Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4251

Postad 24 oktober 2015 - 17:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

När det gjelder Bowmore Black rock som jag hadde oturen av att smaka.... Dom har en annan Black rock ochså som är typ 40-50 år gammal...

 

Iaf til Bowmore Black Rock taxfree.. Jag tycker det är konstig att en kend whisky med minst tre år i fat smakar urusselt sammanlignat med en Grappa Nonino Riserva typ 1,5 år.

 

Konklusjonen bör vara att fat och destillasjon har alt att seja, och at man inte skal se sej blind på ålder.

 

 

sa inte du här om dagen att ardbeg supernova var för ung? ;)



#4252

Postad 25 oktober 2015 - 02:37

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

sa inte du här om dagen att ardbeg supernova var för ung? ;)

 

För priset..

 

Om den kostat 350kr så hadde det varit annorlunda...

 

Whiskys som Supernova och Octomore seljer på rökighet...


Redigerat av Danke, 25 oktober 2015 - 02:40.


#4253

Postad 28 oktober 2015 - 23:09

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Tamigtusan!!?? Fick en Laddie 15 idag på min födelsedag av min kära familj. Har ingen aning om hur i hela friden de burit sig åt. :) :)

#4254

Postad 29 oktober 2015 - 09:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Tamigtusan!!?? Fick en Laddie 15 idag på min födelsedag av min kära familj. Har ingen aning om hur i hela friden de burit sig åt. :) :)

 

beställt den ? :)

Grattis på dagen :)



#4255

Postad 29 oktober 2015 - 11:23

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tamigtusan!!?? Fick en Laddie 15 idag på min födelsedag av min kära familj. Har ingen aning om hur i hela friden de burit sig åt. :) :)

 

Läckert! Det var ju omtänksamt! :)



#4256

Postad 30 oktober 2015 - 16:03

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Tamigtusan!!?? Fick en Laddie 15 idag på min födelsedag av min kära familj. Har ingen aning om hur i hela friden de burit sig åt. :) :)

 

God familj, god whisky...



#4257

Postad 08 november 2015 - 10:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

funderar på varför yamazaki 12 fortfarande finns på bolaget. Borde inte den också vara slutsålt som alla andra japanska?



#4258

Postad 10 november 2015 - 17:26

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

funderar på varför yamazaki 12 fortfarande finns på bolaget. Borde inte den också vara slutsålt som alla andra japanska?

 

Bra fråga... kan bara svara för min del... Alldeles för högt pris för en standardwhisky. Visst är den bra, men inte så bra.

Importören kanske sitter på ett jättelager som dom vill pyttsa ut nu medans priserna är som dom är!?

 

Var det förresten någon som fick Kilchoman Madeira senast?


Redigerat av _Lucifer_, 10 november 2015 - 17:27.


#4259

Postad 13 november 2015 - 16:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

:)

Bifogad fil(er)



#4260

Postad 13 november 2015 - 18:05

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Hej tråden!

 

Nu börjar det bli så att man åker några turer över östersjön och käkar julbord. Och jag vill få in lite ny whisky (2-3 st) i skåpet. Men jag känner att jag har kört fast lite. Så jag vill gärna ha lite hjälp.

 

Idag har jag:

Ardbeg Corrywreckan

Caol Ila 12

Oban 14

Lagavulin 16

Talisker 10

 

Favoriterna idagsläget är: Alla är skitgoda men Caol Ila 12 & Lagavulin 16 sticker ut mest i nuläget.

 

Andra sorter jag testat:

Ardbeg 10 - Sådär...

Clynelish 14 - Helt ok

Cragganmore 12 Helt ok

Dalwhinnie 15 - Ingen höjdare, tog ett glas och gav bort resten.

 

Så det jag söker är något med bra rökighet, Tänkte försöka hålla mig på ett max pris på runt 600:- flaskan.

 

Den enda som jag vet att jag kommer köpa om jag stöter på den är Talisker 57 North, har inte druckit den men ju mer jag läser om den desto mer sugen blir jag.

 

Några tips?

 



#4261

Postad 13 november 2015 - 19:25

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Hur kan du ha missat Laphroaig 10?
Den är i det närmaste ett obligatorium i samtliga barskåp.

#4262

Postad 14 november 2015 - 01:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hur kan du ha missat Laphroaig 10?
Den är i det närmaste ett obligatorium i samtliga barskåp.

 

*poff*


Redigerat av andreassofus, 14 november 2015 - 10:22.


#4263

Postad 14 november 2015 - 09:51

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej tråden!
 
Nu börjar det bli så att man åker några turer över östersjön och käkar julbord. Och jag vill få in lite ny whisky (2-3 st) i skåpet. Men jag känner att jag har kört fast lite. Så jag vill gärna ha lite hjälp.
 
Idag har jag:
Ardbeg Corrywreckan
Caol Ila 12
Oban 14
Lagavulin 16
Talisker 10
 
Favoriterna idagsläget är: Alla är skitgoda men Caol Ila 12 & Lagavulin 16 sticker ut mest i nuläget.
 
Andra sorter jag testat:
Ardbeg 10 - Sådär...
Clynelish 14 - Helt ok
Cragganmore 12 Helt ok
Dalwhinnie 15 - Ingen höjdare, tog ett glas och gav bort resten.
 
Så det jag söker är något med bra rökighet, Tänkte försöka hålla mig på ett max pris på runt 600:- flaskan.
 
Den enda som jag vet att jag kommer köpa om jag stöter på den är Talisker 57 North, har inte druckit den men ju mer jag läser om den desto mer sugen blir jag.
 
Några tips?

Är det rök du vill ha så varför inte testa en rökig speyside. Ardmore Traditional cask som är helt ok för priset.
Gillar du Caol Ila 12 borde du testa deras Distillers Edition.
Ardbeg Uigeadail går inte att nämna för ofta!
Kan du tänka dig en tung sherrylagring utan rök måste ju Aberlour A'bunadh nämnas, speciellt nu då jag anser den vara en av de bästa julwhiskies i prisklassen.
Finns ju som sagt en uppsjö att välja från men det är några jag uppskattar.

Redigerat av Unregistered0d487954, 14 november 2015 - 18:35.


#4264

Postad 15 november 2015 - 17:38

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Hej tråden!

 

Nu börjar det bli så att man åker några turer över östersjön och käkar julbord. Och jag vill få in lite ny whisky (2-3 st) i skåpet. Men jag känner att jag har kört fast lite. Så jag vill gärna ha lite hjälp.

 

Idag har jag:

Ardbeg Corrywreckan

Caol Ila 12

Oban 14

Lagavulin 16

Talisker 10

 

Favoriterna idagsläget är: Alla är skitgoda men Caol Ila 12 & Lagavulin 16 sticker ut mest i nuläget.

 

Andra sorter jag testat:

Ardbeg 10 - Sådär...

Clynelish 14 - Helt ok

Cragganmore 12 Helt ok

Dalwhinnie 15 - Ingen höjdare, tog ett glas och gav bort resten.

 

Så det jag söker är något med bra rökighet, Tänkte försöka hålla mig på ett max pris på runt 600:- flaskan.

 

Den enda som jag vet att jag kommer köpa om jag stöter på den är Talisker 57 North, har inte druckit den men ju mer jag läser om den desto mer sugen blir jag.

 

Några tips?

 

Är det så at man köpar på båten eller border eller altså så at dom har dutyfree flaskorna? Isåfall ville jag sett efter Talisker Dark Storm, Ardbeg 10 och om du har råd och gillar rökwhisky Bruichladdich Octomore.

 

Jag gillade ochså Laphroig QA cask, men ser den har fått blandad kritik...


Redigerat av Danke, 15 november 2015 - 17:45.


#4265

Postad 15 november 2015 - 20:38

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Tack för tipsen!

 

 

Det blev tillslut En Talisker 57 North och en Nikka From The Barrel. :)



#4266

Postad 15 november 2015 - 22:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

From the barrel är ett fynd för dom pengarna tycker jag. :)



#4267

Postad 17 november 2015 - 17:26

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Halloj! Funderar på att önska mig någon "rolig" Bourbon till min födelsedag. Någon som har tips på vilka som är bra? 



#4268

Postad 18 november 2015 - 17:26

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
MMMMMMMMMM!!!Bifogad fil  ROM 003.JPG   121,84K   0 Antal nerladdningar

#4269

Postad 19 november 2015 - 14:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1
Har monterat in ljus i hyllan. Blev helt ok. Bara vitrindörrar kvar nu ☺

Bifogad fil(er)



#4270

Postad 23 november 2015 - 11:12

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Halloj! Funderar på att önska mig någon "rolig" Bourbon till min födelsedag. Någon som har tips på vilka som är bra? 

 

Finns ju mycket bra, men det mesta kostar ju om man köper i Sverige.

Köpte med mig en Angel's Envy som är riktigt trevlig, men den går ju på 1200,- på bolaget, och typ 300,- i USA! :o

Men visst finns det en del till bra pris...

Four Roses Small Bach

Blantons alla buteljeringar

Woodford Reserve

m.fl

 

Booker's Noe verkar vara slutsåld nu, kommer väl en ny batch efter sommaren igen.



#4271

Postad 23 november 2015 - 17:15

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Fikk 1 liter Ardbeg 10 i födelsedags present från frun. Ardbeg 10 är en av mina absolute favoriter.

#4272

Postad 23 november 2015 - 17:26

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fikk 1 liter Ardbeg 10 i födelsedags present från frun. Ardbeg 10 är en av mina absolute favoriter.

En bra och användbar födelsedagspresent! Grattis!!!

Har monterat in ljus i hyllan. Blev helt ok. Bara vitrindörrar kvar nu ☺

Snyggt! Hoppas att solen inte ligger på för mycket bara för innehållets skull!

#4273

Postad 23 november 2015 - 19:07

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Lyckades lägga vantarna på en Fettercairn 1967 Crìoch Aibhne 40%!

En av de bättre whiskyn jag smakat på mycket länge! Nu måste jag bara få tag på en CS också! Ingen som har en extra liggandes och skräpa någonstans?! ;)

 

 

257.jpg



#4274

Postad 24 november 2015 - 11:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

en liten undran. det finns ju en del (massor) "serier" med olika whiskys att köpa. Tex supernovaserien. devil´s cask serien, big pest serien och hur många andra serier som helst. det känns bara som att efter mitt whiskyintresse började så är att dessa serier redan på nummer 3 eller högre. Finns det ingen ny som är på flaska 1 ? vore kul att kunna börja köpa från en serie helt från början utan att behöva köpa dom i efterhand för flera tusen kr flaskan. 

Vet man överhuvudtaget om att när ett destilleri släpper en ny flaska att det är en del av en serie eller är det väldigt hemligt?



#4275

Postad 24 november 2015 - 18:02

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Lyckades lägga vantarna på en Fettercairn 1967 Crìoch Aibhne 40%!
En av de bättre whiskyn jag smakat på mycket länge! Nu måste jag bara få tag på en CS också! Ingen som har en extra liggandes och skräpa någonstans?! ;)
 
 
257.jpg

Den är smaskig värre!!! :P  Ångrar att jag inte köpte ett par stycken när den fanns. :angry: Här finns inget som ligger o skräpar inte!!!



#4276

Postad 24 november 2015 - 20:25

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

en liten undran. det finns ju en del (massor) "serier" med olika whiskys att köpa. Tex supernovaserien. devil´s cask serien, big pest serien och hur många andra serier som helst. det känns bara som att efter mitt whiskyintresse började så är att dessa serier redan på nummer 3 eller högre. Finns det ingen ny som är på flaska 1 ? vore kul att kunna börja köpa från en serie helt från början utan att behöva köpa dom i efterhand för flera tusen kr flaskan. 

Vet man överhuvudtaget om att när ett destilleri släpper en ny flaska att det är en del av en serie eller är det väldigt hemligt?

 

Oftast är det nog så att det släpps en limiterad utgåva, och säljer den bra så kanske dom ger ut en uppföljare. Så där är det ju extremt svårt att veta.

Men ibland går det ju att gissa sig till om den t.ex. heter "first release" eller "xxx serie", mm...

 

Skulle nog inte säga att dom håller det hemligt... Är dom själv medvetna om att dom kommer släppa något i en serie så tror jag nog att dom medvetet kommer hypa upp det själva i förväg.



#4277

Postad 25 november 2015 - 09:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Oftast är det nog så att det släpps en limiterad utgåva, och säljer den bra så kanske dom ger ut en uppföljare. Så där är det ju extremt svårt att veta.

Men ibland går det ju att gissa sig till om den t.ex. heter "first release" eller "xxx serie", mm...

 

Skulle nog inte säga att dom håller det hemligt... Är dom själv medvetna om att dom kommer släppa något i en serie så tror jag nog att dom medvetet kommer hypa upp det själva i förväg.

 

du har inte hört om en serie som ska släppas snart? eller inom ett år i alla fall? Arran vet jag kommer släppa en . annars vet jag ingen. förutom dom som redan finns då.



#4278

Postad 26 november 2015 - 10:23

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

du har inte hört om en serie som ska släppas snart? eller inom ett år i alla fall? Arran vet jag kommer släppa en . annars vet jag ingen. förutom dom som redan finns då.

 

Du kan ju alltid köpa Bowmore Mizunara! ;)

 

Nä, har lite dålig koll på det faktiskt. Mycket börjar som sagt som ett experiment så som Ardbeg Supernova och Longrow Red som båda nu har kommit i sin "sista" utgåva... om man skall tro destillerierna, men dom kan lätt ändra sig! :)

 

Men det känns som att det börjar bli en trend att släppa specialutgåvor i serier, så risken kommer nog bli att dom blir ännu mindre attraktiva, framförallt om dom är halvdåliga NAS'ar.

 

Men eftersom de flesta serier börjar gå mot sitt slut nu så borde det dyka upp en del nya tycker jag.



#4279

Postad 26 november 2015 - 11:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

möjligt det blir mindre intresse för sånt, men jag tror faktiskt inte det. folk gillar att samla på saker oavsett.

snart släpps ju devil´s cask. det blev ju en nas plus att den är svindyr jämfört med dom andra. är ändå övertygad om att den säljer slut på ett par sekunder.

 

skulle va kul att ha. men att bara ha sista flaskan i en serie är ju inte alls lika kul som att ha alla tre :)



#4280

Postad 27 november 2015 - 15:09

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag gillar inte at legga pengar på SPESIELLE flaskor... Det är dyrt och är mest för samlare.

 

Jag går heller för det som är lett tilgjengelig och som har ok pris.

 

Skal man köpa nåt spesielt så är det mycket bettre att prova några samples först. Det kostar inte skjortan heller.



#4281

Postad 27 november 2015 - 17:40

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

möjligt det blir mindre intresse för sånt, men jag tror faktiskt inte det. folk gillar att samla på saker oavsett.

snart släpps ju devil´s cask. det blev ju en nas plus att den är svindyr jämfört med dom andra. är ändå övertygad om att den säljer slut på ett par sekunder.

 

skulle va kul att ha. men att bara ha sista flaskan i en serie är ju inte alls lika kul som att ha alla tre :)

 

Visst kommer DC III att sälja slut på nolltid... samlare kommer alltid finnas. Men är tveksam till att folk verkligen vill samla på sånt som i slutändan inte kommer vara värt något. Men sånt är ju alltid svårt att veta i förväg.

 

Jag gillar inte at legga pengar på SPESIELLE flaskor... Det är dyrt och är mest för samlare.

 

Jag går heller för det som är lett tilgjengelig och som har ok pris.

 

Skal man köpa nåt spesielt så är det mycket bettre att prova några samples först. Det kostar inte skjortan heller.

 

Absolut! Det är vansinne att köpa dyra samlarutgåvor som inte lever upp till priset i smaken.

Jag köper i princip bara sånt som jag kan tänka mig är gott och som jag alltid kan öppna och dricka om jag skulle bli less på att samla. :)



#4282

Postad 06 december 2015 - 06:58

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Hej tänkte köpa en fin whisky i julklapp till min bror. Då jag inte dricker whisky själv behöver jag tips på en fin whisky inte för rökig.

Hade tänkt runt 1000:-

#4283

Postad 06 december 2015 - 11:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hej tänkte köpa en fin whisky i julklapp till min bror. Då jag inte dricker whisky själv behöver jag tips på en fin whisky inte för rökig.

Hade tänkt runt 1000:-

glengoyne 21. kommer dessutom i en fin låda. En perfekt present.  kostar 1079kr på bolaget


Bifogad fil  glengoyne-21-jahre-07-ltr.jpeg   94,59K   0 Antal nerladdningar



#4284

Postad 07 december 2015 - 04:51

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Fint! Tack för tipset

#4285

Postad 07 december 2015 - 19:05

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Hmm, drack en Bowmore 21, Blackadder i förra veckan. Den var angenäm som tusan... :wub: 

 

Bowmore är en chansing numera de har ändrat sina recept sedan de uppdaterades och omdesignades av Japanska företaget Suntory och jag har höjt rösten två gånger på Islay för att de ska ge fasen i det...  :angry:



#4286

Postad 07 december 2015 - 20:42

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Hej tänkte köpa en fin whisky i julklapp till min bror. Då jag inte dricker whisky själv behöver jag tips på en fin whisky inte för rökig.

Hade tänkt runt 1000:-

 

Hibiki 12 / 17 YO som Bill Murray gjorde reklam för i Lost in Translation har en snygg flaska som gör sig bra som present. Beställningsvara eller köpes på nätet. Billigare men också kul är Haig Dimple 15 Year Old som Heisenberg drack i Breaking Bad. Kallas Dimple Pinch i staterna. Också beställningsvara. Finns äldre, dyrare exemplar på nätet. Edit: Denna skulle jag vilja ha i julklapp. :D

 

71i8vaYLgPL._SL1323_.jpg

p185e3etlg19a1jet8gs1hig1toe4.jpg


Redigerat av Unregistered77a7e886, 07 december 2015 - 21:45.


#4287

Postad 11 december 2015 - 21:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1

:)

 

 

Bifogad fil  IMG_5476.JPG   122,49K   3 Antal nerladdningar



#4288

Postad 14 december 2015 - 09:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Hibiki 12 / 17 YO som Bill Murray gjorde reklam för i Lost in Translation har en snygg flaska som gör sig bra som present. Beställningsvara eller köpes på nätet. Billigare men också kul är Haig Dimple 15 Year Old som Heisenberg drack i Breaking Bad. Kallas Dimple Pinch i staterna. Också beställningsvara. Finns äldre, dyrare exemplar på nätet. Edit: Denna skulle jag vilja ha i julklapp. :D

 

71i8vaYLgPL._SL1323_.jpg

p185e3etlg19a1jet8gs1hig1toe4.jpg

 

Ja, då vet man vad man betalar för iaf... ;)

Personligen föredrar jag om det är så tråkig och enkel flaska som möjligt, då (hoppas jag iaf) betalar jag mest för innehållet! Men visst kan jag hålla med om att det är lite roligare att plocka fram en snygg flaska om man ska bjuda på någonting.

 

:)

 

 

attachicon.gifIMG_5476.JPG

 

Mmm... Kavalan behöver inte skämmas för sig!



#4289

Postad 14 december 2015 - 16:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

 

Mmm... Kavalan behöver inte skämmas för sig!

 

 

Speciellt inte dom här fyra flaskorna som enbart kan inhandlas på destilleriet i Taiwan... ;)



#4290

Postad 14 december 2015 - 17:44

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Ja, då vet man vad man betalar för iaf... ;)

Personligen föredrar jag om det är så tråkig och enkel flaska som möjligt, då (hoppas jag iaf) betalar jag mest för innehållet! Men visst kan jag hålla med om att det är lite roligare att plocka fram en snygg flaska om man ska bjuda på någonting.

 

Åt andra hållet kan jag vara nojig för att något dyrt och otestat är skräp just för att man inte ens brytt sig om att ge det en vettig förpackning. Om jag känner till innehållet går det bra. Brukar köpa vad som fortfarande är min favoritabsint på 3-liters dunk de gånger det har gått att få tag i. :P Sen behöver det ju inte vara bra för att det är dyrt heller. Har testat några alltför dyra absinter som hyllats till skyarna men tyckte ingen av dem var prisvärd. Jag hade alltid velat testa Hibiki sen jag såg filmen första gången och omdömena var goda. Kommer absolut att köpa den igen. Dimple kände jag inte ens till förrän jag fick den i present och det var en glad överraskning. Föll mig verkligen i smaken och sen dök plötsligt den bekanta flaskformen upp i Breaking Bad. Har nu sett att Dimple Royal Decanter kan gå för ~£100 på auktion om man har tur så det blir att försöka med det. Vill gärna ha en sån karaff men inte betala 4k. 



#4291

Postad 15 december 2015 - 10:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Åt andra hållet kan jag vara nojig för att något dyrt och otestat är skräp just för att man inte ens brytt sig om att ge det en vettig förpackning. Om jag känner till innehållet går det bra. Brukar köpa vad som fortfarande är min favoritabsint på 3-liters dunk de gånger det har gått att få tag i. :P Sen behöver det ju inte vara bra för att det är dyrt heller. Har testat några alltför dyra absinter som hyllats till skyarna men tyckte ingen av dem var prisvärd. Jag hade alltid velat testa Hibiki sen jag såg filmen första gången och omdömena var goda. Kommer absolut att köpa den igen. Dimple kände jag inte ens till förrän jag fick den i present och det var en glad överraskning. Föll mig verkligen i smaken och sen dök plötsligt den bekanta flaskformen upp i Breaking Bad. Har nu sett att Dimple Royal Decanter kan gå för ~£100 på auktion om man har tur så det blir att försöka med det. Vill gärna ha en sån karaff men inte betala 4k. 

 

Får du tag i den för runt £100 så är det nog en bra deal!

Man kan hitta en del blends med roliga flaskor på auktioner till mycket bra priser. Är även ganska kul att provsmaka gammal blends och jämföra mot dagens. Ofta vinner dom äldre, men inte alltid. :)



#4292

Postad 17 december 2015 - 20:27

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag drömmer tilbaks til dom tiderna jag hadde arbeid och kunne spandera på mej at kjöpa 4 flaskar whisky på en gång. Caol Ila DE, Laphroaig Quartercask, Bunnahabhain 12 och Ardbeg 10......

 

Men jag har da smakat många whisky sedan dess, men aldri något storinnkjöp...


Redigerat av Danke, 17 december 2015 - 20:27.


#4293

Postad 17 december 2015 - 21:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Jag drömmer tilbaks til dom tiderna jag hadde arbeid och kunne spandera på mej at kjöpa 4 flaskar whisky på en gång. Caol Ila DE, Laphroaig Quartercask, Bunnahabhain 12 och Ardbeg 10......

 

Men jag har da smakat många whisky sedan dess, men aldri något storinnkjöp...

 

 

Lite kul.. Det där är ju tisdagswhisky, men ingen reagerade på mina Kavalan. :D



#4294

Postad 18 december 2015 - 05:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Lite kul.. Det där är ju tisdagswhisky, men ingen reagerade på mina Kavalan. :D


Hehe tänkte samma sak ☺

#4295

Postad 18 december 2015 - 08:49

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Kavalan? Hva är det? Jag trodde det var Adelphi...

 

 

Jojo, tirsdagsdram, var då jag började köpa single malts... Har inte smakat så mycket gammalt, men i Sverige så kan man jo köpa samples, så har smakat endel indie över 20 år.

 

Min beste flaska hittils har varit Talisker 18...


Redigerat av Danke, 18 december 2015 - 08:49.


#4296

Postad 18 december 2015 - 11:54

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Har tyvärr inte smakat någon Kavalan.
Absolut bästa jag druckit, och fortfarande har en halv flaska kvar av är Ardbeg Alligator "committee reserve".
Magisk!

Tilläggas bör att jag är en riktig "sucker" för Ardbeg. Köper även samples så jag har en hel del att välja på här hemma ;)

Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 18 december 2015 - 11:55.


#4297

Postad 18 december 2015 - 15:38

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har inte smakat mycket Kavalan, mest de billigaste sorterna och någon Solist... dom håller ruskigt hög kvalitet!



#4298

Postad 18 december 2015 - 16:08

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Dom här fyra sorterna går enbart att köpa på plats på destilleriet i Taiwan.

Solister allihop. :)



#4299

Postad 23 december 2015 - 23:06

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 1

Bifogad fil  20151223_resized.jpg   117,81K   0 Antal nerladdningar

 

Tidig julklapp till mej själv. :)

Hämtade mina två Lagavulin från systembolaget och budade hem för någon vecka sedan ifrån ebay

en Longrow R&K och köpte två Longrow Peated ....mmmm :wub:

 

 



#4300

Postad 04 januari 2016 - 10:28

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Longrow är ju förbaskat gott! :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.