Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1501

Postad 22 augusti 2015 - 17:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Spelat igenom Dead Nation fyra gånger på olika svårighetsnivåer då alla svårighetsnivåer inte är upplåsta från början. :)

Gamerpluspoäng! :)



#1502

Postad 22 augusti 2015 - 19:02

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Spelade just igenom cod mw3. Drog igenom det i ett streck. Riktigt bra sp.



#1503

Postad 27 augusti 2015 - 12:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Spelade just klart Watch Dogs. Shoppade collectorsutgåvan när spelet kom men det tog nästan ett år och tre månader innan jag började spela det. :) Klart underhållande men önskar man hade kunnat vara lite mer 'stealthy'. Lite väl mycket collectibles och sidouppdrag att göra om man vill gå för 100%.



#1504

Postad 22 september 2015 - 15:59

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

AC: Black Flag

 

Helt ok. Är så less på AC spel men eftersom det inte är ofta man får bra spel som är pirat-tema på så fick det bli att spela igenom det. Tyckte faktiskt att sjöslagen var roliga men det blir rätt enformigt efter ett tag. Tyckte även att historien var intressant nog att få mig att vilja spela igenom det och se slutet. Sedan är jag som sagt less på AC och kontrollen kunde ibland få en att bli ett par år äldre på en gång. Frustrerande och ibland ville gubben springa iväg åt ett helt annat håll än vad jag ville. 



#1505

Postad 29 september 2015 - 12:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Precis klar med Mad Max. Det var bra, men jag gillar såna spel. Det negativa var väl minfälten. Fruktansvärt tråkigt att behöva rensa, kunde dom ha skippat. I övrigt hade jag gjort i princip allt. Vet inte hur jag ska fixa alla bilar dock, saknar typ en tredjedel. Sen tror jag inte jag pallar med dom förbenade rejsingachievementsen. Det var bara jobbigt att köra rejs.

#1506

Postad 04 oktober 2015 - 11:15

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

directorsCutKeyArt1920.jpg

 

Shadowrun: Dragonfall

 

Spelade shadowrun returns för kanske ett år sedan och Dragonfall är mycket bättre. Bättre story, bättre karaktärer och roligare spel. 

 

Grunden är densamma som föregångaren men detta känns mer slipat och mer fokuserat. Denna gång spelade jag med samma team genom hela spelet eftersom min huvudkaraktär var Decker så blev det ganska givet vilka som skulle vara med i teamet. Jag spelade på lättare svårigheter för att våga leka lite med teamets egenskaper och det var väldigt kul. Det ska sägas att jag spelade det här mest för storyn men vill man så blir de svårare nivåerna riktigt svåra. 

 

Det tog mig ca 25h att spela klart och då gjorde jag inte allt som gick att göra. Lät bli ett par uppdrag eftersom jag ville följa huvudhistorien. 

 

Kan verkligen rekommendera Dragonfall för alla som gillar CRPGs!


Redigerat av Palter, 04 oktober 2015 - 11:17.


#1507

Postad 04 oktober 2015 - 18:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Crackdown 2.

Är en nästan exakt kopia av det första spelet. Gillar man det så finns det inte mycket att klaga på. Samma typ av spel, leta orbs, skjuta skurka, ta över zoner. Lite nya saker fanns i spelet men annars var det samma gamla känsla. Jag gillade det första spelet och hade skoj vid denna genomspelning även om när jag var klar med kampanjen så la jag spelet åt sidan, inget jag går tillbaka till för att plocka orbs etc. 

5/10



#1508

Postad 13 oktober 2015 - 17:49

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Gone to the Rapture

 

Det här kändes mer som ett teknikdemo. (en eller ett?!? Låter helt fel med ett men tror det ska vara det.) Ett väldigt snyggt sådant förvisso men ändå. Kan inte riktigt tycka att det var ett spel eftersom man egentligen inte gjorde så mycket mer än att gå och trycka på en knapp ibland. Jag tyckte det var bra, snyggt och intressant historia. Jag kan rekommendera det om man vill visa hur snyggt det kan vara på PS4 och vill ha något lugnt att "spela". Kan däremot inte rekommendera det om man vill spela något. 



#1509

Postad 13 oktober 2015 - 17:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Ett teknikdemo stämmer.



#1510

Postad 14 oktober 2015 - 21:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Legend of Grimrock

Efter ett två års uppehåll tog jag slutligen tag i end game. Töntigaste slutbossen på länge, men bortsett från det får jag säga att spelet håller fanan högt. Rekommenderas till alla som vill återuppleva Dungeon Master, Eye of the Beholder, Black Crypt m.fl.



#1511

Postad 22 oktober 2015 - 22:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Halo Reach

Kändes inte som det åldrats väl, störande med en AI som känns så random och ibland kändes det som slump än något annat att man tog sig vidare. Historien var ganska bla också. Nej det var inget kul alls att gå tillbaka till. 



#1512

Postad 14 november 2015 - 11:09

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

2457050-nier.jpg

 

Nier

 

Spelet är något utöver det vanliga, helt klart. Storyn känns som något en grupp skapade när de låste in sig i ett rum med en massa röka. Resultatet är en helt fantastisk story som man knappt förstår under de första 15-16h man spelar det. Det är de 10-15h som kommer därefter som gör att man börjar förstå. Så med det sagt kan jag förstå att man inte orkar lägga ner 15h+ på något innan man börjar fatta något man trodde var något annat. Det märks att det är ganska invecklat att prata om storyn i Nier.

 

Spelet är i grunden ganska repetitivt. Det vill säga att man egentligen rör sig i 4-5 områden om och om igen. Det finns kanske högst 5-10 olika monster, utom bossar, om ens det i spelet. Gameplayet kan kännas lite stelt men långt ifrån lika stelt som the witcher-spelen. De försöker ändå variera det med lite olika stilar. Visa spridda delar påminner om diablo 3 medan andra delar är 2d-plattform. Den vanliga stilen är ändå tredjepersons- action vyn.

 

Bossfighterna är grymma. Fantasifulla och varierade. Kombinera det med bra musik och ja, svårt att motstå. Jag spelade på normalt och det var ganska lätt. Sedan spelade jag på easy eftersom jag mest ville åt storyn. och som sagt musiken. I stort sett all musik i spelet är riktigt bra. Sedan hade Nier en sekvens som är bland det bästa jag har sett i ett spel. 

Spoiler
.

 

Kan verkligen rekommendera Nier. Det är däremot inte för alla eftersom den i vissa delar är repetitiv både till gameplay och områden man är i. Fastnar man inte for storyn och stämningen i spelet, som är rätt deppig, så lär det inte finnas mycket att uppskatta. Utom då musiken självklart.



#1513

Postad 20 november 2015 - 16:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Star Craft 2 - Terran och Zerg single player.

 

Jag förstår varför folk gillar det här, t.o.m. single player var roligt, men jag får nog säga att jag föredrar långsammare RTS. För egen del är det lite väl mycket multitasking på gång för att jag ska förkovra mig mer i det här.



#1514

Postad 22 november 2015 - 21:48

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Always Sometimes Monsters

Hade hört gott om detta spel. Hyfsat engagerande story, men fruktansvärt långtråkigt. Tog mig mer än 11 timmar att ta mig igenom och nu efteråt känns de rätt bortkastade. Känns som att det var iaf 3 gånger för långt. Blev sjukt segt, mest pga att det inte fanns nån som helst spelmekanik att tala om. Dialogen och valen höll inte för den längden i mitt tycke. Och fruktansvärt oprecis kontroll dessutom. Nä, håll er undan!

 

The Vanishing of Ethan Carter

Då var detta spel klart bättre. Hyfsat engagerande det också och lite småroliga pussel, om man nu kan kalla det så. Klockade väl in på dryga tre timmar och det kändes rätt lagom. Hade en del  problem med ganska rejäla frame drops då och då, Var väl ingen katastrof då det inte krävs så mycket precision men ändå rätt irriterande. Fick tyvärr inte riktigt fason på den delen. Men men, inte så dumt spel.


Redigerat av jayreso, 22 november 2015 - 21:54.


#1515

Postad 22 december 2015 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Xeodrifter, tog ungefär 2½ timmar att varva. Repetitiva bossar/fiender och en del backtracking men det var bra. Väldigt, vääldigt likt Metroid. Nog inte roligt för den yngre generationen (IGN) som inte har ork/lust att leta reda på/komma ihåg vart man ska och har problem med svårighetsgraden.



#1516

Postad 22 december 2015 - 22:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Counterspy, ett spionspel i 2D som är småkul, men man kommer inte framåt såvida man inte hittar vissa dokument på varje bana så man spelar egentligen bara om samma banor i cykler med slumpmässigt genererade rum. Hade kunnat vara mycket roligare om de hade styrt det mer, synd.



#1517

Postad 22 december 2015 - 23:27

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Efter flytt, tentor mm tog jag äntligen upp witcher 3 igen och klarade main story. Vilket äventyr det varit från början till slut. Har försökt göra de flesta sidouppdragen och spelat en del gwent. Knappt haft en tråkig stund och klockade in på ca 74h. Tror inte jag lagt så mkt tid på ett spel sen final fantasy 7. Nu blir det hearts of stone :)

#1518

Postad 06 januari 2016 - 08:43

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Her Story

- Spelade igenom det på mobilen och detta är ännu ett spel jag inte kan förstå hypen kring. Visst det innovativt och personen som intervjuas gör det väldigt bra men ändå. Det var ett intressant spel men föll mig inte helt i smaken. Det bästa med spelet var faktiskt tangentljudet när man knappade in ett ord :)



#1519

Postad 07 januari 2016 - 23:25

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Bioshock: Infinite

 

Nej, alltså, det här spelet blev intressant sista timmen, innan dess var det en enda stor axelryckning. Bioshock orginalet var fantastiskt, spännande och fascinerande, men det här gjorde ingenting för mig. Största behållningen är att skjuta carbine, se på händerna när man får en ny vigor

lkblNmt.jpg?1

och att lyssna och se på det engelska paret som debatterar.  :)

Storyn var kanske cool för vissa, men jag hängde inte med så bra då den var invecklad och ganska ointressant ända till slutet.

 

5/10


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 januari 2016 - 23:26.


#1520

Postad 18 januari 2016 - 10:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Infamous 2

Gillade nog denna mer än första spelet. New Orleans var roligare miljö än New York.



#1521

Postad 20 januari 2016 - 08:51

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Divinity - original sin Enhanced.

Skulle säga att det är lite hatkärlek till spelet.

+Fighterna är grymt roliga med det taktiska upplägget.
+grafiken är helt okej, t o m fin.
+ trevliga miljöer
+ trevlig story
+ mycket loot
+ kontrollerna funkar överlag bra
+ varierande quest.

- för mycket fällor, det stör. Tycker inte mängden tillför spelet nåt vettigt.
- jäkla jobbigt o fatta vad man ska göra stundtals. Questloggen är inte den enklaste. Det är utan tvekan ett minus sommar sänker spelet något. Blir mycket frustration och man tvingas ta till guiden.
- lite bökigt med inventory mellan karaktärerna.

Redigerat av anders_avantasia, 20 januari 2016 - 08:52.


#1522

Postad 20 januari 2016 - 10:33

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Killzone Shadowfall

 

Alla sex spelen i Killzone serien skiljer sig lite åt från varandra och så även Shadowfall. Och det har man lyckats med så bra tycker jag, för det har alltid medfört nya positiva saker för samtliga spel. För man vill ju inte ha samma sak igen, men man vill att det som är annorlunda ska passa in och kännas som en sjysst vinkel. Och det levererar även Killzone Shadowfall med fantastisk grafik, jättecoola miljöer, cool rök från vapen och coola omladdningar, bra collectibles som bär storyn som är helt ok och denna gång ljusare och mer färg (även om KZ egentligen "ska" vara tungt och grådaskigt) och framförallt väldigt väl vald musik till de olika delarna. De har verkligen tänkt på musiken denna gång och det är ett stort plus.

 

Det är mer otydligt och lite fler tänk-själv moment och val i spelet än vad man är van vid i skjutare som både kändes fräscht och ibland väldigt frustrerade men som jag i efterhand fick större överseende med och tyckte kanske inte var så tokigt ändå. Men i början och på vissa ställen var jag rätt irriterad faktiskt. Som i skogen, den banan som visades upp flitigt innan spelet släpptes: Det spelade ingen roll att jag använde pingen (höger på korset) för att få veta var alarmet jag skulle stänga av fanns, det framgick inte, och fullt med skog och blad. Och våg på våg och lagom till jag skjutit ut en våg så kom en ny så jag fick helt enkelt chanshacka med mojängen mot de där småburkarna på plattformarna men under tiden dödade de mig när jag meckade med det. Och det verkade inte hjälpa heller, och ingen waypoint, den verkar bara dyka upp när den vill då man trycker på korset. Eller jag vet inte. Man står och trycker och snurrar och tittar samtidigt som folk skjuter på en.
Till slut så tänkte jag fuck the alarm och bara adrenalin-tjurrusade mot vraket och då som av en händelse hittade nåt på vägen som jag kunde hacka och gjorde det och det visade sig vara alarmet... alltså...
Och på det viset fortsatte det kapitlet: "Vart ska jag? Är det här verkligen rätt? Det känns inte så. Vänta nu, var har jag inte varit? Ok, jag går dit och kollar." Och vid AA guns så skulle jag velat smyga för de var så många men det gick ju inte så man fick storma in, skjuta vilt, sitta i skydd och hoppas leta upp C4 punkterna samtidigt på något vis. Och lyckades faktiskt med det, med svärmande fiender, så när laddningarna var placerade kastade jag mig bara över relingen och zip-lineade mig bort, bort. Och det funkade som tur var. Vilket alarm, liksom? jag vet inte ens om den burken fanns och då försökte jag ändå spana ut den innan.

 

Och gissningar spelar större roll när man i vissa moment inte kan spränga petrusit och i vissa moment kan och ska man spränga petrusit. Samma sak mot slutet där det verkar omöljigt att smyga förbi flygande bevaknings-bottar, jag testade alla olika vägar och till sist bara rusade jag. Jag misstänker att den taktiken inte kommer funka på hög svårighetsgrad, men den dagen den sorgen.

 

Denna skumpiga resa och tillsammans med flertal assault rifles som kändes väldigt likadana utgjorde de största minusen för spelet. Slutet var även upprörande först men till slut så lämnades man ändå med en känsla av lugn, så det var annorlunda och listigt av dom helt enkelt.

 

Multiplayer verkar coolt även om jag bara spelat botzone så långt.  

 

8/10
 


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 januari 2016 - 11:03.


#1523

Postad 28 januari 2016 - 11:00

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Resident Evil Zero Remake.

Svårare än jag minns det och ett väldigt knövlande med items om man som jag inte kommer ihåg något från spelet eller om man är helt ny med det också kan jag tänka mig.

Det som också drar ned betyget lite är insekts/djurtemat de kör på i denna del.

Men annars ett bra RE men är inte lika bra som remaken av ettan.
Dock bättre än de senare delarna.

#1524

Postad 05 februari 2016 - 10:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

spelade klart diablo 3 igår kväll. riktigt roligt. väldigt sällan jag spelar klart ett spel men detta satt i hela tiden och jag spelade  inget annat spel innan detta var klart. Det måste vara ett bra tecken :)



#1525

Postad 08 februari 2016 - 12:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

spelade klart diablo 3 igår kväll. riktigt roligt. väldigt sällan jag spelar klart ett spel men detta satt i hela tiden och jag spelade  inget annat spel innan detta var klart. Det måste vara ett bra tecken :)

Diablo 3 spelar man inte klart, men fortsätter ;) Storyn spelar man bara för att få börja köra Adventure mode och öka svårighetsgraderna



#1526

Postad 27 februari 2016 - 12:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

5vQlcrs.png

 

Som Megaman, fast bättre. Massa roliga bossfighter. Något för retrofansen.



#1527

Postad 27 februari 2016 - 12:59

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Hammerwatch.

 

Svenskutvecklat moddbart 2D pixel dungeon creeper. Underhåller helt med sitt gameplay och grind. Retro så det förslår med en välfungerande Steam workshop. Kul att lira fyra kompisar ihop med kompletterande klasser.


Redigerat av Poppler, 27 februari 2016 - 12:59.


#1528

Postad 05 mars 2016 - 13:23

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

maxresdefault.jpg

 

De har lyckats helt otroligt bra med att fånga känslan från första filmerna och det var läskigare än filmerna. Kan verkligen rekommendera det om man gillar aliens eller läskiga spel. Gör man inte det kan jag verkligen inte rekommendera detta för det var det läskigaste jag har spelat! Det är även ett spel som går ut på att smyga sig fram. Dels för att inte attrahera aliens i onödan men även för att komma förbi andra mindre vänliga hinder. 

 

Om jag ska säga något kritiskt så är det att spelet kändes lite för långt. Det var något kapitel som mest kändes som utfyllnad. I det stora hela så ett väldigt bra spel. 

 



#1529

Postad 07 mars 2016 - 20:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 1
Uncharted. Mycket roligt spel med en bra story. Började direkt på Uncharted 2 vilket känns ännu bättre efter ca 2-3 timmars spel.

#1530

Postad 08 mars 2016 - 18:26

LLL_Växjö
  • LLL_Växjö
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Klarade Gears of war ultimate edition nyss på Xboxone, bland det roligaste jag spelat :)  

Har nyligen köpt min allra första konsoll och konstaterar att det är rätt så skönt att slippa drivrutiner, direktx, processorer och frekvenser också för en gångs skull 



#1531

Postad 08 mars 2016 - 18:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

5vQlcrs.png
 
Som Megaman, fast bättre. Massa roliga bossfighter. Något för retrofansen.


Så bra alltså! Får nog bli ett köp då

#1532

Postad 09 mars 2016 - 09:37

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Hitman GO (PS4)

 

Köpte det för att ha något nytt att spela på Vita men missade att cross-buy inte var aktiverat när det släpptes.

Hitmans stealth har blivit förenklat ned till ett brädspel. Låter dumt men fungerar fantastiskt bra. Egentligen ett perfekt spel att spela i små omgångar men jag blev så biten att jag spelade igenom det på en helg.

Tycker man om pusselspel ska man definitivt ge det ett försök.



#1533

Postad 15 mars 2016 - 10:56

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Battlefield 4

 

https://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

 

Det måste kännas bra och riktigt illa på samma gång för Rush_Freak att BF4 som släpptes ett 19 månader efter videon passar in precis exakt på temat. Multiplayer var paj vid release, singleplayer är som den värsta stereotyp ni kan tänka er och spelet är fullt med dlc. Kampanjen innehåller

 

- magnetgranater

- sqaudmates som inte gör ett dugg även om man ber dom

- alla fiender skjuter på mig, mina sitter bredvid och tittar på alternativt skjuter på fienden utan att någonsin träffa även om fi sitter bredvid utan skydd. De låter fienden springa förbi och ofta står någon bakom mig och skjuter mig i ryggen, vilket gör att man aldrig riktigt vet vilket håll man ska peka bössan åt. Det är ett präktigt hönshus de vältränade soldaterna bjuder på.   

- Man kan skjuta upprepat klockren träff utan att träffa

- Fienden skjuter AK på mig på avstånd som jag har besvärligt att pricka med en sniperbössa

- matchoamerikaner och story som kommer på köpet

- buggad styrning

- buggar som "skyddet som försvann" (även om det var en källa till glädje)  

- (NEW FEATURE) spelet är svårt på easy (av alla fel anledningar)

 

+bra grafik

 

Handhållning och korridorsskjutande är obligatoriskt, jag hade inte väntat mig något annat så det är inget minus. Spelet spelas även på easy genom att ligga kvar där du började så länge som möjligt och skjuta av alla fiender man ser. Sen går man fram tills ny bunt spawnar och då antingen stannar man där eller backar för att de inte ska komma bakifrån, vilket de ändå verkar göra. De springer runt dig snabbare än du kan backa ibland vilket gör att jag misstänker att de spawnar bakom en. Att sitta på extremt avstånd med sniper för att få lite lugn och ro ger knappt någon fördel då vissa duckar reaktivt för sniperkulor (du läste rätt) och skjuter tillbaka lika bra med sina AK som du skjuter sniper. Du ska liksom inte KUNNA arbeta metodiskt, det SKA vara hönshus. Men på långt avstånd slipper man granater på sina fossingar iafa.

 

Multiplayer idag efter x antal patchar är dock grymt bra. Normalt sett ger jag inte spel två olika betyg, men det blir omöjligt rättvisande på annat sätt för BF4.

 

SP: 3/10

MP: 8,5/10



#1534

Postad 15 mars 2016 - 22:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Blev klar med Halo 5 idag, efter jag tog upp det igår på mission 3 av 15.

Lirat solo på normal, ingen direkt utmaning. 7h 19 death, var av många hade kunnats undvika om jag inte spelat "fuck Rambo" som krövs vid heroic och legendary.

Miljöerna har ju alltid varit Halos starka sida imo, det såg fantastiskt ut redan i originalet med tanke på hårdvaran, och senaste delen gör det samma, designteamet har inte gjort några fel när det kommer till snygga och unika miljöer med detaljer även om vid första anblick inte världarna känns så detaljrika (om ni förstår hur jag menar)

Hängde sådär med i storyn, sällan min grej. Jag vill se fina miljöer, kötta aliens och se mäktiga fiender som jag sedan kan skjuta ner med en stor arsenal av vapen.

Halo levererar på allt, har enormt omspelningsläge med co-op fler svårighetsgrader. Nöta achivements iform av skulls/intel och även specefika mission achivement på heroic och högre.

Skulle väl vara att det bara var 7h på normal, men skulle säkert vara 14h på legendary om inte 20. Men är ju frustrerande att dö hela tiden :-P

#1535

Postad 18 mars 2016 - 20:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vart klar med Metro 2033 idag. Hade börjat för nåt år sedan så var ca 70% kvar. Lirade på spartan läget (mer action, mer ammo)

Helt ok korridorskjutare och inte överdrivet smygande. Mörkt men ändå häftiga miljöer som sätter en i rätt stämning.

Tar tag lite i min backlog och bara lirar igenom spel för att släppa lite på ångesten ;-)

Se om jag tar tag i nästa installation i serien eller om det blir något helt nytt :-)

Redigerat av SKIBBE, 23 mars 2016 - 16:53.


#1536

Postad 23 mars 2016 - 16:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Då var även Last Light avbockat.

Härlig serie, helt ok story även om spelet är väldigt linjärt så känns det som att man inte är låst.

Jag gick inte heller inför att ta alla achivements utan bara att ha kul. Hittar ni Redux paketet på rea slå till direkt! dryga 2x8h nöje om man spelar på normal och ej nöter achivements.

Får se vad jag mäktar med att ta tag i som nästa backlog projwet... Alien Isolation kanske, men det är sååå långsamt. Gillar mer när man måste döda för att ta sig fram. Aja vi får se!

#1537

Postad 26 mars 2016 - 09:47

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Max Payne 2 

 

Jag har haft denna i min backlogg länge och fick tillslut tillfället att spela det. Att spelet är gammalt med en grafik som med dagens standard skulle avskräcka många från att spela det störde mig faktiskt inte så mycket som jag hade trott. Testade MP1 för inte så länge sedan och där kan man verkligen säga att tiden inte har varit särskilt snäll mot dess grafik. Fast för MP2 var grafiken bra nog för att ändå kunna spela igenom det och gilla storyn. Sedan är ju bullet time det bästa med detta spel. Att kunna stoppa tiden för att sätta ett par skott i huvudet på 2 maffiaskurkar är en lika härlig känsla nu som det måste ha varit för 10 år sedan. 

 

Ett mycket bra spel som jag är glad att jag ändå tillslut spelade igenom.

 

 

 

 

 

 

The Wonderful 101

 

Det här spelet andas verkligen spelglädje! Jag tyckte verkligen om detta. Många har haft svårt med kontrollerna, dvs att man ska rita olika mönster för de olika attackerna, men det störde inte mig alls och jag tyckte det var ett skönt annorlunda sätt att göra saker på.

 

Däremot tyckte jag det var lite jobbigt med det barnsliga temat i spelet. Spelet kanske är gjort för barn, fast ändå inte. Det kan vara svårt och tidspressat att rita attackerna vilket ändå visar att det inte är för barn.  Sedan var det lite långdraget när man slogs mot bossar att de aldrig dog utan kom tillbaka i olika former. Att man gör så en eller två gånger funkar men det var nästan varenda boss som förändrades och förlängde striden. Det blev lite långdraget på vissa ställen. 

 

 

Många saker i Platinum Games är ”hit and miss” vilket får en att undra om de aldrig lär sig eller om de ens bryr sig :) Fast det man inte kan ifrågasätta är som sagt spelglädjen i deras spel.



#1538

Postad 11 april 2016 - 09:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Köpte vist Unravel på påskrean.

Otroligt snyggt och stämningsfullt spel.
En platformare med enkla pussel.
Alla referenser till svenska gör spelet speciellt, storyn är ganska lätt men ändå gripande. Varje nivå bygger på några minnen som man upplever under nivånsgång.

Har du 20$ över så köp.

Jag la ner 13h men då spelade jag om alla banor för att jaga secrets, gav dock upp de sista som innebar att man skulle klara varje nivå utan att dö, kände att då skulle jag få avsmak av spelet. Har 3/12 klarade, så för mycket jobb och ångest :-P

9/10 för musik
10/10 för grafik
9/10 för story
9/10 för spelglädje

Även min sambo fann det intressant att titta på, oftast ser hon med avsky på mitt spelande ;-)

#1539

Postad 12 april 2016 - 10:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kings Quest - Chapter 1

Oväntat bra, perfekt att lira med femåringen. Blir som en interaktiv saga.

Det är relativt få hotspots jämfört med vad jag är van vid från 90-talet så spelet blir i allmänhet ganska enkelt. Snyggt, humoristiskt och bra dialoger och röstskådespelare. Engelska dock.



#1540

Postad 16 april 2016 - 21:19

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Alien isolation

 

Blev precis färdig med Alien isolation. Efter att ha läst så mycket gott om spelet här på forumet köpte jag det. Spelet var riktigt bra men också frustrerande svårt emellanåt. Tog mig många timmar att spela igenom det. När jag tittade på "achievement" på PS4 så var det <20 % som hade spelat färdigt spelet. För att summera så kan jag verkligen rekommendera ett köp av spelet!



#1541

Postad 18 april 2016 - 07:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Alien isolation

 

Blev precis färdig med Alien isolation. Efter att ha läst så mycket gott om spelet här på forumet köpte jag det. Spelet var riktigt bra men också frustrerande svårt emellanåt. Tog mig många timmar att spela igenom det. När jag tittade på "achievement" på PS4 så var det <20 % som hade spelat färdigt spelet. För att summera så kan jag verkligen rekommendera ett köp av spelet!

Härligt! Ja det är ett spel man inte får missa om man gillar filmerna eller/och tycker om skräckspel. Till en viss del enformigt, men tycker ändå storyn pushar framåt otroligt bra hela vägen, inte mycket som görs "bara för att".



#1542

Postad 22 april 2016 - 21:25

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Kings Quest

 

Såg att jag hade köpt Kings Quest chapter 1 när jag tittade igenom mitt bibliotek på steam. Jag vill minnas att jag spelade Kings Quest på min Amiga 500 för många, många år sedan. Det blev en nostalgiupplevelse.

 

Har väldigt svårt att sätta betyg då det var en nostalgiupplevelse, så jag låter bli denna gång.



#1543

Postad 18 juni 2016 - 08:45

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Ori and the Blind Forest

 

Spelade igenom detta fantastiska spel och det är ett av de bättre spelen jag har spelat senaste tiden.Svårighetsgraden var ganska hög på en del platser och det var ett par gånger jag inte förstod hur jag skulle klara av det men när man väl började testa sig fram så gick det alltid. 

 

En klar 9/10 för mig! 


Redigerat av Palter, 18 juni 2016 - 08:45.


#1544

Postad 18 juni 2016 - 10:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Spelade också precis ori. Älskade det till den grad att det fick bli ett platinum. Ett lagom svårt sådant, det ända jag behövde kolla upp på nätet var att man var tvungen att ducka vid en vägg på snöbanan för att komma igenom på ett ställe. Min ända invändning var nog att det var för lätt. Kanske är för att jag levlade för snabbt, man blev ju typ odödlig i spelet kändes det som. Tog mig ca 25 h. Värt årets ps+ abbonemang

Edit

Lol på mig. Blandade ihop det med dust an elysian tail

Redigerat av Johan_i_burken, 18 juni 2016 - 21:25.


#1545

Postad 19 juni 2016 - 11:42

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Så du körde dust? Jag brukar ofta googla hur folk upplever svårighetsgeaderna och höjde ett snäpp från början. Då var det utmanande faktiskt.

#1546

Postad 20 juni 2016 - 06:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ja dust körde jag, körde det på näst svåraste svårighetsgraden. Kommer inte ihåg vad den heter

#1547

Postad 20 juni 2016 - 13:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Fast om man måste gå och levla så är det ju inte för lätt. Det är ju ett tecken på att det är utmanande. Nåväl, jag spelade på samma som dig och tyckte det var bra nivå, slutstriden var ganska kämpig för mig, den hade jag inte klarat oförberedd utan massa items och gear.

#1548

Postad 20 juni 2016 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Lol på mig. Blandade ihop det med dust an elysian tail

Så du har inte spelat Ori? Och är jättesugen på ett bra plattformsspel?



#1549

Postad 20 juni 2016 - 13:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Så du har inte spelat Ori? Och är jättesugen på ett bra plattformsspel?

 

Jo på pc, hackade för mycket för min gamla skitdator. Är lite i valet och kvalet på ny pc eller nya xbox.



#1550

Postad 04 juli 2016 - 23:53

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Firewatch

 

Köpte Firewatch för en billig slant på Steams sommarrea. Spelat var ganska kort, men det var väntat. Riktigt avkopplande spel måste jag säga. Rekommenderas! Betyg 4/5.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.