Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4

150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 augusti 2010 - 14:43

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Jag försöker uploada till Gelaskins för att göra ett eget skin, men bilderna verkar inte bli uppladdade... Nån som har lust att testa och se om det fungerar för er?

http://www.gelaskins.com/create/upload

Mvh

David

Funkar inte för mig heller. Skumt. ;) Testa igen om en liten stund och se om det funkar igen.

#52

Postad 15 augusti 2010 - 15:00

snitch
  • snitch
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Funkar inte för mig heller. Skumt. ;) Testa igen om en liten stund och se om det funkar igen.


Jag testade igår och då funkade inte heller.

#53

Postad 16 augusti 2010 - 13:55

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Tjena grabbar!

Kommer förhoppningsvis få en ip4 i nästa sverigeleverans :rolleyes:

Har redan kollat runt en hel del på skydd som kan passa mig. Jag vill inte ha en läderväska eller nåt annat som gör telefonen klumpig att ha i fickan.

Har kollat på Incipio Feather (även förut till 3Gs. Ett tunnt skal som adderar väldigt lite i tjocklek men som nog ger bra skydd mot repor och kanske även lite mot mindre stötar. Bra om man vill ha något som är enkelt att ta av och byta. Finns i många färger och får bra recensioner på youtube.

Det jag direkt har tänkt sätta på min iphone är ett fullskydd av Clear-Coat. Liknar invisibleshield men har fått bättre betyg och "fler nöjda kunder". Hemsida. Må hända att det blir något dyrare, men ändå billigare än att köpa de andra i butik i Sverige.

Sen vet jag inte om det blir bra men jag tänkte testa göra så här: montera Clear-coat först, sen en sån typ Carbon-skin eller nåt, och en bumper utanpå.

Detta måste ju ge bra skydd, snyggt utseende (personligt såklart) och inte ta alltför mycket plats. Bra grepp i telefonen också :lol:

Redigerat av Unregistered78af1102, 16 augusti 2010 - 13:57.


#54

Postad 17 augusti 2010 - 07:40

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Fick min iPhone4 igår.
Panikköpte http://www.case-mate...There-Cases.asp på Telenorbutiken bara för att ha nåt "så länge".
Men när jag satte på den så trivdes jag väldigt bra med den.
Satt t.o.m. på screenskyddet, som också sitter bra och stör inte touchen. Min telefon känns trygg nu.

Ska nog ändå köra SGP full protection, dvs genomskinligt skydd fram o bak. Sen en grön bumper på det (när dom väl kommer tillbaka...) :blink:

#55

Postad 17 augusti 2010 - 09:29

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Rätt kul ändå med en lur man sätter på diverse skydd på för att bevara den. Lite som att ha plast på soffan hemma för att inte fläcka ner den. Jag kör utan några som helst skydd!! :blink:

#56

Postad 17 augusti 2010 - 09:32

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Rätt kul ändå med en lur man sätter på diverse skydd på för att bevara den. Lite som att ha plast på soffan hemma för att inte fläcka ner den. Jag kör utan några som helst skydd!! :rolleyes:


Jag körde faktiskt min iPhone2G helt utan skydd. Baksidan var inte så snygg efter 1 år, men framsidan hade klarat sig helt.
Jag sätter på de genomskinliga skydden eftersom de:
1. Inte syns.
2. Inte stör touchen.
3. Skyddar mot repor.

Bumpern sätter jag på för den är snygg :blink:

#57

Postad 18 augusti 2010 - 06:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag beställde en SGP Skin Guard Leather ink deras Steinheil Ultra Crystal skärmskydd från SGP för två dagar sen, idag fick jag ett mail:

The shipment shipped by USPS First Class International Mail (varies by destination[usually 14-20 business days, but not guaranteed]) - No Tracking Number Provided.


Är det verkligen 14-20 dagar leveranstid?

#58

Postad 18 augusti 2010 - 06:42

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Jag beställde en SGP Skin Guard Leather ink deras Steinheil Ultra Crystal skärmskydd från SGP för två dagar sen, idag fick jag ett mail:


Är det verkligen 14-20 dagar leveranstid?


Jag har läst många reviews inne på SGP:s hemsida.
Tycker att de som är negativa inte handlar om produkten i sig, utan om SGP för deras dåliga kundtjänst och leveranstider.
Så ja, det kan säkert stämma.

#59

Postad 18 augusti 2010 - 13:21

alexwelin
  • alexwelin
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag använder mig endast av skärmskydd, då jag tycker att alla bumpers etc förstör utseendet på en så pass snygg telefon!

Har tagit hem ett parti med Skärmskydd som jag säljer av billigt, kvalitetsmässigt är de i klass med Invisible Shield men kostar inte några 149:-

Utan 50kr för fram + baksida inkl frakt!

Hojta till om ni är intresserade! :)

#60

Postad 19 augusti 2010 - 12:21

spec
  • spec
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att man skall förstöra sin iPhone 4 med en "bumper" eller liknande. Jag kan däremot rekommendera dessa skydd:

http://www.blocket.s..._...a=23_15&w=3


/spec

Redigerat av spec, 19 augusti 2010 - 12:23.


#61

Postad 19 augusti 2010 - 22:19

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Har precis satt på Zagg's maximum på telen (jag valde dock att strunta i de man sätter på sidorna) och det var faktiskt väldigt enkelt i sig. Lite pill är det, men jag hade inga problem iallafall. Ett tips är att trycka hårt med handflatorna i ca 30sek på hörn och kanter för att de inte ska släppa upp lika lätt efter att telefonen åkt upp-och-ner i fickan!

Orangepeel-känslan är där, men absolut inget jag bryr mig om.

Redigerat av Kalekulan, 19 augusti 2010 - 22:19.


#62

Postad 19 augusti 2010 - 22:54

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Jag beställde en SGP Skin Guard Leather ink deras Steinheil Ultra Crystal skärmskydd från SGP för två dagar sen, idag fick jag ett mail:


Är det verkligen 14-20 dagar leveranstid?


Hej

Så länge lär du nog inte behöva vänta. För mig tog det fem dagar att få hem min beställning, inklusive helg. Jag beställde onsdagen ena veckan och fick det levereat i min brevlåd måndagen efter. Gick riktigt snabbt och smidigt och jag är mycket nöjd över mitt val... :)

#63

Postad 20 augusti 2010 - 01:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Hej

Så länge lär du nog inte behöva vänta. För mig tog det fem dagar att få hem min beställning, inklusive helg. Jag beställde onsdagen ena veckan och fick det levereat i min brevlåd måndagen efter. Gick riktigt snabbt och smidigt och jag är mycket nöjd över mitt val... :)


Tja, hoppas jag får hem den innan onsdag, enligt deras meddelande varan skickades den 17/8. Fick även meddelande från Apple att min Bumper skickades den 19/8 och leveranstiden är på 5 arbetsdagar. Det skulle vara najs om båda kom samma dag! :D

Just nu förvarar jag mobilen i en mjukfodral och hör aldrig när samtal, sms och mail kommer. Tjejens IP4 fick en rejäl repa, hon brukar ha den i jeansfickan.

#64

Postad 20 augusti 2010 - 07:31

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Jag tog bort mitt skärmskydd igår, eftersom det inte var så bra ditsatt. Hade lite bubblor....

Tycker att känslan av en naken skärm är bra mycket bättre än om man har en bit plast framför.
Nu vet jag ju visserligen inte hur SGP:s skydd står sig mot det jag hade ( Case-mate barely there).
Och för det andra så var det ju ett skal jag köpte. Skärmskyddet kom liksom bara med i paketet. Vet inte om det är sämre kvalitet på det.

Ja ja...jag kör min telefon nude på framsidan nu. Det känns helt ok.

Funderar visserligen på ett typ läderfodral, men som Ostmackan skriver så finns det ju risk att man inte hör telefonen när den ringer...

#65

Postad 21 augusti 2010 - 21:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Finns det några alternativ till Apples egna bumper fodral? Jag är mest intresserad av att hitta nåt som skyddar kanterna på luren och ska beställa Apples modell så fort jag fått mitt mikro-simkort men undrar bara om det finns några liknande alternativ tillgängliga?

#66

Postad 21 augusti 2010 - 22:54

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
var in på ElementCase sida för att förboka/förbeställa ett skydd.
men får bara något felmedelande, vet inte om det är för att man sitter i sverige å beställer, eller om det är fel på sidan?
får väl ingen telefon på några veckor, så man hinner ju spana ut nått annat skydd iofs.

Edit: gick inte att regga sig pga. +tecknet jag använde till telnumret.
Så nu är jag reggad, men har inte hört nått om hur man beställer skalet än.

Redigerat av JonnyVT, 06 september 2010 - 20:28.


#67

Postad 21 augusti 2010 - 23:14

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

Finns det några alternativ till Apples egna bumper fodral? Jag är mest intresserad av att hitta nåt som skyddar kanterna på luren och ska beställa Apples modell så fort jag fått mitt mikro-simkort men undrar bara om det finns några liknande alternativ tillgängliga?

Det är ju bara att klippa kortet, jag klippte med sax och förhand. blev klockrent.
använde simhållaren som mall. sen kolla jag lite bilder på nätet av micro sim samt bilder på klipp mallar.
har man skrivare så kan man printa ut en mall, då blir det ju bus enkelt.
Har bumper'n den skyddar skärmen o baksidan genom att den lyfter ju upp luren nån millimeter.

#68

Postad 22 augusti 2010 - 18:05

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa mig ett armband från Belkin (för träningssyfte). Alltså en sån där man sätter fast telefonen i. Dom har ju flera modeller och jag har sneglat in på dessa:

Belkin Onefit
Postad bild

och Belkin FastFit
Postad bild

De ser ut att funka bra båda två men något jag inte kan se och som inte framkommer i varken produktbeskrivning eller på deras hemsida är om det är "fritt" med tyg där man sätter in hörlurskabeln? Jag vill ju kunna lyssna på musik samtidigt! Om det finns på båda så kommer jag helt klart köpa OneFit då den går att ta av hur man vill! Är det någon som kan försäkra mig om att det finns rum för intaget? :)

#69

Postad 23 augusti 2010 - 12:14

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Idag fick jag hem Apples gratis bumper fast beräknad leveras var den 13/9. Den ger bättre grepp och telefonen ser läcker ut :)

#70

Postad 23 augusti 2010 - 13:51

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Beställde mitt skydd från Sgp (se tidigare inlägg) den 14 augusti. Idag damp det ner på posten. Ganska snabb leverans trots allt, speciellt med tanke på att min lur ännu inte dykt upp :)

#71

Postad 23 augusti 2010 - 14:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Beställde mitt skydd från Sgp (se tidigare inlägg) den 14 augusti. Idag damp det ner på posten. Ganska snabb leverans trots allt, speciellt med tanke på att min lur ännu inte dykt upp :)


Det gick ju faktiskt snabbt!
Kan du inte ge en liten snabbrecension sen, eftersom jag (med flera) funderar på just det skyddet...du vet...när du får din telefon... :)

#72

Postad 23 augusti 2010 - 14:11

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Det gick ju faktiskt snabbt!
Kan du inte ge en liten snabbrecension sen, eftersom jag (med flera) funderar på just det skyddet...du vet...när du får din telefon... :)

Det finns en massa videos, bilder och recensioner på nätet annars, kolla här.
Min borde också komma i dagarna, beställde och betalade via Paypal den 7/8.

#73

Postad 23 augusti 2010 - 15:15

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Det gick ju faktiskt snabbt!
Kan du inte ge en liten snabbrecension sen, eftersom jag (med flera) funderar på just det skyddet...du vet...när du får din telefon... :)


Om min förbannade lur bara vill dyka upp så kommer en recension asap! både installationen och hur den ser ut efter en tids anvädande.

#74

Postad 23 augusti 2010 - 18:43

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Om min förbannade lur bara vill dyka upp så kommer en recension asap! både installationen och hur den ser ut efter en tids anvädande.



Fint!
Kan vara roligt att veta hur lätt det är att sätta på och hur den känns.
Har kollat på youtube-videos innan, men dom verkar ju som proffs när dom sätter på dom. Som om dom gjort det 1000 ggr tidigare...

#75

Postad 24 augusti 2010 - 01:46

anonymo
  • anonymo
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ni som köpt SGP Ultra Crystal kommer inte ångra er. Jag har haft det på min telefon nu i 3-4 veckor och är jävligt nöjd med den. Installationen är mycket enkelt, satte både fram och backsida på mindre än 10 min. Man märker knappast att man har något skydd på skärmen.

#76

Postad 25 augusti 2010 - 17:25

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan köpa vita orginal bumpers förutom på apple.se där det inte går att beställa och telia som tar sjukt överpris?

#77

Postad 05 september 2010 - 18:21

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Någon mer som kör med skärmskydd och har lite input att komma med?

Sitter just nu hemma med på zagg invinsible shield och sgp ultra crystal. Vet inte vilken jag ska köra (kombinera kanske?)

#78

Postad 05 september 2010 - 18:23

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Någon mer som kör med skärmskydd och har lite input att komma med?

Sitter just nu hemma med på zagg invinsible shield och sgp ultra crystal. Vet inte vilken jag ska köra (kombinera kanske?)


Jag kör med Zagg's Invisible SHIELD - Maximum. Är supernöjd med min, enkel att göra rent, inga kanter åker upp, skyddar telefonen grymt bra. Bara att tuta å köra!

#79

Postad 05 september 2010 - 21:08

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Jag kör med Zagg's Invisible SHIELD - Maximum. Är supernöjd med min, enkel att göra rent, inga kanter åker upp, skyddar telefonen grymt bra. Bara att tuta å köra!


Låter bra. Inga dammpartiklar vid installationen?

#80

Postad 06 september 2010 - 16:23

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Låter bra. Inga dammpartiklar vid installationen?


Nepp. Jag satte dock på det direkt när jag fick telefonen då jag ville undvika alls slags beröring och damm. :(

#81

Postad 06 september 2010 - 18:11

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Nepp. Jag satte dock på det direkt när jag fick telefonen då jag ville undvika alls slags beröring och damm. :(


Härligt. Funderar på att göra samma sak. Var det en smärtfri installation? Använde du mycket vätska osv? Ser man skyddet på din ip 4 tydligt idag?

#82

Postad 06 september 2010 - 20:30

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Det va ju nån som tipsade om Stealthguards.nånting.
Beställde 2 par därifrån, de kom idag.. har dock ingen iP4 å sätta dem på än..

#83

Postad 07 september 2010 - 12:21

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Jag tänkte köpa mig ett armband från Belkin (för träningssyfte). Alltså en sån där man sätter fast telefonen i. Dom har ju flera modeller och jag har sneglat in på dessa:

Belkin Onefit

och Belkin FastFit

De ser ut att funka bra båda två men något jag inte kan se och som inte framkommer i varken produktbeskrivning eller på deras hemsida är om det är "fritt" med tyg där man sätter in hörlurskabeln? Jag vill ju kunna lyssna på musik samtidigt! Om det finns på båda så kommer jag helt klart köpa OneFit då den går att ta av hur man vill! Är det någon som kan försäkra mig om att det finns rum för intaget? :)


Jag köpte nyligen denna på Mediamarkt för 199:- till min 3GS - vet inte om det är samma som Onefit? Men det stod att den passade för både iPhone 3G, 3GS och 4. Finns plats att stoppa i både laddare och hörlurar utan att ta ut den ur fodralet. I mitt paket var det bara fodralet - inte den lilla "bulan" på din bild (antar att det är för att peta in hörlurskabeln?).

Enda negativa var att det var trångt som attan att få i och ur min 3GS (använder den bara när jag springer) - men det kanske släpper med tiden.

Kan passa på att rekommendera Runkeeper Free som app, man länkar den med facebook så hittar man kompisar som kör samma app som man kan tävla emot. Dessutom så har Nike precis släppt en app som inte kräver deras skor eller 300kronorsdongeln i skon.

#84

Postad 07 september 2010 - 16:16

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Härligt. Funderar på att göra samma sak. Var det en smärtfri installation? Använde du mycket vätska osv? Ser man skyddet på din ip 4 tydligt idag?


Det var pilligt, men inte särskilt svårt. Du ska använda mycket vätska på fram- och baksida på filmen och även på fingrarna för att undvika fingeravtryck. Jag använde ganska mycket men har ändå kvar. Om det skulle ta slut så är det bara att fylla på med vanligt vatten (det fungerar att göra så här ungefär 3ggr då det finns rester kvar i flaskan, och för att vätskan är i stort sätt bara vattenbaserad.) Asså så länge du inte ser kanterna så tänker inte jag på det iallafall.


Jag köpte nyligen denna på Mediamarkt för 199:- till min 3GS - vet inte om det är samma som Onefit? Men det stod att den passade för både iPhone 3G, 3GS och 4. Finns plats att stoppa i både laddare och hörlurar utan att ta ut den ur fodralet. I mitt paket var det bara fodralet - inte den lilla "bulan" på din bild (antar att det är för att peta in hörlurskabeln?).

Enda negativa var att det var trångt som attan att få i och ur min 3GS (använder den bara när jag springer) - men det kanske släpper med tiden.

Kan passa på att rekommendera Runkeeper Free som app, man länkar den med facebook så hittar man kompisar som kör samma app som man kan tävla emot. Dessutom så har Nike precis släppt en app som inte kräver deras skor eller 300kronorsdongeln i skon.


Jag köpte mig efter ett tags sökande Belkin Fastfit iPhone 4. Fungerar perfekt! Dock måste man kränga av Apple Bumper:n varje gång den ska i då den inte passar. Den lilla bulan är för kabeln, ja. :) Väldigt smart!

Jag kör med RunKeeper Pro. Kan bara rekommendera! Skönt att få höra hur det går under löpningen. En tjej säger vilket tempo du håller, hur långt du sprungit och hur lång tid. Grymt skönt och helt klart värt 75kr!

Redigerat av Kalekulan, 07 september 2010 - 16:19.


#85

Postad 11 september 2010 - 07:48

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Det blev nu Zagg invinsible shield på baksidan samt runt om på antennen (vill helst undvika bumper). Ganska snabb installation (i duschen med ånga) men lyckades få en (!!!!) dammpartikel, stör, men inte allt för mycket. Lättare än vad jag trodde.

På skrämen kör jag sgp ultra crystal shield och den var superenkel att installera. Så nu får vi väl se hur skydden klarar slitage upp och ner ur fickorna.

#86

Postad 11 september 2010 - 10:23

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Ramlade över sidan icarbons.com och beställde direkt ett kolfiberlook-skydd till min.

Det är gjort i 3M:s ganska tjocka och fina kolfiberfolie med lite struktur på. Leveransen kom på ca en vecka och det är väldigt snyggt. Valde att få apple loggan utskuren och då följde det med ett äpple i vit kolfiber som man kunde lägga i sen ;)

Nackdelen är att det är relativt tjockt så jag märkte att blixten stördes ut av skyddet. Jag kunde dock ta bort det direkt utan problem och skära lite extra med en skalpell där mellan blixthålet och kameralinshålet (inte fixat än på bilderna) och sen smäcka dit det igen. Nu funkar det toppen.

"Bumper-remsan" runtom var inte heller spec skön. Iom att det är lite tjockt så känner man en vass kant och luren blev inte så skön att hålla i. Men combon modifierat bakskydd med Apples egna bumper känns helt perfekt. Luren blir skön att hålla i och man får lite skydd samtidigt.

Bifogad fil(er)



#87

Postad 11 september 2010 - 12:00

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Nice ! Jag väntar oxå på lev från Icarbons. Beställde för snart 2v sen så borde ju komma om det bara tog 1v för dig.
Dock så lät det ju inte så positivt att du upplever det som tjock. Beställde iaf vit bak och vit bumper-remsa.
Tack för tipset ang blixten, kan man ju fixa det direkt ;)

Men det var inga problem att få på apples bumper när du satt på Icarbons bumper-remsa?

#88

Postad 11 september 2010 - 12:28

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Jo det är lite tjockt, du kommer se det när det anländer. Bak störs man ju inte men runtom är ingen höjdare som sagt.

Fick dit Apples orginalbumper utan problem då jag upplever den som lite "fladdrig" och lite för stor egentligen så passformen så sett blev bättre med icarbons bumperstrip monterad. MEN jag fick däremot problem med låsknappen på ovansidan. Verkar som att kolfibret var lite för tjockt så att det hindrade knappen från att bli intryckt med bumpern på. Så jag tog bort det igen och kör bara med baksidan och apples bumper.

#89

Postad 11 september 2010 - 13:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Hmm okok. Låter som att du inte riktigt e nöjd ändå? Men ja, lär väl bli varse om allt detta när de kommer. Synd att du tyckte de va så illa me bumper-remsan så att du tog bort det för jag kmr nog inte vilja ha den heller om det upplevs som tjock och mindre skönt.

#90

Postad 11 september 2010 - 15:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Äh jag är nöjd. Jag var ju ute efter baksidan men det kostade ju inte så mkt mer o ta med bumperdelen när man ändå beställde. Jag hade mina aningar om att den kanske inte skulle vara så skön att hålla i redan innan så det känns inte så farligt. Sen ser det ju lite "B" ut med bumperdelen iom att man ändå ser alukanten runtom.

#91

Postad 11 september 2010 - 16:00

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
hehe ok ;) lär ju visa sig i veckan då jag borde få det då !

#92

Postad 11 september 2010 - 21:30

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Ramlade över sidan icarbons.com och beställde direkt ett kolfiberlook-skydd till min.

Det är gjort i 3M:s ganska tjocka och fina kolfiberfolie med lite struktur på. Leveransen kom på ca en vecka och det är väldigt snyggt. Valde att få apple loggan utskuren och då följde det med ett äpple i vit kolfiber som man kunde lägga i sen :rolleyes:

Nackdelen är att det är relativt tjockt så jag märkte att blixten stördes ut av skyddet. Jag kunde dock ta bort det direkt utan problem och skära lite extra med en skalpell där mellan blixthålet och kameralinshålet (inte fixat än på bilderna) och sen smäcka dit det igen. Nu funkar det toppen.

"Bumper-remsan" runtom var inte heller spec skön. Iom att det är lite tjockt så känner man en vass kant och luren blev inte så skön att hålla i. Men combon modifierat bakskydd med Apples egna bumper känns helt perfekt. Luren blir skön att hålla i och man får lite skydd samtidigt.

Beställde samma och är mycket nöjd, har en baksida i svart med utskuret äpple om någon är intresserad, fick 2 stycken när jag beställde!!

#93

Postad 12 september 2010 - 20:33

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
En uppdatering på mitt "SGP ultra crystal screen shield". Råkade slänga tv-fjärren rakt på luren i soffan från någon meters avstånd. Blev direkt ett par repor på skyddet. Verkar alltså inte vara "självläkande" som Zagg´s skydd. :)

#94

Postad 13 september 2010 - 10:10

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Beställde samma och är mycket nöjd, har en baksida i svart med utskuret äpple om någon är intresserad, fick 2 stycken när jag beställde!!


Har du kvar det så skicka gärna PM om hur mycket du vill ha för det :)

#95

Postad 13 september 2010 - 18:25

HighDeffed
  • HighDeffed
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Någon mer som fortfarande väntar på sitt gratis-case från apple? Jag skulle få mitt den 8:e september.Beställde incase snap-case. Börjar bli lite smått otålig nu!

Redigerat av HighDeffed, 13 september 2010 - 21:30.


#96

Postad 13 september 2010 - 19:45

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Ramlade över sidan icarbons.com och beställde direkt ett kolfiberlook-skydd till min.

Det är gjort i 3M:s ganska tjocka och fina kolfiberfolie med lite struktur på. Leveransen kom på ca en vecka och det är väldigt snyggt. Valde att få apple loggan utskuren och då följde det med ett äpple i vit kolfiber som man kunde lägga i sen :rolleyes:

Nackdelen är att det är relativt tjockt så jag märkte att blixten stördes ut av skyddet. Jag kunde dock ta bort det direkt utan problem och skära lite extra med en skalpell där mellan blixthålet och kameralinshålet (inte fixat än på bilderna) och sen smäcka dit det igen. Nu funkar det toppen.

"Bumper-remsan" runtom var inte heller spec skön. Iom att det är lite tjockt så känner man en vass kant och luren blev inte så skön att hålla i. Men combon modifierat bakskydd med Apples egna bumper känns helt perfekt. Luren blir skön att hålla i och man får lite skydd samtidigt.



För###### snyggt alltså. Ska beställa ett jag med nu fast jag inte fått min mobil än ;)
Men en fråga, går dom återanvända om man skulle behöva ta av dom någon gång?

;)

#97

Postad 13 september 2010 - 19:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Fick hem mitt Icarbons idag :rolleyes: Vart rätt schysst faktiskt men passformen på "bumper-remsan" var ju sådär alltså. hålen stämde inte riktigt 100%.

Sen Micke prylgalen hur märkte du att blixten blev påverkad? testa tog ett kort och blir ju lite konstigt ljus till vänster om mina bilder. Typ samma för dig eller? Sen inga problem att ta bort det nu när det suttit ett tag och skära till lite och sen fästa det igen? tänkte om det inte sitter lika bra då.

#98

Postad 14 september 2010 - 19:20

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Någon som testat dessa ?
http://www.switcheas...e.com/index.php

#99

Postad 14 september 2010 - 20:38

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Någon som testat dessa ?
http://www.switcheas...e.com/index.php


Jag tror att jag sökte efter detta skydd och fann en video på youtube med ett test av det. Där berömdes det men som jag upplever det med alla silikon/mjuka skal så sitter de bra men kanske aningen för löst. Du kan lätt få in smuts och därmed ev skadda sidorna samt baksidan. Sen är frågan hur passformen kommer bli efter ett tag.

Idag har jag testat Griffin reveal etch graphite fodral samt ett från Gear4 Thin Ice som inhandlades på mediamarket. De är nästan de enda jag funnit som har ett vettigt utbud av fodral samt låter mig som kund testa fodralet innan ev köp.

Båda skyddar främst baksidan men Griffin skyddar även ramen samt lite på framsidan så den kan ligga på den utan att glaset rör ytan. Dock är frågan hur dess passform kommer hålla sig efter lite användning men än så länge sitter det perfekt!
Gear4 är det mest strama och mer stumt samt täcker ej uppe eller nere. Dock tror jag detta kommer hålla passformen bättre men det återstår att se.

#100

Postad 15 september 2010 - 01:38

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Jag tänkte på detta, då det sitter om även nedandelen.
http://www.switcheas...ors_iPhone4.php



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.