Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Blueray/Telia smart

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 mars 2012 - 11:37

kpeson
  • kpeson
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har problem att ansluta till internet med min nya Sony s-780.
Lokalt funkar nätet.Spelaren blir tilldelad ett IP nummer.
Sonyspelaren hittar min DLNA server mm.
Alla andra datorer,telefoner,förstärkare mm ansluter utan problem.

När man skall gå ut på nätet för att uppdatera firmware,varnar den för Gateway fel.
Har läst någonstans att Sonyn pingar routern och väntar på svar innan den kan ansluta mot internet.Problemet är att en Telia Smart -Thomson 789vn modem inte svarar på pingen.

Är det någon som upplevt samma problem med andra bluerayspelare,eller om någon möjligtvis har en lösning?

Finns det någon som har en Sony Bluerayspelare och ett Thomson modem och fått det att fungera?

//Kpeson

Redigerat av kpeson, 12 mars 2012 - 14:44.


#2

Postad 11 mars 2012 - 12:26

kpeson
  • kpeson
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Har läst detta om Sony spelarna.

This behavior shows up when the s380 `calls home`, and finds a firmware update, for example. The s380 or the remote server must require a `ping` to your gateway address to confirm `internet connection`. If your router does not respond to a `ping`, then, the s380 or the remote server assumes that the internet is not working, and the process stops. Until this condition is corrected, this behavior will continue to plague the system. All other internet services (YouTube, NetFlix, etc) will receive a `Cannot connect to Internet` error. It appears that the s380 wants to complete the upgrade first, and, since the upgrade process figures that the Internet is not available, you have to do the update before doing any other Internet based activity on the s380. In order to correct the problem, I logged on to my router, change it to allow ICMP echo requests, and the s380 then reported that I had an `internet connection`. The system then insisted on doing the firmware upgrade, and, of course, once it got that out of the way, the s380 continued to report that `Internet Connection` was OK.


Verkar ju som att inte Sony och Telia är riktigt kompatibla...Katastrof.

Känns omöjligt att få varken Telia eller Sony att ändra på sig.

//Kpeson

#3

Postad 12 mars 2012 - 19:08

kpeson
  • kpeson
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Har nu uppdaterat spelaren medhjälp av bränd CDR skiva.
Fortfarande Gatewayfel när man försöker ansluta mot Sonyservern,eller kolla nätverksstatus.
Dock funkar alla andra internettjänster nu när inte spelaren vill uppdatera sig längre.

//Kpreson

#4

Postad 19 mars 2012 - 16:13

kpeson
  • kpeson
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
För att avsluta tråden.

Efter att ha mailat Telias support under en tid utan att få några riktiga svar,förutom att ringa deras premiumsupport.
De hävdar att de inte har support på bluerayspelare.

I morse hade någon,troligen Telia,varit inne och rota ti modemet och resettat allt.Troligen har jag även en ny mjukvara i modemet.
Efter detta fungerar det att pinga routern och även Sonyspelaren ansluter riktigt mot nätet.

Annars är jag riktigt nöjd med min Sonyspelare,men mindre nöjd med mitt Telia Thomson modem.

//Kpeson



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.