli kommer vi att börja testa den nya tjänsten Veckoarkiv på följande kanaler:

TV 4 HD
Kanal 5
Sjuan
Kanal 9
Kanal 11
Animal Planet
National Geographic Wild HD

Tjänsten kommer att ingå i ditt abonnemang och du kan endast se kanaler som ingår i det programpaket du abonnerar på.

Redigerat av ABSiNSANE, 02 juli 2014 - 06:42.


#3133

Postad 02 juli 2014 - 04:41

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Enkelt svar: Nej

Dom gjorde ju lite ändringar hos Canal Digital Danmark i Maj men ingen info om detta från varken Canal Digital Sverige, Norge, eller Finland ännu: http://www.canaldigi...gnu/se-tysk-tv/

#3134

Postad 05 juli 2014 - 10:31

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Detta med att kunna se bl a tyska kanaler som man uppenbarligen kan göra i Danmark är högeligen intressant! Vad säger svenska CD om detta?

#3135

Postad 06 juli 2014 - 01:55

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

  • 1 007 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som får fram hdcp problem?
Min lg-led tv kan inte användas till att titta på Canal digital
Den säger att
"ett problem uppstod när hdcp-länken skulle konfigureras"
Sen att jag skall starta om allt och prova igen, gjort det 84736722 gånger men utan resultat
Har ju funkat innan
Inte nån ändring what so ever har gjorts hemma, bara blev så helt utan anledning.
Provat med ny hdmi kabel och funkar ej
Provat på annan tv och funkar galant utan bara på denna tv, vilket är konstigt för det funkade för några dagar sedan.

#3136

Postad 07 juli 2014 - 09:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Detta med att kunna se bl a tyska kanaler som man uppenbarligen kan göra i Danmark är högeligen intressant! Vad säger svenska CD om detta?


Hej Leifthor, vi har inga aktuella planer påtyska kanaler för närvarande. Men det kan ändra sig, ibland händer det att något provas i ett av de nordiska länderna och sedan kan andra följa efter även om det kan vara olika rättigheter och tekniska lösningar kan skilja sig något mellan länderna.

Hälsningar
Micke

Nån mer än jag som får fram hdcp problem?
Min lg-led tv kan inte användas till att titta på Canal digital
Den säger att
"ett problem uppstod när hdcp-länken skulle konfigureras"
Sen att jag skall starta om allt och prova igen, gjort det 84736722 gånger men utan resultat
Har ju funkat innan
Inte nån ändring what so ever har gjorts hemma, bara blev så helt utan anledning.
Provat med ny hdmi kabel och funkar ej
Provat på annan tv och funkar galant utan bara på denna tv, vilket är konstigt för det funkade för några dagar sedan.


Hej Smörgås, det låter som att det eventuellt kan behövas en uppdatering på din LG TV. Men vi rekommenderar att du kontaktar vår support på tel 0770-33 22 11 för en mera kompletterande felsökning tillsammans med dig.

Vänligen
Micke

#3137

Postad 08 juli 2014 - 22:23

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Hej Leifthor, vi har inga aktuella planer påtyska kanaler för närvarande. Men det kan ändra sig, ibland händer det att något provas i ett av de nordiska länderna och sedan kan andra följa efter även om det kan vara olika rättigheter och tekniska lösningar kan skilja sig något mellan länderna.

Hälsningar
Micke

För att förtydliga. Han menar inte att ni ska ta in Tyska kanaler i utbudet, utan ändra mjukvaran i boxen som möjliggör det, och det borde inte vara omöjligt då den "tekniska lösningen"=boxarna är densamma. Allt finns att läsa här: http://www.canaldigi...gnu/se-tysk-tv/

För övrigt tycker jag det är lustigt att de Danska kunderna ska få det "bättre" fast kundbasen är mycket mindre än i Sverige till exempel, de har ingen tvillingavgift på 99kr per TV utan man kan ha utbudet (förutom C More) på upp till 4 TV:s utan extra kostnad (förutom en ev kostnad för fler boxar), plus att de fick den här uppdateringen till mjukvaran i boxen. Ni har utan tvekan fler kunder som skulle uppskatta dessa ändringar.

Denna uppdatering bör skickas ut till alla kunder i Sverige, Norge och Finland också, inte enbart i Danmark. Då har alla kunder med ADB boxar åtminstone möjlighet att ta in andra kanaler om man så vill.

Och skippa tvillingavgiften i samtliga länder där CD har verksamhet. Jag vill tillägga att jag har full förståelse för krypteringsavgiften som i och för sig ingår i priset men att den faktiskt är nödvändig, till skillnad från extra kostnader som en tvillingavgift. Som många väljer att komma runt på ett eller annat sätt vilket kanske är förståeligt om man åtminstone har fler än 2 TV apparater. Har man 4 TV:s och tvillingavgift 99kr x3/månad så blir det 3564kr/år som man "slipper" betala via s.k cardsharing inom hemmet. Något som jag aldrig har sysslat med eller tänker börja med, men min poäng är att tar man bort tvillingavgiften och tillåter ett abonnemang på upp till 4 TV:s utan extra kostnad som i Danmark, kanske är en avgörande faktor i vissa fall om man väljer att stanna kvar som kund eller inte då det handlar om en extra kostnad, eller som till och med gör att ni får fler kunder ifall någon jämför med en konkurrent som har tvillingavgift.
Sen finns det väl såklart dom som har fler än 4 TV:s men i alla fall en ändring som skulle glädja många som betalar tvillingavgift idag.

Redigerat av SweX, 09 juli 2014 - 00:34.


#3138

Postad 09 juli 2014 - 08:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej SweX och tack för ditt förtydligande och synpunkter.

Rättigheter, tjänster, kanaler, priser och tekniska lösningar kan variera mellan de Nordiska länderna. Troligtvis har vi t ex i Sverige något som Danskarna skulle vilja ha och vice versa mellan de olika länderna. Marknadsavdelningen tar del av alla åsikter, förslag och önskemål.

När nya tjänster eller liknande blir aktuella för oss i Sverige så informerar vi om det oftast via hemsidan, olika utskick och via vår Facebooksida. Nyligen har vi t ex börjat testa och bygga upp veckoarkiv, läs mera här:

http://www.canaldigi...vara-ADB-boxar/

Hälsningar
Micke

#3139

Postad 09 juli 2014 - 16:46

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Hej SweX och tack för ditt förtydligande och synpunkter.

Rättigheter, tjänster, kanaler, priser och tekniska lösningar kan variera mellan de Nordiska länderna. Troligtvis har vi t ex i Sverige något som Danskarna skulle vilja ha och vice versa mellan de olika länderna. Marknadsavdelningen tar del av alla åsikter, förslag och önskemål.

När nya tjänster eller liknande blir aktuella för oss i Sverige så informerar vi om det oftast via hemsidan, olika utskick och via vår Facebooksida. Nyligen har vi t ex börjat testa och bygga upp veckoarkiv, läs mera här:

http://www.canaldigi...vara-ADB-boxar/

Hälsningar
Micke

Hej Micke.

Jo jag vet, men det är inte lite pengar det handlar om enbart i tvillingavgift per år som jag skrev ovan.

Men med tanke på att eran vinstmarginal inte är i Comhem storlek (på gott och ont :P), så spelar kanke tvillingavgiften en större roll än vad man kanske tror. Då det ökar intäkterna.

Men 99kr/TV är ändå i överkant, CD Norge började i början av året med "Canal Digital PLUS" vilket är en avgift för att få utbudet på upp till 4 TV:s inklusive tillgång till barnens SF favoriter. Även en sån ändring skulle vara bättre än dagens tvillingmodell. https://www.minhembi...dpost&p=4022450

Det är bra att ni skickar synpunkterna vidare. En ändring på tvilling fronten är nödvändig gnugga geniknölarna och kom på en bättre modell än den vi har idag. :)

Redigerat av SweX, 09 juli 2014 - 16:52.


#3140

Postad 26 juli 2014 - 11:00

Unregistered21d231e6
  • Unregistered21d231e6
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Hej är det någon som vet om adb 5720 i standby läget är spännings förande.

#3141

Postad 26 juli 2014 - 17:31

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej är det någon som vet om adb 5720 i standby läget är spännings förande.

Ja, Ethernet-porten är igång (för fjärrprogrammering) och jag är ganska säker på att den matar LNB med ström.

Redigerat av janb, 26 juli 2014 - 17:34.


#3142

Postad 13 augusti 2014 - 18:46

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som får fram hdcp problem?
Min lg-led tv kan inte användas till att titta på Canal digital
Den säger att
"ett problem uppstod när hdcp-länken skulle konfigureras"
Sen att jag skall starta om allt och prova igen, gjort det 84736722 gånger men utan resultat
Har ju funkat innan
Inte nån ändring what so ever har gjorts hemma, bara blev så helt utan anledning.
Provat med ny hdmi kabel och funkar ej
Provat på annan tv och funkar galant utan bara på denna tv, vilket är konstigt för det funkade för några dagar sedan.



Har samma problem hos mig.
Ringde CanalDigital som sa att jag ska:

1. Återställa boxen till fabriksinställningar
2. Prova annan HDMI ingång/utgång
3. Prova annan sladd

Har bara hunnit med att prova punkt 1 än :-)

#3143

Postad 13 augusti 2014 - 18:52

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Har samma problem hos mig.
Ringde CanalDigital som sa att jag ska:

1. Återställa boxen till fabriksinställningar
2. Prova annan HDMI ingång/utgång
3. Prova annan sladd

Har bara hunnit med att prova punkt 1 än :-)


Åskan?

#3144

Postad 14 augusti 2014 - 14:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 2

Hej SweX och tack för ditt förtydligande och synpunkter.

Rättigheter, tjänster, kanaler, priser och tekniska lösningar kan variera mellan de Nordiska länderna. Troligtvis har vi t ex i Sverige något som Danskarna skulle vilja ha och vice versa mellan de olika länderna. Marknadsavdelningen tar del av alla åsikter, förslag och önskemål.

När nya tjänster eller liknande blir aktuella för oss i Sverige så informerar vi om det oftast via hemsidan, olika utskick och via vår Facebooksida. Nyligen har vi t ex börjat testa och bygga upp veckoarkiv, läs mera här:

http://www.canaldigi...vara-ADB-boxar/

Hälsningar
Micke


Att få tillgång till multisatellitpositionssoftvara för att kunna ta emot tex Astra eller Hotbird så som nu görs av CD i Danmark är dock inte en rättighetsfråga. Det är nog helt enkelt så att man på danska CD är mer vakna. Det handlar om rena free-to-air kanaler. CD hade fram till Comboboxen just denna funktionalitet på sina boxar även här i Sverige innan det smalnade av. Nu får man köra andra boxar än CDs om man vill ha Europa-kanaler i komplement. Detta är en enkel fördel för parabolplattformen som skapar fördel mot markbundet, kabel och IP men som både Viasat och CD i Sverige "glömt bort". Visat hade länge också denna multisatfunktionalitet.

Det är som sagt inga restriktioner rättighetsmässigt och softvaran finns framtagen för CD - men varför inte då för hela CD?

#3145

Postad 15 augusti 2014 - 09:35

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Funkar fjärrinspelningen på era boxar ?

Min har slutat att fungera helt. Får ett felmeddelande att den inte kan koppla upp och att fjärrinspelningsfunktionen är temporärt inaktiverad :-/

#3146

Postad 15 augusti 2014 - 16:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Att få tillgång till multisatellitpositionssoftvara för att kunna ta emot tex Astra eller Hotbird så som nu görs av CD i Danmark är dock inte en rättighetsfråga. Det är nog helt enkelt så att man på danska CD är mer vakna. Det handlar om rena free-to-air kanaler. CD hade fram till Comboboxen just denna funktionalitet på sina boxar även här i Sverige innan det smalnade av. Nu får man köra andra boxar än CDs om man vill ha Europa-kanaler i komplement. Detta är en enkel fördel för parabolplattformen som skapar fördel mot markbundet, kabel och IP men som både Viasat och CD i Sverige "glömt bort". Visat hade länge också denna multisatfunktionalitet.

Det är som sagt inga restriktioner rättighetsmässigt och softvaran finns framtagen för CD - men varför inte då för hela CD?


Hej Kenta2.
Om du går in på vår hemsida eller följande länk: http://www.canaldigi...-box-On-Demand/ så kan du läsa om att från tisdag kommer du kunna söka in flera sateliter genom boxen då vi släpper en ny mjukvara då. Mera detaljerad information finner du på hemsidan. Vänligen Therese

#3147

Postad 15 augusti 2014 - 16:58

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Funkar fjärrinspelningen på era boxar ?

Min har slutat att fungera helt. Får ett felmeddelande att den inte kan koppla upp och att fjärrinspelningsfunktionen är temporärt inaktiverad :-/

Fungerar hos mig när jag provade (just nu) via web-sidan. (Har inte iPhone).

#3148

Postad 16 augusti 2014 - 02:13

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Hej Kenta2.
Om du går in på vår hemsida eller följande länk: http://www.canaldigi...-box-On-Demand/ så kan du läsa om att från tisdag kommer du kunna söka in flera sateliter genom boxen då vi släpper en ny mjukvara då. Mera detaljerad information finner du på hemsidan. Vänligen Therese

Mycket bra. Då har i alla fall alla som vill möjlighet att göra detta även med ADB boxarna. :)

#3149

Postad 16 augusti 2014 - 07:14

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej Kenta2.
Om du går in på vår hemsida eller följande länk: http://www.canaldigi...-box-On-Demand/ så kan du läsa om att från tisdag kommer du kunna söka in flera sateliter genom boxen då vi släpper en ny mjukvara då. Mera detaljerad information finner du på hemsidan. Vänligen Therese

Det som står på den sidan är att det bara är den vita boxen (ADB-2850) får den möjligheten.

#3150

Postad 16 augusti 2014 - 16:03

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej,

Jag får just nu upp en röd felmeddelande ruta:

Kortslutning på ANT2

aldrig sett tidigare men nu kommer den upp med jämna mellanrum.

Några förslag på åtgärder?Tack



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.