Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1151

Postad 29 april 2014 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var för kort (två timmar effektiv speltid) för att få ett så högt betyg men variationen och grafiken på omgivningarna samt events som sandstormar, laviner etc var väldigt välgjort. Det var aldrig någon repetition, nya vägar och miljöer hela tiden.

Efter det gick de tillbaka till stadsmiljö igen och gjorde det imo sämsta NFS på länge i Most Wanted.

#1152

Postad 29 april 2014 - 22:05

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Ja men jag hade ju läst recensioner innan inklusive din så jag var väl förberedd på att det skulle vara kort och rubberband racing. Så det gjorde mig inget. Betyget kanske är något högt (kanske 8/10) men jag tyckte verkligen att det var superläckert och roligt. Så därför. Men lite mer än två timmar tog det mig nog allt.

Och ja, Most Wanted var klart sämre även om jag tyckte det var ok.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 april 2014 - 22:10.


#1153

Postad 29 april 2014 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jo det blir några fler timmar, jag räknar bara tiden man klarade banorna på utan omförsök eller story. Det var good times dock, mest intressanta vägarna/miljöerna i ett bilspel på länge.

#1154

Postad 29 april 2014 - 22:15

Unregisteredcf843ac5
  • Unregisteredcf843ac5
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Spelade nyligen igenom spelet Lucius. Typ som filmen Omen fast i spelform. Dög om man hade tråkigt men inte bättre än så.

#1155

Postad 30 april 2014 - 06:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1
Need for Speed: Porsche Unleashed var grejjer det ;)

#1156

Postad 30 april 2014 - 08:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Need for Speed: Porsche Unleashed var grejjer det ;)


Lätt det bästa spelet i den serien

#1157

Postad 30 april 2014 - 12:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Lätt det bästa spelet i den serien

Jag kommer aldrig tröttna på NFS: Underground 2!

#1158

Postad 30 april 2014 - 12:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Need for Speed 3 och Underground 1 och såklart Porsche Unleashed är de tre bästa spelen, och det är baserat på vad jag tyckte om dom när dom var nya.

#1159

Postad 06 maj 2014 - 21:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 3
Portal 2 precis avklarat (igen).
**** vilket underbart spel. 5/5 utan tvekan.

#1160

Postad 17 maj 2014 - 19:48

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Spelade precis klart Valkyria Chronicles till PS3.
Spelar igenom lite spel till gamla generationen medans det är lite dåligt med nya spel på marknaden.

Rekommenderas varmt till folk som gillar anime och spel som Advance Wars. Spelmekaniken är en blandning av turbaserat och realtid, jag kan nog inte förklara som gör spelet rätta så kan länka till ett youtube-klipp som visar lite hur spelet funkar utan att spoila nånting direkt

http://www.youtube.c...h?v=p-0RY4TTNwE

Redigerat av derpious, 17 maj 2014 - 19:52.


#1161

Postad 18 maj 2014 - 16:15

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Precis klar med Tomb Raider till PS4, ruskigt bra spel :)

#1162

Postad 18 maj 2014 - 19:59

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Klar med Stanley Parable. Kul upplevelse, ca 2-3 timmar. Många skratt när berättarrösten drev med spel och med mig. Men det var väl också allt. Som spelupplevelse kändes det däremot rätt otillfredsställande då det inte gick att interagera med i stort sett något. Det enda som gick var att göra val på vissa förutbestämda ställen. Så det blev rätt mycket springande fram och tillbaka för att göra ett annat val än man gjorde gången innan. På så sätt blev det fort lite långtråkigt, tro det eller ej. Men som spelsatir, och i korta doser, var det lysande!

#1163

Postad 21 maj 2014 - 13:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Bioshock Infinite burial at sea pt II.

Tyvärr följer det i raden av dåliga DLCs tyvärr.
5/10 då tycker jag att jag är lite generös.

#1164

Postad 24 maj 2014 - 11:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dark Souls 2 *spoilers*

Inte riktigt klar ännu. Slåss mot
Spoiler
. Spelet är minst lika bra som sina föregångare, men jag kan störa mig på de USLA vägbeskrivningarna spelets NPCs ger en. Helt otroligt så dåliga. Vid ett tillfälle i spelet ska man ta sig till konungens slott och redan tidigt i spelet får man vägbeskrivningen dit. Citat: "Over the hill and past the forest lies the King's castle". Problemet är bara att man inte kan ta sig till kullen förrän långt senare, istället förväxlade jag det med en borg som låg bortom en skog. Även kallad Cardinal Tower. Fy!

Efter att man fått tag i en pryl som gör att man kan öppna vissa dörrar får man veta citat: "You can now open the door to the King's Passage". Sweet! tänker jag och knatar dit. Problemet där är att det är en återvändsgränd till du först gjort något helt annat (
Spoiler
). På tal om den
Spoiler
så säger han något kryptiskt som jag inte ens kommer ihåg och ger mig ytterligare en pryl och jag står där och undrar "now what?!". Här ger jag upp och börjar googla vart fan jag ska, något jag undvikit så långt det går då internet är ett minfält av spoilers. Tydligen ska man använda prylen man fått för att
Spoiler
.

Ytterligare ett exempel på dålig beskrivning. I Iron Keep hittar man en nyckel som påstås öppna "the door to the Iron Keep".

Nej, det gör den inte!!1!1!elva111! :angry:

Nyckeln öppnar en dörr i
Spoiler
.

Trots detta gnäll, har jag inte haft roligare med något annat spel i år. Rekommenderas till alla som gillar utmaningar och tycker att Zelda är för glatt/lätt.

*edit*
Lite mer gnäll. Fast travel är något man har tillgång till redan från början vilket gör att världen inte känns like koherent som i föregångaren. Det blir mycket svårare att göra "side quests" då sannolikheten att man träffar NPCs minskar eftersom man teleporterar överallt. Jämför med lökriddaren och solriddaren i förra spelet. Det var nästan omöjligt att missa de, men det är väldigt lätt här.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 maj 2014 - 14:20.


#1165

Postad 24 maj 2014 - 12:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
:D

Ja det är tur att Internet finns annars hade jag aldrig fattat hur man triggar slutbossen.

Har du spöat
Spoiler
?

Ruggigt bra spel, synd att så många missar det för att de övergivit sin PS3a. Kan nog bli årets singleplayerspel.

#1166

Postad 05 juni 2014 - 11:50

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Journey
Kanske inte räknas som ett fullspel men det var väldigt fint!

Bioschock Infinite
Bara spelat 1an och infinite var lite annorlund minst sagt. Inte lika läskigt vilket gjorde det till ett helt annat spel. En annan sak som slog mig var hur lätt spelet var även på svåraste. Bra story och så men spelet som sådan nådde aldrig riktigt upp. Antagligen mer att det inte var mitt typ av spel helt enkelt.

#1167

Postad 11 juni 2014 - 17:06

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Super Mario 3d World

Det tog sin lilla tid men ack vad roligt spelet är. Har inte gjort allt då utan spelat genom kampanjen, så det finns mycket kul kvar att göra. En hel värld att låsa upp om jag minns rätt. :)

Vill även lägga mer tid till att bjuda över polarna på sprit och spel med detta och Mario Kart 8, sjukt kul att spela tillsammans. Köp ett Wii U och köp Super Mario 3D World!

9 av 10 med coop-plus i kanten.

#1168

Postad 24 juni 2014 - 09:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Resistance: Fall of Man
Igen. Nästan lika bra som vanligt men aningen för lätt på vanlig svårighetsgrad när man vet vad som händer och spelat förr och sådär. Men jag hade inte lust att fastna så jag spelade inte på högre svårighetsgrad, för det saknas ju verkligen inte. Och inte lika spännande när man redan sett alla banor. Skulle samla alla kvarvarande dokument men missade några ändå.

Resistance: Burning Skies
Helt ok, men inte mer. Ganska lätt även på "svårt" förutom slutbossen som med sitt hamrande och flåsande blev alltför frustrerande till slut så jag bytte till easy för att bli av med honom efter massor med försök. Så det är bra att man kan byta svårighetsgrad när som helst då.
6/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 juni 2014 - 09:26.


#1169

Postad 27 juni 2014 - 07:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1
South Park: The Stick of Truth

Otroligt kul spel, det var väl värt pengarna. Både stridssystem och handling var grymt bra. Snygg grafik också, såg precis ut som 1080p-avsnitten!

4/5

#1170

Postad 27 juni 2014 - 08:56

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Legend of Grimrock
- Äntligen klar. Har spelat av och till under en längre tid. Ett väldigt roligt spel som för tankarna tillbaka till spelet Eye of the Beholder. Kan rekommendera om ni gillar den typen av spel. Snart släpps även Legend of Grimrock 2!

#1171

Postad 27 juni 2014 - 18:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

South Park: The Stick of Truth

Otroligt kul spel, det var väl värt pengarna. Både stridssystem och handling var grymt bra. Snygg grafik också, såg precis ut som 1080p-avsnitten!

4/5


Haha ja håller på och lirar det, sjukt positivt överraskad. Fantastiskt bra spel! :)

#1172

Postad 27 juni 2014 - 18:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Haha ja håller på och lirar det, sjukt positivt överraskad. Fantastiskt bra spel! :)


På Steam?

#1173

Postad 27 juni 2014 - 18:31

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

På Steam?


Jepp! Billigt och bra :)

EDIT: Lirar det inte just just nu alltså, men annars ibland :)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 27 juni 2014 - 18:31.


#1174

Postad 27 juni 2014 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Haha ja håller på och lirar det, sjukt positivt överraskad. Fantastiskt bra spel! :)

Positivt överraskad? Vi gav ju det 8/10 ;)

#1175

Postad 27 juni 2014 - 18:44

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Positivt överraskad? Vi gav ju det 8/10 ;)


Jag hade gett det en 9a! ;)

Nä skämt åsido, vart förvånad både på de höga omdömena det fick såväl som hur bra det var när jag började spela det. Licensspel och allt det där.

#1176

Postad 27 juni 2014 - 21:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Muramasa rebirth inkl dom extra varven. Ett mycket underhållande spel. Bra action och allt. 4/5

Thomas was alone. Jag älskar hur tillverkarna har kunnat ge personlighet åt små små fyrkanter. Pussel är inte min typ av spel, därför så måste Thomas was alone vara ett redigt mästerverk då tom jag spelade igenom det, och kände sorg när det var över. Jag kände med alla karaktärer. Förutom Chris. Drygt fanskap...
5/5

#1177

Postad 28 juni 2014 - 12:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Zartok, du sålde precis Thomas Was Alone till mig. Köpte på Steamrean för det du skrev. Fan om det inte är bra nu för jag gillar inte heller pusselplattformare så värst! :P

Limbo gjorde mig ohälsosamt frustrerad... men stämningen var fantastisk

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 juni 2014 - 12:10.


#1178

Postad 01 juli 2014 - 06:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Walking Dead.

Överträffade tom hypen. Men säsong två blir på PS3 inte Vita. Vitaversionen suger pga all load time i actionsekvenser.

#1179

Postad 01 juli 2014 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Walking Dead.

Överträffade tom hypen. Men säsong två blir på PS3 inte Vita. Vitaversionen suger pga all load time i actionsekvenser.

Collection på PS4 kommer snart ;)

#1180

Postad 01 juli 2014 - 13:35

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Resistance 2
Igen. Bra skit.

Thomas Was Alone
Jag såg en "wtf is" youtube-video på det här när det kom. "Det här är jättebra" sa han som spelade. "Nej, det ser inte särskilt bra ut alls" tänkte jag. Sen har spelet fått bra omdömen och sen hypade Zartok kraftigt så då körde jag igenom spelet.

Nu när jag är klar kan man säga att jag gick från avfärdande, till väldigt nyfiken till (en liten bit in på spelet) skyhög förväntan... till att bli besviken. Och det är knepigt att sätta betyg när man har känslan av besvikelse kvar. Jag tycker de hade något fantastiskt på gång. De hade det och i sina händer och sen kastade de bort det genom att starta nya karaktärer hela tiden och allt blev för oregelbundet, slumpat, sönderryckt, oavslutat och till synes planlöst. Men jag tror inte det var planlöst, och det är därför jag blir besviken. För de valde fel och förvaltade för dåligt. :(

Såvida inte tanken var att få spelaren att känna sig sorgsen över att inget spelar någon roll eller ens är värt att försöka fästa sig vid eftersom universumet ändå är för stort och innehållslöst. Då lyckades de bra.

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 juli 2014 - 13:46.


#1181

Postad 01 juli 2014 - 13:37

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Collection på PS4 kommer snart ;)

Fast tvåan är väl inte med där?

#1182

Postad 01 juli 2014 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ah, säsong två, trodde han menade att han spelat första avsnittet.

#1183

Postad 01 juli 2014 - 15:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Collection på PS4 kommer snart ;)

Har redan köpt Season pass för säsong 2 när det kostade 50 kr. ;)

#1184

Postad 01 juli 2014 - 15:40

Unregisterede3ba728d
  • Unregisterede3ba728d
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Ghost n Goblins till NES...en inte alltför nöjsam spelupplevelse.

#1185

Postad 01 juli 2014 - 16:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ghost n Goblins till NES...en inte alltför nöjsam spelupplevelse.

Hardcore :)

#1186

Postad 02 juli 2014 - 06:09

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Så äntligen får jag lägga till ett spel till klara listan. Heavy Rain på Ps3. Gillade spelet men när vissa fanns vissa störande moment som när de byter fönster och gubben plötsligt går åt fel håll, ni som spelat det förstår vad jag menar. Blir lite spoilervarning men jag var nog ingen höjdare på det när jag tydligen avlivade majoriteten av mina karaktärer...

Ger spelet 8/10

#1187

Postad 02 juli 2014 - 15:00

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Tomb Raider - Ps4

Nu har jag kört hela storyn och har klarat 67% av spelet. Måste säga att det va riktigt bra. Lara som karaktär är bra som fan, medans övriga karaktärer kanske va lite sådär dock. Det är riktigt snyggt, men i vissa delar av spelet är det jävligt snyggt! Det va helt klart värt köpet.

#1188

Postad 03 juli 2014 - 06:21

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Så äntligen får jag lägga till ett spel till klara listan. Heavy Rain på Ps3. Gillade spelet men när vissa fanns vissa störande moment som när de byter fönster och gubben plötsligt går åt fel håll, ni som spelat det förstår vad jag menar. Blir lite spoilervarning men jag var nog ingen höjdare på det när jag tydligen avlivade majoriteten av mina karaktärer...

Ger spelet 8/10


Ha ha!
Been there, done that.
Mitt slut blev så dåligt att jag knappt trodde några eftertexter skulle rulla...

#1189

Postad 17 juli 2014 - 19:13

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Transistor
Hmm, är lite kluven. Fantastisk, "handmålad" stil på grafiken, stämningsfull musik. Intressant stridsmekanik, men hög inlärningskurva. Och det kändes lite som att det blev ett problem med tanke på att spelet inte var mer än ca 4-5 timmar långt. Ett svärd, eller "transistor" som det kallades, med ett gäng olika uppgraderingsmöjligheter att kombinera i olika varianter. Och spelet uppmuntrar verkligen experimentering i diverse kombos. Men det kändes som att jag knappt han skrapa på ytan innan spelet var slut. Sen vet jag inte riktigt om storyn var så fängslande heller. Helt ok spel, men jag hade nog väntat mig lite mer.

#1190

Postad 18 juli 2014 - 19:34

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
The Incredible Adventures of Van Helsing

Jag har aldrig spelat ARPG förut så det var nytt för mig. Det var lagom kul men det är inte riktigt min gengre. Jag ska ändå försöka ta mig igenom Torchlight nån gång så man kan jämföra lite. Jag gillar Van Helsing inramningen. Filmen är en favorit hos mig.

Edit: Det var roliga referenser med i spelet som man skrattade åt som den smått töntiga vetenskapsmannen
Spoiler
man ska slåss mot som säger "there can be only one!" och en liten gubbe som småtomtarna i golden axe med sina säckar som körde med smeagols "precious, they are trying to take it from us" och så var det någon mer referens som var lite ovanlig som jag glömt i skrivande stund, men det var kul iafa :)

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 juli 2014 - 00:05.


#1191

Postad 20 juli 2014 - 00:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Brothers: A Tale of Two Sons

Ett fantastiskt litet äventyr. Jag önskar att jag hade interagerat mer när jag ser på troféerna. Anledningen till att jag inte ger full pott är att jag hade velat ha storebror på vänster spak och snurrade därför upp styrningen hela tiden, och för att de kunde ha dramatiserat ännu lite till. Men ruskigt, ruskigt bra. Med tanke på hur kort det är så tycker jag inte det finns någon anledning för någon att inte spela detta.

9/10

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 juli 2014 - 00:19.


#1192

Postad 20 juli 2014 - 00:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Bioshock 2 - 360

köpte CE för några år sedan, men ej velat spela det för ens jag spelade klart 1:an som jag också haft i många år, men gav upp då jag spelade på hard och siktade på 100% men efter några år så valde jag att dra ner svårighets graden och bara spela för att det är kul. och av bara farten så drog jag igenom 2an också samt köpte infinity nu på rean för 131kr.

miljöerna är ju det som gör Bioshock, specielt musiken, det är samma saker som fick mig att älska fallout 1-2 (även 3an då).

Infinitive verkar ju helt annorlunda än föregångarna så vet inte vad jag kan vänta mig av det. och vad 360in klarar att leverera. 1-2 har ju funkat men sådär bra framerate och även om jag valt att spela i läget med högre fps så får man ju ganska mycket mindre eyecandy.

en spelserie som säkert alla redan spelat igenom redan :) men en härlig upplevelse både för ögon och öron och välarbetad story imo.

Jag kommer aldrig tröttna på NFS: Underground 2!

Tycker du, jag spelade Underground 1 och ett av få bilspel jag lirat mycket, var ju såklart pepp när 2:an kom men efter 5 min spelade så insåg jag att det var ju minimala förändringar från 1:an sen har jag aldrig spelat 2:an igen kände mig lurad.

Redigerat av SKIBBE, 20 juli 2014 - 00:35.


#1193

Postad 20 juli 2014 - 08:30

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Brothers: A Tale of Two Sons

Ett fantastiskt litet äventyr. Jag önskar att jag hade interagerat mer när jag ser på troféerna. Anledningen till att jag inte ger full pott är att jag hade velat ha storebror på vänster spak och snurrade därför upp styrningen hela tiden, och för att de kunde ha dramatiserat ännu lite till. Men ruskigt, ruskigt bra. Med tanke på hur kort det är så tycker jag inte det finns någon anledning för någon att inte spela detta.

9/10

Ja, riktigt bra spel! Hehe, jag hade också problem i början med att min hjärna ville ha bröderna på motsatt styrspak. Undrar vad det beror på? :)

Bioshock 2 - 360

köpte CE för några år sedan, men ej velat spela det för ens jag spelade klart 1:an som jag också haft i många år, men gav upp då jag spelade på hard och siktade på 100% men efter några år så valde jag att dra ner svårighets graden och bara spela för att det är kul. och av bara farten så drog jag igenom 2an också samt köpte infinity nu på rean för 131kr.

miljöerna är ju det som gör Bioshock, specielt musiken, det är samma saker som fick mig att älska fallout 1-2 (även 3an då).

Infinitive verkar ju helt annorlunda än föregångarna så vet inte vad jag kan vänta mig av det. och vad 360in klarar att leverera. 1-2 har ju funkat men sådär bra framerate och även om jag valt att spela i läget med högre fps så får man ju ganska mycket mindre eyecandy.

en spelserie som säkert alla redan spelat igenom redan :) men en härlig upplevelse både för ögon och öron och välarbetad story imo.

Själv har jag bara spelat ettan och Infinite.

Om inte mitt minne sviker (spelade ettan 2008 och Infinite vid release 2013) så kan du vänta dig mer av en klassisk korridorsshooter, med vissa öppna platser och svärmande fiender. Blir inte samma ödsliga, övergivna känsla som ettan (mycket pga att det inte heller är en övergiven plats... :)). Men ettan var vassare i atmosfärsaspekten tycker jag. Men storyn i Infinite var klart bra! Fast inget "moralsystem" i Infinite dock som i ettan (åter, om jag nu inte glömt nåt).

#1194

Postad 20 juli 2014 - 22:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja, riktigt bra spel! Hehe, jag hade också problem i början med att min hjärna ville ha bröderna på motsatt styrspak. Undrar vad det beror på? :)


Själv har jag bara spelat ettan och Infinite.

Om inte mitt minne sviker (spelade ettan 2008 och Infinite vid release 2013) så kan du vänta dig mer av en klassisk korridorsshooter, med vissa öppna platser och svärmande fiender. Blir inte samma ödsliga, övergivna känsla som ettan (mycket pga att det inte heller är en övergiven plats... :)). Men ettan var vassare i atmosfärsaspekten tycker jag. Men storyn i Infinite var klart bra! Fast inget "moralsystem" i Infinite dock som i ettan (åter, om jag nu inte glömt nåt).


Okey, ja det är ju lite av det ödsliga som jag gillar, även den känslan återfinns i Fallout spelen. Ska se imorgon när jag vaknar efter nattens jobb om jag kan starta Infinity, borde ju gå spela på dagen då det ändå inte är ett "mörkt" spel i den bemärkelsen :)

Edit: angående moralsystemet så är de väl sak samma, jag kan ändå bara vara god, kan inte förmå mig att spela ond i något spel :P

med undantag i TES serien då jag alltid spelar tjuv (men då är jag ju god på utsidan men ingen vet ju vad jag eg gör ;) )

Redigerat av SKIBBE, 20 juli 2014 - 22:09.


#1195

Postad 21 juli 2014 - 08:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blacklist

Riktigt bra, jag hade inte lika kul som i Absolution, men det var mer spänning än Dishonored.

#1196

Postad 23 juli 2014 - 18:49

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Shadowrun Returns: Dead Man's Switch
Först Shadowrun som spel: Turbaserat RPG med klassisk, isometrisk vy i sann Fallout-anda (har inte spelat nån tidigare spel i Shadowrun-universumet). Härlig visuell stil och skön musik. Först kändes mekaniken ganska platt, men ju mer jag spelade, desto mer djup fann jag. Några saker irriterar mig dock, som att det inte verkar gå att initiera strider själv(?).

Kampanjen Dead Man's Switch har jag hört ska överglänsas av expansionen Dragonfall, men jag tyckte den var riktigt bra. En klassisk deckarhistoria, som tog gissningsvis dryga 15 timmar att spela igenom. Lite synd bara att det var så linjärt. Saknar att kunna förflytta mig mellan hubbar efter egen vilja. Men kan varmt rekommendera! Man behöver verkligen inte DLC:et direkt.

Ännu ett lyckat Kickstarter-projekt. :)

#1197

Postad 28 juli 2014 - 20:47

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Dust: An Elysian Tail

Jag sökte efter ett spel med extra cool story och äventyr och folk hypade då Dust. Det visade sig handla om ett talande svärd som mest ska vara mystiskt och inte avslöja någonting och i övrigt väldigt krystade dialoger och känslor från typen Japanska animefigurer. Och när man sen långt in i spelet får en stor bit hemlighet så känns det som ”…ok var det DET HÄR som jag som inte kunde få berättat för mig på en gång wtf?”

Så storyn är inte vad som gör spelet värt att spela även det var fin touch på slutet, dock känslan i övrigt. Det är vackert och roligt helt enkelt, och extra roligt var det mot slutet när man hade alla abilities så man kunde ta sig överallt för att utforska med lätthet och har double jump och sånt. Lite ojämn svårighetsgrad (jag spelade på ”tough”)men om man bara går och levlar lite och craftar prylar så går det vägen. Och det är ju det dessa grejer är där för: att det ska vara meningsfullt att hitta skattkistor och samla prylar så man kan crafta grejer. Det behövdes verkligen för sträckan som ledde till slutstriden. Det tog mig 25 timmar att spela igenom Dust.

Ett skoj spel när man väl kommit in i det.

7/10

Då jag varit lite sjuk i veckan har det hunnits med en del spelande, bland annat tagit mig igenom Dust. Håller väl i stort sett med dig om det mesta. Rätt kul metroidvania-stuk på det hela, men jag var för lat för att orka mig igenom alla banor igen, eftersom man inte behövde. Och kul och rätt tight stil på stridsmekaniken, men jag kände på slutet att det blev väldigt rörigt på skärmen med både allierade och fiender. Blev att jag överanvände flygsnurrtekniken. På så vis blev det nästan lite enformigt. Men som du säger, väldigt skön stil på spelet dessutom. La ca 10 timmar på bara huvudstoryn.

Sen att det tydligen mer eller mindre ska vara gjort av en person var ju rätt imponerande. :)

Gillar man plattformsspel eller brawlers så kan det varmt rekommenderas.

Redigerat av jayreso, 28 juli 2014 - 20:48.


#1198

Postad 30 juli 2014 - 21:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Devil May Cry

Jag älskar ju Devil May Cry men detta spelet i serien var hat-kärlek för kameran ställer till det väldigt mycket så man springer åt fel håll för jämnan. Det var särskilt bekymmersamnt när jag slogs mot Nightmare bossen och man dog på grund av det. Jag gillar att det finns hemliga missions och stenar också men ibland undrar jag hur svårt det ska vara. På mission 19 så hänger en blå sten i luften långt ut. Det finns även ett torn högt upp som är nästan hopplöst att nå, och om man inte vet säkert att det går så tror man inte att det går för det tar tjugo försök innan man lyckas. Och där finns ingenting om man ändå lyckas ta sig dit först. Men om man först hoppar upp i luften och gör en devil trigger med Alastor så kan man flyta ut och plocka den som hänger i luften och DÅ om man IGEN hoppar upp i tornet bredvid så finns det en blå sten där! What?! Aja. Det dumma med spelet är att det är så plågsamt att lära sig också. För man kommer ju missa mot bossar och då tvingas man springa igenom banan igen för att komma tillbaka till bossen. Inga checkpoints här inte. Det blir jäkligt drygt och tidsödande. Det blir lite bättre om man har ett par gula stenar, men ändå. Man vet inte hur mycket man vågar använda items heller för man vet inte vad som kommer härnäst. Så det kan också vara frustrerande.

Men annars var det kul :)

7/10

#1199

Postad 31 juli 2014 - 22:11

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 2
Last of us remastered. Första gången jag spelar detta och allt jag kan säga är ...WOW!

#1200

Postad 01 augusti 2014 - 22:08

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Wolfenstein och Wolf among us är jag precis klar med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.